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세계의 식품 불내성 제품 시장 전망(-2030년) : 제품별, 원산지별, 불내성별, 유통 채널별, 지역별 분석

Food Intolerance Products Market Forecasts to 2030 - Global Analysis By Product (Diabetic Food, Gluten Free Food, Lactose Free Food and Other Products), Source, Intolerance, Distribution Channel and By Geography

발행일: | 리서치사: Stratistics Market Research Consulting | 페이지 정보: 영문 200+ Pages | 배송안내 : 2-3일 (영업일 기준)

    
    
    



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Stratistics MRC에 따르면, 세계 식품 불내성 제품 시장은 2024년 885억 달러에서 예측 기간 동안 15.2%의 연평균 복합 성장률(CAGR)로 성장하여 2030년에는 2,070억 달러에 달할 것으로 예상됩니다.

식품 불내성 제품은 글루텐, 유당 등 특정 성분의 분해가 어려워 일부 식품에 부정적인 반응을 보이는 사람들을 위해 특별히 만들어진 식품입니다. 이 제품들은 이러한 불쾌한 요소를 제거하여 다양한 식습관을 위한 편안한 대안을 제공합니다. 유당이 없는 유제품, 글루텐이 없는 곡물 및 구운 식품, 특정 간식 및 식사 등은 일반적인 유인책의 예입니다. 이러한 식품은 불내증을 가진 사람들에게 안전하고 만족스러운 대안을 제공하는 동시에 식단 제한을 관리하고 영양적으로 균형 잡힌 식단을 유지하는 데 도움이 될 수 있습니다.

ProCon Organization에 따르면, 2022년 미국 거주자의 36%가 유당불내증을 앓고 있다고 합니다.

음식물 불내증 진단을 받는 사람 증가

글루텐 프리, 유당 프리 및 기타 불내증에 특화된 제품은 진단이 증가함에 따라 고객의 선호도가 더 건강하고 알레르겐이 없는 선택으로 이동한 결과로 등장했습니다. 또한 라이프스타일의 변화와 건강에 대한 관심이 높아짐에 따라 클린 라벨을 부착한 건강 지향적 식품에 대한 수요도 증가하고 있으며, 이에 따라 알레르겐 프리 제품의 판매가 급증하면서 시장 성장을 견인하고 있습니다.

높은 비용과 한정된 가성비

글루텐과 유당을 함유하지 않은 제품은 기존 제품보다 더 비싼 경우가 많아 소비자, 특히 예산이 한정된 소비자의 가계를 압박하고 있습니다. 이는 잠재적인 구매 의욕을 떨어뜨려 시장 확대에 걸림돌이 될 수 있습니다. 또한 높은 가격으로 인해 고객은 식품 불내성 제품 대신 일반 식품을 선택할 수 있으며, 특히 소비자가 가격에 민감한 지역에서는 후자의 판매가 감소하여 예상 기간 동안 시장 성장을 저해할 수 있습니다.

건강한 식습관 및 클린 라벨 제품으로의 전환

제조업체들은 글루텐 프리, 유당 프리, 알레르기 대응 식품을 생산하고 투명한 성분 표시를 통해 소비자의 요구에 부응하고 있습니다. 건강을 중시하는 소비자들 사이에서 천연 재료에 대한 선호와 식습관 관련 건강 문제에 대한 지식이 높아진 것이 이러한 움직임을 촉진하는 주요 요인으로 작용하고 있습니다. 이러한 선호는 소화기 건강 증진과 전반적인 건강 증진에 도움이 되는 식품 불내성 제품에 대한 수요 변화에도 반영되고 있습니다. 시장에서는 알레르기 대응 제품으로 분류되는 제품들이 점점 더 많이 출시되고 있습니다.

표준화된 정의와 규정의 부재

'글루텐 프리', '유당 프리'의 모호한 표시와 이해하기 어려운 정의는 소비자를 혼란스럽게 합니다. 그 결과 의도치 않게 알레르겐을 섭취할 수 있습니다. 또한, 필요한 제조 절차가 없는 경우 제품이 안전 요구 사항을 충족하지 못할 수 있으며, 그 결과 2차 오염이 발생하여 식품 불내증에 대한 주장의 신뢰성을 손상시킬 수 있습니다.

COVID-19의 영향 :

코로나19 팬데믹은 건강과 웰빙에 대한 소비자의 인식이 높아지면서 식품 불내성 제품 시장에 큰 영향을 미쳤습니다. 개인의 건강 인식이 높아지면서 글루텐 프리 및 유당 프리 옵션과 같은 특정 식단 요구 사항을 충족하는 제품에 대한 수요가 눈에 띄게 증가했습니다. 이 기간 동안 온라인에 강한 기업들은 큰 수혜를 입었습니다. 전반적으로, 팬데믹은 식품 불내성 제품에 대한 관심을 높였을 뿐만 아니라 소비자의 구매 행동을 재형성하여 팬데믹 이후 시장의 지속적인 성장을 이끌었습니다.

예측 기간 동안 당뇨병 식품 분야가 가장 클 것으로 예상됩니다.

당뇨병 식품 시장 점유율은 예측 기간 동안 가장 큰 시장 점유율을 차지할 것으로 예상됩니다. 이는 당뇨병 질환의 빈도가 증가함에 따라 당뇨병 식품에 대한 수요가 증가하고 있으며, 이러한 제품들은 식이불내증용 제품과 중복되는 경우가 많기 때문입니다. 당뇨병뿐만 아니라 식이불내성 관리에 도움을 주기 위해 유당이나 글루텐이 함유되지 않은 특수 식품을 선택하는 소비자들이 늘고 있습니다. 맛을 희생하지 않으면서도 건강한 선택을 제공하기 위해 제조업체들은 새로운 배합을 개발하고 스테비아나 몽크푸르트와 같은 설탕 대체물을 사용하여 이러한 수요에 대응하고 있습니다.

예측 기간 동안 설탕 불내성 분야는 가장 높은 CAGR을 보일 것으로 예상됩니다.

당불내성 분야는 건강상의 우려와 설탕 불내성 때문에 무설탕 제품 시장이 확대되고 있으며, 생산자들은 더 다양한 간식, 음료 및 디저트를 만들도록 요구받고 있습니다. 이러한 추세의 결과로 스테비아 및 몽크 프루트와 같은 천연 감미료를 식품 제형에 사용하는 것이 더욱 혁신적으로 변하고 있습니다. 이는 설탕을 줄이고 싶어하는 소비자에게 어필하는 동시에 설탕에 대한 내성이 없는 사람들의 요구를 충족시켜 전체 산업 발전에 도움이 되고 있습니다.

가장 큰 점유율을 차지하는 지역 :

예측 기간 동안 글루텐 및 유당 과민증과 같은 식품 불내증이 증가함에 따라 북미가 시장 점유율을 차지할 것으로 예상됩니다. 이 시장에는 견과류가 들어가지 않은 스낵, 유제품, 글루텐이 들어가지 않은 곡물, 특정 불내증을 가진 사람들을 위해 만들어진 특수 식품 등이 제공되고 있습니다. 이러한 제품은 전문 영양 보충제를 찾는 사람들이 증가함에 따라 계속 성장할 것으로 예상됩니다. 이러한 식품들은 건강 강조 표시를 자주 하여 건강 지향적인 소비자들에게 어필하고 있습니다.

CAGR이 가장 높은 지역 :

유당 및 글루텐 과민증과 같은 식품 불내증에 대한 소비자의 인식이 높아지면서 아시아태평양의 식품 불내증 제품 시장은 빠르게 성장하고 있으며, 예측 기간 동안 아시아태평양이 가장 높은 성장률을 나타낼 것으로 예상되고 있습니다. 글루텐 프리 곡물, 유당이 없는 유제품, 유제품 대체품, 글루텐 프리 스낵, 특정 불내증을 가진 사람들을 위한 특수 식품은 모두 시장에서 구할 수 있으며, 이러한 유형의 식품에 대한 수요가 증가할 것으로 예상됩니다.

무료 커스터마이징 제공:

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  • 기업 프로파일
    • 추가 시장 기업의 종합적인 프로파일링(최대 3개사까지)
    • 주요 기업의 SWOT 분석(최대 3개사)
  • 지역 세분화
    • 고객의 관심에 따른 주요 국가별 시장 추정치, 예측, CAGR(주: 타당성 확인에 따라 다름)
  • 경쟁사 벤치마킹
    • 제품 포트폴리오, 지리적 입지, 전략적 제휴를 기반으로 한 주요 기업 벤치마킹

목차

제1장 주요 요약

제2장 서문

  • 개요
  • 이해관계자
  • 조사 범위
  • 조사 방법
    • 데이터 마이닝
    • 데이터 분석
    • 데이터 검증
    • 조사 접근
  • 조사 정보원
    • 1차 조사 정보원
    • 2차 조사 정보원
    • 전제조건

제3장 시장 동향 분석

  • 성장 촉진요인
  • 성장 억제요인
  • 기회
  • 위협
  • 제품 분석
  • 신흥 시장
  • COVID-19의 영향

제4장 Porter의 Five Forces 분석

  • 공급 기업의 교섭력
  • 바이어의 교섭력
  • 대체품의 위협
  • 신규 진출업체의 위협
  • 경쟁 기업간 경쟁 관계

제5장 세계의 식품 불내성 제품 시장 : 제품별

  • 당뇨병식
    • Sugar-Free Products
    • Low Glycemic Index Foods
    • Sugar Substitutes
  • 무글루텐 식품
    • 베이커리 제품
    • 파스타 및 면류
    • 스낵 및 시리얼
    • 기타 무글루텐 식품
  • 유당 미사용 식품
    • 유당 미사용 유제품
    • 유당 미사용 아이스크림
    • 유당 미사용 유아용 조제분유
  • 기타 제품

제6장 세계의 식품 불내성 제품 시장 : 유래별

  • 식물 유래
  • 동물 유래

제7장 세계의 식품 불내성 제품 시장 : 불내증별

  • 설탕불내증
  • 글루텐 과민증
  • 유제품 및 유당불내증
  • 육류 과민증

제8장 세계의 식품 불내성 제품 시장 : 유통 채널별

  • 하이퍼마켓/슈퍼마켓
  • 편의점
  • 온라인 소매
  • 기타 유통 채널

제9장 세계의 식품 불내성 제품 시장 : 지역별

  • 북미
    • 미국
    • 캐나다
    • 멕시코
  • 유럽
    • 독일
    • 영국
    • 이탈리아
    • 프랑스
    • 스페인
    • 기타 유럽
  • 아시아태평양
    • 일본
    • 중국
    • 인도
    • 호주
    • 뉴질랜드
    • 한국
    • 기타 아시아태평양
  • 남미
    • 아르헨티나
    • 브라질
    • 칠레
    • 기타 남미
  • 중동 및 아프리카
    • 사우디아라비아
    • 아랍에미리트(UAE)
    • 카타르
    • 남아프리카공화국
    • 기타 중동 및 아프리카

제10장 주요 발전

  • 계약/파트너십/협업/합작투자(JV)
  • 인수와 합병
  • 신제품 발매
  • 사업 확대
  • 기타 주요 전략

제11장 기업 프로파일링

  • Abbott Laboratories
  • Amy's Kitchen Inc.
  • Arla Foods Amba
  • Beyond Meat
  • Blue Diamond Growers
  • Conagra Brands Inc.
  • Danone SA
  • Dr. Schar AG/SPA
  • General Mills Inc.
  • Hain Celestial Group Inc.
  • Nestle S.A.
  • Oatly Group AB
  • Reckitt Benckiser Group PLC
  • The Kellogg Company
LSH 24.11.11

According to Stratistics MRC, the Global Food Intolerance Products Market is accounted for $88.5 billion in 2024 and is expected to reach $207.0 billion by 2030 growing at a CAGR of 15.2% during the forecast period. Food intolerance goods are specially made foods for people who respond negatively to some foods because they have trouble breaking down particular ingredients, such gluten and lactose. These products provide comfortable substitutes for a diverse diet because they are devoid of these troublesome elements. Dairy products without lactose, gluten-free grains and baked goods, and particular snacks and meals are examples of common triggers. These foods give people with intolerances a safe and satisfying option while helping them manage their dietary limitations and maintain a nutritious, well-balanced diet.

According to the ProCon Organization, in 2022, 36% of people living in the United States suffered from lactose intolerance.

Market Dynamics:

Driver:

Growing number of individuals diagnosed with food intolerances

Gluten-free, lactose-free, and other intolerance-specific products have emerged as a result of customer tastes shifting towards healthier and allergen-free options as a result of the increase in diagnoses. The demand for clean-label, health-focused food products has also increased due to changes in lifestyle and increased health consciousness, which has resulted in a sharp rise in the sales of allergen-free products boosting its growth in the market.

Restraint:

High costs and limited affordability

Products that are free of gluten and lactose are frequently more expensive than their traditional counterparts, which puts a strain on consumers' finances, particularly those who are on a tight budget. This may hinder market expansion by discouraging potential buyers. Furthermore, given their high price, customers may choose more conventional food items instead of food intolerance goods, which would lower sales of the latter, particularly in areas where consumers are price conscious which is hampering the markets growth during the expected time frame.

Opportunity:

Shift towards healthier eating habits and clean label products

Manufacturers are responding to consumer demand by creating gluten-free, lactose-free, and allergy-friendly food products with transparent ingredient labels. The desire for natural ingredients among health-conscious customers and growing knowledge of diet-related health problems are the main drivers of this movement. These preferences are reflected in the shift in demand for food intolerance products, which supports improved digestive health and general wellbeing. The market is seeing an increase in products classified as allergy-friendly.

Threat:

Lack of standardized definitions and regulations

Vague labeling and confusing definitions of "gluten-free" and "lactose-free" items can confuse consumers. This may result in unintentional ingestion of allergens. Furthermore, in the absence of required manufacturing procedures, products may fail to meet safety requirements, which could result in cross-contamination and undermine the veracity of claims pertaining to food intolerance.

Covid-19 Impact:

The COVID-19 pandemic has significantly impacted the food intolerance products market by increasing consumer awareness of health and wellness. As individuals became more health-conscious, there was a notable rise in demand for products that cater to specific dietary needs, such as gluten-free and lactose-free options. Companies with strong online presences benefited greatly during this period. Overall, the pandemic has not only heightened interest in food intolerance products but also reshaped consumer purchasing behaviors, leading to sustained growth in the market post-pandemic.

The diabetic food segment is expected to be the largest during the forecast period

The diabetic food is projected to account for the largest market share during the projection period owing to the demand for diabetic food products has increased due to the rising frequency of the disease; these products frequently overlap with those for food intolerances. More and more consumers are choosing specialty foods, like those that are lactose- or gluten-free, to help manage their diabetes as well as dietary intolerances. In order to provide healthier options without sacrificing flavor, manufacturers are reacting to this demand by developing novel formulations and employing sugar replacements like stevia and monk fruit.

The sugar intolerance segment is expected to have the highest CAGR during the forecast period

The sugar intolerance segment is projected to witness substantial growth during the witness substantial growth during the projection period/ forecast period/estimation due to health concerns and sugar intolerance, there is a growing market for sugar-free products, which is pushing producers to create a greater variety of snacks, drinks, and desserts. The use of natural sweeteners like stevia and monk fruit in food formulations has become more innovative as a result of this trend. This has helped the industry develop overall by appealing to consumers who are looking to cut back on sugar while also satisfying the needs of individuals who are intolerant to it.

Region with largest share:

Over the forecasted timeframe, the North America is anticipated to dominate the market share owing to increase in food intolerances such as gluten and lactose sensitivity. The market offers nut-free snacks, dairy products, gluten-free grains, and specialist foods made for people with certain intolerances. These goods are anticipated to keep growing as more people look for specialist dietary products. They frequently make health claims, appealing to consumers who are health-conscious.

Region with highest CAGR:

The Asia Pacific region expected to register the highest growth rate over the forecast period due to rising consumer awareness of food intolerances such as lactose and gluten sensitivity, the market for goods catering to food intolerances in the Asia Pacific region is expanding quickly. Gluten-free grains, lactose-free dairy products, dairy substitutes, gluten-free snacks, and specialist foods catered to those with certain intolerances are all available on the market, and demand for these kinds of foods is predicted to rise.

Key players in the market

Some of the key players in Food Intolerance Products Market include Abbott Laboratories, Amy's Kitchen Inc., Arla Foods Amba, Beyond Meat, Blue Diamond Growers, Conagra Brands Inc., Danone SA, Dr. Schar AG / SPA, General Mills Inc., Hain Celestial Group Inc., Nestle S.A., Oatly Group AB, Reckitt Benckiser Group PLC and The Kellogg Company.

Key Developments:

In September 2024, General Mills, Inc. announced that it has entered into definitive agreements to sell its North American Yogurt business to Lactalis and Sodiaal, two leading French dairy companies, in cash transactions valued at an aggregate $2.1 billion USD.

In September 2024, Abbott and Seed Global Health (Seed) announced the launch of a new partnership to train and support highly skilled health workers to help advance maternal and child health in Malawi.

In August 2024, Abbott announced the expansion of its Pure Bliss(TM) by Similac(R) line of organic, and European-made infant formulas that give parents a variety of products to meet specific formula preferences.

Products Covered:

  • Diabetic Food
  • Gluten Free Food
  • Lactose Free Food
  • Other Products

Sources Covered:

  • Plant-Based
  • Animal-Based

Intolerances Covered:

  • Sugar Intolerance
  • Gluten Intolerance
  • Dairy and Lactose Intolerance
  • Meat Intolerance

Distribution Channels Covered:

  • Hypermarkets/Supermarkets
  • Convenience stores
  • Online Retail
  • Other Distribution Channels

Regions Covered:

  • North America
    • US
    • Canada
    • Mexico
  • Europe
    • Germany
    • UK
    • Italy
    • France
    • Spain
    • Rest of Europe
  • Asia Pacific
    • Japan
    • China
    • India
    • Australia
    • New Zealand
    • South Korea
    • Rest of Asia Pacific
  • South America
    • Argentina
    • Brazil
    • Chile
    • Rest of South America
  • Middle East & Africa
    • Saudi Arabia
    • UAE
    • Qatar
    • South Africa
    • Rest of Middle East & Africa

What our report offers:

  • Market share assessments for the regional and country-level segments
  • Strategic recommendations for the new entrants
  • Covers Market data for the years 2022, 2023, 2024, 2026, and 2030
  • Market Trends (Drivers, Constraints, Opportunities, Threats, Challenges, Investment Opportunities, and recommendations)
  • Strategic recommendations in key business segments based on the market estimations
  • Competitive landscaping mapping the key common trends
  • Company profiling with detailed strategies, financials, and recent developments
  • Supply chain trends mapping the latest technological advancements

Free Customization Offerings:

All the customers of this report will be entitled to receive one of the following free customization options:

  • Company Profiling
    • Comprehensive profiling of additional market players (up to 3)
    • SWOT Analysis of key players (up to 3)
  • Regional Segmentation
    • Market estimations, Forecasts and CAGR of any prominent country as per the client's interest (Note: Depends on feasibility check)
  • Competitive Benchmarking
    • Benchmarking of key players based on product portfolio, geographical presence, and strategic alliances

Table of Contents

1 Executive Summary

2 Preface

  • 2.1 Abstract
  • 2.2 Stake Holders
  • 2.3 Research Scope
  • 2.4 Research Methodology
    • 2.4.1 Data Mining
    • 2.4.2 Data Analysis
    • 2.4.3 Data Validation
    • 2.4.4 Research Approach
  • 2.5 Research Sources
    • 2.5.1 Primary Research Sources
    • 2.5.2 Secondary Research Sources
    • 2.5.3 Assumptions

3 Market Trend Analysis

  • 3.1 Introduction
  • 3.2 Drivers
  • 3.3 Restraints
  • 3.4 Opportunities
  • 3.5 Threats
  • 3.6 Product Analysis
  • 3.7 Emerging Markets
  • 3.8 Impact of Covid-19

4 Porters Five Force Analysis

  • 4.1 Bargaining power of suppliers
  • 4.2 Bargaining power of buyers
  • 4.3 Threat of substitutes
  • 4.4 Threat of new entrants
  • 4.5 Competitive rivalry

5 Global Food Intolerance Products Market, By Product

  • 5.1 Introduction
  • 5.2 Diabetic Food
    • 5.2.1 Sugar-Free Products
    • 5.2.2 Low Glycemic Index Foods
    • 5.2.3 Sugar Substitutes
  • 5.3 Gluten Free Food
    • 5.3.1 Bakery Products
    • 5.3.2 Pasta & Noodles
    • 5.3.3 Snacks & Cereals
    • 5.3.4 Other Gluten Free Foods
  • 5.4 Lactose Free Food
    • 5.4.1 Lactose-Free Dairy Products
    • 5.4.2 Lactose-Free Ice Creams
    • 5.4.3 Lactose-Free Infant Formulas
  • 5.5 Other Products

6 Global Food Intolerance Products Market, By Source

  • 6.1 Introduction
  • 6.2 Plant-Based
  • 6.3 Animal-Based

7 Global Food Intolerance Products Market, By Intolerance

  • 7.1 Introduction
  • 7.2 Sugar Intolerance
  • 7.3 Gluten Intolerance
  • 7.4 Dairy and Lactose Intolerance
  • 7.5 Meat Intolerance

8 Global Food Intolerance Products Market, By Distribution Channel

  • 8.1 Introduction
  • 8.2 Hypermarkets/Supermarkets
  • 8.3 Convenience stores
  • 8.4 Online Retail
  • 8.5 Other Distribution Channels

9 Global Food Intolerance Products Market, By Geography

  • 9.1 Introduction
  • 9.2 North America
    • 9.2.1 US
    • 9.2.2 Canada
    • 9.2.3 Mexico
  • 9.3 Europe
    • 9.3.1 Germany
    • 9.3.2 UK
    • 9.3.3 Italy
    • 9.3.4 France
    • 9.3.5 Spain
    • 9.3.6 Rest of Europe
  • 9.4 Asia Pacific
    • 9.4.1 Japan
    • 9.4.2 China
    • 9.4.3 India
    • 9.4.4 Australia
    • 9.4.5 New Zealand
    • 9.4.6 South Korea
    • 9.4.7 Rest of Asia Pacific
  • 9.5 South America
    • 9.5.1 Argentina
    • 9.5.2 Brazil
    • 9.5.3 Chile
    • 9.5.4 Rest of South America
  • 9.6 Middle East & Africa
    • 9.6.1 Saudi Arabia
    • 9.6.2 UAE
    • 9.6.3 Qatar
    • 9.6.4 South Africa
    • 9.6.5 Rest of Middle East & Africa

10 Key Developments

  • 10.1 Agreements, Partnerships, Collaborations and Joint Ventures
  • 10.2 Acquisitions & Mergers
  • 10.3 New Product Launch
  • 10.4 Expansions
  • 10.5 Other Key Strategies

11 Company Profiling

  • 11.1 Abbott Laboratories
  • 11.2 Amy's Kitchen Inc.
  • 11.3 Arla Foods Amba
  • 11.4 Beyond Meat
  • 11.5 Blue Diamond Growers
  • 11.6 Conagra Brands Inc.
  • 11.7 Danone SA
  • 11.8 Dr. Schar AG / SPA
  • 11.9 General Mills Inc.
  • 11.10 Hain Celestial Group Inc.
  • 11.11 Nestle S.A.
  • 11.12 Oatly Group AB
  • 11.13 Reckitt Benckiser Group PLC
  • 11.14 The Kellogg Company
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