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세계의 오프로드 오토바이 시장 : 예측(2025-2030년)

Off-Road Motorcycle Market - Forecasts from 2025 to 2030

발행일: | 리서치사: Knowledge Sourcing Intelligence | 페이지 정보: 영문 147 Pages | 배송안내 : 1-2일 (영업일 기준)

    
    
    



※ 본 상품은 영문 자료로 한글과 영문 목차에 불일치하는 내용이 있을 경우 영문을 우선합니다. 정확한 검토를 위해 영문 목차를 참고해주시기 바랍니다.

오프로드 오토바이 시장은 예측 기간 동안 연평균 5.27% 성장하여 2025년 185억 4,000만 달러에서 2030년에는 239억 8,000만 달러로 증가할 것으로 예상됩니다.

오프로드 오토바이는 험한 지형에서도 주행할 수 있는 오토바이의 일종입니다. 이 오토바이는 모래, 자갈길, 초원, 자갈길, 흙 위를 달릴 수 있도록 설계되었습니다. 전 지형 오토바이라고도 합니다. 이런 유형의 오토바이는 일반적으로 일반 통근용 오토바이보다 내구성이 뛰어나며, 편안함과 안전성이 떨어집니다.

세계 어린이용 자동차 시장 수요 증가도 오프로드 오토바이 세계 시장을 끌어올릴 것으로 추정됩니다. 미국 장난감 협회는 미국 판매 데이터에서 2023년 미국에서 판매된 장난감 차량의 총 매출액은 18억 달러에 달할 것이며, 공예품과 청소년용 전자제품의 총 매출액은 각각 12억 달러와 4억 달러에 달할 것이라고 밝혔습니다.

오프로드 오토바이 시장의 지리적 전망

  • 아시아태평양은 예측 기간 동안 가장 높은 CAGR을 나타낼 것으로 예상됩니다.

아시아태평양은 예측 기간 동안 오프로드 오토바이 시장에서 가장 높은 연평균 성장률(CAGR)을 나타낼 것으로 보입니다. 이러한 성장은 가처분 소득 증가, 모험과 레크리에이션 활동에 대한 관심 증가, 인도, 중국, 호주 등의 국가에서 모터스포츠 이벤트에 대한 선호도 증가에 기인합니다. 또한, 오프로드 코스 증가와 모험 관광 활동을 장려하는 정부 정책이 시장을 강화하고 있습니다. 이 지역은 젊은 층의 비율이 높고, 애프터서비스 활동이 활발하게 이루어지고 있는 것도 이 분야의 급격한 성장에 기여하고 있습니다.

인도와 같은 개발도상국에서는 도시화의 진전과 자동차 부문의 성장으로 인해 오프로드 오토바이는 향후 몇 년동안 유리한 전망을 가지고 있습니다. 예를 들어, SIAM(인도 자동차 산업 협회)에 따르면, 오토바이 부문의 자동차 수출은 2020년 328만 2,786대에서 2023년 345만 8,416대로 증가할 것으로 예상하고 있습니다. 이는 제조업체들이 오프로드 오토바이의 혁신적인 모델을 출시할 수 있는 좋은 기회라는 점을 강조하고 있습니다.

또한, 오프로드 오토바이를 발전시키는 시장 기업의 주요 발전은 시장 성장의 또 다른 원동력이 될 것으로 보입니다. 예를 들어, 2023년 Hero MotoCorp는 India brand equity foundation을 기반으로 프리미엄 오토바이 모델 개발에 약 1억 8,081만 달러를 투자할 계획을 발표했습니다.

인베스트 인디아에 따르면, 인도는 세계 최대 자동차 제조국으로 연간 2,100만 대 이상의 자동차를 생산하고 있습니다. 자동차 산업은 인도 GDP의 약 7.1%, 수출의 4.7%를 차지하고 있으며, 2021-2022년 기간 동안 오토바이의 점유율은 전체 자동차 수출의 약 79%를 차지할 것으로 예상됩니다. 오토바이 제품의 생산과 보급을 촉진하기 위한 정부의 이니셔티브는 예측 기간 동안 오프로드 오토바이 시장에 긍정적인 영향을 미칠 것으로 보입니다. 예를 들어, 타밀나두 주 정부는 여성들의 오토바이 보급을 촉진하는 혁신적인 제도를 개발했습니다.

이 보고서를 구매해야 하는 이유

  • 통찰력 있는 분석 : 고객 부문, 정부 정책 및 사회경제적 요인, 소비자 선호도, 산업별, 기타 하위 부문에 중점을 두고 주요 지역뿐만 아니라 신흥 지역까지 포괄하는 상세한 시장 인사이트을 얻을 수 있습니다.
  • 경쟁 환경: 세계 주요 기업들이 채택하고 있는 전략적 전략을 이해하고, 적절한 전략을 통한 시장 침투 가능성을 파악할 수 있습니다.
  • 시장 성장 촉진요인과 미래 동향 : 역동적인 요인과 매우 중요한 시장 동향, 그리고 이들이 향후 시장 발전을 어떻게 형성할 것인지에 대해 알아봅니다.
  • 행동 가능한 제안: 역동적인 환경 속에서 새로운 비즈니스 스트림과 수익을 발굴하기 위한 전략적 의사결정에 통찰력을 활용합니다.
  • 다양한 사용자에 대응: 스타트업, 연구기관, 컨설턴트, 중소기업, 대기업에 유익하고 비용 효율적임.

어떤 용도로 사용되나요?

산업 및 시장 검토, 사업 기회 평가, 제품 수요 예측, 시장 진출 전략, 지리적 확장, 설비 투자 결정, 규제 프레임워크 및 영향, 신제품 개발, 경쟁의 영향

분석 범위

  • 과거 데이터 및 예측(2022-2030년)
  • 성장 기회, 과제, 공급망 전망, 규제 프레임워크, 고객 행동 및 트렌드 분석
  • 경쟁사 포지셔닝, 전략 및 시장 점유율 분석
  • 수익 성장률 및 예측 분석 : 부문별, 지역별(국가별)
  • 기업 프로파일링(전략, 제품, 재무정보, 주요 동향 등)

오프로드 오토바이 시장은 다음과 같은 부문으로 분석됩니다:

유형별

  • 다트 오토바이
  • 어드벤처 오토바이
  • 트라이얼 모터사이클
  • 엔듀로 오토바이
  • 키즈 오토바이

용도별

  • 레크리에이션
  • 방위

지역별

  • 북미
  • 미국
  • 캐나다
  • 멕시코
  • 남미
  • 브라질
  • 아르헨티나
  • 기타
  • 유럽
  • 영국
  • 독일
  • 프랑스
  • 이탈리아
  • 스페인
  • 기타
  • 중동 및 아프리카
  • 사우디아라비아
  • 아랍에미리트(UAE)
  • 기타
  • 아시아태평양
  • 일본
  • 중국
  • 인도
  • 한국
  • 대만
  • 태국
  • 인도네시아
  • 기타

목차

제1장 서론

  • 시장 개요
  • 시장의 정의
  • 분석 범위
  • 시장 세분화
  • 통화
  • 전제조건
  • 기준연도 및 예측연도 타임라인
  • 이해관계자에 있어서의 주요 이점

제2장 분석 방법

  • 분석 디자인
  • 분석 프로세스
  • 데이터 검증

제3장 주요 요약

  • 주요 분석 결과
  • 애널리스트의 견해

제4장 시장 역학

  • 시장 성장 촉진요인
  • 시장 성장 억제요인
  • Porter의 Five Forces 분석
  • 업계 밸류체인 분석

제5장 오프로드 오토바이 시장 : 유형별

  • 서론
  • 다트 오트바이
  • 어드벤처 오토바이
  • 트라이얼 오토바이
  • 엔듀로 오트바이
  • 키즈 오토바이

제6장 오프로드 오토바이 시장 : 용도별

  • 서론
  • 레크리에이션
  • 방위

제7장 오프로드 오토바이 시장 : 지역별

  • 서론
  • 북미
    • 유형별
    • 용도별
    • 국가별
  • 남미
    • 유형별
    • 용도별
    • 국가별
  • 유럽
    • 유형별
    • 용도별
    • 국가별
  • 중동 및 아프리카
    • 유형별
    • 용도별
    • 국가별
  • 아시아태평양
    • 유형별
    • 용도별
    • 국가별

제8장 경쟁 환경과 분석

  • 주요 기업과 전략 분석
  • 시장 점유율 분석
  • 기업인수합병(M&A), 합의, 사업 협력
  • 경쟁 대시보드

제9장 기업 개요

  • Suzuki Cycles
  • Yamaha Motorsports
  • Honda Motorcycles NZ
  • Appalachian Offroad Motorcycle Company
  • KTM(PIERER Mobility AG)
  • ARCH Motorcycle
  • BMW
  • Kawasaki Motors Corp.
  • Volcon ePowerSports
  • Royal Enfield Bikes
  • Hero Motocorp
  • Aprilia(Piaggio & C.SpA)
LSH 25.02.17

The off-road motorcycle market is projected to grow at a CAGR of 5.27% over the forecast period, increasing from US$18.540 billion in 2025 to US$23.908 billion by 2030.

An off-road motorcycle is a type of motorcycle that offers the capability of driving across harsh terrain. These motorcycles are designed to be ridden across sand, gravel, grass, gravel, or dirt. They are also called all-terrain motorcycles. These types of bikes are generally more durable than the common commuter motorcycle and offer reduced comfort and safety.

The growing market demand for kid's vehicles globally is also estimated to boost the global market for off-road motorcycles. The Toy Association, in its USA sales data, stated that in 2023, the total toy vehicles sold in the nation amounted to US$1.8 billion, whereas the total sales of art & crafts and youth electronics were recorded at US$1.2 billion and US$0.4 billion respectively.

Off-road motorcycle market geographical outlook

  • The Asia Pacific region is anticipated to propel with highest CAGR in the projected period.

The Asia Pacific region is likely to experience the highest compound annual growth rate (CAGR) during the forecast period in the off-road motorcycle market. This growth is due to rising disposable incomes, growing interest in adventure and recreational activities, and increasing preference for motorsport events in countries such as India, China, and Australia. Moreover, the growing number of off-road trails and governmental policies encouraging adventure tourism activities strengthen the market. This region has a high percentage of youth, and increasing after-sales service activities help it grow quickly in this area.

In developing nations such as India, the rising trend of urbanization and the growing automotive sector provide lucrative prospects for off-road motorcycles in the coming years. For instance, as per the SIAM (Society for Indian Automobile Manufacturers), automobile exports for the two-wheelers segment stood at 34,58,416 in 2023 from 32,82,786 in 2020. This highlights the favorable opportunity for manufacturers to come up with innovative models of off-road motorcycles.

Further, key developments by market players to advance the off-road motorcycle will provide additional impetus for market growth. For instance, in 2023, Hero MotoCorp introduced plans to invest around US$180.81 million in developing premium bike models as per the India brand equity foundation.

Additionally, as per Invest India, the country is one of the world's largest manufacturers, with over 21 million products produced annually. The Automobile industry accounts for nearly a 7.1% share of India's GDP and a 4.7% share in exports. In the 2021-2022 period, the two-wheeler share accounted for nearly 79% of the total auto exports. Government efforts in promoting the production and adoption of two-wheeler products will positively impact the off-road motorcycle market in the forecast period. For instance, the government of Tamil Nadu developed an innovative scheme to promote the adoption of two-wheelers among women.

Reasons for buying this report:-

  • Insightful Analysis: Gain detailed market insights covering major as well as emerging geographical regions, focusing on customer segments, government policies and socio-economic factors, consumer preferences, industry verticals, other sub- segments.
  • Competitive Landscape: Understand the strategic maneuvers employed by key players globally to understand possible market penetration with the correct strategy.
  • Market Drivers & Future Trends: Explore the dynamic factors and pivotal market trends and how they will shape up future market developments.
  • Actionable Recommendations: Utilize the insights to exercise strategic decision to uncover new business streams and revenues in a dynamic environment.
  • Caters to a Wide Audience: Beneficial and cost-effective for startups, research institutions, consultants, SMEs, and large enterprises.

What do businesses use our reports for?

Industry and Market Insights, Opportunity Assessment, Product Demand Forecasting, Market Entry Strategy, Geographical Expansion, Capital Investment Decisions, Regulatory Framework & Implications, New Product Development, Competitive Intelligence

Report Coverage:

  • Historical data & forecasts from 2022 to 2030
  • Growth Opportunities, Challenges, Supply Chain Outlook, Regulatory Framework, Customer Behaviour, and Trend Analysis
  • Competitive Positioning, Strategies, and Market Share Analysis
  • Revenue Growth and Forecast Assessment of segments and regions including countries
  • Company Profiling (Strategies, Products, Financial Information, and Key Developments among others)

The off-road motorcycle market is analyzed into the following segments:

By Type

  • Dirt Bikes
  • Adventure Bikes
  • Trial Bikes
  • Enduro Bikes
  • Kids Motorcycle

By Application

  • Recreational
  • Defense

By Geography

  • North America
  • United States
  • Canada
  • Mexico
  • South America
  • Brazil
  • Argentina
  • Others
  • Europe
  • United Kingdom
  • Germany
  • France
  • Italy
  • Spain
  • Others
  • Middle East and Africa
  • Saudi Arabia
  • UAE
  • Others
  • Asia Pacific
  • Japan
  • China
  • India
  • South Korea
  • Taiwan
  • Thailand
  • Indonesia
  • Others

TABLE OF CONTENTS

1. INTRODUCTION

  • 1.1. Market Overview
  • 1.2. Market Definition
  • 1.3. Scope of the Study
  • 1.4. Market Segmentation
  • 1.5. Currency
  • 1.6. Assumptions
  • 1.7. Base and Forecast Years Timeline
  • 1.8. Key Benefits for the Stakeholders

2. RESEARCH METHODOLOGY

  • 2.1. Research Design
  • 2.2. Research Process
  • 2.3. Data Validation

3. EXECUTIVE SUMMARY

  • 3.1. Key Findings
  • 3.2. Analyst View

4. MARKET DYNAMICS

  • 4.1. Market Drivers
  • 4.2. Market Restraints
  • 4.3. Porter's Five Forces Analysis
    • 4.3.1. Bargaining Power of Supplier
    • 4.3.2. Bargaining Power of Buyers
    • 4.3.3. Threat of New Entrants
    • 4.3.4. Threat of Substitutes
    • 4.3.5. Competitive Rivalry in the Industry
  • 4.4. Industry Value Chain Analysis

5. OFF-ROAD MOTORCYCLE MARKET BY TYPE

  • 5.1. Introduction
  • 5.2. Dirt Bikes
  • 5.3. Adventure Bikes
  • 5.4. Trial Bikes
  • 5.5. Enduro Bikes
  • 5.6. Kids Motorcycle

6. OFF-ROAD MOTORCYCLE MARKET BY APPLICATION

  • 6.1. Introduction
  • 6.2. Recreational
  • 6.3. Defense

7. OFF-ROAD MOTORCYCLE MARKET BY GEOGRAPHY

  • 7.1. Introduction
  • 7.2. North America
    • 7.2.1. By Type
    • 7.2.2. By Application
    • 7.2.3. By Country
      • 7.2.3.1. USA
      • 7.2.3.2. Canada
      • 7.2.3.3. Mexico
  • 7.3. South America
    • 7.3.1. By Type
    • 7.3.2. By Application
    • 7.3.3. By Country
      • 7.3.3.1. Brazil
      • 7.3.3.2. Argentina
      • 7.3.3.3. Others
  • 7.4. Europe
    • 7.4.1. By Type
    • 7.4.2. By Application
    • 7.4.3. By Country
      • 7.4.3.1. United Kingdom
      • 7.4.3.2. Germany
      • 7.4.3.3. France
      • 7.4.3.4. Italy
      • 7.4.3.5. Spain
      • 7.4.3.6. Others
  • 7.5. Middle East and Africa
    • 7.5.1. By Type
    • 7.5.2. By Application
    • 7.5.3. By Country
      • 7.5.3.1. Saudi Arabia
      • 7.5.3.2. UAE
      • 7.5.3.3. Others
  • 7.6. Asia Pacific
    • 7.6.1. By Type
    • 7.6.2. By Application
    • 7.6.3. By Country
      • 7.6.3.1. Japan
      • 7.6.3.2. China
      • 7.6.3.3. India
      • 7.6.3.4. South Korea
      • 7.6.3.5. Taiwan
      • 7.6.3.6. Indonesia
      • 7.6.3.7. Thailand
      • 7.6.3.8. Others

8. COMPETITIVE ENVIRONMENT AND ANALYSIS

  • 8.1. Major Players and Strategy Analysis
  • 8.2. Emerging Players and Market Lucrativeness
  • 8.3. Mergers, Acquisitions, Agreements, and Collaborations
  • 8.4. Competitive Dashboard

9. COMPANY PROFILES

  • 9.1. Suzuki Cycles
  • 9.2. Yamaha Motorsports
  • 9.3. Honda Motorcycles NZ
  • 9.4. Appalachian Offroad Motorcycle Company
  • 9.5. KTM (PIERER Mobility AG)
  • 9.6. ARCH Motorcycle
  • 9.7. BMW
  • 9.8. Kawasaki Motors Corp.
  • 9.9. Volcon ePowerSports
  • 9.10. Royal Enfield Bikes
  • 9.11. Hero Motocorp
  • 9.12. Aprilia (Piaggio & C.SpA)
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