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세계의 할랄 식품 시장 예측(2025-2030년)

Halal Food Market - Forecasts from 2025 to 2030

발행일: | 리서치사: Knowledge Sourcing Intelligence | 페이지 정보: 영문 148 Pages | 배송안내 : 1-2일 (영업일 기준)

    
    
    



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세계의 할랄 식품 시장은 2025년 2조 9,903억 2,000만 달러에서 2030년까지 4조 5,467억 900만 달러로 성장하고, CAGR 8.74%를 보일 것으로 예측됩니다.

할랄 식품 시장은 특히 확대되는 이슬람교도들 사이에서 할랄 인증 제품에 대한 수요가 높아짐에 따라 2025년에 큰 성장을 이룰 것입니다. 할랄이란 이슬람 법에서 허용되는 것을 의미하며, 알코올, 돼지고기, 혈액, 제품별, 도살 전에 죽은 동물, 알라의 이름에서 죽은 것 이외의 동물의 섭취를 금지하고 있습니다. 할랄 가축은 기존 가축의 1회 검사와 다르게 2회 검사를 받고 더 높은 안전성과 위생 기준을 보장합니다. 이 엄격한 프로세스는 할랄 인증제품에 대한 소비자의 신뢰를 높이고, 할랄 푸아그라, 생춘권, 치킨 너겟, 라비올리, 라자냐, 피자, 베이비 푸드 등 다양한 제품이 있습니다. 돼지고기 등의 비할랄 식품은 여전히 이 시장에서 제외되고 있습니다.

시장 성장 촉진요인

2025년 할랄 식품 시장의 주요 촉진요인은 할랄 인증 제품을 계속 요구하는 세계의 무슬림 인구의 급증입니다. 할랄 음료는 슈퍼마켓이나 하이퍼 마켓 등 구미 스타일의 식료품점에서의 취급이 늘어나고 있으며, 시장에의 액세스가 퍼지고 있음을 반영하고 있습니다. 할랄 기준을 지키면서 영양분과 맛을 유지하기 위해 제품의 혁신, 라인업 확대, 커스터마이징 등의 전략을 채용하고 있습니다. 기업은 품질과 맛에 대한 소비자의 기대에 부응하기 위해 할랄 인증을 우선하고 있으며, 특히 이슬람 시장에서 할랄 제품의 견조한 미래를 보여줍니다.

지리적 전망

2025년, 할랄 식품 시장은 라이프 스타일 변화, 부가가치가 높은 식품에 대한 수요 증가, 가처분 소득 상승을 배경으로 북미와 유럽에서 큰 성장을 볼 수 있습니다. 세계의 할랄 시장은 북미, 남미, 유럽, 중동, 아프리카, 아시아태평양으로 구분됩니다. 각 지역은 소비자의 기호와 경제적 요인에 의한 지속적 성장을 보이는 시장 동향에 따라, 제조업체는 독특한 기회를 제공합니다. 종합적인 지역별 분석은 특히 주요 국가에서 제조업체가 수요 증가와 유리한 시장 역학을 활용할 수있는 일반적인 기회를 강조합니다.

본 요약은 인구동태, 경제동향, 소비자의 선호 동향에 뒷받침되는 2025년 할랄 식품 시장에서의 강력한 성장궤도를 강조해 업계 이해관계자에게 역동적인 분야임을 자리잡고 있습니다.

이 보고서의 주요 이점

  • 인사이트가 풍부한 분석 : 고객 부문, 정부 정책 및 사회 경제 요인, 소비자 선호, 산업별, 기타 하위 부문에 초점을 맞추어 주요 지역뿐만 아니라 신흥 지역도 다루는 상세한 시장 인사이트를 얻을 수 있습니다.
  • 경쟁 구도 : 세계의 주요 기업이 채용하고 있는 전략적 작전을 이해하고, 적절한 전략에 의한 시장 침투의 가능성을 이해할 수 있습니다.
  • 시장 동향과 촉진요인 : 다이나믹한 요인과 매우 중요한 시장 동향, 그리고 그들이 향후 시장 개척을 어떻게 형성해 나가는지를 조사했습니다.
  • 행동 가능한 권고 : 역동적인 환경에서 새로운 비즈니스 스트림과 수익을 발굴하기위한 전략적 의사 결정에 인사이트를 활용합니다.
  • 폭넓은 이용자에 대응 : 신흥기업, 연구기관, 컨설턴트, 중소기업, 대기업에 있어서 유익하고 비용 효율적인 요인.

어떤 용도로 사용됩니까?

산업·시장 인사이트, 사업 기회 평가, 제품 수요 예측, 시장 진출 전략, 지리적 확대, 설비 투자 결정, 규제 영향, 신제품 개척, 경쟁 정보

조사 범위

  • 2022-2024년의 실적 데이터, 2025-2030년의 예측 데이터
  • 성장 기회, 과제, 공급망 전망, 규제 틀 및 동향 분석
  • 경쟁 포지셔닝, 전략 및 시장 점유율 분석
  • 수익 성장과 예측 각국을 포함한 부문 및 지역 분석
  • 기업 프로파일링(특히 재무 및 주요 개발)

목차

제1장 주요 요약

제2장 시장 현황

  • 시장 개요
  • 시장의 정의
  • 조사 범위
  • 시장 세분화

제3장 비즈니스 상황

  • 시장 성장 촉진요인
  • 시장 성장 억제요인
  • 시장 기회
  • Porter's Five Forces 분석
  • 업계 밸류체인 분석
  • 정책 및 규정
  • 전략적 제안

제4장 기술 전망

제5장 할랄 식품 시장 : 제품 유형별

  • 소개
  • 고기, 닭고기 및 해산물
  • 유제품
  • 베이커리 제품
  • 가공식품 및 포장식품
  • 과자류
  • 기타

제6장 할랄 식품 시장 : 유통 채널별

  • 소개
  • 온라인
  • 오프라인

제7장 할랄 식품 시장 : 최종 사용자별

  • 소개
  • 소매 소비자
  • 푸드서비스 업계
  • 기관 구매자

제8장 할랄 식품 시장 : 지역별

  • 소개
  • 북미
    • 미국
    • 캐나다
    • 멕시코
  • 남미
    • 브라질
    • 아르헨티나
    • 기타
  • 유럽
    • 독일
    • 프랑스
    • 영국
    • 스페인
    • 기타
  • 중동 및 아프리카
    • 사우디아라비아
    • 아랍에미리트(UAE)
    • 기타
  • 아시아태평양
    • 중국
    • 인도
    • 일본
    • 한국
    • 인도네시아
    • 태국
    • 기타

제9장 경쟁 환경과 분석

  • 주요 기업과 전략 분석
  • 시장 점유율 분석
  • 합병, 인수, 합의 및 협업
  • 경쟁 대시보드

제10장 기업 프로파일

  • Cargill, Incorporated
  • Al Islami Foods
  • QL Resources Sdn Bhd
  • Unilever
  • Nestle
  • Danisco
  • Halal Fine Foods
  • American Foods Group, LLC
  • Tahira Foods
  • Pacmoore Products Inc

제11장 부록

  • 통화
  • 전제조건
  • 기준연도과 예측연도의 타임라인
  • 이해 관계자에게 있어서의 주요 이점
  • 조사 방법
  • 약어
JHS 25.08.01

The Halal Food Market is expected to grow from USD 2,990.320 billion in 2025 to USD 4,546.709 billion in 2030, at a CAGR of 8.74%.

The halal food market is experiencing significant growth in 2025, driven by rising global demand for halal-certified products, particularly among the expanding Muslim population. Halal, meaning permissible under Islamic law, prohibits the consumption of alcohol, pork, blood, by-products, animals dead before slaughter, and those not killed in the name of Allah. Halal animals undergo two health checks, unlike the single inspection for conventional animals, ensuring higher safety and hygiene standards. This rigorous process enhances consumer trust in halal-certified products, which include diverse offerings such as halal foie gras, spring rolls, chicken nuggets, ravioli, lasagna, pizza, and baby food. Non-halal foods, such as pork, remain excluded from this market.

Market Drivers

The primary driver of the halal food market in 2025 is the rapid increase in the global Muslim population, which continues to demand halal-certified products. Additionally, rising meat consumption globally supports market expansion, as halal meat adheres to strict preparation standards. Halal beverages are increasingly available in western-style grocery stores, including supermarkets and hypermarkets, reflecting broader market accessibility. Manufacturers and retailers are employing strategies such as product innovation, line expansion, and customization to maintain nutrient content and taste while adhering to halal standards. Both Muslim and non-Muslim consumers are drawn to halal products for their assurance of safety, hygiene, and reliability, bolstering market growth. Companies are prioritizing halal certification to meet consumer expectations for quality and taste, signaling a robust future for halal products, particularly in Islamic markets.

Geographical Outlook

In 2025, the halal food market is witnessing significant growth in North America and Europe, driven by changing lifestyles, increased demand for value-added food products, and rising disposable incomes. The market is further propelled by growing per capita expenditure on food and the increasing Muslim population in these regions. In Islamic countries such as Saudi Arabia, the United Arab Emirates, Kuwait, Bahrain, Oman, and Qatar, demand for halal food remains exceptionally high due to cultural and religious alignment. The global halal market is segmented into North America, South America, Europe, the Middle East, Africa, and the Asia Pacific. Each region presents unique opportunities for manufacturers, with market trends indicating sustained growth driven by consumer preferences and economic factors. Comprehensive regional analyses highlight prevailing opportunities, particularly in major countries, where manufacturers can capitalize on increasing demand and favorable market dynamics.

This summary underscores the halal food market's strong growth trajectory in 2025, supported by demographic, economic, and consumer preference trends, positioning it as a dynamic sector for industry stakeholders.

Key Benefits of this Report:

  • Insightful Analysis: Gain detailed market insights covering major as well as emerging geographical regions, focusing on customer segments, government policies and socio-economic factors, consumer preferences, industry verticals, and other sub-segments.
  • Competitive Landscape: Understand the strategic maneuvers employed by key players globally to understand possible market penetration with the correct strategy.
  • Market Drivers & Future Trends: Explore the dynamic factors and pivotal market trends and how they will shape future market developments.
  • Actionable Recommendations: Utilize the insights to exercise strategic decisions to uncover new business streams and revenues in a dynamic environment.
  • Caters to a Wide Audience: Beneficial and cost-effective for startups, research institutions, consultants, SMEs, and large enterprises.

What do businesses use our reports for?

Industry and Market Insights, Opportunity Assessment, Product Demand Forecasting, Market Entry Strategy, Geographical Expansion, Capital Investment Decisions, Regulatory Framework & Implications, New Product Development, Competitive Intelligence

Report Coverage:

  • Historical data from 2022 to 2024 & forecast data from 2025 to 2030
  • Growth Opportunities, Challenges, Supply Chain Outlook, Regulatory Framework, and Trend Analysis
  • Competitive Positioning, Strategies, and Market Share Analysis
  • Revenue Growth and Forecast Assessment of segments and regions including countries
  • Company Profiling (Strategies, Products, Financial Information, and Key Developments among others.

Market Segmentation

By Product Type

  • Meat, Poultry & Seafood
  • Dairy Products
  • Bakery Products
  • Processed & Packaged Foods
  • Confectionery
  • Others

By Distribution Channel

  • Online
  • Offline

By End-User

  • Retail Consumers
  • Food Service Industry
  • Institutional Buyers

By Geography

  • North America
  • USA
  • Canada
  • Mexico
  • South America
  • Brazil
  • Argentina
  • Others
  • Europe
  • Germany
  • France
  • United Kingdom
  • Spain
  • Others
  • Middle East and Africa
  • Saudi Arabia
  • Israel
  • UAE
  • Others
  • Asia Pacific
  • China
  • Japan
  • Malaysia
  • India
  • Indonesia
  • Thailand
  • Taiwan
  • Others

TABLE OF CONTENTS

1. EXECUTIVE SUMMARY

2. MARKET SNAPSHOT

  • 2.1. Market Overview
  • 2.2. Market Definition
  • 2.3. Scope of the Study
  • 2.4. Market Segmentation

3. BUSINESS LANDSCAPE

  • 3.1. Market Drivers
  • 3.2. Market Restraints
  • 3.3. Market Opportunities
  • 3.4. Porter's Five Forces Analysis
  • 3.5. Industry Value Chain Analysis
  • 3.6. Policies and Regulations
  • 3.7. Strategic Recommendations

4. TECHNOLOGICAL OUTLOOK

5. HALAL FOOD MARKET BY PRODUCT TYPE

  • 5.1. Introduction
  • 5.2. Meat, Poultry & Seafood
  • 5.3. Dairy Products
  • 5.4. Bakery Products
  • 5.5. Processed & Packaged Foods
  • 5.6. Confectionery
  • 5.7. Others

6. HALAL FOOD MARKET BY DISTRIBUTION CHANNEL

  • 6.1. Introduction
  • 6.2. Online
  • 6.3. Offline

7. HALAL FOOD MARKET BY END-USER

  • 7.1. Introduction
  • 7.2. Retail Consumers
  • 7.3. Food Service Industry
  • 7.4. Institutional Buyers

8. HALAL FOOD MARKET BY GEOGRAPHY

  • 8.1. Introduction
  • 8.2. North America
    • 8.2.1. USA
    • 8.2.2. Canada
    • 8.2.3. Mexico
  • 8.3. South America
    • 8.3.1. Brazil
    • 8.3.2. Argentina
    • 8.3.3. Others
  • 8.4. Europe
    • 8.4.1. Germany
    • 8.4.2. France
    • 8.4.3. United Kingdom
    • 8.4.4. Spain
    • 8.4.5. Others
  • 8.5. Middle East and Africa
    • 8.5.1. Saudi Arabia
    • 8.5.2. UAE
    • 8.5.3. Others
  • 8.6. Asia Pacific
    • 8.6.1. China
    • 8.6.2. India
    • 8.6.3. Japan
    • 8.6.4. South Korea
    • 8.6.5. Indonesia
    • 8.6.6. Thailand
    • 8.6.7. Others

9. COMPETITIVE ENVIRONMENT AND ANALYSIS

  • 9.1. Major Players and Strategy Analysis
  • 9.2. Market Share Analysis
  • 9.3. Mergers, Acquisitions, Agreements, and Collaborations
  • 9.4. Competitive Dashboard

10. COMPANY PROFILES

  • 10.1. Cargill, Incorporated
  • 10.2. Al Islami Foods
  • 10.3. QL Resources Sdn Bhd
  • 10.4. Unilever
  • 10.5. Nestle
  • 10.6. Danisco
  • 10.7. Halal Fine Foods
  • 10.8. American Foods Group, LLC
  • 10.9. Tahira Foods
  • 10.10. Pacmoore Products Inc

11. APPENDIX

  • 11.1. Currency
  • 11.2. Assumptions
  • 11.3. Base and Forecast Years Timeline
  • 11.4. Key Benefits for Stakeholders
  • 11.5. Research Methodology
  • 11.6. Abbreviations
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