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세계의 레벨 3 자율주행차 시장 예측(-2035년) : 지역별(아시아태평양, 북미, 유럽)

Level 3 Autonomous Vehicle Market by Region (Asia Pacific, North America, Europe) - Global Forecast to 2035

발행일: | 리서치사: MarketsandMarkets | 페이지 정보: 영문 57 Pages | 배송안내 : 즉시배송

    
    
    




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레벨 3 자율주행차 시장 규모는 40.5%의 CAGR로 확대하며, 2025년 29만 1,000대에서 2035년에는 870만 대로 성장할 것으로 예측됩니다.

레벨 3 자율주행은 자율주행 자동차의 전체 로드맵에서 필수적인 이정표입니다. 레벨 1과 레벨 2 자율주행 기능은 전 세계 대부분의 국가에서 보편화되어 있지만, 레벨 3 자율주행은 상대적으로 더디게 발전하고 있습니다. 레벨 1과 레벨 2 자율주행은 주로 차량에 첨단 능동 안전 시스템과 수동 안전 시스템을 요구하는 규제 기준에 의해 추진되고 있으며, 이는 감지 하드웨어와 소프트웨어 알고리즘의 발전으로 보완되고 있습니다. 반면, 레벨 3 자율주행은 견고하고 신뢰할 수 있는 자율주행 스위트와 공공 도로에서 레벨 3 자율주행 차량의 배치를 꺼리는 규제 측면의 과제에 직면해 있습니다. 이러한 격차는 차량 시스템(조향, 브레이크, 차량 전기 시스템)의 뛰어난 신뢰성이 필요하고, 사고 발생시 책임 소재가 불분명하여 자율주행 및 자율주행이라는 아이디어 자체가 폐기될 수 있기 때문입니다.

중국 소비자들은 일반적으로 운전 기술을 포함한 첨단 차량 기능의 채택에 적극적입니다. 최근 중국 소비자들은 레벨 2+ 및 레벨 3 기능에 대한 관심이 높아지고 있습니다. 그러나 안전에 대한 우려는 여전히 큰 과제입니다. 최근 중국 자동차 매체 보도에 따르면, 특히 젊은 세대와 기술에 익숙한 소비자들 사이에서 레벨 3 기능에 대한 관심이 높지만, 대부분의 일반 소비자들은 여전히 신중한 태도를 보이고 있습니다. 예를 들어, 10만 위안(약 1억 8천만 원)급 전기차 구매자를 대상으로 한 설문조사에서 안전성은 가장 큰 주저 요인으로 꾸준히 꼽혔습니다.

BYD, Xpeng, NIO와 같은 중국 OEM의 가장 주목할 만한 전략은 경쟁력을 유지하기 위해 고급 레벨 2+/레벨 3 자율주행을 표준 또는 저가형 기능으로 번들로 제공하는 것입니다. 이 전략은 소비자가 프리미엄을 지불하기보다는 스마트 드라이빙 기능을 기본으로 기대하게된 시장을 반영하고 있습니다. 중국 소비자들은 특히 고급형 전기자동차에서 레벨3 기술에 대해 긍정적인 반응을 보이지만, 강력한 안전 교육, 데모, 규제 명확화를 요구하고 있습니다.

최근 수년간 소프트웨어 정의 차량(SDV)에 대한 관심이 빠르게 증가하고 있으며, SDV는 기본적으로 차세대 E/E 아키텍처를 기반으로 하여 자율주행 차량을 위한 유연하고 강력한 기반이 되고 있습니다. 더 높은 수준의 자율주행에서는 신뢰성을 높이기 위해 센서, 컴퓨팅 칩, 커넥티비티의 원활한 통합이 필요합니다. 따라서 확장 가능하고 모듈화된 E/E 아키텍처(예: 구역형)를 개발하는 것이 더 높은 수준의 자율주행을 위한 첫 번째 단계입니다. 레벨 2 자율주행은 OTA 업데이트, 확장성, 기능 향상에 대한 주요 요구사항이 없기 때문에 기존 아키텍처로 배포할 수 있습니다. 레벨 3 자율주행 차량은 진정한 자율주행 차량의 기초이며, 차세대 아키텍처에 대한 투자는 자율주행 모빌리티와 추가 매출을 위한 가장 중요한 단계입니다. 이는 Tier I 및 하이테크 기업과의 제휴 또는 자체 개발을 통해 달성할 수 있습니다. 테슬라가 OS와 E/E 아키텍처의 자체 개발에 중점을 두고 있는 반면, 폭스바겐, 메르세데스-벤츠 등의 OEM은 자체 개발에 중점을 두면서 동시에 Tier I/테크 기업과의 제휴를 통한 하이브리드 접근 방식을 취하고 있습니다.

북미(캘리포니아와 네바다주)와 유럽(특히 독일)이 레벨3 자율주행차 시장을 주도하고 있습니다. 일본도 공도에서의 레벨3 자율주행차 사용을 허용하고 있지만, 혼다가 100대만 생산하고 있으며, 사용이 제한적이며, 메르세데스-벤츠와 BMW가 레벨3 자율주행 모델을 발표하며 시장을 선도하고 있습니다. 그 뒤를 이어 Zeekr, Xpeng, BYD, Volkswagen, Hyundai 등 OEM 업체들이 레벨3 자율주행차 개발에 적극 나서고 있으며, Zeekr, Xpeng 등 중국 OEM 업체들이 레벨3 자율주행차 출시를 계획하고 있으며, 이러한 성장은 향후 2-3년 내에 본격화될 것으로 예측됩니다. 향후 2-3년 내에 본격화될 것으로 예측됩니다. 중국 OEM들은 국내 및 국제 시장에서의 대량 생산에 집중하고 있으며, BYD는 주로 God's Eye 자율주행 시스템을 발표하며 이러한 추세를 주도하고 있습니다. 따라서 레벨 3 자율주행 차량이 최종 개발 단계에 도달함에 따라 이러한 차량은 국내에서 빠른 성장을 기대할 수 있습니다.

세계의 레벨 3 자율주행차 시장에 대해 조사했으며, 지역별 동향 및 시장에 참여하는 기업의 개요 등을 정리하여 전해드립니다.

목차

제1장 서론

제2장 레벨 3 자율주행의 서론

  • ADAS 레벨의 도입
  • 레벨 3 자율주행

제3장 시장 개요

  • 시장 역학
    • 촉진요인
    • 과제
  • ADAS 규범과 규제
    • 안전 의무에 관한 정부 규제
    • 특정 시장에서 규제에 대한 회의론
  • 기술 분석
    • 레벨 3 자율 하드웨어
    • 레벨 3 자율주행을 실현하는 센서 융합 기술
    • 레벨 3 자율주행에서 5G 접속의 역할
  • ADAS와 자율주행차 전체의 에코시스템
  • 차세대 ADAS와 자율주행차를 지원하는 고성능 칩에 관한 MNM 인사이트
    • ADAS용 컴퓨팅 유닛
  • 모빌리티와 트럭 운송에서 레벨 4 자율주행으로의 진보에 관한 MNM 인사이트
  • 지역별 ADAS에 관한 소비자 인식
    • 중국
    • 미국
    • EU
    • 인도
    • 한국
    • 일본
    • 중동

제4장 레벨 3 자율주행차 시장 평가

  • 레벨 3 차량의 현재 보급률
    • 레벨 3 자율주행차 시장(지역별)
  • 규칙
    • 지역별 자율주행에 관한 기존 규제
    • 지역별 NCAP 규제
    • 지역별 규제 프레임워크

제5장 경쟁 구도

  • OEM 분석
    • 레벨 2 이상의 ADAS 시스템을 탑재한 승용차 모델을 선택
    • 중국 대형 OEM이 제공하는 레벨 2 이상의 ADAS 시스템
    • 레벨 2 이상의 ADAS 시스템을 탑재한 승용차 모델을 선택
    • 레벨 3 ADAS 스위트의 비교
    • 레벨 3 ADAS 하드웨어 컴포넌트의 비교
    • 레벨 3 ADAS 개발에서 OEM 각사의 계획
  • MNM, 레벨 3 ADAS 분야에서 Tier 1기업의 개발 동향을 분석
    • 레벨 3 ADAS의 현재 Tier 1 제품
    • TOP Tier 1 기업에 의한 현재 칩셋의 제공
    • 레벨 3 ADAS 시스템용 에코시스템 상호 접속

제6장 제안

  • OEM용 권장사항
    • 스케일러블하고 모듈화된 E/E 아키텍처의 우선
    • 차별화된 센서 융합과 장황성에 대한 투자
    • Tier I/칩셋 제조업체와의 전략적 파트너십의 구축
    • 특정 사용 사례와 지역적인 오즈에 초점
    • 유연한 수익화 모델을 제공
    • 규제기관과의 공동 개발 확보
  • Tier I 기업에 대한 권장사항
    • 레벨 3 대응 센서 스위트의 개발에 주력
    • 센서 퓨전과 컴퓨팅 플랫폼 패키지의 통합
    • OEM의 소프트웨어 정의 차량(SDV)의 요구에 초점
    • 지역 특유 서비스에 주력
KSA 25.07.07

The level 3 autonomous vehicles market is projected to grow from 291 thousand units in 2025 to 8.7 million units by 2035 at a CAGR of 40.5%.

Level 3 autonomy is an essential milestone in the overall roadmap for autonomous vehicles. While level 1 and 2 autonomous features have become prevalent in most countries worldwide, level 3 autonomy is picking up relatively slowly. Level 1 & 2 autonomy is primarily driven by the regulatory norms requiring advanced active and passive safety systems in the vehicles complemented by advancements in sensing hardware and software algorithms. On the other hand, level 3 autonomy faces challenges from robust and reliable autonomous suites and the regulatory side, which is reluctant to deploy level 3 autonomous vehicles on public roads. The reason for this gap is the need for exceptional reliability from the vehicle systems (steering, braking, and vehicle electrical system) and uncertainty on the liability of any mishap, potentially scrapping the entire idea of autonomous and automated driving.

"Consumer confidence across China and the Middle East to open opportunities for OEMs planning to launch level 3 autonomous vehicles"

Chinese consumers are generally open about adopting advanced vehicle features, including driving technologies. Consumers in China have recently shown a rising interest in Level 2+ and Level 3 features. However, safety concerns are still a major challenge. Recent reports from Chinese automotive media state that while interest in level 3 features is strong-especially among younger, tech-savvy buyers-most mainstream consumers remain cautious. For example, in surveys of budget EV buyers (~100,000 RMB class), safety consistently ranked as the most considerable hesitation.

The most notable strategy of Chinese OEMs like BYD, Xpeng, and NIO is bundling advanced level 2+/level 3 autonomy as standard or low-cost features to stay competitive. This strategy reflects a market where consumers increasingly expect smart-driving features as a baseline-rather than paying a premium. Chinese consumers are open to level 3 tech, especially in higher-end EVs, but demand strong safety training, demos, and regulatory clarity.

"Prioritizing scalable & modular E/E architecture development to emerge as the key to faster shift to autonomous vehicles"

Recent years have witnessed rapid attention toward software-defined vehicles, which essentially are based on next-gen E/E architecture that forms the basis of a flexible and more powerful foundation for autonomous vehicles. Higher autonomy levels require seamless sensors, computing chips, and connectivity integration for better reliability. Thus, developing scalable and modular E/E architecture (such as zonal) becomes the first step for higher autonomy levels. Level 2 autonomy can be deployed upon conventional architectures as they do not have primary requirements around OTA updates, scalability, and feature enhancement. With level 3 autonomous vehicles being the foundation of truly autonomous vehicles, investing in next-gen architecture is the most crucial step towards autonomous mobility and additional revenues. This can be achieved through partnerships with Tier I & tech companies or in-house development. While Tesla is more focused on in-house development of OS and E/E architecture, OEMs such as Volkswagen, Mercedes-Benz, and others are taking a hybrid approach with a major focus on in-house development and also through partnership with Tier I/tech companies.

"Asia Pacific is projected to demonstrate the fastest growth in the level 3 autonomous vehicles market during the forecast period."

North America (California & Nevada) and Europe (particularly Germany) are leading the level 3 autonomous vehicles market as these are the only markets with level 3 driving deployment and approval. While Japan also allows using level 3 autonomous vehicles on public roads, it has limited use due to Honda's production of only 100 vehicles. Mercedes-Benz and BMW are leading the market by launching their level 3 autonomous models. This is expected to be followed by OEMs such as Zeekr, Xpeng, BYD, Volkswagen, and Hyundai, with their aggressive efforts for level 3 autonomous vehicle development. This growth is expected to kickstart in the next 2-3 years as Chinese OEMs such as Zeekr, Xpeng, and others plan to launch level 3 autonomous vehicles. It should be noted that Chinese OEMs are focused on gaining mass volume in domestic and international markets. BYD primarily leads this trend by launching its God's Eye self-driving system. Thus, as the level 3 autonomous vehicle reaches the final development stage, rapid growth can be expected in the country for these vehicles.

In-depth interviews were conducted with CEOs, marketing directors, other innovation and technology directors, and executives from various key organizations operating in this market. Given below is the breakup of interviews:

  • By Company Type: Tier I - 24%, Tier II - 67%, and Tier III - 9%
  • By Designation: C-Level - 33%, Managers - 52%, and Executives - 15%
  • By Region: North America - 26%, Europe - 30%, Asia Pacific - 35%, and ROW - 9%

Mercedes-Benz, BMW, and Honda currently dominate the level 3 autonomous market. Other major players expected to lead the market are Volkswagen, Stellantis, and Hyundai. Chinese OEMs such as BYD, Xpeng, and Zeekr are aggressively working on level 3 autonomous vehicle development, focusing on mass market share gain.

Research Coverage:

The report covers the level 3 autonomous vehicles market in terms of Region (North America, Europe, and Asia Pacific). It also covers the competitive assessment of the major OEMs operating in level 3 autonomous vehicles and other market ecosystem players such as Tier I and tech companies.

This report study includes an in-depth comparative analysis of the current offerings, their comparison with other players, focus areas, and plans.

Key Benefits of Buying the Report:

  • The report will help market leaders/new entrants understand the ongoing developments in level 3 autonomous vehicles.
  • This report will help stakeholders understand the current offerings and anticipated future plans of the OEMs & Tier I companies, along with separate analyses for global and Chinese players.
  • The report will also help stakeholders understand the market pulse and provide information on key market drivers, challenges, and technology analysis.
  • The report will also help stakeholders understand the current and future penetration trends of the level 3 autonomous vehicles.

The report provides insight into the following points:

  • Analysis of key drivers (Need for improving sensing technologies, focus on positive consumer perception and government safety regulations on safety features mandate, and need for identifying strong potential from subscription packages revenues) and challenges (regulatory skepticism in select markets, lack of clarity on accident/mishap liability, issues with infrastructure readiness)
  • Technology Analysis: Detailed insights into ongoing and upcoming technologies and research & development activities in the level 3 autonomous vehicles market
  • Competitive Assessment: In-depth assessment of OEM offerings, plans, and strategic developments, analysis for Tier I companies operating in the level 3 autonomous vehicles market

TABLE OF CONTENTS

1 INTRODUCTION

  • 1.1 STUDY OBJECTIVES
  • 1.2 MARKET DEFINITION
    • 1.2.1 INCLUSIONS & EXCLUSIONS
  • 1.3 YEARS CONSIDERED
  • 1.4 UNIT CONSIDERED
  • 1.5 KEY STAKEHOLDERS

2 INTRODUCTION TO LEVEL 3 AUTONOMY

  • 2.1 INTRODUCTION OF ADAS LEVELS
  • 2.2 LEVEL 3 AUTONOMY
    • 2.2.1 BASIC DIFFERENTIATION: LEVEL 1 VS. LEVEL 2/2.5 VS. LEVEL 3
    • 2.2.2 TECHNICAL COMPARISON: LEVEL 1 VS. LEVEL 2/2.5 VS. LEVEL 3
    • 2.2.3 HARDWARE AND SOFTWARE DISTINCTIONS BETWEEN LEVEL 1, 2, AND 3 ADAS
      • 2.2.3.1 Sensor suite evolution
      • 2.2.3.2 Compute and architecture
      • 2.2.3.3 Redundancy and safety

3 MARKET OVERVIEW

  • 3.1 MARKET DYNAMICS
    • 3.1.1 DRIVERS
      • 3.1.1.1 Focus on improving sensing technologies
      • 3.1.1.2 Positive consumer perception on ADAS systems
      • 3.1.1.3 Popularity of subscription packages
    • 3.1.2 CHALLENGES
      • 3.1.2.1 Lack of clarity on accident/mishap liability
      • 3.1.2.2 Liability concerns for major stakeholders
      • 3.1.2.3 Issues concerning infrastructure readiness
      • 3.1.2.4 Infrastructure limitations in major countries
  • 3.2 ADAS NORMS AND REGULATIONS
    • 3.2.1 GOVERNMENT REGULATIONS ON SAFETY MANDATES
      • 3.2.1.1 Regulatory norms mandating ADAS features
    • 3.2.2 REGULATORY SKEPTICISM IN SELECT MARKETS
      • 3.2.2.1 Regulatory norms for ADAS in select countries
  • 3.3 TECHNOLOGY ANALYSIS
    • 3.3.1 LEVEL 3 AUTONOMY HARDWARE
    • 3.3.2 SENSOR FUSION TECHNOLOGY FOR LEVEL 3 AUTONOMY
      • 3.3.2.1 Deep learning-based sensor fusion
      • 3.3.2.2 Artificial intelligence for sensor fusion
    • 3.3.3 ROLE OF 5G CONNECTIVITY IN LEVEL 3 AUTONOMY
  • 3.4 ECOSYSTEM FOR OVERALL ADAS AND AUTONOMOUS VEHICLES
  • 3.5 MNM INSIGHTS INTO HIGH-PERFORMANCE CHIPS POWERING NEXT-GEN ADAS AND AUTONOMY
    • 3.5.1 COMPUTING UNITS FOR ADAS APPLICATIONS
  • 3.6 MNM INSIGHTS INTO ADVANCEMENTS TO LEVEL 4 AUTONOMY IN MOBILITY AND TRUCKING
  • 3.7 CONSUMER PERCEPTION ON ADAS, BY REGION
    • 3.7.1 CHINA
    • 3.7.2 US
    • 3.7.3 EUROPEAN UNION
    • 3.7.4 INDIA
    • 3.7.5 SOUTH KOREA
    • 3.7.6 JAPAN
    • 3.7.7 MIDDLE EAST

4 LEVEL 3 AUTONOMOUS VEHICLES MARKET ASSESSMENT

  • 4.1 CURRENT PENETRATION OF LEVEL 3 VEHICLES
    • 4.1.1 LEVEL 3 AUTONOMOUS VEHICLES MARKET, BY REGION
  • 4.2 REGULATIONS
    • 4.2.1 EXISTING REGULATIONS ON AUTONOMOUS DRIVING, BY REGION
    • 4.2.2 NCAP REGULATIONS, BY REGION
    • 4.2.3 REGULATORY FRAMEWORK, BY REGION
      • 4.2.3.1 China
      • 4.2.3.2 Japan
      • 4.2.3.3 South Korea
      • 4.2.3.4 India
      • 4.2.3.5 US
      • 4.2.3.6 European Union

5 COMPETITIVE LANDSCAPE

  • 5.1 OEM ANALYSIS
    • 5.1.1 SELECT PASSENGER CAR MODELS EQUIPPED WITH LEVEL 2 OR ABOVE ADAS SYSTEMS
    • 5.1.2 LEVEL 2 AND ABOVE ADAS SYSTEMS OFFERED BY TOP CHINESE OEMS
    • 5.1.3 SELECT PASSENGER CAR MODELS EQUIPPED WITH LEVEL 2 OR ABOVE ADAS SYSTEMS
    • 5.1.4 COMPARISON BETWEEN LEVEL 3 ADAS SUITES
    • 5.1.5 COMPARISON BETWEEN LEVEL 3 ADAS HARDWARE COMPONENTS
    • 5.1.6 PLANS OF OEMS FOR DEVELOPMENT OF LEVEL 3 ADAS
  • 5.2 MNM INSIGHTS INTO DEVELOPMENTS UNDERTAKEN BY TIER I COMPANIES IN LEVEL 3 ADAS SPACE
    • 5.2.1 CURRENT TIER I OFFERINGS FOR LEVEL 3 ADAS
    • 5.2.2 CURRENT CHIPSET OFFERINGS BY TOP TIER I COMPANIES
    • 5.2.3 ECOSYSTEM INTERCONNECTION FOR LEVEL 3 ADAS SYSTEMS

6 RECOMMENDATIONS

  • 6.1 RECOMMENDATIONS FOR OEMS
    • 6.1.1 PRIORITIZING SCALABLE AND MODULAR E/E ARCHITECTURES
    • 6.1.2 INVESTING IN DIFFERENTIATED SENSOR FUSION AND REDUNDANCY
    • 6.1.3 DEVELOPING STRATEGIC PARTNERSHIPS WITH TIER I/CHIPSET MANUFACTURERS
    • 6.1.4 FOCUSING ON SPECIFIC USE CASES AND REGIONAL ODDS
    • 6.1.5 OFFERING FLEXIBLE MONETIZATION MODELS
    • 6.1.6 ENSURING CO-DEVELOPMENT WITH REGULATORY AUTHORITIES
  • 6.2 RECOMMENDATIONS FOR TIER I COMPANIES
    • 6.2.1 FOCUSING ON DEVELOPING LEVEL 3-READY SENSOR SUITE
    • 6.2.2 INTEGRATING SENSOR FUSION WITH COMPUTING PLATFORM PACKAGE
    • 6.2.3 FOCUSING ON SOFTWARE-DEFINED VEHICLE (SDV) NEEDS OF OEMS
    • 6.2.4 FOCUSING ON REGION-SPECIFIC OFFERINGS
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