시장보고서
상품코드
1477938

침엽수재 시장 예측(-2030년)

Softwood Market Research Report Forecast till 2030

발행일: | 리서치사: Market Research Future | 페이지 정보: 영문 151 Pages | 배송안내 : 즉시배송

    
    
    



※ 본 상품은 영문 자료로 한글과 영문 목차에 불일치하는 내용이 있을 경우 영문을 우선합니다. 정확한 검토를 위해 영문 목차를 참고해주시기 바랍니다.

침엽수재 시장 규모는 예측 기간 동안 4.1%의 CAGR로 성장할 것으로 예상됩니다.

세계 침엽수 목재 시장의 성장은 급속한 경제 성장과 도시화, 그리고 포장 산업에서 침엽수 목재 제품의 채택 증가가 주요 요인으로 작용할 것으로 예상됩니다. 반면, 시장에는 산림 관리의 부족과 예기치 못한 기상 조건과 같은 도전에 직면해 있습니다.

유럽과 아시아 지역의 경제와 도시화가 빠르게 성장하면서 침엽수 목재에 대한 수요가 급증하면서 세계 침엽수 목재 시장이 급성장하고 있습니다. 유럽과 미국 지역에서는 경제 성장과 인구 증가로 인해 건설 프로젝트가 급증하고 있으며, 주택 및 상업용 건물 개발에서 침엽수 목재에 대한 수요가 증가하고 있습니다. 침엽수 목재는 다용도로 사용할 수 있어 창문, 문 등 건축 자재, 가구, 중밀도 섬유판(MDF), 종이, 크리스마스 트리 등 다양한 용도에 선호되는 소재가 되고 있습니다.

지역별 인사이트

북미 시장은 2022년에 가장 큰 시장 점유율을 차지할 것으로 예상되며, 예측 기간 동안 상당한 CAGR 성장을 보일 것으로 예상됩니다. 북미 침엽수 목재 시장은 미국과 캐나다를 중심으로 세계 목재 산업에서 경제적으로 중요한 위치를 차지하고 있습니다. 북미 침엽수 목재 시장의 중요성은 침엽수 목재가 널리 사용되는 주택 개발과의 밀접한 관계에서 비롯됩니다.

아시아태평양은 2022년에 두 번째 시장 점유율을 차지할 것으로 예상되며, 예측 기간 동안 충분한 CAGR 성장을 보일 것으로 예상됩니다. 이 지역은 건설 및 가구 제조 산업의 급속한 성장과 제품 소비 증가로 인해 지속적인 성장이 예상됩니다.

유럽 시장은 2022년 3위의 시장 점유율을 차지할 것으로 예상되며, 예측 기간 동안 가장 주목할 만한 CAGR로 성장할 것으로 평가됩니다.

시장 분류:

  • 제품별: 재래식, 바이오 기반
  • 용도별 : 폴리트리메틸렌테레프탈레이트(PTT), 폴리우레탄(PU), 기타
  • 최종사용자별: 섬유 및 의류, 자동차, 화장품 및 퍼스널케어, 식음료, 기타

세계 침엽수재 시장을 조사했으며, 시장 정의와 개요, 시장 성장에 영향을 미치는 요인과 시장 기회 분석, 시장 규모 추정과 예측, 각종 부문별·지역별 분석, 경쟁 환경, 주요 기업 개요 등의 정보를 정리하여 전해드립니다.

목차

제1장 주요 요약

제2장 시장 개요

제3장 조사 방법

제4장 시장 역학

  • 성장 촉진요인
    • 서양과 아시아 지역의 급속한 경제 성장과 도시화가 침엽수재 시장을 견인
    • 포장 업계의 침엽수재 제품 채용 증가가 시장을 견인
    • 성장 촉진요인의 영향 분석
  • 성장 억제요인
    • 삼림 관리의 부족과 뒤를 이어 예기치 못한 기상 조건
    • 세계 시장의 지정학적 분쟁
    • 성장 억제요인의 영향 분석
  • 기회
    • 지속가능한 목재 제품에 대한 수요 증가
  • 동향
    • 맞춤형 되어 개인화된 목제품에의 소비자 요구
  • COVID-19의 영향 분석

제5장 시장 요인 분석

  • Porter's Five Forces 분석
  • 공급망 분석
  • 부가가치 합판 시장에 관한 정보

제6장 세계의 침엽수재 시장 : 유형별

  • 개요
  • 시더
  • 더글라스 퍼
  • 파인쥬스
  • 스프르스
  • 레드우드
  • 기타

제7장 세계의 침엽수재 시장 : 형태별

  • 개요
  • 합판
  • 틴바
  • 재목
  • 베니어

제8장 세계의 침엽수재 시장 : 내성 능력별

  • 개요
  • 내습성
  • 내화성
  • 흰개미 내성
  • 내약품성

제9장 세계의 침엽수재 시장 : 최종사용별

  • 개요
  • 지붕
  • 보조기층
  • 펜스
  • 가구
  • 기타

제10장 세계의 침엽수재 시장 : 지역별

  • 개요
  • 북미
  • 유럽
  • 아시아태평양
  • 중동 및 아프리카
  • 남미

제11장 경쟁 상황

  • 경쟁 벤치마킹
  • 시장 점유율 분석
  • 주요 전개·성장 전략

제12장 기업 개요

  • WEYERHAEUSER
  • GEORGIA-PACIFIC
  • SIERRA PACIFIC INDUSTRIES
  • INTERFOR CORPORATION
  • CANFOR CORPORATION
  • WEST FRASER TIMBER
  • TOLKO INDUSTRIES
  • UPM
  • KRONOSPAN
  • METSA GROUP
ksm 24.05.17

Market Overview

Softwood market is estimated to register a healthy CAGR of 4.1% during the forecast period. Softwood is a sort of wood that comes from gymnosperm trees, which are cone-bearing and normally evergreen. Softwoods are particular from hardwoods, which come from deciduous trees that lose their leaves every year. The worldwide softwood market development is supposed to be driven by key factors, for example, fast monetary and urbanization development followed by expanding reception of softwood items in bundling industry. Besides, the softwood market is confronting difficulties, for example, absence of forest administration followed by unforeseen atmospheric conditions. Besides, the worldwide softwood industry is going to show a learning experience and there is a rising interest for maintainable wood items.

Fast financial and urbanization development in both Western and Asia region has prodded a remarkable interest for softwood, lighting a flood in the worldwide softwood market. In Western region like North America, and Europe, blossoming development projects, fuelled by monetary thriving and populace has fuelled the requirement for softwood lumbers in private and business advancement. The flexible idea of softwood makes it a favored material for different applications, including building parts (e.g., windows, entryways), furniture, medium-thickness fibreboard (MDF), paper, Christmas trees, and considerably more.

Market Segmentation

Based on type, the global softwood market is classified as cedar, douglas fir, pine, spruce, redwood, others. In terms of form the market is divided into plywood, timber, lumber, veneer.

The end use segment of the softwood market is classified into walls, roofs, underlayment, fencing, furniture, others. The resistant capacity segment divides the market into moisture-resistant, fire resistant, termite resistant, chemical resistant.

Regional Insights

The North America Softwood market held the biggest market share in 2022 and is supposed to show a critical CAGR development during the estimate time frame. The North America softwood market looking at the US and Canada essential givers, hold economical importance inside the worldwide wood industry. Its essentialness comes from its nearby connections to private development, where softwood amble tracks down broad use. Variances in lodging begins, redesign projects and more extensive financial condition significantly impact interest. Besides, the complex trap of global exchange relationship, especially the generally critical US-Canda blunder exchange, shapes market elements.

The Asia Pacific Softwood market held the second biggest market share in 2022 and is supposed to show a satisfactory CAGR development during the estimate time frame. The Asia-Pacific region is supposed to see supportable development in the softwood blunder market. This is because of the region's fast development in development and furniture fabricating, which increments item utilization. The quick financial development of China has focused on the Asia Pacific region for forest area financial backers as of late. Both Australia and New Zealand are huge makers of softwood lumber, generally radiata pine.

The Europe Softwood market held the third biggest market share in 2022 and is assessed to develop at a most noteworthy CAGR during the estimate time frame. The Europe softwood market includes a great many nations with differing levels of forest assets, modern limit, and market interest.

Major Players

The key players operating in the global softwood market include Interfor Corporation, Weyerhaeuser, Sierra Pacific Industries, Georgia-Pacific, Canfor Corporation, Tolko Industries, West Fraser Timber, UPM, Metsa Group, and Kronospan

TABLE OF CONTENTS

1 EXECUTIVE SUMMARY

    • 1.1.1 GLOBAL SOFTWOOD MARKET, BY TYPE
    • 1.1.2 GLOBAL SOFTWOOD MARKET, BY FORM
    • 1.1.3 GLOBAL SOFTWOOD MARKET, BY RESISTANCE CAPACITY
    • 1.1.4 GLOBAL SOFTWOOD MARKET, BY END-USE

2 MARKET INTRODUCTION

  • 2.1 DEFINITION
  • 2.2 SCOPE OF THE STUDY
  • 2.3 RESEARCH OBJECTIVE
  • 2.4 MARKET STRUCTURE

3 RESEARCH METHODOLOGY

  • 3.1 RESEARCH PROCESS
  • 3.2 PRIMARY RESEARCH
  • 3.3 SECONDARY RESEARCH
  • 3.4 MARKET SIZE ESTIMATION
  • 3.5 FORECAST MODEL
  • 3.6 LIST OF ASSUMPTIONS

4 MARKET DYNAMICS

  • 4.1 INTRODUCTION
  • 4.2 DRIVERS
    • 4.2.1 RAPID ECONOMIC AND URBANIZATION GROWTH IN WESTERN AND ASIA REGION IS DRIVING THE SOFTWOOD MARKET
    • 4.2.2 INCREASING ADOPTION OF SOFTWOOD PRODUCTS IN PACKAGING INDUSTRY IS DRIVING THE MARKET
    • 4.2.3 DRIVERS IMPACT ANALYSIS
  • 4.3 RESTRAINT
    • 4.3.1 LACK OF FOREST MANAGEMENT FOLLOWED BY UNEXPECTED CLIMATE WEATHER CONDITION HINDERS THE GROWTH OF MARKET
    • 4.3.2 GEOPOLITICAL CONFLICT IN THE GLOBAL MARKET HAS AFFECTED THE GROWTH OF SOFTWOOD INDUSTRY
    • 4.3.3 RESTRAINT IMPACT ANALYSIS
  • 4.4 OPPORTUNITY
    • 4.4.1 INCREASING DEMAND FOR SUSTAINABLE WOOD PRODUCTS PRESENTS AN OPPORTUNITY FOR BUSINESSES
  • 4.5 TREND
    • 4.5.1 CONSUMER ARE INCREASINGLY SEEKING CUSTOMIZED AND PERSONALIZED WOOD PRODUCTS
  • 4.6 COVID-19 IMPACT ANALYSIS
    • 4.6.1 IMPACT ON THE SOFTWOOD MARKET
      • 4.6.1.1 ECONOMIC IMPACT
    • 4.6.2 IMPACT ON SUPPLY CHAIN
      • 4.6.2.1 IMPACT ON PRICE VARIATION OF KEY RAW MATERIALS
      • 4.6.2.2 CASH FLOW CONSTRAINTS
      • 4.6.2.3 IMPACT ON IMPORT/EXPORT
    • 4.6.3 IMPACT ON MARKET DEMAND
      • 4.6.3.1 IMPACT DUE TO RESTRICTIONS/LOCKDOWN
      • 4.6.3.2 CONSUMER SENTIMENTS
    • 4.6.4 IMPACT ON PRICING

5 MARKET FACTOR ANALYSIS

  • 5.1 PORTER'S FIVE FORCES MODEL
    • 5.1.1 THREAT OF NEW ENTRANTS
    • 5.1.2 BARGAINING POWER OF SUPPLIERS
    • 5.1.3 BARGAINING POWER OF BUYERS
    • 5.1.4 THREAT OF SUBSTITUTES
    • 5.1.5 INTENSITY OF RIVALRY
  • 5.2 SUPPLY CHAIN ANALYSIS
    • 5.2.1 STAGE
    • 5.2.2 STAGE
    • 5.2.3 STAGE
    • 5.2.4 STAGE
  • 5.3 INFORMATION ABOUT THE MARKET OF VALUE ADDED PLYWOOD
    • 5.3.1 PLYWOOD TREATMENT
    • 5.3.2 TMT (THERMOWOOD)
    • 5.3.3 PRIMED
    • 5.3.4 SPECIAL ADDITIVES
      • 5.3.4.1 CURING AGENT
      • 5.3.4.2 UREA-FORMALDEHYDE GLUE (UF GLUE)
      • 5.3.4.3 PHENOLIC GLUE (PF GLUE)
      • 5.3.4.4 MODIFIER
    • 5.3.5 SPECIAL COATING FOR WOOD AND PLYWOOD:
      • 5.3.5.1 HARD WAX OIL
      • 5.3.5.2 LACQUER
      • 5.3.5.3 POWDER COATING
      • 5.3.5.4 PAINT
    • 5.3.6 MOLDING PLYWOOD:
    • 5.3.7 EDGE SEALANTS:

6 GLOBAL SOFTWOOD MARKET, BY TYPE

  • 6.1 OVERVIEW
  • 6.2 CEDAR
  • 6.3 DOUGLAS FIR
  • 6.4 PINE
  • 6.5 SPRUCE
  • 6.6 REDWOOD
  • 6.7 OTHERS

7 GLOBAL SOFTWOOD MARKET, BY FORM

  • 7.1 OVERVIEW
  • 7.2 PLYWOOD
  • 7.3 TIMBER
  • 7.4 LUMBER
  • 7.5 VENEER

8 GLOBAL SOFTWOOD MARKET , BY RESISTANCE CAPACITY

  • 8.1 OVERVIEW
  • 8.2 MOISTURE-RESISTANT
  • 8.3 FIRE RESISTANT
  • 8.4 TERMITE RESISTANT
  • 8.5 CHEMICAL RESISTANT

9 GLOBAL SOFTWOOD MARKET , BY END-USE

  • 9.1 OVERVIEW
  • 9.2 WALLS
  • 9.3 ROOFS
  • 9.4 UNDERLAYMENTS
  • 9.5 FENCING
  • 9.6 FURNITURE
  • 9.7 OTHERS

10 GLOBAL SOFTWOOD MARKET , BY REGION

  • 10.1 OVERVIEW
    • 10.1.1 GLOBAL SOFTWOOD MARKET , BY REGION,-2030
  • 10.2 NORTH AMERICA
    • 10.2.1 US
    • 10.2.2 CANADA
    • 10.2.3 MEXICO
  • 10.3 EUROPE
    • 10.3.1 GERMANY
    • 10.3.2 FRANCE
    • 10.3.3 UK
    • 10.3.4 ITALY
    • 10.3.5 REST OF EUROPE
  • 10.4 ASIA-PACIFIC
    • 10.4.1 CHINA
    • 10.4.2 INDIA
    • 10.4.3 JAPAN
    • 10.4.4 REST OF ASIA-PACIFIC
  • 10.5 MIDDLE EAST & AFRICA
    • 10.5.1 SOUTH AFRICA
    • 10.5.2 SAUDI ARABIA
    • 10.5.3 UAE
    • 10.5.4 REST OF MIDDLE EAST & AFRICA
  • 10.6 SOUTH AMERICA
    • 10.6.1 BRAZIL
    • 10.6.2 ARGENTINA
    • 10.6.3 REST OF SOUTH AMERICA

11 COMPETITIVE LANDSCAPE

  • 11.1 INTRODUCTION
  • 11.2 COMPETITIVE BENCHMARKING
  • 11.3 MARKET SHARE ANALYSIS
  • 11.4 KEY DEVELOPMENTS & GROWTH STRATEGIES
    • 11.4.1 PRODUCT LAUNCH
    • 11.4.2 PARTNERSHIP
    • 11.4.3 EXPANSION
    • 11.4.4 ACQUISITION
    • 11.4.5 INVESTMENT
    • 11.4.6 ANNOUNCEMENT

12 COMPANY PROFILES

  • 12.1 WEYERHAEUSER
    • 12.1.1 COMPANY OVERVIEW
    • 12.1.2 FINANCIAL OVERVIEW
    • 12.1.3 PRODUCTS OFFERED
    • 12.1.4 KEY DEVELOPMENTS
    • 12.1.5 SWOT ANALYSIS
    • 12.1.6 KEY STRATEGIES
  • 12.2 GEORGIA-PACIFIC
    • 12.2.1 COMPANY OVERVIEW
    • 12.2.2 FINANCIAL OVERVIEW
    • 12.2.3 PRODUCTS OFFERED
    • 12.2.4 KEY DEVELOPMENTS
    • 12.2.5 SWOT ANALYSIS
    • 12.2.6 KEY STRATEGIES
  • 12.3 SIERRA PACIFIC INDUSTRIES
    • 12.3.1 COMPANY OVERVIEW
    • 12.3.2 FINANCIAL OVERVIEW
    • 12.3.3 PRODUCTS OFFERED
    • 12.3.4 KEY DEVELOPMENTS
    • 12.3.5 SWOT ANALYSIS
    • 12.3.6 KEY STRATEGIES
  • 12.4 INTERFOR CORPORATION
    • 12.4.1 COMPANY OVERVIEW
    • 12.4.2 FINANCIAL OVERVIEW
    • 12.4.3 PRODUCTS OFFERED
    • 12.4.4 KEY DEVELOPMENTS
    • 12.4.5 SWOT ANALYSIS
    • 12.4.6 KEY STRATEGIES
  • 12.5 CANFOR CORPORATION
    • 12.5.1 COMPANY OVERVIEW
    • 12.5.2 FINANCIAL OVERVIEW
    • 12.5.3 PRODUCTS OFFERED
    • 12.5.4 KEY DEVELOPMENTS
    • 12.5.5 SWOT ANALYSIS
    • 12.5.6 KEY STRATEGIES
  • 12.6 WEST FRASER TIMBER
    • 12.6.1 COMPANY OVERVIEW
    • 12.6.2 FINANCIAL OVERVIEW
    • 12.6.3 PRODUCTS OFFERED
    • 12.6.4 KEY DEVELOPMENTS
    • 12.6.5 SWOT ANALYSIS
    • 12.6.6 KEY STRATEGIES
  • 12.7 TOLKO INDUSTRIES
    • 12.7.1 COMPANY OVERVIEW
    • 12.7.2 FINANCIAL OVERVIEW
    • 12.7.3 PRODUCTS OFFERED
    • 12.7.4 KEY DEVELOPMENTS
    • 12.7.5 SWOT ANALYSIS
    • 12.7.6 KEY STRATEGIES
  • 12.8 UPM
    • 12.8.1 COMPANY OVERVIEW
    • 12.8.2 FINANCIAL OVERVIEW
    • 12.8.3 PRODUCTS OFFERED
    • 12.8.4 KEY DEVELOPMENTS
    • 12.8.5 SWOT ANALYSIS
    • 12.8.6 KEY STRATEGIES
  • 12.9 KRONOSPAN
    • 12.9.1 COMPANY OVERVIEW
    • 12.9.2 FINANCIAL OVERVIEW
    • 12.9.3 PRODUCTS OFFERED
    • 12.9.4 KEY DEVELOPMENTS
    • 12.9.5 SWOT ANALYSIS
    • 12.9.6 KEY STRATEGIES
  • 12.10 METSA GROUP
    • 12.10.1 COMPANY OVERVIEW
    • 12.10.2 FINANCIAL OVERVIEW
    • 12.10.3 PRODUCTS OFFERED
    • 12.10.4 KEY DEVELOPMENTS
    • 12.10.5 SWOT ANALYSIS
    • 12.10.6 KEY STRATEGIES
샘플 요청 목록
0 건의 상품을 선택 중
목록 보기
전체삭제