시장보고서
상품코드
1699228

세계의 선형 알킬벤젠(LAB) 시장(-2050년) : 용도별, 순도별, 최종사용자별, 지역별

Global Linear Alkyl Benzene Market Research Report Information by Application, by Purity by End Use, and By Region Market Forecast Till 2050

발행일: | 리서치사: Market Research Future | 페이지 정보: 영문 195 Pages | 배송안내 : 즉시배송

    
    
    



※ 본 상품은 영문 자료로 한글과 영문 목차에 불일치하는 내용이 있을 경우 영문을 우선합니다. 정확한 검토를 위해 영문 목차를 참고해주시기 바랍니다.

세계 선형 알킬벤젠(LAB) 시장 규모는 주목할 만한 5.4%의 CAGR로 성장할 것으로 예상됩니다. 시장 성장을 촉진하는 주요 요인 중 하나는 전 세계적으로 세제 및 청소 용품에 대한 수요가 증가하고 있다는 점입니다. 선형 알킬벤젠 설포네이트(LAS)는 상업용 및 가정용 세정제에서 가장 널리 사용되는 계면활성제 중 하나이며, 주로 LAB에서 생산됩니다. 가정용 및 상업용 식기 세제, 세탁 세제 및 표면 세정제의 사용이 증가함에 따라 LAB 기반 계면활성제에 대한 수요가 크게 증가하고 있습니다.

일반 소비자들 사이에서 청소 및 위생 제품의 필요성에 대한 인식이 높아짐에 따라 LAB에 대한 수요가 증가할 것으로 예상됩니다. 세제 및 기타 청소 용품의 판매 증가로 시장이 확대될 것입니다. 또한, 바이오 기반 LAB 제품에 대한 수요 증가와 석유화학제품 및 석유 생산 증가로 인해 선형 알킬벤젠 시장은 예측 기간 동안 성장할 것으로 예상됩니다.

지역별 관점

사람들이 청결 및 위생에 대한 관심이 높아짐에 따라 유럽 시장은 세계에서 두 번째로 큰 시장 점유율을 차지하고 있습니다. 독일, 영국, 이탈리아 등의 국가에서의 소비 지출 증가 등이 시장 점유율 확대를 견인할 것으로 보입니다. 또한, 제조업의 발전도 시장 확대를 더욱 촉진할 것으로 예상됩니다.

한편, 중국, 인도, 일본의 다양한 청소 용품에 대한 수요 증가로 인해 아시아태평양은 예측 기간 동안 가장 큰 시장 점유율을 차지할 것으로 예상됩니다.

세계의 선형 알킬벤젠(LAB) 시장을 조사했으며, 시장의 정의와 개요, 시장 성장에 영향을 미치는 각종 영향요인 분석, 시장 규모 추정과 예측, 각종 부문별·지역별·주요 국가별 분석, 경쟁 환경, 주요 기업 개요 등의 정보를 정리하여 전해드립니다.

목차

제1장 주요 요약

제2장 시장 개요

제3장 조사 방법

제4장 시장 역학

  • 성장 촉진요인
    • 세제·세정제 수요 증가
    • 생분해성 계면활성제 로의 이동
  • 성장 억제요인
    • 원자재 가격 변동
  • 기회
    • 산업용 윤활유 및 유전 화학제품 수요 증가
  • COVID-19의 영향 분석
  • 러시아·우크라이나 전쟁의 영향 분석

제5장 시장 요인 분석

  • 공급망 분석
  • Porter's Five Forces 분석
  • 사례 연구 분석
  • 가격 분석 : 지역별
  • 퍼포먼스 특성 분석
  • 기술의 진보
  • 규제 프레임워크
  • R&D업데이트
  • 광범위한 레벨 격차 분석
  • 유럽, 중동 및 아프리카의 투자·확대 계획 개요
  • 위험요인 분석

제6장 세계의 선형 알킬벤젠(LAB) 시장 : 순도별

  • 98% 이상
  • 98% 미만

제7장 세계의 선형 알킬벤젠(LAB) 시장 : 판매 채널별

  • 직접 판매
  • 간접 판매

제8장 세계의 선형 알킬벤젠(LAB) 시장 : 용도별

  • 계면활성제
  • 비계면활성제

제9장 세계의 선형 알킬벤젠(LAB) 시장 : 최종사용자별

  • 세탁용 분말 세제
  • 식기용 세제
  • 가정용 세제
  • 산업용 클리너
  • 기타

제10장 세계의 선형 알킬벤젠(LAB) 시장 : 지역별

  • 북미
    • 미국
    • 캐나다
    • 멕시코
  • 유럽, 중동 및 아프리카
    • 독일
    • 이탈리아
    • 프랑스
    • 영국
    • 스페인
    • 러시아
    • 폴란드
    • 루마니아
    • GCC 국가
    • 이란
    • 튀르키예
    • 남아프리카공화국
    • 기타
  • 아시아태평양
    • 중국
    • 인도
    • 일본
    • 한국
    • 인도네시아
    • 말레이시아
    • 태국
    • 기타
  • 남미
    • 브라질
    • 아르헨티나
    • 기타

제11장 경쟁 구도

  • 기업 점유율 분석
  • 경쟁 대시보드
  • 비교 분석 : 주요 금융 기업
  • 주요 발전과 성장 전략

제12장 기업 개요

  • SASOL
  • MOEVE
  • ISU CHEMICAL
  • JINTUNG PETROCHEMICAL
  • UNGGUL INDAH CAHAYA
  • INDORAMA VENTURES
  • INDIAN OIL CORPORATION LTD
  • RELIANCE INDUSTRIES LIMITED
  • FARABI PETROCHEMICALS
  • NIRMA LIMITED
  • DATA CITATIONS
ksm 25.04.22

Global Linear Alkyl Benzene Market Research Report Information by Application (Follicular Unit Linear Alkylbenzene Sulfonates and Non-Surfactant Applications), by Purity (Above 98% and Below 98%) by End Use (Laundry Powder, Dish washing Liquid, Household Cleaner, Industrial Cleaners, and Others), and By Region (North America, Europe, Asia-Pacific, And Rest of the World) Market Forecast Till 2050

Overview of the Market

During the review period, the linear alkyl benzoene market is expected to grow at a noteworthy 5.4% CAGR. One of the main factors propelling the growth of the Linear Alkyl Benzene (LAB) market is the rising demand for detergents and cleaning supplies worldwide. Linear Alkylbenzene Sulfonate (LAS), one of the most used surfactants in commercial and domestic cleaning solutions, is made mostly from LAB. The demand for LAB-based surfactants has increased dramatically as a result of the growing use of dishwashing solutions, laundry detergents, and surface cleaners in both the residential and commercial sectors.

The general public's growing awareness of the need for cleaning and hygienic products is predicted to drive up demand for linear alkyl benzene (LAB). The market will grow as more detergents and other cleaning supplies are sold. The market for linear alkyl benzene will rise during the forecast period due to rising demand for bio-based LAB products as well as increased production of petrochemicals and petroleum.

An Analysis of Market Segments

The market for alkyl benzene is divided into segments based on end-use, application, sales channel, and purity.

Based on application, the linear alkylbenzene market may be divided into two segments: non-surfactant applications and linear alkylbenzene sulfonates.

The market is divided into two segments based on purity: above 98% and below 98%.

The market is divided into direct sales, indirect sales, and other segments based on the sales channel. The market is divided into two segments based on application: surfactants and no surfactants.

Laundry powder, dishwashing liquid, household cleaners, industrial cleaners, and others are the market segments based on end-use.

Regional Perspectives

Because people are more concerned with cleanliness and sanitary qualities, the European market for linear alkyl benzoene has the second-largest market share. A greater market share will be possible due to elements including a greater emphasis on consumer spending from developing nations like Germany, the United Kingdom, and Italy. Additionally, improvements in the manufacturing sector are anticipated to propel further market expansion.

Because of the growing demand for different cleaning products from China, India, and Japan, the Asia-Pacific Linear Alkyl Benzene Market is anticipated to hold the greatest market share throughout the forecast period.

For example, it is anticipated that the India market for linear alkyl benzoene will contribute a larger portion to the Asia Pacific market. Personal care products are becoming more popular among the public due to factors like rising consumer demand, which would support the expansion of the linear alkyl benzene market in India.

Important Players

Among the leading companies in the linear alkyl benzene market are Indian Oil Corporation Ltd. (India), Reliance Industries Limited. (India), Fushun Petrochemicals, Unggul Indah Cahaya, Deten Quimica, Hansa Group AG (Germany), Hansa Group AG (South Africa), Croda International Plc (UK), Honeywell International Inc. (U.S.), Desmet Ballestra Group N.V. (Belgium), and Sasol Ltd. (South Africa).

TABLE OF CONTENTS

1 EXECUTIVE SUMMARY

2 MARKET INTRODUCTION

  • 2.1 DEFINITION
  • 2.2 SCOPE OF THE STUDY
  • 2.3 RESEARCH OBJECTIVE
  • 2.4 MARKET STRUCTURE

3 RESEARCH METHODOLOGY

  • 3.1 OVERVIEW
  • 3.2 DATA FLOW
    • 3.2.1 DATA MINING PROCESS
  • 3.3 PURCHASED DATABASE:
  • 3.4 SECONDARY SOURCES:
    • 3.4.1 SECONDARY RESEARCH DATA FLOW:
  • 3.5 PRIMARY RESEARCH:
    • 3.5.1 PRIMARY RESEARCH DATA FLOW:
  • 3.6 APPROACHES FOR MARKET SIZE ESTIMATION:
    • 3.6.1 CONSUMPTION & NET TRADE APPROACH
  • 3.7 DATA FORECASTING
    • 3.7.1 DATA FORECASTING TECHNIQUE
  • 3.8 DATA MODELING
    • 3.8.1 MICROECONOMIC FACTOR ANALYSIS:
    • 3.8.2 DATA MODELING:
  • 3.9 TEAMS AND ANALYST CONTRIBUTION

4 MARKET DYNAMICS

  • 4.1 INTRODUCTION
  • 4.2 DRIVERS
    • 4.2.1 GROWING DEMAND FROM DETERGENTS & CLEANSERS
    • 4.2.2 SHIFT TOWARDS BIO-DEGRADABLE SURFACTANTS
  • 4.3 RESTRAINTS
    • 4.3.1 VOLATILITY IN RAW MATERIAL PRICES
  • 4.4 OPPORTUNITY
    • 4.4.1 GROWING DEMAND FROM INDUSTRIAL LUBRICANTS AND OILFIELD CHEMICALS
  • 4.5 IMPACT ANALYSIS OF COVID-19
  • 4.6 IMPACT ANALYSIS OF RUSSIA-UKRAINE WAR

5 MARKET FACTOR ANALYSIS

  • 5.1 SUPPLY CHAIN ANALYSIS
    • 5.1.1 PARTICIPANTS
      • 5.1.1.1 RAW MATERIALS SOURCING
        • 5.1.1.1.1 FEEDSTOCK SELECTION & PROCUREMENT
        • 5.1.1.1.2 QUALITY AND PURITY STANDARDS
        • 5.1.1.1.3 LIST OF RAW MATERIAL SUPPLIERS (COMPANY NAME, HEADQUARTERS, RAW MATERIAL, CONTACT DETAILS)
      • 5.1.1.2 MANUFACTURERS
        • 5.1.1.2.1 PRODUCTION PROCESS
        • 5.1.1.2.2 LIST OF MANUFACTURERS (COMPANY NAME, HEADQUARTERS, CONTACT DETAILS)
        • 5.1.1.2.3 LIST OF LAB PLANT MANUFACTURERS & LICENSORS (COMPANY NAME, HEADQUARTERS, CONTACT DETAILS)
      • 5.1.1.3 DISTRIBUTORS
        • 5.1.1.3.1 LOGISTICS
        • 5.1.1.3.2 SALES AND MARKETING STRATEGIES
        • 5.1.1.3.3 LIST OF DISTRIBUTORS (COMPANY NAME, HEADQUARTERS, CONTACT DETAILS)
      • 5.1.1.4 END-USERS
        • 5.1.1.4.1 CUSTOMER NEEDS, PREFERENCES, PAIN POINTS & END-USE INDUSTRIES
        • 5.1.1.4.2 LIST OF POTENTIAL CUSTOMERS (COMPANY NAME, HEADQUARTERS, CONTACT DETAILS, APPLICATION)
  • 5.2 PORTER'S FIVE FORCES MODEL
    • 5.2.1 BARGAINING POWER OF SUPPLIERS
    • 5.2.2 BARGAINING POWER OF BUYERS
    • 5.2.3 THREAT OF NEW ENTRANTS
    • 5.2.4 THREAT OF SUBSTITUTES
    • 5.2.5 INTENSITY OF RIVALRY
  • 5.3 CASE STUDY ANALYSIS
    • 5.3.1 CASE STUDY 1
    • 5.3.2 CASE STUDY 2
  • 5.4 PRICING ANALYSIS, BY REGION (USD MILLION/KILOTONS)
  • 5.5 DEMAND-SUPPLY ANALYSIS, BY REGION (USD MILLION & KILOTONS)
    • 5.5.1 DEMAND ANALYSIS, BY REGION (USD MILLION)
    • 5.5.2 DEMAND ANALYSIS, BY REGION (KILOTONS)
    • 5.5.3 SUPPLY ANALYSIS, BY REGION (USD MILLION)
    • 5.5.4 SUPPLY ANALYSIS, BY REGION (KILOTONS)
  • 5.6 PERFORMANCE CHARACTERISTICS ANALYSIS
  • 5.7 TECHNOLOGY ADVANCEMENTS
    • 5.7.1 ANALYSIS ON ADVANCING PRODUCTION TECHNIQUES
  • 5.8 REGULATORY FRAMEWORK
  • 5.9 R&D UPDATE
    • 5.9.1 CURRENT SCENARIO
    • 5.9.2 FUTURE ROADMAP
    • 5.9.3 NOVEL APPLICATIONS
    • 5.9.4 KEY DEVELOPMENTS
  • 5.10 BROAD LEVEL GAP ANALYSIS
  • 5.11 OVERVIEW ON INVESTMENTS AND EXPANSION PLANS IN EMEA REGION
  • 5.12 RISK FACTOR ANALYSIS

6 GLOBAL LINEAR ALKYL BENZENE MARKET, BY PURITY

  • 6.1 INTRODUCTION
  • 6.2 ABOVE 98%
  • 6.3 BELOW 98%

7 GLOBAL LINEAR ALKYL BENZENE MARKET, BY SALES CHANNEL

  • 7.1 INTRODUCTION
  • 7.2 DIRECT SALES
  • 7.3 INDIRECT SALES

8 GLOBAL LINEAR ALKYL BENZENE MARKET, BY APPLICATION

  • 8.1 INTRODUCTION
  • 8.2 SURFACTANTS
  • 8.3 NON-SURFACTANTS

9 GLOBAL LINEAR ALKYL BENZENE MARKET, BY END-USE

  • 9.1 INTRODUCTION
  • 9.2 LAUNDRY POWDER
  • 9.3 DISH WASHING LIQUID
  • 9.4 HOUSEHOLD CLEANER
  • 9.5 INDUSTRIAL CLEANER
  • 9.6 OTHERS

10 GLOBAL LINEAR ALKYL BENZENE MARKET, BY REGION

  • 10.1 INTRODUCTION
  • 10.2 NORTH AMERICA
    • 10.2.1 US
    • 10.2.2 CANADA
    • 10.2.3 MEXICO
  • 10.3 EMEA
    • 10.3.1 GERMANY
    • 10.3.2 ITALY
    • 10.3.3 FRANCE
    • 10.3.4 UK
    • 10.3.5 SPAIN
    • 10.3.6 RUSSIA
    • 10.3.7 POLAND
    • 10.3.8 ROMANIA
    • 10.3.9 GCC COUNTRIES
    • 10.3.10 IRAN
    • 10.3.11 TURKIYE
    • 10.3.12 SOUTH AFRICA
    • 10.3.13 REST OF EMEA
  • 10.4 APAC
    • 10.4.1 CHINA
    • 10.4.2 INDIA
    • 10.4.3 JAPAN
    • 10.4.4 SOUTH KOREA
    • 10.4.5 INDONESIA
    • 10.4.6 MALAYSIA
    • 10.4.7 THAILAND
    • 10.4.8 REST OF APAC
  • 10.5 SOUTH AMERICA
    • 10.5.1 BRAZIL
    • 10.5.2 ARGENTINA
    • 10.5.3 REST OF SOUTH AMERICA

11 COMPETITIVE LANDSCAPE

  • 11.1 INTRODUCTION
  • 11.2 COMPANY MARKET SHARE ANALYSIS, 2024 (%)
  • 11.3 COMPETITOR DASHBOARD
  • 11.4 COMPARATIVE ANALYSIS: KEY PLAYERS FINANCIAL, 2024
  • 11.5 KEY DEVELOPMENTS & GROWTH STRATEGIES
    • 11.5.1 PRODUCT DEVELOPMENT
    • 11.5.2 MERGER AND ACQUISITION

12 COMPANY PROFILES

  • 12.1 SASOL
    • 12.1.1 COMPANY OVERVIEW
    • 12.1.2 FINANCIAL OVERVIEW
    • 12.1.3 PRODUCTS OFFERED
    • 12.1.4 KEY DEVELOPMENTS
    • 12.1.5 SWOT ANALYSIS
    • 12.1.6 KEY STRATEGY
  • 12.2 MOEVE
    • 12.2.1 COMPANY OVERVIEW
    • 12.2.2 FINANCIAL OVERVIEW
    • 12.2.3 PRODUCTS OFFERED
    • 12.2.4 KEY DEVELOPMENTS
    • 12.2.5 SWOT ANALYSIS
    • 12.2.6 KEY STRATEGY
  • 12.3 ISU CHEMICAL
    • 12.3.1 COMPANY OVERVIEW
    • 12.3.2 FINANCIAL OVERVIEW
    • 12.3.3 PRODUCTS OFFERED
    • 12.3.4 KEY DEVELOPMENTS
    • 12.3.5 SWOT ANALYSIS
    • 12.3.6 KEY STRATEGY
  • 12.4 JINTUNG PETROCHEMICAL
    • 12.4.1 COMPANY OVERVIEW
    • 12.4.2 FINANCIAL OVERVIEW
    • 12.4.3 PRODUCTS OFFERED
    • 12.4.4 KEY DEVELOPMENTS
    • 12.4.5 SWOT ANALYSIS
    • 12.4.6 KEY STRATEGY
  • 12.5 UNGGUL INDAH CAHAYA
    • 12.5.1 COMPANY OVERVIEW
    • 12.5.2 FINANCIAL OVERVIEW
    • 12.5.3 PRODUCTS OFFERED
    • 12.5.4 KEY DEVELOPMENTS
    • 12.5.5 SWOT ANALYSIS
    • 12.5.6 KEY STRATEGY
  • 12.6 INDORAMA VENTURES
    • 12.6.1 COMPANY OVERVIEW
    • 12.6.2 FINANCIAL OVERVIEW
    • 12.6.3 PRODUCTS OFFERED
    • 12.6.4 KEY DEVELOPMENTS
    • 12.6.5 SWOT ANALYSIS
    • 12.6.6 KEY STRATEGY
  • 12.7 INDIAN OIL CORPORATION LTD
    • 12.7.1 COMPANY OVERVIEW
    • 12.7.2 FINANCIAL OVERVIEW
    • 12.7.3 PRODUCTS OFFERED
    • 12.7.4 KEY DEVELOPMENTS
    • 12.7.5 SWOT ANALYSIS
    • 12.7.6 KEY STRATEGY
  • 12.8 RELIANCE INDUSTRIES LIMITED
    • 12.8.1 COMPANY OVERVIEW
    • 12.8.2 FINANCIAL OVERVIEW
    • 12.8.3 PRODUCTS OFFERED
    • 12.8.4 KEY DEVELOPMENTS
    • 12.8.5 SWOT ANALYSIS
    • 12.8.6 KEY STRATEGY
  • 12.9 FARABI PETROCHEMICALS
    • 12.9.1 COMPANY OVERVIEW
    • 12.9.2 FINANCIAL OVERVIEW
    • 12.9.3 PRODUCTS OFFERED
    • 12.9.4 KEY DEVELOPMENTS
    • 12.9.5 SWOT ANALYSIS
    • 12.9.6 KEY STRATEGY
  • 12.10 NIRMA LIMITED
    • 12.10.1 COMPANY OVERVIEW
    • 12.10.2 FINANCIAL OVERVIEW
    • 12.10.3 PRODUCTS OFFERED
    • 12.10.4 KEY DEVELOPMENTS
    • 12.10.5 SWOT ANALYSIS
    • 12.10.6 KEY STRATEGY
  • 12.11 DATA CITATIONS
샘플 요청 목록
0 건의 상품을 선택 중
목록 보기
전체삭제