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										시장보고서
									 
											
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										 세계의 항공기 ACMI 리스(습식 임대) 시장 : 유형, 항공기 유형, 용도, 최종사용자, 지역별(-2035년)Global Aircraft ACMI Leasing or Wet-Leasing Market by Type, by Aircraft Type, by Application, by End-User, and by Region Forecast till 2035 | ||||||
세계 항공기 ACMI 리스(습식 임대) 시장 규모는 2024년부터 2035년까지 8.4%의 연평균 복합 성장률(CAGR)로 2035년에는 132억 4,480만 달러에 달할 것으로 예측됩니다.
ACMI(항공기, 승무원, 정비, 보험) 리스, 이른바 습식 임대는 한 항공사가 다른 항공사에 완전한 운항이 가능한 항공기를 제공하는 유연한 솔루션입니다. 차주는 연료, 공항 이용료, 운항 계획만 부담하고, 대주는 기술 및 운항 측면을 담당합니다. 이 구조는 단기적인 수송력 확보, 항공기 부족을 보완하고 새로운 시장에 저위험으로 진입하고자 하는 항공사에게 특히 가치가 있습니다.
세계 항공 여객 수요 증가는 항공기 ACMI 리스 시장을 형성하는 가장 큰 요인입니다. 전 세계 항공사들은 1인당 GDP 증가, 저렴한 운임, 신흥국의 급속한 인프라 개선으로 인한 승객 증가에 대응해야 하는 상황에 직면해 있습니다. 선진국 시장은 안정적인 성장세를 유지하는 반면, 아시아, 라틴아메리카 등의 지역에서는 폭발적인 성장세를 보이고 있습니다. ACMI 리스는 항공사에 장비 조정의 유연성을 제공하고, 계절적 또는 지역적 변동에 신속하게 대응하는 동시에 장기적인 자본 리스크를 줄일 수 있게 해줍니다.
북미 ACMI 리스 산업의 성공은 미국 및 캐나다 항공사의 리스 전략을 특징짓는 높은 운영 유연성 덕분입니다. 겨울방학이나 여름휴가철에 급증하는 수요는 단기 습식 임대를 통해 효율적으로 대응하고 있습니다. 북미 시장은 미국이 11억 3,000만 달러로 선두를 달리고 있으며, 캐나다도 1억 4,880만 달러로 큰 가치를 더하고 있습니다.
유럽은 아일랜드, 영국, 몰타에 금융 및 리스 거점을 두고 있는 세계적인 ACMI 리스의 중심지입니다. 풀서비스 항공사와 초저가 항공사 모두 ACMI 리스를 활용하여 특히 여름철 성수기에 변동이 심한 여객 수요를 보완하고 있습니다. 유럽에서는 영국이 2억 4,750만 달러로 가장 큰 점유율을 차지하고 있으며, 독일(2억 1,390만 달러), 프랑스(1억 8,520만 달러)가 그 뒤를 잇고 있습니다.
아시아태평양의 ACMI 리스에 대한 수요는 확대되고 있으며, LCC의 발전과 함께 더욱 증가하고 있습니다. IndiGo와 AirAsia는 리스를 활용하여 증가하는 국내 및 지역 수요에 대응하고 있으며, 일본과 중국은 레저 및 비즈니스 여행 분야에서 운송력을 확대하고 있습니다. 아시아태평양의 성장은 중국(6억 9,610만 달러)이 주도했으며, 인도(1억 2,620만 달러)와 일본(1억 1,800만 달러)이 뒤를 이었습니다.
세계의 항공기 ACMI 리스(습식 임대) 시장을 조사했으며, 시장 정의와 개요, 시장 성장에 영향을 미치는 각종 영향요인 분석, 시장 규모 추이와 예측, 각종 부문별/지역별/주요 국가별 분석, 경쟁 구도, 주요 기업 개요 등의 정보를 정리하여 전해드립니다.
Global Aircraft ACMI Leasing or Wet-Leasing Market by Type (Short-Term Lease, Long-Term Lease), by Aircraft Type (Narrow Body Aircraft, Wide Body Aircraft, Regional Aircraft), by Application (Passenger Transportation, Air Freight Transportation), by End-User (Full-Service Carriers, Low-Cost Carriers, Cargo-Carriers), and by Region (North America, Europe, Asia-Pacific, Middle East & Africa, South America) Forecast till 2035
Industry Overview
Growing at a CAGR of 8.4% (2024-2035), the global Aircraft ACMI Leasing Market is forecasted to hit USD 13,244.8 million by 2035. ACMI (Aircraft, Crew, Maintenance, and Insurance) leasing, commonly called wet-leasing, is a flexible solution where one airline supplies a fully operational aircraft to another carrier. The lessee is responsible only for fuel, airport fees, and route planning, while the lessor handles the technical and operational aspects. This arrangement is especially valuable for airlines looking to manage short-term capacity, cover fleet shortages, or enter new markets with minimal risk.
Rising global air travel demand is the most influential force shaping the Aircraft ACMI Leasing market. Airlines worldwide are grappling with the need to accommodate increasing passenger traffic, driven by higher GDP per capita, affordable fares, and rapidly improving infrastructure in emerging economies. While developed markets maintain steady growth, regions like Asia and Latin America experience explosive expansion. ACMI leasing provides carriers with the agility to balance capacity, swiftly meet seasonal or regional fluctuations, and reduce long-term capital risks.
Major Company Development
It was remarkable for ACC Aviation to achieve two kinds of important things that show how the company could improve its strategy. In September 2023, it partnered with USC GmbH, a German airline, to provide ACMI support to Madagascar Airlines. The venture marking USC GmbH's first commercial trip and its first ACMI assignment also signifies how much ACC is enabling global carriers to connect. Conversely, in February 2019, YFM-backed ACC Aviation had taken over Aerotask, a Dubai-based consultancy, to accelerate its development in the Asian, African, and U.S. markets. With this acquisition, ACC not only extends its range in the fields of ACMI leasing, aircraft charter, and aftermarket services but also adds asset management and advisory to the company's forte, thus furthering its global aviation partner reputation.
Major players in the global aircraft ACMI leasing or wet leasing market are Air Lease Corporation, Avolon, AerCap, Atlas Air, BOC Aviation, CityJet, Chapman Freeborn Airchartering, ACC Aviation, Delta World Charter, Avia Solutions Group, Avico, Falko Regional Aircraft, ICBC Leasing, Titan Airways, and Zela Aviation.
Report Attribute Details
Market Size 2035 USD 13,244.8 Million
CAGR (2025-2035) 8.4%
Base Year 2024
Market Forecast Period 2025-2035
Historical Data 2019-2024
Industry Segmentations
By Type: Short-Term Lease - 8.5%, Long-Term Lease - 8.2%.
By Aircraft Type: Narrow Body Aircraft - 8.5%, Wide Body Aircraft - 8.3%.
By Application: Passenger Transportation - 8.6%, Air Freight Transportation - 8.1%.
By End-User: Full-Service Carriers - 8.3%, Low-Cost Carriers - 8.6%.
The success of the ACMI leasing industry in North America is largely due to the high degree of operational flexibility that characterizes the leasing strategies of US and Canadian airlines. Seasonal surges during winter holidays and summer vacations are efficiently handled through short-term wet leases. The North American market is led by the U.S. at USD 1,103.0 million, while Canada adds significant value with USD 148.8 million.
Europe is a global ACMI leasing center that has financial and leasing downtowns in Ireland, the UK, and Malta. Both full-service carriers and ultra-low-cost airlines use ACMI leases to get a hold of variable passenger traffic, especially during the summer peak. In Europe, the UK holds the highest share at USD 247.5 million, with Germany and France following at USD 213.9 million and USD 185.2 million.
The need for ACMI leasing in Asia-Pacific has been increasing and is still growing along with the development of low-cost carriers. IndiGo and AirAsia use leases to take advantage of the rising domestic and regional demand, whereas Japan and China are extending their capacity in the area of leisure and business travel. Asia-Pacific growth is fueled by China at USD 696.1 million, supported by notable contributions from India (USD 126.2 million) and Japan (USD 101.8 million).
The Middle East remains a strong ACMI market, balancing demand from both global giants and low-cost regional players. Emirates and Qatar Airways leverage leasing for strategic seasonal flexibility, while Flydubai and Air Arabia use it to scale efficiently. Africa's fragmented aviation sector depends on leasing to overcome limited capital access and regulatory constraints.
South America's ACMI leasing market is shaped by economic cycles and unstable profitability in aviation. Airlines in Brazil, Colombia, and Argentina often choose ACMI leasing to expand routes without major financial risks.