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OTC 의약품 : 시장 점유율 분석, 업계 동향과 통계, 성장 예측(2024-2029년)

Over the Counter Drugs - Market Share Analysis, Industry Trends & Statistics, Growth Forecasts (2024 - 2029)

발행일: | 리서치사: Mordor Intelligence | 페이지 정보: 영문 | 배송안내 : 2-3일 (영업일 기준)

    
    
    




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OTC 의약품 시장 규모는 2024년에 1,373억 9,000만 달러로 추정되며, 2029년까지 1,631억 달러에 달할 것으로 예측되고 있으며, 예측 기간(2024-2029년) 중 3.49%의 CAGR로 성장합니다.

OTC의약품- 시장

COVID-19 팬데믹은 의료 시스템에 큰 영향을 미치고 있는 것반의약품(OTC) 시장에 주목하고 있습니다. 예를 들어 ScienceDirect가 2022년 6월에 게재한 기사에 따르면 COVID-19 감염병이 유행하는 동안 가장 많이 사용된 일반의약품은 해열제, 항히스타민제, 기침약 등이었습니다. 그러나 국립 의학 도서관이 게시 한 기사에 따르면 2022년 6월에는 스테로이드, 클로로퀸, 항균제와 같은 더 위험한 약물도 남용되었습니다. 나이지리아, 방글라데시, 페루, 토고와 같은 저소득 국가에서 COVID-19 감염병 대유행 기간 중 발열, 기침, 감기, 코막힘, 피로 등 다양한 증상에 대한 자가 치료의 보급률은 34%에서 84%까지 다양합니다. 이는 매우 높은 수치로 여겨졌습니다. COVID-19 감염자 수가 감소하고 시장이 점차 안정화되고 있지만, 감염에 대한 사람들의 불안감은 여전히 남아 있으며, 시장 성장에 영향을 미칠 것으로 예상됩니다.

OTC 의약품 시장의 성장은 처방전 의약품의 높은 가격으로 인해 OTC 의약품으로의 전환과 OTC 의약품의 승인 증가로 이어진 것으로 보입니다. 예를 들어 블룸버그 LP가 2022년 7월에 발표한 기사에 따르면 미국인들은 처방약에 1인당 연간 평균 1,300달러를 지출하고 있습니다. 2021년 미국내 신약의 평균 출시 가격은 1년치 공급에 18만 달러였습니다. 이러한 처방약 가격 상승으로 인해 일반의약품(OTC)을 통한 셀프 메디케이션에 대한 수요가 증가할 것으로 예상됩니다. 또한 Frontiers Media SA가 2021년 8월에 발표한 기사에 따르면 OTC 의약품(OTC)을 이용한 셀프 메디케이션이 전 세계에서 점점 더 보편화되고 있다고 합니다. 같은 정보원에 따르면 전 세계 셀프 메디케이션의 보급률은 대상 인구와 국가에 따라 11.2%에서 93.7%까지 다양합니다. 따라서 OTC 의약품의 사용으로 이어지는 처방전 의약품의 높은 비용이 시장 성장을 가속할 것으로 예상됩니다.

또한 주요 시장 기업의 제품 혁신 증가는 예측 기간 중 시장 성장을 지원할 것입니다. 예를 들어 2021년 3월 구광제약은 관절염 진통제 '살롱패스'를 출시했습니다. 이 약물, 처방전 강도 디클로페낙은 식품의약국(FDA)에 의해 일반의약품(OTC) 사용이 허가되었습니다. 마찬가지로 2022년 3월 페리고는 나조넥스 24시간 알레르기(모메타손 프란카복실산 일수화물) 50mcg의 OTC 사용을 위해 FDA의 승인을 받았습니다. 이러한 OTC 의약품 출시 증가는 예측 기간 중 시장 성장을 가속할 것으로 예상됩니다. 따라서 위의 요인들은 OTC 의약품 시장 시장 성장에 영향을 미치고 있습니다. 그러나 고급 제조와 복잡하고 까다로운 규제 요건은 예측 기간 중 시장 성장을 저해할 것으로 예상됩니다.

OTC 의약품 시장 동향

기침, 감기, 독감 제품 부문은 예측 기간 중 높은 성장세를 보일 것으로 예상

감기는 다양한 유형의 바이러스에 의해 발생합니다. 이 상태는 일반적으로 무해하며 증상은 일반적으로 2 주 이내에 해결됩니다. 기침, 감기, 독감으로 고통받는 사람들의 수가 증가함에 따라이 카테고리에서 OTC 의약품(OTC) 사용량이 증가하고 있습니다. 소비자들은 증상을 완화하기 위한 첫 번째 수단으로 처방전 없이 구입할 수 있는 기침약, 감기약 또는 독감약에 의존하고 있습니다. 예를 들어 CDC에 따르면 미국에서는 감기로 인해 매년 2,200만 일의 결석이 발생합니다. 또한 미국에서는 매년 거의 10억 명이 감기에 걸립니다.

또한 인도 기상청(IMD)에 따르면 2021년 8월 타밀나두 주에서 독감 관련 발열, 감기, 기침 환자 수가 25% 급증했다고 의사들이 보고했습니다. 따라서 독감 및 감기 유병률 증가로 인해 더욱 박차를 가할 것으로 예상됩니다. 파라세타몰은 이러한 증상을 관리하기 위해 일반적으로 사용되는 증식입니다. 쉽게 구할 수 있으므로 기침약, 감기 및 독감 일반 의약품의 판매는 전 세계에서 증가했습니다. 따라서 앞서 언급 한 요인을 고려할 때 조사 대상 부문은 예측 기간 중 크게 성장할 것으로 예상됩니다.

북미가 주요 점유율을 차지하며 예측 기간 중 시장을 독점할 것으로 예상

북미는 조사 대상 세계 시장에 큰 영향을 미치고 있는데, 이는 경증 질환의 확산과 함께 증상 완화를 위한 자가 치료법 채택과 이 지역의 OTC 의약품 승인 증가가 시장 성장을 가속할 것으로 예상되기 때문입니다. 북미 시장 성장을 조사했습니다. 예를 들어 2021년 5월 Drugs.com의 기사에 따르면 미국에는 여드름 치료제부터 체중 감량 제품까지 80개 이상의 OTC 의약품이 존재합니다. 또한 편두통 연구 재단이 발표한 기사에 따르면 2021년 1월 현재 미국에서 400만 명 이상의 성인이 매일 만성적인 편두통을 경험하고 있으며, 한 달에 최소 15일 이상 편두통이 지속되고 있다고 합니다. 자가 치료를 필요로 하는 환자 증가는 시장 성장을 가속할 것으로 예상됩니다.

또한 이 지역의 제품 승인과 제품 출시가 증가함에 따라 조사 대상 시장의 성장이 촉진될 것으로 보입니다. 예를 들어 2021년 12월 미국 식품의약국(FDA)은 0.25% OTC 의약품인 처방약 Rastacaphet(알카푸타딘 점안액)을 승인했습니다. 또한 퓨쳐 메디컬은 2022년 10월 미국에서 발기부전 치료제 MED3000의 OTC 출시를 위해 FDA에 승인을 요청할 준비를 하고 있습니다. 이러한 노력은 시장 성장을 가속할 것으로 예상됩니다. 따라서 위의 요인을 고려할 때, 조사 대상 시장은 예측 기간 중 북미에서 크게 성장할 것으로 예상됩니다.

OTC 의약품 산업 개요

OTC 의약품 시장은 세계 및 지역적으로 사업을 운영하는 여러 기업이 존재하기 때문에 본질적으로 세분화되어 있습니다.

기타 혜택

  • 엑셀 형식의 시장 예측(ME) 시트
  • 3개월간의 애널리스트 지원

목차

제1장 서론

  • 조사의 전제조건과 시장의 정의
  • 조사 범위

제2장 조사 방법

제3장 주요 요약

제4장 시장 역학

  • 시장 개요
  • 시장 촉진요인
    • RX약의 고비용이 OTC 의약품으로의 이동으로 연결된다.
    • OTC 의약품 승인의 증가
  • 시장 억제요인
    • 엄격한 규제 정책
    • 인식의 결여와 약물 남용
  • Porter's Five Forces 분석
    • 신규 진출업체의 위협
    • 구매자의 교섭력
    • 공급 기업의 교섭력
    • 대체품의 위협
    • 경쟁 기업간 경쟁의 강도

제5장 시장 세분화

  • 제품 유형별
    • 기침, 감기, 인플루엔자 관련 제품
    • 진통제
    • 피부과 제품
    • 위장약
    • 비타민, 미네랄, 보충제(VMS)
    • 체중감량/다이어트 제품
    • 안과용 제품
    • 수면 보조약
    • 기타 제품 유형
  • 배합 유형별
    • 정제
    • 액체
    • 연고
    • 스프레이
  • 유통 채널별
    • 병원 약국
    • 소매 약국
    • 온라인 약국
  • 지역
    • 북미
      • 미국
      • 캐나다
      • 멕시코
    • 유럽
      • 독일
      • 영국
      • 프랑스
      • 이탈리아
      • 스페인
      • 기타 유럽
    • 아시아태평양
      • 중국
      • 일본
      • 인도
      • 호주
      • 한국
      • 기타 아시아태평양
    • 중동 및 아프리카
      • GCC
      • 남아프리카공화국
      • 기타 중동 및 아프리카
    • 남미
      • 브라질
      • 아르헨티나
      • 기타 남미

제6장 경쟁 구도

  • 기업 개요
    • Johnson and Johnson
    • Bayer AG
    • Viatris(Mylan NV)
    • Sanofi SA
    • Pfizer Inc.
    • GlaxoSmithKline plc
    • Perrigo Company plc
    • Reckitt Benckiser Group PLC
    • Takeda Pharmaceutical Company Ltd
    • Boehringer Ingelheim International GmbH
    • Sun Pharmaceutical Industries Ltd.
    • Teva Pharmaceutical Industries Ltd.
    • Glenmark Pharmaceuticals Ltd.
    • Dr. Reddy's Laboratories
    • Piramal Enterprises

제7장 시장 기회와 향후 동향

KSA 24.03.18

The Over the Counter Drugs Market size is estimated at USD 137.39 billion in 2024, and is expected to reach USD 163.10 billion by 2029, growing at a CAGR of 3.49% during the forecast period (2024-2029).

Over the Counter Drugs - Market

The COVID-19 pandemic has turned the spotlight on over the counter (OTC) drugs market, though the healthcare systems have been significantly impacted. For instance, according to an article published by ScienceDirect, in June 2022, the most common OTC drugs used during the COVID-19 pandemic were antipyretics, antihistamines, cough suppressants, etc. However, according to an article published by the National Library of Medicine, in June 2022, more dangerous drugs like steroids, chloroquine, and antimicrobials were also abused. The prevalence of self-medication during the COVID-19 pandemic in lower-income countries like Nigeria, Bangladesh, Peru, and Togo varies from 34% to 84% for various symptoms like fever, cough, cold, nasal congestion, fatigue, etc. which was considered very high. Even though the market is gradually stabilizing as COVID-19 cases are declining, there is still fear among people regarding infection, which is expected to impact the market's growth.

The growth in the OTC drug market is attributed to the high cost of Rx drugs leading to shifting towards OTC drugs and increasing approval of OTC drugs. For instance, according to an article published by Bloomberg L.P., in July 2022, Americans spend an average cost of USD 1,300 per person on prescription drugs per year. An average launch price of a new drug in the US in 2021 was USD 180,000 for a year's supply. Such a rise in the price of a prescription drug is expected to increase the demand for self-medication with over-the-counter (OTC) drugs. Additionally, as per an article published by Frontiers Media S.A., in August 2021, self-medication with over-the-counter (OTC) medicines is becoming an increasingly popular practice around the world. As per the same source, the global prevalence rate of self-medication ranged from 11.2% to 93.7%, depending on the target population and country. Thus, the high cost of Rx drugs leading to the use of OTC drugs is expected to drive market growth.

Furthermore, the key market players' increasing product innovation supports the market growth over the forecast period. For instance, in March 2021, Hisamitsu Pharmaceutical Co. Inc. introduced Salonpas Arthritis Pain Relief Gel. This medication, diclofenac at prescription strength, was permitted for over the counter (OTC) use by the Food and Drug Administration (FDA). Similarly, in March 2022, Perrigo received FDA approval for the OTC use of Nasonex 24-hour allergy (mometasone furoate monohydrate) 50mcg. Such increases in OTC drug launches are expected to drive market growth over the forecast period. Thus, the abovementioned factors are impacting the market growth of the over the counter drugs market. However, high-end manufacturing and complicated and cumbersome regulatory requirements are expected to hinder market growth over the forecast period.

OTC Drugs Market Trends

The Cough, Cold, and Flu Products Segment is Expected to Witness High Growth Over the Forecast Period

A common cold can be caused by many different types of viruses. The condition is generally harmless, and symptoms usually resolve within two weeks. The rise in the number of people suffering from cough, cold, and flu is what is causing an increase in the amount of over-the-counter (OTC) drug use in this category. Consumers depend on OTC cough, cold, or flu medicines, as they are the first resort, to get relief from the symptoms. For instance, according to CDC, the common cold causes 22 million school days to be missed each year in the United States. Also, almost 1 billion people catch colds each year in the United States.

Furthermore, according to India Meteorological Department (IMD), doctors reported a 25% spike in the number of flu-related fever, colds, and cough in Tamil Nadu in August 2021. Thus, the higher prevalence of flu and cold is expected to spur growth as paracetamol is commonly used in the management of these conditions. Owing to their easy procurement, the sale of OTC drugs for cough, cold, and flu increased globally. Thus, given the aforementioned factors, the studied segment is expected to propel significantly over the forecast period.

North America Holds the Major Share and is Expected to Dominate the Market During the Forecast Period

North America has a significant impact on the global market studied, owing to factors, such growing prevalence of minor illnesses coupled with the adoption of self-medication to relieve the symptoms and an increase in approval of OTC drugs in the region are expected to drive the studied market growth in North America. For instance, according to an article published by Drugs.com, in May 2021, there are more than 80 classes of OTC medications in the United States, ranging from acne medicines to weight loss products. Further, according to an article published by Migraine Research Foundation, in January 2021 more than 4 million adults experienced chronic daily migraine, with at least 15 migraine days per month, in the United States. The increase in patients requiring self-medication is expected to boost the market growth.

Additionally, the increasing product approvals and product launches in the region drive the growth of the studied market. For instance, in December 2021, the US Food and Drug Administration approved the prescription drug Lastacaft (alcaftadine ophthalmic solution), a 0.25% to Over the Counter drug. Additionally, in October 2022, Futura Medical is preparing to seek approval from the FDA to launch OTC in the United States, MED3000 erectile dysfunction treatment. Such an initiative is expected to drive the growth of the market. Thus, given the factors above, the studied market is expected to grow significantly in North America over the forecast period.

OTC Drugs Industry Overview

The over-the-counter drugs market is fragmented in nature due to the presence of several companies operating globally as well as regionally. The competitive landscape includes an analysis of a few international as well as local companies which hold market shares and are well-known including Johnson and Johnson, Novartis AG, Bayer AG, GlaxoSmithKline PLC, and Pfizer, among others.

Additional Benefits:

  • The market estimate (ME) sheet in Excel format
  • 3 months of analyst support

TABLE OF CONTENTS

1 INTRODUCTION

  • 1.1 Study Assumptions and Market Definition
  • 1.2 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET DYNAMICS

  • 4.1 Market Overview
  • 4.2 Market Drivers
    • 4.2.1 High Cost of Rx Drugs Leading to Shift Towards OTC Drugs
    • 4.2.2 Increasing Approval of OTC Drugs
  • 4.3 Market Restraints
    • 4.3.1 Stringent Regulatory Policies
    • 4.3.2 Lack of Awareness and Drug Abuse
  • 4.4 Porter's Five Force Analysis
    • 4.4.1 Threat of New Entrants
    • 4.4.2 Bargaining Power of Buyers/Consumers
    • 4.4.3 Bargaining Power of Suppliers
    • 4.4.4 Threat of Substitute Products
    • 4.4.5 Intensity of Competitive Rivalry

5 MARKET SEGMENTATION (Market Size by Value - USD Million)

  • 5.1 By Product Type
    • 5.1.1 Cough, Cold and Flu Products
    • 5.1.2 Analgesics
    • 5.1.3 Dermatology Products
    • 5.1.4 Gastrointestinal Products
    • 5.1.5 Vitamins, Mineral and Supplements(VMS)
    • 5.1.6 Weight Loss/Dietary Products
    • 5.1.7 Ophthalmic Products
    • 5.1.8 Sleeping Aids
    • 5.1.9 Other Product Types
  • 5.2 By Formulation Type
    • 5.2.1 Tablets
    • 5.2.2 Liquids
    • 5.2.3 Ointments
    • 5.2.4 Sprays
  • 5.3 By Distribution Channel
    • 5.3.1 Hospital Pharmacies
    • 5.3.2 Retail Pharmacies
    • 5.3.3 Online Pharmacy
  • 5.4 Geography
    • 5.4.1 North America
      • 5.4.1.1 United States
      • 5.4.1.2 Canada
      • 5.4.1.3 Mexico
    • 5.4.2 Europe
      • 5.4.2.1 Germany
      • 5.4.2.2 United Kingdom
      • 5.4.2.3 France
      • 5.4.2.4 Italy
      • 5.4.2.5 Spain
      • 5.4.2.6 Rest of Europe
    • 5.4.3 Asia-Pacific
      • 5.4.3.1 China
      • 5.4.3.2 Japan
      • 5.4.3.3 India
      • 5.4.3.4 Australia
      • 5.4.3.5 South Korea
      • 5.4.3.6 Rest of Asia-Pacific
    • 5.4.4 Middle East and Africa
      • 5.4.4.1 GCC
      • 5.4.4.2 South Africa
      • 5.4.4.3 Rest of Middle East and Africa
    • 5.4.5 South America
      • 5.4.5.1 Brazil
      • 5.4.5.2 Argentina
      • 5.4.5.3 Rest of South America

6 COMPETITIVE LANDSCAPE

  • 6.1 Company Profiles
    • 6.1.1 Johnson and Johnson
    • 6.1.2 Bayer AG
    • 6.1.3 Viatris (Mylan NV)
    • 6.1.4 Sanofi S.A.
    • 6.1.5 Pfizer Inc.
    • 6.1.6 GlaxoSmithKline plc
    • 6.1.7 Perrigo Company plc
    • 6.1.8 Reckitt Benckiser Group PLC
    • 6.1.9 Takeda Pharmaceutical Company Ltd
    • 6.1.10 Boehringer Ingelheim International GmbH
    • 6.1.11 Sun Pharmaceutical Industries Ltd.
    • 6.1.12 Teva Pharmaceutical Industries Ltd.
    • 6.1.13 Glenmark Pharmaceuticals Ltd.
    • 6.1.14 Dr. Reddy's Laboratories
    • 6.1.15 Piramal Enterprises

7 MARKET OPPORTUNITIES AND FUTURE TRENDS

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