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챗봇 : 시장 점유율 분석, 산업 동향 및 통계, 성장 예측(2024-2029년)

Chatbot - Market Share Analysis, Industry Trends & Statistics, Growth Forecasts (2024 - 2029)

발행일: | 리서치사: Mordor Intelligence | 페이지 정보: 영문 | 배송안내 : 2-3일 (영업일 기준)

    
    
    




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챗봇 시장 규모는 2024년 70억 1,000만 달러로 추정되며, 예측 기간(2024-2029년) 동안 24.32%의 CAGR로 성장하여 2029년까지 208억 1,000만 달러에 달할 것으로 예상됩니다.

챗봇-마켓

챗봇 시장은 메신저 애플리케이션에 대한 수요 증가와 전 세계 다양한 기업의 소비자 분석 도입 증가로 인해 성장세를 보이고 있습니다. 전 세계 공급업체들은 고객의 니즈와 시장 요구사항을 충족시키기 위해 AI, NLP 등의 기술을 통합하여 중요한 제품 혁신을 이루고 있습니다.

주요 하이라이트

  • 챗봇은 인공지능과 자연어 처리를 통해 인간의 요구를 이해하고 최종사용자의 작업을 최소화하면서 원하는 결과를 도출하는 소프트웨어 애플리케이션입니다. 이들은 고객 경험 접점에서 가상 비서 역할을 합니다. 봇은 사용자의 의도를 해석할 뿐만 아니라 사용자의 요청을 처리하고 적절한 답변을 즉각적으로 반환합니다.
  • 이 시장은 주로 메신저 애플리케이션의 지배력 증가와 고객 분석에 대한 수요 증가에 의해 주도되고 있습니다.
  • 메신저 애플리케이션의 사용이 증가함에 따라 챗봇과 메신저를 통합하면 고객이 선호하는 애플리케이션으로 고객에게 다가갈 수 있기 때문에 투자 수익률이 높아지고 사용자 경험이 향상됩니다. 또한 메신저 애플리케이션을 사용하면 챗봇이 사용자의 채팅 기록을 저장하여 사용자 경험을 개인화하고 실용적인 인사이트를 얻을 수 있습니다.
  • Hootsuite가 발표한 2022년 1월 메시징 앱 사용 통계에 따르면, WhatsApp의 월간 활성 사용자 수는 20억 명, WeChat의 월간 활성 사용자 수는 12억 6,300만 명, Facebook Messenger의 월간 활성 사용자 수는 9억 9,800만 명으로 나타났습니다. 9억 9,800만 명의 월간 활성 사용자 수를 기록하고 있습니다. 인간을 합리적으로 모방할 수 있는 챗봇을 통해 브랜드는 지속적으로 성장하는 메시징 플랫폼에서 소비자와 보다 효율적으로 소통할 수 있습니다.
  • COVID-19가 발생함에 따라 다양한 조직에서 고객의 질문 및 기타 관련 정보에 응답하기 위해 챗봇을 점점 더 많이 도입하고 있습니다. 봉쇄의 영향으로 다양한 조직이 원격 근무를 도입함에 따라 기업은 고객 서비스 직원의 대응을 최소화하고 고객 문의에 대한 부담을 줄이기 위해 챗봇에 크게 의존하고 있습니다.
  • 마케팅 및 영업팀은 종종 매출을 올리고 고객 경험을 지속적으로 개선해야 한다는 압박을 받고 있습니다. 기존 고객 서비스와 달리 챗봇은 영업 담당자가 고객의 질문에 대응할 수 없을 때에도 24시간 내내 이용 가능합니다. 챗봇은 근무 시간 제한에 구애받지 않고 고객을 지원할 수 있도록 도와줍니다. 또한, 봇은 많은 양의 요청을 쉽게 처리할 수 있으며, 과부하 없이 모든 요청을 동시에 처리할 수 있습니다. 따라서 기업은 챗봇을 통해 기다리지 않고 정확한 정보를 얻을 수 있기 때문에 소비자 경험을 향상시킬 수 있습니다.

챗봇 시장 동향

소매업은 큰 폭의 성장세를 보일 것

  • 소매업에서 챗봇의 주요 용도는 주로 잠재 고객 확보, 매장 내 구매 지원, 모바일 알림 및 업데이트 전송, 즉각적인 서비스 제공 등입니다.
  • 온라인 쇼핑을 하는 동안 챗봇은 가격대, 기능, 다른 사용자의 순위 및 의견 등 고객의 선호도에 따라 다양한 제품 선택을 제시할 수 있습니다. 소매업체는 추천 알고리즘을 챗봇에 통합하여 수입을 늘릴 수 있고, 사용자는 자신의 취향에 맞는 제품을 찾을 수 있습니다.
  • 고객은 웹사이트에서 본 상품을 직접 보고 싶거나 입어보고 싶을 때가 있습니다. 사용자는 챗봇을 통해 가까운 매장을 검색하고 영업 시간을 알 수 있습니다. 고객은 챗봇을 사용하여 원하는 제품을 선택하고 주소와 연락처 정보를 입력하여 주문할 수도 있습니다. 또한 챗봇은 고객의 의도와 관련된 향후 제품에 대한 정보를 제공하여 고객이 출시 전에 해당 제품을 선주문할 수 있도록 합니다.
  • 미국을 비롯한 북미 국가들에서 챗봇이 소매업에 많이 도입되고 있습니다. 예를 들어, 식료품 배달 및 픽업 서비스를 운영하는 미국 기반 소매업체 인스타카트(Instacart)는 2023년 3월, 자사의 식료품 배달 앱에 OpenAI의 ChatGPT 기술을 추가했습니다. Instacart는 고객 서비스 향상, 고객 경험 개선, 마케팅 및 자동화 작업 속도를 높이기 위해 AI 언어 도구를 선택하는 페이스북, 스냅챗 등 AI 언어 도구를 선택하는 기업 중 가장 최근에 합류한 기업 중 하나입니다.

아시아태평양에서 큰 폭의 성장률 예상

  • 아시아태평양은 산업화가 급속도로 진행되면서 챗봇에 대한 수요가 증가하고 있습니다. 중국, 인도, 인도네시아, 베트남, 말레이시아, 필리핀, 태국 등 신흥국의 소매업 및 E-Commerce 비즈니스의 확장은 소매업체와 E-Commerce 사업자들의 챗봇에 대한 높은 수요와 대폭적인 도입을 가속화했습니다.
  • 아시아태평양의 챗봇 시장은 COVID-19 팬데믹 기간 동안 높은 성장세를 보였습니다. 이 지역의 신종 코로나 바이러스 감염 환자 증가와 지역 주요 경제국 정부가 발표한 봉쇄 조치로 인해 약물 복용 및 의사 상담에 대한 환자의 질문에 대응하기 위해 다양한 조직에서 챗봇을 도입하는 사례가 증가했습니다. 원격지에서 온라인으로.
  • 챗봇은 다양한 메시징 채널에 걸쳐 자동 및 수동 솔루션을 사용하여 즉각적이고 개인화된 경험을 제공하는 대화형 경험으로 변모하고 있습니다. 이 지역에서는 고객에게 원활한 솔루션을 제공하기 위해 조사된 시장에 대한 투자가 이루어지고 있습니다.
  • 메시징 서비스 이용이 크게 증가하고 있으며, 사용자 수 측면에서 소셜 네트워킹 사이트를 능가할 것으로 예상됩니다. 자연어 처리 기술이 크게 발전함에 따라 컴퓨터와 인간의 언어 간의 대화가 간소화되었습니다. 이러한 요인은 예측 기간 동안 시장을 주도할 수 있습니다.

챗봇 산업 개요

챗봇 시장은 크고 작은 다양한 플레이어가 존재하기 때문에 경쟁이 치열합니다. 이러한 파편화는 오픈소스 프레임워크, API, 개발 플랫폼을 이용한 챗봇 애플리케이션의 개발이 비교적 쉽기 때문입니다. 그 결과 수많은 소규모 벤더들이 시장에 진입하여 세분화에 일조하고 있습니다. 시장 내 주요 업체로는 IBM Corporation, eGain Corporation, Nuance Communications, Creative Virtual Ltd, Avaamo Inc 등이 있습니다.

  • 2023년 4월 - 젠데스크는 미국에 본사를 둔 저명한 AI 연구 기관인 OpenAI와 파트너십을 체결했습니다. 이 회사는 CX 및 고객 서비스 직원의 티켓 생성 활동을 간소화하는 AI 지원 솔루션을 사용자에게 제공할 예정입니다. 젠데스크와 OpenAI는 젠데스크의 자체 기반 모델을 OpenAI와 통합하여 젠데스크의 기능을 향상시키기 위해 협력하고 있습니다.
  • 2023년 1월 - Korea.ai는 뉴욕에서 열리는 전미소매업연맹 전시회(NRF 2023)에서 소매업계를 위한 대화형 판매 도우미 솔루션인 RetailAssist를 선보입니다고 밝혔습니다. RetailAssist는 셀프 서비스 자동화, 커스터마이징, 옴니채널 이행, 24시간 365일 판매 전/후 서비스 및 지원 전문성을 개발하여 소매 및 이커머스 기업의 운영을 현대화, 확장 및 혁신할 수 있도록 돕습니다.

기타 혜택

  • 엑셀 형식의 시장 예측(ME) 시트
  • 3개월간 애널리스트 지원

목차

제1장 서론

  • 조사 가정과 시장 정의
  • 조사 범위

제2장 조사 방법

제3장 주요 요약

제4장 시장 인사이트

  • 시장 개요
  • 업계의 매력 - Porter's Five Forces 분석
    • 공급 기업의 교섭력
    • 구매자의 교섭력
    • 신규 참여업체의 위협
    • 대체품의 위협
    • 경쟁 기업간 경쟁 강도
  • 업계의 밸류체인 분석
  • COVID-19의 시장에 대한 영향 평가

제5장 시장 역학

  • 시장 성장 촉진요인
    • 메신저 애플리케이션 우위성 상승
    • 소비자 분석에 대한 수요 증가
  • 시장 성장 억제요인
    • 통합의 복잡성과 데이터 문제

제6장 시장 세분화

  • 최종 이용 업계별
    • BFSI
    • 헬스케어
    • IT·통신
    • 소매
    • 여행과 호스피탈리티
    • 기타 최종 이용 업계
  • 지역별
    • 북미
    • 유럽
    • 아시아태평양
    • 라틴아메리카
    • 중동 및 아프리카

제7장 경쟁 상황

  • 기업 개요
    • IBM Corporation
    • Egain Corporation
    • Nuance Communications Inc.(Microsoft Corp.)
    • Creative Virtual Ltd
    • Avaamo Inc.
    • EdgeVerve Systems Limited
    • Zendesk Inc.
    • Inbenta Holdings Inc.
    • Serviceaide Inc.
    • Amelia US LLC(Ipsoft Inc.)
    • Kore.ai Inc.
    • AWS Inc.(Amazon.com Inc.)
    • [24]7.ai Inc.
    • Artificial Solutions International AB
    • Dialogflow(Google)
    • LiveChat Inc.

제8장 투자 분석

제9장 시장 기회와 향후 동향

ksm 24.03.18

The Chatbot Market size is estimated at USD 7.01 billion in 2024, and is expected to reach USD 20.81 billion by 2029, growing at a CAGR of 24.32% during the forecast period (2024-2029).

Chatbot - Market

The chatbot market is witnessing growth due to increasing demand for messenger applications and the growing adoption of consumer analytics by various businesses globally. Vendors globally are making significant product innovations by integrating technologies such as AI and NLP to cater to customer needs and market requirements.

Key Highlights

  • Chatbots are software applications that utilize artificial intelligence and natural language processing to understand human needs and guide them to the desired outcome with as minimal work by the end user as possible. They act as virtual assistants for customer experience touchpoints. Bots not only interpret the user intent but also process their requests and give prompt relevant answers.
  • The market is primarily driven by the rising domination of messenger applications and increasing demand for customer analytics.
  • Due to the increasing use of messenger applications, integration of chatbots with messengers yield a higher return on investment as approaching the customers on their preferred application improves user experience. Moreover, messenger applications allow chatbots to save the user's chat history for future purposes to personalize the user experience and gain actionable insights.
  • The messaging app usage statistics of January 2022 released by Hootsuite show that WhatsApp has 2,000 million active monthly users, followed by WeChat with 1,263 million monthly active users, followed by Facebook Messenger with 998 million Monthly active users. Chatbots with the ability to reasonably mimic humans allow brands to engage consumers more efficiently on these growing messaging platforms.
  • With the outbreak of COVID-19, chatbots have been increasingly deployed by various organizations to respond to customer queries and other related information. As different organizations adopted remote working due to the lockdowns imposed, companies became heavily dependent on chatbots to reduce the burden of customer queries due to the minimal availability of customer service employees.
  • Marketing and sales teams are often under pressure to gain sales and constantly improve the customer experience. In contrast to traditional customer service, chatbots are available around the clock, even when sales personnel fail to attend to customer queries. Chatbots help support customers without interruption of working hour limitations. Moreover, bots can easily handle a high number of requests and process them all simultaneously without ever being overworked. Thus, the availability of correct information without waiting helps enterprises boost consumer experience using chatbots.

Chatbot Market Trends

Retail to Have Significant Growth

  • The applications of chatbots in the retail industry mainly include generating leads, supporting in-store purchases, sending mobile alerts and updates, and providing instant service.
  • During an online shopping interaction, the chatbot can present a variety of product selections based on the customer's preferences, such as price range, features, and other users' rankings and comments. Retailers may enhance income by integrating recommendation algorithms into chatbots, and users can discover products that match their preferences.
  • Customers may wish to see or try on a product they saw on the website. The user can use the chatbot to find nearby stores and learn about their opening hours. Customers can also use the chatbot to select their desired product, provide their address and contact information, and place orders. Additionally, the chatbot can provide information on upcoming products related to the customer's intent, allowing them to place pre-orders for such products before they go on sale.
  • North American countries like the United States are witnessing significant adoption of chatbots in retail. For instance, in March 2023, a US-based retail firm that operates grocery delivery and pick-up services, Instacart, added OpenAI's ChatGPT technology to its grocery delivery app. Instacart has become the latest of a growing list of companies, including Facebook and Snapchat, that choose the AI language tool to boost customer services, improve customer experience, and fasten their marketing and automated tasks.

Asia-Pacific is Expected to Witness Significant Growth Rates

  • Asia-Pacific is witnessing a significant increase in industrialization, increasing the need for chatbots in the market. The increasing retail and e-commerce business in emerging economies, such as China, India, Indonesia, Vietnam, Malaysia, the Philippines, and Thailand, accelerated the high demand and significant adoption of chatbots by retailers and e-commerce business owners.
  • The Asia-Pacific chatbot market experienced high growth during the COVID-19 pandemic. Due to the increased number of COVID-19-infected patients in the region and the lockdown announced by the government of significant economies in the region, the deployments of chatbots increased by various organizations to handle patients' queries related to their medication and consultation with doctors online from remote locations.
  • Chatbots are being transformed with conversational experiences that deliver immediate, personalized experiences using automated and manual solutions across various messaging channels. The region is witnessing investments in the market studied to provide seamless solutions to its customers.
  • There is a significant growth in the usage of messaging services, which is further anticipated to exceed social networking sites in terms of the number of users. A significant development in natural language processing simplifies the interactions between computer and human languages. Factors such as these are likely to drive the market during the forecast period.

Chatbot Industry Overview

The chatbot market is highly competitive, owing to the presence of many small and large players. This fragmentation is due to the relative ease of developing chatbot applications using open-source frameworks, APIs, and development platforms. As a result, numerous small-scale vendors have entered the market, contributing to its fragmentation. Some prominent players in the market are IBM Corporation, eGain Corporation, Nuance Communications, Creative Virtual Ltd, and Avaamo Inc.

  • April 2023 - Zendesk partnered with OpenAI, a prominent America-based AI research laboratory. The firm would provide its users with AI-supported solutions to simplify ticket-generating activities for CX and customer service employees. Zendesk and OpenAI are working together to improve the capabilities of Zendesk's foundation models, which are proprietary, by integrating them with OpenAI's.
  • January 2023 - Kore.ai declared that the firm would introduce RetailAssist, a conversational sales assistant solution for the retail sector, at the National Federation of Retailers exhibition (NRF 2023) in New York City. RetailAssist helps retail and e-commerce businesses modernize, scale, and transform operations by developing expertise in self-service automation, customization, omnichannel fulfillment, and 24/7 pre-/post-sales service and support.

Additional Benefits:

  • The market estimate (ME) sheet in Excel format
  • 3 months of analyst support

TABLE OF CONTENTS

1 INTRODUCTION

  • 1.1 Study Assumptions and Market Definition
  • 1.2 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET INSIGHTS

  • 4.1 Market Overview
  • 4.2 Industry Attractiveness - Porter's Five Forces Analysis
    • 4.2.1 Bargaining Power of Suppliers
    • 4.2.2 Bargaining Power of Buyers
    • 4.2.3 Threat of New Entrants
    • 4.2.4 Threat of Substitutes
    • 4.2.5 Intensity of Competitive Rivalry
  • 4.3 Industry Value Chain Analysis
  • 4.4 Assessment of the Impact of COVID-19 on the Market

5 MARKET DYNAMICS

  • 5.1 Market Drivers
    • 5.1.1 Rising Domination of Messenger Applications
    • 5.1.2 Increasing Demand for Consumer Analytics
  • 5.2 Market Restraints
    • 5.2.1 Integration Complexities and Data Concerns

6 MARKET SEGMENTATION

  • 6.1 By End-user Vertical
    • 6.1.1 BFSI
    • 6.1.2 Healthcare
    • 6.1.3 IT and Telecommunication
    • 6.1.4 Retail
    • 6.1.5 Travel and Hospitality
    • 6.1.6 Other End-user Verticals
  • 6.2 By Geography
    • 6.2.1 North America
    • 6.2.2 Europe
    • 6.2.3 Asia-Pacific
    • 6.2.4 Latin America
    • 6.2.5 Middle East and Africa

7 COMPETITIVE LANDSCAPE

  • 7.1 Company Profiles
    • 7.1.1 IBM Corporation
    • 7.1.2 Egain Corporation
    • 7.1.3 Nuance Communications Inc. (Microsoft Corp.)
    • 7.1.4 Creative Virtual Ltd
    • 7.1.5 Avaamo Inc.
    • 7.1.6 EdgeVerve Systems Limited
    • 7.1.7 Zendesk Inc.
    • 7.1.8 Inbenta Holdings Inc.
    • 7.1.9 Serviceaide Inc.
    • 7.1.10 Amelia US LLC (Ipsoft Inc.)
    • 7.1.11 Kore.ai Inc.
    • 7.1.12 AWS Inc. (Amazon.com Inc.)
    • 7.1.13 [24]7.ai Inc.
    • 7.1.14 Artificial Solutions International AB
    • 7.1.15 Dialogflow (Google)
    • 7.1.16 LiveChat Inc.

8 INVESTMENT ANALYSIS

9 MARKET OPPORTUNITIES AND FUTURE TRENDS

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