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공유 모빌리티 : 시장 점유율 분석, 산업 동향 및 통계, 성장 예측(2024-2029년)

Shared Mobility - Market Share Analysis, Industry Trends & Statistics, Growth Forecasts (2024 - 2029)

발행일: | 리서치사: Mordor Intelligence | 페이지 정보: 영문 | 배송안내 : 2-3일 (영업일 기준)

    
    
    




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공유 모빌리티(Shared Mobility) 시장 규모는 2024년 2,946억 9,000만 달러로 추정되며, 2029년 6,633억 9,000만 달러에 이를 것으로 예측되며, 예측 기간 중(2024-2029년) CAGR은 17.62%로 성장할 것으로 예측됩니다.

공유 모빌리티-Market

장기적으로는 이동비용이 낮기 때문에 라이드 헤일링, 카셰어링, 렌탈 서비스에 대한 소비자의 기호가 높아지고 있어, 세계의 공유 모빌리티 시장을 견인해 나갈 것으로 예상됩니다. 교통 체증이 증가하고 신차 구매에 소요되는 비용이 증가함에 따라 소비자는 매일 통근에 라이드 헤일링을 선호하는 경향이 있습니다. 또한 강력한 경쟁을 가진 다양한 신규 진출기업의 통합이 시장을 혼란시킬 것으로 예상됩니다. 예를 들어 라이드 헤일링 플랫폼인 inDrive는 운전자와 소비자 모두에게 적합한 입찰 기반 플랫폼을 제공합니다.

주요 하이라이트

  • 2023년 3분기 베이징, 장춘, 충칭은 러시 아워 정체가 가장 많은 중국의 주요 도시가 되었습니다. 2023년 3분기 러시아워 혼잡지수는 베이징이 2.09, 장춘이 2.05, 충칭이 1.97이었습니다.
  • TomTom Index에 따르면 2023년에 가장 교통 체증이 발생한 세계 주요 도시는 런던, 더블린, 토론토였습니다. 런던에서 10km 이동하는 데 걸리는 평균 시간은 37분 20초이며 세계에서 가장 깁니다.

이동의 용이성, 교통 정체를 뛰어 넘는 편리성 때문에 특히 아시아 태평양에서는 이륜차의 라이드 셰어링와 공유 서비스에 대한 수요가 높아지고 있습니다. 아시아 태평양에서 공유형 초소형 모빌리티 시장이 현저한 국가에는 인도, 중국, 베트남 등이 있는데, 이는 자동차 헤일링 서비스를 이용하는 것에 비해 청구되는 비용이 낮기 때문입니다. 또한 최근 몇 년동안 정부의 탈탄소화 노력을 보완하기 위해 공유 모빌리티 업계에서는 전동 이륜차 보급이 진행되고 있으며, 이는 2024-2029년에 걸쳐 공유 모빌리티 시장 성장을 가속할 것으로 기대되고 있습니다.

주요 하이라이트

  • 2023년 8월, Green and Smart Mobility(GSM)는 시장에서 지위를 굳히고 GoJek나 Grab 등 참가 기업에 대항하기 위해 베트남에서 e-bike에 의한 라이드 셰어링를 개시한다고 발표했습니다. 또한 이 회사는 베트남의 5개 지역에서 6만대의 E 모터사이클을 베트남 도로에서 운행할 계획을 발표했습니다.

게다가 기업 부문에 대한 투자 증가와 세계 도시화율은 소비자가 더 나은 고용 기회를 찾고 도시로 이동하는 데 기여하고 있습니다. 보다 많은 소비자가 도시로 이주함에 따라 이 지역에서는 고용 수요가 많아지므로 직원 수송 요구 시장 확대가 기대됩니다. 증가하는 직원의 이동 요구에 대응하기 위해 다양한 공유 모빌리티 사업자가 온 디맨드 셔틀 서비스를 제공함으로써이 부문에 진입을 전략화하고 있으며, 그 결과 세계의 공유 모빌리티 시장 수요에 긍정적인 영향을 미칩니다.

공유 모빌리티 시장 동향

2024-2029년에 걸쳐 승용차 부문이 견인역이 될 전망

승용차는 라이드 헤일링, 카셰어링, 대여 및 임대 서비스에서 널리 사용됩니다. 사업자와 개인 소유자는 고객의 편의성을 높이기 위해 해치백, 세단, 스포츠용 다목적 차량(SUV) 등 다양한 차종을 배치하고 있습니다. 따라서 도시화율의 상승과 세계 관광객의 유입은 승차장과 대여 서비스에 대한 대규모 요건으로 인한 승용차 부문 성장의 중요한 결정 요인입니다. 또한, 고용 기회 확대 및 경제 성장 확대를 목표로 하는 기업 부문에 대한 투자 증가는 기업이 직원 이동을 위해 임대 서비스를 요구하게 되며, 따라서 승용차 부문 수요에 긍정적인 영향을 미치고 있습니다.

  • 세계관광기구(WTO)에 따르면 세계의 국제관광객 총수는 2022년 9억 6,019만명에 비해 2023년에는 12억 5,866만명에 이르며 2022-2023년에 걸쳐 전년대비 31.0% 증가 네.
  • 인구문제연구소에 따르면 북미, 라틴아메리카, 유럽은 2023년 도시 인구가 가장 많은 세계 주요 대륙이었습니다. 전 인구에서 차지하는 도시 인구의 비율은 북미가 2023년 83%에 달했으며, 라틴아메리카(82%), 유럽(75%)이 이어졌습니다.

교통 부문의 탈탄소화를 위한 정부의 이니셔티브을 보완하기 위해, 라이드 헤일링 사업자와 렌탈업체는 세계적으로 전기 승용차의 도입을 선호하고 있습니다. 게다가 더 많은 소비자가 우선 교통수단으로 전기승용차를 요구하고 있으며, 이러한 사업자는 급증하는 수요에 대응하기 때문에 보유차량에 신시대 차량을 도입하기 위해 많은 투자할 것으로 예상되며 나중에이 시장 부문의 성장에 긍정적인 영향을 미칠 것으로 예상됩니다.

  • 2023년 11월 베트남에 본사를 둔 라이드 헤일링 회사인 Green and Smart Mobility(GSM)는 자체 브랜드를 지속 가능한 공유 교통 수단으로 자리매김하기 위해 라오스와 베트남에서 전기 택시 서비스를 시작할 것이라고 발표했습니다. 이 회사는 베트남과 라오스에서 소비자가 사용할 수있는 차량을 확대하기 위해 빈퍼스트 VF5 전기자동차를 배포 할 계획입니다.

공유 모빌리티 시장은 세계 각지에서 다양한 라이드 헤일링 회사와 렌탈 회사의 통합이 진행될 것으로 예상되고 있습니다. 더 많은 기업이 생태계에 통합됨에 따라 공유 모빌리티에 사용되는 승용차에 대한 수요가 대량으로 존재하게 됩니다. 게다가, 소비자의 선호도는 저가의 자가용 운송을 이용하는 방향으로 이동하고 있으며, 이는 이 부문의 성장을 더욱 촉진할 것으로 예상됩니다.

아시아 태평양은 세계 최대의 점유율 시장

개인 이동의 편의성에 대한 요구 증가, 높은 인터넷 보급률, 아시아 태평양 관광객 수 증가로 여행 목적으로 개인 이동 수단을 이용하는 소비자의 기호가 높아지고 있다는 점 이동성 시장 성장의 중요한 촉진요인이되었습니다. 게다가, 이 지역에서는 교통 체증의 악화와 신속한 도시 이동의 필요성 때문에 이륜차 라이드 셰어링에 대한 큰 수요가 있어, 이것이 같은 부문의 성장에 플러스의 영향을 주고 있습니다.

  • 세계관광기관에 따르면 아시아 태평양 국제관광객수는 2022년 9,152만 명에 비해 2023년에는 2억 3,343만 명에 이르렀으며, 2022-2023년에 걸쳐 전년대비 155.0%의 성장세를 보였습니다.
  • TomTom Index에 따르면 인도의 벵갈루루와 푸네는 세계에서 가장 교통 체증이 심한 도시 6위와 7위에 각각 순위를 매겼습니다. 벵갈루루에서는 통근객이 10km를 이동하는 데 걸리는 평균 소요 시간은 28분 10초였고 푸네에서는 27분 50초에 도달했습니다.

또한 전기자동차를 공유 모빌리티에 통합함으로써 경제에서 배출되는 이산화탄소를 크게 줄일 수 있습니다. 따라서 아시아 태평양 전역의 정부는 대여, 라이드 헤일링 및 기타 공유 모빌리티 함대에서 전기자동차의 사용을 촉진하는 전략을 점점 강화하고 있습니다. 다양한 신규 진출기업들이 증가하는 소비자 수요에 부응하기 위해 차량에 전기자동차를 도입하기 위해 많은 투자를 하고 있습니다.

  • 2023년 9월 Ola Cabs는 인도 전역의 라이드 헤일링 차량의 전기화를 촉진하기 위해 벵갈루에서 e-bike 서비스를 시작할 것이라고 발표했습니다. 2023년 9월부터 2024년 1월까지 이 회사는 175만 명 이상의 라이드를 완료했으며, 이 부문에서 40% 확대를 보였습니다. 이 회사는 앞으로 몇 년동안 인도의 각 도시에서이 서비스를 시작할 계획입니다.

또한 중국, 한국, 인도 등 국가의 기업 투자 확대는 기업이 대여 솔루션을 찾는 데 적극적으로 이어지고 있으며, 이는 이 지역의 공유 모빌리티 시장의 급성장에 더욱 기여할 것으로 예측됩니다. 향후 수년간 아시아 태평양은 기업이 소비자를 유치하기 위해 디지털 플랫폼을 강화하기 위해 엄청난 돈을 쓰고 저비용으로 차량을 적립하기 위해 자동차 제조업체와의 제휴를 적극적으로 모색하고 있음을 확인할 수 있습니다.

공유 모빌리티 산업 개요

공유 모빌리티 시장은 에코시스템에서 사업을 전개하는 국내외의 다양한 참가기업의 존재로 인해 분할되고 경쟁이 치열합니다. 유명한 참여 기업으로는 Uber Technologies Inc., ANI Technologies Pvt. Ltd., Avis Budget Group Inc., Beijing DiDi Chuxing Technology, Grab Holdings Inc., Hertz Global Holdings, Lyft Inc., Drive Now(BMW AG), Europcar Mobility Group, Cabify, Curb Mobility, BlaBlaCar 등이 있습니다. 이러한 진출기업들은 브랜드 인지도를 높이기 위해 적극적으로 다른 지역으로 사업을 확대하려고 노력하고 있으며, 항상 소비자 경험 향상에 주력하고 있습니다.

  • 2024년 4월 Yulu는 Yuva Mobility와의 제휴를 발표하고 인도의 인돌과 매디아 프라데시에서 프랜차이즈 기반 파트너 주도형 공유 모빌리티 서비스를 시작합니다. 이 제휴를 통해 소비자들에게 쉐어모빌리티 서비스로서 전기차를 제공하게 됩니다. 또한 회사는 이러한 도시의 학생, 레저 라이더, 관광객 및 전문가 사이에서 급증하는 EV 수요에 대응하기 위해 고객 기반을 확대하고자합니다.
  • 2024년 4월, Hoop Carpool은 Mango Startup Studio에서 전환 사채의 형태로 투자를 받았다고 발표했습니다. 이 투자는 망고 직원과 다른 카셰어링 라이더가 매일 통근에 Hoop Carpool 서비스를 이용하는 6개월 평가판 기간을 홍보하는 것을 목표로 합니다.

이 시장에서는 에코시스템에서 사업을 전개하는 기업간에 다양한 합병이나 인수가 이루어질 것으로 예상되며, 수익성의 전망을 높여 보다 폭넓은 고객층에 대응하는 도움이 될 것으로 예상됩니다.

기타 혜택 :

  • 엑셀 형식 시장 예측(ME) 시트
  • 3개월간의 애널리스트 서포트

목차

제1장 서론

  • 조사 전제 조건
  • 조사 범위

제2장 조사 방법

제3장 주요 요약

제4장 시장 역학

  • 시장 성장 촉진요인
    • 라이드 헤일링 서비스에 대한 소비자의 기호의 고조가 시장 성장을 가속할 전망
  • 시장 성장 억제요인
    • 공유 모빌리티 산업을 규제하는 엄격한 정부 규제가 시장 성장을 방해
  • 업계의 매력-Porter's Five Forces 분석
    • 신규 참가업체의 위협
    • 구매자/소비자의 협상력
    • 공급기업의 협상력
    • 대체품의 위협
    • 경쟁 기업간 경쟁 관계 강도

제5장 시장 세분화(시장 규모-달러)

  • 유형별
    • 라이드 헤일링
    • 카셰어링
    • 공유형 마이크로모빌리티(e-Bike, E 스쿠터 등)
    • 렌탈리스
    • 기타(셔틀 서비스, 버스 서비스 등)
  • 차종별
    • 승용차
    • 소형 상용차(픽업 밴 등)
    • 버스, 장거리 버스
    • 이륜차
  • 비즈니스 모델별
    • 피어 투 피어(P2P)
    • 기업간 거래(B2B)
    • 기업 대 소비자(B2C)
  • 추진 유형별
    • 내연 엔진(ICE)
    • 전기
  • 지역별
    • 북미
      • 미국
      • 캐나다
      • 기타 북미
    • 유럽
      • 독일
      • 영국
      • 프랑스
      • 이탈리아
      • 기타 유럽
    • 아시아 태평양
      • 중국
      • 인도
      • 일본
      • 한국
      • 기타 아시아 태평양
    • 기타
      • 남미
      • 중동 및 아프리카

제6장 경쟁 구도

  • 벤더의 시장 점유율
  • 기업 프로파일
    • Uber Technologies Inc.
    • ANI Technologies Pvt. Ltd(Ola Cabs)
    • Avis Budget Group Inc.
    • Beijing Didi Chuxing Technology Co. Ltd
    • Hertz Global Holdings
    • Grab Holdings Inc.
    • Lyft Inc.
    • Drive Now(BMW AG)
    • Europcar Mobility Group
    • Cabify
    • Zoomcar Holdings
    • Revv
    • Curb Mobility LLC
    • BlaBlaCar
    • Wingz Inc.

제7장 시장 기회 및 향후 동향

  • 자가용차의 막대한 보유 비용이 시장 수요를 촉진
LYJ

The Shared Mobility Market size is estimated at USD 294.69 billion in 2024, and is expected to reach USD 663.39 billion by 2029, growing at a CAGR of 17.62% during the forecast period (2024-2029).

Shared Mobility - Market

In the long term, consumers' increasing preference toward ride-hailing, car-sharing, and rental services owing to the lower cost of transportation will drive the shared mobility market across the world. Due to the increasing traffic congestion and higher ownership cost of purchasing new vehicles, consumers tend to avail ride-hailing as a preferred medium for their daily commutes. Further, the integration of various new entrants with a strong competitive edge is expected to disrupt the market. For instance, inDrive, a ride-hailing platform, offers a bid-based platform suitable for both drivers and consumers, as it helps negotiate a fixed price for short-distance travel and avoids the surge price charged by other competitors.

Key Highlights

  • In Q3 2023, Beijing, Changchun, and Chongqing were the leading cities in China with the highest rush hour congestion. The rush hour congestion index in Beijing touched 2.09 in Q3 2023, followed by Changchun with an index of 2.05 and Chongqing with an index of 1.97 during the same period.
  • According to the TomTom Index, London, Dublin, and Toronto were the major city centers across the world with the highest traffic congestion in 2023. The average time to travel 10 km in London is 37 minutes and 20 seconds, the highest in the world.

The ease of travel and the convenience of driving through traffic are leading to an increasing demand for two-wheeler hailing and sharing services, especially in Asia-Pacific. Some prominent countries with a significant shared micro-mobility market across Asia-Pacific include India, China, and Vietnam, which are attributed to the lower cost charged compared to availing a car-hailing service. Further, in recent years, there has been a massive penetration of electric two-wheelers in the shared mobility industry to complement the government's decarbonization effort, which is expected to foster the growth of the shared mobility market between 2024 and 2029.

Key Highlights

  • In August 2023, Green and Smart Mobility (GSM) announced the commencement of its e-motorcycle-hailing service in Vietnam to solidify its market position and compete with players such as GoJek and Grab. Further, the company stated its plan to operate 60,000 e-motorcycles on Vietnamese roads in five localities across the country.

Moreover, increasing investment in the corporate sector and the worldwide urbanization rate contribute to consumers migrating to urban areas for better employment opportunities. With more consumers migrating to urban areas, there is a massive demand for jobs in these areas, which, in turn, is expected to expand the market for employee transportation needs. To cater to the increasing need for employee transportation, various shared mobility players are strategizing to enter this space by offering on-demand shuttle services, which, in turn, positively impact the demand for the shared mobility market worldwide.

Shared Mobility Market Trends

The Passengers Cars Segment is Expected to Gain Traction Between 2024 and 2029

Passenger cars are extensively utilized in ride-hailing, car-sharing, rental, and leasing services. Operators or individual owners deploy various car makes, such as hatchbacks, sedans, and sports utility vehicles (SUVs), to enhance customers' convenience. Therefore, the growing urbanization rate and the influx of tourists worldwide are significant determinants for the growth of the passenger cars segment, owing to their massive requirement for ride-hailing and rental services. Moreover, the rising investment in the corporate sector to expand job opportunities and expand economic growth leads to businesses demanding leasing services for employee transportation purposes, which, in turn, is positively impacting the demand for passenger cars segment.

  • According to the World Tourism Organization, the total number of international tourist arrivals worldwide reached 1,258.66 million in 2023 compared to 960.19 million in 2022, representing a 31.0% Y-o-Y growth between 2022 and 2023.
  • According to the Population Reference Bureau, North America, Latin America, and Europe were the leading continents worldwide with the highest urban population in 2023. The share of urban population as a percentage of the overall population in North America touched 83% in 2023, followed by Latin America (82%) and Europe (75%) during the same period.

To complement the government's effort to decarbonize the transport sector, ride-hailing operators and rental providers worldwide increasingly prefer deploying electric passenger cars in their fleets. Further, with more consumers demanding electric passenger cars as their preferred choice of transportation, these players are expected to invest hefty sums in acquiring new-age vehicles in their fleet to meet the surging demand, which, in turn, will positively impact the growth of this market segment.

  • In November 2023, Green and Smart Mobility (GSM), a Vietnamese-based ride-hailing company, announced the launch of its electric taxi service in Laos and Vietnam to position its brand as a sustainable mode of shared transportation. The company plans to deploy Vinfast VF5 electric cars to expand its fleet, which will be available to consumers in Vietnam and Laos.

The shared mobility market is anticipated to witness the integration of various ride-hailing and rental companies worldwide, attributed to the lucrative opportunity that the market presents. As more companies integrate into the ecosystem, a massive demand will exist for passenger cars to be utilized for shared mobility. Moreover, consumers are shifting their preferences toward availing of lower-cost private transportation, which is further expected to foster the growth of this segment.

Asia-Pacific is the Largest Shared Mobility Market Across the World

Consumers' increasing preference toward availing private mediums of transportation for traveling purposes owing to the rising need for convenience in personal mobility, high internet penetration rate, and the growing number of tourists in Asia-Pacific serve as significant drivers for the growth of the shared mobility market. Moreover, this region witnesses a substantial demand for two-wheeler hailing services due to the worsening traffic congestion and the need for faster city travel, which, in turn, positively impacts the growth of this segment.

  • According to the World Tourism Organization, the number of international tourist arrivals in Asia-Pacific reached 233.43 million in 2023 compared to 91.52 million in 2022, representing a Y-o-Y growth of 155.0% between 2022 and 2023.
  • According to the TomTom Index, Bengaluru and Pune in India were the sixth and seventh cities with the highest traffic congestion worldwide, respectively. The average travel time for commuters to travel 10 km in Bengaluru was 28 minutes and 10 seconds, while it reached 27 minutes and 50 seconds in Pune.

Further, integrating electric vehicles in shared mobility fleets can significantly reduce carbon emissions from the economy. Hence, governments across Asia-Pacific are increasingly strategizing to promote the use of electric vehicles in rental, ride-hailing, and other shared mobility fleets. Various new entrants are investing hefty sums in deploying electric cars in their fleets to cater to the increasing consumer demand.

  • In September 2023, Ola Cabs announced the launch of its e-bike service in Bengaluru to promote the electrification of ride-hailing fleets across India. Between September 2023 and January 2024, the company witnessed a 40% expansion in this segment by completing more than 1.75 million rides. The company plans to launch this service across cities in India in the coming years.

Moreover, the expanding corporate investment in countries such as China, South Korea, and India is actively leading to companies demanding rental solutions, which, in turn, is further anticipated to contribute to the surging growth of the shared mobility market in the region. In the coming years, Asia-Pacific will witness companies spending hefty sums to enhance their digital platforms to attract consumers and actively seek partnerships with automakers to acquire vehicles in their fleet at a lower cost.

Shared Mobility Industry Overview

The shared mobility market is fragmented and highly competitive due to the presence of various international and domestic players operating in the ecosystem. Some prominent players include Uber Technologies Inc., ANI Technologies Pvt. Ltd, Avis Budget Group Inc., Beijing DiDi Chuxing Technology Co. Ltd, Grab Holdings Inc., Hertz Global Holdings, Lyft Inc., Drive Now (BMW AG), Europcar Mobility Group, Cabify, Curb Mobility, and BlaBlaCar. These players actively seek to expand their business into other geographies to enhance their brand visibility and constantly focus on improving consumer experience.

  • In April 2024, Yulu announced its partnership with Yuva Mobility to launch franchise-based partner-led shared mobility services in Indore and Madhya Pradesh, India. The partnership will witness the introduction of electric vehicles offered to consumers as shared mobility services. Further, the company aims to expand its customer base to cater to the surging demand for EVs among students, leisure riders, tourists, and professionals in these cities.
  • In April 2024, Hoop Carpool announced that it had raised an investment from Mango Startup Studio in the form of a convertible equity loan. The investment aims to facilitate a six-month trial period during which Mango employees and other car-sharing riders will use Hoop Carpool services for their daily commutes.

The market is anticipated to witness various mergers and acquisitions between firms operating in the ecosystem, which will assist them in enhancing their profitability prospects and help cater to a broader customer base.

Additional Benefits:

  • The market estimate (ME) sheet in Excel format
  • 3 months of analyst support

TABLE OF CONTENTS

1 INTRODUCTION

  • 1.1 Study Assumptions
  • 1.2 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET DYNAMICS

  • 4.1 Market Drivers
    • 4.1.1 Increasing Preference of Consumers toward Ride-Hailing Services is Expected to Foster the Growth of the Market
  • 4.2 Market Restraints
    • 4.2.1 Strict Government Regulations to Govern the Shared Mobility Industry Hampers the Growth of the Market
  • 4.3 Industry Attractiveness - Porter's Five Forces Analysis
    • 4.3.1 Threat of New Entrants
    • 4.3.2 Bargaining Power of Buyers/Consumers
    • 4.3.3 Bargaining Power of Suppliers
    • 4.3.4 Threat of Substitute Products
    • 4.3.5 Intensity of Competitive Rivalry

5 MARKET SEGMENTATION (Market Size in Value - USD)

  • 5.1 By Type
    • 5.1.1 Ride-Hailing
    • 5.1.2 Car Sharing
    • 5.1.3 Shared Micromobility (E-Bikes, E-Scooters, etc.)
    • 5.1.4 Rental and Leasing
    • 5.1.5 Others (Shuttle Services, Bus Services, etc.)
  • 5.2 By Vehicle Type
    • 5.2.1 Passenger Cars
    • 5.2.2 Light Commercial Vehicles (Pickup Vans, etc.)
    • 5.2.3 Buses and Coaches
    • 5.2.4 Two-Wheelers
  • 5.3 By Business Model
    • 5.3.1 Peer-to-Peer (P2P)
    • 5.3.2 Business-to-Business (B2B)
    • 5.3.3 Business-to-Consumer (B2C)
  • 5.4 By Propulsion Type
    • 5.4.1 Internal Combustion Engine (ICE)
    • 5.4.2 Electric
  • 5.5 By Geography
    • 5.5.1 North America
      • 5.5.1.1 United States
      • 5.5.1.2 Canada
      • 5.5.1.3 Rest of North America
    • 5.5.2 Europe
      • 5.5.2.1 Germany
      • 5.5.2.2 United Kingdom
      • 5.5.2.3 France
      • 5.5.2.4 Italy
      • 5.5.2.5 Rest of Europe
    • 5.5.3 Asia-Pacific
      • 5.5.3.1 China
      • 5.5.3.2 India
      • 5.5.3.3 Japan
      • 5.5.3.4 South Korea
      • 5.5.3.5 Rest of Asia-Pacific
    • 5.5.4 Rest of the World
      • 5.5.4.1 South America
      • 5.5.4.2 Middle East and Africa

6 COMPETITIVE LANDSCAPE

  • 6.1 Vendor Market Share
  • 6.2 Company Profiles*
    • 6.2.1 Uber Technologies Inc.
    • 6.2.2 ANI Technologies Pvt. Ltd (Ola Cabs)
    • 6.2.3 Avis Budget Group Inc.
    • 6.2.4 Beijing Didi Chuxing Technology Co. Ltd
    • 6.2.5 Hertz Global Holdings
    • 6.2.6 Grab Holdings Inc.
    • 6.2.7 Lyft Inc.
    • 6.2.8 Drive Now (BMW AG)
    • 6.2.9 Europcar Mobility Group
    • 6.2.10 Cabify
    • 6.2.11 Zoomcar Holdings
    • 6.2.12 Revv
    • 6.2.13 Curb Mobility LLC
    • 6.2.14 BlaBlaCar
    • 6.2.15 Wingz Inc.

7 MARKET OPPORTUNITIES AND FUTURE TRENDS

  • 7.1 High Cost of Ownership of Private Vehicles Fuels the Market Demand
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