시장보고서
상품코드
1521894

세계의 지속가능한 E-Commerce 포장 시장 : 시장 점유율 분석, 산업 동향 및 통계, 성장 예측(2024-2029년)

Sustainable E-Commerce Packaging - Market Share Analysis, Industry Trends & Statistics, Growth Forecasts (2024 - 2029)

발행일: | 리서치사: Mordor Intelligence | 페이지 정보: 영문 | 배송안내 : 2-3일 (영업일 기준)

    
    
    




■ 보고서에 따라 최신 정보로 업데이트하여 보내드립니다. 배송일정은 문의해 주시기 바랍니다.

지속가능한 E-Commerce 포장 시장 규모는 2024년 344억 1,000만 달러로 추정되고, 2029년 508억 3,000만 달러에 이를 전망이며, 예측기간(2024-2029년) CAGR은 8.12%로 성장할 것으로 예상됩니다.

Sustainable E-Commerce Packaging-Market

제조업체와 소비자는 포장 폐기물이 환경에 미치는 영향을 더욱 강력하게 인식하고 있으며, 그 결과 폐기물을 줄이고 환경 친화적인 재료를 활용하는 지속가능한 포장 솔루션에 대한 요구가 높아지고 있습니다. 유럽 및 북미와 같은 고급 지역의 환경 의식이 높은 소비자의 행동은 재활용, 생분해성 또는 퇴비화 가능한 재료로 만들어질 수 있는 환경적으로 지속가능한 포장으로 이어집니다.

주요 하이라이트

  • 지속가능성은 E-Commerce에서 구매 결정과 브랜드 친화성의 주요 촉진요인입니다. 소매업체와 E-Commerce 포장 벤더는 재활용 재료로 만든 골판지 상자, 종이 기반 대체품, 재료 사용량을 줄이는 간단한 디자인 등 지속가능한 포장을 도입하여 행동을 취하고 있습니다.
  • E-Commerce 이해관계자들은 이러한 플랫폼에 제품을 공급하는 중소기업이 목표를 달성하기 위해서는 지속가능한 포장을 실현할 필요가 있음을 실질적으로 인식하고 있습니다. 이는 여러 정부 및 개별 소매업체가 일회용 플라스틱의 사용을 억제하기 위한 옵션을 모색할 때 발생합니다. 일부 E-Commerce 회사는 포장 공급망에서 일회용 플라스틱을 금지합니다.
  • 예를 들어 Walmart는 2023년 7월 온라인 구매와 관련된 포장 폐기물을 줄임으로써 일상적인 쇼핑 경험을 보다 지속가능하게 만드는 획기적인 결정을 발표했습니다. 이 회사는 플라스틱에서 재활용 가능한 종이 메일러로 이동합니다. 적절한 크기의 골판지 상자 포장으로 고객은 E-Commerce 주문 배송을 통합하고 일회용 비닐 봉투의 사용을 없앨 수 있습니다. 이 전환은 2023년 말까지 미국 매립지에서 6,500만 장, 2,000톤 이상의 플라스틱 폐기물이 없어질 것으로 추정됩니다.
  • 최근 몇 년동안 소비자의 구매는 E-Commerce로 전환하고 있으며 실제 매장에서 벗어나고 있습니다. 미국에서는 지난 몇 년동안 온라인 쇼핑의 이용이 증가하고 있습니다. 미국 인구조사국에 따르면 미국 소매 총 매출액에서 차지하는 E-Commerce 소매 매출액의 비율은 2017년 9.1%에서 2023년 15.4%로 증가하였습니다. 온라인 구매의 급증으로 효과적이고 환경 친화적이고 지속가능한 포장의 선택이 필요합니다.
  • 그러나 갑작스런 지정학적 사건(우크라이나와 러시아의 분쟁과 다른 국가 간의 무역 마찰 등)으로 인한 끊임없는 공급망 관련 문제로 뒷받침되는 원재료 가격 변동은 앞으로 일정 기간 동안 시장의 최상위 라인을 침체시킬 수 있습니다. 원재료 가격 변동은 총 제조비에 영향을 미칠 수 있으며 최종적으로 완성된 제품 및 서비스의 가격 설정에 영향을 미칠 수 있습니다.
  • E-Commerce 부문의 성장과 함께 고객의 안전과 안심을 보장하기 위한 기술적 진보가 진행되고 있습니다. 이러한 진보의 예로는 지속가능한 RF 및 RFID 라벨에 의해 촉진되는 배송 용도이 있으며 제품, 제조업체 시설, 배송업체 정보, 배송업체 창고를 추적하는 데 도움이 됩니다. 온라인 쇼핑은 인도네시아, 인도 등 선진국 시장과 신흥국 시장 모두에서 점점 인기를 얻고 있으며, 고객은 배송 및 배송 과정에서 제품 정보를 모니터링하는 편리한 포장 솔루션을 활용하고 있으며 유리한 시장 기회를 제공합니다.

지속가능한 E-Commerce 포장 시장 동향

소비자용 전자기기 제품의 온라인 판매가 톱 라인을 견인할 전망

  • 소비자 전자 장치용 포장 제품의 제조업체는 장치를 보호하기 위해 기포 랩, 공기 베개 및 기타 팽창 포장 제품과 같은 보호 포장 항목을 사용하기 시작했습니다. 향후 이러한 대체 포장이 모든 전자 카테고리의 요구 사항을 충족할 것으로 예상됩니다. 소형 소비재 물집 포장은 효과적으로 작동합니다. 이 플라스틱 포장은 상품을 두드러지게 해, 개봉이 용이하면서도 변조 방지 기능을 기재하고 있습니다.
  • 친환경 전자 제품 포장의 인기가 높아지고 있습니다. 규제 당국과 정부 당국은 친환경 포장을 강력하게 추진하고 있습니다. 브랜드와 소비자는 마찬가지로 생분해성이 없는 포장 쓰레기로부터 환경을 보호할 필요성을 인식하고 있습니다. 예를 들어, 2023년 1월, 플립 카트는 지속가능한 제품을 다루는 E 스토어를 도입했습니다. 이 회사는 투명하고 소비자 지향적이고 환경 친화적인 동시에 변화를 가져오고 정보를 기반으로 구매 결정을 촉구할 수 있을 것으로 기대합니다.
  • 투자 분석 회사 Avendus와 인도에 본사를 둔 주요 CA 회사 Dewan PN Chopra &Co.에 따르면, 2017년부터 인도 전체의 소비자용 전자기기 시장 규모는 2025년까지 약 5배의 306억 달러로 확대 예상됩니다. 따라서 이러한 국가 전체의 온라인 소비자용 전자기기의 대폭적인 증가는 향후 수년간 재활용 가능하고 생분해성의 지속가능한 포장 옵션에 대한 수요를 높일 것으로 예상됩니다.
  • 아마존, 알리바바, 월마트와 같은 세계 기업들은 장비의 환경에 미치는 영향이 포장에도 미치는 것을 점차 이해하고 있습니다. 아마존은 2023년 말까지 아마존의 모든 디바이스 패키징을 완전히 재활용할 수 있도록 하는 견고한 목표를 세웠는데, 이는 소비자용 전자 기기 분야의 새로운 기록입니다. 2022년에 출시된 제품의 약 79.5%가 완전히 재활용 가능했습니다.
  • 소비자 전자 제품의 포장을 지속가능하게 만들기 위해서는 적절한 재료를 사용하는 것이 매우 중요합니다. 전자 장비의 포장, 포장 및 운송에 사용되는 재료를 신중하게 선택하면 기업의 이산화탄소 배출 목표와 지속가능성 목표를 달성하기가 쉬워집니다. 전자 제품에 지속가능한 포장 솔루션을 통합하면 이러한 목표를 달성하는 데 도움이 될 뿐만 아니라 환경 친화적인 선택을 선호하는 환경 의식이 높은 소비자의 인구 증가를 유도할 수 있습니다.

예측기간 중 북미가 큰 시장 점유율 차지

  • COVID-19의 유행은 E-Commerce로의 전환을 가속화하고 미국의 환경과 지속가능성에 대한 인식을 높였습니다. 소비자는 점점 온라인 쇼핑을 이용하게 되고, 그 경향은 점포가 재개된 후에도 계속되었기 때문에 환경 친화적인 포장에 대한 수요가 높아졌습니다. 미국의 E-Commerce 지출은 택배 편의성, 가맹점의 옴니채널 기능, 상황에 따른 고객 경험이 원동력이 되어 증가하고 있습니다.
  • United States Plastics Pact는 최근 연례 보고서를 발표했으며 주로 포장 설계 검토를 통해 플라스틱의 순환 경제를 구축하기 위한 노력을 강조했습니다. 이 컨소시엄은 2025년까지 플라스틱 포장에서 제거하는 것을 목표로 하는 문제가 없는 원치 않는 재료 목록을 확인하는 당초의 목적을 훌륭하게 달성했습니다. 그러나 모든 플라스틱 포장을 재사용 가능, 재활용 가능, 퇴비화 가능하게 만드는 것과 같은 다른 욕구는 2025년 마감일까지 달성되지 못할 수 있습니다.
  • E-Commerce 채널을 위한 환경 친화적인 포장을 촉진하기 위해 이 지역의 일부 기업들은 지속적으로 제품을 출시하거나 수직 또는 수평 통합을 통한 이니셔티브를 시작하기 위해 노력하고 있습니다. 2023년 6월 지속가능한 E-Commerce 플랫폼인 Boox는 캐나다에서 포장이 없는 반품 네트워크를 배포하는 ReturnBear와 제휴했습니다. 이 제휴는 E-Commerce 산업에서 보다 순환적인 시스템을 홍보하여 캐나다 시장에서 Boox 서비스를 강화하는 것을 목표로 합니다. 그 결과 Boox는 솔루션과 서비스를 캐나다 전역의 업계 파트너로 확대하여 이 지역에서 포장 및 루프를 효과적으로 실시하게 됩니다.
  • 캐나다의 E-Commerce 인프라는 매우 발전하고 있으며 미국과 밀접하게 통합되어 있습니다. 캐나다의 주요 온라인 소매업체로는 Amazon, Walmart, Canadian Tire, Costco, Best Buy, Hudson's Bay, Etsy 등이 있습니다. 전반적으로 북미 소비자들은 점점 더 인터넷에 의존하여 주문하고 있습니다. 인터넷 소비자 매출은 지난 10년 동안 기존 소매 매출보다 늘어났습니다.
  • 소매 매출 전체에서 차지하는 E-Commerce의 비율은 미국과 캐나다 등 선진국을 중심으로 급속히 확대되고 있습니다. 미국 인구조사국에 따르면, 미국의 소매 E-Commerce 매출액은 특히 유통 이후 큰 성장을 보이고 있습니다. 2023년에는 미국 E-Commerce 소매 매출액이 1조 1,180억 달러를 넘어 2020년 7,626억 8,000만 달러에서 크게 증가합니다. 전반적으로 소비자의 라이프 스타일과 식품 수요가 변화하고 소매업체가 이러한 수요에 대응하기 위해 긴밀하게 협력함에 따라 포장은 역동적인 변화를 경험할 것으로 예상됩니다.

지속가능한 E-Commerce 포장 산업 개요

조사 대상 시장은 세분화되어 있으며 주요 공급업체가 시장 점유율의 대부분을 차지합니다. 시장에 많은 진출기업이 존재하는 것은 서비스의 가격 설정에 영향을 미치며, 특히 소규모 벤더에게는 직접적인 경쟁 요인이 되고 있습니다. 벤더는 원스톱 서비스 제공에 주력하여 경쟁 우위를 확보할 것으로 보입니다. 이 시장의 주요 진출기업으로는 Amcor Group GmbH, Smurfit Kappa Group, WestRock Company, DS Smith PLC 등이 있습니다.

  • 2023년 9월 세계적 지속가능한 E-Commerce 포장 회사인 Smurfit Kappa는 주요 종이 및 판지 제조 회사인 WestRock을 112억 달러로 인수하여 Smurfit WestRock을 설립할 의향을 알렸습니다. 이 선언을 통해 합의는 2024년 2분기 동안 최종화될 전망입니다.
  • 2023년 6월, Procter & Gamble(P&G) China는 E-Commerce 포장에 에어캡슐을 도입하기 위해 주요 재료 전문 기업인 다우와의 제휴를 발표했습니다. 이 캡슐은 제품의 안전성을 보장하면서 불필요한 포장을 최소화하기 위해 만들어졌습니다. Dow는 이 혁신적인 디자인은 골판지 소포 상자에서 팁을 얻었으며 재료 무게를 40% 줄일 것이라고 말합니다. 또한 올 PE 모노 머티리얼 조성을 특징으로 합니다.

기타 혜택 :

  • 엑셀 형식 시장 예측(ME) 시트
  • 3개월간의 애널리스트 서포트

목차

제1장 서론

  • 조사의 전제조건 및 시장 정의
  • 조사 범위

제2장 조사 방법

제3장 주요 요약

제4장 시장 인사이트

  • 시장 개요
  • 업계의 매력-Porter's Five Forces 분석
    • 구매자의 협상력
    • 공급기업의 협상력
    • 대체품의 위협
    • 신규 참가업체의 위협
    • 경쟁 기업간 경쟁 관계
  • 업계 밸류체인 분석
  • 최근의 지정학적 시나리오가 업계에 미치는 영향의 평가

제5장 시장 역학

  • 시장 성장 촉진요인
    • 재활용 가능하고 환경 친화적인 재료로 소비자 선호도의 변화
    • 세계의 에코 커머스 및 온라인 리테일링의 급속한 성장
    • 소형 경량 포장에 대한 지향의 고조
  • 시장 성장 억제요인
    • 공급망 관련 문제 및 원재료 비용의 변동

제6장 시장 세분화

  • 재료 유형별
    • 플라스틱
    • 종이 및 판지
    • 금속
  • 최종 사용자별
    • 패션 및 의류
    • 소비자용 전자기기 제품
    • 음식
    • 의약품
    • 퍼스널케어
  • 지역별
    • 북미
      • 미국
      • 캐나다
    • 유럽
      • 영국
      • 독일
      • 프랑스
      • 이탈리아
      • 스페인
    • 아시아태평양
      • 중국
      • 일본
      • 인도
      • 호주 및 뉴질랜드
    • 라틴아메리카
      • 브라질
      • 아르헨티나
      • 멕시코
    • 중동 및 아프리카
      • 사우디아라비아
      • 아랍에미리트(UAE)
      • 남아프리카

제7장 경쟁 구도

  • 기업 프로파일
    • Amcor Group GmbH
    • Smurfit Kappa Group PLC
    • WestRock Company
    • DS Smith PLC
    • Sealed Air Corporation
    • Mondi Group
    • International Paper
    • Packman Packaging Private Limited
    • Pinnacle Packing Industries LLC
    • HB Fuller Company

제8장 투자 분석

제9장 시장 기회 및 향후 동향

AJY 24.08.08

The Sustainable E-Commerce Packaging Market size is estimated at USD 34.41 billion in 2024, and is expected to reach USD 50.83 billion by 2029, growing at a CAGR of 8.12% during the forecast period (2024-2029).

Sustainable E-Commerce Packaging - Market

Manufacturers and consumers are becoming more aware of the environmental consequences of packaging waste, resulting in an incremental need for sustainable packaging solutions that reduce waste and utilize eco-friendly materials. The behavior of eco-conscious consumers in developed regions like Europe and North America gravitates toward environmentally sustainable packaging, which can be made from recycled, biodegradable, or compostable materials.

Key Highlights

  • Sustainability is a major driver of purchase decisions and brand affinity in e-commerce. Retailers and e-commerce packaging vendors are taking action by incorporating sustainable packaging choices like corrugated boxes made from recycled materials, paper-based alternatives, and simplistic designs that decrease material usage.
  • E-commerce stakeholders substantially recognize the requirement to make sustainable packaging viable for small businesses that supply products to these platforms to achieve targets. This comes when multiple governments and individual retailers look for options to curb the usage of single-use plastic. Several e-commerce companies are banning single-use plastics in their packaging supply chain.
  • For instance, in July 2023, Walmart unveiled its groundbreaking decision to help make the everyday shopping experience more sustainable by reducing packaging waste related to online purchases. The firm is moving from plastic to recyclable paper mailers. Rightly-sized cardboard box packaging would allow customers to consolidate shipping on e-commerce orders and eliminate the use of disposable plastic bags. This switchover was estimated to remove 65 million single-use plastic bag mailers, or over 2,000 metric tons of plastic waste, from United States landfills by the end of 2023.
  • The past few years have seen a continual consumer purchasing shift toward e-commerce and away from brick-and-mortar stores. The use of online shopping in the United States has been increasing in the past few years. According to the US Census Bureau, e-commerce retail sales as a percentage of total retail sales in the United States increased from 9.1% in 2017 to 15.4% in 2023. The surge in online purchases necessitates the need for effective, eco-friendly, and sustainable packaging choices.
  • However, fluctuations in the raw material prices backed by the constant supply chain-related issues caused by sudden geopolitical events (like the conflict between Ukraine and Russia and other trade tensions between countries) may dent the market's top line in the upcoming period. Fluctuations in the prices of raw materials have the potential to impact the total production expenses and subsequently impact the ultimate pricing of the completed products or services.
  • As the e-commerce sector grows, technological advancements are being developed to ensure customer safety and security. Examples of such advances include shipment applications facilitated by sustainable RF and RFID labels, which help track the product, the manufacturer's facility, the information of the delivery partner, and the shipper's warehouse. Online shopping is becoming increasingly popular in both developed and emerging markets like Indonesia, India, etc., and customers are taking advantage of convenient packaging solutions that monitor product information during the shipment and delivery process, providing lucrative market opportunities.

Sustainable E-Commerce Packaging Market Trends

Online Sales of Consumer Electronics is Expected to Drive Top-Line

  • Manufacturers of consumer electronics packaging products are increasingly using protective packaging items, such as air bubble wraps, air pillows, and other inflated packaging products, to shield devices. It is anticipated that in the future, these packaging alternatives will satisfy the requirements of all electronic categories. The packaging of small consumer goods in blisters works effectively. This plastic packaging makes the items stand out and offers tamper protection while still being straightforward to open.
  • Electronic product packaging that is environmentally friendly is growing in popularity. Regulators and government authorities have vigorously pushed for eco-friendly or green packaging. Brands and consumers alike are recognizing the necessity of protecting the environment from non-biodegradable packaging trash. For instance, in January 2023, Flipkart introduced an e-store for sustainable products. The company hopes that it will be able to make a difference and encourage informed buying decisions while being transparent, consumer-oriented, and eco-friendly.
  • According to the investment analysis firm Avendus and a key CA firm based out of India, Dewan P.N. Chopra & Co., the size of the consumer electronics market across India from 2017 is expected to increase almost five times by 2025 to USD 30.6 billion. Therefore, this significant uptick in online consumer electronics across the country is anticipated to push the demand for recyclable and biodegradable sustainable packaging options in the coming years.
  • Several global companies like Amazon, Alibaba, Walmart, and others are gradually understanding that the environmental impact of devices extends to packaging as well. Amazon set a robust objective to have all Amazon device packaging completely recyclable by the end of 2023, a new record for the consumer electronics sector. About 79.5% of product launches in 2022 were fully recyclable.
  • Using appropriate materials is crucial in making consumer electronics packaging sustainable. By carefully selecting the materials for wrapping, packing, and transporting electronics, it becomes simpler to achieve business' carbon emission targets and sustainability objectives. Embracing sustainable packaging solutions for electronic products not only helps in reaching these goals but also attracts the increasing population of environmentally conscious consumers who prioritize eco-friendly choices.

North America to Hold Significant Market Share During the Forecast Period

  • The COVID-19 pandemic accelerated the transition to e-commerce sales and raised awareness of the environment and sustainability in the United States. Consumers increasingly turned to online shopping, and that pattern endured even when stores reopened, resulting in the demand for eco-friendly packaging. E-commerce spending in the United States is rising, driven by the convenience of home delivery, merchants' omnichannel capabilities, and contextual customer experiences.
  • The United States Plastics Pact recently published its annual report, highlighting its efforts to create a circular economy for plastics, primarily through a reassessment of packaging design. The consortium has successfully achieved its initial objective of identifying a list of problematic and unnecessary materials that it seeks to eliminate from plastic packaging by 2025. However, other aspirations, such as ensuring that all plastic packaging is reusable, recyclable, or compostable, may not be met by the 2025 deadline.
  • Several players across the region consistently make efforts by launching products or starting initiatives with vertical or horizontal integration to boost environment-friendly packaging for e-commerce channels. In June 2023, Boox, a sustainable e-commerce platform, partnered with ReturnBear, a package-free returns network in Canada. This collaboration aims to enhance Boox's services in the Canadian market by promoting a more circular system within the e-commerce industry. As a result, Boox will extend its solutions and services to industry partners throughout Canada, effectively implementing the packaging loop within the region.
  • Canada's e-commerce infrastructure is highly developed and closely integrated with that of the United States. The major online retailers in Canada include Amazon, Walmart, Canadian Tire, Costco, Best Buy, Hudson's Bay, and Etsy. Overall, North American consumers increasingly rely upon the Internet to place orders. Internet consumer sales have grown more in the past decade than traditional retail sales.
  • The total percentage of e-commerce is rapidly growing in terms of total retail sales, primarily in developed countries like the United States and Canada. According to the US Census Bureau, the value of retail e-commerce sales in the United States has been growing significantly, especially after the pandemic. In 2023, the value of e-commerce retail trade sales in the United States exceeded USD 1.118 trillion, marking a significant increase from USD 762.68 billion in 2020. Overall, as consumer lifestyles and food demands change and retailers work closely to accommodate those demands, packaging is anticipated to experience a dynamic transformation.

Sustainable E-Commerce Packaging Industry Overview

The market studied is fragmented, with major vendors accounting for most of the market share. The presence of many players in the market impacts the pricing of services, making it a direct competing factor, especially for small-scale vendors. The vendors are expected to focus on providing one-stop-shop services, providing them with a competitive advantage. Some of the major players in the market are Amcor Group GmbH, Smurfit Kappa Group, WestRock Company, and DS Smith PLC.

  • September 2023: Global sustainable and e-commerce packaging firm Smurfit Kappa notified its intentions to acquire a key paper and paperboard manufacturing firm, WestRock, for USD 11.2 billion to create Smurfit WestRock, one of the largest global paper packaging company generating a combined annual income of USD 34 billion. Upon the declaration, the agreement was anticipated to be finalized during the second quarter of 2024.
  • June 2023: Procter & Gamble (P&G) China unveiled its partnership with Dow, a key material specialist firm, to introduce an air capsule for e-commerce packaging. The capsule has been created to minimize unnecessary packaging while ensuring the products' safety. Dow has stated that the innovative design is inspired by corrugated parcel boxes and results in a 40% decrease in material weight. Additionally, it features an all-PE mono-material composition.

Additional Benefits:

  • The market estimate (ME) sheet in Excel format
  • 3 months of analyst support

TABLE OF CONTENTS

1 INTRODUCTION

  • 1.1 Study Assumptions and Market Definition
  • 1.2 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET INSIGHTS

  • 4.1 Market Overview
  • 4.2 Industry Attractiveness - Porter's Five Forces Analysis
    • 4.2.1 Bargaining Power of Buyers
    • 4.2.2 Bargaining Power of Suppliers
    • 4.2.3 Threat of Substitutes
    • 4.2.4 Threat of New Entrants
    • 4.2.5 Intensity of Competitive Rivalry
  • 4.3 Industry Value Chain Analysis
  • 4.4 Assessment of Impact of Recent Geopolitical Scenario on the Industry

5 MARKET DYNAMICS

  • 5.1 Market Drivers
    • 5.1.1 Shift in Consumer Preferences toward Recyclable and Eco-friendly Materials
    • 5.1.2 Exponential Growth of Eco-commerce and Online Retailing Penetration Across the Globe
    • 5.1.3 Rising Inclination Toward Downsized and Lightweight Packaging
  • 5.2 Market Restraints
    • 5.2.1 Supply Chain-related Issues and Fluctuating Cost of Raw Materials

6 MARKET SEGMENTATION

  • 6.1 By Material Type
    • 6.1.1 Plastic
    • 6.1.2 Paper and Paper Board
    • 6.1.3 Metal
  • 6.2 By End User
    • 6.2.1 Fashion and Apparel
    • 6.2.2 Consumer Electronics
    • 6.2.3 Food and Beverage
    • 6.2.4 Pharmaceuticals
    • 6.2.5 Personal Care
  • 6.3 By Geography
    • 6.3.1 North America
      • 6.3.1.1 United States
      • 6.3.1.2 Canada
    • 6.3.2 Europe
      • 6.3.2.1 United Kingdom
      • 6.3.2.2 Germany
      • 6.3.2.3 France
      • 6.3.2.4 Italy
      • 6.3.2.5 Spain
    • 6.3.3 Asia-Pacific
      • 6.3.3.1 China
      • 6.3.3.2 Japan
      • 6.3.3.3 India
      • 6.3.3.4 Australia and New Zealand
    • 6.3.4 Latin America
      • 6.3.4.1 Brazil
      • 6.3.4.2 Argentina
      • 6.3.4.3 Mexico
    • 6.3.5 Middle East and Africa
      • 6.3.5.1 Saudi Arabia
      • 6.3.5.2 United Arab Emirates
      • 6.3.5.3 South Africa

7 COMPETITIVE LANDSCAPE

  • 7.1 Company Profiles
    • 7.1.1 Amcor Group GmbH
    • 7.1.2 Smurfit Kappa Group PLC
    • 7.1.3 WestRock Company
    • 7.1.4 DS Smith PLC
    • 7.1.5 Sealed Air Corporation
    • 7.1.6 Mondi Group
    • 7.1.7 International Paper
    • 7.1.8 Packman Packaging Private Limited
    • 7.1.9 Pinnacle Packing Industries LLC
    • 7.1.10 H.B. Fuller Company

8 INVESTMENT ANALYSIS

9 MARKET OPPORTUNITIES AND FUTURE TRENDS

샘플 요청 목록
0 건의 상품을 선택 중
목록 보기
전체삭제