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중동 및 아프리카의 이유식 포장 : 시장 점유율 분석, 산업 동향 및 통계, 성장 예측(2025-2030년)

MEA Baby Food Packaging - Market Share Analysis, Industry Trends & Statistics, Growth Forecasts (2025 - 2030)

발행일: | 리서치사: Mordor Intelligence | 페이지 정보: 영문 | 배송안내 : 2-3일 (영업일 기준)

    
    
    




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중동 및 아프리카의 이유식 포장 시장은 예측 기간 동안 CAGR 7.2%를 기록할 것으로 예상됩니다.

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주요 하이라이트

  • 높은 출산율, 소비자 의식 향상, 가처분 소득 증가는 이 지역의 이유식 포장 솔루션에 대한 수요를 촉진하는 요인으로 작용하고 있습니다. 포장 솔루션의 필요성을 높이는 또 다른 요인은 소비자의 다양한 요구를 충족시키기 위해 유아식 제조업체가 주도하는 기술 혁신입니다.
  • 이 지역의 기업들은 지속가능하고 재활용 가능한 포장재를 사용하고 있습니다. 일반 포장재를 대체할 수 있는 친환경적이고 혁신적이며 재활용이 가능한 포장재에 대해 끊임없이 찾고 있습니다.
  • 이 지역의 중산층이 크게 성장함에 따라 일하는 여성의 일정에 맞는 제품에 대한 수요가 증가하고 있으며, 이는 이유식 포장 시장에 새로운 기회를 창출하고 있습니다.

중동 및 아프리카의 이유식 포장 시장 동향

플라스틱이 가장 큰 시장 점유율을 차지할 것으로 예상

  • 이 지역은 일반적으로 고온이기 때문에 이유식은 종종 파손 및 부패 가능성을 줄이기 위해 파우치 또는 보호 포장에 보관됩니다. 또한 휴대가 간편하고 일회용으로 사용하거나 던지기 쉬운 작은 파우치는 플라스틱 포장이 더 비용 효율적입니다.
  • 이러한 공기 베개 및 기포 랩과 같은 보호 포장은 예측 기간 동안 상당한 점유율을 유지할 것으로 예상되며, 화물 운송은 종종 충격에 대한 견고한 장벽을 형성하여 이유식 포장 산업 공급망에서 기포 랩 및 기포 랩에 대한 필수적인 요구 사항을 생성합니다. 거친 취급과 도로 충돌을 포함합니다.
  • 분유의 경우, 예를 들어 Enfamil 브랜드의 1회용 플라스틱 봉지 출시는 일하는 부모들의 바쁜 삶을 보여주며, 이에 따라 준비된 영양 제품의 중요성을 높이고 있습니다.

사우디아라비아가 가장 큰 시장 점유율을 차지

  • 사우디아라비아는 소매 부문이 빠르게 발전하고 있으며, 이유식 시장도 꾸준히 성장하고 있습니다. 사우디의 이유식 수요는 서유럽식 라이프스타일을 접할 수 있는 기회가 많아지고, 경제가 견고해지면서 더욱 성장할 수 있는 잠재력을 가지고 있습니다. 이유식의 양적 성장과 함께 포장 시장도 높은 성장세를 보이고 있습니다.
  • 사우디아라비아는 중동 및 아프리카의 주요 경제 국가 중 하나입니다. 아프리카 국가들의 가처분 소득이 증가함에 따라 이유식 제품의 가격대가 상승하고 있으며, 그 결과 유아기 식품의 품질이 향상되고 있습니다. 또한, 고용을 목적으로 정착하는 이민자들의 증가로 인해 이유식/우유 시장의 성장도 견인하고 있습니다.
  • 지난 5년 동안 일하는 여성의 수가 증가함에 따라 이유식 포장 시장에 유리하게 작용할 것으로 예상됩니다. 세계은행에 따르면 2020년까지 국내 취업 여성 인구는 48% 이상입니다.
  • 이 지역에서 이유식 생산 부문이 성장함에 따라 포장 시장도 비례하여 성장했으며, COVID-19 이후 부모들은 아기와 환경의 안전을 위해 건강하고 지속가능하며 환경 친화적인 일회용 포장을 선호하고 있습니다.
  • 사우디아라비아는 GCC 지역에서 가장 큰 플라스틱 제품 소비국 중 하나이며, GPCA의 최근 추정에 따르면 사우디의 1인당 플라스틱 소비량은 95kg을 초과하여 GCC 전체에서 가장 큰 플라스틱 제품 소비국입니다.
  • 향후 5년간 연간 회수 및 재활용에 대한 엄격한 정부 목표가 설정되어 있으며, EPR을 통해 국내 회수 인프라에 대한 투자가 이루어질 것입니다. 남아공에서 유통되는 모든 형태의 포장을 제조하거나 수입하는 기업 및 브랜드는 2021년 5월부터 톤당 확대된 생산자책임재활용(EPR) 수수료를 지불해야 합니다. 이에 따라 업체들은 종이 및 재생 플라스틱 포장과 같은 대체 포장 솔루션을 찾고 있습니다.

중동 및 아프리카의 이유식 포장 산업 개요

이유식 포장 시장은 국내외에 많은 기업이 존재하기 때문에 매우 세분화되어 있습니다. 시장은 세분화되어 있으며 각 플레이어는 가격, 제품 디자인, 제품 혁신 등의 측면에서 경쟁하고 있습니다. 시장의 주요 기업으로는 Ardagh Group, Amcor Ltd, Mondi Group, Sealed Air Corporation, Winpak Limited 등이 있습니다.

  • 2021년 7월 - 포장 및 세척 솔루션 제공업체인 Al Bayader International은 샤르자의 Al Sajaa Industrial City에 지역 최대 규모의 식품 포장 산업 단지를 건설하기 위한 중기 대출을 확보했으며, 2023년 완공되면 총 생산 능력은 4배인 12만 톤 이상으로 증가합니다.

기타 혜택

  • 엑셀 형식의 시장 예측(ME) 시트
  • 3개월간의 애널리스트 지원

목차

제1장 소개

  • 조사 가정과 시장 정의
  • 조사 범위

제2장 조사 방법

제3장 주요 요약

제4장 시장 역학

  • 시장 개요
  • COVID-19의 업계에 대한 영향 평가
  • 시장 성장 촉진요인
    • 포장 이유식 및 유아용 조제분유 수요 확대
    • 도시의 일하는 여성 인구 증가
  • 시장 성장 억제요인
    • 일회용 플라스틱 기반 포장에 대한 정부의 엄격한 규제
  • 업계의 밸류체인 분석
  • 업계의 매력 - Porter's Five Forces 분석
    • 신규 참여업체의 위협
    • 구매자의 교섭력
    • 공급 기업의 교섭력
    • 대체품의 위협
    • 경쟁 기업 간의 경쟁 강도

제5장 시장 세분화

  • 재료별
    • 플라스틱
    • 판지
    • 금속
    • 유리
  • 포장 유형별
    • 보틀
    • 금속캔
    • 카톤
    • 파우치
    • 기타 포장 유형
  • 제품별
    • 액상유
    • 건조 이유식
    • 분유
    • 조제 이유식
  • 국가별
    • 아랍에미리트
    • 사우디아라비아
    • 남아프리카공화국
    • 기타

제6장 경쟁 구도

  • 기업 개요
    • Ardagh Group
    • Amcor Ltd.
    • Sonoco Products Company
    • Mondi Group
    • Berry Global Inc.
    • Rexam PLC
    • Winpak Ltd.
    • AptarGroup
    • Uflex Ltd.
    • Hindustan National Glass
    • Constantia Flexibles
    • Tetra Laval
    • DS Smith Plc
    • Ball Corporation

제7장 투자 분석

제8장 시장 전망

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The MEA Baby Food Packaging Market is expected to register a CAGR of 7.2% during the forecast period.

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Key Highlights

  • High birth rates, increasing consumer awareness, and higher disposable income are the factors driving the demand for baby food packaging solutions in the region. Another factor that is augmenting the need for packaging solutions is an innovation, led by baby food manufacturers to meet varying consumer needs.
  • Companies in the region are increasingly using sustainable and recyclable packaging materials. They are constantly looking for green, innovative, and recyclable alternatives to normal packaging.
  • The significant growth in the middle class in this region has opened new opportunities in the baby food packaging market, as the need for products compatible with a working women's schedule is growing.

MEA Baby Food Packaging Market Trends

Plastic is Expected to Hold the Largest Market Share

  • The region is generally hot; baby foods are often stored in pouches or protective packages to reduce the chances of damage and staling. Moreover, they are easy to carry and small pouches which are for one-time use and throw, plastic packagings are cost-effective.
  • Protective packaging, such as air pillows and bubble wraps, are expected to hold the prominent share in the forecast period as freight transit often includes rough handling or bumps in the road, thus, creating the imperative need for bubble wraps and air pillows in the baby food packaging industry supply chain forms a sturdy barrier against impact.
  • In powder milk formula, the launch of single-serve plastic sachets, for instance, by the Enfamil brand, indicates the busy life of working parents and thus, increases the importance of ready nutrition products.

Saudi Arabia to Hold the Largest Market Share

  • Saudi Arabia has a rapidly developing retail sector, and the market for baby food has grown steadily. The demand for baby food in Saudi Arabia has further potential for growth given the increased exposure to Western lifestyles, the underlying strength of the economy. As the baby food segment by volume grew, the packaging market also has seen heights.
  • Saudi Arabia is one of the major economies in the Middle East and Africa. Growing disposable income in African countries has led to rising in the affordability of baby food products, which has resulted in improved quality food from the infant stage. The growth of the baby food/formula market is also being driven by the increasing number of migrants settling for employment purposes.
  • The rise in the number of working women over the past five years is expected to favor the market for baby food packaging. According to the world bank, the working women population in the country is more than 48% till 2020.
  • As the sector of baby food production grew in the region, the packaging market also grew as they are directly proportional. Post COVID-19 parents are preferring healthy, sustainable, eco-friendly, and one-time-use packaging for the safety of their babies and environment.
  • Saudi Arabia is one of the largest consumers of plastic products in the GCC region. According to the recent estimates of GPCA, the country has over 95 kg per capita consumption of plastics, making it the largest consumer of plastic products in the entire GCC.
  • Strict government targets have been set for annual collection and recycling over the next five years, and the EPR will see investment in collection infrastructure in the country. Any company or brand that makes or imports any form of packaging for distribution in South Africa will be required to pay an extended producer responsibility (EPR) fee per ton from May 2021. This has encouraged vendors to look for alternative packaging solutions such as paper and renewable plastic packaging.

MEA Baby Food Packaging Industry Overview

The baby food packaging market is highly fragmented, owing to the presence of many domestic and international players. The market is fragmented, with the players competing in terms of price, product design, product innovation, etc. Some of the major players in the market are Ardagh Group, Amcor Ltd, Mondi Group, and Sealed Air Corporation, Winpak Limited, among others.

  • July 2021- Al Bayader International, the packaging and cleaning solutions provider, has secured medium-term financing to build the region's largest food packaging industrial complex in Sharjah's Al Sajaa Industrial City. When completed in 2023, the facility will quadruple its total production capacity to over 120,000 tonnes.

Additional Benefits:

  • The market estimate (ME) sheet in Excel format
  • 3 months of analyst support

TABLE OF CONTENTS

1 INTRODUCTION

  • 1.1 Study Assumptions and Market Definition
  • 1.2 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET DYNAMICS

  • 4.1 Market Overview
  • 4.2 Assessment of Impact of COVID-19 on the Industry
  • 4.3 Market Drivers
    • 4.3.1 Growing Demand of Packaged Baby Food and Infant Formula
    • 4.3.2 Increasing Working Women in Urban Areas residing Population
  • 4.4 Market Restraints
    • 4.4.1 Stringent Government Regulations over Single-Use Plastic-based Packaging
  • 4.5 Industry Value Chain Analysis
  • 4.6 Industry Attractiveness - Porter's Five Forces Analysis
    • 4.6.1 Threat of New Entrants
    • 4.6.2 Bargaining Power of Buyers
    • 4.6.3 Bargaining Power of Suppliers
    • 4.6.4 Threat of Substitute Products
    • 4.6.5 Intensity of Competitive Rivalry

5 MARKET SEGMENTATION

  • 5.1 By Material
    • 5.1.1 Plastic
    • 5.1.2 Paperboard
    • 5.1.3 Metal
    • 5.1.4 Glass
  • 5.2 By Package Type
    • 5.2.1 Bottles
    • 5.2.2 Metal Cans
    • 5.2.3 Cartons
    • 5.2.4 Jars
    • 5.2.5 Pouches
    • 5.2.6 Other Packaging Type
  • 5.3 By Product
    • 5.3.1 Liquid Milk Formula
    • 5.3.2 Dried Baby Food
    • 5.3.3 Powder Milk Formula
    • 5.3.4 Prepared Baby Food
  • 5.4 By Country
    • 5.4.1 United Arab Emirates
    • 5.4.2 Saudi Arabia
    • 5.4.3 South Africa
    • 5.4.4 Others

6 COMPETITIVE LANDSCAPE

  • 6.1 Company Profiles
    • 6.1.1 Ardagh Group
    • 6.1.2 Amcor Ltd.
    • 6.1.3 Sonoco Products Company
    • 6.1.4 Mondi Group
    • 6.1.5 Berry Global Inc.
    • 6.1.6 Rexam PLC
    • 6.1.7 Winpak Ltd.
    • 6.1.8 AptarGroup
    • 6.1.9 Uflex Ltd.
    • 6.1.10 Hindustan National Glass
    • 6.1.11 Constantia Flexibles
    • 6.1.12 Tetra Laval
    • 6.1.13 DS Smith Plc
    • 6.1.14 Ball Corporation

7 INVESTMENT ANALYSIS

8 FUTURE OF THE MARKET

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