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미국의 유리 포장 : 시장 점유율 분석, 산업 동향 및 통계, 성장 예측(2025-2030년)

United States Glass Packaging - Market Share Analysis, Industry Trends & Statistics, Growth Forecasts (2025 - 2030)

발행일: | 리서치사: Mordor Intelligence | 페이지 정보: 영문 | 배송안내 : 2-3일 (영업일 기준)

    
    
    




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미국의 유리 포장 시장은 예측 기간 동안 CAGR 3.8%를 기록할 것으로 예상됩니다.

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주요 하이라이트

  • 안전하고 건강한 포장에 대한 소비자의 수요가 증가함에 따라 다양한 카테고리에서 유리 포장의 성장을 촉진하고 있습니다. 또한 유리 제조 및 포장에 엠보싱, 성형 및 예술적 마감을 추가하는 혁신적인 기술이 최종사용자들 사이에서 더욱 선호되고 있습니다. 또한, 친환경 제품에 대한 수요 증가와 식음료 시장의 수요 증가와 같은 요인도 시장 성장을 촉진할 것으로 예상됩니다.
  • 청량음료는 일회용 플라스틱 병 세계 시장 점유율이 두드러집니다. 하지만 정부의 규제 강화로 인해 다양한 청량음료 업체들이 유리병으로 전환하고 있습니다.
  • 미국은 또한 소비 및 개발에서 의약품 시장을 독점하고 있으며, STAT(건강 조사에 초점을 맞춘 미디어)에 따르면 처방약에 대한 지출은 2019년에 약 5,000억 달러에서 6,000억 달러로 증가할 것으로 예상되며, 이는 국가의 제약 유리 포장 시장을 더욱 견인 할 것으로 예상됩니다. 견인할 것으로 예상됩니다.
  • 미국의 여러 지역에서 종이, 플라스틱, 금속, 목재 등 대체 포장재의 채택이 증가하고 있는 것은 예측 기간 동안 시장 성장에 영향을 미치는 두드러진 요인 중 하나입니다. 미국 에너지부(DOE)는 지난해 5월 폐기물을 줄이고 비닐봉지, 필름, 랩과 같은 일회용 플라스틱 재활용에 사용되는 에너지를 줄이기 위해 연구 개발에 최대 1,450만 달러를 투자할 것이라고 발표했습니다.
  • 수요가 증가함에 따라 미국 내 다른 제조업체들도 COVID-19 백신 포장 수요를 충족시키기 위해 생산량을 늘리고 있습니다. 예를 들어, 지난 3월 미국의 헬스케어 및 제약 대기업인 머크와 존슨앤드존슨은 J&J의 COVID-19 백신 생산을 확대하기 위한 제휴를 발표했습니다. 이번 제휴는 백신 원료의약품 생산과 그 충전 및 마무리 능력을 강화하기 위한 것입니다. 팬데믹 이후 소비자들은 더 건강한 라이프스타일을 중시하게 되었고, 특히 식음료 분야와 관련된 제품에 대해 지속가능한 솔루션을 찾기 시작했습니다. 구매력 증가, 현대적 소매업, 도시화, 소비자의 건강 및 위생에 대한 인식 증가로 인한 수요 급증은 팬데믹 이후 세계에서 유리 포장 산업에 큰 성장 기회를 제공할 것으로 예상됩니다.

미국의 유리 포장 시장 동향

음료 및 식품 수요 증가가 시장 주도

  • 유리는 중성 반응과 재활용 재사용 등의 특성으로 인해 음료 및 식품 분야의 포장재로 널리 선호되고 있습니다. 또한 음료와 식품을 장기간 보존하고 오염을 방지할 수 있습니다. 예를 들어, 맥주는 부패를 피하기 위해 어두운 유리병에 보관됩니다.
  • 다양한 식품이 유리 용기에 담겨 있습니다. 인스턴트 커피, 이유식, 건조 믹스, 향신료, 유제품, 설탕에 절인 제품(잼, 마멀레이드), 시럽, 스프레드, 가공 과일, 채소, 생선 및 육류 제품, 겨자, 조미료 등 다양한 식품이 유리 용기에 담겨 있습니다. 이러한 식품 및 음료 카테고리 중 제품은 건조 분말 및 과립에서 액체, 탄산 및 가압 포장, 가열 멸균 제품까지 다양합니다.
  • 예로부터 유리는 음료 산업에서 우수한 포장 옵션으로 입증되어 왔으며 오늘날에도 변함이 없습니다. 유리병은 내용물의 품질을 유지하고 외부 요인으로부터 제품을 보호함으로써 음료 및 식품 산업에 탁월한 용도를 제공합니다.
  • 유리는 공기나 다른 액체를 통과하지 않는 소재이기 때문에 유리병이 제품의 맛과 신선도에 영향을 미치지 않습니다. 또한 열과 같은 외부 온도는 녹아 제품의 품질에 영향을 미칠 수있는 플라스틱과 달리 유리의 재질과 모양에 영향을 미치지 않습니다. 이 때문에 유리로 포장된 식음료는 매우 신선한 상태를 유지할 수 있습니다. 또한 유리병은 포장의 내부 온도가 변하지 않기 때문에 제품이 썩지 않습니다.
  • 미국에서는 알코올 음료가 유리병의 대부분을 차지합니다. 높은 비율의 증류주와 와인이 유리 용기에 포장되어 있습니다. 미국 인구 조사국에 따르면 지난해 미국 맥주, 와인, 주류 판매점의 매출은 약 77억 달러에 달했습니다.

퍼스널케어 분야는 큰 폭의 성장 전망

  • 플라스틱 포장 기술은 최근 크게 발전했지만, 고급 향수, 스킨케어, 퍼스널케어 포장의 주류는 여전히 유리입니다. 화장품 및 향수 용도에 사용되는 대부분의 유리는 모래, 석회석, 소다회 등 천연 재료 및 지속가능한 재료로 만들어집니다. 대부분의 유리 포장 제품은 100% 재활용이 가능하며, 품질과 순도를 손상시키지 않고 무한히 재활용할 수 있으며, 회수된 유리의 80%는 새로운 유리 제품으로 가공됩니다.
  • 화장품 용기에는 병, 팔레트, 항아리, 바이알, 앰플 등이 있으며, 스킨케어, 헤어케어, 네일케어, 메이크업 제품 포장에 사용됩니다. 화장품 용기에는 고급 화장품 포장용 유리 용기가 있습니다. 항아리와 병을 포함한 유리 용기는 분사구, 물방울, 거품 캡, 스프레이 노즐, 펌프 헤드 등 다양한 디스펜서 옵션으로 인해 미국에서 널리 사용되고 있습니다.
  • 화장품 유리 포장에 대한 수요를 증가시키는 요인은 전 세계적으로 향수 시장이 확대되고 있으며, 향수 시장은 항상 유리 포장의 본거지였습니다. 이 분야는 개인의 외모를 가꾸고 소득에 좌우되는 개인 소비가 계속해서 원동력이 되고 있으며, 주요 기업들은 매력적인 모양과 크기의 유리 병을 도입하는 데 주력하고 있습니다.
  • 또한 시장은 가볍고 깨지지 않으며 복잡한 장식이 가미된 대체품 등 매우 혁신적인 제품으로 전환하고 있습니다. 화장품 유리병 시장은 현재 상당한 시장 점유율을 차지하고 있는 고급 향수 분야가 주도하고 있으며, 향후 5-7년 동안 그 속도를 유지할 것으로 예상됩니다.
  • 미국의 뷰티 및 퍼스널케어 시장은 전 세계적으로 유리합니다. 구매 행동과 관련하여 미국 고객은 월마트, 타겟과 같은 '빅 박스' 소매점과 CVS와 같은 약국 체인을 자주 방문하여 좋아하는 제품을 찾습니다. 노동통계국에 따르면 지난해 미국의 화장품, 향수, 목욕용품에 대한 연간 평균 지출액은 소비자 1인당 약 182.3달러였습니다.

미국의 유리 포장 산업 개요

미국의 유리 포장 시장은 국내외 여러 기업이 진출해 있기 때문에 적당히 세분화되어 있습니다. 기업들은 시장 점유율을 확대하기 위해 제품 혁신, 제휴, 합병, 인수 등의 전략을 채택하고 있습니다. Owens Illinois Inc., West-Pack, LLC, Gerresheimer AG, Ardagh Group, Heinz Glas USA Inc. 등이 이 시장의 주요 업체로 꼽힙니다.

2022년 9월 : Ardagh Glass Packaging은 St.Michelle Wine Estates와 제휴하여 에코 시리즈 유리 포장으로 전환했습니다. 이 혁신적인 시리즈는 고품질을 유지하고 고객에 대한 호소력을 향상시키며 환경에 대한 총 부하를 줄이면서 유리의 모든 지속가능성의 이점을 제공합니다.

2022년 8월 : 제약, 생명공학 및 화장품용 헬스케어, 뷰티 솔루션 및 약물전달 시스템의 선도적 공급업체인 게레스하이머(Geresheimer AG)가 미국 내 유리 바이알 제조의 신속화, 공급 및 물류 역량을 확대하기 위해 미국 제조 시설에 최대 9,400만 달러를 투자한다고 발표했습니다. 이 프로젝트는 미국 보건사회복지부(HHS) 준비 및 대응 차관보실(ASPR)의 일부인 바이오메디컬첨단연구개발국(BARDA)이 지원하고, 국방부가 계약 지원을 합니다.

기타 혜택:

  • 엑셀 형식의 시장 예측(ME) 시트
  • 3개월간의 애널리스트 지원

목차

제1장 소개

  • 조사 가정과 시장 정의
  • 조사 범위

제2장 조사 방법

제3장 주요 요약

제4장 시장 인사이트

  • 시장 개요
  • 산업 밸류체인 분석
  • 업계의 매력 - Porter's Five Forces 분석
    • 신규 참여업체의 위협
    • 구매자의 교섭력
    • 공급 기업의 교섭력
    • 대체품의 위협
    • 경쟁 기업 간의 경쟁 강도
  • COVID-19의 시장에 대한 영향 평가

제5장 시장 역학

  • 시장 성장 촉진요인
    • 친환경 제품에 대한 수요 증가
    • 식품 및 음료 시장 수요 증가
  • 시장 과제
    • 대체 포장 솔루션과의 높은 경쟁

제6장 시장 세분화

  • 제품별
    • 보틀
    • 바이알
    • 기타
  • 최종 이용 산업별
    • 식품
    • 음료
    • 퍼스널케어
    • 헬스케어
    • 가정용품
    • 기타 최종 이용 산업

제7장 경쟁 구도

  • 기업 개요
    • Owens Illinois Inc.
    • West-Pack LLC
    • Gerresheimer AG
    • Ardagh Group
    • Heinz Glas USA Inc.
    • Stoelzle Glass USA Inc.
    • Piramal Glass USA
    • Vitro SAB de CV

제8장 투자 분석

제9장 시장 기회와 향후 동향

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The United States Glass Packaging Market is expected to register a CAGR of 3.8% during the forecast period.

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Key Highlights

  • Increasing consumer demand for safe and healthier packaging is helping glass packaging grow in different categories. Also, innovative technologies for embossing, shaping and adding artistic finishes to glass making and packaging are more desirable among end users. Furthermore, factors, such as the increasing demand for eco-friendly products and the rising demand from the food and beverage market are expected to stimulate the market's growth.
  • Soft drinks hold a prominent share of single-use plastic bottles globally. Nevertheless, various soft drink vendors are switching back to glass bottles due to increasing government regulation.
  • The United States also dominates the pharmaceutical market in consumption and development. According to the STAT (media focused on health survey), prescription drug spending was considered to add up to USD 600 billion, up from an estimated USD 500 billion in the year 2019, which is further expected to drive the market for pharmaceutical glass packaging in the country.
  • The growing adoption of alternative forms of packaging, such as paper, plastic, metal, and wood, in different parts of the United States is among the prominent factors affecting the market's growth over the forecast period. In May last year, the US Department of Energy (DOE) announced an investment of up to USD 14.5 million for R&D to cut waste and reduce the energy used to recycle single-use plastics like plastic bags, films, and wraps.
  • Considering the growing demand, other manufacturers across the United States have also stepped up their output to meet the demand for packaging COVID-19 vaccines. For instance, in March last year, two of the largest US healthcare and pharmaceutical companies, Merck and Johnson & Johnson, announced their collaboration to expand the production of J&J's COVID-19 vaccine. The partnership would increase the manufacture of vaccine drug substances and their fill-finish capacity. After the pandemic, consumers are now more focused on adopting a healthier lifestyle and have started looking for sustainable solutions, especially for products related to the food and beverage sector. The surge in demand, owing largely to the growing purchasing power, modern retail, urbanization, and increasing awareness about health and hygiene among consumers, is expected to create significant growth opportunities for the glass packaging industry in the post-pandemic world.

US Glass Packaging Market Trends

Rising Demand from the Food and Beverage Driving the Market

  • Glass is extensively preferred as a packaging material in the food and beverage sector due to its properties like neutral reacting and recycling reuse nature. It also preserves food and beverages for the long term and avoids contamination. For instance, beer is stored in dark glass bottles to avoid spoilage.
  • A wide range of foods is packed in glass containers. Some include instant coffee, processed baby foods, dry mixes, spices, dairy products, sugar preserves (jams and marmalades), syrups, spreads, processed fruit, vegetables, fish and meat products, mustards, condiments, etc. Within these categories of food and drinks, the products range from dry powders and granules to liquids, some carbonated and packed under pressure, and heat sterilized products.
  • Since ancient times, glass proved to be a great packaging option for the beverage industry, and this remains true today. Glass bottles provide excellent uses for the food and beverage industry by maintaining the quality of their contents and protecting the product from external factors.
  • Glass is an impermeable material that keeps air and other liquids out, so glass bottles never affect the product's flavor or freshness. Additionally, external temperatures, such as heat, do not affect the material or shape of the glass, unlike plastics, which could melt and affect the product quality. Because of this, food and beverage products remain extremely fresh when packaged in glass. Glass bottles also help the packaging's internal temperature stay the same, so products do not spoil.
  • Alcoholic beverages dominate the glass bottles segment in the United States. A high percentage of distilled spirits and wines are packaged using glass containers. According to U.S. Census Bureau, U.S. beer, wine, and liquor store sales last year were about USD 7.7 billion.

Personal Care Segment is Expected to Witness Significant Growth

  • Plastic packaging technologies have come a long way recently, but glass dominates upscale fragrance, skincare, and personal care packaging. Most glass used for cosmetic and fragrance applications is made from natural and sustainable materials, including sand, limestone, and soda ash. Most glass packaging products are 100% recyclable and can be recycled infinitely without loss in quality and purity, from which 80% of the glass recovered is made into new glass products.
  • Cosmetic containers comprise bottles, palettes, jars, as well as vials, and ampoules, among others, which are used for the packaging of skincare, haircare, nail-care, and make-up products. Cosmetic containers are available in glass containers for luxury cosmetic packaging. Glass containers containing jars and bottles are widely used in the United States due to the numerous dispensing options, including jet and drop inserts, frothing caps, spray nozzles, and pump heads.
  • The factor responsible for boosting demand for cosmetic glass packaging is the growing perfume market globally, which has always been a home for glass packaging. While the sector continues to be driven by personal grooming and income-driven personal spending, key players are also focusing on introducing attractive shapes and sizes of glass bottles.
  • Moreover, the market is moving toward highly innovative products, including lightweight, breakage-resistant, and intricately decorated alternatives. The cosmetic glass container market is dominated by the premium perfume segment, which currently holds a substantial percent market share and is expected to continue its pace over the next five to seven years.
  • The beauty and personal care market in the United States is lucrative worldwide. Regarding purchasing behavior, American customers frequently resort to "Big-Box" retail shops, such as Walmart or Target, or pharmacy chains, such as CVS, to find their favorite products. According to the Bureau of Labor Statistics, last year, the average yearly expenditure on cosmetics, perfume, and bath preparation items in the United States was approximately USD 182.3 per consumer unit.

US Glass Packaging Industry Overview

The United States Glass Packaging Market is moderately fragmented, owing to multiple domestic and international players operating in the country. The players have been adopting strategies, such as product innovation, partnerships, mergers, and acquisitions to expand their market share. Some prominent vendors in the market are Owens Illinois Inc., West-Pack, LLC, Gerresheimer AG, Ardagh Group, and Heinz Glas USA Inc., among others.

September 2022: Ardagh Glass Packaging partnered with Ste. Michelle Wine Estates to transition to Eco Series glass packaging. The innovative series offers all of the sustainability advantages of glass while maintaining high quality, improving customer appeal, and lowering total environmental impact.

August 2022: Gerresheimer AG, a leading provider of healthcare and beauty solutions and drug delivery systems for pharma, biotech, and cosmetics, announced an investment of up to 94 million USD in a US manufacturing facility to expand its manufacturing rapidly, supply and logistics capability for glass vials in the United States. The project would be supported by the Biomedical Advanced Research and Development Authority (BARDA), which is part of the Office of the Assistant Secretary for Preparedness and Response (ASPR) at the Department of Health and Human Services (HHS), with contracting assistance provided by the Department of Defense.

Additional Benefits:

  • The market estimate (ME) sheet in Excel format
  • 3 months of analyst support

TABLE OF CONTENTS

1 INTRODUCTION

  • 1.1 Study Assumptions and Market Definition
  • 1.2 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET INSIGHTS

  • 4.1 Market Overview
  • 4.2 Industry Value Chain Analysis
  • 4.3 Industry Attractiveness - Porter's Five Forces Analysis
    • 4.3.1 Threat of New Entrants
    • 4.3.2 Bargaining Power of Buyers
    • 4.3.3 Bargaining Power of Suppliers
    • 4.3.4 Threat of Substitute Products
    • 4.3.5 Intensity of Competitive Rivalry
  • 4.4 Assessment of the Impact of COVID-19 on the Market

5 MARKET DYNAMICS

  • 5.1 Market Drivers
    • 5.1.1 Increasing Demand for Eco-friendly Products
    • 5.1.2 Rising Demand from the Food and Beverage Market
  • 5.2 Market Challenges
    • 5.2.1 High Competition from Substitute Packaging Solutions

6 MARKET SEGMENTATION

  • 6.1 By Products
    • 6.1.1 Bottles
    • 6.1.2 Jars
    • 6.1.3 Vials
    • 6.1.4 Others
  • 6.2 By End-User Industry
    • 6.2.1 Food
    • 6.2.2 Beverage
    • 6.2.3 Personal care
    • 6.2.4 Healthcare
    • 6.2.5 Household care
    • 6.2.6 Other End-user Industries

7 COMPETITIVE LANDSCAPE

  • 7.1 Company Profiles
    • 7.1.1 Owens Illinois Inc.
    • 7.1.2 West-Pack LLC
    • 7.1.3 Gerresheimer AG
    • 7.1.4 Ardagh Group
    • 7.1.5 Heinz Glas USA Inc.
    • 7.1.6 Stoelzle Glass USA Inc.
    • 7.1.7 Piramal Glass USA
    • 7.1.8 Vitro SAB de CV

8 INVESTMENT ANALYSIS

9 MARKET OPPORTUNITIES AND FUTURE TRENDS

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