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유럽의 보호 포장 : 시장 점유율 분석, 산업 동향 및 성장 예측(2025-2030년)

Europe Protective Packaging - Market Share Analysis, Industry Trends & Statistics, Growth Forecasts (2025 - 2030)

발행일: | 리서치사: Mordor Intelligence | 페이지 정보: 영문 | 배송안내 : 2-3일 (영업일 기준)

    
    
    




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유럽의 보호 포장 시장은 예측 기간 동안 CAGR 3.4%를 나타낼 것으로 예상됩니다.

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주요 하이라이트

  • 영국 시장은 주로 연포장 부문에 의해 성장하고 있습니다. 세계 패키징 업체들이 이 지역에 진출하고 있으며, 현지 기업 인수도 활발히 진행되고 있어 이 지역 시장 잠재력을 보여줍니다. 예를 들어, 2020년 1월 맥팔레인 그룹(Macfarlane Group)은 보호 포장 솔루션 제공업체인 Armagrip을 비공개 금액으로 인수했습니다.
  • 이 지역의 뷰티 브랜드는 포장과 물류 업무에 더욱 많은 관심을 기울이고 있습니다. 다운게이지 및 대체 원료의 출현과 같은 제품 혁신은 향후 성장 기회로 이어질 것으로 예상됩니다. 또한 포장재를 대량으로 필요로 하는 산업을 위해 공급업체는 포장 장비와 원료를 제공하여 대량 및 고가 고객과의 비즈니스를 유지하고 있습니다.
  • 또한, 시장에서는 새로운 도전에 대응하고 성장을 가속하기 위한 새로운 파트너십과 인수합병(M&A) 활동이 확인되고 있습니다. 예를 들어, 세계 사모펀드 회사인 워버그 핀커스(Warburg Pincus)는 올림푸스 파트너(Olympus Partners)로부터 보호 포장재 및 자동화 시스템 제조업체인 프레지스 엘엘씨(Precision LC)를 인수하기로 합의했으며, 5년간의 소유권 보유와 일련의 인수를 통해 프레지스 엘엘씨는 북미와 유럽에 제조 거점을 14개에서 22개로 늘렸습니다.
  • 골판지 경량화는 오랫동안 골판지 산업에 영향을 미쳐 왔으며, 경량화 및 적절한 크기 조정은 이 산업에서 결정적으로 중요한 역할을 하고 있습니다. 효율적인 포장에 대한 구매자의 요구를 충족시킬뿐만 아니라 물류 시스템이 치수 중량(DIM) 가격 책정을 채택함에 따라 시나리오에 따라 더 무거운 보드 등급을 대체하여 추가 보호 요소를 근절 할 수 있기 때문에 전체적으로 더 나은 영향을 미칠 수 있습니다. 경량화는 서유럽에서 상당한 성공을 거두었습니다. 경량화는 비용 절감으로 이어지기 때문에 향후 몇 년동안 그 중요성이 계속될 것으로 보입니다.
  • 코로나19로 인해 봉쇄령이 시행되고 사회적 거리두기 규범으로 인해 소비자들은 온라인 매체를 통해 필요한 것을 주문하고 있습니다. 식음료 부문에서도 테이크아웃 및 온라인 배송에 대한 수요가 증가하면서 이 지역의 보호 포장 시장 성장을 주도하고 있습니다.

유럽의 보호 포장 시장 동향

미용 및 재택의료 산업이 시장 성장 견인

  • 퍼스널케어 부문은 온라인 채널과 전자상거래를 통해 괄목할 만한 성장세를 보이고 있습니다. 외모 관리는 현대인의 라이프 스타일에 필수적인 요소로 자리 잡았습니다. 소비자들은 외모와 기분을 최고로 가꾸기 위해 더 많은 비용을 지출할 의향이 있으며, 온라인 쇼핑은 이러한 요구를 충족시키고자 하는 고객들에게 인기 있는 선택임이 입증됐습니다.
  • 포장은 주로 운송 및 취급 중에 제품이 노출될 수 있는 모든 위험으로부터 제품을 보호하는 것을 목적으로 합니다. 화장품, 스킨케어, 향수 회사들에게 재활용은 중요한 요소로 자리 잡았습니다. 예를 들어, 영국 플라스틱 연맹(BPF)은 화장품, 세면도구 및 향수 협회(CTPA) 및 음료 및 식품 연맹(FDF)과 함께 플라스틱 포장에 사용되는 재활용 함량에 대한 새로운 가이드라인을 발표했습니다.
  • 보호용 우편물은 1-2개 정도의 가벼운 화장품 배송에 널리 사용되고 있습니다. 재활용 버블 메일러와 재활용 패딩 메일러는 화장품 부문에서 보호 포장을 채택하는 것을 지원합니다. 둘 다 운송 중 퍼스널케어 품목을 보호하는 데 필요한 쿠션감을 제공하며 100% 재활용이 가능합니다.
  • 이 지역의 향수 판매 증가로 인한 2차 포장의 성장은 플라스틱 포장 시장의 성장에 도움이 될 것으로 보입니다. 스위스에서는 향수 산업이 계속 성장하고 있습니다. 따라서 여러 보조 플라스틱 포장 업체가 시장 시나리오에 합류할 것으로 예상됩니다.

독일이 큰 시장 점유율을 차지합니다.

  • 독일의 온라인 및 전자상거래 상황은 미국에 비유할 수 있다: Disfold가 말했듯이, 미국 디지털 인구의 비율인 7,900만 명의 인터넷 사용자만 있지만, 독일인의 풍요로움과 전자상거래를 이용하는 습관은 그것을 세계에서 가장 정교한 시장 중 하나로 만들었습니다. 시장 중 하나가 되었습니다.
  • 여러 기업이 보호 포장을 제공하여 급증하는 시장 수요에 대응하고 있습니다. 예를 들어, 독일에 본사를 둔 스토로팩(Storopack)은 루스필, 스티로폼, 에어필, 종이 완충재 등 전자상거래에 널리 사용되는 보호 포장 솔루션의 광범위한 포트폴리오를 제공합니다.
  • 또한 공급업체는 이 지역에서 지속 가능하고 재활용 가능한 보호 포장 제품에 투자하고 있습니다. 예를 들어, Storopack은 50% 재활용이 가능한 보호 포장재 AIRplus를 출시했으며, 이 제품은 중공, 기포, 쿠션 필름으로 제공됩니다.
  • 또한, 2020년 3월 코로나19 사태 당시에도 스토로팩은 의약품, 의료용품, 식음료, 세척 및 위생용품, 동물용품 등 필수적인 제품의 보호 포장재를 지속적으로 공급했습니다.

유럽의 보호포장 산업 개요

유럽의 보호 포장 시장은 적당히 세분화되어 있으며, 이러한 제품 및 솔루션을 제공하는 다양한 공급업체로 구성되어 있습니다. 시장 진출기업들은 시장 점유율을 확보하기 위해 제품 혁신, M&A, 파트너십 등 전략적 이니셔티브에 초점을 맞추었습니다. 최근 시장 동향은 다음과 같습니다.

  • 2021년 7월 - Sonoco Protective Solutions를 통해 유럽은 더 많은 포장 기술을 보유하게 될 것입니다. 올해 하반기, 이 사업은 폴란드의 소차체프 시설을 확장하고 현재의 제조 인프라를 활용하여 Sonopost의 제조 사업을 시작할 예정입니다.

기타 혜택

  • 엑셀 형식 시장 예측(ME) 시트
  • 3개월간의 애널리스트 지원

목차

제1장 서론

  • 조사의 전제조건과 시장 정의
  • 조사 범위

제2장 조사 방법

제3장 주요 요약

제4장 시장 역학

  • 시장 개요
  • 산업 매력 - Porter의 Five Forces 분석
    • 공급 기업의 교섭력
    • 구매자/소비자의 교섭력
    • 신규 진출업체의 위협
    • 대체품의 위협
    • 경쟁 기업간 경쟁 관계
  • 시장 성장 촉진요인
    • E-Commerce 동향 증가
  • 시장이 해결해야 할 과제
    • 대체 포장 형태
  • 시장에 대한 COVID-19의 영향 평가

제5장 시장 세분화

  • 재료 유형
    • 플라스틱
    • 종이 및 판지
    • 기타 재료 유형
  • 제품 유형
    • 경질
      • 성형 펄프
      • 판지 기반 프로텍터
      • 단열 운송 용기
    • 연질(메일러, 페이퍼 풀, 에어 베개)
      • 버블 랩
    • 폼 기반
  • 최종사용자 산업별
    • 식품 및 음료
    • 의약품
    • 가전제품 제품
    • 미용·재택치료
    • 기타
  • 국가명
    • 영국
    • 독일
    • 프랑스
    • 이탈리아
    • 기타 유럽

제6장 경쟁 구도

  • 기업 개요
    • Intertape Polymer Group Inc.
    • Sealed Air Corporation
    • Sonoco Products Company
    • Smurfit Kappa Group plc
    • Huhtamaki Group
    • DS Smith plc
    • International Paper Company
    • Storopack Hans Reichenecker Gmbh
    • Crown Holdings, Inc.
    • Pregis Corporation

제7장 투자 분석

제8장 시장의 미래

LSH 25.01.21

The Europe Protective Packaging Market is expected to register a CAGR of 3.4% during the forecast period.

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Key Highlights

  • The market in the United Kingdom is mainly growing due to the Flexible Packaging sector. Global packaging vendors are expanding in this region, and local companies are being acquired, which is indicative of the market potential in the area. For instance, in January 2020, Macfarlane Group acquired protective packaging solutions provider Armagrip for undisclosed sums.
  • Beauty brands in the region are taking greater care in packaging and logistics operations. Product innovations, such as downgauging and the emergence of alternative raw materials, are expected to translate into future growth opportunities. Moreover, for industries with a bulk need for packaging materials, the vendors also provide packaging equipment and raw materials to maintain businesses with high volume and huge value customers.
  • Moreover, the market is witnessing new partnerships and M&A activities to address new challenges emerging in the market and drive growth. For example, Warburg Pincus, a global private equity firm, agreed to acquire Pregis LLC, protective packaging materials and automated systems manufacturer, from Olympus Partners, which after five years of ownership and a series of acquisitions, resulted in Pregis LLC's growth from 14 to 22 manufacturing sites in North America and Europe.
  • Although light-weighting of the board has long been affecting the corrugated industry, light-weighting and proper-sizing play a critically important role in this industry, not only in response to buyer's demands for efficient packaging but also in response to buyer's demands for efficient packaging also in response to the logistics system's adoption of dimensional weight (DIM) pricing, in some scenarios, substituting a heavier board grade can provide a better impact overall as it allows for the eradication of additional protective elements. Light weighting has been quite successful in Western Europe. The importance of lightweighting will continue to be felt even in the coming years as it is cost-saving.
  • Due to the outbreak of COVID-19, the lockdown enforced and social distancing norm has elevated the consumer to order their requisite through online medium. The food and beverage sector has also been witnessing rising demand for takeaway and online delivery, driving the growth of the protective packaging market in the region.

Europe Protective Packaging Market Trends

Beauty and Homecare Industry to Drive the Market Growth

  • The personal care sector is witnessing significant growth through online channels and e-commerce. Grooming has become an integral part of contemporary lifestyles. Consumers are willing to spend more to look and feel at their best, and online shopping has proved to be a popular choice for customers looking to satisfy their care needs.
  • Packaging primarily aims to protect the product from all hazards it can be exposed to during transport and handling. Recycling has become a significant part of cosmetics, skincare, and perfume companies. For instance, the British Plastics Federation (BPF), in conjunction with the Cosmetic, Toiletry, and Perfumery Association (CTPA) and the Food and Drink Federation (FDF), has announced the launch of new guidelines for the recycled content used in plastic packaging applications.
  • Protective mailers are widely used for one or two light cosmetic product shipping. The recycled bubble mailers and recycled padded mailers cater to adopting protective packaging in the cosmetics sector. Both offer the cushioning required to protect personal care items in transit and are 100% recyclable.
  • The growth of secondary packages due to increased sales of perfumes in the region would aid the plastic packaging market's growth. Switzerland boasts of an ever-growing fragrance industry. This would bring multiple secondary plastic packaging vendors into the market scenario.

Germany Holds Significant Market Share

  • The German online and e-commerce landscape can be likened to the United States: although it only has 79 million internet users, as stated by Disfold, a percentage of the US digital population, the affluence of the Germans, and their habits of utilizing e-commerce make it one of the world's most sophisticated markets.
  • Several companies are providing protective packaging, catering to the surging market demand. For instance, the Germany-based company Storopack provides an extensive portfolio of protective packaging solutions such as loose-fill, foam, air pillows, paper cushioning, etc., that are widely used for e-commerce purposes.
  • Moreover, vendors are investing in sustainable and recyclable protective packaging offerings in the region., For example, Storopack launched AIRplus, a 50% recycled protective packaging available in void, bubble, and cushion film.
  • Further, during the covid-19 crisis, in March 2020, Storopack continued to supply protective packaging materials for essential products such as pharmaceuticals, medical supplies, food and drink, cleaning and hygiene materials, and veterinary supplies, among others.

Europe Protective Packaging Industry Overview

The Europe protective packaging market is moderately fragmented and consists of various vendors providing these products and solutions. Players in the market focus on product innovations and strategic initiatives such as merger and acquisition, partnerships to capture the market share. Some of the recent developments in the market are:

  • July 2021 - Europe will have more packaging technology due to the Sonoco Protective Solutions. Later this year, the business will expand its Sochaczew, Poland, facility to include a Sonopost manufacturing operation, utilizing its current manufacturing infrastructure.

Additional Benefits:

  • The market estimate (ME) sheet in Excel format
  • 3 months of analyst support

TABLE OF CONTENTS

1 INTRODUCTION

  • 1.1 Study Assumptions and Market Definition
  • 1.2 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET DYNAMICS

  • 4.1 Market Overview
  • 4.2 Industry Attractiveness - Porter's Five Forces Analysis
    • 4.2.1 Bargaining Power of Suppliers
    • 4.2.2 Bargaining Power of Buyers/Consumers
    • 4.2.3 Threat of New Entrants
    • 4.2.4 Threat of Substitute Products
    • 4.2.5 Intensity of Competitive Rivalry
  • 4.3 Market Drivers
    • 4.3.1 Increasing Trend of E-commerce
  • 4.4 Market Challenges
    • 4.4.1 Alternative Forms of Packaging
  • 4.5 Assessment of Impact of COVID-19 on the market

5 MARKET SEGMENTATION

  • 5.1 Material Type
    • 5.1.1 Plastics
    • 5.1.2 Paper and Paperboard
    • 5.1.3 Other Material Types
  • 5.2 Product Type
    • 5.2.1 Rigid
      • 5.2.1.1 Molded Pulp
      • 5.2.1.2 Paperboard-based Protectors
      • 5.2.1.3 Insulated Shipping Containers
    • 5.2.2 Flexibles (Mailers, Paper Full, and Air Pillows)
      • 5.2.2.1 Bubble Wraps
    • 5.2.3 Foam Based
  • 5.3 End-user Vertical
    • 5.3.1 Food and Beverage
    • 5.3.2 Pharmaceutical
    • 5.3.3 Consumer Electronics
    • 5.3.4 Beauty and Homecare
    • 5.3.5 Other End-user Verticals
  • 5.4 Country
    • 5.4.1 United Kingdom
    • 5.4.2 Germany
    • 5.4.3 France
    • 5.4.4 Italy
    • 5.4.5 Rest of Europe

6 COMPETITIVE LANDSCAPE

  • 6.1 Company Profiles
    • 6.1.1 Intertape Polymer Group Inc.
    • 6.1.2 Sealed Air Corporation
    • 6.1.3 Sonoco Products Company
    • 6.1.4 Smurfit Kappa Group plc
    • 6.1.5 Huhtamaki Group
    • 6.1.6 DS Smith plc
    • 6.1.7 International Paper Company
    • 6.1.8 Storopack Hans Reichenecker Gmbh
    • 6.1.9 Crown Holdings, Inc.,
    • 6.1.10 Pregis Corporation

7 INVESTMENT ANALYSIS

8 FUTURE OF THE MARKET

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