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봇 서비스 : 시장 점유율 분석, 산업 동향 및 통계, 성장 예측(2025-2030년)

Bot Services - Market Share Analysis, Industry Trends & Statistics, Growth Forecasts (2025 - 2030)

발행일: | 리서치사: Mordor Intelligence | 페이지 정보: 영문 | 배송안내 : 2-3일 (영업일 기준)

    
    
    




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봇 서비스 시장은 예측 기간 동안 CAGR 20.5%를 기록할 것으로 예상됩니다.

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주요 하이라이트

  • COVID-19 위기로 인해 기업은 엄격한 요구 사항을 준수하고 직원과 고객의 지속적인 안전을 보장해야 하는 상황에 직면했습니다. 원격 근무의 필요성으로 인해 전통적인 작업장에서의 이동이 눈에 띄게 증가하여 새로운 표준으로 자리 잡았습니다.
  • 봇은 다양한 산업 분야에서 적용되면서 상당한 견인력과 수용성을 얻고 있습니다. 일부 산업에서는 업무를 보다 최적화하고, 향상된 고객 인사이트를 활용하고, 고객 경험 향상에 초점을 맞추기 위해 옴니채널 플랫폼으로 전환하고 있어 시장에서 봇의 범위가 확대될 것으로 예상됩니다.
  • 조사 대상 시장의 주요 대상 산업 중 하나는 소매업으로, 아마존과 같은 다양한 기업이 대규모 투자를 통해 소매업에 사용되는 봇을 개발하여 고객의 행동을 더 잘 이해하고 소매업에 대응하기 위해 정확도를 높여 교차 판매 및 업셀링에 대응하고 있습니다. 이러한 봇은 또한 고객의 행동과 구매 패턴을 이해하는 데 도움을 주며, 기업이 고객을 유지하고 더 나은 제품과 서비스를 제공할 수 있도록 최고의 고객 분석을 기업에게 알려주고 있습니다.
  • 또한, 메시징 앱 봇은 다양한 메시징 앱에 통합된 가장 일반적이고 중요한 유형의 챗봇으로, 기업은 처음부터 본격적인 애플리케이션을 개발하지 않고도 이미 구축된 플랫폼에서 이를 배포하여 대규모 고객층과 연결할 수 있습니다. 플랫폼에서 이를 배포할 수 있습니다. 메시징 앱 봇으로는 Botsify, Tidio, Aivo, Pandorabots 등이 있으며, 자연어 처리(NLP)를 사용하여 코딩 없이 웹사이트에 여러 개의 챗봇을 생성하고 설정할 수 있도록 도와줍니다. 메신저 봇의 지배력이 높아지면서 조사 기간 동안 시장을 주도하고 있습니다.
  • 챗봇은 시스템에 통합하고 관련 컨텐츠를 제공하기 위해 더 많은 지식이 필요할 것으로 보입니다. 인식 부족과 통합의 복잡성이 시장을 억제할 수 있습니다. 그러나 이러한 챗봇은 기본적인 질문을 처리할 수 있는 권한이 부여되어 있습니다. 한 조사에 따르면, 고객의 68%가 챗봇을 좋아하는 이유는 챗봇이 문의에 대한 빠른 답변으로 고객 지원팀에 문의하는 데 걸리는 시간을 줄여주기 때문이라고 답했습니다. 기업들은 다양한 언어로 챗봇 경험을 강화하기 위해 투자하고 있습니다.
  • COVID-19는 전 세계적으로 사람들의 삶과 생존 수단에 심각한 영향을 미쳤습니다. 고객 문의를 관리하고 고객의 긴급한 요구를 충족시키기 위해 만족도 지표를 유지하기 위해 개인과 고객 서비스 팀에 많은 노력이 필요했습니다. 따라서 봇은 고객과 대화하고 질문에 대응하는 훌륭한 방법이 되었습니다. 또한, 인적 오류를 줄임으로써 정확도가 향상되어 시장에서 봇 서비스에 대한 수요가 증가하고 있으며, 이는 향후 몇 년 동안 지속될 것으로 예상됩니다.

봇 서비스 시장 동향

큰 폭의 성장이 기대되는 챗봇

  • 챗봇은 웹사이트 방문자를 유료 고객으로 전환하는 비즈니스를 도울 수 있습니다. 챗봇은 추가 직원을 늘리지 않고도 고객 서비스를 강화하고 고객 경험을 향상시킬 수 있는 간편한 솔루션을 찾는 기업들 사이에서 인기를 끌고 있습니다. 챗봇은 사람을 통하지 않고도 고객을 지원할 수 있는 편리한 방법을 제공함으로써 기업의 비용 절감에 도움이 되어 봇 서비스에 대한 수요가 증가하고 있습니다.
  • 봇 프레임워크를 사용하여 구축된 챗봇은 배송 추적, 제품 사양 문의, 불만, 결제 등 보다 진보된 기능을 제공할 수 있으며, clickz.com이 미국에서 실시한 조사에 따르면 고객이 챗봇 서비스를 이용하는 문의 유형은 배송추적이 52%로 가장 많았고 유형은 배송 추적이 52%로 가장 많았고, 주문 정보가 44%, 결제가 35%로 뒤를 이었습니다.
  • 대기업은 주문, 제품 및 서비스 정보 요청, 소모품 결제 등의 업무로 과부하가 걸리는 경우가 많습니다. 엔터프라이즈급 챗봇은 이러한 B2B 업무를 쉽게 처리할 수 있으며, 챗봇과 통합된 B2B 시스템은 업무 부하를 더욱 줄일 수 있습니다. 챗봇은 모든 것을 인스턴트 메시징 플랫폼으로 전환하여 이러한 업무를 모두 자동화합니다. 인공지능(AI)과 자연어 처리(NLP)를 갖춘 챗봇은 제품, 인보이스 발행, 결제 등에 관한 모든 질문에 답할 수 있습니다.
  • 일반 시민들이 일상 생활에서 챗봇, WhatsApp, 라이브 채팅을 점점 더 많이 사용함에 따라 지방 정부는 고객의 요구를 따라잡고 서비스 내용을 재검토하는 데 중요한 역할을 하고 있습니다. 예를 들어, 인도 국영 철도, 방갈로르 지하철 등은 챗봇을 사용하여 사용자의 문의에 답하고 예약을 받는 등 챗봇을 점점 더 많이 사용하고 있으며, WhatsApp 연락처에 해당 번호를 추가하고 "안녕하세요"라는 메시지를 보내면 누구나 접속할 수 있습니다.
  • 또한, 시장에서는 라이선스 사업에서 챗봇의 채택이 증가하고 있습니다. 예를 들어, 운전면허국(DVLA)은 수백만 명의 고객에게 보다 효율적인 셀프서비스를 제공하기 위해 웹 채팅 채널에 챗봇을 통합했으며, DVLA는 교통부가 출자한 정부 기관으로, 1,200명 이상의 직원이 근무하는 DVLA의 컨택센터는 영국 최대 규모의 단일 사이트 컨택센터입니다.
  • 마찬가지로, 인도 정부와 교통부는 WhatsApp 챗봇을 출시하여 국민들이 운전면허증, 소득세 증명서, 팬카드와 같은 공식 문서에 접근할 수 있는 원스톱 솔루션이 될 것입니다.

북미는 큰 성장이 예상

  • 이커머스 챗봇, 의료 챗봇, 금융 챗봇에 대한 대규모 투자와 혁신이 이루어지고 있습니다. 이 시장은 AI 챗봇, 음성 인식 챗봇 기술, 챗봇을 통해 이 지역의 고객 서비스를 강화하고자 하는 다양한 벤더들을 견인하고 있습니다.
  • 기업들은 소비자 지원뿐만 아니라 내부 기능에도 챗봇을 활용하고 있습니다. 피처폰에 대한 수요 증가와 최첨단 NLP 및 AI 기술의 도입은 봇 서비스 시장을 주도하는 두 가지 요인입니다. 이 지역은 도시화, 디지털화, 봇 서비스로 인해 혁명이 일어나고 있습니다. 또한, 전 세계적으로 환경을 표준화하려는 노력도 진행되고 있습니다.
  • 파트너십이 이 지역을 주도하고 있으며, AI 챗봇의 혁신은 더 큰 시장 투자를 창출하고 있습니다. 예를 들어, 스프링클러는 두바이에 본사를 둔 물류 및 운송 업체인 아라멕스(Aramex)와 파트너십을 맺고 스프링클러 모던 케어(Springlr Modern Care)에 AI 챗봇을 도입해 디지털 고객 서비스의 효율성과 규모를 개선했습니다. 에이전트는 Sprinklr Modern Care와 연결하여 챗봇 인터페이스를 통해 고객과의 대화에 빠르게 진입 및 퇴장할 수 있으며, 365일 24시간 연중무휴로 요청을 신속하게 처리할 수 있습니다.
  • COVID-19가 발생함에 따라 이 지역의 여러 도시에서는 주민들을 돕고 24시간 365일 서비스를 제공하기 위해 챗봇을 출시했습니다. 또한 많은 상호 작용은 음성 기반이며 전화망을 통해 들어옵니다. 시장의 통신 업체들은 이러한 기회를 활용하여 음성 및 전화 접속을 통해 챗봇 비즈니스를 확장하고 있습니다. 예를 들어, 통신 소프트웨어, 대화형 AI 및 고객 경험 애플리케이션의 저명한 개발자 인 Interactive Media는 PhoneMyBot의 접근성을 발표했습니다. 이 클라우드 솔루션은 챗봇에 음성 및 전화 접근성을 제공합니다.

봇 서비스 산업 개요

세계 봇 서비스 시장은 경쟁이 치열합니다. 제품 연구, 연구 개발, 제휴, 인수합병은 치열한 경쟁을 유지하기 위해 시장 기업들이 채택하는 주요 성장 전략입니다. 이 부문의 주요 개발은 다음과 같습니다.

지난 12월, 모빌리티 및 지능형 주행 기술 기업 휴먼 호라이즌스(Human Horizons)는 새로운 하이파이 Z(HiPhi Z)의 자율주행 컨트롤러와 스마트 디지털 콕핏 컨트롤러에 QNX 기술을 탑재하기 위해 BlackBerry Limited와 파트너십을 체결했습니다. 와 파트너십을 체결했습니다. 이 차량에는 AI 음성 비서인 하이파이봇(HiPhi Bot)이 탑재되어 운전자의 명령을 듣고 운전자와 탑승자의 경험을 다방면으로 향상시킬 수 있습니다.

지난 11월, 브라질 통신사 Embratel은 기업의 고객 서비스를 강화하기 위해 AI와 머신러닝(ML)을 포함한 스마트 봇 솔루션을 발표했습니다. 이 소프트웨어는 사용자와 상호 작용하는 몇 가지 요소를 제공하여 인간의 지원을 효율적이고 투명하게 재현합니다.

기타 혜택

  • 엑셀 형식의 시장 예측(ME) 시트
  • 3개월간의 애널리스트 지원

목차

제1장 소개

  • 조사 가정과 시장 정의
  • 조사 범위

제2장 조사 방법

제3장 주요 요약

제4장 시장 인사이트

  • 시장 개요
  • 산업의 매력 - Porter's Five Forces 분석
    • 공급 기업의 교섭력
    • 소비자의 협상력
    • 신규 참여업체의 위협
    • 대체품의 위협
    • 경쟁 기업 간의 경쟁 강도
  • COVID-19의 시장에 대한 영향 평가

제5장 시장 역학

  • 시장 성장 촉진요인
    • 메신저 애플리케이션의 대두
    • 소비자 분석에 대한 수요 상승
    • 상당한 성장이 기대되는 챗봇
  • 시장 억제요인
    • 인식 부족과 통합의 복잡성

제6장 시장 세분화

  • 도입 채널별
    • 웹사이트
    • 모바일 애플리케이션
    • 소셜 미디어
    • 고객 케어 서비스
  • 제품 유형별
    • 음성 어시스턴트
    • 챗봇
    • 스마트 스피커
    • 자연어 처리
  • 최종사용자별
    • 소매
    • BFSI
    • 의료
    • IT·통신
    • 여행·호스피탈리티
    • 기타
  • 지역별
    • 북미
    • 유럽
    • 아시아태평양
    • 라틴아메리카
    • 중동 및 아프리카

제7장 경쟁 구도

  • 기업 개요
    • Oracle Corporation
    • Google(Alphabet Inc.)
    • Amazon Web Services Inc.
    • Microsoft Corporation
    • IBM Corporation
    • Nuance Communications Inc.
    • CogniCor Technologies
    • Amplify.ai
    • Creative Virtual
    • Facebook Inc.

제8장 투자 분석

제9장 시장 기회와 향후 동향

ksm 25.01.23

The Bot Services Market is expected to register a CAGR of 20.5% during the forecast period.

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Key Highlights

  • The COVID-19 crisis forced businesses to adhere to strict requirements and ensure the ongoing safety of their employees and customers. There was a noticeable move away from the traditional workplace due to the need for remote work, which became the new norm.
  • Bots are finding considerable traction and acceptance, as they have applications in various industries. Several industries are shifting toward omnichannel platforms to optimize operations better, leverage enhanced customer insights, and increase focus on enhanced customer experience, which is expected to increase the scope of bots in the market.
  • One of the primary target industries of the market studied is the retail sector. Various companies such as Amazon have invested significantly and developed bots utilized in retail to better understand customer behavior and cross-sell or upsell with increased precision to cater to the retail sector. These bots also help understand customer behavior and purchasing patterns and provide the company with the best customer analytics so that enterprises try to retain their customers and offer better products and services.
  • Further, messaging app bots, the most common and significant type of chatbot integrated into different messaging apps, allow enterprises to deploy these from already-built platforms to connect with a large customer base without developing a full-fledged application from scratch. Some messaging app bots are Botsify, Tidio, Aivo, Pandorabots, and many other that helps to create and configure multiple chatbots for the website without coding using natural language processing (NLP). The rising domination of messenger bots drives the market over the study period.
  • The chatbot would need more knowledge to integrate into the system and serve relevant content. The lack of awareness and integration complexities could restrain the market. However, these chatbots are empowered to address fundamental questions. According to a survey, 68% of customers like chatbots because they quickly answer their inquiries, reducing the waiting time to contact customer support. Companies are investing in enhancing the bot experience in various languages.
  • People's life and means of survival were severely affected by COVID-19 worldwide. It took a lot of work for individuals and customer service teams to manage client queries and maintain satisfaction metrics to meet the customers' urgent needs. Thus, bots have become an excellent way to interact with customers and respond to their questions. Additionally, reducing human error improves accuracy, which increases demand for bot services in the market and is expected to continue over the coming years.

Bot Services Market Trends

Chat bots Expected to Witness Significant Growth

  • Chatbots can assist businesses in turning website visitors into paying clients. They are growing in popularity among companies looking for an easy solution to boost customer service and provide a well-rounded client experience without adding extra employees. By providing a handy way to assist clients without involving a human, chatbots help businesses save money, thereby increasing the demand for bot services.
  • Chatbots built using the bot frameworks can offer more advanced features like shipment tracking, inquiries about product specifics, Complaints, payment, etc. According to the survey conducted by clickz.com in the USA for the type of inquiry customers use chatbot services, shipment tracking stood at the top with 52%, followed by order information with 44%, and payment at 35%.
  • Large businesses are frequently overburdened with tasks such as placing orders, requesting information about products and services, and making payments for supplies. Enterprise-grade chatbots can readily handle these B2B operations, and the chatbot-integrated B2B systems can further reduce the workload. The chatbots automate all these operations by reorienting everything to the Instant Messaging Platform. Chatbots equipped with artificial intelligence (AI) and NLP can answer all questions about products, invoicing, payments, and more.
  • As the public increasingly uses chatbots, WhatsApp, and live chat in their daily lives, the local government plays a significant role in catching up and revising its service offerings to meet customer needs. For instance, The Indian Railways, Bangalore Metro Rail Corp Ltd., etc., are increasingly using chatbots to answer user queries and even accept bookings. Anyone can access it by adding the number as a WhatsApp contact and sending the message hi.
  • In addition, the market is witnessing an increased adoption of chatbots in the licensing business. For instance, the driver and vehicle licensing agency (DVLA) incorporated a chatbot into its webchat channel to provide more efficient self-service to millions of customers. The DVLA is a government agency funded by the Department of Transport. With over 1,200 employees, the DVLA contact center is the largest single-site contact center in the UK.
  • Similarly, the Government of India and the transportation department launched a WhatsApp chatbot, which would become a one-stop solution to access official documents like driver's licenses, income tax certificates, and pan cards for its citizens.

North America Expected to Witness Significant Growth

  • The region is witnessing significant investments and innovations for e-commerce chatbots, healthcare chatbots, and financial chatbots. The market is driving toward AI chatbots, voice recognition chatbots technology, and various vendors aimed towards customer service enhancement in the region with chatbots.
  • Enterprises do utilize chatbots for internal functions as well as consumer support. Growing demand for feature phones and the incorporation of cutting-edge NLP and AI technology are two factors driving the market for bot services. The region has revolutionized due to urbanization, digitization, and bot services. Additionally, efforts are being undertaken to standardize the environment globally.
  • Partnerships drive the region, and AI chatbot innovations further create significant market investments. For instance, Sprinklr partnered with Aramex, the Dubai-based logistics and transportation provider, to use AI chatbots on Sprinklr Modern Care to improve its digital customer service efficiency and scale. Agents will quickly enter and exit customer conversations through the chatbot interface, quickly resolving requests 24/7 by connecting with Sprinklr Modern Care.
  • With the outbreak of COVID-19, several cities in the region launched chatbots to help residents and provide 24/7 service. Further, many interactions are voice-based, coming in from the telephone network. Market telecom vendors are leveraging these opportunities and expanding their business with voice and telephony access to chatbots. For instance, Interactive Media, a prominent developer of telecommunications software, Conversational AI, and customer experience applications, announced the accessibility of PhoneMyBot. The cloud solution gives chatbots voice and telephony access.

Bot Services Industry Overview

The global bot services market is moderately competitive. Product launches, high expenses on research and development, partnerships, and acquisitions are the prime growth strategies adopted by the companies in the market to sustain the intense competition. Some of the key developments in the area are:-

In December 2022, Human Horizons, a mobility and intelligent driving technology company, partnered with BlackBerry Limited for QNX technology to power the autonomous driving controller and smart digital cockpit controller for the new launch vehicle "HiPhi Z." This vehicle is equipped with AI voice assistant, the HiPhi Bot, which can enhance multiple aspects of the driving and passenger experience by listening to driver commands.

In November 2022, Brazilian Operator Embratel launched a smart Bot solution that includes AI and machine learning (ML) to enhance corporate customer services. The software offers some elements that interact with users, efficiently and transparently replicating human assistance.

Additional Benefits:

  • The market estimate (ME) sheet in Excel format
  • 3 months of analyst support

TABLE OF CONTENTS

1 INTRODUCTION

  • 1.1 Study Assumptions and Market Definition
  • 1.2 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET INSIGHTS

  • 4.1 Market Overview
  • 4.2 Industry Attractiveness - Porter's Five Forces Analysis
    • 4.2.1 Bargaining Power of Suppliers
    • 4.2.2 Bargaining Power of Consumers
    • 4.2.3 Threat of New Entrants
    • 4.2.4 Threat of Substitutes
    • 4.2.5 Intensity of Competitive Rivalry
  • 4.3 Assessment of the Impact of COVID-19 on the Market

5 MARKET DYNAMICS

  • 5.1 Market Drivers
    • 5.1.1 Rising Domination of Messenger Applications
    • 5.1.2 Increasing Demand for Consumer Analytics
    • 5.1.3 Chat bots Expected to Witness Significant Growth
  • 5.2 Market Restrains
    • 5.2.1 Lack of Awareness and Integration Complexities

6 MARKET SEGMENTATION

  • 6.1 By Deployment Channel
    • 6.1.1 Website
    • 6.1.2 Mobile Application
    • 6.1.3 Social Media
    • 6.1.4 Customer Care Service
  • 6.2 By Product Type
    • 6.2.1 Voice Assistant
    • 6.2.2 Chat Bots
    • 6.2.3 Smart Speakers
    • 6.2.4 Natural Language Processing
  • 6.3 By End-User
    • 6.3.1 Retail
    • 6.3.2 BFSI
    • 6.3.3 Healthcare
    • 6.3.4 IT and Telecom
    • 6.3.5 Travel and Hospitality
    • 6.3.6 Other End-User Industries
  • 6.4 By Geography
    • 6.4.1 North America
    • 6.4.2 Europe
    • 6.4.3 Asia Pacific
    • 6.4.4 Latin America
    • 6.4.5 Middle East and Africa

7 COMPETITIVE LANDSCAPE

  • 7.1 Company Profiles
    • 7.1.1 Oracle Corporation
    • 7.1.2 Google (Alphabet Inc.)
    • 7.1.3 Amazon Web Services Inc.
    • 7.1.4 Microsoft Corporation
    • 7.1.5 IBM Corporation
    • 7.1.6 Nuance Communications Inc.
    • 7.1.7 CogniCor Technologies
    • 7.1.8 Amplify.ai
    • 7.1.9 Creative Virtual
    • 7.1.10 Facebook Inc.

8 INVESTMENT ANALYSIS

9 MARKET OPPORTUNITIES AND FUTURE TRENDS

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