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RRP(Retail Ready Packaging) 시장 : 시장 점유율 분석, 산업 동향, 성장 예측(2025-2030년)

Retail Ready Packaging - Market Share Analysis, Industry Trends & Statistics, Growth Forecasts (2025 - 2030)

발행일: | 리서치사: Mordor Intelligence | 페이지 정보: 영문 | 배송안내 : 2-3일 (영업일 기준)

    
    
    




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RRP(Retail Ready Packaging) 시장은 예측 기간 동안 CAGR 4.35%를 기록할 전망입니다.

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주요 하이라이트

  • RRP는 포장 폐기물을 줄일 뿐만 아니라 노동력을 줄임으로써 운영 비용을 낮출 수 있습니다. 또한 RRP는 소비자의 쇼핑 경험을 더욱 효율적으로 만들고 충동 구매를 자주 유도하기 때문에 소매업체에게도 선호됩니다.
  • 급성장하는 양판점과 클럽 스토어는 연구 시장 수요를 견인할 것으로 예상됩니다. 또한 인도 소매업 협회(RAI)에 따르면 소매 업계는 소비자 수요 증가에 따라 2021년 9월에 COVID-19 이전 매출의 96%를 달성했습니다. 구매력 향상이 수요 증가로 이어졌습니다.
  • FMCG 제품은 창조적이고 효과적인 기능적 디자인으로 소매업체의 효과적인 구매를 촉진하기 위한 제품 식별을 지원하고, 점포 효율성을 개선하고, 내용물의 포장을 풀고 재구입할 수 있도록 회전 시간을 필요로 하지 않고 제품을 소매 선반에 직접 배치하여 노동력을 줄이고 궁극적으로 매장의 매출과 이익을 증가시키기 위해 소매 대응 패키지에 대한 수요를 증가 시켰습니다.
  • 또한 IBEF에 따르면 인도의 온라인 소매 시장은 2021년 예상 550억 달러에서 2030년 3,500억 달러에 이를 것으로 예상됩니다.
  • 그러나 포장 공정의 표준화가 진행되지 않는 것은 시장 성장을 방해하고 있습니다. 또한 제품에 따라 수송 수준과 소모 정도가 다르므로 다양한 포장 품질이 필요합니다. 모든 제품에 동일한 포장 공정을 사용하면 제품의 수명과 품질이 저하되고 소매 준비 패키징 시장의 성장이 더욱 제한됩니다.
  • 고속이동소비재(FMCG) 시장에서는 전통적인 미디어 채널(TV, 라디오, 영화관 등)의 단편화와 POS 제안의 영향에 대한 의식 증가가 여러 소매업체와 브랜드 소유자의 희망 소매가격 요건 이와 함께 소매점이 보다 강력한 마케팅 환경이 되고 있습니다. 그 결과, 골판지 케이스에 대한 세계 수요는 골판지 전체의 2배의 속도로 성장할 것으로 예상됩니다.
  • PMMI 조사에 따르면 소비자의 거의 28%가 패키지 편의성을 높이기 위해 더 많은 금액을 지불하기를 원한다고 합니다. 향후, 이것은 소매 준비 패키징 시장에 더 많은 기회를 창출할 것으로 예상됩니다.

RRP(Retail Ready Packaging) 시장 동향

다이컷 디스플레이 컨테이너가 큰 점유율을 차지

  • 세계 다이컷 디스플레이 컨테이너 시장의 성장에 기여하는 중요한 요소 중 하나는 소매 부문의 급속한 진화입니다. 다이컷 디스플레이 컨테이너는 현대적인 소매 포장 솔루션으로 여겨지며, 하이퍼마켓 및 슈퍼마켓의 발전과 함께 발전할 것으로 기대됩니다.
  • 양판점과 클럽 스토어의 급속한 확대와 소형 점포의 출시는 이러한 점포가 기존의 점포보다 한정된 구색을 취급하기 때문에 조사된 시장 수요를 촉진할 것으로 예상됩니다. 이러한 점포에서는 다이컷 디스플레이 컨테이너의 재고 선반의 스피드 업과 선반 스페이스의 효율화라는 메리트를 즐길 수 있습니다.
  • 제조업체와 소매업체는 재사용 가능한 기능을 통해 제품에 안전성을 제공한다는 점에서 비용 절감에 도움이 되기 때문에 다이컷 디스플레이 컨테이너에 대한 큰 지원을 받고 있으며, 이는 본질적으로 세계 다이컷 디스플레이 컨테이너 시장의 성장을 이끌고 있습니다.
  • 다이컷 포장은 표준 골판지 상자보다 복잡한 포장 요구에 탁월한 선택입니다. 예를 들어 GWP Packaging은 2022년 2월 Wiltshire 생산 시설에서 새로운 다이 커터에 600,000유로(63만 2,100달러)를 투자했습니다. 이 투자를 통해 GWP는 패키징 제품 수요가 왕성한 지역에서 생산 능력을 확대할 수 있습니다.
  • 또한 중간소득층에서의 가처분소득 증가, 속도가 빠른 라이프스타일, 포장식품 소비 증가는 RRP 시장의 성장을 가속할 것으로 예상되며 다이컷 디스플레이 컨테이너 시장의 성장에 대한 비교적 높은 기여 요인이 되고 있습니다.

북미가 큰 시장 점유율을 차지합니다.

  • 북미는 재정 상태가 양호하기 때문에 최첨단 솔루션과 기술에 투자할 수 있습니다. 이러한 이점으로 인해 이 지역의 조직은 소매 포장 시장에서 경쟁 우위를 확보하고 있습니다.
  • 게다가 이 지역에는 International Paper Company(미국), Georgia-Pacific LLC(미국), WestRock Company(미국) 등 여러 대형 공 포장 벤더가 있습니다. 따라서 이 지역의 소매용 골판지 포장 시장에서는 사업자간에 치열한 경쟁이 벌어지고 있습니다.
  • 이 시장은 미국에서도 채용이 진행되고 있으며, DS Smith와 RockTenn의 2피스 소매 포장에 관한 라이선스 계약이 최근 발표된 것으로도 증명되고 있습니다.
  • 예를 들어 2022년 2월 미국 최대 식료품 공급업체인 클로거사와 테라사이클의 순환형 재이용 플랫폼인 루프는 고객이 쇼핑하는 새로운 방법을 도입하여 일회용 플라스틱보다 재사용 가능한 포장으로 다양한 상품을 제공했습니다. 포틀랜드 도시권에 있는 크로거 산하의 프레드 마이어 25 매장에서는 미국 최초의 파트너십을 통해 재사용 가능한 용기에 포장된 주요 소비자 브랜드의 20유형 이상의 상품을 구입할 수 있습니다.
  • 또한 월마트와 클로거를 포함한 이 지역 소매업체는 소매 지원 패키징 솔루션의 채택을 늘리고 있습니다. 이 매장은 최신 패키지 디자인을 채택할 때 선반의 표준화 및 전환을 지원하는 지침을 수립합니다. 예를 들어 Walmart는 소매점을 위한 디스플레이 및 선반용 패키지의 기준을 설정하기 위한 'Retail Ready Guide'를 발행합니다. 이러한 지침은 생산자가 RRP의 요구 사항을 이해하고 매장에서 어떻게 활용해야 하는지 이해하는 데 도움이 됩니다.

RRP(Retail Ready Packaging) 산업 개요

RRP 시장은 국가와 국제 경계에서 비즈니스를 전개하는 많은 기업이 존재하기 때문에 경쟁이 심합니다. 시장의 집중도는 완만하고, 몬디 그룹, 스머핏 카파, DS 스미스 PLC, 인터내셔널 페이퍼 컴퍼니, STI 그룹 등이 주요 기업입니다.

2022년 6월-Stora Enso사가 버진 섬유만으로 만든 완전히 새로운 크래프트 라이너, AvantForte WhiteTop이 시판되었습니다. 이 화이트 탑 크래프트 라이너는 신선 식품, 전자상거래, 쉘 프레디 패키징 등 하이 엔드 경쟁 시장의 요구를 충족하도록 설계되었습니다.

2022년 5월-종이 기반 패키징 제품의 종합 공장인 Smurfit Kappa UK Limited는 북 데본의 Barnstaple에 본사를 둔 Atlas Packaging 인수를 발표했습니다. 아틀라스 패키징은 자율적인 골판지 포장 업체입니다. 아틀라스 패키징은 영국 시장 존재가 높고 다양한 고객층의 요구에 부응하고 가치를 제공할 수 있습니다. 쉘 프레디 패키징, 선물 상자, 전자상거래 분야에서 영향력있는 회사는 혁신적인 제품을 광범위하게 제공합니다.

기타 혜택

  • 엑셀 형식 시장 예측(ME) 시트
  • 3개월간의 애널리스트 서포트

목차

제1장 서론

  • 조사의 전제조건 및 시장 정의
  • 조사 범위

제2장 조사 방법

제3장 주요 요약

제4장 시장 인사이트

  • 시장 개요
  • 업계의 매력도-Porter's Five Forces
    • 공급기업의 협상력
    • 구매자의 협상력
    • 신규 진입업자의 위협
    • 대체품의 위협
    • 경쟁 기업간 경쟁 관계
  • 업계 밸류체인 분석
  • 시장에 대한 COVID-19의 영향 평가

제5장 시장 역학

  • 시장 성장 촉진요인
    • 편리하고 환경 친화적인 쇼핑 솔루션에 대한 소비자의 관심 증가
    • 공급망 프로세스의 합리화 요구 증가
  • 시장의 과제
    • 표준화 부족과 추가적인 공급망 비용

제6장 시장 세분화

  • 재료 유형별
    • 종이 및 판지
    • 플라스틱
    • 기타 재료 유형
  • 패키징 유형별
    • 다이컷 디스플레이 용기
    • 골판지 상자
    • 수축 포장 트레이
    • 변형 케이스
    • 플라스틱 용기
    • 기타 포장
  • 최종 사용자 용도별
    • 식품
    • 음료
    • 가정용품
    • 기타 최종 사용자용도
  • 지역별
    • 북미
      • 미국
      • 캐나다
    • 유럽
      • 독일
      • 영국
      • 프랑스
      • 기타 유럽
    • 아시아태평양
      • 중국
      • 인도
      • 일본
      • 기타 아시아태평양
    • 라틴아메리카
    • 중동 및 아프리카

제7장 경쟁 구도

  • 기업 프로파일
    • Mondi Group
    • Smurfit Kappa Group
    • DS Smith PLC
    • International Paper Company
    • STI Group
    • Cardboard Box Company
    • Weedon Group
    • Caps Cases Limited
    • Vanguard Packaging Incorporated
    • WestRock Company

제8장 투자 분석

제9장 시장의 미래

AJY 25.02.05

The Retail Ready Packaging Market is expected to register a CAGR of 4.35% during the forecast period.

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Key Highlights

  • Not only can RRP reduce packaging waste, but it can also lower operating costs by reducing labor. Retailers also prefer RRP because it creates a more efficient consumer shopping experience and frequently triggers impulse purchases.
  • Rapidly growing mass retail and club stores are expected to drive demand for the studied market. Furthermore, according to the Retailers Association of India (RAI), the retail industry achieved 96% of pre-COVID-19 sales in September 2021, owing to rising consumer demand. Increasing purchasing power has resulted in increased demand.
  • FMCG goods increased demand for retail-ready packaging because of its creative and effective functional design, which aids retailers in product identification to facilitate effective stocking, improve store efficiency, and reduce labor efforts by placing products directly on retail shelves without unpacking inner contents and turnover time for re-stocking, which ultimately increases a store's sales and profit.
  • In addition, according to IBEF, the online retail market in India is expected to reach USD 350 billion by 2030, up from an estimated USD 55 billion in 2021, as the country's online shoppers grow.
  • However, the lack of standardization in the packaging process stifles market growth. Furthermore, different products require various packaging qualities, as they are subjected to varying transport levels and wear and tear. Using the same packaging process for all products reduces product life and quality, further limiting the growth of the retail-ready packaging market.
  • In Fast Moving Consumer Goods (FMCG) markets, the fragmentation of traditional media channels (such as TV, radio, and cinema) and increased awareness of the impact of Point-of-Sale propositions, combined with multiple retailers' and brand owners' RRP requirements, are resulting in the retail store becoming a much more powerful marketing environment. As a result, global demand for decorative corrugate cases is expected to grow at twice the rate of corrugated overall.
  • According to a PMMI study, nearly 28% of consumers are willing to pay more for additional conveniences in terms of packaging. In the future, this is expected to create even more opportunities for the retail-ready packaging market.

Retail Ready Packaging Market Trends

Die-cut Display Container to Hold Significant Share

  • One of the important elements contributing to the growth of the global die-cut display container market is the rampant evolution in the retail sector. Die-cut display container is considered a modern retail packaging solution and is expected to develop along with the progression of hypermarkets and supermarkets.
  • Rapidly expanding mass retail and club stores and the launch of smaller-format locations are expected to drive the demand for the studied market, as these stores carry a limited product selection than their traditional counterparts. These stores can benefit from the Die-cut Display Container's ability to speed stock shelves and increase shelf-space efficiency.
  • Manufacturers and retailers are gaining massive traction towards die-cut display containers as it helps to reduce cost in terms of providing safety to the product due to reusable features, which essentially drives the growth of the global die-cut display container market.
  • Die-cut packaging is an excellent choice for more complex packaging needs than a standard cardboard box. GWP Packaging, for example, invested EUR 600,000 (USD 632,100) in a new die cutter at their Wiltshire production facility in February 2022. The investment will allow GWP to expand capacity in an area with robust demand for packaging products.
  • In addition, the increasing disposable income among the middle-class income group, fast-paced lifestyle, and increasing consumption of packaged food is expected to drive the growth of the retail ready packaging market, which is a relatively high contributing factor towards the growth of the die-cut display container market.

North America to Hold Significant Market Share

  • North America's strong financial condition allows it to invest in cutting-edge resolutions and technologies. These advantages have given regional organizations a competitive advantage in the retail-ready packaging market.
  • Moreover, the region has the existence of several major corrugated board packaging vendors, such as International Paper Company (United States), Georgia-Pacific LLC (United States), and WestRock Company (United States). Hence, there is intense competition among players operating in the retail-ready packaging market in the region.
  • The market is also becoming increasingly adopted in the United States, evidenced by the recent announcement of a licensing agreement involving two-piece retail-ready packaging between DS Smith and RockTenn.
  • For instance, in February 2022, The Kroger Co., America's largest grocery vendor, and Loop, TerraCycle's circular reuse platform, introduced a new way for customers to shop, offering various products in reusable packaging than single-use plastic. Customers can walk into one of 25 Kroger-owned Fred Meyer stores in the Portland metro area and purchase more than 20 products from leading consumer brands packaged in reusable containers, owing to a first-of-its-kind partnership in the United States.
  • Furthermore, retailers in this region, such as Walmart, Kroger, and others, are increasingly adopting retail-ready packaging solutions. These stores are establishing guidelines to assist in standardizing and transitioning their shelves as they adopt the latest package designs. Walmart, for instance, has published a Retail Ready Guide to set standards for retail display and shelf packaging for their stores going forward. These guidelines help producers understand the requirement of RRPs and how they must be leveraged in stores.

Retail Ready Packaging Industry Overview

The Retail Ready Packaging Market is competitive because of the presence of many players running their businesses within national and international boundaries. The market is mildly concentrated, with major players like Mondi Group, Smurfit Kappa, DS Smith PLC, International Paper Company, and STI Group, among others.

In June 2022, AvantForte WhiteTop, a brand-new kraftliner created from only virgin fiber by Stora Enso, was made commercially available. The white top kraftliner is designed to meet the needs of high-end, competitive markets, including fresh food, e-commerce, and shelf-ready packaging.

In May 2022, Smurfit Kappa UK Limited, an integrated plant of paper-based packaging products, announced the acquisition of Atlas Packaging based in Barnstaple, North Devon. Atlas Packaging is an autonomous corrugated packaging provider. The company is well invested with a strong market presence in the UK, allowing it to meet the needs of and deliver value to its broad customer base. With an influential company in shelf-ready packaging, gift boxing, and the e-commerce sector, they offer an exciting and wide range of innovative products.

Additional Benefits:

  • The market estimate (ME) sheet in Excel format
  • 3 months of analyst support

TABLE OF CONTENTS

1 INTRODUCTION

  • 1.1 Study Assumptions and Market Definition
  • 1.2 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET INSIGHTS

  • 4.1 Market Overview
  • 4.2 Industry Attractiveness - Porter Five Forces
    • 4.2.1 Bargaining Power of Suppliers
    • 4.2.2 Bargaining Power of Buyers
    • 4.2.3 Threat of New Entrants
    • 4.2.4 Threat of Substitutes
    • 4.2.5 Intensity of Competitive Rivalry
  • 4.3 Industry Value Chain Analysis
  • 4.4 Assessment of Impact of COVID-19 on the Market

5 MARKET DYNAMICS

  • 5.1 Market Drivers
    • 5.1.1 Increasing Consumer Interest Towards Convenient and Eco-friendly Shopping Solutions
    • 5.1.2 Growing Need for Streamlining the Supply Chain Process
  • 5.2 Market Challenges
    • 5.2.1 Lack of Standardization and Additional Supply Chain Cost

6 MARKET SEGMENTATION

  • 6.1 By Material Type
    • 6.1.1 Paper and Paperboard
    • 6.1.2 Plastics
    • 6.1.3 Other Material Types
  • 6.2 By Type of Package
    • 6.2.1 Die-cut Display Containers
    • 6.2.2 Corrugated Cardboard Boxes
    • 6.2.3 Shrink Wrapped Trays
    • 6.2.4 Modified Cases
    • 6.2.5 Plastic Containers
    • 6.2.6 Other Type of Packages
  • 6.3 By End-User Application
    • 6.3.1 Food
    • 6.3.2 Beverage
    • 6.3.3 Household Products
    • 6.3.4 Other End-User Applications
  • 6.4 By Geography
    • 6.4.1 North America
      • 6.4.1.1 United States
      • 6.4.1.2 Canada
    • 6.4.2 Europe
      • 6.4.2.1 Germany
      • 6.4.2.2 United Kingdoms
      • 6.4.2.3 France
      • 6.4.2.4 Rest of the Europe
    • 6.4.3 Asia Pacific
      • 6.4.3.1 China
      • 6.4.3.2 India
      • 6.4.3.3 Japan
      • 6.4.3.4 Rest of the Asia Pacific
    • 6.4.4 Latin America
    • 6.4.5 Middle East and Africa

7 COMPETITIVE LANDSCAPE

  • 7.1 Company Profiles
    • 7.1.1 Mondi Group
    • 7.1.2 Smurfit Kappa Group
    • 7.1.3 DS Smith PLC
    • 7.1.4 International Paper Company
    • 7.1.5 STI Group
    • 7.1.6 Cardboard Box Company
    • 7.1.7 Weedon Group
    • 7.1.8 Caps Cases Limited
    • 7.1.9 Vanguard Packaging Incorporated
    • 7.1.10 WestRock Company

8 INVESTMENT ANALYSIS

9 FUTURE OF THE MARKET

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