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광고 서비스 : 시장 점유율 분석, 산업 동향 및 통계, 성장 예측(2025-2030년)

Advertising Services - Market Share Analysis, Industry Trends & Statistics, Growth Forecasts (2025 - 2030)

발행일: | 리서치사: Mordor Intelligence | 페이지 정보: 영문 | 배송안내 : 2-3일 (영업일 기준)

    
    
    




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광고 서비스 시장은 예측 기간 동안 CAGR 16%를 기록할 것으로 예상됩니다.

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주요 하이라이트

  • 인터넷의 급속한 발전과 신흥 경제국의 인터넷 사용자 증가로 인한 상업적 이용 확대라는 기술 발전은 다양한 광고 모드를 통해 광고 서비스의 진화를 형성해 왔습니다. 컴퓨터에 대한 접근이 용이해지면서 스마트폰의 사용이 증가했고, 세계 각국의 현대화로 인해 사람들은 더 자주, 더 편리하게 인터넷을 사용할 수 있는 기회를 얻게 되었습니다.
  • 소셜 미디어 광고 서비스에 대한 수요가 증가함에 따라 가장 비용 효율적이고 타겟팅된 형태의 광고를 활용하여 소셜 미디어에서 즉각적인 결과를 생성하는 데 도움이 될 수 있습니다. 소셜 네트워킹은 가장 인기 있는 온라인 활동 중 하나이며, 페이스북은 활동량 기준으로 가장 인기 있는 온라인 네트워크 중 하나로, 페이스북(Meta)에 따르면 2021년 4분기 기준 월간 활성 사용자 수는 약 291억 명에 달합니다. 2021년 10월 현재 페이스북 이용자 수는 인도가 약 3억 5,000만 명으로 가장 많고, 미국이 약 1억 9,300만 명으로 그 뒤를 잇고 있습니다.
  • 또한, 인터넷 시대의 도래와 함께 디지털 광고 대행사의 온디맨드 서비스가 확대되면서 소비자의 관심은 전통적인 미디어 형태에서 보다 디지털화된 형태로 옮겨가고 있습니다. 온라인 플랫폼을 통한 광고는 강력한 산업으로 부상하고 있습니다. 새로운 기업과 기술의 유입으로 광고비는 계속 증가하고 있습니다.
  • 페이스북은 매일 약 15억 명의 일일 활성 사용자가 평균 41분 동안 이 플랫폼에 머무르며, 모든 소셜 미디어 플랫폼 중 가장 크고 열성적인 사용자 기반 중 하나라고 밝혔습니다. 이러한 사용자를 효과적으로 수익화하기 위해 광고주를 위한 최고의 타겟팅 도구와 가장 비용 효율적인 광고를 구축했습니다. 브랜드와 대행사들이 유기적 도달 범위의 감소를 우려하는 가운데, 인스타그램과 같은 플랫폼은 인스타그램 익스플로러 페이지의 유료 광고를 포함한 광고 제공을 계속 확장하고 있습니다. 이를 통해 판매할 수 있는 광고의 양을 효과적으로 늘렸습니다.
  • 또한, 세계 여러 신흥 경제권에서 휴대폰 사용자가 증가함에 따라 온라인 기반 광고 서비스에 대한 수요가 증가할 것으로 예상되며, 에릭슨에 따르면 전 세계 스마트폰 계약 건수는 약 60억 건에 달합니다. 향후 몇 년 동안 수억 대가 더 늘어나 2027년에는 76억 대에 달할 것으로 예상됩니다. 스마트폰 사용자가 가장 많은 국가는 중국, 인도, 미국 등입니다.
  • 또한 6초 광고 형식은 다양한 소셜 미디어 플랫폼에서 점점 더 많은 인기를 얻고 있습니다. 광고연구재단(Advertising Research Foundation)의 새로운 조사에 따르면, TV에서 6초짜리 짧은 광고는 긴 광고보다 초당 8%에서 11% 더 많은 관심을 받고 있습니다.
  • 2022년 5월, 마이크로소프트 광고는 라틴아메리카와 아시아태평양 32개국에 새롭게 진출했습니다. 이 광고 기회는 유럽과 아프리카에서 29개 신규 시장 진출을 발표한 지 불과 몇 달 만에 이뤄진 것으로, 올해 세계 진출의 첫 번째 단계입니다. 두 번째 단계는 세계 입지를 더욱 확대하는 것입니다. 이는 광고주들이 Workday 소비자라는 독특한 커뮤니티의 확장된 도달 범위를 통해 혜택을 누릴 수 있도록 하는 중요한 접근 방식입니다.
  • COVID-19 팬데믹은 단기적으로 광고 지출을 감소시켰을지 모르지만, 이는 기업들이 향후 광고와 마케팅의 미개척 영역으로 눈을 돌리게 할 것으로 보입니다. 봉쇄 기간에도 많은 조직이 온라인 광고 및 마케팅 도구를 사용하여 청중에게 다가 가려고 노력했으며, COVID-19 이후 소비자는 실내에 머물러 있고 온라인에 접속할 수 있기 때문에 마케팅 전략의 패러다임 전환은 중소기업과 대기업 모두에게 필수적입니다.

광고 서비스 시장 동향

소매업이 시장에서 큰 점유율을 차지할 것으로 전망

  • 소매업계의 광고비는 온라인 플랫폼의 채택과 E-Commerce 시대의 도래와 함께 빠르게 증가하고 있습니다. 또한 E-Commerce와 모바일 상거래의 증가 추세는 더 많은 사람들이 인터넷을 검색하고 인터넷 기반 쇼핑 서비스를 즐기기 위해 휴대 전화를 사용함에 따라 모바일 플랫폼에서 인터넷 광고의 성장을 더욱 촉진했습니다.
  • 소매업계에서는 기업들의 사업 확장 활동과 제휴 등 다양한 발전이 이루어지고 있습니다. 예를 들어, 2022년 2월 크리테오 SA는 북미의 예술 및 공예품 전문 소매업체 마이클스(Michaels)와의 소매 미디어 광고 파트너십을 발표했습니다. 이 파트너십을 통해 Michaels는 스폰서십 상품, 디스플레이, 오프사이트 광고 등 다양한 솔루션과 기능을 갖춘 리테일 미디어 프로그램을 확장할 수 있게 됐습니다.
  • 또한 Albertsons는 2021년 11월에 CPG 기업을 위한 디지털 광고 및 기타 브랜드 컨텐츠를 개발하는 소매 미디어 네트워크를 출범시켰으며, Albertsons Media Collective는 크리스티 아길란이 이끌고 있으며, 2022년 2월부터 광고 캠페인을 시작할 예정입니다.
  • 소매업계의 주요 기업들은 다양한 지역에 매장을 늘리는 등 발자국 확장에 주력하고 있으며, 그 결과 시장 기회도 확대되고 있습니다. 2022년 9월 코스트코는 2022년 5월 미국 유타주 리버턴에서 2022년 8월 한국 경상남도 김해에 이르기까지 계속 확장하고 있으며, 최소 11개 매장이 향후 몇 달 안에 추가 오픈할 예정입니다. (코스트코는 이미 해외에서도 큰 존재감을 보이고 있습니다).
  • 또한 2021년 7월 Publicis Groupe는 소매업체 웹사이트 내에서 브랜드 마케팅 성과를 직접 최적화하는 SaaS(Software-as-a-Service) 플랫폼인 CitrusAd의 인수를 발표했습니다.

북미가 큰 비중을 차지할 것으로 예상

  • 북미의 광고비는 스마트폰과 인터넷의 보급이 확대되고 소비자들이 온라인으로 상품과 서비스를 구매하게 되면서 빠르게 증가하고 있습니다.
  • 이에 따라 광고주들은 다양하고 엄격한 캠페인을 진행하게 되었으며, 이는 예측 기간 동안 이 지역 전체 시장 성장을 촉진할 것으로 보입니다. 또한, 모바일 애플리케이션만으로 사업을 운영하는 기업이 많아짐에 따라 기업들은 마케팅 전략을 재정의하고 상품과 서비스를 온라인으로 홍보하는 데 주력하고 있습니다.
  • 디지털 미디어로의 광고비 전환은 이 지역의 변화를 계속 촉진하고 있으며, 특히 검색, 소셜, 모바일을 포함한 디지털 광고가 TV 광고 수입을 초과하고 있습니다. 국내에서는 미디어와 엔터테인먼트에 대한 지출이 지속적으로 증가하고 있습니다.
  • 이 지역에는 Walmart, Costco, Amazon 등 세계 주요 소매업체들이 다수 진출해 있습니다. 이들 기업의 매출 대부분은 미국 내수 시장에서 발생하기 때문에 미국 소매 산업에서도 압도적인 강세를 보이고 있습니다. 특히 아마존은 미국 내 E-Commerce의 증가와 함께 수익이 매우 높은 수준으로 성장하고 있습니다.
  • 미국 소매업은 전체 광고비에서 차지하는 비중이 높습니다. 따라서 광고 지출의 증가는 광고 서비스 시장의 수요를 촉진할 것으로 예상됩니다. 미국 인구 조사국에 따르면 2021년 말까지 미국의 소매 총 매출액은 약 6조 6,000억 달러로 전년 대비 약 10억 달러 증가할 것으로 예상됩니다.
  • 이 지역에서는 세계 서비스 확장에 주력하는 진입자가 적어 시장 역량을 강화하는 데 도움이 되고 있습니다. 예를 들어, 2022년 5월 샌프란시스코에 본사를 둔 Instacart는 광고 사업을 해외로 확장할 계획을 발표했으며, 현재 캐나다에서 사용할 수 있는 Instacart Ads를 통해 CPG 브랜드와 미디어 에이전시가 캐나다 소비자들이 상품을 검색하고 발견할 때 할 수 있습니다.
  • 2022년 8월, 마이크로소프트는 블로그를 통해 9가지 새로운 업그레이드를 발표했습니다. 새로운 자동차 광고, 세로형 광고 및 기타 기능이 추가되었습니다. 북미와 유럽에서의 테스트에 이어 몇 주 후 아시아태평양 및 라틴아메리카 마케터들에게도 광고가 제공될 예정입니다.

광고 서비스 산업 개요

광고 서비스 시장은 적당한 경쟁 상태에 있으며, 여러 대기업으로 구성되어 있습니다. 현재 시장 점유율 측면에서 시장을 독점하고 있는 진입기업도 있습니다. 그러나 다양한 광고 서비스가 발전함에 따라 새로운 진입자들은 신흥 경제권으로 사업 기반을 확장하기 위해 국제적인 진입자들과 협력하여 시장에서의 존재감을 높이고 있습니다.

  • 2022년 6월 - 월마트 커넥트(Walmart Connect)는 광고주들이 월마트 사이트, 앱, 오프라인 매장, 웹을 통해 월마트 쇼핑객에게 도달할 수 있도록 지원하는 미국 최고의 소매업체 옴니채널 미디어 사업부인 옴니콤 그룹(Omnicom Group Inc.의 미디어 서비스 부문인 옴니콤 미디어 그룹(Omnicom Media Group)과 전략적 제휴를 발표했습니다. 이번 제휴는 월마트 커넥트(Walmart Connect)와 에이전시 홀딩스 기업 간의 첫 번째 제휴입니다.
  • 2022년 2월 - WPP와 Instacart는 온라인 식료품 플랫폼의 최신 광고 포맷에 대한 초기 액세스 권한을 고객에게 제공하는 계약을 체결하고, WPP와 Instacart는 Instacart Ads 대행사 인증 프로그램을 공동 개발하여 대행사 인력이 Instacart의 앱과 제품을 사용할 수 있도록 했습니다.
  • 2021년 9월 - Roku, Inc.는 캐나다 TV 광고 서비스에 OneView 광고 플랫폼을 추가한다고 발표했습니다. IPG의 계열사인 Matterkind는 Roku의 캐나다 최초의 OneView 캠페인 파트너로 선정되었으며, IPG의 자회사 Matterkind는 Roku의 캐나다 첫 번째 OneView 캠페인 파트너로 선정되었습니다.

기타 혜택

  • 엑셀 형식의 시장 예측(ME) 시트
  • 3개월간의 애널리스트 지원

목차

제1장 소개

  • 조사 가정
  • 조사 범위

제2장 조사 방법

제3장 주요 요약

제4장 시장 역학

  • 시장 개요
  • 시장 성장 촉진요인
    • 소셜 미디어·참여 수요 확대
    • 기존 채널에서 디지털 채널에 대한 수요 이동
  • 시장 성장 억제요인
    • 브랜드 가치 향상에 의한 운영 호환성
  • 산업의 매력 - Porter's Five Forces 분석
    • 신규 참여업체의 위협
    • 구매자/소비자의 협상력
    • 공급 기업의 교섭력
    • 대체품의 위협
    • 경쟁 기업 간의 경쟁 강도

제5장 시장 세분화

  • 플랫폼별
    • 온라인
    • 오프라인
  • 서비스 채널별
    • 소셜 미디어·퍼블리싱
    • 라디오 CM
    • TV 광고
    • 다이렉트 메일
    • 인쇄 미디어
    • 기타
  • 최종 이용 산업별
    • 소매
    • E-Commerce
    • 여행·관광
    • 미디어 및 엔터테인먼트
    • 기타
  • 지역
    • 북미
    • 유럽
    • 아시아태평양
    • 라틴아메리카
    • 중동 및 아프리카

제6장 경쟁 구도

  • 기업 개요
    • WPP Plc(Ogilvy, Y&R, Grey)
    • The Interpublic Group of Companies Inc.(McCann Worldgroup, MullenLowe U.S.)
    • Omnicom Group Inc(BBDO, DDB Worldwide)
    • Dentsu Aegis Network Ltd.(Dentsu Inc.)
    • MDC Partners Inc.
    • Lamar Advertising Company(Lamar Media Corp.)
    • Publicis Groupe SA
    • Wieden+Kennedy Inc
    • Havas SA
    • Droga5 LLC

제7장 투자 분석

제8장 시장 기회와 향후 동향

ksm 25.01.23

The Advertising Services Market is expected to register a CAGR of 16% during the forecast period.

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Key Highlights

  • Technological developments in regard to the rapid growth of the internet combined with its increasing commercial use due to the growing number of Internet users across emerging economies have shaped the evolution of advertising services through different Modes of advertising. Easier access to a computer increased the utilization of smartphones, and the modernization of countries around the world gave people the opportunity to use the internet more frequently and with more convenience.
  • The growing demand for social media advertising services helps generate immediate results on social media, thereby leveraging the most cost-effective and targeted form of advertising available. Social networking is one of the most popular online activities. Facebook is one of the most popular online networks based on active usage. According to Facebook (Meta), there were around 2.91 billion monthly active users as of Q4 2021. As of October 2021, Facebook's audience base was highest in India, with almost 350 million users, followed by the United States, with approximately 193 million users.
  • Furthermore, there are growing on-demand services from digital advertising agencies with the rise of the Internet era, which has led to a divergence of consumer attention away from traditional forms of media toward more digital formats. Advertising via online platforms has emerged as a powerful industry. Ad spending is still on the rise owing to the influx of new companies and technologies.
  • With almost 1.5 billion daily active users who spend an average of 41 minutes on the platform every day, Facebook stated that it has one of the largest and most engaged user bases out of all the social media platforms. To effectively monetize its audience, the company built the best targeting tools and the most cost-effective ads for advertisers. As brands and agencies worry about declining organic reach, platforms such as Instagram have continued to expand their ad offerings to include paid placement on the Instagram Explore page. This effectively increased the volume of ads they could sell.
  • Additionally, the increasing number of mobile phone users across various emerging economies in the world is expected to drive the demand for online-based advertisement services. According to Ericsson, the number of smartphone subscriptions worldwide is around six billion. It is expected to grow further by several hundred million in the next few years, reaching 7.6 billion by 2027. The countries with the highest smartphone users include China, India, and the United States.
  • Moreover, a 6-second ad format is increasingly gaining popularity on various social media platforms. According to new research by the Advertising Research Foundation, short-form, six-second ads on TV capture 8% to 11% more attention per second than longer ads.
  • In May 2022, Microsoft Advertising expanded into 32 new countries in Latin America (LATAM) and Asia Pacific (APAC). This advertising opportunity comes just a few months after they announced the debut of 29 new markets in Europe and Africa, marking the first phase of their global expansion this year. This second phase delivers even more significant growth in the worldwide presence. It is a critical approach in which we enable advertisers to benefit from the expanded reach of a unique community of Workday Consumers.
  • The COVID-19 pandemic might have reduced the ad spending in the short term, but it would make companies look into unexplored areas of ads and marketing in the future. Even during the lockdown, many organizations tried to reach their audience using online ads and marketing tools. The post-COVID-19 consumer is indoors and available online, making the paradigm shift in marketing strategy a must for small and big businesses.

Advertising Services Market Trends

Retail Segment is Expected to Have Significant Share in the Market

  • Advertising spending in the retail industry has been increasing rapidly with the introduction of online platforms and the eCommerce era. Moreover, the rise in the trend of e-commerce and m-commerce further propelled the growth in internet advertising on the mobile platform as more people use their mobile phones to browse the internet and enjoy internet-based shopping services.
  • There have been various developments by companies in the retail industry, such as expansion activities and partnerships. For instance, in February 2022, Criteo SA announced a retail media advertising partnership with Michaels, a specialty arts and crafts retailer in North America. The partnership authorizes Michaels to scale its retail media program with a full suite of solutions and capabilities, including sponsored products, display, and off-site advertising.
  • Moreover, In November 2021, Albertsons launched its retail media network to develop digital ads and other branded content for CPG companies. The Albertsons Media Collective will be led by Kristi Argyilan and will begin running ad campaigns in February 2022.
  • The key players in the Retail Industry are focusing on expanding their footprints by increasing their stores across various regions, also resulting in increasing the market opportunities. In September 2022, Costco is expanding, with at least 11 additional shops set to open in the next months, ranging from Riverton, Utah, in May 2022 to Gimhae, South Gyeongsang Province, South Korea, in August 2022. (Costco already has a large international presence.)
  • Moreover, In July 2021, Publicis Groupe announced the acquisition of CitrusAd, a software as a service (SaaS) platform optimizing brands' marketing performances directly within retailer websites.

North America is Expected to Hold Significant Share

  • The advertising spending in the North America region is increasing rapidly, owing to the ascending smartphone and internet penetration and consumers' willingness to purchase goods and services online.
  • It is encouraging advertisers to run diverse and rigorous campaigns, that is expected to drive market growth across the region over the forecast period. Moreover, with the plethora of companies having their operation solely based on mobile applications, the companies are redefining their marketing strategies and online promotion of their products and services.
  • The migration of ad spending to digital media continued to drive change in the region, especially from digital ads, including search, social, and mobile, which has surpassed TV ad revenue. There is a continual increase in the expenditure on media and entertainment in the country.
  • The region is home to many of the leading retail companies in the world, including Walmart, Costco, and Amazon. Most of these companies' sales are generated within their domestic market, and as such, they are the dominating players within the American retail industry as well. Amazon, in particular, hasseen extreme levels of growth in revenue in tandem with the increase of e-commerce in United States.
  • The retail industry in the United states has a higher percentage of total spend on advertising. Therefore, the rise in advertisement spending is predicted to fuel the demand for the advertising services market. According to the US Census Bureau, by the end of 2021, total retail sales in the country reached approximately USD 6.6 trillion, around USD one billion increase from the year before.
  • Few players in this region focus on expanding their services globally, which assists them in increasing their market capability. For instance, In May 2022, Based in San Francisco, Instacart announced plans to expand its advertising business abroad. Instacart Ads is now available in Canada, allowing CPG brands and media agencies to engage with Canadian consumers as they search and discover products.
  • In August 2022, Microsoft announced nine new upgrades on its blog. New Automotive Ads, vertical-based ads, and other features have been added. Following a test in North America and Europe, the ads will be made available to marketers in the Asia Pacific and Latin America in the following weeks.

Advertising Services Industry Overview

The advertising services market is moderately competitive and consists of several significant players. Some of the players currently dominate the market in terms of market share. However, with the advancement in various advertisement services, new players are increasing their market presence, collaborating with international players to expand their business footprint across emerging economies.

  • June 2022 - Walmart Connect, America's prominent retailer's closed-loop omnichannel media business that allows advertisers to reach Walmart shoppers on Walmart's site and app, across its physical locations, and across the web, announced a strategic partnership with Omnicom Media Group, the media services division of Omnicom Group Inc. The collaboration is the first of its kind between Walmart Connect and an agency holding firm.
  • February 2022 - WPP entered an agreement with Instacart that provides clients early access to the online grocery platform's latest ad formats. WPP and Instacart co-developed an Instacart Ads agency certification program to ensure the agency workforce is up to snuff navigating the platform's app and products.
  • September 2021 - Roku, Inc. announced the addition of the OneView advertising platform to its Canadian TV advertising offering. OneView offers advertisers a self-service platform for managing advertising across TV streaming, desktop, and mobile campaigns, leveraging TV identification data from the Roku streaming platform. Matterkind, an IPG affiliate company, was named Roku's first Canadian OneView campaign partner.

Additional Benefits:

  • The market estimate (ME) sheet in Excel format
  • 3 months of analyst support

TABLE OF CONTENTS

1 INTRODUCTION

  • 1.1 Study Assumptions
  • 1.2 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET DYNAMICS

  • 4.1 Market Overview
  • 4.2 Market Drivers
    • 4.2.1 Growing Demand of the Social Media Engagement
    • 4.2.2 Shifting Demand from Traditional to Digital Channels
  • 4.3 Market Restraints
    • 4.3.1 Operational Compatibility Due to Growing Brand Value
  • 4.4 Industry Attractiveness - Porter's Five Force Analysis
    • 4.4.1 Threat of New Entrants
    • 4.4.2 Bargaining Power of Buyers/Consumers
    • 4.4.3 Bargaining Power of Suppliers
    • 4.4.4 Threat of Substitute Products
    • 4.4.5 Intensity of Competitive Rivalry

5 MARKET SEGMENTATION

  • 5.1 By Platform
    • 5.1.1 Online
    • 5.1.2 Offline
  • 5.2 By Channel of Service
    • 5.2.1 Social Media Publishing
    • 5.2.2 Radio Commercials
    • 5.2.3 TV Ads
    • 5.2.4 Direct Mail
    • 5.2.5 Print Media
    • 5.2.6 Other Types
  • 5.3 By End-user Industry
    • 5.3.1 Retail
    • 5.3.2 Ecommerce
    • 5.3.3 Travel & Tourism
    • 5.3.4 Media & Entertainment
    • 5.3.5 Other End-user Industry
  • 5.4 Geography
    • 5.4.1 North America
    • 5.4.2 Europe
    • 5.4.3 Asia-Pacific
    • 5.4.4 Latin America
    • 5.4.5 Middle East & Africa

6 COMPETITIVE LANDSCAPE

  • 6.1 Company Profiles
    • 6.1.1 WPP Plc (Ogilvy, Y&R, Grey)
    • 6.1.2 The Interpublic Group of Companies Inc. (McCann Worldgroup, MullenLowe U.S.)
    • 6.1.3 Omnicom Group Inc (BBDO, DDB Worldwide)
    • 6.1.4 Dentsu Aegis Network Ltd. (Dentsu Inc.)
    • 6.1.5 MDC Partners Inc.
    • 6.1.6 Lamar Advertising Company (Lamar Media Corp.)
    • 6.1.7 Publicis Groupe SA
    • 6.1.8 Wieden + Kennedy Inc
    • 6.1.9 Havas SA
    • 6.1.10 Droga5 LLC

7 INVESTMENT ANALYSIS

8 MARKET OPPORTUNITIES AND FUTURE TRENDS

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