시장보고서
상품코드
1635420

중동 및 아프리카의 프로그래매틱 광고 : 시장 점유율 분석, 산업 동향과 통계, 성장 예측(2025-2030년)

Middle East and Africa Programmatic Advertising - Market Share Analysis, Industry Trends & Statistics, Growth Forecasts (2025 - 2030)

발행일: | 리서치사: Mordor Intelligence | 페이지 정보: 영문 | 배송안내 : 2-3일 (영업일 기준)

    
    
    




■ 보고서에 따라 최신 정보로 업데이트하여 보내드립니다. 배송일정은 문의해 주시기 바랍니다.

중동 및 아프리카의 프로그래매틱 광고 시장은 예측 기간 중 CAGR 7.89%를 기록할 전망

Middle East and Africa Programmatic Advertising-Market-IMG1

주요 하이라이트

  • 프로그래머틱 광고는 고도로 자동화된 광고 형태이며, 최적의 활용이 가능합니다. 프로그래머틱 광고의 장점 중 하나는 사용자가 기계와 제품을 사용하여 인터넷 광고 재고를 사고 팔 수 있으며, 시장 성장을 가속할 수 있다는 것입니다.
  • 프로그램 보증은 브랜드 캠페인에서 정기적으로 사용되는 프리미엄 인벤토리 부문과 관련된 수동 실행 프로세스를 효과적으로 대체하므로 이 지역의 프로그래매틱 광고 성장의 주요 요인 중 하나입니다. 이 지역의 주요 광고주들은 광고 규모를 확대하고 성과를 개선하기 위해 프로그래매틱 보증 서비스를 확대하고 있습니다.
  • 또한 디지털 프라이버시 관행의 변화로 인해 시장 점유율을 확대하기 위해 대행사들이 컨텍스트 타깃팅 관행을 채택하는 사례가 증가하고 있습니다. 또한 이 지역의 새로운 규제법이 시행되면서 개인 정보 보호에 대한 우려가 높아짐에 따라 기업은 컨텐츠 마케팅에 있으며, 보다 적극적인 접근 방식을 취하기 시작했습니다.
  • 또한 디지털화가 진행됨에 따라 고객의 데이터 수집과 프라이버시에 대한 인식이 높아지고 있습니다. 이러한 소비자 데이터 수집 및 활용에 대한 인식이 높아지면서 프로그래매틱 광고 시장의 성장을 억제하고 있습니다.
  • COVID-19 팬데믹은 중동 및 아프리카의 프로그래매틱 광고 시장에 긍정적인 영향을 미쳤으며, 유럽 기업 및 조직은 이 지역에서 부과된 세계 봉쇄를 계기로 디지털 광고 방법론을 채택하고 있습니다.

중동 및 아프리카 프로그래매틱 광고 시장 동향

디지털 광고의 채택 증가

  • 디지털화가 진행됨에 따라 퍼블리셔들은 데이터와 기술을 결합하여 적절한 시점에 적절한 고객층에 접근하기 위해 데이터를 활용하고 있습니다. 최근 프로그래매틱 광고의 퍼블리셔들은 구매자의 데이터에 접근할 수 있게 되었고, 이는 구매자의 니즈와 캠페인 성과에 대한 중요한 인사이트를 제공하고 최적화를 가능하게 합니다.
  • 디지털 광고의 보급은 미디어 구매자에게 큰 영향을 미치고 있으며, 에이전시는 고품질 사용자 데이터를 활용하여 크리에이티브 기획에 활용하고 마이크로 타깃팅 광고를 생성하고 있습니다. 프로그래매틱 광고에 사용되는 기술은 브랜드 캠페인을 증폭시킵니다.
  • 광고주, 미디어 에이전시, 미디어 소유자는 사용 가능한 데이터와 오디언스를 활용하여 데이터를 캠페인 목적에 맞게 매칭하고, 오디언스 데이터를 통해 크리에이티브를 강화하고, 캠페인 데이터를 통해 캠페인 성과를 최적화하고 캠페인 데이터를 통해 캠페인 성과를 최적화하고 인사이트를 얻어 의사결정을 내릴 수 있습니다.
  • 데이터 속성을 찾아내는 오디언스 디스커버리 알고리즘, 닮은꼴 타깃팅, 모든 데이터 시그널을 통한 실시간 오디언스 구축 등 보다 정교한 오디언스 구축을 위한 툴이 광고주에게 활용되면서 티프로그래머틱 광고 시장이 확대되고 있습니다. 시장을 확대하고 있습니다.

시장 성장을 촉진하는 모바일 프로그래매틱 광고

  • 모바일 프로그래매틱 광고는 모바일 광고를 구매, 판매 및 표시하는 자동화된 프로세스를 말합니다. 모바일 광고에는 모바일 배너 광고, 모바일 동영상 광고, 모바일 네이티브 광고 등이 포함됩니다.
  • 모바일이 제공하는 다양한 데이터 시그널을 통해 적절한 사용자에게 관련성 높은 컨텐츠를 실시간으로 전달할 수 있으므로 이 지역의 모바일 보급률 증가에 따라 모바일 프로그래매틱 광고가 증가할 것으로 예상됩니다.
  • 모바일 프로그래매틱 광고는 정확한 타깃팅이 가능하므로 광고주는 특정 지표와 인구통계학적 지표를 통해 특정 잠재고객에게 실시간으로 도달할 수 있으며, 적절한 타깃을 지정할 수 있습니다.
  • 이 지역의 프로그래매틱 광고주 고객들은 ROI와 광고비 대비 이익률을 포함한 성과 보상을 요구하고 있습니다. 또한 모바일 앱을 통한 고객 참여가 증가하면서 이 지역의 모바일 프로그래매틱 광고에 대한 수요가 증가하고 있습니다.

중동 및 아프리카 프로그래매틱 광고산업 개요

중동 및 아프리카 프로그래매틱 광고 시장의 경쟁은 중간 정도입니다. 시장은 적당히 집중되어 있는 것으로 보이며, 진출기업은 합병, 인수, 서비스 혁신 등의 주요 전략을 채택하고 있습니다. 주요 진출기업은 Tonic International, Mars Media Group, Exclusive Digital, Xaxis 등이 있습니다.

  • 2022년 8월 - 화웨이의 프로그래매틱 광고 플랫폼인 화웨이 광고(Huawei Ads)가 중동 및 아프리카(Middle East & Africa) 지역 마케터들을 위한 두 가지 새로운 월별 인센티브 프로그램을 시작했습니다. 첫 번째 프로그램은 평균 트래픽이 5백만 건 이상인 파트너에게 2023년 말까지 화웨이 광고 매출의 10%를 추가로 제공하는 등 인센티브를 제공하며, 두 번째 프로그램은 2022년 12월 31일까지 실적이 우수한 파트너를 대상으로 합니다. 상위 10%의 파트너는 2022년 12월 31일까지 마케팅 전략에 대한 수익화 매출의 10%를 받을 수 있습니다.
  • 2022년 6월 - InMobi는 중동 및 아프리카 기업 및 전략적 광고주를 지원하기 위해 Microsoft Advertising과의 파트너십을 확대한다고 발표했습니다. 기능과 인모비 광고 플랫폼의 모바일 애드테크 기능을 활용한 통합 솔루션을 마케팅 담당자에게 제공합니다.

기타 혜택

  • 엑셀 형식의 시장 예측(ME) 시트
  • 3개월간의 애널리스트 지원

목차

제1장 서론

  • 조사의 전제조건과 시장의 정의
  • 조사 범위

제2장 조사 방법

제3장 개요

제4장 시장 인사이트

  • 시장 개요
  • 산업 이해관계자 분석
  • 산업의 매력 - Porter's Five Forces 분석
    • 공급 기업의 교섭력
    • 구매자·소비자의 교섭력
    • 신규 진출업체의 위협
    • 대체품의 위협
    • 경쟁 기업 간 경쟁 강도
  • 중동 및 아프리카의 프로그래매틱 광고 시장에 대한 COVID-19의 영향

제5장 시장 역학

  • 시장 성장 촉진요인
    • 디지털 미디어 광고의 성장
    • 프로그래매틱 광고에서 데이터의 활용
  • 시장이 해결해야 할 과제
    • 프로그래매틱 광고에서 숙련자의 부족

제6장 시장 세분화

  • 거래 플랫폼별
    • 실시간 입찰(RTB)
    • 프라이빗 시장 보증형
    • 자동 보증
    • 고정 레이트
  • 광고 매체별
    • 디지털 디스플레이
    • 모바일 디스플레이
  • 기업 규모별
    • 중소기업
    • 대기업

제7장 경쟁 구도

  • 기업 개요
    • Tonic International
    • Mars Media Group
    • Executive Digital
    • Boopin
    • Xaxis
    • Google
    • Amazon
    • Gamned!
    • InMobi

제8장 투자 분석

제9장 시장 전망

KSA 25.01.31

The Middle East and Africa Programmatic Advertising Market is expected to register a CAGR of 7.89% during the forecast period.

Middle East and Africa Programmatic Advertising - Market - IMG1

Key Highlights

  • Programmatic Advertising is a highly automated form of advertising that makes the best use. One of the advantages of programmatic advertising is that it lets users buy and sell internet advertising stock by using a machine or a product, which propels market growth.
  • Programmatic guaranteed is one of the major drivers for the growth of programmatic advertisements in the region as it effectively replaces the manual execution processes involved in the premium inventory segment that is regularly used by brand campaigns. Major regional advertisers are expanding their Programmatic Guaranteed offerings to scale their advertising further and increase their performance.
  • Further, with changes to digital privacy practices, contextual targeting practices are increasing in adoption by agencies to increase their market share. Also, with the implementation of new regulatory laws in the region, concern over personal data protection has increased, and companies have started taking aggressive approaches in content marketing.
  • Also, with increasing digitalization, customers are becoming increasingly aware of data collection and privacy. This increasing awareness of the collection and utilization of consumer data is restricting the growth of the Programmatic advertising market.
  • The Covid-19 pandemic had a positive effect on the Programmatic Advertising Market in the Middle East and Afric region as businesses and organizations in Europe are swticihng to digital advertising methoda in the wake of global lockdown imposed in the region.

MEA Programmatic Advertising Market Trends

Increase in adoption of Digital Advertising

  • With the rising digitalization, publishers are utilizing a combination of data and technology to reach out to the right customer base at the right time. In recent times, programmatic advertisement publishers have access to buyers' data, which provides significant insights into the needs and campaign performances and enables optimization.
  • The increased adoption of digital advertising significantly impacted the media buyers as agencies are utilizing high-quality user data for creative planning to generate micro-targeted ads. The technology used in programmatic advertising amplifies brand campaigns.
  • Advertisers, media agencies, and media owners can utilize the data and audiences available to match data to campaign objectives, enhance creativity using audience data, optimize campaign performance using campaign data, gain insights and make decisions.
  • Tools such as audience discovery algorithms that find data attributes, look-alike targeting, and building audiences in real-time based on all data signals to create more sophisticated audiences are being utilized by the advertisers, which increases the market for tprogrammatic advertising.

Mobile Programmatic Advertisements to Drive the Market Growth

  • Mobile Programmatic Advertisement refers to the automated process of buying, selling, and displaying mobile ads. Mobile Ads include mobile banner ads, mobile video ads, mobile native ads, and many more.
  • With the increase in mobile penetration in the region, mobile programmatic advertisement is expected to increase as mobiles provide various data signals which enable real-time ad serving with relevant content to the right user.
  • Mobile Programmatic Advertising provides precise targeting, allowing advertisers to reach their specific audience in real-time and dictate the right audience using certain metrics and demographics.
  • The clients of programmatic advertisers in the region demand payments by results which include ROI and return on ad spending. Further, increasing customer engagement through mobile apps increases the demand for mobile programmatic advertisements in the region.

MEA Programmatic Advertising Industry Overview

The Middle East and Africa Programmatic Advertising Market is moderately competitive. The market appears to be moderately concentrated, with players adopting key strategies like mergers, acquisitions, and service innovation. Some of the major players in the market are Tonic International, Mars Media Group, Exclusive Digital, Xaxis, etc. Some of the recent developments are:

  • August 2022 - Huawei Ads, the programmatic advertising platform of Huawei, launched two new monthly incentive programs for marketers in the Middle East and Africa region (MEA). These programs offer incentives such as allowing partners with an average traffic volume of over five million to enjoy an additional 10 percent of their monetization revenue from Huawei Ads until the end of 2023. The second initiative enables the top 10 percent of the high-performing partners to enjoy a 10 percent monetization revenue for their marketing strategies until 31 December 2022.
  • June 2022 - InMobi announced expanded its partnership with Microsoft Advertising to support enterprise and strategic advertisers in Middle East, and Africa. InMobile will offer marketers an integrated solution to power their campaigns built on the search and native display capabilities of Microsoft Advertising and mobile ad tech capability of InMobi's advertising platforms.

Additional Benefits:

  • The market estimate (ME) sheet in Excel format
  • 3 months of analyst support

TABLE OF CONTENTS

1 INTRODUCTION

  • 1.1 Study Assumptions and Market Definitions
  • 1.2 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET INSIGHTS

  • 4.1 Market Overview
  • 4.2 Industry Stakeholder Analysis
  • 4.3 Industry Attractiveness-Porter's Five Force Analysis
    • 4.3.1 Bargaining Power of Suppliers
    • 4.3.2 Bargaining Power of Buyers/Consumers
    • 4.3.3 Threat of New Entrants
    • 4.3.4 Threat of Substitute Products
    • 4.3.5 Intensity of Competitive Rivalry
  • 4.4 Impact of COVID-19 on the Programmatic Advertising Market in Middle East and Africa

5 MARKET DYNAMICS

  • 5.1 Market Drivers
    • 5.1.1 Growth of Digital Media Advertisement
    • 5.1.2 Better use of Data for Programmatic Advertising
  • 5.2 Market Challenges
    • 5.2.1 Lack of Skilled personel in Programmatic Advertisement

6 Market Segmentation

  • 6.1 By Trading Platform
    • 6.1.1 Real Time Bidding (RTB)
    • 6.1.2 Private Marketplace Guaranteed
    • 6.1.3 Automated Guaranteed
    • 6.1.4 Unreserved Fixed-rate
  • 6.2 By Advertising Media
    • 6.2.1 Digital Display
    • 6.2.2 Mobile Display
  • 6.3 By Enterprise size
    • 6.3.1 SMB's
    • 6.3.2 Large Enterprises

7 COMPETITIVE LANDSCAPE

  • 7.1 Company Profiles
    • 7.1.1 Tonic International
    • 7.1.2 Mars Media Group
    • 7.1.3 Executive Digital
    • 7.1.4 Boopin
    • 7.1.5 Xaxis
    • 7.1.6 Google
    • 7.1.7 Amazon
    • 7.1.8 Gamned!
    • 7.1.9 InMobi

8 Investment Analysis

9 Future Outlook of the Market

샘플 요청 목록
0 건의 상품을 선택 중
목록 보기
전체삭제