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세계의 프로그래매틱 광고 시장 : 점유율 분석, 산업 동향 및 통계, 성장 예측(2025-2030년)

Global Programmatic Advertisement - Market Share Analysis, Industry Trends & Statistics, Growth Forecasts (2025 - 2030)

발행일: | 리서치사: Mordor Intelligence | 페이지 정보: 영문 | 배송안내 : 2-3일 (영업일 기준)

    
    
    




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세계의 프로그래매틱 광고 시장은 예측 기간 동안 CAGR 10.75%를 기록할 전망입니다.

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주요 하이라이트

  • 광고주는 사용하는 광고 기술에 더 나은 실적과 기능을 기대합니다. 컨텐츠 게시자와 브랜드 소유자는 프로그래매틱 광고를 활용하여 관련 메시지를 찾고 적용하여 시청자의 디지털 아웃 오브 홈 광고 경험의 가치와 효과를 향상시킬 수 있습니다.
  • 프로그래매틱 광고 구매 이전에는 광고 대행사가 디지털 인벤토리를 협상하고 제공했으며 미디어 바이어가 시간과 비용이 많이 드는 절차로 구매했습니다. 프로세스에서 무의미한 단계를 제거하고 인간 책임의 일부를 로봇에 맡기면 프로그래매틱 광고는 광고 구매 시스템의 효율성과 비용 효율성을 향상시킵니다.
  • 디지털 아웃 오브 홈(DOOH) 광고 공간의 자동화된 구매, 판매 및 게재를 프로그래매틱 DOOH라고합니다. 다른 인터넷 광고와 마찬가지로 프로그래매틱 DOOH는 광고 소재의 판매 및 게재를 자동화합니다. 구매자는 프로그래매틱 거래를 이용하여 조건이 충족되면 DOOH 인벤토리를 구매하는 정확한 조건을 설정할 수 있습니다.
  • 또한 AI 엔터프라이즈 SaaS 광고 플랫폼인 ALFI가 2021년에 실시한 조사에 따르면 자동화 및 머신러닝 기술을 사용하여 디지털 광고를 구매하고 세분화된 잠재 고객에게 실시간으로 게재되는 것은 향후 3년간 비약적으로 증가할 것으로 예측됩니다.
  • 프로그래매틱 광고는 광고 캠페인의 효과에 대한 실시간 인사이트, 타겟팅 기능 향상, 광고 인벤토리 투명성 향상, 예산 이용 개선, 효과적인 광고 사기 관리 등 다양한 이점을 제공하며 이 모든 것이 시장의 견인 역할을 하고 있습니다. 반면에, 프로그래매틱 광고비에 대한 이해 부족은 예측 기간 동안 업계의 성장을 방해할 것으로 예상됩니다.
  • IAB의 분석에 따르면, 3월에 COVID-19의 첫 번째 파도가 습격했을 때, 브랜드는 밤새 최대 30%의 지출을 줄였고, 4개사 중 1개는 활동을 완전히 중단했습니다. 그 결과, 2008년 금융 위기보다 훨씬 심각한 사태가 될 것으로 많은 사람들이 예상했습니다. 2020년 말에 가까워짐에 따라 대부분의 기업이 광고비를 절감하고 때로는 중단하고 있습니다.

프로그래매틱 광고 시장 동향

스마트폰의 보급이 시장을 견인

  • 오늘날의 모바일 엔터테인먼트와 컨텐츠 환경에서 사람들은 항상 멀티태스킹을 하고, 이동 중에 미디어를 스트리밍하고, 비디오를 시청하고, 애플리케이션을 활용하고, 인터넷 서핑을 하고 있습니다. 이는 실시간 입찰(RTB) 모바일 광고에 있어서 엄청난 기회이며 위기감을 낳고 있습니다.
  • 적절한 타겟팅 도구와 능력을 가진 광고주만이 가장 초점을 맞춘 방식으로 광고를 게재했으며, 결과적으로 밀리초 단위로 입찰이 성립되어 더 큰 매출로 이어졌습니다. 광고주는 RTB를 이용하여 잠재 고객이 모바일을 구매할 준비가 된 바로 그때 광고를 제공합니다.
  • 2022년 1월 미국에 기반을 둔 머신러닝 기업은 2020년대에 모바일 광고가 마케팅 담당자가 타겟 잠재고객에게 도달할 수 있는 가장 효과적인 방법 중 하나가 될 것이라는 전략을 보고했습니다.
  • 그러나 시장은 세계적이고 경쟁이 심하기 때문에 광고주는 광고비에 대한 최대한의 수익을 얻지 않으면 존속할 수 없습니다. 그 결과 업계는 가장 중요한 부문을 획득하고 전환하기 위해 모바일 RTB로도 알려진 실시간 입찰에 대한 의존도를 강화하고 있습니다.
  • GSMA Mobile Economy Report 2021에 따르면 세계의 독특한 모바일 가입자는 53억명, 모바일 인터넷 가입자는 42억 명입니다. 게다가 75%의 스마트폰 연결이 보고되고 있어 스마트폰의 보급은 확대 경향에 있기 때문에 프로그래매틱 광고 기업에 있어서는 스마트폰이 타겟이 됩니다.

북미가 주요 점유율을 차지

  • 인터넷 광고 수익 보고서 2021에 따르면 미국의 디지털 광고는 빠른 속도로 성장했습니다. 이 부문은 2020년 2분기에 감소 후 연중 마케팅 예산 회복에서 이익을 얻을 수 있었을뿐만 아니라 팬데믹을 통해 주요 연결로 디지털 미디어에 의존하는 고립된 소비자의 홍수로부터 이익을 얻을 수 있었습니다.
  • 전반적으로 디지털 광고 수입은 전년 대비 35.4% 증가했으며 2006년 이후 가장 빠른 성장률을 기록했습니다. 디지털 시장 전체가 성장함에 따라 디지털 광고 수익도 성장하고 있습니다. IAB가 하버드 비즈니스 스쿨에 위탁한 보고서에 따르면 인터넷 경제는 지난 4년간 미국 경제의 7배의 속도로 상승해 미국 GDP의 12%를 차지했습니다.
  • 디지털 미디어에 소비되는 광고비는 디지털 미디어 채널, 특히 디지털 비디오(CTV/OTT 포함), 디지털 오디오, 소셜 미디어, 검색에 소요되는 소비자의 시간과 주목도에 동기적으로 늘어나고 있습니다. 광고주는 또한 정부의 경기자극책과 경기회복에 힘입어 2021년에 지출을 늘린 소비자들에게 접근하는 방법을 찾았습니다.
  • 2021년의 또 다른 성장의 원동력은 새로운 기업의 출현일 것입니다. 인구조사국에 따르면 2021년에는 540만 개사가 새로 설립되어 과거 최대 기업 증가율을 기록했습니다. 새로운 고객을 확보하고 지속적인 제품과 서비스를 제공하기 위해 이러한 기업은 광고가 지원하는 인터넷에 의존합니다.

프로그래매틱 광고 업계 개요

광고 캠페인을 구현하는 가장 일반적인 방법 중 하나는 프로그래매틱 광고입니다. 그러나 프로그래매틱 광고 산업은 복잡하며 프로그래매틱 광고는 불확실성에 휩싸여 있습니다. 마케팅 담당자는 프로그래매틱 광고와 이를 둘러싼 생태계에 대해 여전히 회의적입니다.

  • 2022년 3월-독립형 프로그래매틱 디지털 아웃 오브 홈(DOOH) 애드텍 기업으로 유명한 Hivestack사는 미디어매스사와의 전략적 세계 파트너십을 발표했습니다. 이 제휴를 통해 미디어매스 수요측 플랫폼(DSP)은 OpenRTB 표준에 따라 하이브스택공급측 플랫폼(SSP)에 통합되며, 미디어매스와 그 광고주는 오픈 교환을 통한 RTB 거래를 통해 하이브스택의 프리미엄 세계 DOOH 인벤토리에 액세스할 수 있습니다.
  • 2022년 5월-PubMatic은 미디어 바이어가 개방형 인터넷에서 타겟 잠재고객과 원활하게 연결할 수 있도록 종합적이고 완벽하게 통합된 플랫폼인 Connect의 출시를 발표했습니다. 이 솔루션을 통해 브랜드와 미디어 구매자는 소비자의 프라이버시를 존중하면서 광고 관련성을 높이는 주소지정에 대한 포트폴리오 접근 방식을 활성화할 수 있으며 생태계의 타사 쿠키에서 이전할 수 있습니다.

기타 혜택 :

  • 엑셀 형식 시장 예측(ME) 시트
  • 3개월간의 애널리스트 서포트

목차

제1장 서론

  • 조사의 전제조건 및 시장의 정의
  • 조사 범위

제2장 조사 방법

제3장 주요 요약

제4장 시장 인사이트

  • 시장 개요
  • 산업 밸류체인 분석
  • 업계의 매력도-Porter's Five Forces 분석
    • 공급기업의 협상력
    • 구매자 및 소비자의 협상력
    • 신규 진입업자의 위협
    • 대체품의 위협
    • 경쟁 기업간 경쟁 관계의 강도
  • COVID-19가 세계의 프로그래매틱 광고 시장에 미치는 영향

제5장 시장 역학

  • 시장 성장 촉진요인
    • 디지털 미디어 광고의 성장
    • 인공지능과 머신러닝의 채용 확대
  • 시장의 과제
    • 프로그래매틱 광고의 스킬 부족

제6장 시장 세분화

  • 거래 플랫폼별
    • 실시간 입찰(RTB)
    • 프라이빗 마켓플레이스 보증형
    • 자동 개런티드
    • 고정율
  • 광고 매체별
    • 디지털 디스플레이
    • 모바일 디스플레이
  • 기업 규모별
    • 중소기업
    • 대기업
  • 지역별
    • 북미
    • 유럽
    • 아시아태평양
    • 라틴아메리카
    • 중동 및 아프리카

제7장 경쟁 구도

  • 기업 프로파일
    • War Room Holdings, Inc
    • MediaMath
    • Digilant
    • Fyber NV
    • SmartyAds.
    • Choozle, Inc.
    • Zeta Global Corp.
    • Amazon

제8장 투자 분석

제9장 시장 전망

AJY 25.02.12

The Global Programmatic Advertisement Market is expected to register a CAGR of 10.75% during the forecast period.

Global Programmatic Advertisement - Market - IMG1

Key Highlights

  • Advertisers expect better performance and capabilities from the advertising technology they use. Content publishers and brand owners may utilise programmatic advertising to locate and apply the relevant messages to improve the value and effectiveness of a viewer's digital out-of-home advertising experience.
  • Before programmatic ad buying, ad agencies negotiated and offered digital ad slots, which media buyers subsequently purchased through a time-consuming and expensive procedure. By removing pointless steps from the process and giving some human responsibilities to robots, programmatic advertising improves the efficiency and cost-effectiveness of the ad purchasing system.
  • The automated purchasing, selling, and delivery of Digital Out-of-Home (DOOH) advertising space is referred to as programmatic DOOH. As with other internet advertising, programmatic DOOH automates the sale and distribution of ad material. Buyers can use programmatic transactions to create precise conditions that, if satisfied, will result in the purchase of a DOOH advertising slot.
  • Moreover, the use of automation and machine learning technology to purchase and show digital advertisements to segmented audiences in real-time is projected to climb drastically over the next three years, according to research conducted in 2021 from ALFI, an AI enterprise SaaS advertising platform.
  • Programmatic advertising provide various benefits, including real-time insights into the effectiveness of ad campaigns, enhanced targeting capabilities, increased transparency on ad inventory, improved budget usage, and effective ad fraud management, all of which helps to drive the market. On the other hand, a lack of understanding of programmatic advertising expenditure is expected to hamper industry growth during the projection period.
  • When the first wave of COVID-19 hit in March, according to an IAB analysis, brands cut spending by up to 30% overnight, with one in four suspending activity completely. Many expected that the consequences will be far worse than the financial crisis of 2008. As approached to the end of 2020, the majority of businesses have cut, or in some cases, ceased, their advertising expenditures.

Programmatic Advertisement Market Trends

Increased Penetration of Smart Phones Drives the Market

  • People are always multitasking, on the go, streaming media, watching Videos, utilizing applications, and surfing the web in today's mobile entertainment and content environment. This has generated a one-of-a-kind opportunity for Real-Time Bidding (RTB) mobile advertising and a sense of urgency.
  • Only advertisers with the correct targeting tools and abilities delivered advertising in the most focused way, resulting in greater sales, with bids fulfilled in milliseconds. Advertisers are using RTB to be present at the exact time when a potential client is ready to purchase a mobile, where immediate reigns supreme.
  • In January 2022, a United States-based Machine Learning company reported its strategy stating in the 2020s, mobile advertising will be one of the most effective ways for marketers to reach their target audiences.
  • Further added, however, because the market is worldwide and competition is fierce, advertisers must achieve the maximum possible return on ad expenditure to remain viable. As a result, the industry is increasingly relying on real-time bidding also known as mobile RTB to acquire and convert the most important segments.
  • As per GSMA Mobile Economy Report 2021, globally unique mobile subscribers account for 5.3 billion and 4.2 billion subscribed for mobile internet. Further, 75% smart phone connections were reported and the adoption of smartphones tend to grow which makes smartphones as target for programmatic advertisement firms.

North America Holds Major Share

  • As per the Internet Advertising Revenue Report 2021, digital advertising in the United States grew at a rapid pace. The sector has been able to profit from the rebound of marketing budgets throughout the year (after a decrease in Q2 of 2020) as well as the flood of isolated consumers who relied on digital media as their primary connection throughout the epidemic.
  • Overall, digital ad revenue grew 35.4% year over year, the fastest rate of growth since 2006. As the digital market as a whole has grown, so have digital ad revenues. According to a report commissioned by IAB from Harvard Business School, the internet economy has risen seven times faster than the US economy over the last four years, accounting for 12% of US GDP.
  • Advertising expenditures committed to digital media are growing in sync with consumer time spent and attention on digital media channels, particularly across the digital video (including CTV/OTT), digital audio, social media, and search. Advertisers also looked for ways to reach out to consumers who, boosted by government stimulus packages and a recovering economy, upped their spending in 2021.
  • An other growth driver in 2021 was surely the emergence of new firms. According to the Census Bureau, the year 2021 had the biggest increase in business growth in history, with 5.4 million new enterprises being established. To recruit new clients and provide continued products and services, these businesses rely on the ad-supported internet.

Programmatic Advertisement Industry Overview

One of the most popular ways to execute ad campaigns is through programmatic advertising. However, the programmatic advertising industry is complicated, and programmatic advertising is enclosed in uncertainty. Marketers are still skeptical about programmatic advertising and the ecosystem that surrounds it.

  • March 2022- Hivestack, prominent independent programmatic digital out of home (DOOH) ad tech company, announced a strategic global partnership with MediaMath. Through this partnership, MediaMath's Demand Side Platform (DSP) will be integrated into Hivestack's Supply Side Platform (SSP), following OpenRTB standards, which will allow for MediaMath and its advertisers to access Hivestack's premium global DOOH inventory through RTB transactions via open exchange.
  • May 2022 - PubMatic announced the launch of Connect, a comprehensive and fully integrated platform to enable media buyers to seamlessly connect with their target audiences across the open internet. The solution enables brands and media buyers to activate a portfolio approach to addressability to improve ad relevance while respecting consumer privacy, well ahead of the ecosystem's transition away from the third-party cookie.

Additional Benefits:

  • The market estimate (ME) sheet in Excel format
  • 3 months of analyst support

TABLE OF CONTENTS

1 INTRODUCTION

  • 1.1 Study Assumptions and Market Definitions
  • 1.2 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET INSIGHTS

  • 4.1 Market Overview
  • 4.2 Industry Value Chain Analysis
  • 4.3 Industry Attractiveness-Porter's Five Force Analysis
    • 4.3.1 Bargaining Power of Suppliers
    • 4.3.2 Bargaining Power of Buyers/Consumers
    • 4.3.3 Threat of New Entrants
    • 4.3.4 Threat of Substitute Products
    • 4.3.5 Intensity of Competitive Rivalry
  • 4.4 Impact of COVID-19 on the Global Programmatic Advertising Market

5 MARKET DYNAMICS

  • 5.1 Market Drivers
    • 5.1.1 Growth of Digital Media Advertisement
    • 5.1.2 Increased Adoption of Artificial Intelligence and Machine Learning
  • 5.2 Market Challenges
    • 5.2.1 Lack of Skill in Programmatic Advertisement

6 Market Segmentation

  • 6.1 By Trading Platform
    • 6.1.1 Real Time Bidding (RTB)
    • 6.1.2 Private Marketplace Guaranteed
    • 6.1.3 Automated Guaranteed
    • 6.1.4 Unreserved Fixed-rate
  • 6.2 By Advertising Media
    • 6.2.1 Digital Display
    • 6.2.2 Mobile Display
  • 6.3 By Enterprise size
    • 6.3.1 SMB's
    • 6.3.2 Large Enterprises
  • 6.4 By Geography
    • 6.4.1 North America
    • 6.4.2 Europe
    • 6.4.3 Asia Pacific
    • 6.4.4 Latin America
    • 6.4.5 Middle East & Africa

7 COMPETITIVE LANDSCAPE

  • 7.1 Company Profiles
    • 7.1.1 War Room Holdings, Inc
    • 7.1.2 MediaMath
    • 7.1.3 Digilant
    • 7.1.4 Fyber N.V.
    • 7.1.5 SmartyAds.
    • 7.1.6 Choozle, Inc.
    • 7.1.7 Zeta Global Corp.
    • 7.1.8 Amazon

8 Investment Analysis

9 Future Outlook of the Market

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