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라틴아메리카의 프로그래매틱 광고 : 시장 점유율 분석, 산업 동향과 통계, 성장 예측(2025-2030년)

Latin America Programmatic Advertising - Market Share Analysis, Industry Trends & Statistics, Growth Forecasts (2025 - 2030)

발행일: | 리서치사: Mordor Intelligence | 페이지 정보: 영문 | 배송안내 : 2-3일 (영업일 기준)

    
    
    




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라틴아메리카의 프로그래매틱 광고 시장은 예측 기간 중 8.34%의 CAGR로 추이할 전망.

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주요 하이라이트

  • 프로그래머틱 광고는 고도로 자동화된 광고 형태이며, 최적의 활용이 가능합니다. 프로그래머틱 광고의 장점 중 하나는 사용자가 기계와 제품을 사용하여 인터넷 광고 재고를 사고 팔 수 있다는 점이며, 이는 시장의 성장을 가속하고 있습니다.
  • 소비자들은 인터넷뿐만 아니라 엔터테인먼트, 뉴스, 주류 컨텐츠를 위해 커넥티드 TV, 스마트폰 등 다양한 커넥티드 플랫폼을 활용하고 있습니다. 소비자는 목적에 맞는 브랜드 광고에 반응하므로 대행사나 브랜드는 직접 광고를 도입하고 있습니다.
  • 또한 이 지역 전체에서 스마트폰의 보급이 확대되고 있는 것도 이 지역의 프로그래매틱 광고 증가에 큰 기여를 하고 있습니다. 또한 더 빠르고 복잡하지 않은 프로그래매틱의 개발은 서비스 프로바이더가 지식을 분석하고 공유하는 보다 합리적인 접근 방식을 개발하는 데 도움이 될 것으로 보입니다.
  • COVID-19는 라틴아메리카의 프로그래매틱 광고 시장에 긍정적인 영향을 미쳤습니다. 이 지역의 봉쇄 조치로 인해 기업과 조직들이 디지털 광고 방식으로 전환하고 있기 때문입니다.

라틴아메리카 프로그래매틱 광고 시장 동향

데이터 활용 증가로 인한 디지털 미디어 광고의 성장

  • 프로그래머틱 광고는 실시간 입찰을 의미하며, 광고 및 미디어 거래의 기계 대 기계 자동화를 통해 광고 재고가 있을 때마다 여러 광고주가 같은 자리에 광고 입찰을 하는 것을 의미합니다.
  • 스트리밍은 라틴아메리카 커뮤니티의 절대적인 지지를 받고 있는 미디어로, SVOD(주문형 비디오 온 디맨드)가 가장 인기가 많으며, Sherlock Communications에 따르면 라틴아메리카 SVOD 시청자 수는 2019-2021년 40 2021년까지 40% 증가했다고 합니다.
  • 이 지역의 E-Commerce가 증가함에 따라 브랜드와 기업은 적절한 시기에 적절한 메시지를 고객에게 전달하기 위한 마케팅 전략으로 소매 디지털 미디어 광고를 채택하고 있습니다.
  • 소비자와 광고주가 상호 작용할 때마다 많은 데이터가 생성됩니다. 이 생성된 데이터는 고객의 관심사, 의사결정, 접점, 참여 순간과 관련된 활동, 인지된 니즈, 주요인구통계학적 및 행동적 배경 등으로 구성됩니다. 이러한 데이터는 고객에 대한 인사이트을 구축하고 개인화된 마케팅 컨텐츠를 제작할 수 있는 견고한 플랫폼 역할을 합니다.
  • 광고주, 미디어 에이전시, 미디어 소유자는 사용 가능한 데이터와 오디언스를 활용하여 데이터를 캠페인 목적에 맞게 조정하고, 오디언스 데이터로 크리에이티브를 강화하고, 캠페인 데이터로 캠페인 성과에 대한 인사이트를 확보할 수 있습니다. 성과를 최적화하고 인사이트를 얻어 의사결정을 내릴 수 있습니다.

시장 성장을 촉진하는 모바일 프로그래매틱 광고

  • 모바일 프로그래매틱 광고는 모바일 광고를 구매, 판매 및 표시하는 자동화된 프로세스를 말합니다. 모바일 광고에는 모바일 배너 광고, 모바일 동영상 광고, 모바일 네이티브 광고 등이 포함됩니다.
  • 모바일 프로그래매틱은 수요측 플랫폼(DSP)과 공급측 플랫폼(SSP) 간의 협력이 필요하며, 모바일 프로그래매틱 광고를 자동화합니다. 모바일 프로그래매틱 광고는 지역적 위치, 운영 시스템, 타깃 오디언스의 스마트폰 유형 등 시스템이 오디언스를 타깃팅하는 데 필요한 특성을 정의합니다.
  • 모바일 프로그래매틱 광고는 정확한 타깃팅을 제공하며, 광고주는 특정 지표와 인구통계학적 지표를 통해 실시간으로 특정 잠재고객에게 도달할 수 있고, 적절한 타깃을 지정할 수 있습니다.
  • 라틴아메리카는 세계에서 모바일 보급률이 가장 빠르게 성장하는 지역 중 하나이며, GSMA에 따르면 2021년 말까지 라틴아메리카 고유 모바일 가입자 수는 약 4억 5,000만 명에 달할 것으로 예상되며, 2025년에는 4억 8,500만 명으로 늘어날 것으로 예상됩니다.
  • 스마트폰 보급률이 꾸준히 증가하면서 이 지역 프로그래매틱 광고의 확고한 기반이 되고 있습니다. 라틴아메리카에서는 아르헨티나, 브라질, 콜롬비아, 멕시코 등에서 모바일 동영상 이용이 증가하고 있습니다. 이들 국가에서는 사람들이 모바일 동영상을 통해 엔터테인먼트, 정보, 영감을 얻고, 마케터들이 이를 활용해 시청자와 소통하면서 모바일을 통한 온라인 동영상 시청이 증가하고 있습니다.

라틴아메리카 프로그래매틱 광고 산업 개요

라틴아메리카 프로그래매틱 광고 시장의 경쟁은 중간 정도입니다. 시장은 적당히 집중되어 있는 것으로 보이며, 진출기업은 합병, 인수, 서비스 혁신 등의 주요 전략을 채택하고 있습니다. 시장의 주요 기업으로는 InMobi, Smartyads, Jampp, Bidmind 등이 있습니다. 최근 동향은 다음과 같습니다.

  • 2022년 7월: 세계 광고 솔루션, 미디어 및 기술 기업 엔트라비전(Entravision)이 온두라스와 엘살바도르에서 Meta의 공식 판매 파트너가 되었다고 발표했습니다. 이번 중남미 확장을 통해 회사는 기업에게 전략적 지원, 크리에이티브 전문 지식 및 컨텐츠 개발을 제공할 수 있게 되었습니다.
  • 2022년 7월: AI 기반 모바일 광고 플랫폼을 제공하는 세계 미디어는 프로그래매틱 셀프 서비스 클라우드 기반 플랫폼인 GMX를 출시했습니다. 스케줄링, 디바이스 유형 등의 고급 타깃팅 기능을 제공합니다. 이 툴을 통해 광고주는 전략을 완전히 제어할 수 있으며, 매출을 창출하고, 매력적인 경험을 창출하고, 시청자와 소통할 수 있는 기회를 얻을 수 있습니다.

기타 혜택

  • 엑셀 형식의 시장 예측(ME) 시트
  • 3개월간의 애널리스트 지원

목차

제1장 서론

  • 조사의 전제조건과 시장의 정의
  • 조사 범위

제2장 조사 방법

제3장 개요

제4장 시장 인사이트

  • 시장 개요
  • 산업 이해관계자 분석
  • 산업의 매력 - Porter's Five Forces 분석
    • 공급 기업의 교섭력
    • 구매자·소비자의 교섭력
    • 신규 진출업체의 위협
    • 대체품의 위협
    • 경쟁 기업 간 경쟁 강도
  • COVID-19가 라틴아메리카의 프로그래매틱 광고 시장에 미치는 영향

제5장 시장 역학

  • 시장 성장 촉진요인
    • 디지털 미디어 광고의 성장
    • 프로그래매틱 광고에서 데이터의 활용
  • 시장이 해결해야 할 과제
    • 프로그래매틱 광고에서 숙련자의 부족

제6장 시장 세분화

  • 거래 플랫폼별
    • 실시간 입찰(RTB)
    • 프라이빗 시장 보증형
    • 자동 보증
    • 고정 레이트
  • 광고 매체별
    • 디지털 디스플레이
    • 모바일 디스플레이
  • 기업 규모별
    • 중소기업
    • 대기업

제7장 경쟁 구도

  • 기업 개요
    • InMobi
    • Smartyads
    • Jampp
    • Bidmind
    • Google
    • Adsmovil
    • MediaMath
    • Integral Ad Science, Inc.
    • Amazon

제8장 투자 분석

제9장 시장 전망

KSA 25.01.31

The Latin America Programmatic Advertising Market is expected to register a CAGR of 8.34% during the forecast period.

Latin America Programmatic Advertising - Market - IMG1

Key Highlights

  • Programmatic Advertising is a highly automated form of advertising that makes the best use. One of the advantages of programmatic advertising is that it lets users buy and sell internet advertising stock by using a machine or a product, which propels the market growth.
  • Consumers have been utilizing various connected platforms such as connected TV, smartphones, and many more for entertainment, news, and mainstream content as well as the internet. Agencies and brands have been implementing direct advertising as consumers respond to ads that are for brands that show their purpose.
  • Further, the increase in the adoption of smartphones across the region is also a major contribution to the rise of programmatic advertisement across the region. Also, developments in programmatic that make things faster and less complicated will help empower service providers to develop a more streamlined approach to analyzing and sharing knowledge.
  • The Covid-19 pandemic had a positive effect on the Programmatic Advertising Market in Latin America as businesses and organizations are switching to digital advertising methods in the wake of the global lockdown imposed in the region.

Latin America Programmatic Advertising Market Trends

Growth of Digital Media Advertisement Due to Increased Use of Data

  • Programmatic advertising refers to real-time bidding, which means multiple advertisers bidding for advertising at the same spot whenever an ad inventory is available using machine-to-machine automation of advertising and media transactions.
  • Streaming is a medium that has gained the outright support of the community in Latin America. The SVOD (subscription video-on-demand) variant is the most popular kind. According to Sherlock Communications, the Latin American SVOD audience grew 40% between 2019 to 2021.
  • With the increase in e-commerce across the region, brands and companies are adopting retail digital media advertising as a marketing strategy to reach their customers with the right message at the right time.
  • With every interaction between the consumer and advertiser, there is a lot of data being generated. This generated data comprises customer interests, decisions, points of contact, activities relative to those moments of engagement, perceived needs, the key demographic and behavioral background, and many more. Such data serves as a robust platform to build insights about customers and create personalized marketing content.
  • Advertisers, media agencies and media owners can utilize the data and audiences available to match data to campaign objectives, enhance creativity using audience data, optimise campaign performance using campaign data, gain insights and make decisions.

Mobile Programmatic Advertisements to Drive the Market Growth

  • Mobile Programmatic Advertisement refers to the automated process of buying, selling, and displaying mobile ads. Mobile Ads include mobile banner ads, mobile video ads, mobile native ads, and many more.
  • Mobile Programmatic necessitates cooperation between the Demand-side platform (DSP) and supply-side platform (SSP) and automates mobile programmatic advertising. Mobile Programmatic advertising will define the characteristics according to which the system needs to target audiences, such as geolocation, operational system, type of smartphone of your target audience, and many more.
  • Mobile Programmatic Advertising provides precise targeting, which allows advertisers to reach their specific audience in real-time and dictate the right audience using certain metrics and demographics.
  • Latin America is one of the fastest growing regions in terms of mobile penetration in the world. According to the GSMA, the number of unique mobile subscribers in Latin America is expected to reach nearly 450 million by the end of 2021 and increase to 485 million by 2025.
  • The smartphone adoption rates are growing steadily, laying a firm basis for regional programmatic advertisement. Mobile video usage is rising in Latin America in countries such as Argentina, Brazil, Colombia, and Mexico. These countries have witnessed an increase in online video watching on mobile as people find entertainment, information, and inspiration through mobile video, and marketers leverage it to connect with the audience.

Latin America Programmatic Advertising Industry Overview

The Latin America Programmatic Advertising Market is moderately competitive. The market appears to be moderately concentrated, with players adopting key strategies like mergers, acquisitions, and service innovation. Some of the major players in the market are InMobi, Smartyads, Jampp, Bidmind, etc. Some of the recent developments are:

  • July 2022: Entravision, a global advertising solutions, media, and technology company, announced that it had become the Authorized Sales Partner of Meta in Honduras and El Salvador. This expansion within Latin America will enable the company to provide companies with strategic support, creative expertise, and content development.
  • July 2022: Globale Media, the AI-driven mobile advertising platform, has launched GMX - a programmatic self-serve cloud-based platform. GMX will offer advanced targeting such as gender-based, geo-fencing, age-based, campaign scheduling, device type, and many more. This tool gives advertisers complete control over their strategy and thereby helps them to generate revenue, create engaging experiences and connect with the audience.

Additional Benefits:

  • The market estimate (ME) sheet in Excel format
  • 3 months of analyst support

TABLE OF CONTENTS

1 INTRODUCTION

  • 1.1 Study Assumptions and Market Definitions
  • 1.2 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET INSIGHTS

  • 4.1 Market Overview
  • 4.2 Industry Stakeholder Analysis
  • 4.3 Industry Attractiveness-Porter's Five Force Analysis
    • 4.3.1 Bargaining Power of Suppliers
    • 4.3.2 Bargaining Power of Buyers/Consumers
    • 4.3.3 Threat of New Entrants
    • 4.3.4 Threat of Substitute Products
    • 4.3.5 Intensity of Competitive Rivalry
  • 4.4 Impact of COVID-19 on the Programmatic Advertising Market in Latin America

5 MARKET DYNAMICS

  • 5.1 Market Drivers
    • 5.1.1 Growth of Digital Media Advertisement
    • 5.1.2 Better use of Data for Programmatic Advertising
  • 5.2 Market Challenges
    • 5.2.1 Lack of Skilled personel in Programmatic Advertisement

6 MARKET SEGMENTATION

  • 6.1 By Trading Platform
    • 6.1.1 Real Time Bidding (RTB)
    • 6.1.2 Private Marketplace Guaranteed
    • 6.1.3 Automated Guaranteed
    • 6.1.4 Unreserved Fixed-rate
  • 6.2 By Advertising Media
    • 6.2.1 Digital Display
    • 6.2.2 Mobile Display
  • 6.3 By Enterprise size
    • 6.3.1 SMB's
    • 6.3.2 Large Enterprises

7 COMPETITIVE LANDSCAPE

  • 7.1 Company Profiles
    • 7.1.1 InMobi
    • 7.1.2 Smartyads
    • 7.1.3 Jampp
    • 7.1.4 Bidmind
    • 7.1.5 Google
    • 7.1.6 Adsmovil
    • 7.1.7 MediaMath
    • 7.1.8 Integral Ad Science, Inc.
    • 7.1.9 Amazon

8 Investment Analysis

9 Future Outlook of the Market

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