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북미의 프로그래매틱 광고 시장 : 시장 점유율 분석, 산업 동향 및 통계, 성장 예측(2025-2030년)

North America Programmatic Advertisement - Market Share Analysis, Industry Trends & Statistics, Growth Forecasts (2025 - 2030)

발행일: | 리서치사: Mordor Intelligence | 페이지 정보: 영문 | 배송안내 : 2-3일 (영업일 기준)

    
    
    




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북미의 프로그래매틱 광고 시장은 예측 기간 동안 17.18%의 연평균 복합 성장률(CAGR)로 추이할 전망입니다.

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주요 하이라이트

  • 광고주는 사용하는 광고 기술에 더 나은 실적과 기능을 기대합니다. 컨텐츠 게시자와 브랜드 소유자는 프로그래매틱 광고를 활용하여 관련 메시지를 검색 및 적용하여 시청자의 디지털 옥외 광고 경험의 가치와 효과를 향상시킬 수 있습니다.
  • 북미 마케팅 전문가 중 10명 중 1명만이 프로그래매틱 광고를 완전히 이해하지 못합니다. 이 업계의 급성장에 대응하기 위해 우수한 인재 수요는 꾸준히 높아지고 있습니다.
  • 기업 및 대행사가 필요 변화와 사내 프로그래매틱 광고 기술을 다루는 동안 기술 부족은 매우 오랫동안 지속될 것으로 보입니다. 예를 들어, 프로그래매틱 TV는 이 흥미진진한 기술적 진보의 결과로 보다 전문적인 인력과 교육을 곧 필요로할 것입니다.
  • 또한 소셜 네트워크 및 기타 온라인 스트림 서비스가 확대됨에 따라 동영상은 지난 몇 년동안 꾸준한 성장세를 보이고 있습니다. 캐나다 디지털 시장에서는 2015년 이후 동영상 광고가 6배 이상으로 증가하고 있습니다. 하워드 비즈니스 리뷰에 따르면 2022년에는 동영상이 다른 전통적인 디지털 디스플레이 광고비를 처음으로 초과할 것으로 예상됩니다. 2022년 말까지 디지털 광고 동영상의 거의 75%가 프로그래밍 방식으로 구매될 것으로 예상됩니다.
  • 게다가 미국을 기반으로 하는 AI 엔터프라이즈 SaaS 광고 플랫폼인 ALFI의 2021년 설문에 따르면 실시간으로 부문화된 잠재고객에게 디지털 광고를 구매하고 표시하기 위한 자동화 및 머신러닝 기술의 사용은 향후 3년간 비약적으로 상승할 것으로 예측됩니다.
  • 프로그래매틱 광고는 광고 캠페인의 효과에 대한 실시간 인사이트, 타겟팅 기능 강화, 광고 인벤토리 투명성 향상, 예산 이용 개선, 효과적인 광고 사기 관리 등 다양한 이점을 제공하며, 이 모든 것이 시장의 견인 역할을 하고 있습니다. 반면에, 프로그래매틱 광고비에 대한 이해 부족은 예측 기간 동안 업계의 성장을 방해할 것으로 예상됩니다.
  • IAB의 분석에 따르면, 3월에 COVID-19의 첫 번째 파도가 습격했을 때, 브랜드는 밤새 최대 30%의 지출을 줄였고, 4개사 중 1개는 활동을 완전히 중단했습니다. 그 결과, 2008년 금융위기보다 훨씬 심각한 사태가 될 것으로 많은 사람들이 예상했습니다. 2020년 말에 가까워짐에 따라 대부분의 기업이 광고비를 절감하고 때로는 중단하고 있습니다.

북미의 프로그래매틱 광고 시장 동향

모바일 보급률 상승으로 시장 견인

  • 디지털 광고는 특정 디지털 플랫폼이 데이터를 수익화하는 주요 방법 중 하나입니다. 세계 디지털 플랫폼은 북미를 포함한 시장의 주력으로서의 지위를 계속 강화하고 있습니다.
  • UNCTAD Digital Economy Report 2021에 따르면 디지털 광고비는 2022년까지 전체 미디어 광고비의 60%까지 증가할 것으로 예상되며, 이는 2013년의 약 2배입니다. 그때까지는 상위 5개의 디지털 플랫폼이 전체 디지털 광고비의 70% 이상을 차지할 것으로 예상됩니다.
  • 2026년까지 5G 모바일 데이터 트래픽은 4G 및 기존 기술을 능가할 것으로 예상됩니다. 효율적인 네트워크, 하이엔드 사용자 디바이스, 합리적인 가격의 거대한 데이터 패키지로 인해 북미와 유럽은 다른 지역보다 세계적으로 데이터 소비량이 많지만 5G 기술 세계의 모바일 가입률은 낮습니다.
  • GSMA Mobile Economy Report에 따르면 북미에서는 2021년 가입자 보급률이 84%로 보고되었으며 2025년에는 85%가 될 것으로 예상되고 있습니다. 한편 2021년 스마트폰 보급률은 82%로 보고되었으며 2025년에는 85%가 될 것으로 예상됩니다. 이러한 모바일 보급률이 높아짐에 따라 북미의 프로그래매틱 기업의 대부분은 보다 도달범위가 넓은 모바일 광고를 채택하게 되었습니다.

5G, AI, ML 등 기술의 채용이 시장을 확대할 것으로 예상

  • 머신러닝 AI 알고리즘은 비 AI 알고리즘보다 프로그래매틱 광고의 실시간 환경에 훨씬 적합합니다. 대규모 데이터 세트도 AI 시스템에 의해 신속하게 처리될 수 있습니다. 이러한 요소를 결합하면 AI가 프로그래매틱 광고의 여러 측면에 어떤 영향을 미치는지에 영향을 미칩니다.
  • MediaMath, Xandr 등 시장 기업들은 AI가 소비자 데이터에 비추어 입찰 전략을 조정하고 획득하려는 인벤토리의 적절한 입찰가를 선택할 때 마케팅 담당자를 지원할 수 있는 등 다양한 이점이 있기 때문에 프로그래매틱 광고의 AI에 관심을 보이고 있습니다. 이렇게 하면 ROI가 향상되고 광고비가 절감됩니다.
  • 경매를 가장 적격한 입찰자로 제한함으로써 AI는 사용 가능한 광고 공간에 대한 제안에서 성공할 가능성이 높은 광고주를 식별하는 데 도움을 줄 수 있습니다. 이것은 게시자에게 유리합니다.
  • GSMA 모바일 이코노미 보고서에 따르면 북미에서는 2G, 3G 네트워크의 보급률이 각각 3%, 6%입니다. 2021년에는 4G가 78%, 5G가 13%를 차지합니다. 2025년에는 5G 점유율이 63%, 4G가 31%, 2G, 3G가 2%, 4%가 될 것으로 예측됩니다.

북미의 프로그래매틱 광고 산업 개요

북미의 프로그래매틱 광고 시장은 적당히 단편화되어 있으며 여러 대형 기업으로 구성되어 있습니다. PubMatic, MediaMath, Google Ad Manager, Adobe Advertisement Cloud, AdRoll 등 시장에서 큰 점유율을 가진 주요 기업은 다양한 기술 채택을 통해 해외 고객 기반 확대에 주력하고 있습니다.

  • 2021년 10월-미국 기반 PubMatic과 바이사이드 및 셀사이드 잠재고객 타겟팅 및 컨텍스트 타겟팅을 원활하게 통합하는 통합 타겟팅으로 유명한 Semasio는 미디어 바이어가 사용자 및 페이지 수준에서 잠재고객의 어드레서빌리티를 높일 수 있는 파트너십 확대를 발표
  • 2021년 11월-뉴욕에 본사를 둔 미디어 매스는 수요측 플랫폼(DSP)을 IBM Watson Advertising Weather 타겟팅과 통합하여 새로운 프라이버시 기준을 충족하면서 디지털 광고의 정확성과 효과를 향상시킵니다.

기타 혜택 :

  • 엑셀 형식 시장 예측(ME) 시트
  • 3개월간의 애널리스트 서포트

목차

제1장 서론

  • 조사의 전제조건 및 시장의 정의
  • 조사 범위

제2장 조사 방법

제3장 주요 요약

제4장 시장 인사이트

  • 시장 개요
  • 업계 이해관계자 분석
  • 업계의 매력도-Porter's Five Forces 분석
    • 공급기업의 협상력
    • 구매자 및 소비자의 협상력
    • 신규 진입업자의 위협
    • 대체품의 위협
    • 경쟁 기업간 경쟁 관계의 강도
  • COVID-19가 국내 프로그래매틱 광고 시장에 미치는 영향

제5장 시장 역학

  • 시장 성장 촉진요인
    • 광고 성장을 견인하는 디지털 미디어
    • AI와 ML의 채용 증가가 프로그래매틱 광고 견인
    • 스마트폰의 보급 확대
  • 시장의 과제
    • 프로그래매틱 광고의 스킬 부족
    • 에코시스템에 대한 이해 부족 등, RTB에 수반하는 리스크 개인 데이터의 처리

제6장 시장 세분화

  • 거래 플랫폼별
    • 실시간 입찰(RTB)
    • 프라이빗 마켓플레이스 보증형
    • 자동 보증
    • 고정율
  • 광고 매체별
    • 디지털 디스플레이
    • 모바일 디스플레이
  • 기업 규모별
    • 중소기업
    • 대기업

제7장 경쟁 구도

  • 기업 프로파일
    • PubMatic, Inc.
    • MediaMath
    • Google Ad Manager
    • Adobe Advertising Cloud
    • AdRoll
    • Amobee, Inc.
    • Xandr
    • The Trade Desk
    • Magnite, Inc.
    • Digital Remedy

제8장 투자 분석

제9장 시장 전망

AJY 25.02.12

The North America Programmatic Advertisement Market is expected to register a CAGR of 17.18% during the forecast period.

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Key Highlights

  • Advertisers expect better performance and capabilities from the advertising technology they use. Content publishers and brand owners may utilize programmatic advertising to locate and apply the relevant messages to improve the value and effectiveness of a viewer's digital out-of-home advertising experience.
  • Only one in ten marketing specialists in North America fully comprehends programmatic advertising. To keep up with this industry's rapid growth, there is a steady rise in the demand for qualified talent.
  • As companies and agencies grapple with shifting needs and internal programmatic advertising technologies, there will be a skills scarcity for a very long time. For instance, programmed TV will soon require more specialist personnel and training as a result of this exciting technological advancement.
  • Further, with the expansion of social networks and other online stream services, videos have shown the steady growth over the past years. Canadian digital market has witnessed a more than six-fold increase in video ads since 2015. In 2022, video is predicted to overcome other traditional digital display spend for the first time,according to Harward Business Review . It is estimated that nearly 75% of digital ad video will be bought programmatically by the end of 2022.
  • Moreover, the use of automation and machine learning technology to purchase and show digital advertisements to segmented audiences in real-time is projected to climb drastically over the next three years, according to research conducted in 2021 from ALFI, a US based AI enterprise SaaS advertising platform.
  • Programmatic advertising provide various benefits, including real-time insights into the effectiveness of ad campaigns, enhanced targeting capabilities, increased transparency on ad inventory, improved budget usage, and effective ad fraud management, all of which help drive the market. On the other hand, a lack of understanding of programmatic advertising expenditure is expected to hamper industry growth during the projection period.
  • When the first wave of COVID-19 hit in March, according to an IAB analysis, brands cut spending by up to 30% overnight, with one in four suspending activity completely. Many expected that the consequences will be far worse than the financial crisis of 2008. As approached to the end of 2020, the majority of businesses have cut, or in some cases, ceased, their advertising expenditures.

North America Programmatic Advertisement Market Trends

Increased Mobile Penetration Drives the Market

  • Digital advertising is one of the primary ways that certain digital platforms monetise their data. Global digital platforms have kept strengthening their position as the market's main force including North America.
  • As per UNCTAD Digital Economy Report 2021, digital advertising spending is anticipated to increase to 60% of all media advertising spending by 2022, which is about twice as much as it was in 2013. By then, it's anticipated that the top five digital platforms would account for more than 70% of all digital advertising spending.
  • By 2026, it is predicted that 5G mobile data traffic would outpace that of 4G and older technologies. Due to their efficient networks, high-end user devices, and reasonably priced huge data packages, North America and Europe consume more data globally than other regions while having lower worldwide mobile subscription rates for 5G technology.
  • As per GSMA Mobile Economy Report, in North America, subscriber penetration in 2021 was reported to be 84% and is anticipated to 85% in 2025. While smartphone adoption in 2021 was reported as 82% and is anticipated to be 85% in 2025. Such kind of growth in mobile penetration leads most of the North American programmatic companies to adopt mobile advertisement to have greater reach.

Adoption of Technologies such as 5G, AI & ML are anticipated to Grow the Market

  • Machine learning AI algorithms are far more suited to the real-time environment of programmatic advertising than non-AI algorithms because they can learn from and modify their behavior in response to new patterns they detect. Large datasets may be processed swiftly by AI systems as well. Together, these elements affect how AI affects many facets of programmatic advertising.
  • Companies in the market such as MediaMath, Xandr, etc. show interest in AI for programmatic advertisement due to various benefits such as AI may assist marketers in adjusting their bid strategy in light of consumer data and helping them choose the appropriate bid price for the ad space they wish to acquire. This increases ROI and lowers ad spending.
  • By restricting the auction to the most qualified bidders, AI may also assist in identifying which advertisers are more likely to be successful with their offers for the available ad space. This is advantageous to the publishers.
  • As per GSMA Mobile Economy Reports, in North America, 2G, 3G network adoption rate shares as 3%, 6% respectively. While 4G holds major share accounted 78% and 5G as 13% in 2021. While it is anticipated that 5G contributes to 63% share followed by 4G with 31% and 2G, 3G with 2%, 4% shares in 2025.

North America Programmatic Advertisement Industry Overview

The North America Programmatic Advertisement market is moderately fragmented and consists of several major players. The major players with a prominent share in the market such as PubMatic, MediaMath, Google Ad Manager, Adobe Advertisement Cloud, AdRoll, etc., are focusing on expanding their customer base across foreign countries through the adoption of various technologies.

  • October 2021 - US-based companies PubMatic and Semasio, a prominent player in Unified Targeting which seamlessly combines audience and contextual targeting on the buy- and the sell-side, announced an expanded partnership that enables media buyers to increase audience addressability at a user- and page-level.
  • November 2021 - NewYork based MediaMath has integrated its demand-side platform (DSP) with IBM Watson Advertising Weather Targeting to offer increased digital advertising precision and effectiveness while addressing new privacy standards.

Additional Benefits:

  • The market estimate (ME) sheet in Excel format
  • 3 months of analyst support

TABLE OF CONTENTS

1 INTRODUCTION

  • 1.1 Study Assumptions and Market Definitions
  • 1.2 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET INSIGHTS

  • 4.1 Market Overview
  • 4.2 Industry Stakeholder Analysis
  • 4.3 Industry Attractiveness-Porter's Five Force Analysis
    • 4.3.1 Bargaining Power of Suppliers
    • 4.3.2 Bargaining Power of Buyers/Consumers
    • 4.3.3 Threat of New Entrants
    • 4.3.4 Threat of Substitute Products
    • 4.3.5 Intensity of Competitive Rivalry
  • 4.4 Impact of COVID-19 on the Programmatic Advertising Market in the Country

5 MARKET DYNAMICS

  • 5.1 Market Drivers
    • 5.1.1 Digital Media driving Advertisement Growth
    • 5.1.2 Increased Adoption of AI and ML drives Programmatic Advertisement
    • 5.1.3 Increased penetration of Smart Phones
  • 5.2 Market Challenges
    • 5.2.1 Lack of Skill in Programmatic Advertisement
    • 5.2.2 Risks involved in RTB such as Limited Understanding of Ecosystem Processing Personal Data

6 MARKET SEGMENTATION

  • 6.1 By Trading Platform
    • 6.1.1 Real Time Bidding (RTB)
    • 6.1.2 Private Marketplace Guaranteed
    • 6.1.3 Automated Guaranteed
    • 6.1.4 Unreserved Fixed-rate
  • 6.2 By Advertising Media
    • 6.2.1 Digital Display
    • 6.2.2 Mobile Display
  • 6.3 By Enterprise size
    • 6.3.1 SMB's
    • 6.3.2 Large Enterprises

7 COMPETITIVE LANDSCAPE

  • 7.1 Company Profiles
    • 7.1.1 PubMatic, Inc.
    • 7.1.2 MediaMath
    • 7.1.3 Google Ad Manager
    • 7.1.4 Adobe Advertising Cloud
    • 7.1.5 AdRoll
    • 7.1.6 Amobee, Inc.
    • 7.1.7 Xandr
    • 7.1.8 The Trade Desk
    • 7.1.9 Magnite, Inc.
    • 7.1.10 Digital Remedy

8 INVESTMENT ANALYSIS

9 FUTURE OUTLOOK OF THE MARKET

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