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라틴아메리카의 의약품 제조 수탁 기관 시장 : 점유율 분석, 산업 동향, 성장 예측(2025-2030년)

Latin America Pharmaceutical Contract Manufacturing Organization - Market Share Analysis, Industry Trends & Statistics, Growth Forecasts (2025 - 2030)

발행일: | 리서치사: Mordor Intelligence | 페이지 정보: 영문 | 배송안내 : 2-3일 (영업일 기준)

    
    
    




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라틴아메리카의 의약품 제조 수탁기관 시장 규모는 2025년 31억 3,000만 달러, 2030년 35억 7,000만 달러로 추정되며, 예측기간(2025-2030년)중 CAGR은 2.65%에 달할 것으로 예측됩니다.

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의약품 등록 비용이 낮고 라틴아메리카 국가의 경제 발전이 진행되고 있는 것이 이 지역의 의약품 성장을 가속하는 두 가지 요인입니다. 연구개발에 대한 투자 확대와 제약 업계의 기술 진보가 라틴아메리카의 수탁 제조 시장을 뒷받침하고 있습니다.

주요 하이라이트

  • 고령화 인구가 증가함에 따라 만성 질환의 유병률도 증가하고 있습니다. 이는 의약품 시장의 성장을 뒷받침하고 제약 기업이 라틴아메리카의 제조 수탁 기업에 제조를 위탁하는 원인이 되고 있습니다.
  • 제약 기업이 제조를 외주하는 것은 신속한 납기, 경비 절감, 수익 확대 때문입니다. 의약품 제조업체가 핵심 역량에 집중하여 기업 수익을 확대하려는 경향이 커지고 있다는 점도 시장 성장을 뒷받침하고 있습니다. 또한 제조 아웃소싱은 기업의 의약품 개발 프로세스를 가속화하고 시장 경쟁 우위를 제공합니다.
  • 정부기관인 위스콘신주 경제개발공사에 따르면 멕시코는 라틴아메리카에서 두 번째로 큰 의약품 시장이며 세계의 의약품 시장 톱 15 중 하나입니다. 멕시코 시장은 제네릭 의약품보다 브랜드 의약품을 선호하기 때문에 혁신적인 의약품 라이선스 제공에 이상적인 시장이 되었습니다. 멕시코 시장은 연구 개발(R&D)에서 멕시코의 경쟁력을 향상시키는 정부의 이니셔티브에 의해 더 많은 국제 제약 기업과 수탁 제조업자를 끌어들이고 있으며, 이로써 이 나라에서의 바이오시밀러 의약품의 이용가능성과 가격이 향상될 가능성이 높습니다.
  • 게다가 혁신적인 R&D 기기에 대한 투자, 의료보험과 헬스케어 비용 증가, 의약품 등록정책의 유지, 신약개발에 관련된 인건비, 과학자, 원재료, 전임상시험 및 임상시험의 비용이 낮아지면서 많은 국제 제약기업이 R&D 활동을 제조위탁처에 아웃소싱하게 됩니다.
  • 그러나 현재의 상황은 투자를 억제하고 PE 기업에게 어려움을 겪고 있습니다. 지난 몇 년간 설비 업그레이드에 투자해 온 CMO는 변동 금리 상승으로 보다 고액의 부채를 안게 되었습니다. 또한 자본 비용 상승으로 기업은 공장의 현대화 계획을 제한할 수밖에 없을 것으로 보입니다. 이는 2024년부터 2029년까지 시장 성장을 방해할 수 있습니다.

라틴아메리카의 의약품 제조 위탁 기관 시장 동향

액체 제형 부문이 성장을 견인할 것으로 예상

  • 액체 제형은 투여의 유연성이 높고, 삼키기 쉽고, 즉효성이 있기 때문에 의약품에 사용되어 왔습니다. 액체 제형의 대부분은 크게 1상성과 2상성으로 구분됩니다. 이러한 큰 분류 중 일부는 경구 현탁액, 시럽, 용액, 엘릭시르와 같은 다양한 투여 형태가 있습니다. 중남미 국가에서는 액체 제형에 대한 수요가 증가하고 있으며 시장 성장을 가속하고 있습니다.
  • 건강 관리 분야에서 정부 이니셔티브 증가, 생물 제제의 혁신, 암 및 노화 관련 질병 증가는 원료 제조 시장의 확대를 뒷받침하는 중요하고 중대한 이유입니다.
  • 게다가 브라질의 인구동태가 급속히 변화하고 있기 때문에 브라질의 의약품 및 헬스케어 섹터는 중장기적으로 왕성한 수요가 전망됩니다(50세 이상의 인구 비율은 2030년까지 24%까지 상승할 것으로 예측됨). 국제 무역 협회에 따르면, 브라질은 라틴아메리카 최대의 건강 관리 시장이며 업계는 가격 주도형이며 신기술의 혜택이 시장 성장을 뒷받침하고 있습니다.
  • 또한, 소아와 성인은 많은 차이가 있기 때문에 소아에 특화된 복용 형태의 개발은 매우 어렵습니다. 경구 복용 형태가 소아 환자에게 적합하지 않으면 협측 복용 형태가 좋은 대안입니다. 소아는 성인과 마찬가지로 삼키는 능력이 있거나 없을 수 있습니다. 그러나 고형 투여 형태는 일반적으로 5세 미만의 어린이에게는 어렵습니다. 약의 맛이 불쾌하면, 정제의 크기에 관계없이 어린이는 복약을 거부 할 수 있으므로 주의가 필요합니다. 이러한 요인은 이 지역에서 액체 제형의 성장을 가속할 것으로 예상됩니다.
  • 또한 점비약과 안과 부위에서 액체 제형을 지속적으로 사용함으로써 액체 제형 부문이 안정적인 성장을 기록할 것으로 예상됩니다. 이 성장의 배경에는 신체 통증, 골다공증, 성병 등 특정 유형의 질병 및 장애에 대한 비강 투여 시스템의 연구 개발이 증가하고 있어 의약 업계에서 수탁 포장 수요를 촉진할 것으로 예상됩니다.
  • 라틴아메리카에서는 건강에 대한 정부 투자가 증가함에 따라 의료비 자체 부담이 감소하고 있습니다. 아르헨티나, 브라질, 멕시코의 건강 관리 지출 증가가 이 지역 시장 성장을 가속하고 있습니다.

멕시코가 시장에서 큰 점유율을 차지할 전망

  • 멕시코의 의약 시장은 생산 비용이 낮고 미국에 근접하여 세계 제약 회사의 주목을 받고 있습니다.
  • OECD에 따르면 2023년 동국의 헬스케어 지출은 GDP의 5.5%를 차지합니다. 사회적 약자에 대한 건강보험 적용 범위는 시간이 지남에 따라 확대되어 OECD 회원국 중 89.3%를 차지하게 되었습니다. 이 때문에 제약회사는 멕시코 시장에 주목하게 되었습니다. 그러나 정부의 지원이 약하고 멕시코 국민의 1인당 의료 지출이 낮기 때문에 의약품 제조의 아웃소싱 여지는 큽니다.
  • 제네릭 의약품의 지속적인 매출 증가가 현지 의약품 수탁 제조업체의 수익을 끌어올리고 있습니다. 또한 멕시코 제네릭 의약품 시장의 현저한 성장은 멕시코를 기반으로 한 생산 활동을 통해 다른 라틴아메리카 시장에 진출을 목표로 외국 제조업체의 투자를 모으고 있습니다. 국제 무역 협회에 따르면, 멕시코는 생물학적 응용 및 생명 과학 연구에 투자하고 있으며, 이는 시장에 큰 성장 기회가되고 있습니다.
  • 국제무역국에 따르면 멕시코의 의약품 매출액은 2023년 108억 3,000만 달러에 이를 것으로 추정됩니다. 멕시코 정부는 합리적인 가격으로 안전하고 효율적인 치료를 국민에게 제공합니다. 멕시코에서는 400개 가까운 연구소가 의약품을 제조하고 있으며 시장 성장을 뒷받침하고 있습니다.

라틴아메리카 의약품 제조 위탁 기관 산업 개요

중남미의 의약품 제조 수탁기관 시장은 단편화되고 있습니다. 벤더는 시장 점유율과 수익성을 높이기 위해 지역을 넘어 확장하고 기업과 전략적 및 협력적인 이니셔티브를 맺고 있습니다. 최근 시장 동향을 일부 소개하면,

  • 2024년 2월 - 덴마크에 본사를 둔 Novo Holdings가 미국을 거점으로 하는 의약품 제조 수탁회사 Catalent을 인수한다고 발표했습니다. Catalent는 아르헨티나, 브라질 등 중남미 국가에서 사업을 전개하고 있습니다. 이 인수로 Novo Holdings의 제조 능력과 지리적 존재가 세계적으로 높아질 가능성이 높습니다.
  • 2023년 12월 - 유럽의 의약품 제조 수탁회사 Acino Pharmaceutical AG는 라틴아메리카에서의 의약품 사업을 확대하기 위해 멕시코의 바이오 의약품 회사 M8 Pharmaceuticals 인수를 발표했습니다.

기타 혜택

  • 엑셀 형식 시장 예측(ME) 시트
  • 3개월간의 애널리스트·지원

목차

제1장 서론

  • 조사의 전제조건과 시장 정의
  • 조사 범위

제2장 조사 방법

제3장 주요 요약

제4장 시장 역학

  • 시장 개요
  • 업계의 매력도 - Porter's Five Forces 분석
    • 공급기업의 협상력
    • 소비자의 협상력
    • 신규 진입업자의 위협
    • 경쟁 기업간 경쟁 관계
    • 대체품의 위협
  • 산업 밸류체인 분석
  • 시장 성장 촉진요인
    • 만성 질환 증가
    • 낮은 제조 비용
  • 시장 성장 억제요인
    • 엄격한 규제 요건
    • CMO의 수익성에 영향을 미치는 생산 능력의 문제

제5장 시장 세분화

  • 서비스 유형별
    • 원약(API) 제조
      • 저분자
      • 고분자
      • 고활성 API(HPAPI)
    • 최종 제제(FDF) 개발·제조
      • 고형 제제
      • 정제
      • 기타(캡슐, 분말 등)
      • 액체 제형
      • 주사제 제형
    • 2차 포장
  • 국가별
    • 브라질
    • 멕시코
    • 아르헨티나

제6장 경쟁 구도

  • 기업 프로파일
    • Catalent Inc.
    • Acino International AG
    • Thermo Fisher Scientific Inc.(Patheon Inc.)
    • Boehringer Ingelheim Group
    • Pfizer CentreSource(Pfizer Inc.)
    • Lonza Group AG
    • Famar SA
    • Baxter Biopharma Solutions(Baxter International Inc.)

제7장 투자 분석

제8장 시장의 미래

JHS 25.02.12

The Latin America Pharmaceutical Contract Manufacturing Organization Market size is estimated at USD 3.13 billion in 2025, and is expected to reach USD 3.57 billion by 2030, at a CAGR of 2.65% during the forecast period (2025-2030).

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The low cost of drug registration and the ongoing economic development of Latin American countries are two factors driving the growth of pharmaceuticals in the region. Rising investments in research and development and technological advancements in the pharmaceutical industry boost the contract manufacturing market in Latin America.

Key Highlights

  • With the increase in the aging population, the prevalence of chronic conditions has also increased, which has boosted pharmaceutical market growth and caused pharmaceutical companies to outsource manufacturing to contract manufacturers in Latin America.
  • Pharmaceutical companies outsource production for rapid turnaround time, lowered expenses, and revenue growth. The rising inclination of drug manufacturers to focus on core competencies to grow the company's revenue boosts the market's growth. Also, outsourcing manufacturing can accelerate the drug development process for companies, giving them a competitive advantage in the market.
  • According to the Wisconsin Economic Development Corporation, a government agency, Mexico is the second-largest pharmaceutical market in Latin America and is one of the world's top 15 pharma markets. The Mexican market prefers branded over generic products, making it an ideal market for licensing innovative medicines. The Mexican market is attracting more international pharma firms and contract manufacturers due to their government initiatives that have improved the country's competitive edge in research and development (R&D), which is likely to increase the availability and affordability of biosimilar medicines in the country.
  • Additionally, investment in innovative research and development (R&D) equipment, the increasing cost of medical insurance and healthcare along with maintaining drug registration policies and low costs of labor, scientists, raw materials, and preclinical and clinical trials involved in the development of new drug products, many international pharma companies have been drawn to outsourcing their research and development activities to contract manufacturers, thus boosting the market's growth.
  • However, the current situation discourages investment and presents challenges for PE firms. CMOs that have invested in upgrading their facilities in the past few years are stuck with more expensive debt because variable interest rates have increased for loans. Also, the increasing cost of capital will force companies to limit plans to modernize their plants. This might hinder the market's growth between 2024 and 2029.

Latin America Pharmaceutical Contract Manufacturing Organization Market Trends

The Liquid Dose Formulation Segment is Expected to Witness Growth

  • Liquid formulations have been used in pharmaceuticals because of their high dosing flexibility, their ability to be swallowed easily, and their ability to act quickly. Most liquid formulations fall into two broad categories: monophasic and biphasic. Within these broad categories are many different dosage forms, such as oral suspension, syrup, solutions, and elixirs. The increasing demand for liquid drug formulations in Latin American countries boosts the market's growth.
  • The rise in government initiatives in the healthcare field, biologics innovation, and an increase in cancer and age-related disorders are crucial and critical reasons propelling the expansion of the active pharmaceutical ingredient manufacturing market.
  • Additionally, the Brazilian pharmaceutical and healthcare sector will experience strong demand in the medium and long term as the country's demographics are changing rapidly (the proportion of the population aged 50 and over is projected to rise to 24% by 2030). According to the International Trade Association, Brazil is the largest healthcare market in Latin America, and the industry is price-driven with the benefits of new technologies to boost the market's growth.
  • Moreover, developing pediatric-specific dosage forms is incredibly challenging due to the many differences between pediatric and adult populations. If the oral dosage form is unsuitable for pediatric patients, the buccal dose form is a good alternative. Children may or may not have the same ability to swallow as adults; however, solid dosage forms are generally difficult for children under the age of 5. It is important to note that children may refuse medication regardless of the size of the tablet if the flavor of the drug is unpleasant. Such factors are expected to fuel the growth of liquid formulations in the region.
  • Further, owing to the continued usage of liquid dosage formulation in the nasal and ophthalmic sectors, the liquid dosage formulation segment is expected to record stable growth. This growth is backed up by increasing R&D in nasal delivery systems for certain types of diseases and disorders, such as body pain, osteoporosis, and sexual diseases, which is expected to fuel the demand for contract packaging in the pharmaceutical industry.
  • Out-of-pocket healthcare expenditure in Latin America has declined due to increased government investments in health. The growth on healthcare spending in Argentina, Brazil and Mexico boosts the market growth in the region.

Mexico is Expected to Have a Signification Share in the Market

  • The Mexican pharmaceutical market is attracting the attention of global pharma companies due to its low production costs and close proximity to the United States.
  • According to the OECD, the country's healthcare expenditure accounted for 5.5% of the GDP in 2023. The health insurance coverage for vulnerable populations expanded over time, accounting for 89.3% among the OECD countries. This has triggered pharmaceutical companies to look into the Mexican market. However, due to weak support from the government and lower per capita health spending among the Mexican population, there is a significant scope for outsourcing pharmaceutical manufacturing.
  • Continuous growth in the sales of generic drugs is driving the revenues of the local pharmaceutical contract manufacturers. In addition, significant growth in the Mexican generics market is garnering investments from foreign manufacturers seeking access to other Latin American markets through Mexico-based production activities. According to the International Trade Association, Mexico invests in research for biological applications and life sciences, which is a significant growth opportunity for the market.
  • According to the International Trade Administration, pharmaceutical sales in Mexico were estimated to reach USD 10.83 Billion in 2023. The Mexican government provides affordable, safe, and efficient treatments to the population. Almost 400 laboratories manufacture pharmaceuticals in Mexico, thus boosting market growth.

Latin America Pharmaceutical Contract Manufacturing Organization Industry Overview

The Latin American pharmaceutical contract manufacturing organization market is fragmented. Vendors are expanding across regions and forming strategic and collaborative initiatives with companies to increase their market share and profitability. Some of the recent developments in the market are,

  • February 2024 - Novo Holdings, a Denmark-based company, announced it would buy the US-based contract drug manufacturing company Catalent. Catalent operates in Latin American countries, including Argentina and Brazil. The acquisition is likely to increase Novo Holdings' manufacturing capability and geographic presence globally.
  • December 2023 - Acino Pharmaceutical AG, a contract manufacturer in Europe, announced the acquisition of M8 Pharmaceuticals, a biopharmaceutical company in Mexico, to expand the company's pharmaceutical operations in Latin America.

Additional Benefits:

  • The market estimate (ME) sheet in Excel format
  • 3 months of analyst support

TABLE OF CONTENTS

1 INTRODUCTION

  • 1.1 Study Assumptions and Market Definition
  • 1.2 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET DYNAMICS

  • 4.1 Market Overview
  • 4.2 Industry Attractiveness - Porter's Five Forces Analysis
    • 4.2.1 Bargaining Power of Suppliers
    • 4.2.2 Bargaining Power of Consumers
    • 4.2.3 Threat of New Entrants
    • 4.2.4 Intensity of Competitive Rivalry
    • 4.2.5 Threat of Substitutes
  • 4.3 Industry Value Chain Analysis
  • 4.4 Market Drivers
    • 4.4.1 Increasing Prevalence of Chronic Diseases
    • 4.4.2 Low Manufacturing Costs
  • 4.5 Market Restraints
    • 4.5.1 Stringent Regulatory Requirements
    • 4.5.2 Capacity Utilization Issues Affecting the Profitability of CMOs

5 MARKET SEGMENTATION

  • 5.1 Service Type
    • 5.1.1 Active Pharmaceutical Ingredient (API) Manufacturing
      • 5.1.1.1 Small Molecule
      • 5.1.1.2 Large Molecule
      • 5.1.1.3 High Potency API (HPAPI)
    • 5.1.2 Finished Dosage Formulation (FDF) Development and Manufacturing
      • 5.1.2.1 Solid Dose Formulation
      • 5.1.2.1.1 Tablets
      • 5.1.2.1.2 Others ( Capsules, Powder, etc.)
      • 5.1.2.2 Liquid Dose Formulation
      • 5.1.2.3 Injectable Dose Formulation
    • 5.1.3 Secondary Packaging
  • 5.2 Country
    • 5.2.1 Brazil
    • 5.2.2 Mexico
    • 5.2.3 Argentina

6 COMPETITIVE LANDSCAPE

  • 6.1 Company Profiles
    • 6.1.1 Catalent Inc.
    • 6.1.2 Acino International AG
    • 6.1.3 Thermo Fisher Scientific Inc. (Patheon Inc.)
    • 6.1.4 Boehringer Ingelheim Group
    • 6.1.5 Pfizer CentreSource (Pfizer Inc.)
    • 6.1.6 Lonza Group AG
    • 6.1.7 Famar SA
    • 6.1.8 Baxter Biopharma Solutions (Baxter International Inc.)

7 INVESTMENT ANALYSIS

8 FUTURE OF THE MARKET

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