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마케팅 분석 시장 전망 : 시장 점유율 분석, 산업 동향 및 통계, 성장 예측(2025-2030년)

Marketing Analytics Market - Market Share Analysis, Industry Trends & Statistics, Growth Forecasts (2025 - 2030)

발행일: | 리서치사: Mordor Intelligence | 페이지 정보: 영문 | 배송안내 : 2-3일 (영업일 기준)

    
    
    




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마케팅 분석 시장 규모는 2025년에 71억 2,000만 달러로 예측되며, 예측 기간 중(2025-2030년) 연평균 성장율(CAGR)은 12.84%로, 2030년에는 130억 3,000만 달러에 달할 것으로 예측됩니다.

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주요 하이라이트

  • 마케팅 분석 솔루션은 소셜 미디어 마케터와 SEO 관리자를 포함한 이해관계자가 Google 애드워즈 및 Facebook 광고와 같은 플랫폼에서 마케팅 캠페인의 성과를 측정, 관리 및 분석하여 목표에 도달하고 비용을 최소화할 수 있도록 도와줍니다.
  • 마케팅 분석을 통해 기업은 마케팅 캠페인의 성과를 더 잘 이해하고 비교 분석을 통해 어떤 애플리케이션이 가장 높은 수익을 제공하는지 파악할 수 있습니다. 이는 마케팅 기여도, 전반적인 마케팅 효과, 투자 수익률(ROI)과 같은 중요한 비즈니스 지표를 측정하여 이루어집니다.
  • 클라우드 기반 마케팅 분석 소프트웨어의 인기는 더 나은 기능 및 비용 효율성과 같은 이점으로 인해 증가했습니다. 이에 따라 오라클, Adobe와 같은 서비스 제공업체는 마케터에게 클라우드 분석 솔루션을 제공하고 있습니다.
  • 예측 기간 동안 마케팅 분석 솔루션 사용의 가장 큰 이점이 될 것으로 예상되는 실시간 인텔리전스와 예측적 개인화는 인공지능(AI)과 머신러닝(ML)의 발전으로 가능해졌습니다.
  • 마케팅 분석은 마케터와 소비자 모두에게 도움이 됩니다. 마케터는 인사이트를 통해 어떤 전략이 전환과 브랜드 인지도에 도움이 되는지 분석하여 마케팅 투자에 대한 높은 ROI를 목표로 삼을 수 있습니다. 이를 통해 소비자는 자신의 필요와 관심사에 맞는 개인화된 광고를 볼 수 있습니다.
  • 마케팅 분석 소프트웨어를 사용하면 마케팅 팀이 모든 고객의 클릭, 노출 및 조회를 분석하는 데 도움이 되는 광범위한 데이터를 사용할 수 있습니다. 그러나 데이터의 품질에 심각한 문제가 발생하여 개선이 필요하며, 기업의 사내 팀이 데이터를 적시에 구성하여 캠페인 인사이트를 확보하지 못하면 데이터의 품질은 무의미해집니다. 이전 연구에 따르면, 데이터 포맷팅에 많은 시간이 소요되어 소비자 인사이트 분석에 할애할 수 있는 시간이 줄어들어 마케팅 분석 소프트웨어의 성장을 저해하는 것으로 나타났습니다.

마케팅 분석 시장 동향

클라우드 기반 솔루션 부문이 성장할 것으로 예상

  • 클라우드 컴퓨팅 기술은 시장 성장의 원동력으로 간주됩니다. 많은 대기업이 광범위한 데이터 세트를 활용하여 여러 마케팅 채널을 배포합니다. 클라우드 컴퓨팅은 마케팅 분석 플랫폼을 사용하여 비용 효율적인 데이터 구조화를 용이하게 합니다. 클라우드 기반 마케팅 분석은 우수한 기능과 비용 효율성으로 인해 그 인기가 높아지고 있습니다. 오라클과 Adobe는 이를 통해 마케터에게 클라우드 솔루션을 제공할 수 있습니다.
  • 클라우드 시스템 관리 시장의 수요는 하이브리드 및 멀티 클라우드 아키텍처의 사용 증가로 인해 클라우드, 온프레미스, 엣지 환경 전반에서 일관된 구축과 운영이 가능해지면서 더욱 커지고 있습니다. 클라우드는 디지털 최적화 및 혁신을 위한 이니셔티브에 큰 도움을 주고 있습니다.
  • 기업은 성장 목표를 달성하고 시장 상황에 대응하며 신속한 디지털 혁신 활동을 수행하기 위해 구조화된 혁신 프로그램에 투자합니다. 예를 들어, 업계를 선도하는 하이브리드 클라우드 컨테이너 기술인 레드햇 오픈시프트는 IBM에서 개발했습니다. 레드햇 오픈시프트를 통해 사용자는 어디서나 모든 클라우드에서 클라우드 서비스를 생성하고 사용할 수 있습니다.
  • 은행 및 금융 기관은 온디맨드 확장형 인프라 서비스, 적절한 데이터 및 스토리지 관리, 사용량 기반 지불 모델의 SDI 지원 프라이빗 클라우드 인프라, AI 기반 클라우드 관리, 클라우드 도입 여정을 수용하는 애자일 운영 솔루션을 통해 상당한 이점을 누릴 수 있습니다. 유로스탯의 데이터에 따르면 2023년에 유럽 연합 내 기업의 45%가 클라우드 서비스를 구매했습니다. 또한 다양한 클라우드 컴퓨팅 서비스를 구매한 기업이 가장 많은 국가는 핀란드(78.3%)였으며, 스웨덴(71.6%)과 덴마크(69.5%)가 그 뒤를 이었습니다.
  • 또한, 클라우드 기반 마케팅 분석 소프트웨어는 데이터 분석을 위한 확장성과 유연성을 제공하여 이러한 유형의 소프트웨어 시장 성장을 촉진합니다. 인공 지능과 클라우드 기반 플랫폼을 결합하면 여러 가지 문제를 해결할 수 있는 다양한 기술을 제공할 수 있습니다. 이를 통해 비즈니스 소유자에게 마케팅 캠페인에 관한 권장 사항을 제공할 수 있습니다. 이러한 기능은 디지털 마케팅 캠페인의 채택을 증가시켜 예측 기간 동안 시장을 촉진 할 것으로 예상됩니다.

북미가 시장 점유율의 대부분을 차지할 전망

  • 혁신으로 인해 북미가 마케팅 분석 시장을 지배할 것으로 예상됩니다. 대부분의 주요 글로벌 공급업체가 이 지역에 기반을 두고 있습니다. 마케팅 서비스에 대한 투자 증가와 엄청난 소셜 미디어의 존재로 인해 북미는 수익성 높은 시장의 허브가 되고 있습니다.
  • SaaS 클라우드 서비스의 채택 증가, 데이터 통합 서비스에 대한 수요 증가, 5G 네트워크 범위 확대 등의 요인은 이 지역 시장에 막대한 범위를 제공할 것으로 예상됩니다. 2023년 5월, Microsoft는 OpenAI에 130억 달러를 투자하고 Bing의 검색 엔진과 이메일, Word, Excel과 같은 기타 제품에 AI 기술을 통합하기 위한 초기 노력을 발표했습니다. Microsoft는 사용자가 기업 데이터베이스에 저장된 정보를 이해할 수 있는 챗봇 또는 코파일럿을 출시하고 있습니다.
  • 디지털 마케팅에 대한 수요 증가와 머신러닝(자연어 처리) 및 데이터 클라우드와 같은 첨단 기술을 마케팅 업무에 통합해야 할 필요성이 커지고 있는 것이 북미 시장의 성장을 견인하는 주요 요인입니다.
  • BI 및 분석 플랫폼과 서비스를 사용하여 상당한 수익을 실현하는 소매업체가 늘어나면서 미국 내 소매 마케팅 분석 솔루션의 채택이 증가하고 있습니다. 이 지역의 리테일 마케팅 분석 시장을 이끄는 주요 요인으로는 온라인 쇼핑의 증가, 소셜 미디어 활용, 빅데이터의 지속적인 증가, 스마트폰의 확산으로 인한 고객들의 쇼핑 편의성 향상 등이 있습니다.

마케팅 분석 산업 개요

마케팅 분석 시장은 경쟁이 치열하며 몇몇 주요 업체로 구성되어 있습니다. 현재 소수의 대형 경쟁업체가 시장 점유율 측면에서 시장의 대부분을 장악하고 있습니다. 이러한 업체들은 해외 소비자 기반을 늘리는 데 집중하고 있습니다. 주요 기업은 IBM Corporation, Microsoft, Oracle Corporation 등입니다.

2023년 9월 : Oracle은 커스터마이징된 요구와 Oracle 클라우드 인프라(OCI) 서비스에 대한 수요 증가에 대응하기 위해 클라우드 서비스를 확장했습니다. 최신 제공 제품에는 Oracle Database@Azure 및 MySQL HeatWave Lakehouse on AWS가 포함됩니다. 이들은 어디서나 클라우드 서비스를 이용할 수 있는 유연성을 제공하여 데이터 프라이버시, 낮은 대기 시간 요구 사항 및 워크로드 양에 제한이 없는 100개 이상의 서비스에 대한 액세스를 보장합니다.

2023년 9월 : 세일즈포스와 Google은 전략적 파트너십 확대를 선언하고, 세일즈포스의 No.1 AI CRM과 Google 작업공간을 통합하며 AI를 통한 생산성 향상을 목표로 합니다. 이 협업에는 Google 캘린더, 문서 도구, Meet, Gmail 등의 통합이 포함되어 플랫폼 전반에서 생성적인 AI 경험을 촉진할 수 있게 되었습니다.

기타 혜택

  • 엑셀 형식 시장 예측(ME) 시트
  • 3개월간의 애널리스트 지원

목차

제1장 서론

  • 조사의 전제조건과 시장 정의
  • 조사 범위

제2장 조사 방법

제3장 주요 요약

제4장 시장 인사이트

  • 시장 개요
  • 업계의 매력 Porter's Five Forces 분석
    • 공급기업의 협상력
    • 소비자의 협상력
    • 신규 진입업체의 위협
    • 경쟁 기업간 경쟁 관계
    • 대체품의 위협
  • 산업 밸류체인 분석
  • 시장에 대한 COVID-19의 영향
  • 기술 스냅샷

제5장 시장 역학

  • 시장 성장 촉진요인
    • 소셜 미디어 채널 증가
    • 효과적인 ROI를 위해 마케팅 예산을 활용할 필요성 증가
    • 클라우드 기술과 빅데이터 채용
  • 시장 성장 억제요인
    • 마케팅 분석 소프트웨어 도입 비용의 높이와 시스템 통합 문제
    • 많은 무료 오픈소스 소프트웨어의 가용성
  • 기술 스냅샷

제6장 시장 세분화

  • 전개별
    • 클라우드
    • 온프레미스
  • 용도별
    • 온라인 마케팅
    • 메일 마케팅
    • 컨텐츠 마케팅
    • 소셜 미디어, 마케팅
    • 기타
  • 최종 사용자별
    • 소매
    • BFSI
    • 교육
    • 헬스케어
    • 제조업
    • 여행 및 접객업
    • 기타 최종 사용자
  • 지역별
    • 북미
    • 유럽
    • 아시아
    • 호주 및 뉴질랜드
    • 라틴아메리카
    • 중동 및 아프리카

제7장 경쟁 구도

  • 기업 프로파일
    • IBM Corporation
    • Microsoft Corporation
    • Oracle Corporation
    • Salesforce.Com Inc.
    • Accenture PLC
    • Adobe Systems Incorporated
    • SAS Institute Inc.
    • Teradata Corporation
    • Neustar Inc.
    • Pegasystems Inc.
    • Tableau Software
    • Google LLC

제8장 투자 분석

제9장 시장 기회와 앞으로의 동향

HBR 25.02.17

The Marketing Analytics Market size is estimated at USD 7.12 billion in 2025, and is expected to reach USD 13.03 billion by 2030, at a CAGR of 12.84% during the forecast period (2025-2030).

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Key Highlights

  • Marketing analytics solutions allow the stakeholders, including social media marketers and SEO managers, to measure, manage, and analyze the performance of marketing campaigns on platforms such as Google AdWords and Facebook Ads, thereby helping them reach targets and minimize costs.
  • Marketing analytics enables companies to understand their marketing campaigns' performance better and engage in comparative analysis to determine which application offers the highest returns. This is done by gauging critical business metrics, such as marketing attribution, overall marketing effectiveness, and Return on Investment (ROI).
  • The popularity of cloud-based marketing analytics software has increased owing to benefits such as better functionality and cost-effectiveness. This has encouraged service providers like Oracle Corporation and Adobe Inc. to offer cloud analytics solutions to marketers.
  • Real-time intelligence and predictive personalization, which are anticipated to be the most prodigious benefits of using marketing analytics solutions over the forecast period, were made possible by the development of artificial intelligence (AI) and machine learning (ML).
  • Marketing analytics helps both marketers and consumers. The insights allow marketers to target good ROI on marketing investments by analyzing what strategies are conducive to conversions and brand awareness. Through this, consumers can see personalized ads catering to their needs and interests.
  • Extensive data is available using marketing analytics software, which helps marketing teams analyze every customer click, impression, and view. However, a significant problem arises in the quality of the data, which needs to be improved, and the quality of the data is irrelevant if the firm's in-house team does not structure timely and allow them campaign insights. As per earlier research, much time is consumed in formatting the data, leaving less time for consumer insights analysis, hindering marketing analytics software's growth.

Marketing Analytics Market Trends

The Cloud-based Solutions Segment is Expected to Witness Growth

  • Cloud computing technology is considered a powerhouse for market growth. Many large organizations deploy multiple marketing channels by leveraging extensive datasets. Cloud computing facilitates cost-effective data structuring using a marketing analytics platform. Cloud-based marketing analytics is growing in popularity, mainly due to its good functionality and cost-effectiveness. It allows Oracle Oracle Corporation and Adobe Inc. to offer cloud solutions to marketers.
  • The demand for the cloud system management market is driven by the increasing usage of hybrid and multi-cloud architectures, allowing consistent building and operation across cloud, on-premises, and edge environments. The cloud has dramatically aided initiatives for digital optimization and transformation.
  • Businesses invest in structured innovation programs to achieve growth objectives, react to market conditions, and carry out expedited digital transformation activities. For instance, Red Hat OpenShift, the industry-leading hybrid cloud container technology, was created by IBM. With Red Hat OpenShift, users can create and use cloud services from any cloud, anywhere.
  • Banking and financial institutions can significantly benefit from on-demand scalable infrastructure services, adequate data and storage management, SDI-enabled private cloud infrastructure in pay-per-use models, AI-driven cloud management, and agile operations solutions that embrace their cloud adoption journey. According to data from Eurostat, 45% of enterprises in the European Union bought cloud services in 2023. Also, the most significant number of enterprises that bought various cloud computing services were in Finland (78.3%), followed by Sweden (71.6%) and Denmark (69.5%).
  • Furthermore, cloud-based marketing analytics software further provides scalability and flexibility for data analysis, which boosts the market growth for this type of software. Combining artificial intelligence and cloud-based platforms can provide many techniques that facilitate multiple options to address challenges. These provide recommendations to business owners regarding marketing campaigns. Such features increase the adoption of digital marketing campaigns, which is expected to propel the market during the forecast period.

North America is Expected to Hold the Majority of Market Share

  • Owing to innovations, North America is expected to dominate the marketing analytics market. Most major global vendors are based in the region. The increasing investment in marketing services and an enormous social media presence make the country a lucrative hub for the market.
  • Factors such as the increasing adoption of SaaS cloud services, increasing demand for data integration services, and expanding 5G network coverage are expected to provide a massive scope for the region's market. In May 2023, Microsoft announced an investment of USD 13 billion in OpenAI and its early efforts to integrate AI technology into Bing's search engine and other products such as e-mail, Word, and Excel. Microsoft is rolling out a chatbot or Copilot that allows users to make sense of the information stored in corporate databases.
  • The increasing demand for digital marketing and the growing need to integrate advanced technologies such as machine learning (natural language processing) and data cloud in marketing practices are dominant factors leveraging market growth in North America.
  • The adoption of retail marketing analytics solutions in the United States is increasing as more retailers realize significant returns from using BI and analytics platforms and services. Major factors driving the retail marketing analytics market in the region are growing online shopping, social media utilization, consecutive increases in Big Data, and the proliferation of smartphones, which have made shopping easy for customers.

Marketing Analytics Industry Overview

The marketing analytics market is highly competitive and consists of several major players. Few big competitors now control most of the market in terms of market share. These players are concentrating on growing their international consumer base. Major players include IBM Corporation, Microsoft, and Oracle Corporation.

September 2023: Oracle expanded its cloud offerings to address customized needs and growing demand for Oracle Cloud Infrastructure (OCI) services. The newest offerings include Oracle Database@Azure and MySQL HeatWave Lakehouse on AWS. These provide the flexibility to use cloud services anywhere and ensure data privacy, low latency requirements, and access to more than 100 services without any constraints on the volume of workload.

September 2023: Salesforce and Google declared an expansion of the strategic partnership to integrate Salesfore's #1 AI CRM and Google Workspace to enhance productivity with AI. This collaboration included the integration of Google Calendar, Docs, Meet, Gmail, and others to facilitate generative AI experiences across platforms.

Additional Benefits:

  • The market estimate (ME) sheet in Excel format
  • 3 months of analyst support

TABLE OF CONTENTS

1 INTRODUCTION

  • 1.1 Study Assumptions and Market Definition
  • 1.2 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET INSIGHTS

  • 4.1 Market Overview
  • 4.2 Industry Attractiveness Porter's Five Force Analysis
    • 4.2.1 Bargaining Power of Suppliers
    • 4.2.2 Bargaining Power of Consumers
    • 4.2.3 Threat of New Entrants
    • 4.2.4 Intensity of Competitive Rivalry
    • 4.2.5 Threat of Substitutes
  • 4.3 Industry Value Chain Analysis
  • 4.4 Impact of COVID-19 on the Market
  • 4.5 Technology Snapshot

5 MARKET DYNAMICS?

  • 5.1 Market Drivers
    • 5.1.1 Increase in Social Media Channels
    • 5.1.2 Increasing Need to Utilize Marketing Budgets for an Effective ROI
    • 5.1.3 Adoption of Cloud Technology and Big Data
  • 5.2 Market Restraints
    • 5.2.1 High Cost of Implementation and System Integration Issues for Marketing Analytics Software
    • 5.2.2 Availability of Many Free Open Source Software
  • 5.3 Technology Snapshot

6 MARKET SEGMENTATION

  • 6.1 By Deployment
    • 6.1.1 Cloud
    • 6.1.2 On-premise
  • 6.2 By Application
    • 6.2.1 Online Marketing
    • 6.2.2 E-mail Marketing
    • 6.2.3 Content Marketing
    • 6.2.4 Social Media Marketing
    • 6.2.5 Other Applications
  • 6.3 By End User
    • 6.3.1 Retail
    • 6.3.2 BFSI
    • 6.3.3 Education
    • 6.3.4 Healthcare
    • 6.3.5 Manufactuing
    • 6.3.6 Travel and Hospitality
    • 6.3.7 Other End Users
  • 6.4 By Geography
    • 6.4.1 North America
    • 6.4.2 Europe
    • 6.4.3 Asia
    • 6.4.4 Australia and New Zealand
    • 6.4.5 Latin America
    • 6.4.6 Middle East and Africa

7 COMPETITIVE LANDSCAPE

  • 7.1 Company Profiles
    • 7.1.1 IBM Corporation
    • 7.1.2 Microsoft Corporation
    • 7.1.3 Oracle Corporation
    • 7.1.4 Salesforce.Com Inc.
    • 7.1.5 Accenture PLC
    • 7.1.6 Adobe Systems Incorporated
    • 7.1.7 SAS Institute Inc.
    • 7.1.8 Teradata Corporation
    • 7.1.9 Neustar Inc.
    • 7.1.10 Pegasystems Inc.
    • 7.1.11 Tableau Software
    • 7.1.12 Google LLC

8 INVESTMENT ANALYSIS

9 MARKET OPPORTUNITIES AND FUTURE TRENDS

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