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와인 포장 : 시장 점유율 분석, 산업 동향과 통계, 성장 예측(2025-2030년)

Wine Packaging - Market Share Analysis, Industry Trends & Statistics, Growth Forecasts (2025 - 2030)

발행일: | 리서치사: Mordor Intelligence | 페이지 정보: 영문 | 배송안내 : 2-3일 (영업일 기준)

    
    
    




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와인 포장 시장 규모는 2025년에 60억 달러로 추정되며, 예측 기간(2025-2030년)의 CAGR은 5.48%로, 2030년에는 78억 4,000만 달러에 달할 것으로 예측됩니다.

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와인 포장의 주류가 될 것으로 예상되는 새로운 동향으로는 트위스트 스핀 코르크, 병 포장, 얇은 에코 유리, 레이저 컷 라벨, 에칭 유리, 수축 포장 슬리브 등이 있습니다.

주요 하이라이트

  • 와인 수요 증가와 포장에 대한 소비자 행동의 진화는 와인 포장의 비즈니스 기회를 뒷받침하고 있습니다. 와인 시장의 경쟁이 치열해지면서 기업은 현재 변화하는 고객 수요에 대응하기 위해 고객의 요구에 대한 정보를 얻는 데 주력하고 있습니다. 게다가 국제 포도 와인기구(OIV)에 따르면 2021년 세계에서 가장 와인을 소비한 나라는 미국에서 3,310만 헥토리터, 이어 프랑스가 2,520만 헥토리터, 이탈리아가 2,420만 헥토리터, 독일이 1,980만 헥토리터였습니다.
  • 게다가 이탈리아의 와인 생산이 표준화되면서 이 급성장 시장에서 새로운 비즈니스 기회가 탄생하고 있습니다. 또한 Modern B2B 시장 플랫폼은 구매자와 판매자가 이탈리아 최고의 와인 포도밭에서 최고의 생산 전문가를 통해 새로운 제품 조달 기회를 찾는 데 도움이 됩니다. 이를 통해 와인 제조업체는 온라인 존재감을 높여 제품을 판매할 수 있어 매출을 늘릴 수 있습니다.
  • 또한 소비자는 와인을 구입할 때 소매점 매대, 포장, 라벨 등을 중시합니다. 포장은 와인을 내부로부터 보호 및 보존하는 수단이며 마케팅 도구로도 이용됩니다. 와인 포장은 고객의 인식, 나아가 제품의 수용에 영향을 미치는 수단입니다. 와인의 경우 포장은 브랜드 이름이나 가격 같은 다른 외재적 요소보다 소비자에게 더 큰 영향을 미치고 있습니다.
  • 게다가, 와인 병을 보다 튼튼하고 재활용 가능하며 재밀봉할 수 있도록 제조업체는 금속, 코르크, 고무 등의 혁신적인 재료를 사용해 왔습니다. 와인 포장 제조업체는 환경발자국을 줄이고 환경 친화적며 지속가능한 포장 솔루션을 개발하는 데 주력하고 있습니다.
  • 그러나 골판지는 어느 정도 강도가 있지만 조건에 따라 찌그러지거나 부서지거나 파손될 수 있습니다. 또, 방수성이 없기 때문에 눈이나 비 등의 기상 조건을 견딜 수 없고, 상자 안의 제품을 물 분자나 눈 분자로부터 지킬 수 없습니다.
  • COVID-19는 의료 응급 부문 외에도 많은 조직과 기업에 영향을 주었으며 전 세계에 파급 효과를 가져왔습니다. 와인 포장과 같은 많은 산업은 사회적 거리두기와 세계적인 봉쇄의 영향으로 큰 타격을 받았고, 팬데믹의 영향은 와인 구입에도 영향을 끼쳤습니다. Wittwer와 Anderson의 연구에 따르면 서유럽에서 COVID-19 바이러스의 맹위로 인해 와인 내수 소비가 14% 감소했습니다. 또한 러시아와 우크라이나 전쟁은 포장의 생태계 전체에 영향을 미치고 있습니다.

와인 포장 시장 동향

프리미엄 와인 소비 확대

  • 미국에서는 알코올 음료가 유리병 부문을 지배하고 있습니다. 증류주와 와인은 유리 용기 비율이 높지만 맥주 부문은 유리 용기 비율이 크게 감소했습니다.
  • 또한 이탈리아의 병 와인 수출액은 2012년 1분기부터 2022년 1분기에 걸쳐 크게 증가했습니다. 2020년에 약간의 감소에 직면한 후, 병 와인 수출액은 다시 증가세로 돌아섰으며 ISTAT에 따르면 2012년 상반기 17억 유로(약 18억 달러)에 비해 2022년 상반기에는 약 26억 유로(약 27억 4,000만 달러)에 달할 전망입니다. 수출 증가는 와인 포장 시장 수요를 지원할 것으로 예상됩니다.
  • 대체 포장은 재료가 가볍고, 운송이 쉬우며, 깨지기 어렵고, 소비자에게 어느 정도 참신함을 제공할 수 있는 등의 이유로 이미 높은 관심을 받고 있습니다. 이 때문에 재활용 가능한 플라스틱이나 알루미늄이 시장에 진입할 기회가 생기고 있습니다.
  • 또한 와인 가격에 영향을 미치는 요인은 유리병입니다. 이러한 폭넓은 가격 상승의 배경에는 노동 문제, 운송 문제, 러시아 우크라이나 침공 이후 연료비 등 같은 다양한 요소가 있습니다. 무거운 와인 병을 운반하려면 더 많은 연료가 필요할 뿐만 아니라 에너지를 많이 소비합니다. 원유 가격이 지난해 70%나 상승한 가운데 와인 제조업체는 캔 등 다른 와인 포장 솔루션을 찾고 있습니다. 예를 들어, 2021년 10월, 볼 코퍼레이션 아르헨티나와 모스키타 무에르타 와인은 아르헨티나 최초로 캔에 든 스파클링 와인을 발표했습니다.

북미가 주요 점유율을 차지

  • 미국에서는 와인의 프리미엄화가 성숙에 가까워지고 있고, 와인 제조업체는 건배용으로서 때때로 마시는 것이 아니라 와인을 일상적으로 이용하는 소비자에게 눈을 돌리고 있습니다. 또한 가처분 소득의 급증과 젊은 소비자의 알코올 음료 선호도 변화가 와인 제조의 진보에 박차를 가하고 있습니다. 이러한 변화에는 베이비붐 세대가 맥주보다 와인을 선호하게 된 점, 베이비붐 세대가 매일 와인을 소비하는 비율이 다른 연령층보다 높아진 점 등이 포함됩니다. 또한 Wine Institute에 따르면 미국 국민 1인당 평균 와인 소비량은 2014년 2.82갤런에서 2021년 3.18갤런으로 증가했습니다.
  • 밀레니얼 세대와 베이비붐 세대의 인구 역학은 이미 와인 시장에 영향을 미치고 있으며, 와인 포장 시장은 새로운 솔루션을 찾고 있습니다. 예를 들어 실리콘 밸리 은행에 따르면 미국에서의 밀레니얼 세대의 와인 판매 점유율은 19.8%인 반면, 베이비붐 세대는 2021년에는 47.3%가 된다고 합니다. 또한 미국의 와인 제조업체와 활발한 유기농 시장의 신규 참가자 수요에 부응하기 위해, 갈로 글라스와 같은 기업은 꾸준히 성장하는 캘리포니아 와인 산업에 서비스를 제공하기 위한 설비 투자를 진행하고 있으며 현재 미국 와인의 약 81%를 차지하고 있습니다.
  • 미국 와인 시장은 매력적이며 정부도 현지 생산에 주력하고 있기 때문에 현지 와인 포장업체는 고객을 끌어들이는 제품 혁신을 제공합니다. 예를 들어, 아더그 그룹은 기존의 병과 동일한 수준의 기술적 및 미적 품질을 달성하면서 와이너리에게는 운송을 절약할 수 있는 ECO 시리즈 컬렉션과 같은 옵션을 포함하여 제품을 혁신하기 위해 노력하고 있습니다.
  • 또한 와인 포장은 캐나다에서 와인 판매를 확대하는 데에도 기여하고 있습니다. StatCan에 따르면 2021년에는 캐나다에서 약 5억 3,741만 리터의 와인이 판매되었으며 2020년 5억 2,700만 리터에서 증가했습니다.

와인 포장 산업 개요

와인 포장 시장은 지역 시장에서 사업을 전개하는 다수의 소규모 진출기업과 세계적으로 존재감을 나타내는 수많은 유명 진출기업에 의해 매우 세분화되어 있으며 참가 기업은 매력적이고 친환경적인 혁신적인 포장 방법을 도입하고 있습니다. 최근 시장 개척의 주요 동향은 다음과 같습니다.

  • 2022년 7월 : 새로운 와인 브랜드 '줄리엣'이 에코 매그넘이라는 원통형 용기에 들어간 고급 박스 와인을 출시했습니다. 2021년의 소비뇽 블랑과 2021년의 그루나시 로제에서 데뷔한 줄리엣은 산타 바바라 AVA의 해피 캐년에 있는 캘리포니아 주 인증 서스테이너블 와이너리에서 만들어졌습니다. 이 와인은 '에코 매그넘'으로 명명된 업계 최초의 원통형 용기에 담겨 있으며 표준 와인병(1.5L)이 2개 들어갑니다. 여성 사업가에 의해 여성을 위해 개발된 줄리엣은 지속가능성을 최우선으로 하는 애주가에게 최고의 경험을 제공하고 있습니다.
  • 2022년 6월 : Packamama는 와인 제조업체인 Accolade Wines와 Taylors Wines와 공동으로 100% 재활용 가능한 PET를 사용한 와인 병을 호주에서 발매하였습니다.

기타 혜택

  • 엑셀 형식 시장 예측(ME) 시트
  • 3개월의 애널리스트 지원

목차

제1장 서론

  • 조사 전제조건과 시장 정의
  • 조사 범위

제2장 조사 방법

제3장 주요 요약

제4장 시장 역학

  • 시장 개요
  • 산업 가치사슬 분석
  • 산업의 매력 - Porter's Five Forces 분석
    • 공급기업의 협상력
    • 소비자의 협상력
    • 신규 진입업자의 위협
    • 대체품의 위협
    • 경쟁 기업간 경쟁 관계
  • 촉진요인
    • 혁신적인 포장과 매력적인 마케팅
  • 시장의 과제
    • 엄격한 환경 규제
    • 와인과 관련된 건강 우려
  • COVID-19의 와인 포장 산업에 대한 영향

제5장 세계의 와인 시장 상황

  • 세계의 와인 생산량(2020-2021년)(단위 : 백만 헥토리터)
  • 세계의 와인 소비량(2020-2021년)(단위 : 백만 헥토리터)
  • 세계의 와인 소비량 : 국가별)(2021년)(단위 : 백만 헥토리터
  • 주요 와인 수출국(2020-2021년)(수량, 매출)
  • 주요 와인 수입국(2020-2021년)(수량, 매출)

제6장 시장 세분화

  • 재료 유형
    • 유리
    • 플라스틱
    • 금속
    • 종이보드
  • 제품 유형
    • 유리병
    • 플라스틱 병
    • 백 인 박스
    • 마개(천연 코르크, 합성 코르크, 알루미늄 스크류 캡 등)
    • 기타
  • 지역
    • 북미
      • 미국
      • 캐나다
    • 유럽
      • 영국
      • 독일
      • 이탈리아
      • 프랑스
      • 스페인
      • 기타 유럽
    • 아시아태평양
      • 중국
      • 일본
      • 호주 및 뉴질랜드
      • 기타 아시아태평양
    • 라틴아메리카
    • 중동 및 아프리카

제7장 경쟁 구도

  • 기업 프로파일
    • Ardagh Group
    • Ball Corporation
    • Encore Glass
    • G3 Enterprises
    • Guala Closures
    • International Paper
    • Liqui-Box Corporation(Dow Chemical Company)
    • Maverick Enterprises
    • Owens-Illinois Group
    • Saverglass SAS
    • Scholle Corporation
    • Tetra Laval International
    • TricorBraun Incorporated

제8장 와인 포장 시장의 미래

CSM 25.02.13

The Wine Packaging Market size is estimated at USD 6.00 billion in 2025, and is expected to reach USD 7.84 billion by 2030, at a CAGR of 5.48% during the forecast period (2025-2030).

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Some popular emerging trends expected to become regular in wine packaging are twist-off corks, bottle wraps, thinner eco-glass, laser-cut labels, etched glass, and shrink-wrap sleeves.

Key Highlights

  • The growing wine demand and evolving consumer behavior towards packaging aid the opportunities in wine packaging. Due to the increased competitiveness in wine markets, companies are now focusing on acquiring information about their customers' requests to cater to changing customer demand. Additionally, according to the International Organisation of Vine and Wine (OIV), in 2021, the United was the most significant wine consumer in the world, with 33.1 million hectoliters, followed by France, Italy, and Germany, with 25.2, 24.2, and 19.8 million hectoliters respectively.
  • Additionally, with the rise of Italian wine production as the standard, new business opportunities are being created in this rapidly growing market. Also, Modern B2B Marketplace platform helps buyers and sellers identify new product sourcing opportunities with the best production experts from the top wine vineyards in Italy. This allows wine manufacturers to their online presence and marketing products, thus boosting their sales.
  • Also, while purchasing wine, consumers look for aspects such as a retail shelf, packaging, labeling, etc. This packaging protects and preserves the wine from within and is also used as a marketing tool. Wine packaging is a way to influence the customer's perception and, ultimately, acceptance of the product. With wine, the package appears to have a more significant influence over the consumer than other extrinsic cues such as brand name, price, etc.
  • Moreover, manufacturers are increasingly using innovative materials such as metal, cork, and rubber to make wine bottles stronger, recyclable, and resealable. Wine packaging manufacturers focus on reducing their environmental footprint and formulating highly eco-friendly and sustainable solutions for packaging.
  • However, despite its strength, cardboard can be dented, crushed, or damaged under some conditions. Also, they are not waterproof and cannot withstand weather conditions like snow or rain, and they prove ineffective while keeping the product inside the box free from water and snow molecules.
  • Covid-19 impacted many organizations and enterprises outside the medical and emergency sectors, creating a ripple effect across the globe. Many industries, like wine packaging, were sterilized by the introduction of social distancing and lockdown on a global scale. The impacts of pandemic affected wine purchases. As per the study by Wittwer and Anderson, there was a reduction in the value of domestic consumption of wine by 14% due to the insurgence of the covid-19 virus in Western Europe. Further, the Russia-Ukraine war has an impact on the overall packaging ecosystem.

Wine Packaging Market Trends

Growing Consumption of Premium Wines

  • Alcoholic beverages dominate the glass bottles segment in the United States. A high percentage of distilled spirits and wines are packaged using glass containers, while in the beer segment, the rate of glass containers decreased significantly.
  • Also, the export value of bottled wine from Italy increased significantly between the first quarter of 2012 to the first quarter of 2022. After facing a decline slightly in 2020, the value of bottled wine exports returned to growth. It reached nearly EUR 2.6 billion (~USD 2.74 billion) in the first half of 2022, compared to EUR 1.7 billion (~USD 1.80 billion) in the first half of 2012, according to ISTAT. The growing export is expected to support the demand for the wine packaging market.
  • Alternative packaging has already seen a growing interest for several reasons, such as lighter materials, easier to ship, less likely to break, and still offering a bit of novelty for consumers. This creates an opportunity for recyclable plastic and aluminum to enter the market.
  • Additionally, the factor affecting the price of wine is the glass bottle. Reasons behind these broad price increases are equally diverse things such as labor issues, shipping issues, and since Russia's invasion of Ukraine, fuel costs. Not only does shipping heavy wine bottles require more fuel, but they're also energy-intensive. With oil prices reportedly up as much as 70% in the past year, wine manufacturers are looking for other packaging solutions for wine, such as Cans. For instance, in October 2021, Ball Corporation Argentina and Mosquita muerta wines presented Argentina's first canned sparkling wine.

North America to Account for a Major Share

  • Premiumization of wines in the United States is nearing maturity, and wine manufacturers are looking towards consumers that use the wine regularly instead of an occasional drink to toast. In addition, advances are spurred by surging disposable personal incomes and changing alcoholic beverage preferences among younger consumers. These changes include the preference for wine over beer among boomers and a larger share of boomers consuming wine daily than in other age groups. Also, according to Wine Institute, the Average wine consumption per United States resident has increased from 2.82 gallons in 2014 to 3.18 gallons in 2021.
  • Millennial and boomer demographics are already impacting the wine market, which has thrust the wine packaging market to look for new solutions. For instance, according to Silicon Valley Bank, the wine sales share of millennials in the United States was 19.8% compared to boomers, which was 47.3% in 2021. Also, to meet the demand from the US winemakers and other newcomers in the flourishing organic market, companies like Gallo Glass are investing in their facilities to service the Californian wine industry, which continues to grow steadily, and currently accounts for roughly 81% of the country's wine.
  • Due to the attractive wine market in the United States and the efforts made by the government to manufacture locally, local wine packaging providers are providing product innovations to attract customers. For instance, Ardagh Group is innovating its products, including options like its ECO Series collection, which achieves the same standards of technical and aesthetic quality as traditional bottles while resulting in transportation savings for wineries.
  • Moreover, the wine packaging is also supported by the growing sales of wine in Canada. According to StatCan, approximately 537.41 million liters of wine were sold in Canada in 2021, which increased from 527 million liters in 2020.

Wine Packaging Industry Overview

The wine packaging market is highly fragmented due to the large number of small players operating in regional markets and the mass of prominent players with a global presence."Players are introducing innovative methods of packaging that are not only attractive but also eco-friendly."Major players are Amcor Limited, Ardagh Group SA, etc. Recent key developments in the market are as below-

  • July 2022: New wine brand "Juliet" "has launched its luxury boxed wines, which come in a cylindrical container called Eco-Magnum. Debuting with a 2021 Sauvignon Blanc and 2021 Grenache Rose, Juliet hails from a Certified California Sustainable Winery in the Happy Canyon of Santa Barbara AVA. The wine is housed in a first-to-market cylindrical container named the ' co-Magnum, which holds two standard bottles of wine (1.5L). Developed by female entrepreneurs with women in mind, Juliet delivers an elevated day-to-day experience for discerning wine drinkers who prioritize sustainability.
  • June 2022: Packamama has collaborated with winemakers Accolade Wines and Taylors Wines on the Australian market launch of wine bottles made from 100% recycled and recyclable PET with a flatter profile that reportedly allows twice as many bottles to fit in a standard wine case, reducing carbon emissions linked with transit.

Additional Benefits:

  • The market estimate (ME) sheet in Excel format
  • 3 months of analyst support

TABLE OF CONTENTS

1 INTRODUCTION

  • 1.1 Study Assumptions and Market Definition
  • 1.2 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET DYNAMICS

  • 4.1 Market Overview
  • 4.2 Industry Value Chain Analysis
  • 4.3 Industry Attractiveness - Porter's Five Forces Analysis
    • 4.3.1 Bargaining Power of Suppliers
    • 4.3.2 Bargaining Power of Consumers
    • 4.3.3 Threat of New Entrants
    • 4.3.4 Threat of Substitute Products
    • 4.3.5 Intensity of Competitive Rivalry
  • 4.4 Market Drivers
    • 4.4.1 Innovative Packaging and Attractive Marketing
  • 4.5 Market Challenges
    • 4.5.1 Stringent Environmental Regulations
    • 4.5.2 Wine-related Human Health Concerns
  • 4.6 Impact of COVID-19 on the Wine Packaging Industry

5 GLOBAL WINE MARKET LANDSCAPE

  • 5.1 Global Wine Production (2020 - 2021) (in Million hectoliters)
  • 5.2 Global Wine Consumption (2020 - 2021) (in Million hectoliters)
  • 5.3 Global Wine Consumption, By Country, 2021 (in Million hectoliters)
  • 5.4 Major Wine Exporters (2020 - 2021) (Volume & Value)
  • 5.5 Major Wine Importers (2020- 2021) (Volume & Value)

6 MARKET SEGMENTATION

  • 6.1 Material Type
    • 6.1.1 Glass
    • 6.1.2 Plastic
    • 6.1.3 Metal
    • 6.1.4 Paper Board
  • 6.2 Product Type
    • 6.2.1 Glass Bottles
    • 6.2.2 Plastic Bottles
    • 6.2.3 Bag in Box
    • 6.2.4 Closures (Natural Corks, Synthetic Corks,

Aluminum Screw Caps, and Others)

    • 6.2.5 Other Product Types
  • 6.3 Geography
    • 6.3.1 North America
      • 6.3.1.1 United States
      • 6.3.1.2 Canada
    • 6.3.2 Europe
      • 6.3.2.1 United Kingdom
      • 6.3.2.2 Germany
      • 6.3.2.3 Italy
      • 6.3.2.4 France
      • 6.3.2.5 Spain
      • 6.3.2.6 Rest of Europe
    • 6.3.3 Asia Pacific
      • 6.3.3.1 China
      • 6.3.3.2 Japan
      • 6.3.3.3 Australia and New Zealand
      • 6.3.3.4 Rest of Asia Pacific
    • 6.3.4 Latin America
    • 6.3.5 Middle East and Africa

7 COMPETITIVE LANDSCAPE

  • 7.1 Company Profiles
    • 7.1.1 Ardagh Group
    • 7.1.2 Ball Corporation
    • 7.1.3 Encore Glass
    • 7.1.4 G3 Enterprises
    • 7.1.5 Guala Closures
    • 7.1.6 International Paper
    • 7.1.7 Liqui-Box Corporation ( Dow Chemical Company)
    • 7.1.8 Maverick Enterprises
    • 7.1.9 Owens-Illinois Group
    • 7.1.10 Saverglass SAS
    • 7.1.11 Scholle Corporation
    • 7.1.12 Tetra Laval International
    • 7.1.13 TricorBraun Incorporated

8 FUTURE OF THE WINE PACKAGING MARKET

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