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아시아태평양의 인력 관리 소프트웨어 시장 : 점유율 분석, 산업 동향, 성장 예측(2025-2030년)

Asia-Pacific Workforce Management Software - Market Share Analysis, Industry Trends & Statistics, Growth Forecasts (2025 - 2030)

발행일: | 리서치사: Mordor Intelligence | 페이지 정보: 영문 | 배송안내 : 2-3일 (영업일 기준)

    
    
    




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아시아태평양의 인력 관리 소프트웨어 시장 규모는 2025년에 19억 4,000만 달러로 추정되며, 예측 기간(2025-2030년)의 CAGR은 9.42%로, 2030년에는 30억 4,000만 달러에 달할 것으로 예측됩니다.

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작업 일정, 비즈니스 프로세스, 인건비, 인적 자원 관리를 효과적으로 관리할 수 있게 함으로써, 인력 관리 소프트웨어는 조직의 성능을 향상시키는 데 중요한 역할을 합니다.

주요 하이라이트

  • 아시아태평양은 세계 유수의 상품 생산국이며, 이는 주요 수출국으로서의 지위 때문입니다. 다양한 제품이 인도, 중국, 한국, 인도네시아, 일본, 호주에서 생산됩니다. 이 지역은 숙련 노동자의 보고로 알려져 있습니다. 소프트웨어, 자동차, 식품 제조, 의약품, 화장품, 기계, 의류 및 기타 많은 제품이 이들 국가에서 생산되는 것으로 알려져 있습니다. 노동력은 생산과 능력 향상이라는 점에서 매우 중요합니다.
  • 자동화된 프로세스가 대중화되면서 직원들은 셀프 서비스 기술을 활용하게 되었습니다. 이러한 기술은 지휘 명령 계통을 유지하면서도 직장의 투명성과 커뮤니케이션을 높이고 있습니다.
  • 인력 관리 소프트웨어 분야에서도 AI의 이용이 확산되고 있습니다. 여러 기업이 인공지능을 이용하여 모집, 채용, 계획 및 시간 추적과 같은 시간이 걸리는 작업을 줄이고 있습니다.
  • 이 지역에는 수백만 명의 의사, 엔지니어, 기술자 등이 있습니다. 이러한 수많은 전문 노동자를 숙련된 노동력으로 바꾸려면 관리 시스템이 필요합니다. 모든 조직에서 성공의 핵심은 생산성입니다. 기업과 산업계는 비용 절감, 생산성 향상, 비즈니스 프로세스의 효율화를 위해 노력하고 있으며 이 목적을 달성하기 위해 더욱 정교한 기술을 채택하고 있습니다.
  • Software-as-a-service 평가의 초점은 현재 문제에 대한 피쳐 셋을 측정하고 적합한 공급업체를 찾는 것입니다. 그러나 새로운 인력 관리 소프트웨어의 도입은 비용이 많이 들고 시간이 많이 걸리는 프로세스가 될 수 있으며, 모든 조직이 요구하는 이점을 충분히 활용하기 위해서는 구현이 즉시 이루어져야 합니다.
  • COVID-19는 다양한 분야, 특히 헬스케어 종사자의 WFM 솔루션의 중요성을 지적합니다. 간호 인력의 지속적인 종사를 위한 프랙티스의 필요성이 강조되고, 헬스케어 부문에 다양한 WFM 솔루션을 제공하는 한편, 태스크 스케줄링이나 검진 예측, 파트타임 노동자와는 대조적인 간호사의 스케줄링이나 적시 인원 배치 등의 애플리케이션도 강조되고 있습니다.

아시아태평양의 인력 관리 소프트웨어 시장 동향

클라우드가 크게 성장

  • 은행, 보험 및 금융 서비스 업계는 기존 지점 방문 업무를 대신하여 찾아가는 서비스 소개를 도입되는 등 고객 친화적인 서비스 지향 환경으로 전환하고 있습니다. 찾아가는 뱅킹의 개념이 대두해 온 결과, 바쁜 스케줄이나 시간 부족으로, 또 경쟁 기업에 선두를 빼앗기지 않으려는 시장 경쟁도 격화하고 있기 때문에 이 분야에서는 노동력의 관리가 극히 중요해지고 있습니다.
  • 현재 찾아가는 서비스와 홈뱅킹의 범위는 기존의 현금 인출이나 송금 의뢰를 훨씬 넘어, 지금은 명의인 추가, 본인확인(KYC), 서류 수집, 현금/수표 수령으로부터 신규 계좌 개설, 신용카드 배송까지 커스터마이즈 된 여러 서비스로 구성되어 있습니다.
  • 이 업계를 위한 인력 관리 소프트웨어 솔루션은 업계에 큰 변화를 가져오는 여러 장점을 제공하고 원활한 운영을 실현함으로써 고객 만족을 달성하는 데 필수적인 노동력 관리를 보장합니다.
  • 이 업계가 직면한 주요 문제 중 하나는 적시 추적성이 부족하다는 점입니다. 이 문제를 해결하기 위해 예를 들어 Deliforce의 은행 판매 추적 소프트웨어와 같은 시장 벤더가 제공하는 솔루션이 개발되었습니다. Deliforce의 은행 영업 추적 소프트웨어를 통해 관리 부서는 이 소프트웨어를 사용하여 현장 노동력 전체를 추적할 수 있으며 실시간으로 이를 수행할 수 있습니다.
  • 인도 브랜드 펀드 재단에 따르면 인도 은행의 자산은 2023 회계 연도에 약 2조 9,000억 달러에 달할 전망입니다. 이 기간 동안 공공 부문의 은행 자산 점유율은 민간 부문 및 외자계 부문의 은행에 비해 가장 높았습니다.

중국이 가장 큰 시장 점유율을 차지

  • 중국은 다양한 상품의 최대 생산국 중 하나입니다. 자동차에서 소프트웨어, 무인 항공기, 식품에 이르기까지 이 지역에서 생산되는 제품의 유형은 매우 다양합니다. 이러한 다양한 제품의 생산에는 노동력이 매우 중요하며, 이는 이 지역의 노무관리 소프트웨어 시장 성장에도 기여할 것으로 보입니다.
  • 이러한 급성장의 원동력은 노동력 소프트웨어와 그 관리 솔루션의 개발과 도입에 필수적인 공헌을 하는 중소기업의 증가에 의해 뒷받침됩니다.
  • 또한 중소기업 투자는 이 지역의 성장에 긍정적인 영향을 미칠 것으로 예상됩니다. 중국은 이 지역의 성장에 크게 기여하기 때문에 중소기업은 인력 관리를 위한 클라우드 기반 기술 솔루션 채택을 늘리기 위해 투자하고 있습니다.
  • 중국은 이 지역에서 가장 중요한 전자상거래 시장 중 하나입니다. 이 분야에서의 고용 증가는 인력 관리 솔루션 채택의 큰 원동력이 되고 있습니다. 또한 혁신적인 아이디어로 대중시장 부문에 진출하는 신규 소매업체가 늘어나면서 인력 관리의 요구도 높아질 것으로 보입니다.

아시아태평양 인력 관리 소프트웨어 산업 개요

아시아태평양의 인력 관리 시장은 IBM Corporation, Oracle, ADP, Krones Incorporated, Workday Inc.와 같은 기업의 존재로 인해 매우 단편화되었습니다. 이러한 기업들은 아시아태평양 인력 관리 시장의 지속 가능성과 디지털화를 위해 대규모 R&D 투자를 통해 시장을 확대하고 있습니다.

  • 2023년 12월, NICE Systems Ltd는 LiveVox 인수 완료를 발표했습니다. 시장을 선도하는 NICE의 플랫폼 CXone과 LiveVox의 독자적인 AI 구동형 프로액티브 아웃리치 기능의 조합은 시장에서 유일한 상호작용 중심 플랫폼을 탄생시켜 뛰어난 AI 구동형 CX를 제공하기 위한 기본적인 초석이 됩니다.
  • 2023년 4월, Oracle은 Oracle Fusion Cloud Human Capital Management(HCM) 내 직원 경험 플랫폼인 Oracle ME 업데이트를 발표했습니다. 최근 동향에는 학습, 기술 개발, 경력 유동성을 개인화된 경험에 통합하고, 자기 학습, 경력 개발 기회에 대한 통찰력, 비즈니스 목표에 맞는 기술 개발을 가능하게 하는 새로운 AI 기반 앱이 포함됩니다.

기타 혜택

  • 엑셀 형식 시장 예측(ME) 시트
  • 3개월간의 애널리스트 서포트

목차

제1장 서론

  • 조사의 전제조건과 시장 정의
  • 조사 범위

제2장 조사 방법

제3장 주요 요약

제4장 시장 인사이트

  • 시장 개요
  • 업계의 매력도 - Porter's Five Forces 분석
    • 구매자의 협상력
    • 공급기업의 협상력
    • 신규 진입업자의 위협
    • 대체품의 위협
    • 경쟁 기업간 경쟁 관계의 강도

제5장 시장 역학

  • 촉진요인
    • 중소기업에 의한 분석 솔루션과 WFM 채용 확대가 시장 성장을 가속
    • 인력 최적화와 클라우드 기반 수요가 시장 성장을 견인
  • 시장의 과제
    • 구현 및 통합에 대한 우려가 시장을 방해
  • COVID-19가 업계에 미치는 영향의 평가

제6장 시장 세분화

  • 유형
    • 인력 스케줄링과 인력 분석
    • 근태 관리
    • 성과와 목표 관리
    • 결근 및 휴가 관리
    • 기타 소프트웨어(피로 관리, 작업 관리 등)
  • 전개 모드
    • 온프레미스
    • 클라우드
  • 최종 사용자 업계별
    • BFSI
    • 소비재 및 소매
    • 자동차
    • 에너지 및 유틸리티
    • 헬스케어
    • 제조업
    • 기타 최종 사용자 산업
  • 지역
    • 아시아태평양
      • 중국
      • 인도
      • 일본
      • 호주
      • 한국
      • 인도네시아
      • 태국
      • 기타 아시아태평양

제7장 경쟁 구도

  • 기업 프로파일
    • Active Operations Management International LLP
    • NICE Systems Ltd.
    • Oracle Corporation
    • Infor Group
    • Kronos Incorporated
    • Reflexis Systems Inc.
    • Workday Inc.
    • Blue Yonder Group Inc.
    • ServiceMax Inc.
    • IBM Corporation
    • SAP SE
    • ADP LLC
    • Sage Group plc

제8장 투자 분석

제9장 시장의 미래

CSM 25.02.17

The Asia-Pacific Workforce Management Software Market size is estimated at USD 1.94 billion in 2025, and is expected to reach USD 3.04 billion by 2030, at a CAGR of 9.42% during the forecast period (2025-2030).

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By allowing effective administration of work schedules, business processes, labour costs and talent management, workforce management software has an important role to play in improving organisational performance.

Key Highlights

  • The Asia Pacific region is one of the world's largest producers of goods, and this is due to its position as a major exporter. Different products are manufactured by India, China, South Korea, Indonesia, Japan, and Australia. The region is known for its skilled labour. It's known for software, cars, food production, medicines, cosmetics, machinery, clothes and many other products produced here. The workforce is very critical in terms of production and advanced capabilities.
  • Employees are increasingly using self service technologies, which can be reached from any location and with no major obstacles, as a result of increasing use of automation based processes. Such technologies are enabling more transparency and communication in the workplace, while preserving a chain of command.
  • In the field of workforce management software, use of AI is also becoming more widespread. Several businesses are using artificial intelligence to reduce the time consuming tasks, such as recruitment and hiring, planning and tracking times.
  • There are millions of physicians, engineers, technicians, etc. in this region. Converting such a large number of educated workers into a skilled workforce requires a management system. The key to success in any organization is productivity. Enterprises and industry are working towards cost reduction, productivity improvement as well as improving business process efficiency. In order to achieve this objective, they adopt more sophisticated technologies.
  • The focus of most software-as-a-service evaluation revolves around measuring feature set against any current problem areas and finding a vendor for working well with. However, the implementation of new workforce management software can be an expensive and time intensive process that must be carried out without delay in order to make full use of the benefits which any organisation is seeking.
  • COVID-19 has pointed out the importance of WFM solutions in a variety of sectors, especially for healthcare workers. The need for some good practice to keep nursing staff engaged has been highlighted and, while offering the healthcare sector a range of WFM solutions, applications like scheduling tasks and predicting censuses, scheduleting and staffing nurses on time as opposed to parttime workers have also been underlined.

Asia-Pacific Workforce Management Software Market Trends

Cloud to Witness Significant Growth

  • The banking, insurance industry and financial services has been increasingly moving toward a customer-friendly service-oriented environment where the introduction of doorstep services have taken over the traditional branch banking practices. The emergence of the concept of doorstep banking on the rise resulting in hectic schedules and paucity of time along with the fierce competition in the market in order to ensure that a lead is not gobbled up by the rival company, has made the management of the workforce extremely crucial in the sector.
  • At present, the scope of doorstep services or home banking has gone far beyond the traditional cash withdrawal/DD request and now comprises other customized services that range from adding a nominee, verifying identity (KYC), collecting documents, cash/cheque pickups to the opening of a new account and delivering credit cards.
  • The workforce management software solutions for the industry offer multiple benefits that can make a significant difference in the sector, offering seamless operations, thereby ensuring the successful management of the workforce, which is crucial for achieving customer satisfaction.
  • One of the main problems facing the industry is a lack of timely traceability, and solutions provided by vendors on the market are aimed at addressing this problem, for instance banking sales tracking software from Deliforce. The administration can track the entire field workforce with this software and will be able to do so in realtime.
  • According India Brand Equity Foundation, the assets of banks in India amounted to about 2.9 trillion USD in financial year 2023. During this period, public sector banks accounted for the highest share in assets compared to private and foreign sector banks.

China to hold the Largest Market Share

  • China's one of the biggest producers of different goods. There are many varieties of goods produced in this region from cars to software, unmanned aerial vehicles as well as food products. The workforce is very important in the production of such a large range of goods. This will also contribute to the growth of the region's labour management software market.
  • This rapid growth rate is driven by a more significant number of small and medium sized enterprises, which make an essential contribution to the development and implementation of workforce software and their management solutions.
  • Moreover, the investments of SMEs are anticipated to have a positive impact on growth in this region. As China is a major contributor to regional growth, SMEs are investing in increasing the adoption of cloud based and technological solutions for workforce management.
  • China is one of the most important e commerce markets in this region. Increasing employment in this sector is a major driver of the adoption of workforce management solutions. The need for workforce management will also increase as more and more new retailers move from novel concepts into the mass market sector.

Asia-Pacific Workforce Management Software Industry Overview

The Asia-Pacific workforce management market is highly fragmented due to the presence of players like IBM Corporation, Oracle, ADP, Krones Incorporated, and Workday Inc. They are upscaling the market with substantial R&D investments, driving toward the sustainability and digitization of the Asia-Pacific Workforce Management Market.

  • In December 2023, NICE Systems Ltd has announced the closing of the acquisition of LiveVox. The combination of NICE's market leading platform CXone, with LiveVox's unique AI driven proactive outreach capabilities create the market's only interaction centric platform, the fundamental cornerstone to deliver superior AI driven CX.
  • In April 2023, Oracle announced the updation to Oracle ME, the employee experience platform within Oracle Fusion Cloud Human Capital Management (HCM). Recent updates include new AI-powered apps that combine learning, skill development, and career mobility in a personalized experience, enabling self-directed learning, insight into career development opportunities, and skill development aligned with business objectives.

Additional Benefits:

  • The market estimate (ME) sheet in Excel format
  • 3 months of analyst support

TABLE OF CONTENTS

1 INTRODUCTION

  • 1.1 Study Assumptions and Market Definition
  • 1.2 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET INSIGHTS

  • 4.1 Market Overview
  • 4.2 Industry Attractiveness - Porter's Five Forces Analysis
    • 4.2.1 Bargaining Power of Buyers
    • 4.2.2 Bargaining Power of Suppliers
    • 4.2.3 Threat of New Entrants
    • 4.2.4 Threat of Substitute Products
    • 4.2.5 Intensity of Competitive Rivalry

5 MARKET DYNAMICS

  • 5.1 Market Drivers
    • 5.1.1 Growing Adoption of Analytical Solutions and WFM by SMEs is Driving the Market Growth
    • 5.1.2 Demand for Optimized and Cloud-Based Workforce to Drive the Market Growth
  • 5.2 Market Challenges
    • 5.2.1 Implementation and Integration Concerns Hindering the Market
  • 5.3 Assessment of COVID-19 impact on the industry

6 MARKET SEGMENTATION

  • 6.1 Type
    • 6.1.1 Workforce Scheduling and Workforce Analytics
    • 6.1.2 Time and Attendance Management
    • 6.1.3 Performance and Goal Management
    • 6.1.4 Absence and Leave Management
    • 6.1.5 Other Software (Fatigue Management, Task Management, etc.)
  • 6.2 Deployment Mode
    • 6.2.1 On-premise
    • 6.2.2 Cloud
  • 6.3 End-User Vertical
    • 6.3.1 BFSI
    • 6.3.2 Consumer Goods and Retail
    • 6.3.3 Automotive
    • 6.3.4 Energy and Utilities
    • 6.3.5 Healthcare
    • 6.3.6 Manufacturing
    • 6.3.7 Other End-User Industries
  • 6.4 Geography
    • 6.4.1 Asia-Pacific
      • 6.4.1.1 China
      • 6.4.1.2 India
      • 6.4.1.3 Japan
      • 6.4.1.4 Australia
      • 6.4.1.5 South Korea
      • 6.4.1.6 Indonesia
      • 6.4.1.7 Thailand
      • 6.4.1.8 Rest of Asia Pacific

7 COMPETITIVE LANDSCAPE

  • 7.1 Company Profiles
    • 7.1.1 Active Operations Management International LLP
    • 7.1.2 NICE Systems Ltd.
    • 7.1.3 Oracle Corporation
    • 7.1.4 Infor Group
    • 7.1.5 Kronos Incorporated
    • 7.1.6 Reflexis Systems Inc.
    • 7.1.7 Workday Inc.
    • 7.1.8 Blue Yonder Group Inc.
    • 7.1.9 ServiceMax Inc.
    • 7.1.10 IBM Corporation
    • 7.1.11 SAP SE
    • 7.1.12 ADP LLC
    • 7.1.13 Sage Group plc

8 INVESTMENT ANALYSIS

9 FUTURE OF THE MARKET

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