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유럽의 위치 분석 : 시장 점유율 분석, 산업 동향 및 통계, 성장 예측(2025-2030년)

Europe Location Analytics - Market Share Analysis, Industry Trends & Statistics, Growth Forecasts (2025 - 2030)

발행일: | 리서치사: Mordor Intelligence | 페이지 정보: 영문 | 배송안내 : 2-3일 (영업일 기준)

    
    
    




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유럽의 위치 분석 시장 규모는 2025년에 48억 2,000만 달러로 추정되며, 예측 기간(2025-2030년)의 CAGR은 15.6%로, 2030년에는 99억 5,000만 달러에 달할 것으로 예측됩니다.

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지리공간 데이터 분석은 데이터에 위치와 시간 특성을 추가하여 이해도를 높입니다. 위치 분석은 공공 부문과 기업 부문 모두가 패턴을 파악하고 전략적 의사 결정을 내리는 데 도움이 되는 실용적인 정보입니다. 이 지역의 위치 분석은 도시 계획, 교통, 자연 재해, 공원 보호 등 중요한 분야에서 도움이 될 것입니다.

주요 하이라이트

  • 위치 분석 시장은 인공지능(AI)과 머신러닝(ML)의 개발로 더욱 견인력을 높일 것으로 예상됩니다. 유럽의 지속 가능한 경제 성장의 원동력은 우주분야의 지배력과 유럽 디지털 전략 및 데스티네이션 어스와 같은 국가적 이니셔티브에서 비롯됩니다. 따라서 이러한 기술은 대륙 도시 지역의 공간 개발에 활용됩니다.
  • 정확한 위치 추적은 5G의 개발로 개선되었습니다. 5G의 위치 정보는 밀리미터 파와 빔포밍의 이용으로 정확도가 향상되고 핑거프린트 데이터베이스의 능력이 향상되었으며 이로 인해 실내 매핑도 개선되었습니다. 사용자는 강당, 공항, 음악 홀, 극장, 공장, 정부 기관 및 일반 시민이 입주하는 건물, 쇼핑몰, 기타 소매 시설 등 다양한 인프라의 3D 실내 지리 공간 지도를 얻을 수 있습니다. 또한 포인트 레벨 할당은 주소 레벨 지오코딩보다 유용함이 밝혀졌습니다.
  • 2023년 8월 유럽의 지도, 지적 및 토지 등록기관의 비영리 단체 유로지오그래픽과 국제지도협회(ICA)는 위치 정보의 영향을 강조하는 새로운 파트너십을 수립했습니다. 유로지오그래픽은 고품질과 신뢰성을 핵심 가치로 유럽의 고가치 지리공간 정보의 국가기관 역할을 합니다.
  • COVID-19 팬데믹의 영향을 줄이기 위해 유럽 데이터 보호위원회(EDPB)는 접촉자 추적 소프트웨어 및 위치 정보 사용에 대한 지침을 발표했습니다. 모든 디지털 개입은 유럽의 데이터 보호 프레임워크 내에서 다루어지며, 이는 EU 국가 및 당국이 COVID-19 관련 목적을 위해 추적 도구를 제작하거나 데이터를 수집할 때 법적 요구 사항을 준수해야 함을 의미합니다. 이러한 정부 규제는 조사 대상 시장에 긍정적인 영향을 미칠 것으로 보입니다.
  • 보안 우려와 프라이버시가 시장 성장을 억제하고 있습니다. 매력적인 사용자 인터페이스를 갖춘 모든 모바일 앱은 사용자의 위치에 대한 중요한 정보를 언제든지 제공할 수 있습니다. Google을 비롯한 중요한 컨텐츠 전송 서비스는 위치 정보를 보관하지 않음을 분명하게 밝히고 있지만 데이터 유출 가능성은 여전히 존재하며 이는 위험한 상황으로 이어질 수 있습니다.

유럽 위치 분석 시장 동향

클라우드 부문이 시장을 견인하는 요인 중 하나

  • 클라우드 컴퓨팅 시스템은 데이터가 지속적으로 변화하고 확장 가능하기 때문에 위치 인텔리전스와 같은 동적 용도에 이상적입니다. 위치 데이터와 이미지의 양이 엄청나고 복잡성이 커지므로 더 많은 용량과 대역폭이 필요합니다.
  • 현재 보험 비즈니스 데이터의 80%에 위치 정보가 포함되어 있습니다. 기업이 더 많은 데이터를 수집하고 보유함에 따라 GIS의 필요성은 빠르게 증가하고 있습니다. 보험사는 유연하고 확장 가능한 클라우드 기반 위치 인텔리전스 솔루션과 온디맨드 솔루션의 무제한 처리 능력 덕분에 이전에는 다룰 수 없었던 과제를 해결할 수 있게 되었습니다.
  • 기업은 정액 요금 또는 시스템 이용률을 기반으로 한 클라우드 컴퓨팅 서비스의 "pay-as-you-go" 구독 모델을 사용합니다. 클라우드 컴퓨팅은 장기적인 소프트웨어 라이선스 계약이나 하드웨어에 대한 자본 투자가 필요 없습니다. 2023년 10월에는 Amazon Web Services가 AWS European Sovereign Cloud를 시작했습니다. AWS European Sovereign Cloud는 유럽을 위한 새로운 독립 클라우드로, 선별된 업계 및 공공 부문 고객에게 유럽 연합(EU)에서 진화하는 데이터 레지던시 및 탄력성 요구 사항을 충족할 수 있는 추가 옵션과 유연성을 제공합니다. AWS European Sovereign Cloud를 사용하면 고객이 생성한 모든 메타데이터를 EU 영역 내에 보관할 수 있습니다.
  • 위치 인텔리전스 솔루션은 클라우드 컴퓨팅의 유연성과 확장성을 통해 수많은 사람들이 액세스할 수 있습니다. 또한 클라우드 아키텍처는 24시간 커뮤니티 컴퓨팅을 통해 위치와 시간에 관계없이 지능적인 협업을 가능하게 합니다. 2023년 7월 클라우드 기반 위치 인텔리전스 플랫폼인 Addresscloud는 지리공간 데이터 및 AI 솔루션 제공업체인 Skyblu와 제휴하여 유럽 본토 전역의 주소 레벨 안전 데이터에 대한 액세스를 보험 회사에 제공합니다.

소매업이 시장을 견인하는 요인 중 하나

  • 전자상거래의 성장은 오프라인 소매업체에게 몇 가지 어려움을 가져왔습니다. 팬데믹 도중 사람들은 온라인 쇼핑을 선호했기 때문에 영업 재개 후 실제 매장 방문객 수가 감소했습니다. 기업은 이러한 변화를 극복하고 싶다면 더 주의를 기울여 적절한 위치에 투자해야 합니다. 실적 부진 매장과 시장에 주목하여 위치 추적 소프트웨어를 사용하는 소매 업체는 어떤 사업 분야가 추가적인 투자에서 이익을 얻을 수 있는지 알 수 있습니다.
  • 텔레워크의 상승과 사람들이 집에서 보내는 시간이 늘어남에 따라 지역 전자상거래가 증가했습니다. 소매 업체는 주문 처리를 위해 대규모 투자를 할 것으로 보입니다. 소비자의 온라인 주문은 라스트 마일 딜리버리와 커브 사이드 픽업 서비스의 인기에 따라 증가하고 있습니다. 이러한 서비스를 성공적으로 수행하려면 위치 분석과 같은 기술 통합이 필요합니다.
  • 독일 소매업체 단체인 독일 소매협회(HDE)에 따르면 2022년 조사 기간에 독일 소매업체의 55%가 마케팅 및 고객 유지 노력을 우선할 의향이 있음을 밝혔습니다. 예측 기간 동안 마케팅, 비즈니스 장비, e-비즈니스에 초점을 맞추면 조사 대상 시장이 홍보되고 위치 분석 기업은 고객의 요구에 부응하는 참신한 솔루션을 제공할 수 있을 것으로 예상됩니다.
  • 자동차는 커넥티드카가 업계의 급속한 디지털화의 다음 목표가 됨에 따라 스마트 혁신으로 번창하는 또 다른 산업입니다. 자동차 소매업체도 위치 분석을 평가하기 시작했으며 Mavi가 만든 OnMyWay 앱은 고객의 자동차 대시보드에 큐레이션된 쇼핑을 제공합니다. OnMyWay의 결제 기능을 탑재한 커넥티드카의 위치 정보, 주문, 상품 추천, 결제, 픽업 코디네이터 기능은 즉각 구매를 원하는 고객의 기대에 부응하고 있습니다.

유럽 위치 분석 산업 개요

수많은 기업들이 존재하기 때문에 유럽의 위치 분석 시장은 중간 수준의 경쟁 상태에 있습니다. 제공하는 제품을 다양화하고 지리적 범위를 넓히며 궁극적으로 시장 경쟁을 유지하기 위해 기업은 제품 혁신, 합병, 인수 등의 방법을 실시했습니다.

2022년 1월 독일 맥도날드는 베를린에 본사를 둔 위치 인텔리전스의 신흥 기업인 Targomo와 제휴하여 국내 추가 사업 확대를 목표로 했습니다. 기업은 AI 위치 정보 전문가와 협력하여 사건을 이해하고 사건 뒤에 있는 이유를 파악합니다. 마찬가지로, 이 제휴는 맥도날드가 신설을 위해 유리한 위치를 파악하는 데 도움이 될 것으로 보입니다.

2022년 4월, 부동산 컨설턴트 리노는 유럽 최고의 위치 기반 기업인 Place Sense와 제휴했습니다. Place Sense는 입지 선정, 물건 가치 평가, 임차인 구성, 경쟁사 벤치마크, 마케팅 및 광고 활동 측정 등을 지원합니다.

2022년 12월 OneSoil은 Mapbox와 제휴하여 농부들이 농장을 신속하게 시각화하고 분석할 수 있는 데이터 시각화 및 매핑 솔루션인 OneSoil Map을 발표했습니다. OneSoil은 농장의 편차를 측정하고 분석하며 맞춤형 씨앗, 비료 및 약물 살포 처방전을 만들고 농부가 더 높은 이익과 환경 보호를 달성할 수 있도록 지원합니다.

기타 혜택

  • 엑셀 형식 시장 예측(ME) 시트
  • 3개월간의 애널리스트 서포트

목차

제1장 서론

  • 조사의 전제조건과 시장 정의
  • 조사 범위

제2장 조사 방법

제3장 주요 요약

제4장 시장 인사이트

  • 시장 개요
  • 산업 밸류체인 분석
  • 업계의 매력도 - Porter's Five Forces 분석
    • 공급기업의 협상력
    • 구매자의 협상력
    • 신규 진입업자의 위협
    • 대체품의 위협
    • 경쟁 기업간 경쟁 관계의 강도
  • 시장에 대한 COVID-19의 영향 평가

제5장 시장 역학

  • 촉진요인
    • 다양한 산업에서 공간 데이터와 분석 이용 증가
    • 위치 정보를 이용하는 애플리케이션에 대한 소비자의 경향 증가
  • 억제요인
    • 데이터 프라이버시 문제와 높아지는 규제

제6장 시장 세분화

  • 위치 정보 유형별
    • 실내
    • 옥외
  • 전개별
    • 클라우드
    • 온프레미스
  • 최종 사용자별
    • BFSI
    • 소매
    • 운송 및 물류
    • 관광 및 호스피탈리티
    • 헬스케어
    • 기타 최종 사용자
  • 국가별
    • 독일
    • 영국
    • 프랑스
    • 기타 유럽

제7장 경쟁 구도

  • 기업 프로파일
    • Microsoft Corporation
    • SAS Institute Inc.
    • Tableau Software LLC(Salesforce)
    • TIBCO Software Inc.
    • QlikTech International AB
    • Google LLC
    • TomTom International BV
    • Esri Technologies Ltd
    • HERE Technologies
    • Alteryx Inc.
    • Cisco Systems Inc.
    • SAP SE
    • Pitney Bowes Inc.
    • Hexagon AB
    • IBM Corporation
    • Galigeo
    • CleverAnalytics AS
    • Lepton Software

제8장 투자 분석

제9장 시장의 미래

CSM 25.02.17

The Europe Location Analytics Market size is estimated at USD 4.82 billion in 2025, and is expected to reach USD 9.95 billion by 2030, at a CAGR of 15.6% during the forecast period (2025-2030).

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Geospatial data analytics, it adds features of place and time to data to make it more understandable. Location analytics is actionable information that assists both the public and corporate sectors in identifying patterns and making strategic decisions. Location analytics in the region would help in critical sectors such as urban planning, transportation, natural disasters, and park preservation, to name a few.

Key Highlights

  • The location analytics market is anticipated to gain more traction with the development of Artificial Intelligence(AI) and Machine Learning (ML). The next major potential for Europe's sustainable economic growth will come from its dominance in space constellations and national efforts like Digital Strategy Europe and Destination Earth. Hence these technologies will be used in the spatial development of urban areas of the continent.
  • Accurate location tracking has improved with the introduction of 5G. 5G location delivers improved precision and permits a higher fingerprint resolution in the database thanks to its usage of millimeter waves and beamforming. This has also improved indoor mapping. Users can get 3D indoor geospatial views of many infrastructure types, including auditoriums, airports, music halls, theaters, factories, buildings housing the government and the general public, malls, and other retail establishments. Also, it was noted, Point-level assignments provide advantages over address-level geocoding.
  • In August 2023, Members of EuroGeographics, a non-profit organization for European National Mapping, Cadastral and Land Registration agencies, and the International Cartographic Association (ICA) established a new partnership to emphasize the impact of location. High quality and dependability are the core values of members of EuroGeographics, serving as the national authority for Europe's official high-value geospatial information.
  • To lessen the COVID-19 pandemic's effects, the European Data Protection Board (EDPB) published guidelines for using contact tracking software and location data. All digital interventions are covered by Europe's data protection framework, which implies that EU nations and authorities must adhere to legal requirements while creating tracing tools or collecting data for COVID-19-related objectives. Such government regulations would have favorably impacted the market under investigation.
  • Security Concerns and privacy are restraining the market growth. Every mobile app with an engaging user interface can provide the user with important information about his whereabouts at all times. Google and other crucial content delivery services are extremely clear about not keeping location information. Nonetheless, a data breach is still possible, which can lead to dangerous circumstances.

Europe Location Analytics Market Trends

Cloud Segment is One of the Factors Driving the Market

  • Cloud computing systems are perfect for dynamic applications like Location Intelligence because the data is always changing, and capacity is scalable. More capacity and bandwidth are necessary due to the sheer volume and increasing complexity of location data and images.
  • Nowadays, a location component is present in 80% of insurance business data. The need for GIS increases quickly as businesses collect and retain more data. Insurance companies may now address challenges that were previously out of their grasp thanks to the flexible and scalable cloud-based Location Intelligence solutions and the unlimited processing capacity of on-demand solutions.
  • Businesses use "pay-as-you-go" subscription models for cloud computing services based on flat rates or system utilization. No long-term software license agreements or capital hardware investments are necessary, and also in October 2023, Amazon Web Services launched AWS European Sovereign Cloud. AWS European Sovereign Cloud would be a new, independent cloud for Europe that offers customers in highly regulated industries and the public sector further choice and flexibility to address evolving data residency and resilience requirements in the European Union (EU). AWS European Sovereign Cloud would allow customers to keep all metadata they create in the EU
  • Location intelligence solutions can be accessed by an infinite number of people because of the flexibility and scalability of cloud computing. The cloud architecture also makes intelligent collaboration possible through round-the-clock community computing anywhere and in any time zone. In July 2023, Cloud-based location intelligence platform Addresscloud has partnered with geospatial data and AI solutions provider Skyblu to provide insurers access to address-level perils data for locations across mainland Europe.

Retail is One of the Factors Driving the Market

  • The growth of e-commerce has presented several difficulties for offline retailers. Foot traffic in physical stores decreased following the resumption of business, as people preferred shopping online during the pandemic. Companies will need to invest in the correct location for their operations with greater attention if they want to survive this change. By spotlighting underperforming stores and marketplaces, retailers who use location-tracking software will learn which business areas can benefit from further investment.
  • The rise of teleworking and people spending more time at home gained local e-commerce. Retailers will be making massive investments toward order fulfillment. Online orders from consumers are increasing due to the popularity of last-mile delivery and curbside pickup services. Integration of technologies like Location Analytics will be necessary to ensure the successful implementation of these services.
  • For the research period of 2022, 55% of German retailers intended to prioritize marketing and customer retention initiatives, according to the German Retail Association (HDE), the trade association for German retailers. Over the projected period, it is anticipated that a focus on marketing, business equipment, and e-business would propel the market under study and enable location analytics companies to provide fresh solutions to cater to client wants.
  • Automotive is another industry that is thriving with smart innovation as connected cars become the next phase of the industry's rapid digitalization. Retailers of automobiles are also beginning to value location analytics. OnMyWay App, which Mavi created, offers curated shopping to the dashboard of client automobiles. The location, ordering, product recommendations, payment, and pickup coordination capabilities of connected cars with OnMyWay payment capabilities satisfy the expectations of customers making an immediate purchase.

Europe Location Analytics Industry Overview

Due to the existence of numerous companies, the European location analytics market is moderatley competitive. To diversify their product offerings, broaden their geographic reach, and ultimately maintain their competitiveness in the market, the businesses are implementing methods including product innovation, mergers, and acquisitions.

In January 2022, McDonald's Germany teamed with Berlin-based location intelligence startup Targomo to expand further in the country. Companies collaborate with AI location experts to gain insight into the event and identify the reason behind the event. Similarly, this tie-up will help McDonald's to recognize favorable locations for the new establishment.

In April 2022, Real estate consultancy, Reno, partnered with Place Sense, the top location-based company in Europe. Place Sense can help with location selection, property value assessment, tenant mix, benchmarking against rivals, marketing and advertising activity measurement, and more.

In December 2022, OneSoil partnered with Mapbox to launch OneSoil Map, a data visualization and mapping solution that helps farmers quickly visualize and analyze fields.OneSoil measures and analyzes field variability and creates prescriptions for custom seed, fertilizer, and chemical applications, helping farmers achieve higher profits and environmental protection.

Additional Benefits:

  • The market estimate (ME) sheet in Excel format
  • 3 months of analyst support

TABLE OF CONTENTS

1 INTRODUCTION

  • 1.1 Study Assumptions and Market Definition
  • 1.2 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET INSIGHTS

  • 4.1 Market Overview
  • 4.2 Industry Value Chain Analysis
  • 4.3 Industry Attractiveness - Porter's Five Forces Analysis
    • 4.3.1 Bargaining Power of Suppliers
    • 4.3.2 Bargaining Power of Buyers
    • 4.3.3 Threat of New Entrants
    • 4.3.4 Threat of Substitute Products
    • 4.3.5 Intensity of Competitive Rivalry
  • 4.4 Assessment of the Impact of COVID-19 on the Market

5 MARKET DYNAMICS

  • 5.1 Market Drivers
    • 5.1.1 Increasing Use of Spatial Data and Analytics in Various Industries
    • 5.1.2 Growing Propensity of Consumers Toward Applications that Use Location Data
  • 5.2 Market Restraints
    • 5.2.1 Data Privacy Issues and Growing Regulations

6 MARKET SEGMENTATION

  • 6.1 By Location Type
    • 6.1.1 Indoor
    • 6.1.2 Outdoor
  • 6.2 By Deployment
    • 6.2.1 Cloud
    • 6.2.2 On-premise
  • 6.3 By End User
    • 6.3.1 BFSI
    • 6.3.2 Retail
    • 6.3.3 Transportation and Logistics
    • 6.3.4 Tourism and Hospitality
    • 6.3.5 Healthcare
    • 6.3.6 Other End User
  • 6.4 By Country
    • 6.4.1 Germany
    • 6.4.2 United Kingdom
    • 6.4.3 France
    • 6.4.4 Rest of Europe

7 COMPETITIVE LANDSCAPE

  • 7.1 Company Profiles
    • 7.1.1 Microsoft Corporation
    • 7.1.2 SAS Institute Inc.
    • 7.1.3 Tableau Software LLC (Salesforce)
    • 7.1.4 TIBCO Software Inc.
    • 7.1.5 QlikTech International AB
    • 7.1.6 Google LLC
    • 7.1.7 TomTom International BV
    • 7.1.8 Esri Technologies Ltd
    • 7.1.9 HERE Technologies
    • 7.1.10 Alteryx Inc.
    • 7.1.11 Cisco Systems Inc.
    • 7.1.12 SAP SE
    • 7.1.13 Pitney Bowes Inc.
    • 7.1.14 Hexagon AB
    • 7.1.15 IBM Corporation
    • 7.1.16 Galigeo
    • 7.1.17 CleverAnalytics AS
    • 7.1.18 Lepton Software

8 INVESTMENT ANALYSIS

9 FUTURE OF THE MARKET

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