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아시아태평양의 냉동 식품 포장 시장 전망 : 시장 점유율 분석, 산업 동향, 성장 예측(2025-2030년)

APAC Frozen Food Packaging - Market Share Analysis, Industry Trends & Statistics, Growth Forecasts (2025 - 2030)

발행일: | 리서치사: Mordor Intelligence | 페이지 정보: 영문 | 배송안내 : 2-3일 (영업일 기준)

    
    
    




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아시아태평양의 냉동 식품 포장 시장은 예측 기간 동안 연평균 성장율(CAGR) 5.34%를 기록할 전망입니다.

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주요 하이라이트

  • 아시아태평양 지역의 인구 증가는 식품 및 냉동 식품에 대한 수요를 촉진하고 있습니다. 급격한 도시화와 식인성 질병, 음식물 낭비, 부패, 고품질 제품, 급변하는 라이프스타일에 대한 인식이 확대되면서 소비자들의 선호도가 전통적인 가정식보다 조리 시간이 적게 드는 냉동 식품으로 바뀌고 있습니다.
  • '이동이 잦은' 고객층과 구매력 증가는 중국과 인도와 같은 개발도상국의 성장을 통해 시장을 더욱 촉진했습니다. 또한 경쟁 제품과 차별화하기 위해 매력적이고 창의적이며 휴대하기 쉬운 포장에 대한 수요가 증가함에 따라 냉동 식품 포장에 대한 수요도 증가할 것으로 예상됩니다.
  • 중국은 아시아태평양 냉동 식품 포장 시장에서 가장 큰 점유율을 차지하고 있습니다. 중국 국가통계국에 따르면 2021년 중국 인구의 64.72%가 도시에 거주하고 있으며, 이는 냉동 식품에 대한 수요 증가에 기여하고 있습니다. 중국 소비자들은 이제 사용하기 쉽고 품질이 좋은 식품을 찾고 있습니다. 냉동 육류 및 기타 고정 식품 시장에서 정기적으로 소비되는 제품에 대한 수요는 가용성 때문에 이 지역에서 꾸준히 발생하고 있습니다.
  • 이 지역의 업체들은 아이스크림 소비 증가로 인해 QSR 개발 속도가 가장 빠른 국가 중 하나에서 입지를 확대하기 위해 사모 펀드 회사와 협력하고 있습니다. 이는 냉동 식품 포장에 대한 수요를 촉진할 것입니다. 예를 들어, 2022년 5월 유명 퀵서비스 아이스크림 및 패스트푸드 레스토랑 회사인 Dairy Queen은 중국 냉동식품 시장 진출을 위해 사모펀드 회사인 FountainVest Partners와 계약을 체결한 후 2030년까지 중국에 600개의 신규 레스토랑을 오픈하는 것을 목표로 하고 있습니다.
  • 코로나19가 발생하면서 냉동 식품 포장 제조업체는 수많은 이슈에 직면했습니다. 하지만 이는 단기적인 문제일 뿐이었습니다. 봉쇄 조치로 인한 영향으로는 공급망 중단, 제조 공정에 사용되는 원자재 부족, 노동력 부족, 최종 제품 생산이 부풀려져 예산을 초과할 수 있는 가격 변동, 배송 문제 등이 있습니다.
  • 그러나 기업들이 냉동 식품을 신선하게 유지하기 위해 전분을 사용함에 따라 당뇨병 위험이 증가함에 따라 심장병 및 기타 질병의 위험이 시장 성장을 저해 할 것입니다.

아시아태평양의 냉동 식품 포장 시장 동향

가처분 소득 증가와 소비자의 행동 변화

  • 시장에 대한 수요는 라이프스타일 변화, 가처분 소득 증가, 개발도상국의 급속한 도시화, 특히 중산층 인구 증가와 같은 다양한 요인에 영향을 받아 냉동 식품용 봉투에 대한 수요가 증가하고 있습니다. 인구 밀도가 높아지면서 밀레니얼 세대가 성장에 기여하면서 포장 식품에 대한 수요가 증가했습니다.
  • 포장 후 포장된 식품이 전 세계 여러 지역의 소비자에게 전달되기까지는 시간이 걸립니다. 포장된 식품은 신선하지 않을 수 있으며 소비자에게 전달되기 전에 향과 맛을 잃을 수 있습니다. 소비자에게 전달되기 전에 식품이 상할 경우 포장에 투자한 자본의 손실로 이어질 수 있기 때문에 포장 식품에 대한 위협이 증가하고 있습니다. 이를 극복하기 위해 식품 가공 업계는 제품의 유통기한을 늘리는 데 도움이 되는 지능형 패키징 및 공학 기술과 같은 다양한 새로운 패키징 기술에 투자하고 있습니다. 이것이 바로 냉동 식품에 대한 업계의 수요 증가 이유입니다. 기업들은 매출 외에도 시장에서의 이미지와 가치에 영향을 미치기 때문에 소비자 만족에 초점을 맞추고 있습니다.
  • 인도와 중국의 개발도상국 시장은 1인당 소득과 지출 증가로 인해 포장 및 냉동 식품에 대한 수요가 증가하고 있습니다. 냉동 식품에 대한 수요는 고객의 행동과 라이프스타일 변화에도 영향을 받습니다.
  • 지역 소매점의 편의성이 확대되고 냉동 식품 수요에 기여하고 있습니다. 최근, 가맹점에서의 수요는 비약적으로 성장하고 있습니다. 예를 들어, 온라인 신선 식료품점 MissFresh는 2021년 9월 중국 동부 도시 닝보에 가장 최근에 오픈한 이후 향후 5년 동안 30-35개 도시로 확장할 계획입니다. 현재 베이징, 상하이, 광저우, 선전, 항저우 등 중국 1, 2선 도시 17곳에서 이용할 수 있는 분산형 미니 창고 모델(DMW) 네트워크를 유지 및 확장한다는 전략입니다. 제공되는 제품은 과일, 채소, 생선, 유제품, 음료, 냉동 및 포장 식품, 일용소비재(FMCG) 등 신선식품입니다.
  • 또한 중국 국가통계국에 따르면 중국 내 아이스크림 및 냉동 디저트 판매액은 2020년 89억 5,000만 달러에서 2025년 107억 6,000만 달러로 증가할 것으로 예상됩니다. 이러한 가치의 증가는 냉동 식품에 대한 수요가 증가하여 결국 연구 대상 시장의 발전을 촉진할 것으로 예상됩니다.

예측기간 동안 현저한 성장을 이루는 인도

  • 지난 10년간 인도에서는 RTE(Ready to Eat) 제품, RTC(Ready to Cook) 제품, RTS(Ready to Serve) 제품 등 최종 소비자용 식품 수출이 크게 증가했습니다. RTE 카테고리로 분류되는 식품은 지난 10년간 CAGR 12%를 기록했습니다. 농산물 및 가공식품 수출(APEDA)에서 차지하는 RTE의 비율은 동시기에 2.1%에서 5%로 증가했지만, 이는 상공부이 수출용 제품의 부가가치를 중시하고 있는 덕분입니다.(출처 : 인도상공부)
  • 인도의 식품 생태계는 매력적인 재정 인센티브, 지원적인 경제 정책, 식품 소매 부문의 성장 장려로 인해 막대한 투자 전망을 제시하고 있습니다. 인도 정부(GoI)는 식품가공산업부(MoFPI)를 통해 인도 내 식품 가공 부문에 대한 투자를 늘리기 위해 필요한 모든 조치를 취하고 있습니다. 인도 정부는 2026년 3월까지 포괄적인 PMKSY 계획에 4,600크로레(557억 1,100만 달러)를 할당했습니다. 이 할당량은 냉동 식품 포장에 대한 수요를 증가시킬 것입니다.
  • 인도의 식품 가공 산업부(MoFPI)에 따르면 인도 식품 가공 시장은 2025년까지 4,700억 달러에 달할 것이라고 합니다. 향후 몇 년 동안 Tier-II 및 Tier-III 도시는 더 많은 가공 및 냉동 식품을 소비함으로써 이미 대도시 지역에서 볼 수있는 추세를 채택하여 냉동 식품 포장의 성장을 촉진 할 수 있습니다.
  • 인도는 전 세계 어류의 7.96 %를 생산하여 20-21 회계 연도의 총 어류 생산량이 14.73 MMT로 세계에서 세 번째로 큰 생산국입니다.
  • 인도는 세계에서 세 번째로 큰 어류 생산국이며 전 세계 생산량의 7.96%를 차지합니다. 2020-2021 회계연도의 총 어류 생산량은 1,369만 미터톤(MMT)으로 추산되었습니다. 2021-22년에도 인도 수산업은 상당한 어려움을 겪었지만, 여전히 57,586.48억 루피(미화 77.6억 달러) 상당의 해산물을 수출했습니다. 2020-21년과 비교하면 30%의 성장률을 보였습니다. 인도가 수산물 수출을 선호하는 상위 3개 국가는 미국, 중국, 일본입니다. 인베스트 인디아에 따르면 수출의 63%가 이 세 국가로 보내졌습니다. 이러한 요인은 예측 기간 동안 시장 성장률에 크게 기여합니다.

아시아태평양의 냉동 식품 포장 산업 개요

아시아태평양의 냉동 식품 포장 시장은 적당히 세분화되어 있으며 여러 주요 업체로 구성되어 있습니다. 눈에 띄는 시장 점유율을 가진 주요 업체들은 해외에서 고객 기반을 확장하는 데 주력하고 있습니다.

2022년 3월 : 홍콩의 3D 식품 인쇄 회사인 Alt Farm은 중국과 호주 최초의 주요 대상 시장으로 주목하고 있으며 향후 12-18개월 이내에 식물 유래 A5 와규 제품의 프로토타입을 출시하고자 한다고 밝혔습니다.

기타 혜택

  • 엑셀 형식 시장 예측(ME) 시트
  • 3개월간의 애널리스트 지원

목차

제1장 서론

  • 조사의 전제조건과 시장 정의
  • 조사 범위

제2장 조사 방법

제3장 주요 요약

제4장 시장 인사이트

  • 시장 개요
  • 밸류체인, 서플라이체인 분석
  • 산업의 매력 - Porter's Five Forces 분석
    • 공급기업의 협상력
    • 구매자의 협상력
    • 신규 진입업체의 위협
    • 대체품의 위협
    • 경쟁 기업간 경쟁 관계의 강도
  • 시장에 대한 COVID-19의 영향 평가
  • 기술 개요
    • 기술 스냅샷
    • 냉동 식품 포장 제품의 유형
    • 냉동 식품 포장에 사용되는 주요 재료
    • 진행 중인 개발

제5장 시장 역학

  • 시장 성장 촉진요인
    • 소비자에 의한 편리성 요구 증가
    • 가처분 소득 증가와 소비자 행동의 변화
  • 시장 성장 억제요인
    • 정부의 규제와 개입
  • 세계의 냉동 식품 포장 개요

제6장 시장 세분화

  • 1차 재료
    • 유리
    • 종이
    • 금속
    • 플라스틱
  • 포장 유형
    • 가방
    • 상자
    • 판지
    • 트레이
    • 래퍼
    • 기타
  • 제품 유형
    • 즉석 조리 식품
    • 과일, 야채
    • 육류
    • 해산물
    • 구운 과자
    • 기타
  • 지역
    • 중국
    • 일본
    • 인도
    • 호주
    • 한국
    • 기타 아시아태평양

제7장 경쟁 구도

  • 기업 프로파일
    • Amcor Ltd
    • Genpak LLC
    • Graham Packaging Company, Inc.
    • Ball Corporation Inc
    • Crown Holdings
    • Tetra Pak International
    • Placon Corporation
    • Toyo Seikan Group Holdings, Ltd.
    • WestRock Company
    • Rexam Company

제8장 투자 분석

제9장 시장의 미래

HBR 25.02.13

The APAC Frozen Food Packaging Market is expected to register a CAGR of 5.34% during the forecast period.

APAC Frozen Food Packaging - Market - IMG1

Key Highlights

  • The growing population in the Asia Pacific region is propelling the demand for food and frozen food products. Surging urbanization and expanding awareness about foodborne illnesses, food wastage, spoilage, quality products, and fast-paced lifestyle have shifted the preferences of consumers towards frozen food products, which requires less time for cooking than the traditional home-cooked meal.
  • "On-the-go" customer base and rising purchasing power have further fueled the market through the growth in developing nations like China and India. The demand for frozen food packaging is also predicted to grow as there is a rising need for appealing, inventive, and easy-to-carry packaging to set the product apart from the competition.
  • China has the largest share of the Asia-Pacific frozen food packaging market. According to the National Bureau of Statistics of China, 64.72% of the population resided in cities in 2021, contributing to the increased demand for frozen food products. Chinese consumers are now looking for easy-to-use and quality food products. The need for frozen meat and other regularly consumed products in the fixed food market has been constant in the region because of their availability.
  • Players in the region are teaming up with private equity companies to expand their footprint in one of the nations with the highest rate of QSR development due to the rising ice cream consumption. It will spur demand for frozen food packaging. For instance, in May 2022, Dairy Queen, the prominent quick-service ice cream and fast food restaurant company, aimed to open 600 new restaurants in China by 2030, following an agreement with private equity firm FountainVest Partners to penetrate the country's frozen-treat market further.
  • With the outbreak of COVID-19, frozen food packaging manufacturers got flooded with a pool of issues. However, they were only for the short -term. Some of the effects of the lockdown include supply chain disruptions, lack of availability of raw materials used in the manufacturing process, labor shortages, fluctuating prices that could cause the production of the final product to inflate and go beyond budget, shipping problems, etc.
  • However, owing to the increased risk of diabetes as companies use starch to keep frozen food items fresh, the risk of heart disease and other diseases will hinder the market growth.

APAC Frozen Food Packaging Market Trends

Increase in Disposable Income and Changing Consumer Behaviour

  • The demand for the market gets influenced by numerous factors, such as changing lifestyles, increasing disposable income, and rapid urbanization in developing countries, especially the growing middle-income population, which are increasing the demand for bags for frozen food. Population density has increased demand for packaged food, with Millenials contributing to the growth.
  • After packaging, it takes time for packaged food to reach consumers across various parts of the world. The packaged food may not be fresh and might lose its aroma and taste before reaching the consumer. The threat of food getting spoilt before going to the consumer is increasing, as it would result in a loss of the capital invested in the packaging. To overcome this, food processing industries are investing in technologies and various new packaging techniques, such as intelligent packaging and engineering science, which help to increase the product's shelf life. It is the reason for the industry's increased demand for frozen food. Organizations are focusing on consumer satisfaction, apart from revenues, as it impacts the image and value in the market.
  • Developing markets in India and China are experiencing high demand for packaged and frozen food due to increased per capita income and spending. The need for frozen food is also influenced by changing behavior and lifestyle of the customers.
  • The convenience of local retail establishments has expanded, contributing to the demand for frozen food. In recent years, the demand from merchants has grown dramatically. For instance, the online fresh grocery store MissFresh expanded into 30 to 35 cities during the next five years, following its most recent opening in the eastern Chinese city of Ningbo, in September 2021. The company's strategy is to maintain and expand its distributed mini-warehouse model (DMW) network, which is now accessible in 17 first- and second-tier Chinese cities, including Beijing, Shanghai, Guangzhou, Shenzhen, and Hangzhou. The products provided are fresh produce such as fruits, vegetables, fish, dairy, drinks, frozen and packaged meals, and FMCG items.
  • Also, according to the National Bureau of Statistics China, the sales value of ice cream and frozen desserts in China is projected to increase from USD 8.95 billion in 2020 to USD 10.76 billion in 2025. The growth in the value state that the demand for frozen food is projected to increase, eventually fueling the development of the studied market.

India to Grow at Significant Rate during Forecast Period

  • In the past ten years, the export of final consumer food items from India, such as Ready to Eat (RTE), Ready to Cook (RTC), and Ready to Serve (RTS) products, has increased significantly. Food products falling under the RTE category have seen a Compound Annual Growth Rate (CAGR) of 12% over the past ten years. The share of RTE in Agricultural and Processed Food Products Export (APEDA) exports has increased from 2.1% to 5% over the same period, thanks to the Ministry of Commerce & Industry's emphasis on the value addition of products for export. (Source: Ministry of Commerce & Industry, India)
  • Owing to the enticing fiscal incentives, supportive economic policies, and encouraging growth in the food retail sector, India's food ecosystem presents enormous investment prospects. The Government of India (GoI) is taking all necessary measures to increase investments in the food processing sector in India through the Ministry of Food Processing Industries (MoFPI). The government of India has allocated INR 4600 crores (USD 55.71 Billion) to the umbrella PMKSY plan through March 2026. The allotment will boost the demand for frozen food packaging.
  • According to the Ministry of Food Processing Industries (MoFPI), the Indian food processing market will reach USD 470 billion by 2025. In the upcoming years, Tier-II and Tier-III cities may adopt the trend already seen in metropolitan areas by consuming more processed and frozen food, Thus, fueling the growth of frozen food packaging .
  • India produces 7.96% of the world's fish, making it the third-largest producing country in the world with the total fish production for FY 20-21 at 14.73 MMT, compared to
  • India is the third-largest fish-producing country in the world and accounts for 7.96 percent of global production. The total fish production during the financial year 2020-2021 was estimated at 13.69 million metric tons (MMT). Despite the industry's significant challenges in 2021-22, India still exported seafood worth Rs 57,586.48 crore (USD 7.76 billion). Compared to 2020-21, it saw a growth increase of 30%. The top 3 countries India prefers to export its marine products to are the USA, China, and Japan. 63% of exports were sent to these three nations, according to Invest India. These factors significantly contribute to the market growth rate during the forecast period.

APAC Frozen Food Packaging Industry Overview

The Asia Pacific Frozen Food packaging market is moderately fragmented and consists of several major players. The major players with a prominent market share are focusing on expanding their customer base across foreign countries.

March 2022 - Hong Kong 3D food printing firm Alt Farm is eyeing China and Australia as its first key target markets, revealing it hopes to launch a prototype plant-based A5 Wagyu Beef product in the next 12 to 18 months.

Additional Benefits:

  • The market estimate (ME) sheet in Excel format
  • 3 months of analyst support

TABLE OF CONTENTS

1 INTRODUCTION

  • 1.1 Study Assumptions and Market Definition
  • 1.2 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET INSIGHTS

  • 4.1 Market Overview
  • 4.2 Value Chain / Supply Chain Analysis
  • 4.3 Industry Attractiveness - Porter's Five Forces Analysis
    • 4.3.1 Bargaining Power of Suppliers
    • 4.3.2 Bargaining Power of Buyers
    • 4.3.3 Threat of New Entrants
    • 4.3.4 Threat of Substitute Products
    • 4.3.5 Intensity of Competitive Rivalry
  • 4.4 Assessment of the Impact of COVID-19 on the Market
  • 4.5 Technology Overview
    • 4.5.1 Technology Snapshot
    • 4.5.2 Type of frozen food packaging products
    • 4.5.3 Primary materials used for frozen food packaging
    • 4.5.4 Ongoing developments

5 MARKET DYNAMICS

  • 5.1 Market Drivers
    • 5.1.1 Increasing Demand for Convenience by Consumers
    • 5.1.2 Increase in Disposable Income and Changing Consumer Behaviour
  • 5.2 Market Restraints
    • 5.2.1 Government Regulations and Interventions
  • 5.3 Global Frozen Food Packaging Overview

6 MARKET SEGMENTATION

  • 6.1 Primary Material
    • 6.1.1 Glass
    • 6.1.2 Paper
    • 6.1.3 Metal
    • 6.1.4 Plastic
  • 6.2 Type of Packaging
    • 6.2.1 Bags
    • 6.2.2 Boxes
    • 6.2.3 Cans
    • 6.2.4 Cartons
    • 6.2.5 Trays
    • 6.2.6 Wrappers
    • 6.2.7 Other Packaging
  • 6.3 Type of Food Product
    • 6.3.1 Readymade Meals
    • 6.3.2 Fruits and Vegetables
    • 6.3.3 Meat
    • 6.3.4 Sea Food
    • 6.3.5 Baked Goods
    • 6.3.6 Other Food Product
  • 6.4 Geogrphy
    • 6.4.1 China
    • 6.4.2 Japan
    • 6.4.3 India
    • 6.4.4 Australia
    • 6.4.5 South Korea
    • 6.4.6 Rest of Asia-Pacific

7 COMPETITIVE LANDSCAPE

  • 7.1 Company Profiles
    • 7.1.1 Amcor Ltd
    • 7.1.2 Genpak LLC
    • 7.1.3 Graham Packaging Company, Inc.
    • 7.1.4 Ball Corporation Inc
    • 7.1.5 Crown Holdings
    • 7.1.6 Tetra Pak International
    • 7.1.7 Placon Corporation
    • 7.1.8 Toyo Seikan Group Holdings, Ltd.
    • 7.1.9 WestRock Company
    • 7.1.10 Rexam Company

8 INVESTMENT ANALYSIS

9 FUTURE OF THE MARKET

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