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아시아태평양의 접착제 및 실란트 : 시장 점유율 분석, 산업 동향과 통계, 성장 예측(2025-2030년)

Asia-Pacific Adhesives And Sealants - Market Share Analysis, Industry Trends & Statistics, Growth Forecasts (2025 - 2030)

발행일: | 리서치사: Mordor Intelligence | 페이지 정보: 영문 | 배송안내 : 2-3일 (영업일 기준)

    
    
    




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아시아태평양의 접착제 및 실란트 시장 규모는 2025년에 320억 8,000만 달러로 추정되며, 예측 기간 중(2025-2030년) CAGR은 6%를 초과하고, 2030년에는 429억 2,000만 달러에 달할 것으로 예측됩니다.

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조사 지역은 COVID-19 팬데믹의 악영향을 받았으며 조사 지역의 접착제 및 실란트 시장도 비슷한 상황에 직면했습니다. 그러나 현재는 팬데믹 이전 수준에 도달하고 있으며 시장은 큰 속도로 성장할 것으로 예상됩니다.

전 세계적으로 확대되는 포장산업과 건축 및 건설산업이 예측기간 동안 접착제와 실란트 수요를 견인할 것으로 보입니다.

그러나 휘발성 유기 화합물 사용에 관한 정부의 엄격한 환경 규제가 시장 확대를 방해할 것으로 예상됩니다.

바이오 접착제의 기술 혁신과 개발, 복합재료를 접착하는 추세는 접착제 및 실란트 시장에 기회를 제공할 것으로 보입니다.

중국은 자동차, 건설, 일렉트로닉스, 포장 등 최종 사용자 산업이 소비를 견인하는 조사 지역 최대의 접착제 및 실란트 시장입니다.

아시아태평양의 접착제 및 실란트 시장 동향

시장을 독점하는 포장 부문

  • 종이 포장 제품은 접이식 박스, 골판지 상자, 종이 봉투, 액체 포장지로 구성됩니다. 소매가 크게 증가함에 따라 슈퍼마켓과 현대적인 쇼핑 센터의 급증으로 종이 포장 수요가 증가할 것으로 예상됩니다.
  • 공업제품의 매우 높은 비율이 포장되어 판매되고 있지만, 이것은 보관이나 운송 안정성 보다는 미관상의 이유 때문입니다. 현재 사용되는 대부분의 포장재는 서로 다른 재료를 붙여서 만들어지므로 접착제를 사용해야 합니다.
  • 조사 부문의 성장을 가속화하는 중요한 요소 중 하나는 전자상거래 플랫폼의 확대와 대중의 소득 수준 상승과 관련된 소비 증가입니다.
  • 중국은 아시아태평양의 포장 산업에 크게 기여하는 나라입니다. 2021년부터 2025년까지 '5개년 계획'에서 중국은 플라스틱 재활용과 소각 능력을 향상시키고 '녹색' 플라스틱 제품을 추진하여 포장 및 농업에서 플라스틱 폐기물을 줄이겠다고 발표했습니다. 신규 5개년 계획에서는 상점이나 택배업자에게 '불필요한' 플라스틱 포장을 줄이도록 요구하고 도시의 쓰레기 소각율을 작년의 58만 톤에서 2025년까지 하루에 약 80만 톤으로 끌어올린다고 합니다. 이러한 개발은 재활용 가능한 연질 플라스틱 포장의 국내 수요로 이어질 것으로 예상됩니다. 예측 기간 동안 Alibaba와 같은 전자상거래 대기업의 성장이 포장 시장에 박차를 가할 것으로 예상됩니다. 예를 들어 10일간 지속된 Alibaba 쇼핑 이벤트 '더블 11'에서 중국 구매자는 약 19억 건의 택배를 받았습니다.
  • 인도에서는 플라스틱 포장은 매년 20-25%라는 높은 성장률로 성장하고 있으며 680만 톤에 달하고 있습니다. 반면 종이 포장은 760만 톤으로 평가되고 있습니다. 이러한 추세는 포장 분야에서 접착제 소비에 긍정적인 영향을 미치고 있습니다.
  • 2022년 6월, 환경부 산하 연방기관인 중앙공해방지위원회(CPCB)는 특정 일회용 플라스틱 제품을 비합법화하기 위한 조치 목록을 발표했습니다. 이러한 조치로 국내에서 종이 포장에 대한 수요가 증가할 것으로 예상됩니다.
  • 또한 인도와 같은 국가에서는 온라인 식품 주문 수요가 증가하고 있으며 식품 포장 시장에서 포장 식품 상자 사용을 뒷받침하고 있습니다. 예를 들어, 2022년 2월, 유명 식품 택배 회사 중 하나인 Zomato는 지난 5년간 Zomato의 식품 택배 서비스를 이용하는 레스토랑의 월간 평균 활성화 수가 6배, 월간 평균 거래 고객 수가 13배로 성장했다고 발표했습니다.
  • 온라인 소매 쇼핑은 인터넷 기술 및 웹 애플리케이션의 성장과 함께 높은 비율로 증가하고 있으며, 이는 주로 포장 업계를 성장시키고 있습니다.
  • 주한 영국 상공회의소에 따르면 영국의 식음료 사업은 하이퍼마켓의 우위성과 전자상거래 플랫폼을 통한 판매 확대로 정의되고 있습니다. 영국의 F&B 시장은 2024년까지 761억 파운드(899억 8,000만 달러)에 이를 것으로 예상됩니다.
  • 또한 지속 가능한 포장을 위한 정부의 이니셔티브는 종이 포장 제품의 채택을 의무화하고 있습니다. 예를 들어 한국의 2050년 탄소 중립 목표의 일환으로 환경부는 2022년 6월 10일부터 프랜차이즈 카페와 패스트푸드점의 일회용 컵에 300원(0.25달러)의 보증금을 의무화한다고 발표했습니다. 이 규정은 100개가 넘는 지점과 38,000개가 넘는 매장이 있는 체인점에 적용됩니다.
  • 그러므로 종이, 판지, 포장 산업의 광범위한 용도와 주로 전자상거래 산업의 성장으로 인한 포장재 수요 증가로 조사 분야의 접착제 및 실란트 소비는 예측 기간 동안 조사 지역에서 더욱 증가할 것으로 예상됩니다.

아시아태평양에서는 중국이 우위를 차지

  • 아시아태평양의 접착제 및 실란트 소비는 중국이 지배적입니다. 건설 활동의 성장, 포장 산업의 소비 증가, 국제 시장에서 수요를 지원하는 전자 제품 생산은 중국의 접착제 및 실란트 시장의 소비를 촉진하는 주요 요인의 일부입니다.
  • 중국의 성장은 주로 주택 및 상업 건축 부문의 빠른 확대와 중국의 경제 확대에 의해 뒷받침되고 있습니다. 중국은 지속적인 도시화 프로세스를 장려하고 있으며, 그 비율은 2030년까지 70%를 나타낼 것으로 예측됩니다. 그 결과, 중국과 같은 국가에서의 건축 활동 활성화가 조사 지역의 접착제 산업에 박차를 가할 것으로 예측되고 있습니다. 이러한 모든 요인은 전체 지역의 접착제 수요를 증가시키는 경향이 있습니다.
  • 중국국가통계국에 따르면 건설생산액은 2021년 29조3,100억 위안(4조2,000억 달러)로 증가하였고, 2022년에는 31조2,000억 위안(4조5,000억 달러)을 달성할 예정입니다. 또한 주택 도시 농촌개발부의 예측에 따르면 중국의 건설 부문은 2025년까지 GDP의 6%를 유지할 것으로 예상되고 있습니다.
  • 중국의 승용차용 전기자동차(EV) 시장은 눈부신 성장을 계속하고 있으며, 2022년 EV 판매 대수는 전년 대비 87% 증가했습니다. BYD, Wuling, Chery, Changan, GAC는 EV 시장을 독점하는 중국의 최상위 브랜드이며 현지 브랜드가 81%를 차지하고 있습니다. 또한 BYD는 2022년 시장 점유율을 전년 대비 11% 이상 확대했으며 중국 시장의 EV 모델 상위 10차종 중 6차종이 BYD 브랜드입니다.
  • 또한 중국 정부는 2025년까지 전기차 보급률이 20%가 될 것으로 예측했습니다. 따라서 자동차 배터리의 생산과 소비가 증가하고 접착제와 실란트 수요가 높아질 것으로 예상됩니다.
  • 게다가 중국은 세계 최대급의 일렉트로닉스 생산 거점을 가지고 있으며, 한국, 싱가포르, 대만 등 기존의 업스트림 제조업체의 최대 경쟁국으로 위치하고 있습니다. 스마트폰, OLED TV, 태블릿 단말기 등의 전자 제품은 시장의 소비자 일렉트로닉스 부문에서 수요 성장률이 가장 높습니다.
  • 중국으로부터 전자제품을 수입하는 국가의 전자제품 수요 증가와 중산층의 가처분소득 증가에 따라 중국의 전자제품 생산이 성장할 것으로 예측되고 있습니다.
  • 그러므로 최종 사용자 산업에서 이러한 모든 동향은 예측 기간에 걸쳐 중국의 접착제 및 실란트 시장 성장을 가속할 것으로 예상됩니다.

아시아태평양의 접착제 및 실란트 산업 개요

아시아태평양의 접착제 및 실란트 시장은 그 특성상 부분적으로 통합되어 있습니다. 주요 기업(순서부동)은 3M, Arkema, Sika AG, H.B. Fuller Company, Henkel AG & Co. KGaA입니다.

기타 혜택

  • 엑셀 형식 시장 예측(ME) 시트
  • 3개월간 애널리스트 지원

목차

제1장 서론

  • 조사의 성과
  • 조사의 전제
  • 조사 범위

제2장 조사 방법

제3장 주요 요약

제4장 시장 역학

  • 촉진요인
    • 동남아시아 국가 포장 산업의 성장
    • 건설 부문 수요 증가
    • 기타 촉진요인
  • 억제요인
    • VOC 배출에 관한 엄격한 환경 규제
    • 원재료 가격의 상승
  • 업계 밸류체인 분석
  • Porter's Five Forces 분석
    • 공급기업의 협상력
    • 구매자의 협상력
    • 신규 참가업체의 위협
    • 대체품의 위협
    • 경쟁도

제5장 시장 세분화(금액 기준 시장 규모)

  • 접착제 수지별
    • 폴리우레탄
    • 에폭시
    • 아크릴
    • 실리콘
    • 시아노아크릴레이트
    • VAE 및 EVA
    • 기타 수지(폴리에스테르, 고무 등)
  • 접착 기술별
    • 용제계
    • 반응성
    • 핫멜트
    • UV 경화형 접착제
    • 수성
  • 실란트 수지별
    • 실리콘
    • 폴리우레탄
    • 아크릴계
    • 에폭시
    • 기타 수지(타르, 폴리설파이드 UV 경화형 등)
  • 최종 사용자 산업별
    • 항공우주
    • 자동차
    • 건축 및 건설
    • 신발 및 가죽
    • 헬스케어
    • 포장
    • 목공 및 소목
    • 기타 최종 사용자 산업(전자, 소비자 및 DIY 등)
  • 지역별
    • 중국
    • 인도
    • 일본
    • 한국
    • 인도네시아
    • 말레이시아
    • 태국
    • 베트남
    • 기타 아시아태평양

제6장 경쟁 구도

  • M&A, 합작사업, 제휴, 협정
  • 시장 점유율(%)**/순위 분석
  • 주요 기업의 전략
  • 기업 프로파일
    • 3M
    • Arkema
    • Ashland
    • Avery Dennison Corporation
    • Beardow Adams
    • Dow
    • DuPont
    • Dymax Corporation
    • Franklin International
    • HB Fuller Company
    • Henkel AG & Co. KGaA
    • Huntsman International LLC
    • ITW Performance Polymers(Illinois Tool Works Inc.)
    • Jowat AG
    • Mapei Inc.
    • Tesa SE(A Beiersdorf Company)
    • Pidilite Industries Ltd.
    • Sika AG
    • Wacker Chemie AG

제7장 시장 기회와 앞으로의 동향

  • 바이오 베이스 접착제의 혁신과 개발
  • 복합재료의 접착 추세 증가
CSM 25.02.20

The Asia-Pacific Adhesives And Sealants Market size is estimated at USD 32.08 billion in 2025, and is expected to reach USD 42.92 billion by 2030, at a CAGR of greater than 6% during the forecast period (2025-2030).

Asia-Pacific Adhesives And Sealants - Market - IMG1

The region was negatively affected by the COVID-19 pandemic. The adhesives and sealants market in the region also faced a similar situation. However, the market has now reached pre-pandemic levels, and it is expected to grow at a significant pace.

Expanding packaging and building and construction industries around the globe are likely to drive demand for adhesives and sealants during the forecast period.

However, strict environmental regulations set by the government on the use of volatile organic compounds are anticipated to hamper market expansion.

The innovation and development of bio-based adhesives and shifting focus toward adhesive bonding for composite materials are likely to offer opportunities for the adhesives and sealants market.

China stands to be the largest market for adhesives and sealants in the region, where the consumption is driven by the end-user industries, such as automotive, construction, electronics, and packaging.

APAC Sealants & Adhesives Market Trends

Packaging Segment to Dominate the Market

  • Packaging products in paper packaging comprises folding cartons, corrugated boxes, paper bags, and liquid paperboard. With the considerable increase in organized retail, the demand for paper packaging is anticipated to increase due to the rapid increase in supermarkets and modern shopping centers.
  • An extremely high proportion of industrial products are sold in packages, either due to stability requirements for storage and transport or aesthetic reasons. Most packaging materials presently used are different materials laminated together, which require the use of adhesives.
  • One of the critical factors that have been accelerating the growth of the segment includes a growing e-commerce platform and increasing consumption with the rise in income levels of the masses.
  • China is a major contributing country in the APAC region for the packaging industry. In a 2021-2025 "five-year plan," China announced it would improve its plastic recycling and incineration capacities, promote "green" plastic products, and combat the misuse of plastic in packaging and agriculture. The new five-year plan would push merchants and delivery companies to reduce "unreasonable" plastic wrapping and increase garbage incineration rates in cities to about 800,000 tons per day by 2025, up from 580,000 tons last year. Such developments are expected to increase the country's demand for recyclable flexible plastic packaging. Over the projection period, the rise of e-commerce giants like Alibaba is expected to fuel the packaging market. For example, Chinese shoppers received approximately 1.9 billion shipments during Alibaba's Double 11 shopping event, which lasted 10 days.
  • In India, plastic packaging is growing at a significant rate of 20-25% annually and has reached 6.8 million tons, whereas paper packaging is valued at 7.6 million tons. These trends positively impacted the consumption of adhesives in the packaging sector.
  • In June 2022, the Central Pollution Control Board (CPCB), a federal agency under the Ministry of the Environment, released a list of steps to outlaw specific single-use plastic products by June 2022. Such measures are anticipated to drive the demand for paper packaging in the country.
  • Moreover, in a country such as India, the growing demand for online food ordering is increasing, pushing the usage of packaged food boxes in the food packaging market. For instance, in February 2022, Zomato, one of the prominent food delivery companies, said that the average monthly active food delivery restaurants have grown by 6x, and average monthly transacting customers have grown by 13x on Zomato over the past five years.
  • Online retail shopping is increasing at a higher rate with the rising internet technologies and web applications, which have primarily supported the packaging industry's growth.
  • According to the British Chamber of Commerce in Korea, South Korea's F&B business is defined by hypermarket dominance and expanding sales through e-commerce platforms. The F&B market in South Korea is expected to reach GBP 76.1 billion (USD 89.98 billion) by 2024.
  • Furthermore, the government initiatives for sustainable packaging are mandating the adoption of paper packaging products. For instance, as part of South Korea's 2050 carbon neutrality goal, the South Korean Ministry of Environment has announced that disposable cups from chain cafes and fast-food restaurants will require a 300 KRW (USD 0.25) deposit starting on June 10, 2022. This regulation applies to chains with more than 100 branches and 38,000 stores.
  • Therefore, with extensive application in the paper, board, and packaging industry and increased demand for packaging materials mainly due to the growing e-commerce industry, the consumption of adhesives and sealants in this segment is expected to increase further in the region over the forecast period.

China to Dominate in the Asia-Pacific Region

  • China dominates the region's consumption of adhesives and sealants. Growing construction activities, increasing consumption in the packaging industry, and electronics production to support demand in the international market are some of the key factors driving the consumption of the adhesives and sealants market in the country.
  • China's growth is fueled mainly by rapid expansion in the residential and commercial building sectors and the country's expanding economy. China is encouraging and enduring a continuous urbanization process, with a projected rate of 70% by 2030. As a result, increased building activity in nations like China is projected to fuel the region's adhesive industry. All such factors tend to increase the demand for adhesives across the region.
  • According to the National Bureau of Statistics of China, the value of construction output accounted for CNY 31.2 trillion (USD 4.5 trillion) in 2022, up from CNY 29.31 trillion (USD 4.2 trillion) in 2021. Moreover, as per the forecast given by the Ministry of Housing and Urban-Rural Development, China's construction sector is expected to maintain a 6% share of the country's GDP going into 2025.
  • China's passenger electric vehicle (EV) market continues to grow at an impressive rate, with EV sales rising by 87% YoY in 2022. BYD, Wuling, Chery, Changan, and GAC are some of the top Chinese brands that dominate the EV market, with local brands commanding 81%. Additionally, in 2022, BYD increased its market share by over 11% Y-o-Y, with six out of the top 10 EV models in the Chinese market coming from the brand.
  • Moreover, the Chinese government estimates a 20% penetration rate of electric vehicle production by 2025. Hence, this is anticipated to increase the production and consumption of vehicle batteries, thus increasing demand for adhesives and sealants in the market.
  • Furthermore, China has one of the world's largest electronics production bases and offers tough competition to the existing upstream producers, such as South Korea, Singapore, and Taiwan. Electronic products, such as smartphones, OLED TVs, and tablets, have the highest growth rates in the consumer electronics segment of the market in terms of demand.
  • In China, electronics production is projected to grow with the rising demand for electronic products in countries importing electronic products from China and the increase in the disposable income of the middle-class population.
  • Hence, all such trends in the end-user industries are expected to drive the growth of the adhesives and sealants market in the country over the forecast period.

APAC Sealants & Adhesives Industry Overview

The Asia-Pacific adhesives and sealants market is partially consolidated in nature. The major players (not in any particular order) include 3M, Arkema, Sika AG, H.B. Fuller Company, and Henkel AG & Co. KGaA.

Additional Benefits:

  • The market estimate (ME) sheet in Excel format
  • 3 months of analyst support

TABLE OF CONTENTS

1 INTRODUCTION

  • 1.1 Study Deliverables
  • 1.2 Study Assumptions
  • 1.3 Scope of the Report

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET DYNAMICS

  • 4.1 Drivers
    • 4.1.1 Growing Packaging Industry in South-East Asia Countries
    • 4.1.2 Growing Demand in Construction Sector
    • 4.1.3 Other Drivers
  • 4.2 Restraints
    • 4.2.1 Stringent Environmental Regulations Regarding VOC Emissions
    • 4.2.2 High Fluctuations in Raw Material Pricing
  • 4.3 Industry Value Chain Analysis
  • 4.4 Porter's Five Forces Analysis
    • 4.4.1 Bargaining Power of Suppliers
    • 4.4.2 Bargaining Power of Buyers
    • 4.4.3 Threat of New Entrants
    • 4.4.4 Threat of Substitute Products and Services
    • 4.4.5 Degree of Competition

5 MARKET SEGMENTATION (Market Size in Value)

  • 5.1 Adhesives Resin
    • 5.1.1 Polyurethane
    • 5.1.2 Epoxy
    • 5.1.3 Acrylic
    • 5.1.4 Silicone
    • 5.1.5 Cyanoacrylate
    • 5.1.6 VAE/EVA
    • 5.1.7 Other Resins (Polyester, Rubber, etc.)
  • 5.2 Adhesives Technology
    • 5.2.1 Solvent-borne
    • 5.2.2 Reactive
    • 5.2.3 Hot Melt
    • 5.2.4 UV Cured Adhesives
    • 5.2.5 Water-borne
  • 5.3 Sealants Resin
    • 5.3.1 Silicone
    • 5.3.2 Polyurethane
    • 5.3.3 Acrylic
    • 5.3.4 Epoxy
    • 5.3.5 Other Resins (Bituminous, Polysulfide UV-Curable, etc.)
  • 5.4 End-User Industry
    • 5.4.1 Aerospace
    • 5.4.2 Automotive
    • 5.4.3 Building and Construction
    • 5.4.4 Footwear and Leather
    • 5.4.5 Healthcare
    • 5.4.6 Packaging
    • 5.4.7 Woodworking And Joinery
    • 5.4.8 Other End-user Industries (Electronics, Consumer/DIY, etc.)
  • 5.5 Geography
    • 5.5.1 China
    • 5.5.2 India
    • 5.5.3 Japan
    • 5.5.4 South Korea
    • 5.5.5 Indonesia
    • 5.5.6 Malaysia
    • 5.5.7 Thailand
    • 5.5.8 Vietnam
    • 5.5.9 Rest of Asia-Pacific

6 COMPETITIVE LANDSCAPE

  • 6.1 Mergers and Acquisitions, Joint Ventures, Collaborations, and Agreements
  • 6.2 Market Share(%)**/Ranking Analysis
  • 6.3 Strategies Adopted by Leading Players
  • 6.4 Company Profiles
    • 6.4.1 3M
    • 6.4.2 Arkema
    • 6.4.3 Ashland
    • 6.4.4 Avery Dennison Corporation
    • 6.4.5 Beardow Adams
    • 6.4.6 Dow
    • 6.4.7 DuPont
    • 6.4.8 Dymax Corporation
    • 6.4.9 Franklin International
    • 6.4.10 H.B. Fuller Company
    • 6.4.11 Henkel AG & Co. KGaA
    • 6.4.12 Huntsman International LLC
    • 6.4.13 ITW Performance Polymers (Illinois Tool Works Inc.)
    • 6.4.14 Jowat AG
    • 6.4.15 Mapei Inc.
    • 6.4.16 Tesa SE (A Beiersdorf Company)
    • 6.4.17 Pidilite Industries Ltd.
    • 6.4.18 Sika AG
    • 6.4.19 Wacker Chemie AG

7 MARKET OPPORTUNITIES AND FUTURE TRENDS

  • 7.1 Innovation and Development of Bio-based Adhesives
  • 7.2 Shifting Focus Toward Adhesive Bonding for Composite Materials
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