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스포츠 분야 AI 시장 : 시장 점유율 분석, 산업 동향 및 통계, 성장 예측(2025-2030년)

AI In Sports - Market Share Analysis, Industry Trends & Statistics, Growth Forecasts (2025 - 2030)

발행일: | 리서치사: Mordor Intelligence | 페이지 정보: 영문 | 배송안내 : 2-3일 (영업일 기준)

    
    
    




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스포츠 분야 AI 시장은 2025년 76억 3,000만 달러에서 2030년에는 269억 4,000만 달러로 성장할 전망이며, 예측 기간(2025-2030년)의 CAGR은 28.69%를 초과할 것으로 예측됩니다.

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시장 개척의 원동력이 되고 있는 것은 스포츠, 특히 발달한 스포츠 분야의 기술 이용 증가입니다. 또, 스케일 메리트에 의한 가격 저하에 의해 각종 스포츠의 대학 및 주니어 레벨에서의 활용이 기대됩니다. 또한 기술이 해마다 진화함에 따라 그 용도 범위도 넓어질 것으로 예상됩니다.

주요 하이라이트

  • 다양한 스포츠 조직에서 생성되는 필드 위와 필드 외부의 데이터 양이 증가하여 데이터 관리 및 분석의 필요성이 높아지고 있습니다. 그 결과, 스포츠 산업의 웨어러블 디바이스 수는 선수 데이터 모니터링 및 추적 수요 증가에 대응하기 위해 증가하고 있습니다. 이 장치는 심박수, 속도, 가속도 등 선수의 성능 및 피트니스 변수에 대한 자세한 데이터를 생성합니다.
  • 2023년 11월, 러프버러 대학과 AI를 활용하여 온라인 사기 및 위협에 맞서 싸우는 세계 리더 중 하나인 Signify Group은 스포츠에서 온라인 사기에 관한 학술연구에 대해 공동 연구를 진행할 것이라고 발표했습니다. Signify는 이 부문에서 입증되었으며 국제 축구, 테니스, 크리켓, eSports, 럭비, 농구 및 육상 경기 단체의 주요 조직과 주목할만한 프로젝트를 실시했습니다.
  • 데이터를 분석하고 팬을 참여시키기 위해 인공지능이 사용됩니다. 경기 시간 동안 데이터 분석에 의해 생성된 실시간 인사이트는 팀이 전략을 변경하는 데 도움이 됩니다. 스포츠 시장에서 세계 인공지능의 성장은 가상 어시스턴트와 채팅봇에 의한 팬과의 커뮤니케이션에 대한 요구와 선수 모니터링 및 추적 데이터에 대한 수요 증가가 원동력이 되고 있습니다.
  • 또한 실시간 데이터 분석에 대한 수요 증가도 시장 확대에 박차를 가하고 있습니다. 그러나 자격이 있고 유능한 인력이 부족한 것 외에도 설치 및 유지 보수 비용이 높다는 제약이 있습니다. 그럼에도 불구하고 예측을 생성하기 위한 AI 수요 증가는 예측 기간 동안 시장 진보를 위한 유리한 기회를 창출할 것으로 예상됩니다.

스포츠 분야 AI 시장 동향

스포츠 팬들의 참여 증가가 시장을 견인할 전망

  • 오늘날 팬들은 단순한 소비자 이상의 존재입니다. 그들은 적극적으로 참여하고, 분석하고, 비평하며, 환상하며 실시간으로 좋아하는 팀과 팀원들과 연결을 시도합니다. 이 리그 시대에 그들은 진정한 브랜드 파트너가 되고 있습니다. 클럽은 이 새로운 관계를 이해하고 활용하는 것이 중요합니다.
  • 시즌 티켓 홀더는 클럽 수익 중 가장 큰 비율을 차지하며 최우선 과제입니다. 그러나 클럽과 티켓 벤더들은 팬들을 경기장에 불러들이기 위해 집에서의 경험과 경쟁이 치열해지고 있습니다. 데이터를 분석하고 마이크로 세분화을 활용함으로써 AI는 특정 팬에 맞는 프로모션 쿠폰을 제공할 수 있습니다.
  • 게다가 현대 팬은 '소셜 스포츠 팬'이며, 소셜 미디어 사이트는 그 어느 때보다 팬에게 힘을 주어 선수, 코치, 소유자에 대한 액세스를 가능하게하고 있습니다. 따라서 팬들은 팀의 의사결정에 미치는 영향력을 기대하게 되었습니다. 브라질의 Globo TV는 IBM과 공동으로 개발한 모바일 앱으로 소셜 미디어와 디지털 기술을 활용하여 월드컵 기간 동안 팬들과의 참여를 높이는 것으로 이 관심을 활용했습니다.
  • 게다가 활발한 팬들의 움직임에 대응할 수 없는 클럽은 티켓 매출이나 브랜드 펀드가 크게 후퇴할 위험이 있습니다. 반대로 팬이 팀과의 참여를 높이면 티켓 구매가 증가하고 수익이 향상될 수 있습니다.
  • BoomSocial에 따르면, 2023년 7월, 터키 스포츠 카테고리에서 가장 팔로우된 Instagram 계정은 메스트 에질이며, 팔로워 수는 약 2,680만 명에 달했습니다. 2위는 갈라타사라이, 3위는 페넬바흐체라는 스포츠클럽의 인스타그램 계정으로, 팔로워 수는 약 1,300만 명, 890만 명이었습니다.

북미는 계속 세계 최대 시장이 될 전망

  • 북미는 세계에서 가장 활기찬 국내 리그 시스템 중 하나를 자랑하고 있으며, 대학 수준에서도 리그 수준에서도 스포츠에 대한 사회적, 경제적 투자가 현저합니다. 미국은 세계적으로 봐도 스포츠 선진국이며 스탠포드 대학의 보고에 따르면 4대 프로 스포츠가 국가 경제 활동에 차지하는 비율은 0.1%입니다.
  • 미국의 대부분의 리그와 클럽은 기업으로부터 스폰서십을 얻고 있으며, 세계에서 가장 숙련된 노동력을 자랑하는 지역이며, 스포츠 분야 AI의 성장에 기여하고 있습니다. AI는 경기 전과 경기 중 전략 모두에 큰 영향을 미치고 있으며 컴퓨터 분석을 통해 라인업 결정에 영향을 미칩니다. 스포츠 성능은 스핀, 속도, 서브 위치, 선수 자세, 움직임 등 다양한 지표를 해석하여 향상시킬 수 있습니다.
  • Argo Ai 및 Ford와 같은 기업은 자동차 경주라는 위험이 높은 스포츠의 안전성을 높이기 위해 NASCAR와 협력하고 있습니다. 딥러닝은 안전 대책 개선에 활용되고 있으며, 스포츠 분야 AI 통합은 앞으로도 확대될 것으로 예상됩니다.

스포츠 분야 AI 산업 개요

스포츠 분야 AI 시장은 소수의 주요 기업이 시장 점유율을 독점하고 있으며 고도로 통합되어 있습니다. 그러나 스포츠 기술의 보급은 새로운 기회를 창출하고 새로운 진출기업을 끌어들일 것으로 예상됩니다. 최근 시장 개척 동향을 일부 발표합니다.

  • 2023년 10월-IBM과 ESPN은 Watsonx로 구축된 AI 모델을 사용하여 판타지 축구 데이터를 인사이트로 변환할 것이라고 발표했습니다. 이 모델은 상호 유익한 거래 기회 추천에서 팀의 특정 요구를 충족하기에 가장 적합한 웨이버 와이어 선수 식별에 이르기까지 판타지 매니저를 위해 올해 480억 개 이상의 인사이트를 창출할 것으로 예상됩니다.
  • 2022년 10월-AI의 리더인 Veritone은 컨텐츠 제작자와 권리자가 단편 스포츠 컨텐츠를 제3자에게 라이선스 공여할 수 있는 인텔리전트 시장, Sport X를 발표했습니다. Sport X는 라이츠 클리어, 인덱싱, 메타데이터가 풍부한 비디오를 미디어 바이어에 자동으로 전송하며, 미디어 바이어는 편집 목적, 하이라이트, 디지털 컨텐츠에 사용할 수 있습니다. 여기에는 뉴스, 소셜 미디어 게시, 사용자 생성 컨텐츠 등이 포함됩니다.

기타 혜택

  • 엑셀 형식 시장 예측(ME) 시트
  • 3개월간의 애널리스트 서포트

목차

제1장 서론

  • 조사의 전제조건
  • 조사 범위

제2장 조사 방법

제3장 주요 요약

제4장 시장 역학

  • 시장 개요
  • 시장 성장 촉진요인
    • 실시간 데이터 분석에 대한 수요 증가
    • 팬들의 참여를 높이기 위한 예측적 인사이트 수요
    • 팬의 스포츠에 대한 관여 증가
  • 시장 성장 억제요인
    • 완전한 솔루션을 도입하기 위한 고액의 초기 투자
  • 산업 밸류체인 분석
  • 산업의 매력-Porter's Five Forces 분석
    • 신규 진입업자의 위협
    • 구매자 및 소비자의 협상력
    • 공급기업의 협상력
    • 대체품의 위협
    • 경쟁 기업간 경쟁 관계의 강도

제5장 시장 세분화

  • 용도별
    • 참가 기업 분석
    • 팬의 참여
    • 데이터 분석 및 분석
    • 기타
  • 전개별
    • 온프레미스
    • 클라우드
  • 지역별
    • 북미
    • 유럽
    • 아시아태평양
    • 기타

제6장 경쟁 구도

  • 기업 프로파일
    • SAS Institute Inc.
    • Opta Sports(Perform Group)
    • Sportsradar AG
    • Catapult Group International Ltd
    • IBM Corporation
    • SAP SE
    • SAS Institute Inc.
    • Trumedia Networks
    • Salesforce.com Inc.(Tableau Software Inc.)

제7장 투자 분석

제8장 시장 기회 및 향후 동향

AJY 25.02.20

The AI Market In Sports Industry is expected to grow from USD 7.63 billion in 2025 to USD 26.94 billion by 2030, at a CAGR of greater than 28.69% during the forecast period (2025-2030).

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The growth of the market is driven by the increasing use of technology in sports, particularly in well-developed sports. As the prices of these services decrease due to economies of scale, they are expected to be utilized in university and junior levels of various sports. Furthermore, as technology evolves every year, its applications are expected to widen.

Key Highlights

  • The volume of on-field and off-field data generated by various sports organizations has increased, leading to the need for managing and analyzing the data. As a result, the number of wearable devices in the sports industry has increased to meet the growing demand for monitoring and tracking player data. These devices generate detailed data on player performance and fitness variables such as heartbeat, speed, and acceleration.
  • In November 2023, Loughborough University and Signify Group, one of the global leaders in leveraging AI to combat online abuse and threat, announced a collaboration that would see them collaborate on academic research into online abuse in sports. Signify has a proven track record in the sector, conducting high-profile projects with leading organizations in international football, tennis, cricket, esports, rugby, basketball, and athletics organizations.
  • Artificial intelligence is used to analyze the data and engage fans. Real-time insights generated through data analysis during match time help teams make changes to their strategies. The growth of worldwide artificial intelligence in the sports market is driven by the desire for virtual assistants and chatbots to communicate with fans, as well as the increasing demand for player monitoring and tracking data.
  • The expansion of the market is also fueled by the rise in demand for real-time data analytics. However, it is limited by the shortage of qualified and competent personnel, as well as the high installation and maintenance costs. Nonetheless, the increasing demand for AI in generating future predictions is expected to create lucrative opportunities for market advancement during the projected period.

Artificial Intelligence (AI) in Sports Market Trends

Increasing Engagement of Fans in Sports is Expected to Drive the Market

  • Today, fans are much more than mere consumers. They seek to actively participate, analyze, critique, fantasize, and connect with their favorite teams and team members in real time. In this era of leagues, they are becoming true brand partners. It is crucial for clubs to understand and leverage this new relationship.
  • Season ticket holders contribute the largest share of any club's revenue, making them a top priority. However, clubs and ticket vendors face increasing competition from the at-home experience when it comes to attracting fans to the stadium. By analyzing data and using micro-segmentation, AI can help teams offer promotional coupons tailored to specific fans.
  • Moreover, modern fans are "Social Sports Fans," with social media sites empowering them more than ever before and granting them access to players, coaches, and owners. This has led fans to expect influence over team decisions. Globo TV of Brazil leveraged this interest by using social media and digital technology to boost fan engagement during the World Cup, with a mobile app developed in collaboration with IBM.
  • Furthermore, clubs that fail to respond to activist fan movements risk experiencing major setbacks to their ticket sales and brand equity. Conversely, fans can also drive higher levels of engagement with the team, resulting in increased ticket purchases and boosted revenues.
  • According to BoomSocial, as of July 2023, Mesut Ozil was the most followed Instagram account in the sports category in Turkey, reaching approximately 26.8 million followers. The Instagram accounts of Galatasaray and Fenerbahce sports clubs ranked second and third, with about 13 million and 8.9 million followers.

North America is Expected to Continue to be the Largest Market in the World

  • The North American region boasts one of the most vibrant domestic league systems worldwide, with significant social and economic investments in sports at both the university and League levels. The United States is a leading sporting country globally, with Stanford University reporting that the four major professional sports account for 0.1% of national economic activity.
  • Most American leagues and clubs receive sponsorship from corporations, and the region boasts the world's most skilled workforce, contributing to the growth of Artificial Intelligence (AI) in sports. AI is significantly impacting both pre-game and in-game strategy, influencing line-up decisions through computer analysis. Sporting performance can be improved by interpreting various measures, such as spin, speed, serve location, player posture, and motion.
  • Companies like Argo Ai and Ford are collaborating with NASCAR to enhance safety in the high-risk sport of Auto Racing. Deep learning is being used to improve safety measures, and the integration of AI in sports is expected to continue to grow.

Artificial Intelligence (AI) in Sports Industry Overview

The Artificial Intelligence Market in Sports is highly consolidated, with a few major players dominating the market share. However, the proliferation of technology in sports is expected to create new opportunities, attracting new players. Some recent developments in the market include:

  • October 2023 - IBM and ESPN have announced to use of AI models built with Watsonx to transform fantasy football data into insight the models are expected to produce more than 48 billion insights for fantasy managers this year, everything from recommending mutually beneficial trade opportunities to identifying waiver wire players that are best suited to meet a team's specific needs.
  • October 2022 - Veritone, a leader in AI, introduced Sport X, an intelligent marketplace that allows content creators and rights holders to license short-form sports content to third parties. Sport X automatically sends rights-cleared, indexed, and metadata-rich video to media buyers, enabling them to use it for editorial purposes, highlights, or digital content. This includes news, social media posts, and user-generated content.

Additional Benefits:

  • The market estimate (ME) sheet in Excel format
  • 3 months of analyst support

TABLE OF CONTENTS

1 INTRODUCTION

  • 1.1 Study Assumptions
  • 1.2 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET DYNAMICS

  • 4.1 Market Overview
  • 4.2 Market Drivers
    • 4.2.1 Growing Demand for Real Time Data Analytics
    • 4.2.2 Demand for Predictive Insights To Enhance Fan Engagement
    • 4.2.3 Increasing Engagement of Fans in Sports
  • 4.3 Market Restraints
    • 4.3.1 High Initial Investments Required to Implement Complete Solutions
  • 4.4 Industry Value Chain Analysis
  • 4.5 Industry Attractiveness - Porter's Five Forces Analysis
    • 4.5.1 Threat of New Entrants
    • 4.5.2 Bargaining Power of Buyers/Consumers
    • 4.5.3 Bargaining Power of Suppliers
    • 4.5.4 Threat of Substitute Products
    • 4.5.5 Intensity of Competitive Rivalry

5 MARKET SEGMENTATION

  • 5.1 By Application
    • 5.1.1 Player Analysis
    • 5.1.2 Fan Engagement
    • 5.1.3 Data Interpretation & Analysis
    • 5.1.4 Other Applications
  • 5.2 By Deployment
    • 5.2.1 On-Premises
    • 5.2.2 Cloud
  • 5.3 Geography
    • 5.3.1 North America
    • 5.3.2 Europe
    • 5.3.3 Asia Pacific
    • 5.3.4 Rest of The World

6 COMPETITIVE LANDSCAPE

  • 6.1 Company Profiles
    • 6.1.1 SAS Institute Inc.
    • 6.1.2 Opta Sports (Perform Group)
    • 6.1.3 Sportsradar AG
    • 6.1.4 Catapult Group International Ltd
    • 6.1.5 IBM Corporation
    • 6.1.6 SAP SE
    • 6.1.7 SAS Institute Inc.
    • 6.1.8 Trumedia Networks
    • 6.1.9 Salesforce.com Inc. (Tableau Software Inc.)

7 INVESTMENT ANALYSIS

8 MARKET OPPORTUNITIES AND FUTURE TRENDS

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