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세계의 BOPP 필름 시장 : 점유율 분석, 산업 동향과 통계, 성장 예측(2025-2030년)

BOPP Films - Market Share Analysis, Industry Trends & Statistics, Growth Forecasts (2025 - 2030)

발행일: | 리서치사: Mordor Intelligence | 페이지 정보: 영문 | 배송안내 : 2-3일 (영업일 기준)

    
    
    




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세계의 BOPP 필름 시장 규모는 2025년 313억 5,000만 달러, 2030년 407억 7,000만 달러에 이를 것으로 예측되며, 예측 기간(2025-2030년)의 CAGR은 5.4%로 예상됩니다.

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BOPP 필름은 의료용 포장, 식음료 포장, 퍼스널케어 제품 포장 등 내습성, 광학 투명성, 인장 강도 향상이 필요한 용도에 일반적으로 사용되고 있습니다. BOPP(이축 연신 폴리프로필렌) 필름의 성장에는 다목적, 내구성, 비용 효과, 환경적 이점 등 여러 요인이 기여합니다. 식음료, 의약품, 화장품 등 다양한 산업에서 연질 포장 솔루션의 요구가 높아지고 있는 것이 시장의 성장을 더욱 뒷받침하고 있습니다.

주요 하이라이트

  • BOPP는 매우 높은 범용성에 의해 고성장의 필름 재료가 되고 있습니다. BOPP는 필수 폴리 프로파일렌 필름입니다. 왁스 종이와 알루미늄 포일의 효과적인 대안입니다. BOPP 필름의 사용과 애플리케이션의 성장을 가져온 주요 요인 중 하나는 다른 플라스틱 필름에 비해 이산화탄소 배출량이 비교적 적다는 것입니다. 융점이 낮기 때문에 BOPP 필름은 한 형태에서 형태로 변환하는 데 필요한 에너지가 적습니다.
  • 가정에서의 음식 소비와 간식은 더 많은 사람들이 홈 오피스 동향에 영구적으로 참여하기 때문에 COVID 이전 기간보다 높게 유지될 수 있습니다. 이러한 이유로 식품 포장은 BOPP 필름의 중요한 최종 용도 부문으로 계속 될 것으로 예상됩니다. 일반적으로 식품, 의약품 및 기타 시장에서 사용되는 정밀 상품 필름에 대한 수요는 향후 수요를 이끌 것으로 예상됩니다. 최근에는 전기 및 전자 시장에서도 BOPP 필름의 포장에 대한 이용이 증가하고 있어 광택과 매트의 포맷도 있습니다.
  • 2023년 9월, Tredegar Corporation은 연 포장 필름 "Terphane" 사업을 Oben Group에 1억 1,600만 달러로 매각했습니다. 제조 거점은 브라질 상파울루에 본사를 둔 Cabo de Santo Agostinho에 있으며 29개국에 수출하고 있습니다. 이 거래가 완료됨에 따라 Oben은 BOPET 필름의 생산 능력을 강화하고 미국과 브라질의 다른 필름, 특히 BOPP의 생산 능력을 확대 할 수있는 기회를 제공함으로써 경쟁이 치열한 연질 필름 시장에서 세계 진출 기업으로서의 입지를 강화했습니다.
  • BOPP 필름으로 만든 가방과 파우치는 환경 친화적이고 저렴한 가격으로 100% 재활용 가능하기 때문에 점점 인기가 높아지고 있습니다. BOPP 가방과 파우치의 시각적 어필은 포장에 사용되는 제품에 추가 광고 레이어를 추가합니다. 식음료 확대, 전자상거래, 경제개선, 가처분소득 증가는 제품을 오염이나 손상으로부터 보호하는 포장을 필요로 하는 포장상품(포장식품 포함)의 소비 확대에 기여했습니다. 이러한 추세는 공급업체의 생산 능력을 높이고 수년에 걸쳐 조사한 시장 성장을 뒷받침할 것으로 예상됩니다.
  • 2024년 4월, Toppan과 인도의 Toppan Speciality Films(TSF)는 2축 연신 폴리프로필렌(BOPP)을 기반으로 하는 배리어 필름 GL-SP를 개발했습니다. GL-SP는 Toppan Group의 투명 증착 배리어 필름 GL BARRIER1 시리즈의 서스테인블 포장용 제품군에 새롭게 합류한 것으로 세계 시장에서 높은 점유율을 획득하고 있다고 합니다. Toppan과 TSF는 아메리카, 유럽, 인도, ASEAN 시장을 중심으로 건조 내용물 포장용 'GL-SP' 판매를 시작합니다.
  • BOPP 필름 시장은 향후 성장과 수익성에 영향을 줄 수 있는 몇 가지 중요한 과제에 직면해 있습니다. 이러한 과제에는 대체 포장 재료의 가용성과 바이오 플라스틱, 퇴비화 가능 재료 및 기타 연질 필름과 같은 BOPP 필름을 위협하는 대체 포장 재료의 채용이 포함됩니다. 이러한 대체 재료가 환경 친화적이고 동등하거나 그 이상의 특성을 제공하면 시장 점유율을 빼앗을 수 있습니다. 또한, 소비자의 취향과 행동의 변화는 포장 동향에 영향을 미칠 수 있습니다. 소비자가 건강에 대한 우려, 편의성, 지속가능성으로부터 대체 포장 형태와 재료를 요구하면 BOPP 필름 시장이 영향을 받을 수 있습니다.
  • COVID-19의 대유행은 BOPP 필름 시장에 큰 영향을 미쳤습니다. 유행은 국제 무역 제한, 봉쇄 조치 및 운송 문제로 인해 조사 대상 시장에서 공급망 혼란을 일으켰습니다. 생산시설의 폐쇄나 물류의 제한에 의해 원료의 조달이나 완성품의 납품에 지연이 생겨, BOPP 필름의 생산과 유통 전체에 영향을 미쳤습니다. 경제의 급성장과 가처분 소득 증가는 개인 소비 증가로 이어졌습니다. 특히 도시 지역에서는 편리함과 미관이 중요한 역할을 합니다. BOPP 필름은 인쇄 적성과 시각적 어필이 뛰어나 포장을 이상적인 것으로 하고 있습니다.
  • 지난 5년간 인도의 생산 능력은 약 2배로 증가했습니다. 이는 소매 부문의 개방, 중간층 증가, 이에 따른 포장 식품 및 기타 상품에 대한 소비 지출 증가 때문입니다. 최근 BOPP 투자는 크게 증가하고 있으며 연간 명판 생산 능력은 4만 5,000톤을 넘어섰습니다. 또한 미국 농무부에 따르면 2023년에는 다양한 유제품 중 5억 4,900만 톤이 넘는 우유가 전 세계적으로 생산되었습니다. 이에 비해 같은 해 치즈 생산량은 2,200만톤 이상, 버터 생산량은 1,100만톤 이상이었습니다. 이러한 식품 분야의 신흥국 시장 개척은 이 시장에 추가적인 비즈니스 기회를 가져올 수 있습니다.

BOPP 필름 시장 동향

산업별이 성장을 견인할 전망

  • BOPP 필름은 다양한 특성과 용도로 산업 부문에서 중요한 역할을 합니다. BOPP 필름은 포장, 라미네이션, 라벨링, 접착제, 커패시터 등 산업 부문에서 필요합니다. 이 필름은 포스터, 카탈로그, 브로셔, 포장 상자와 같은 인쇄물의 외관, 강도 및 내구성을 향상시키는 라미네이트 재료로 사용됩니다.
  • 2024년 1월, 라미네이트 용도 외에도 포장, 합성지 및 라벨링용 특수 필름의 국제 리더인 코스모 필름은 커패시터 용도의 금속화 전기 평가 BOPP 필름을 출시했습니다. 이 필름은 주로 수많은 유형의 AC 및 DC 커패시터를 제조하는 데 사용됩니다. 이 커패시터는 자동차, 전기자동차, 전자, 전력 전자, 재생 가능 에너지 시스템 등 다양한 산업 분야에 사용됩니다.
  • BOPP 필름은 폴리올레핀의 일종입니다. BOPP 필름은 폴리에틸렌 필름과 라미네이트해도 재처리 폐기물의 흐름에 널리 받아들여진다는 것을 나타냅니다. 수많은 응용 분야에서 BOPP 필름의 소비는 다른 폴리머를 희생시켜 지속가능성을 더욱 높입니다. 유기 점토와 나노 복합재료를 BOPP와 결합하면 장벽 특성이 향상됩니다. PVA(폴리비닐 알코올)와 MA(말레산 무수물)는 필름의 산소 투과성을 최소화하는 데 가장 적합한 재료입니다.
  • 제조 공정의 끊임없는 기술 혁신을 통해 씰 강도 향상, 장벽 성능 향상, 투명도 향상 등의 특성을 강화한 첨단 BOPP 필름이 개발되어 산업 현장에서의 적용 범위가 넓어지고 있습니다. MOSPI에 따르면 2023년도 인도 전역 제조업의 산업 생산 지수는 137.1이었습니다. 이는 전년도 대비 4.7% 증가했습니다.
  • 인도 경제가 높은 개발률을 보이고 있기 때문에 이 나라의 BOPP 시장도 높은 개발률을 보이고 있습니다. 전자상거래 부문은 BOPP 자체 접착 테이프의 중요한 용도 중 하나이며 BOPP는 우수한 기계적 및 광학적 특성을 갖추고 있기 때문입니다.
  • 인도에서는 생산 비용이 낮기 때문에 각 기업은 눈덩이처럼 증가하는 BOPP 수요를 충족하기 위해 생산량을 늘리고 있습니다. 예를 들어 Cosmo Films는 BOPP의 생산 능력을 3만 5,000메가톤으로 끌어올릴 것이라고 발표했으며, 상업화가 예상됩니다. 마찬가지로 Jindal Polyfilms도 생산능력을 4만 4,000톤으로 강화할 예정입니다.

북미가 큰 시장 점유율을 차지

  • 북미의 BOPP 필름 벤더의 대부분은 이 지역의 포장 솔루션 수요 증가에 대응하기 위해 제품 포트폴리오를 변경하고 있습니다. 제품 포장에 투명성을 제공하는 BOPP 필름은 고객이 제품을 신속하게 검사하는 데 도움이 되며, 이 지역에서의 채용을 촉진하고 시장 성장을 돕는 중요한 요소가 되었습니다.
  • 이 지역의 포장 식품 수요 증가는 식품 보존 기간의 연장, 밀봉 시의 비독성, 포장 공정에서 제품의 품질과 지속가능성 유지에 대한 필요성으로 시장 성장을 이끌고 있습니다. 유기 무역협회에 따르면 미국의 유기농 포장 식품 소비량은 2023년 232억 달러에 이르고 2025년에는 250억 달러 이상에 이를 것으로 예상됩니다.
  • 소매점은 북미에서 가장 중요한 식품 수익 매체입니다. BOPP 필름과 같은 연질 포장 제품은 경량으로 제품을 운반하는 데 필요한 노력을 최소화하기 때문에 소비자에게 편리한 쇼핑 경험을 제공합니다. BOPP 필름은 범용성, 맞춤형 품질, 자원 절약 효율성, 지속가능성 등이 지역에서 선호하는 포장 형태로 부상했습니다. 미국 인구조사국에 따르면 2023년 미국 음식점 매출은 약 9,850억 달러였습니다. 외식산업과 음주장 매출은 그보다 약간 많았고, 약 1조 1,000억 달러였습니다.
  • 이 지역은 또한 고기 제품의 중요한 수출국이자 소비국이기도합니다. 돼지고기와 육류 제품은 전국에 널리 존재하는 강력한 소매 체인에서 대량으로 입수 가능하기 때문에 시장이 활성화되었습니다. 보다 안정된 유통기한 요구에 따라 BOPP 필름 수요가 증가할 것으로 예상됩니다. BOPP 필름은 포장 필름의 내열성과 산소 변속기, 수증기 투과율 등의 장벽 특성을 향상시키는 데 도움이 됩니다.
  • 미국에서는 소비자의 의식이 높아지고 정부에 의한 규제가 돌풍이 되고 예측 기간 동안 지속 가능한 생분해성 포장 수요가 높아질 것으로 예상되고 있습니다. 미국 환경보호청에 따르면 미국에서는 연간 약 8,000만 톤의 포장 폐기물이 발생하고 있습니다. 포장 폐기물의 약 절반은 음식과 음식에서 나온 것입니다. 환경보호청은 Nestle나 Unilever와 같은 식품기업이 플라스틱 폐기물의 대부분을 배출하고 있다고 말합니다.
  • 2축 연신 폴리프로필렌(BOPP) 필름 시장 동향은 지속 가능한 포장 솔루션을 강력하게 강조합니다. 소비자의 의식 증가와 규제의 압력으로 재활용 가능하고 환경 친화적인 것으로 전환하고 있습니다. 브랜드는 환경 의식이 높은 소비자를 수용하기 위해 제품 정보를 전달하는 투명 라벨링에 주력하고 있습니다.

BOPP 필름 산업 개요

BOPP 필름 시장은 세분화를 향하고 있습니다. Taghleef Industries, Uflex Limited, SRF Limited, Oben Holding Group, Toray Industries Inc.와 같은 참가 기업이 참가하고 있습니다. 포장에는 경쟁하는 시장에서 주목을 받으려고 싸우는 세계적 및 지역적인 시장 진출 기업이 복수 존재합니다.

  • 2024년 3월: 완전 자회사인 TOPPAN Inc.와 인도의 TOPPAN Speciality Films Private Limited(TSF)는 2축 연신 폴리프로필렌(BOPP)을 기반으로 하는 배리어 필름 GL-SP를 개발하여 가까운 생산 및 판매를 시작합니다. GL-SP는 세계 시장에서 높은 점유율을 자랑하는 토판 그룹의 투명 증착 배리어 필름 「GL BARRIER1」시리즈의 서스테인블 포장용 제품군에 합류하는 독특한 제품입니다.
  • 2024년 2월: Innovia Films는 부유성 폴리올레핀 수축 필름의 제품 범위 확대를 발표했습니다. 새로운 필름은 폴리올레핀(WAPO)으로 만들어진 저밀도 백색 필름으로 인쇄 시 부유성을 유지합니다. 이 불투명 필름은 수축 슬리브의 차광성에 기여하며 나중에 유제품, 영양 제품, 식품 보충제, 화장품 등 빛에 민감한 산업용기에 적용 할 수 있습니다. 이 필름은 폴란드 프록에 있는 유럽 이노비아 거점에서 생산됩니다.

기타 혜택

  • 엑셀 형식 시장 예측(ME) 시트
  • 3개월간의 애널리스트 서포트

목차

제1장 서론

  • 조사의 전제조건과 시장 정의
  • 조사 범위

제2장 조사 방법

제3장 주요 요약

제4장 시장 인사이트

  • 시장 개요
  • 산업 밸류체인 분석
  • 산업의 매력 - Porter's Five Forces 분석
    • 공급기업의 협상력
    • 소비자의 협상력
    • 신규 진입업자의 위협
    • 대체품의 위협
    • 경쟁 기업간 경쟁 관계의 강도
  • 주요 거시 경제 동향이 시장에 미치는 영향

제5장 시장 역학

  • 시장 성장 촉진요인
    • 포장 식품에 대한 수요 증가
    • 환경규제에 의한(경질 포장재를 웃도는) 연포장재 요구의 고조
    • 신흥지역에서의 수요의 꾸준한 증가
  • 시장의 과제
    • 일부 주요 시장에서의 이용률의 저하와 과잉 생산 능력의 우려
    • 기타 환경 대응 필름으로부터의 위협 증가

제6장 시장 세분화

  • 최종 사용자 산업별
    • 식품
    • 음료
    • 의약품 및 의료
    • 산업용
    • 기타 최종 사용자별
  • 지역별
    • 북미
      • 미국
      • 캐나다
    • 유럽
      • 영국
      • 독일
      • 프랑스
      • 이탈리아
      • 스페인
      • 기타 유럽
    • 아시아태평양
      • 중국
      • 일본
      • 인도
      • 호주
      • 기타 아시아태평양
    • 라틴아메리카
      • 브라질
      • 아르헨티나
      • 멕시코
      • 기타 라틴아메리카
    • 중동 및 아프리카
      • 사우디아라비아
      • 남아프리카
      • 이집트
      • 기타 중동 및 아프리카

제7장 경쟁 구도

  • 기업 프로파일
    • Toray Industries Inc.
    • Taghleef Industries LLC
    • SRF Limited
    • NAN YA Plastics Corporation
    • Vacmet India Limited
    • Uflex Ltd
    • Polyplex Corporation Ltd
    • Trefan Group
    • Oben Holding Group
    • Tatrafan SRO
    • Jindal Poly Film
    • Biofilm SA
    • Altopro SA de CV

제8장 투자 분석

제9장 시장의 미래

JHS 25.02.20

The BOPP Films Market size is estimated at USD 31.35 billion in 2025, and is expected to reach USD 40.77 billion by 2030, at a CAGR of 5.4% during the forecast period (2025-2030).

BOPP Films - Market - IMG1

BOPP film is commonly used for applications that require moisture resistance, optical clarity, and increased tensile strength, such as medical packaging, food and beverage packaging, and personal care product packaging. Several factors contribute to the growth of BOPP (biaxially oriented polypropylene) films, including their versatility, durability, cost-effectiveness, and environmental benefits. The increasing need for flexible packaging solutions in diverse industries, such as food and beverage, pharmaceuticals, and cosmetics, further drives the market's growth.

Key Highlights

  • BOPP has become a high-growth film material due to its extreme versatility. BOPP is an essential polypropylene film. It is an effective alternative to waxed paper and aluminum foil. One of the primary factors that has led to BOPP film use and application growth is their relatively low carbon footprint compared to other plastic films. Because of their low melting point, BOPP films require less energy to convert from one form to another.
  • At-home food consumption and snacking may remain higher than in the pre-COVID period as more people permanently join the home-office trend. Owing to this, food packaging is expected to continue to be the critical end-use sector for BOPP films. The demand for fine commodity film, usually used in food, pharmaceutical, and other market, is expected to drive future demand. In recent years, the electrical and electronics market has also increased the use of BOPP films in packaging, which are also available in glossy and matte formats.
  • In September 2023, Tredegar Corporation sold its flexible packaging films "Terphane" business to Oben Group with a net transaction of USD 116 million. The manufacturing sites are in Cabo de Santo Agostinho, headquartered in Sao Paulo, Brazil, and exports to 29 countries. With the completion of this transaction, Oben strengthened its place as a global player in the highly competitive flexible films market by increasing the production capacity of BOPET films and offering an opportunity to enlarge the production capacity for other films, especially BOPP, in the United States and Brazil.
  • The bags and pouches made of BOPP films are becoming increasingly popular since they are environmentally friendly, reasonably priced, and 100% recyclable. The visual appeal of BOPP bags and pouches adds an extra layer of advertising to the goods used for packaging. The expansion of food and beverage, e-commerce, the improving economy, and increased disposable income contributed to increased consumption of packaged goods (including packaged food), which need packaging to protect the commodities from contamination and damage. This tendency will likely increase the vendor's manufacturing capacity and boost the growth of the market studied over the years.
  • In April 2024, Toppan and India-based Toppan Speciality Films (TSF) developed GL-SP, a barrier film that uses biaxially oriented polypropylene (BOPP) as the substrate. GL-SP is a recent addition to the range of products for sustainable packaging in the Toppan Group's GL BARRIER1 series of transparent vapor-deposited barrier films, which enjoy a significant share of the global market, according to the company. Toppan and TSF will launch sales of GL-SP for packaging dry content, focusing on markets in the Americas, Europe, India, and the ASEAN region.
  • The BOPP films market faces several significant challenges that could impact its growth and profitability in the future. These challenges include the availability of substitute packaging materials and the adoption of alternative packaging materials, such as bio-based plastics, compostable materials, and other flexible films, which threaten BOPP films. They could compete for market share if these alternatives offer comparable or superior properties while being more environmentally friendly. In addition, changing consumer preferences and behaviors can influence packaging trends. If consumers demand alternative packaging formats or materials due to health concerns, convenience, or sustainability, the market for BOPP films might be affected.
  • The COVID-19 pandemic has significantly impacted the biaxially oriented polypropylene film market. The pandemic caused supply chain disruptions in the market studied due to international trade restrictions, lockdown measures, and transportation challenges. Production facility closures and logistical restrictions caused delays in raw material procurement and finished product delivery, impacting the overall production and distribution of BOPP films. The rapid growth of the country's economy and increasing disposable income lead to a rise in consumer spending. This has propelled the demand for packaged goods, especially in urban areas, where convenience and aesthetics play essential roles. BOPP films offer better printability and visual appeal, making packaging ideal.
  • Over the last five years, India's capacity has around doubled, owing to the opening up of its retail sector, an increase in the middle classes, and accompanying consumer spending on packaged food and other commodities. Recent BOPP investments have been substantially high, with a yearly nameplate capacity of more than 45,000 tons. Furthermore, according to the US Department of Agriculture, in 2023, over 549 million metric tons of cow's milk was produced worldwide among various dairy products. In comparison, the production volume of cheese and butter was over 22 and 11 million metric tons in the same year. Such developments in the food sector may create more opportunities in the market studied.

BOPP Films Market Trends

Industrial Vertical Expected to Drive Growth

  • BOPP films play a crucial role in the industrial sector due to their versatile properties and applications. They are required in the industrial sector for several things, such as packaging, lamination, labeling, adhesives, and capacitors. These films are used as a lamination material to enhance the appearance, strength, and durability of printed materials such as posters, catalogs, brochures, and packaging boxes.
  • In January 2024, Cosmo Films, an international leader in specialty films for packaging, synthetic paper, and labeling, in addition to lamination applications, launched metalized electrical evaluation BOPP films for capacitor application. These films are mainly used to produce numerous types of AC and DC capacitors. These capacitors have varied industrial applications, ranging from automobiles, electric vehicles, electronics, power electronics, and renewable power systems.
  • BOPP film is a fragment of the broader polyolefin chemical family. It denotes that it can be laminated with polyethylene film and still be extensively accepted in the reprocessing waste stream. In numerous applications, the consumption of BOPP film has furthered from the sustainability boost at the expense of other polymers. When organoclay and nanocomposite materials are combined with BOPP, their barrier properties are improved. PVA (poly(vinyl alcohol)) and MA (maleic anhydride) are the most appropriate materials for minimizing the oxygen penetrability of the films.
  • Continuous innovations in manufacturing processes have led to the development of advanced BOPP films with enhanced properties, such as improved seal strength, higher barrier performance, and better clarity, expanding their applicability in industrial settings. According to MOSPI, the industrial production index for the manufacturing sector across India in the financial year of 2023 stood at 137.1. This was a growth of 4.7% as compared to the previous financial year.
  • Because of the high development rate in India's economy, the country's BOPP market is observing a high development rate because of the increasing development of the retail, pharmaceutical, and cosmetic businesses apart from the food and beverage industries. The e-commerce sector has one of the significant applications of BOPP self-adhesive tapes in the country, as it offers superior mechanical and optical features.
  • In India, on account of the small cost of production, the players are increasing their production volumes to meet the snowballing demand for BOPP. For instance, Cosmo Films has announced an upsurge in its production capacity of BOPP to 0.035 million megatons, which is anticipated to be commercialized. Similarly, Jindal Polyfilms is anticipated to increase its production capacity to 0.044 million megatons.

North America Accounts for Significant Market Share

  • Many vendors of BOPP films in North America are changing their product portfolios to handle the increasing requirement for packaging solutions in the region. BOPP films that provide transparency in product packaging help customers quickly examine the product and have been an important factor in driving its adoption and aiding the market's growth in the area.
  • The rising demand for packaged food in the region has driven the market's growth, owing to the need for the increased shelf-life of food products, non-toxicity during sealing, and the need to maintain product quality and sustainability during packaging processes. According to the Organic Trade Association, the US consumption of organic packaged food amounted to USD 23.20 billion in 2023, and it is forecasted to reach over USD 25 billion by 2025.
  • Retail outlets are North America's most significant revenue-generating medium for food products. Flexible packaging products, such as BOPP films, offer consumers a convenient shopping experience, as they are lightweight and minimize the effort required to carry the products. They emerged as the preferred form of packaging in the region due to their versatility, custom qualities, efficiency in conserving resources, and sustainability. According to the US Census Bureau, in 2023, sales of food and beverage stores in the United States amounted to approximately USD 985 billion. Sales of food services and drinking places were slightly higher, at around USD 1.1 trillion.
  • The region is also a significant exporter and consumer of meat products. The vast availability of pork and meat products across the nation's widespread and intense retail chains bolstered the market. With the demand for a more considerable stable-shelf time, the demand for BOPP films is expected to increase. BOPP films are instrumental in improving the packaging films' thermal resistance and barrier properties, like oxygen transmission and water vapor transmission rates.
  • In the United States, increasing awareness among consumers and favorable government regulations are anticipated to drive the demand for sustainable, biodegradable packaging during the forecast period. According to the United States Environmental Protection Agency, the United States generates almost 80 million metric tons of packaging waste annually. About half of the packaging waste comes from food and beverage products. The agency mentioned that food corporations like Nestle and Unilever generate most plastic waste.
  • The biaxially oriented polypropylene (BOPP) films market trend strongly highlights sustainable packaging solutions. With increasing consumer awareness and regulatory pressure, there is a shift toward recyclable and eco-friendly. Brands focus on transparent labeling to convey product information, catering to environmentally conscious consumers.

BOPP Films Industry Overview

The BOPP film market is moving toward fragmentation. Players such as Taghleef Industries, Uflex Limited, SRF Limited, Oben Holding Group, Toray Industries Inc., and more are operating in the market. Packaging comprises several global and regional players vying for attention in a contested market.

  • March 2024: TOPPAN Inc., a TOPPAN Group company and a wholly owned subsidiary of TOPPAN Holdings Inc., and India-based TOPPAN Speciality Films Private Limited (TSF) developed GL-SP, a barrier film that uses biaxially oriented polypropylene (BOPP) as the substrate and will soon launch production and sales. GL-SP is a unique addition to the range of products for sustainable packaging in the TOPPAN Group's GL BARRIER1 series of transparent vapor-deposited barrier films, which enjoy a significant share of the global market.
  • February 2024: Innovia Films announced the extension of its product range for floatable polyolefin shrink films. The new film is a low-density white film made from polyolefin (WAPO) that maintains floatability when printed. The opaque film contributes to the shrink sleeves' light-blocking properties that can later be applied to containers for light-sensitive industries such as dairy, nutritional products, food supplements, and cosmetics. The film will be produced at the European Innovia site in Plock, Poland.

Additional Benefits:

  • The market estimate (ME) sheet in Excel format
  • 3 months of analyst support

TABLE OF CONTENTS

1 INTRODUCTION

  • 1.1 Study Assumptions and Market Definition
  • 1.2 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET INSIGHTS

  • 4.1 Market Overview
  • 4.2 Industry Value Chain Analysis
  • 4.3 Industry Attractiveness - Porter's Five Forces Analysis
    • 4.3.1 Bargaining Power of Suppliers
    • 4.3.2 Bargaining Power of Consumers
    • 4.3.3 Threat of New Entrants
    • 4.3.4 Threat of Substitute Products
    • 4.3.5 Intensity of Competitive Rivalry
  • 4.4 Impact of Key Macroeconomic Trends on the Market

5 MARKET DYNAMICS

  • 5.1 Market Drivers
    • 5.1.1 Growing Demand For Packaged Food
    • 5.1.2 Environmental Regulation Paving Way for Flexible Packaging Requirements (Over Rigid Packaging Materials)
    • 5.1.3 Steady Rise in Demand from Emerging Regions
  • 5.2 Market Challenges
    • 5.2.1 Poor Utilization and Overcapacity Remains a Concern in a Few Major Markets
    • 5.2.2 Growing Threat from Other Environmentally Friendly Films

6 MARKET SEGMENTATION

  • 6.1 By End-user Vertical
    • 6.1.1 Food
    • 6.1.2 Beverage
    • 6.1.3 Pharmaceutical and Medical
    • 6.1.4 Industrial
    • 6.1.5 Other End-user Verticals
  • 6.2 By Geography
    • 6.2.1 North America
      • 6.2.1.1 United States
      • 6.2.1.2 Canada
    • 6.2.2 Europe
      • 6.2.2.1 United Kingdom
      • 6.2.2.2 Germany
      • 6.2.2.3 France
      • 6.2.2.4 Italy
      • 6.2.2.5 Spain
      • 6.2.2.6 Rest of Europe
    • 6.2.3 Asia-Pacific
      • 6.2.3.1 China
      • 6.2.3.2 Japan
      • 6.2.3.3 India
      • 6.2.3.4 Australia
      • 6.2.3.5 Rest of Asia-Pacific
    • 6.2.4 Latin America
      • 6.2.4.1 Brazil
      • 6.2.4.2 Argentina
      • 6.2.4.3 Mexico
      • 6.2.4.4 Rest of Latin America
    • 6.2.5 Middle East and Africa
      • 6.2.5.1 Saudi Arabia
      • 6.2.5.2 South Africa
      • 6.2.5.3 Egypt
      • 6.2.5.4 Rest of Middle East and Africa

7 COMPETITIVE LANDSCAPE

  • 7.1 Company Profiles
    • 7.1.1 Toray Industries Inc.
    • 7.1.2 Taghleef Industries LLC
    • 7.1.3 SRF Limited
    • 7.1.4 NAN YA Plastics Corporation
    • 7.1.5 Vacmet India Limited
    • 7.1.6 Uflex Ltd
    • 7.1.7 Polyplex Corporation Ltd
    • 7.1.8 Trefan Group
    • 7.1.9 Oben Holding Group
    • 7.1.10 Tatrafan SRO
    • 7.1.11 Jindal Poly Film
    • 7.1.12 Biofilm SA
    • 7.1.13 Altopro SA de CV

8 INVESTMENT ANALYSIS

9 FUTURE OF THE MARKET

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