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일본의 전기 자전거 : 시장 점유율 분석, 산업 동향, 통계, 성장 예측(2025-2029년)

Japan E-bike - Market Share Analysis, Industry Trends & Statistics, Growth Forecasts (2025 - 2029)

발행일: | 리서치사: Mordor Intelligence | 페이지 정보: 영문 | 배송안내 : 2-3일 (영업일 기준)

    
    
    




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일본의 전기 자전거 시장 규모는 2025년에 11억 1,000만 달러로 추정되고, 2029년에는 17억 8,000만 달러에 이를 것으로 예측되며, 예측 기간(2025-2029년)의 CAGR은 12.56%를 나타낼 것으로 예상됩니다.

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추진 부문 시장 개요

  • 일본은 전기 자전거에 익숙한 아시아 국가입니다. 전기 보조 자전거는 일본 시장에 도입되어 자전거를 타고 일상생활에 필요한 체력이 적어져 고령자에게 도움이 되었습니다. 페데렉과 같은 전기 어시스트 자전거의 기본적인 이점은 일과 통근 등 일상 생활에서의 편리함에 있습니다. 일본의 페데렉 소유자의 대부분은 비탈길이 많은 주택지에 살고 있기 때문에 페달 어시스트 전기 어시스트 자전거를 구입했습니다.
  • 일본의 도로망은 그 기복이 풍부한 지역성으로부터, 총 연장 128만 km를 넘어, 수백개의 다리나 터널로 구성되어 있습니다. 일본에는 교통량이 적은 고속도로가 매우 많기 때문에 장거리 사이클링은 일본 전국에서 매우 일반적입니다. 2021년에는 일본의 자전거 신차 판매 대수의 약 12.2%를 차지하는 페달 부착 전기 어시스트 자전거(페데렉)의 가격은 통상 7-15만엔이 될 것으로 예상됩니다.
  • 일본에서는 2011년 약 2만 3,140건에서 2020년 7,000건 미만으로 원동기 자전거를 이용하는 행사 수가 감소하고 있습니다. 도로를 달리는 자전거의 수가 증가하면 사고 가능성이 낮아집니다. 오르막에서 자전거 타기 등 스포츠에 대한 젊은이들의 관심이 높아지고 건강하고 활동적인 라이프 스타일에 대한 의식이 높아지는 것이 향후 시장 수요를 뒷받침할 것으로 예상됩니다. 페달 어시스트 자전거는 단거리 주행에 편리하지만 가까운 미래에 속도 페데렉이 가장 편리한 선택이 될 것 같습니다. 게다가, 전력과 속도 성능이 향상됨에 따라, 소비자는 앞으로 몇 년동안 속도 페데렉 카테고리에 끌릴 가능성이 높습니다.

일본 전기 자전거 시장 동향

일본에서는 전기 자전거의 보급률이 일관되게 상승하고 있으며, 이는 시장 침투와 소비자 수용의 확대를 반영하고 있습니다.

  • 일본의 전기 자전거 시장은 급속하게 도시에서 가장 인기있는 교통 수단이되고 있습니다. 전기 자전거는 기동성이 뛰어나 차량이 감속하는 장애물도 쉽게 피할 수 있기 때문에 자동차보다 민첩하고 빠릅니다.
  • 최근, 일본에서 판매되는 전기 자전거의 대수는 증가하고 있어, 노인이나 어린 아이를 가진 공동 부모로부터 수요가 높아지고 있습니다. 전기 어시스트 자전거가 일본 시장에 도입된 당초에는 노인이 주요 타겟층이었습니다. 통근에는 페달 부착 자전거 등의 전기 어시스트 자전거가 편리합니다. 노인에게는 적은 체력으로 일상 생활을 보낼 수 있다는 장점이 있습니다. 그러나 최근에는 미취학아동이 있는 보호자가 보육원에 아이를 맡길 때, 편리한 전기 자전거를 이용하는 케이스가 늘고 있습니다.
  • 영업활동의 재개와 봉쇄기간 중에 부과된 무역규제의 해제로 일본에서는 전기자전거 도입이 증가하였습니다. 무역규제 해제는 일본 수출입 활동에 혜택을 가져왔습니다. 연비의 장점이나 시간의 절약 등 전기 자전거의 특징이나 이점에 의해 일본에 있어서의 전기 자전거의 보급률은 앞으로도 상승할 것으로 예측됩니다.

일본에서는 매일 5-15km의 거리를 이동하는 통근자의 비율이 높고, 이 이동 거리에 대한 기호가 강한 것을 나타내고 있습니다.

  • 자전거 문화는 국내에서 인기를 얻고 있습니다. 최근 몇 년간 일본의 자전거 수요가 증가하고 있습니다. 학교, 마켓플레이스, 취업처 등 다양한 장소로의 통근에 자전거를 이용하는 사람이 늘고 있습니다. 2020년에는 5-15km의 거리를 운동하거나 시장이나 사무실 등 인근 장소에 가기 위해 자전거를 이용하는 사람이 늘어납니다. 따라서 일본의 자전거 수요는 2019년에 비해 2020년에 증가했습니다.
  • 팬데믹 기간에 부과된 제한과 장벽은 일본의 자전거 시장에 큰 영향을 미쳤습니다. 단거리 이동에서는 다른 자동차를 사용하는 대신 도보와 자전거를 선택하는 일본인이 늘고 있습니다. 또, 보다 고기능으로 배터리 수명이 긴 전기 자전거가 입수 가능하게 된 것도, 주말의 활동이나 운동에 자전거를 선택하는 개인을 뒷받침해, 2020년과 비교해 2021년에는 5-15km의 거리를 자전거로 이동하는 일본의 통근자수를 더욱 증가 시켰습니다.
  • 근거리 통근에 자전거를 이용하는 습관이 정착했기 때문에 단거리의 이동에 자전거를 이용하는 것이 일반적이 되었습니다. 현재 많은 사람들이 매일 현지 시장과 직장까지 5-15km의 거리를 자전거로 통근하고 있습니다. 건강상의 이점의 증대, 이산화탄소를 배출하지 않는 통근, 교통 정체를 피해 시간을 절약할 수 있는 것 등으로부터, 자전거 통근을 좋아하는 사람이 늘고 있습니다. 이러한 요인에 의해 예측 기간 중, 일본에서는 5-15km의 거리를 통근하는 사람의 수가 증가할 것으로 예상됩니다.

일본의 전기 자전거 산업 개요

일본의 전기 자전거 시장은 세분화되어 있어 주요 5개사에서 37.20%를 차지하고 있습니다. 이 시장 주요 기업은 다음과 같습니다. Asahi Cycle, Panasonic Cycle Technology, Shimano Inc., Trek Bicycle Corporation and Yamaha Bicycles(sorted alphabetically).

기타 혜택

  • 엑셀 형식 시장 예측(ME) 시트
  • 3개월간의 애널리스트 서포트

목차

제1장 주요 요약과 주요 조사 결과

제2장 보고서 제안

제3장 소개

  • 조사의 전제조건과 시장 정의
  • 조사 범위
  • 조사 방법

제4장 주요 산업 동향

  • 자전거 판매 대수
  • 1인당 GDP
  • 인플레이션율
  • 전자 자전거의 보급률
  • 1일의 이동 거리가 5-15킬로인 인구, 통근자의 비율
  • 렌터사이클
  • 전기 자전거 배터리 가격
  • 배터리 화학의 가격표
  • 슈퍼 로컬 배송
  • 자전거 전용 레인
  • 트레커 수
  • 배터리 충전 능력
  • 교통 정체 지수
  • 규제 프레임워크
  • 밸류체인과 유통채널 분석

제5장 시장 세분화

  • 추진 유형
    • 페달 어시스트
    • 스피드 페데렉
    • 스로틀 어시스트
  • 용도 유형
    • 화물, 유틸리티
    • 시티/어반
    • 트레킹
  • 배터리 유형
    • 납 배터리
    • 리튬 이온 배터리
    • 기타

제6장 경쟁 구도

  • 주요 전략 동향
  • 시장 점유율 분석
  • 기업 상황
  • 기업 프로파일
    • Asahi Cycle Co. Ltd
    • Bridgestone Cycle Co. Ltd
    • Fujikom Co. Ltd
    • Giant Manufacturing Co. Ltd.
    • Kawasaki Motors Corporation Japan
    • Maxon Motor AG
    • Panasonic Cycle Technology Co. Ltd
    • Shimano Inc.
    • Trek Bicycle Corporation
    • Yamaha Bicycles

제7장 CEO에 대한 주요 전략적 질문

제8장 부록

  • 세계 개요
    • 개요
    • Five Forces 분석 프레임워크
    • 세계의 밸류체인 분석
    • 시장 역학(DROs)
  • 정보원과 참고문헌
  • 도표 일람
  • 주요 인사이트
  • 데이터 팩
  • 용어집
SHW 25.03.28

The Japan E-bike Market size is estimated at 1.11 billion USD in 2025, and is expected to reach 1.78 billion USD by 2029, growing at a CAGR of 12.56% during the forecast period (2025-2029).

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PROPULSION SEGMENT MARKET OVERVIEW

  • Japan is an Asian country that is no stranger to electric bikes. Electric power-assisted bicycles were introduced to the Japanese market, aiding the elderly by requiring less physical strength to navigate their daily life on a bicycle. The fundamental advantage of motorized bicycles, such as pedelecs, is the ease with which they may be used in daily life, such as doing errands or commuting. The majority of pedelec owners in Japan purchased their pedal-assist electric bicycles because they live in a residential area with a high number of slopes.
  • Due to the island's rough geography, Japan's road system comprises more than 1.28 million kilometres of length and hundreds of bridges and tunnels. Because there are so many highways in Japan with little traffic, long-distance cycling is extremely common throughout much of the country. In 2021, pedal electric cycles (pedelecs), which make up around 12.2 percent of all new bicycle sales in Japan, will typically cost between 70 and 150 thousand Japanese yen.
  • In Japan, the number of events using motorised bicycles has decreased from approximately 23.14 thousand in 2011 to fewer than 7,000 in 2020. The increased number of bicycles on the road reduces the likelihood of an accident. Rising youth interest in sports such as uphill cycling, as well as increased awareness of a healthy and active lifestyle, are expected to fuel market demand in the future years. The pedal-assist bicycle is useful for short distances, but the speed Pedelec will be the most convenient option in the near future. Furthermore, as power and speed capabilities improve, consumers will most likely gravitate toward the Speed Pedelec category in the coming years.

Japan E-bike Market Trends

Japan exhibits a consistent increase in E-Bike adoption rates, reflecting growing market penetration and consumer acceptance.

  • The e-bike market in Japan is quickly becoming the most popular mode of transportation in urban areas. E-bikes are more agile and quicker than cars as they are extremely maneuverable and can readily dodge obstacles that cause a vehicle to slow down.
  • In recent years, the number of e-bikes sold in Japan has increased, showing significant demand from a growing number of older people and working parents with young children. Older people were the major target demographic when electric power-assist bicycles were first introduced to the Japanese market. Motorized bicycles, such as pedelecs, are more convenient to commute. The elderly benefit from these bicycles as they allow them to exert less physical strength to navigate their everyday lives. However, in recent years, parents of preschool children have grown to rely on the convenience of e-bikes while dropping their children at daycare centers.
  • Due to the resumption of business activities and the removal of trade restrictions imposed during lockdown, the adoption of e-bikes increased in Japan. Lifting trade regulations has benefited the country's import and export activities. Due to e-bikes features and benefits, such as fuel efficiency and time savings, their adoption rate is projected to increase in Japan in the future.

Japan maintains a high percentage of commuters traveling 5-15 km daily, indicating a strong preference for this travel distance.

  • The bicycle culture is gaining popularity in the country. Over the years, bicycle demand in Japan has increased. The usage of bicycles for commuting to various places, such as schools, marketplaces, and job sites, is increasing in the country. In 2020, more people started using bicycles to travel a distance of 5-15 km for exercising and going to nearby places, such as markets or offices. Therefore, the demand for bicycles in Japan increased in 2020 compared to 2019.
  • The restrictions and barriers imposed during the pandemic significantly and favorably affected the bicycle market in Japan. For short trips, more Japanese choose to walk or bike instead of using other automobiles. The availability of e-bikes with more sophisticated features and longer battery lives also encouraged individuals to choose bicycles for weekend activities and exercise, further boosting the number of commuters in Japan who traveled 5-15 km on bicycles in 2021 compared to 2020.
  • Bicycle use for short trips became common as people habitually used bicycles to commute to nearby places. Currently, many individuals commute daily by bicycle, covering a distance of 5-15 km to local markets and workplaces. More people prefer to commute by bicycle due to the growing health benefits, carbon-free commuting, and saving time by avoiding traffic. These factors are anticipated to increase the number of people commuting a distance of 5-15 km in Japan during the forecast period.

Japan E-bike Industry Overview

The Japan E-bike Market is fragmented, with the top five companies occupying 37.20%. The major players in this market are Asahi Cycle Co. Ltd, Panasonic Cycle Technology Co. Ltd, Shimano Inc., Trek Bicycle Corporation and Yamaha Bicycles (sorted alphabetically).

Additional Benefits:

  • The market estimate (ME) sheet in Excel format
  • 3 months of analyst support

TABLE OF CONTENTS

1 EXECUTIVE SUMMARY & KEY FINDINGS

2 REPORT OFFERS

3 INTRODUCTION

  • 3.1 Study Assumptions & Market Definition
  • 3.2 Scope of the Study
  • 3.3 Research Methodology

4 KEY INDUSTRY TRENDS

  • 4.1 Bicycle Sales
  • 4.2 GDP Per Capita
  • 4.3 Inflation Rate
  • 4.4 Adoption Rate Of E-bikes
  • 4.5 Percent Population/commuters With 5-15 Km Daily Travel Distance
  • 4.6 Bicycle Rental
  • 4.7 E-bike Battery Price
  • 4.8 Price Chart Of Different Battery Chemistry
  • 4.9 Hyper-local Delivery
  • 4.10 Dedicated Bicycle Lanes
  • 4.11 Number Of Trekkers
  • 4.12 Battery Charging Capacity
  • 4.13 Traffic Congestion Index
  • 4.14 Regulatory Framework
  • 4.15 Value Chain & Distribution Channel Analysis

5 MARKET SEGMENTATION (includes market size in Value in USD and Volume, Forecasts up to 2029 and analysis of growth prospects)

  • 5.1 Propulsion Type
    • 5.1.1 Pedal Assisted
    • 5.1.2 Speed Pedelec
    • 5.1.3 Throttle Assisted
  • 5.2 Application Type
    • 5.2.1 Cargo/Utility
    • 5.2.2 City/Urban
    • 5.2.3 Trekking
  • 5.3 Battery Type
    • 5.3.1 Lead Acid Battery
    • 5.3.2 Lithium-ion Battery
    • 5.3.3 Others

6 COMPETITIVE LANDSCAPE

  • 6.1 Key Strategic Moves
  • 6.2 Market Share Analysis
  • 6.3 Company Landscape
  • 6.4 Company Profiles
    • 6.4.1 Asahi Cycle Co. Ltd
    • 6.4.2 Bridgestone Cycle Co. Ltd
    • 6.4.3 Fujikom Co. Ltd
    • 6.4.4 Giant Manufacturing Co. Ltd.
    • 6.4.5 Kawasaki Motors Corporation Japan
    • 6.4.6 Maxon Motor AG
    • 6.4.7 Panasonic Cycle Technology Co. Ltd
    • 6.4.8 Shimano Inc.
    • 6.4.9 Trek Bicycle Corporation
    • 6.4.10 Yamaha Bicycles

7 KEY STRATEGIC QUESTIONS FOR E BIKES CEOS

8 APPENDIX

  • 8.1 Global Overview
    • 8.1.1 Overview
    • 8.1.2 Porter's Five Forces Framework
    • 8.1.3 Global Value Chain Analysis
    • 8.1.4 Market Dynamics (DROs)
  • 8.2 Sources & References
  • 8.3 List of Tables & Figures
  • 8.4 Primary Insights
  • 8.5 Data Pack
  • 8.6 Glossary of Terms
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