시장보고서
상품코드
1683791

아시아태평양의 전기자전거 시장 : 점유율 분석, 산업 동향 및 통계, 성장 예측(2025-2029년)

Asia-Pacific E-bike - Market Share Analysis, Industry Trends & Statistics, Growth Forecasts (2025 - 2029)

발행일: | 리서치사: Mordor Intelligence | 페이지 정보: 영문 | 배송안내 : 2-3일 (영업일 기준)

    
    
    




■ 보고서에 따라 최신 정보로 업데이트하여 보내드립니다. 배송일정은 문의해 주시기 바랍니다.

아시아태평양의 전기자전거 시장 규모는 2025년 124억 8,000만 달러로 추정되고, 2029년에는 146억 7,000만 달러에 이를 것으로 예측되며, 예측 기간 중(2025-2029년) CAGR 4.12%로 성장할 전망입니다.

Asia-Pacific 전기자전거-Market-IMG1

추진 부문 시장 개요

  • 개인 피트니스 의식 향상, 환경에 대한 관심 증가, 교통 체증 증가, 사이클링을 추진하는 정부의 시도가 이 업계의 주요 성장 요인입니다. 중국과 일본은 전기 자전거가 인기를 얻고 있는 가장 두드러진 나라 중 두 가지입니다. 아시아태평양에서 소비자가 전기자전거를 채택하고 타는 주된 이유는 건강상의 이점, 교통 정체의 회피, 환경상의 이점, 스포츠 용품으로서의 전기자전거 수요 증가 등입니다.
  • COVID-19의 유행 기간 동안 한국에서는 자전거 수요가 증가했습니다. 자전거는 교통 수단뿐만 아니라 스포츠, 운동, 트레킹 등 기타 활동에도 이용되고 있습니다. 페달을 젓는 건강상의 이점에 대한 일반 시민의 의식이 높아짐에 따라 수요가 이어지고 있습니다. 소비자는 보다 안전하고 쾌적한 생태 친화적인 차량을 찾고 있으며 관련 기업은 혁신적인 사이클 페달 아이템 개발에 나서고 있습니다. 공유 모빌리티 회사의 상승은 일상적인 이동을 위해 이러한 차량에 대한 수요를 높이고 있습니다.
  • 오르막에서 자전거 타기와 같은 스포츠에 대한 젊은이들의 관심 증가와 건강하고 활동적인 라이프 스타일의 이점에 대한 지식 증가는 앞으로 수년간 시장 수요를 촉진할 것으로 예상됩니다. 페달 어시스트 자전거는 단거리 이동에 편리하지만, 파워와 속도의 성능이 향상됨에 따라 향후 스피드 페데렉이 가장 편리한 옵션이 될 것으로 예상됩니다.

아시아태평양 국가별 시장 개요

  • 자전거 행사 증가와 정부 및 고용주의 호의적인 노력이 검토중인 업계를 견인한다고 생각됩니다. 아시아태평양에는 인도 자전거 경기 연맹과 중국 자전거 경기 협회 등 로드 레이스, 투어링 레저 사이클링, 트럭 레이스, 오프로드 레이스 이벤트, 마운틴 사이클링 이벤트를 추진하는 단체가 많이 있습니다.
  • 자전거 판매는 COVID-19 팬데믹 규제에 따른 오프라인 소매점의 전국적인 영업정지로 인해 우선 침체되었습니다. 그러나 최근에는 소비자가 바이러스 감염을 두려워 대중 교통을 존경하게 되어 자전거 수요가 증가하고 있습니다. 소비자의 건강 지향이 높아짐에 따라 자전거는 보다 신뢰할 수 있는 건강한 이동 수단이라는 견해가 강해지고 판매를 추진하고 있습니다. 한편, 전기자전거는 배터리 가격 하락과 고객 선호도의 변화에 따라 점유율을 점차 확대하고 있습니다. 또한 판매 확대 속도도 빠르고 50개 이상의 기업이 다양한 모델을 제공합니다. 이러한 변수가 시장 성장에 영향을 미칠 것으로 예상됩니다.
  • 중국과 일본은 전기 자전거가 인기를 얻고 있는 가장 두드러진 나라 중 두 가지입니다. 아시아태평양에서 전기자전거가 채용되어 운전되는 주된 이유로는 건강상의 이점, 교통 정체의 회피, 환경상의 이점, 스포츠 용품으로서의 전기자전거 수요 증가 등이 있습니다. 최근에는 건강과 환경의 질, 스마트 시티의 컨셉이 자전거를 보급하는 원동력이 되고 있습니다. 그럼에도 불구하고 이러한 요인에 의한 확대는 많은 도시에서 자전거를 이용하기 어려운 환경이나 인프라에 의해 방해되고 있습니다.

아시아태평양 전기자전거 시장 동향

중국의 대규모 보급률은 전기자전거의 방대한 시장 잠재력과 문화적 통합을 보여줍니다.

  • 아시아태평양은 세계 전기자전거 판매에서 압도적인 점유율을 차지하고 있지만, 그 주된 이유는 이 지역의 이륜차 문화, EV에 대한 세제 우대조치 형태로 정부 지원 확대, 기존 연료 자동차에 대한 고액 세금, 전자상거래 및 식품택배 시스템 확대, 급속한 도시화입니다. 또한, 전기자전거는 운전 면허, 보험, 검사, 주차 허가증이 불필요 등, 기타 특전도 있어 뛰어난 사용자 체험을 제공합니다.
  • 아시아태평양에서는 중국, 일본, 인도 및 동남아시아 국가에서 자전거 통근이 오랫동안 주요 교통수단이 되었습니다. 중국과 일본에서는 전동화가 진행되고 있으며, 이 지역의 전기자전거의 총수는 1억 5,000만대에 달하고, 가까운 미래에 더욱 증가할 것으로 예상되고 있습니다. 많은 국가가 전기 자전거의 속도와 힘을 제한하기 때문에 아시아태평양에서는 페달 어시스트식 전기 자전거 부문이 우위를 차지하고 있습니다. 이들 대부분은 모터 출력 250W, 시속 25km로 제한됩니다. 일부 국가에서는 정부가 스로틀 어시스트식 전기자전거의 출력 제한에 관한 규제를 마련하고 있기 때문에 판매 대수에 있어서 시장 점유율은 낮습니다.
  • 전기자전거 시장, 특히 중국과 일본의 페달 어시스트식 전기자전거 시장은 판매 대수의 성장이 정체되어 포화점에 이르고 있습니다. 그러나 인도네시아, 인도, 싱가포르, 한국은 국내의 이륜차 제조업체나 저속 전기자동차 제조업체에 의한 많은 전략적 시책, 이륜차의 급속한 전동화를 목표로 하는 정부의 계획에 의해 가까운 미래 큰 성장이 전망되고 있습니다. 인도, 싱가포르, 태국의 전기자전거 공유 시스템의 성장은 이 지역에서 전기자전거 시장의 성장을 더욱 강화하고 있습니다.

일본은 안정된 고수준, 중국과 인도는 성장 중이며 다양한 동향은 다양한 통근 패턴과 인프라의 진화를 보여줍니다.

  • 아시아태평양은 중국, 인도, 일본 등 자전거 인구가 적당히 많은 나라로 구성되어 있습니다. 이 지역 국가들 사이에서 최근 자전거 수요가 증가하고 있습니다. 아시아태평양의 사람들은 짧은 통근 시간(-15km)과 회사나 직장 등 인근 장소로의 이동에 자전거를 이용하고 있습니다. 1일 이동거리가 5-15km인 중국은 아시아태평양에서 가장 통근자 비율이 높습니다.
  • 아시아태평양 각국에서 스포츠 체육관과 대중 교통 폐쇄를 강요받은 COVID-19의 유행 이후 많은 사람들이 자전거가 안전하고 격리 된 이동 수단임을 알았습니다. 또한, 유행 기간 동안 사람들은 자전거로 운동하거나 주말에 인근을 달리기로 결정했습니다. 또, 5-15킬로미터의 통근을 하는 소비자는 최대 40-45킬로미터까지 항속 거리를 늘릴 수 있는 최첨단의 배터리 팩을 탑재한 전기자전거의 도입에 매료되었습니다.
  • 아시아태평양 전역에서 COVID 규제가 철폐되어 사무실과 사업소가 개설된 것도 자전거 이용자 증가에 공헌했습니다. 5-15km권내의 직장이나 기업까지 정기적으로 자전거로 통근하는 사람도 많습니다. 중국이나 일본과 같은 나라에서는 자전거 통근이 건강하고 이산화탄소를 배출하지 않고 연료 효율이 좋고 교통 시간을 절약 할 수 있기 때문에 주로 점점 보편화되고 있습니다. 예측 기간 동안 이러한 요인으로 인해 아시아태평양 전역에서 5-15km 거리를 이동하는 사이클리스트가 증가할 것으로 예상됩니다.

아시아태평양의 전기 자전거 산업 개요

아시아태평양의 전기자전거 시장은 적당히 통합되어 상위 5개사에서 44.33%를 차지하고 있습니다. 이 시장 주요 기업은 다음과 같습니다. Aima Technology Group Co. Ltd, Jiangsu Xinri E-Vehicle Co. Ltd, Shenzhen TAILG Technology Group Co., LTD., Yadea Group Holdings Ltd., Yamaha Bicycles(알파벳순).

기타 혜택

  • 엑셀 형식 시장 예측(ME) 시트
  • 3개월의 애널리스트 서포트

목차

제1장 주요 요약과 주요 조사 결과

제2장 보고서 제안

제3장 소개

  • 조사의 전제조건과 시장 정의
  • 조사 범위
  • 조사 방법

제4장 주요 산업 동향

  • 자전거 판매 대수
  • 1인당 GDP
  • 인플레이션율
  • 전기자전거의 보급률
  • 1일 이동 거리가 5-15킬로인 인구/통근자의 비율
  • 렌터사이클
  • 전기자전거 배터리 가격
  • 배터리 화학의 가격표
  • 슈퍼 로컬 배송
  • 자전거 전용 레인
  • 트레커 수
  • 배터리 충전 능력
  • 교통 정체 지수
  • 규제 프레임워크
  • 밸류체인과 유통채널 분석

제5장 시장 세분화

  • 추진 유형
    • 페달 어시스트
    • 스피드 페데렉
    • 스로틀 어시스트
  • 용도 유형
    • 화물/유틸리티
    • 시티/어반
    • 트레킹
  • 배터리 유형
    • 납 배터리
    • 리튬 이온 배터리
    • 기타
  • 생산국
    • 호주
    • 중국
    • 인도
    • 일본
    • 뉴질랜드
    • 한국
    • 아시아태평양의 기타 국가

제6장 경쟁 구도

  • 주요 전략 동향
  • 시장 점유율 분석
  • 기업 상황
  • 기업 프로파일
    • Aima Technology Group Co. Ltd
    • Cycling Sports Group, Inc.
    • Giant Manufacturing Co.
    • Hero Cycles Limited
    • Jiangsu Xinri E-Vehicle Co. Ltd
    • Merida Industry Co Ltd
    • Riese & Muller
    • Shenzhen TAILG Technology Group Co., LTD.
    • Tianjin Fuji-Ta Bicycle Co. Ltd.
    • Trek Bicycle Corporation
    • Yadea Group Holdings Ltd.
    • Yamaha Bicycles

제7장 CEO에 대한 주요 전략적 질문

제8장 부록

  • 세계 개요
    • 개요
    • Porter's Five Forces 분석 프레임워크
    • 세계의 밸류체인 분석
    • 시장 역학(DROs)
  • 정보원과 참고문헌
  • 도표 일람
  • 주요 인사이트
  • 데이터 팩
  • 용어집
JHS 25.03.28

The Asia-Pacific E-bike Market size is estimated at 12.48 billion USD in 2025, and is expected to reach 14.67 billion USD by 2029, growing at a CAGR of 4.12% during the forecast period (2025-2029).

Asia-Pacific E-bike - Market - IMG1

PROPULSION SEGMENT MARKET OVERVIEW

  • Individuals' improved fitness consciousness, greater environmental concern, increased traffic congestion, and government attempts to promote cycling are the key growth factors in this industry. China and Japan are two of the most prominent countries where e-bikes have gained popularity. Some key reasons for consumers adopting and riding e-bikes in Asia-Pacific are health benefits, traffic congestion avoidance, environmental benefits, and rising demand for e-bikes as sports equipment.
  • During the COVID-19 pandemic, bicycle demand increased in South Korea. Bicycles are used for transportation and other activities such as sports, exercise, and trekking. The increased public awareness of the health benefits of pedaling is driving demand. Consumers want safer, more comfortable, and ecologically responsible vehicles, which may inspire the associated businesses to develop a range of innovative cycle pedal items. The rise of shared mobility companies has increased the demand for such vehicles for daily travel.
  • Rising youth interest in sports like uphill cycling and increased knowledge of the benefits of a healthy and active lifestyle are projected to drive market demand over the coming years. A pedal-assisted bicycle is useful for short distances, but the speed pedelec is expected to be the most convenient option in the future as its power and speed capabilities improve.

ASIA-PACIFIC COUNTRY LEVEL MARKET OVERVIEW

  • A growing number of cycling events, as well as favorable government and employer initiatives, are likely to drive the industry under consideration. Numerous governing bodies in Asia-Pacific promote road racing, touring and leisure cycling, track racing, off-road racing events, and mountain cycling events, such as The Cycling Federation of India and The Chinese Cycling Association.
  • Bicycle sales first fell owing to the nationwide shutdown of offline retailers due to COVID-19 pandemic regulations. However, demand for bicycles has recently grown, with consumers preferring to shun public transit due to fear of getting the virus. As consumers become more health-conscious, bicycles are increasingly viewed as a more trustworthy and healthful method of transportation, which encourages sales. E-bikes, on the other hand, are progressively gaining market share as battery prices fall and client preferences shift. Sales are also expanding at a faster rate, with over 50 companies offering a diverse selection of models. Such variables are expected to have an impact on market growth.
  • China and Japan are two of the most prominent countries where e-bikes have gained popularity. Some of the key reasons for adopting and driving e-bikes in Asia-Pacific are health benefits, traffic congestion avoidance, environmental benefits, and rising demand for e-bikes as sports equipment. In recent years, health and environmental quality, as well as the concept of smart cities, have arisen as drivers of bicycles increased. Nonetheless, expansion driven by these factors has been hampered by the cycle-unfriendly environment and infrastructure in most cities.

Asia-Pacific E-bike Market Trends

China's massive adoption rate showcases the vast market potential and cultural integration of e-bikes.

  • The Asia-Pacific region is dominating the global e-bike sales, mainly due to the two-wheeler culture in the region, growing government support in the form of tax incentives for EVs, hefty taxes on conventional, fuel-based vehicles, expansion of the e-commerce and food delivery systems, and rapid urbanization. E-bikes also offer a good user experience with additional benefits, such as the non-requirement of driving licenses, insurance, inspections, and parking permits.
  • In Asia-Pacific, bike commuting has long been the primary transportation mode in China, Japan, India, and several Southeast Asian countries. The electrification in China and Japan led to the total number of e-bikes reaching 150 million in the region, which is expected to rise in the near future. The pedal-assisted e-bike segment is dominating in the Asia-Pacific region as many countries limit e-bikes in terms of speed and power. Most of these are limited to 250 W motor power and a speed of 25 kmph. The governments in some countries have set regulations for power limits in throttle-assisted electric bikes, resulting in them accounting for a low market share in unit sales.
  • The e-bike market, especially for pedal-assist e-bikes in China and Japan, is reaching a saturation point as unit sales growth becomes stagnant. However, Indonesia, India, Singapore, and South Korea are expected to witness significant growth in the near future, driven by many strategic measures taken by domestic two-wheeler and low-speed electric vehicle producers and the government's plans for rapid electrification of two-wheelers. The growth in shared e-bike systems in India, Singapore, and Thailand is further supporting the growth of the e-bike market in the region.

Varied trends with Japan stable and high, and China and India growing, indicating diverse commuting patterns and infrastructure evolution.

  • Asia-Pacific is made up of several countries with a decent bicycle population, including China, India, and Japan. The demand for bicycles has grown recently among the countries in the region. People in Asia-Pacific are using bicycles for short commutes (up to 15 km) or trips to neighboring locations like businesses and workplaces. With 5 to 15 kilometers of travel per day, China has the highest percentage of daily commuters in the Asia-Pacific region.
  • Numerous people discovered bicycles to be a secure, isolating means of transportation after the COVID-19 outbreak, which forced the closing of gyms and public transportation in various Asia-Pacific countries. People also decided to exercise during the pandemic by bicycling or going on weekend runs to nearby places, which increased the number of commuters with a daily travel distance of 5 to 15 kilometers in 2021 over 2020 across the region. Consumers who commuted 5 to 15 kilometers were also attracted to the introduction of e-bikes with cutting-edge battery packs that offered an increased range of up to 40 to 45 kilometers.
  • The removal of COVID restrictions and the opening of offices and businesses across Asia-Pacific contributed to the growth of bicycle users. Many people regularly commute by bicycle to their workplaces and enterprises within 5 to 15 kilometers. Bicycle commuting is becoming more and more common, largely because it is healthy, carbon-free, fuel-efficient, and saves traffic time in countries like China and Japan. During the forecast period, these factors are anticipated to promote cyclists journeying 5 to 15 km across Asia-Pacific.

Asia-Pacific E-bike Industry Overview

The Asia-Pacific E-bike Market is moderately consolidated, with the top five companies occupying 44.33%. The major players in this market are Aima Technology Group Co. Ltd, Jiangsu Xinri E-Vehicle Co. Ltd, Shenzhen TAILG Technology Group Co., LTD., Yadea Group Holdings Ltd. and Yamaha Bicycles (sorted alphabetically).

Additional Benefits:

  • The market estimate (ME) sheet in Excel format
  • 3 months of analyst support

TABLE OF CONTENTS

1 EXECUTIVE SUMMARY & KEY FINDINGS

2 REPORT OFFERS

3 INTRODUCTION

  • 3.1 Study Assumptions & Market Definition
  • 3.2 Scope of the Study
  • 3.3 Research Methodology

4 KEY INDUSTRY TRENDS

  • 4.1 Bicycle Sales
  • 4.2 GDP Per Capita
  • 4.3 Inflation Rate
  • 4.4 Adoption Rate Of E-bikes
  • 4.5 Percent Population/commuters With 5-15 Km Daily Travel Distance
  • 4.6 Bicycle Rental
  • 4.7 E-bike Battery Price
  • 4.8 Price Chart Of Different Battery Chemistry
  • 4.9 Hyper-local Delivery
  • 4.10 Dedicated Bicycle Lanes
  • 4.11 Number Of Trekkers
  • 4.12 Battery Charging Capacity
  • 4.13 Traffic Congestion Index
  • 4.14 Regulatory Framework
  • 4.15 Value Chain & Distribution Channel Analysis

5 MARKET SEGMENTATION (includes market size in Value in USD and Volume, Forecasts up to 2029 and analysis of growth prospects)

  • 5.1 Propulsion Type
    • 5.1.1 Pedal Assisted
    • 5.1.2 Speed Pedelec
    • 5.1.3 Throttle Assisted
  • 5.2 Application Type
    • 5.2.1 Cargo/Utility
    • 5.2.2 City/Urban
    • 5.2.3 Trekking
  • 5.3 Battery Type
    • 5.3.1 Lead Acid Battery
    • 5.3.2 Lithium-ion Battery
    • 5.3.3 Others
  • 5.4 Country
    • 5.4.1 Australia
    • 5.4.2 China
    • 5.4.3 India
    • 5.4.4 Japan
    • 5.4.5 New Zealand
    • 5.4.6 South Korea
    • 5.4.7 Rest-of-APAC

6 COMPETITIVE LANDSCAPE

  • 6.1 Key Strategic Moves
  • 6.2 Market Share Analysis
  • 6.3 Company Landscape
  • 6.4 Company Profiles
    • 6.4.1 Aima Technology Group Co. Ltd
    • 6.4.2 Cycling Sports Group, Inc.
    • 6.4.3 Giant Manufacturing Co.
    • 6.4.4 Hero Cycles Limited
    • 6.4.5 Jiangsu Xinri E-Vehicle Co. Ltd
    • 6.4.6 Merida Industry Co Ltd
    • 6.4.7 Riese & Muller
    • 6.4.8 Shenzhen TAILG Technology Group Co., LTD.
    • 6.4.9 Tianjin Fuji-Ta Bicycle Co. Ltd.
    • 6.4.10 Trek Bicycle Corporation
    • 6.4.11 Yadea Group Holdings Ltd.
    • 6.4.12 Yamaha Bicycles

7 KEY STRATEGIC QUESTIONS FOR E BIKES CEOS

8 APPENDIX

  • 8.1 Global Overview
    • 8.1.1 Overview
    • 8.1.2 Porter's Five Forces Framework
    • 8.1.3 Global Value Chain Analysis
    • 8.1.4 Market Dynamics (DROs)
  • 8.2 Sources & References
  • 8.3 List of Tables & Figures
  • 8.4 Primary Insights
  • 8.5 Data Pack
  • 8.6 Glossary of Terms
샘플 요청 목록
0 건의 상품을 선택 중
목록 보기
전체삭제