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반려동물용 음료 포장 : 시장 점유율 분석, 산업 동향과 통계, 성장 예측(2025-2030년)

Pet Beverage Packaging - Market Share Analysis, Industry Trends & Statistics, Growth Forecasts (2025 - 2030)

발행일: | 리서치사: Mordor Intelligence | 페이지 정보: 영문 | 배송안내 : 2-3일 (영업일 기준)

    
    
    




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반려동물용 음료 포장 시장은 예측 기간 동안 CAGR 4.67%를 나타낼 것으로 전망됩니다.

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폴리에틸렌 테레프탈레이트(PET)는 플라스틱 병의 용도를 확장합니다. 플라스틱 병과 연수 분야에서 PET 포장 수요가 증가하고 있습니다. 독창적이고 경제적이며 환경 친화적 인 포장 옵션은 이미 다수 있으며 PET는 널리 알려진 소재입니다.

주요 하이라이트

  • 소재로서 폴리에틸렌 테레프탈레이트의 장점은 비산하기 어렵고, 음료와 접촉해도 반응하지 않고, 강도 대 중량비가 높다는 것입니다. 또한 경량이기 때문에 PET 포장을 사용하여 제품을 운송할 때 비용을 절감할 수 있습니다. PET 플라스틱은 음료 제품에 안전한 포장 재료입니다. PET 플라스틱은 미국 FDA와 북미 전역의 유사한 규제 기관에서 식품 및 음료를 만져도 안전하다고 승인되었습니다.
  • 러시아와 우크라이나 전쟁은 여러 국가에 대한 경제 제재, 상품 가격 상승, 공급망 혼란을 초래했습니다. 이 분쟁과 관련하여 일부 기업은 우크라이나 및 기타 유럽 국가에서의 활동을 중단하여 러시아에 대한 제재 조치를 취하고 있습니다. 러시아와 우크라이나의 분쟁은 원유·가스 시장의 항의 행동과 큰 불확실성을 일으켜 세계 상품 시장의 이미 고인플레이션 압력에 박차를 가했습니다. 또, 플라스틱으로부터 다른 원재료에 수요의 변화에도 머리를 괴롭히고 있는 제조업체도 있습니다.
  • 라이프 스타일의 변화와 그에 따른 소비자의 포장 음료에 대한 의존은 PET 병 포장 제품의 판매를 밀어 올리고 있습니다. 이 동향은 우수한 장벽, 편리한 형식, 고품질 인쇄 적성, 재료 자원의 신중한 사용을 특징으로하는 제품의 판매를 견인합니다. 세계 소비자로부터 증가하는 식수 포장 수요는 다른 대체 포장보다 더 높은 내구성, 사용 용이성, 잠재적인 부패 요인으로부터 제품 보호를 향상시킵니다. 저비용이기 때문에 포장용 PET병 시장을 견인하고 있습니다.
  • 시장은 주로 환경 문제 증가로 인한 동적 규제 기준의 변화로 인해 큰 문제에 직면할 것으로 예상됩니다. 세계 각국의 정부는 플라스틱 포장 폐기물에 관한 국민의 우려에 대응하고, 환경 폐기물을 삭감하고 폐기물 관리 프로세스를 개선하기 위한 규제를 실시했습니다.
  • 그러나 PET는 다른 플라스틱 재료에 비해 전체 제조 공정에서 원료 손실이 적기 때문에 제조업체는 다른 포장 제품보다 PET를 선호합니다. 재활용이 가능하고 여러 가지 색상과 디자인을 추가 할 수 있기 때문에 적절한 선택입니다. 리필 제품은 환경에 대한 소비자의 의식이 증가함에 따라 등장했습니다. 이것이이 제품 수요 창출에 도움이 됩니다.

반려동물용 음료 포장 시장 동향

병이 주요 시장 점유율을 차지

  • 포장 된 물과 탄산 음료 수요가 증가함에 따라 PET 병 수요가 급증하고 있습니다. 또한 환경 의식이 증가하고 친환경 포장 솔루션에 대한 수요로 인해 소비자는 다른 포장 재료보다 PET 병을 선호합니다.
  • PET는 다른 플라스틱에 비해 강성이 우수합니다. 또한 견고한 보호 구조를 유지하고 내습성도 있습니다. 음료 및 액체용 PET 병의 제조에 사용됩니다. PET가 잘 알려진 이유는 플라스틱을 손상시킬 수 있는 화학물질을 견딜 수 있는 우수한 오일 배리어를 제공하기 때문입니다.
  • 음료 제조업체는 새로운 솔루션의 혁신에 주력하고 있습니다. 예를 들어, 산토리 그룹은 2030년까지 100% 재활용된 식물 유래 PET 병으로 전환하려는 목표에 따라 100% 식물 유래 원료 파트너십에서 만들어진 PET 병의 프로토타입을 발표했습니다. 이 병은 미국 아넬로텍사와 공동으로 개발한 것으로, 산토리가 유럽과 일본 시장에서 전개하는 청량 음료 브랜드 '오란지나'와 '천선수'에 사용됩니다.
  • PET는 100% 재활용 가능하고 지속가능하기 때문에 플라스틱 병(및 기타 용도)으로 널리 지원됩니다. PET는 여러 번 회수되어 새로운 제품으로 재활용되어 자원 낭비를 줄일 수 있습니다. 예측 기간 동안 바이오 플라스틱, 특히 100% 바이오 PET 병이 시장 점유율을 확대할 것으로 예상됩니다.
  • Beverage Marketing Corporation과 International Bottled Water Association에 따르면 미국에서 병 식수의 판매 동향은 꾸준히 성장하고 있습니다. 판매량은 2017년 13.20갤런에서 2022년 15.90갤런으로 급증했습니다. 캐나다 농업·농산물 식품성에 따르면 미국의 향이 첨가된 생수 소매 판매액도 2015년 36억 3,000만 달러로 평가되었습니다. 2022년에는 72억 9,000만 달러로 증가했습니다. 이 성장은 예측 기간 동안에도 볼 수 있으며 PET 병수 시장 수요를 크게 밀어 올리는 요인이 될 것으로 예상됩니다.

큰 성장이 예상되는 아시아태평양

  • 중국의 포장산업은 국가 경제 확대와 구매력 증가로 인한 중간층 증가로 꾸준히 성장하고 있습니다. 중국의 음료 시장은 지난 몇 년 동안 크게 성장했기 때문에 음료 포장 수요가 증가하고 있습니다. 각 음료 카테고리는 각각의 과제와 기회에 직면할 것으로 보입니다.
  • 도시 지역에서는 무알코올 음료의 소비가 증가하고 있으며, 음료의 성장을 뒷받침하고 있습니다. 이러한 가능성에 매료되면서 코카콜라와 같은 외자계 기업들은 중국 시장에 엄청난 투자를 계속하고 있습니다. 최근 코카콜라 중국과 그 보틀링 파트너는 총 추정 투자액 5억 2,000만 위안(7,530만 달러)을 투입하여 새로운 생산 라인과 공장을 가동할 계획을 발표했습니다. 게다가 2023년에는 이 회사는 공장에 투자하여 성과를 향상시켰으며 온라인과 오프라인 채널과 마케팅 혁신의 존재감을 높였습니다. 이러한 요인이 시장 성장을 가속하고 외자계 기업을 중국 시장에 끌어들일 것으로 예측됩니다.
  • 인도에서는 음료 포장이 최근 몇 년간 현저한 성장을 이루고 있습니다. 시장 성장을 가속하는 주요 요인은 국가 전체의 음료 포장 동향의 급속한 변화를 포함합니다. 포장에는 참신한 기술의 채용이 현저합니다. 새로운 음료 포장 동향은 포장 재료의 구조 개질, 제품 및 환경과 상호작용할 수 있는 새로운 활성 시스템의 개발, 고객의 수용성, 안전성 및 일부 음료의 보존성 향상에 중점을 둡니다.
  • 일본에서는 유리병과 PET병이 널리 사용되고 있습니다. PET 병이 기존의 유리 병에서 선택되는 이유는 액체를 유지할 뿐만 아니라 추가적인 기능을 수행할 수 있는 기술적 개선 때문입니다. 일본의 음료 포장 시장은 소비자의 바쁜 일 스케줄과 앉기 쉬운 라이프 스타일 때문에 곧 마실 수 있는 음료(RTD)의 소비가 늘어나는 것에 의해 견인되고 있습니다. 이 병은 제품의 보존 기간과 보존성을 향상시키는 데 도움이 되며 비용 효율적인 형태로 사용할 수 있습니다.
  • 음료 포장 시장은 합성 첨가물과 보존료 등이 건강에 미치는 악영향에 대한 소비자의 우려가 높아짐에 따라 크게 확대되어 유기 음료 수요를 증대시키고 있습니다. 또한, 도시화 수준의 상승과 소비자의 생활수준의 향상이 고품질의 유기농 음료에 대한 1인당 지출을 밀어 올리고 있습니다.

반려동물용 음료 포장 시장 개요

반려동물용 음료 포장 시장은 Amcor Ltd, Gerresheimer AG, Berry Global Group, Silgan Holdings Inc., Huhtamaki Oyj 등의 대기업이 존재하고 단편화되고 있습니다. 각 기업은 이 업계의 협업과 투자를 통해 새로운 솔루션을 혁신함으로써 사업 확대에 주력하고 있습니다.

  • 2023년 7월 - 암코 리지드 포장(ARP)은 론 루빈 와이너리와 제휴하여 100% 재생 폴리에틸렌 테레프탈레이트(rPET) 플라스틱으로 만든 750mL 병이 들어간 첫 프리미엄 와인 'BLUE BIN'을 출시했습니다.
  • 2023년 6월 - 다반의 북쪽에 위치한 해안을 따라 마을 바리토에 ALPLA는 3만 5,000톤의 재생 PET 원료를 사용할 수 있는 하이테크 재활용 공장을 건설했습니다. 이 공장은 ALPLA가 아프리카의 재활용 시장에 진출하는 첫 걸음으로, 2023년 여름에 건설을 시작했고 2024년 가을에 완성되었습니다. ALPLA는 지역 순환 경제를 강화하기 위해 약 6,000만 유로(6,453만 1,200달러)를 투자합니다.

기타 혜택

  • 엑셀 형식 시장 예측(ME) 시트
  • 3개월간의 애널리스트·지원

목차

제1장 서론

  • 조사의 전제조건과 시장 정의
  • 조사 범위

제2장 조사 방법

제3장 주요 요약

제4장 시장 인사이트

  • 시장 개요
  • 업계의 매력도 - Porter's Five Forces 분석
    • 공급기업의 협상력
    • 구매자의 협상력
    • 신규 참가업체의 위협
    • 대체품의 위협
    • 경쟁 기업간 경쟁 관계
  • 업계 밸류체인 분석
  • 우크라이나와 러시아의 갈등이 플라스틱 포장 시장에 미치는 영향 평가
  • 규제 프레임워크
  • 수출입 분석

제5장 시장 역학

  • 시장 성장 촉진요인
    • 음료 포장에 적합한 반려동물의 우수한 특성
    • 지속 가능한 포장에 대한 수요 증가
  • 시장의 과제
    • 일부 지역의 플라스틱 사용 금지 규제

제6장 세계의 음료 업계 정세

제7장 세계의 음료 포장 업계의 정세

제8장 시장 세분화

  • 제품별
    • 뚜껑/캡 및 마개
    • 기타 제품
  • 최종 사용자 산업별
    • 탄산음료
    • 주스
    • 물병
    • 알코올 음료
    • 에너지 음료
    • 기타 최종 사용자 산업
  • 지역별
    • 북미
      • 미국
      • 캐나다
    • 유럽
      • 프랑스
      • 독일
      • 이탈리아
      • 스페인
      • 영국
    • 아시아
      • 중국
      • 인도
      • 일본
    • 라틴아메리카
    • 중동 및 아프리카

제9장 경쟁 구도

  • 기업 프로파일
    • Amcor PLC
    • Resilux NV
    • Nampak Ltd
    • Berry Global Inc.
    • Silgan Holdings Inc.
    • Graham Packaging
    • GTX Hanex Plastic Sp. ZOO
    • Altium Packaging
    • Comar LLC
    • Apex Plastics
    • Khs GmbH(Salzgitter Klckner-Werke GmbH)
    • Esterform Packaging
    • ALPLA Group
    • Plastipak Holdings Inc.
    • Retal Industries Limited

제10장 반려동물용 음료 포장 제조업체

제11장 투자 분석

제12장 투자 분석 시장의 미래

KTH 25.04.11

The Pet Beverage Packaging Market is expected to register a CAGR of 4.67% during the forecast period.

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Polyethylene terephthalate (PET) is broadening the use of plastic bottles. There is a rising demand for PET packaging in the bottled and soft water segments. Many creative, economical, and environmentally friendly packaging options are already available, and PET is a widely recognized material.

Key Highlights

  • The benefits of polyethylene terephthalate as a material are that it is shatterproof, non-reactive when in contact with beverages, and delivers a high strength-to-weight ratio. Being lightweight also provides cost savings when transporting products using PET packaging. PET plastic is a secure packaging material for beverage products. PET plastic has been approved as safe for food and beverage contact by the FDA in the United States and similar regulatory bodies across North America.
  • The war between Russia and Ukraine has resulted in economic sanctions against several countries, high commodity prices, and supply chain disruptions. Regarding the conflict, some companies have taken steps to sanction Russia by suspending their activities in Ukraine and other European countries. The Russia-Ukraine conflict has triggered a protest in crude oil and gas markets and a big dose of uncertainty, adding to the already high inflationary pressure on global commodity markets. Several manufacturers also fretted over the transformation in demand from plastics to other raw materials.
  • The changing lifestyles and accompanying consumer reliance on packaged beverages boost sales of PET bottle packaging products. This trend is driving the sales of products with their superior barrier properties, convenient formats, high-quality printability, and careful use of material resources. Growing demand for packaged drinking water from consumers worldwide provides higher durability, ease of use, and improved product protection from potential spoilage factors than other packaging alternatives. Due to its low cost, it drives the market for PET bottles for packaging.
  • The market is anticipated to be significantly challenged due to dynamic regulatory standard changes, mainly due to rising environmental concerns. Governments globally have been responding to public concerns regarding plastic packaging waste and implementing regulations to reduce environmental waste and improve waste management processes.
  • However, manufacturers prefer PET over other packaging products, as it has a minimal loss of raw material during the entire manufacturing process compared to other plastic materials. Its recyclability and the feature of adding multiple colors and designs have made it a suitable choice. Refillable products have emerged with rising consumer awareness about the environment. This has helped in creating the demand for the product.

Pet Beverage Packaging Market Trends

Bottles to Hold Major Market Share

  • The growing demand for packaged water and carbonated drinks has led to a spike in demand for PET bottles. In addition, increasing environmental awareness and demand for eco-friendly packaging solutions have led consumers to prefer PET bottles over other packaging materials.
  • PET offers superior stiffness compared to other plastics. It also maintains a robust protective structure and has moisture resistance. It is used in the production of PET bottles for beverages and liquids. PET is well known because it provides a superior oil barrier that helps resist chemicals that can damage plastics.
  • Beverage companies are focused on innovating new solutions. For instance, in line with its goal to transition to 100% recycled and plant-based PET bottles by 2030, the Suntory Group unveiled a prototype PET bottle made from a 100% plant-based materials partnership. The bottle was developed in collaboration with US-based Anellotech for Suntory's Orangina and Tennensui soft drinks brands in the European and Japanese markets.
  • PET is widely favored for plastic bottles (and other uses) because it is 100% recyclable and highly sustainable. It can be recovered and recycled many times into new products, reducing the number of wasted resources. Over the projected period, bio-based plastics, particularly 100% bio-based PET bottles, are anticipated to increase market share.
  • According to Beverage Marketing Corporation and International Bottled Water Association, the Sales volume of bottled water in the United States has witnessed a steady growth trend. The sale volume shot up to 15.90 gallons in 2022, starting from 13.20 gallons just five years back in 2017. Notably, according to Agriculture and Agri-Food Canada, the retail sales value of flavored bottled water in the United States also increased from USD 3.63 billion in 2015 to USD 7.29 billion in 2022. This growth is expected to be witnessed in the forecast period, also attributing to a substantial push to the market demand for PET water bottles.

Asia Pacific Expected to Witness Significant Growth

  • China's packaging industry is growing steadily due to the nation's expanding economy and growing middle class with increased purchasing power. Beverage packaging demand is rising because China's beverage market has grown significantly over the last few years. Each beverage category will face its own set of challenges and opportunities.
  • The growing consumption of non-alcoholic drinks in urban regions has propelled the growth of beverages. Such potential has attracted foreign companies like Coca-Cola to continue to invest heavily in the Chinese market. Recently, Coca-Cola China and its bottling partners have announced plans to inaugurate new production lines and a factory, following an estimated total investment of CNY 520 million (USD 75.3 million). Additionally, in 2023, the company invested in its plant to boost its performance and enhance its presence on online and offline channels and marketing innovations. These factors are projected to fuel market growth and attract foreign companies to the Chinese market.
  • In India, beverage packaging has witnessed significant growth in recent years. The key factors that drive the market growth include the rapid changes in beverage packaging trends across the country. There has been significant adoption of novel techniques for packaging. New beverage packaging trends focus on the structure modification of packaging materials and the development of new active systems that can interact with the product or its environment, customer acceptability, security, and improving the conservation of several beverages.
  • Glass and PET bottles are used extensively in Japan. PET bottles are still chosen over conventional glass bottles because of technical improvements that allow them to perform additional functions besides only retaining liquids. The market for beverage packaging in Japan is driven by the growing consumption of ready-to-drink (RTD) beverages due to busy consumer work schedules and sedentary lifestyles. These bottles help to improve the shelf life and preservation of the products and are available in cost-effective formats.
  • The beverage packaging market is expanding significantly due to the growing consumer concerns about the negative health impact of synthetic additives, preservatives, etc., which augment the demand for organic beverages. Additionally, the elevating levels of urbanization and enhanced consumer living standards have propelled the country's per capita expenditures on high-quality, organic drinks.

Pet Beverage Packaging Market Overview

The PET Beverage Packaging market is fragmented with the presence of major players such as Amcor Ltd, Gerresheimer AG, Berry Global Group, Silgan Holdings Inc., and Huhtamaki Oyj. Players are focused on expanding their business by innovating new solutions through collaborations and investments in the industry.

  • In July 2023 - Amcor Rigid Packaging (ARP) is to partner with Ron Rubin Winery for the launch of BLUE BIN, the first premium wine packaged in a 750mL bottle made from 100% recycled polyethylene terephthalate (rPET) plastic.
  • In June 2023 - In Ballito, a coastal town north of Durban, ALPLA is constructing a high-tech recycling plant with a capacity of 35,000 tons of recycled PET material. The plant is ALPLA's first step in entering the African recycling market and will begin construction in the summer of 2023 with a planned completion date of autumn 2024. ALPLA is investing approximately EUR 60 million (USD 64.5312 million) to strengthen the regional circular economy.

Additional Benefits:

  • The market estimate (ME) sheet in Excel format
  • 3 months of analyst support

TABLE OF CONTENTS

1 INTRODUCTION

  • 1.1 Study Assumptions and Market Definition
  • 1.2 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET INSIGHTS

  • 4.1 Market Overview
  • 4.2 Industry Attractiveness - Porter's Five Forces Analysis
    • 4.2.1 Bargaining Power of Suppliers
    • 4.2.2 Bargaining Power of Buyers
    • 4.2.3 Threat of New Entrants
    • 4.2.4 Threat of Substitutes
    • 4.2.5 Intensity of Competitive Rivalry
  • 4.3 Industry Value Chain Analysis
  • 4.4 Assessment of the Impact of the Ukraine-Russia Standoff on the Plastic Packaging Market
  • 4.5 Regulatory Framework
  • 4.6 Import and Export Analysis

5 MARKET DYNAMICS

  • 5.1 Market Drivers
    • 5.1.1 Outstanding Properties of Pet Suited to Beverage Packaging
    • 5.1.2 Rising Demand for Sustainable Packaging
  • 5.2 Market Challenges
    • 5.2.1 Regulations Against the use of Plastics in Some Regions

6 GLOBAL BEVERAGE INDUSTRY LANDSCAPE

7 GLOBAL BEVERAGE PACKAGING INDUSTRY LANDSCAPE

8 MARKET SEGMENTATION

  • 8.1 By Product
    • 8.1.1 Bottles
    • 8.1.2 Jars
    • 8.1.3 Lids/Caps & Closures
    • 8.1.4 Other Products
  • 8.2 By End-user Industry
    • 8.2.1 Carbonated Drinks
    • 8.2.2 Juices
    • 8.2.3 Water Bottles
    • 8.2.4 Alcoholic Beverages
    • 8.2.5 Energy Drinks
    • 8.2.6 Other End-user Industries
  • 8.3 By Geography
    • 8.3.1 North America
      • 8.3.1.1 United States
      • 8.3.1.2 Canada
    • 8.3.2 Europe
      • 8.3.2.1 France
      • 8.3.2.2 Germany
      • 8.3.2.3 Italy
      • 8.3.2.4 Spain
      • 8.3.2.5 United Kingdom
    • 8.3.3 Asia
      • 8.3.3.1 China
      • 8.3.3.2 India
      • 8.3.3.3 Japan
    • 8.3.4 Latin America
    • 8.3.5 Middle East and Africa

9 COMPETITIVE LANDSCAPE

  • 9.1 Company Profiles
    • 9.1.1 Amcor PLC
    • 9.1.2 Resilux NV
    • 9.1.3 Nampak Ltd
    • 9.1.4 Berry Global Inc.
    • 9.1.5 Silgan Holdings Inc.
    • 9.1.6 Graham Packaging
    • 9.1.7 GTX Hanex Plastic Sp. Z.O.O
    • 9.1.8 Altium Packaging
    • 9.1.9 Comar LLC
    • 9.1.10 Apex Plastics
    • 9.1.11 Khs GmbH (Salzgitter Klckner-Werke GmbH)
    • 9.1.12 Esterform Packaging
    • 9.1.13 ALPLA Group
    • 9.1.14 Plastipak Holdings Inc.
    • 9.1.15 Retal Industries Limited

10 PET BEVERAGE PACKAGING MANUFACTURERS

11 INVESTMENT ANALYSIS

12 FUTURE OF THE MARKET

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