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에폭시 그라우트 시장 : 시장 점유율 분석, 산업 동향 및 통계, 성장 예측(2025-2030년)

Epoxy Grout - Market Share Analysis, Industry Trends & Statistics, Growth Forecasts (2025 - 2030)

발행일: | 리서치사: Mordor Intelligence | 페이지 정보: 영문 | 배송안내 : 2-3일 (영업일 기준)

    
    
    




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에폭시 그라우트 시장 규모는 2024년에 8억 1,000만 달러로 평가되었고, 2030년에는 12억 1,000만 달러에 이를 것으로 예측되며, 예측 기간인 2024-2030년 CAGR 6.98%로 성장할 전망입니다.

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저렴한 주택 수요 증가가 에폭시 그라우트 시장을 견인할 전망

  • 2022년 세계의 에폭시 그라우트 소비량은 금액 기준으로 2.49% 증가하였고, 주택 및 인프라 건설 부문 수요 증가가 견인했습니다. 에폭시 그라우트는 2023년에는 세계 앵커 그라우트 시장의 약 40.78%를 차지한 것으로 평가되었습니다.
  • 2023년에는 주택 부문이 세계 에폭시 그라우트의 최대 소비자가 될 것으로 평가되었습니다. 도시화, 정부의 이니셔티브, 국내외 투자 등의 요인이 세계적으로 주택에 대한 요구를 부추기고 있습니다. 2030년까지 인도에서는 인구의 40% 이상이 도시에 거주할 것으로 예상되며 약 2,500만 호의 저렴한 주택 수요가 예상됩니다. 그 결과, 주택 부문에서 에폭시 그라우트 소비량은 2023년부터 2030년까지 1억 3,500만 달러 증가할 것으로 예측됩니다.
  • 세계 시장의 공업 및 시설 분야는 예측 기간 2023년부터 2030년까지 에폭시 그라우트의 소비량에 있어서 7.75%라고 하는 최고의 CAGR을 나타낼 것으로 예측되고 있습니다. 미국에서는 2026년까지 650억 달러의 지출이 예상되는 바와 같이 새로운 산업용 건물에 대한 투자가 이러한 성장을 가속하고 있습니다. 게다가 세계의 산업용 바닥 면적은 2030년에 3.09% 증가할 것으로 예상되고 있는데, 이는 주로 창고 요구 증가로 인한 것입니다. 예를 들어 인도의 창고 공간은 2030년까지 5억 평방피트에 이를 것으로 예상됩니다. 그 결과 산업 및 시설 부문의 세계 에폭시 그라우트 소비량은 2023년 1억 4,700만 달러에서 2030년에는 2억 4,900만 달러에 이를 것으로 추정됩니다.

중국과 인도와 같은 거대한 성장 시장 덕분에 아시아태평양은 세계 에폭시 그라우트 시장을 독점할 가능성이 있습니다.

  • 2022년 세계의 에폭시 그라우트 수요는 전년 대비 1,740만 달러 증가했습니다. 이 상승은 다른 그라우트 유형보다 오염, 물 및 화학 물질에 대한 내성이 우수하기 때문에 선호되는 것에 기인합니다. 유럽이 가장 두드러진 급증을 보였으며, 에폭시 그라우트 수요는 2021년에 비해 2022년에는 1,250만 달러 상승했습니다. 이 시장의 상업 부문은 2023년에 에폭시 그라우트 수요를 1,000만 달러 급증한 것으로 평가되었습니다.
  • 중국이 주도하는 아시아태평양이 세계 에폭시 그라우트 시장을 독점해 2022년 수요의 31%를 차지했습니다. 일본과 인도도 매우 중요한 역할을 했으며 같은 해 지역 수요의 18%에 기여했습니다. 특히 일본은 2023년부터 2030년까지 CAGR 8.4%로 수요가 가장 성장할 것으로 예측되고 있습니다.
  • 유럽은 세계 2위의 에폭시 그라우트 소비국입니다. 독일, 프랑스, 영국이 주요 기업로 대두해 2022년에는 총 지역 수요의 40% 점유율을 차지했습니다. 유럽에서는 주택과 상업 부문이 그라우트 수요의 60% 이상을 견인했습니다. 이탈리아는 이 지역에서 가장 급속한 성장을 보이며, 예측 기간 중 CAGR 6.23%로 예측되고 있습니다.
  • 일본, 중국, 한국, 인도와 같은 국가들은 아시아태평양에서 에폭시 그라우트 수요에서 가장 높은 성장률을 보일 것으로 예상됩니다. 그 결과 아시아태평양 수요가 가장 급증하고 예측 기간 중의 금액 기준 CAGR은 8.35%가 될 것으로 전망되고 있습니다.

세계의 에폭시 그라우트 시장 동향

아시아태평양의 대규모 오피스 빌딩 건설 프로젝트의 급증으로 세계 상업 건축 전용 바닥 면적 증가

  • 2022년 세계 상업 건축용 신규 바닥 면적은 전년 대비 0.15%의 소폭 성장을 이뤘습니다. 유럽은 2030년 이산화탄소 배출 목표에 맞추어 에너지 효율적인 오피스 빌딩을 추진하는 움직임이 원동력이 되고 있습니다. 직원의 사무실 복귀에 따라 유럽 기업은 임대 계약을 재개하고 2022년에는 450만 평방피트의 신규 오피스 건설에 박차를 가했습니다. 이 기세는 2023년에도 계속되어 세계 성장률은 4.26%로 평가되었습니다.
  • COVID-19의 유행은 노동력과 자재 부족을 일으켜 상업 시설 건설 프로젝트의 취소 및 지연을 초래했습니다. 그러나 폐쇄가 완화되고 건설활동이 재개됨에 따라 2021년 세계 상업 시설의 신규 바닥 면적은 11.11% 급증하였고, 아시아태평양이 20.98%의 성장률로 선도했습니다.
  • 향후 세계 상업 시설의 신규 바닥 면적의 CAGR은 4.56%가 될 전망입니다. 아시아태평양의 CAGR은 5.16%로 예측되며 다른 지역을 능가할 것으로 예상됩니다. 이 성장의 원동력이 되고 있는 것은 중국, 인도, 한국, 일본에서 상업 시설 건설 프로젝트의 활성화입니다. 특히 베이징, 상하이, 홍콩, 타이베이 등 중국의 주요 도시에서는 A급 사무실 공간 건설이 가속화되고 있습니다. 또한 인도에서는 2023년부터 2025년까지 상위 7개 도시에서 약 2,325만 평방피트에 이르는 약 60개의 쇼핑몰이 오픈할 예정입니다. 아시아태평양 전역의 이러한 노력을 합산하면 2030년까지 상업 시설의 신규 바닥 면적은 2022년 대비 15억 6,000만 평방피트 증가할 것으로 예상됩니다.

세계 주택 부문을 뒷받침하는 저렴한 주택 계획에 대한 정부 투자 증가로 남미 주택 건설이 가장 빠르게 성장할 것으로 추정됩니다.

  • 2022년 세계 주택 건축의 신규 바닥 면적은 2021년 대비 약 2억 8,900만 평방피트 감소했습니다. 이는 토지 부족, 노동력 부족, 건축자재 가격의 지속 불가능한 급등으로 인한 주택 위기 때문입니다. 이 위기는 아시아태평양에 심각한 영향을 미쳤으며, 2022년 신규 바닥 면적은 2021년 대비 5.39% 감소했습니다. 그러나 2023년에는 2030년까지 30억 명을 수용할 수 있는 저렴한 주택을 새로 건설하기 위한 자금을 조달할 수 있는 정부 투자로, 세계 신규 바닥 면적은 2022년 대비 3.31% 증가한 것으로 평가되어 보다 밝은 전망이 기대됩니다.
  • COVID-19의 유행은 경기 감속을 일으켜, 그 때문에 많은 주택 건설 프로젝트가 중지 또는 연기되어 2020년 세계의 신규 바닥 면적은 2019년에 비해 4.79% 감소했습니다. 2021년에 규제가 해제되어 주택 프로젝트에 대한 침체된 수요가 해방되면서 신규 바닥 면적은 2020년 대비 11.22% 증가했고, 유럽이 18.28%로 가장 높은 성장세를 보였으며, 남미가 2021년에 2020년 대비 17.36% 증가했습니다.
  • 세계의 주택용 신규 바닥 면적은 예측 기간 동안 CAGR 3.81%로 성장을 지속하고, 남미가 가장 빠른 CAGR 4.05%로 발전할 것으로 예측됩니다. 2023년에 발표된 브라질의 Minha Casa Minha Vida와 같은 제도와 이니셔티브는 몇 가지 규제 변경과 함께 발표되었고, 정부는 저소득 가구에 저렴한 주택을 제공하기 위해 19억 8,000만 달러의 투자를 계획하고 있으며, 마찬가지로 2023년에 발표된 칠레의 FOGA는 가족에게 모기지 대출을 제공하는 것을 목표로 하며, 새로운 주택 단위의 건설을 촉진합니다.

에폭시 그라우트 산업 개요

에폭시 그라우트 시장은 적당히 통합되어 상위 5개사에서 51.94%를 차지하고 있습니다. 이 시장 주요 기업은 다음과 같습니다. MAPEI SpA, MBCC Group, RPM International Inc., Saint-Gobain 및 Sika AG(알파벳순 정렬).

기타 혜택

  • 엑셀 형식 시장 예측(ME) 시트
  • 3개월의 애널리스트 서포트

목차

제1장 주요 요약 및 주요 조사 결과

제2장 보고서 제안

제3장 서문

  • 조사 전제조건 및 시장 정의
  • 조사 범위
  • 조사 방법

제4장 주요 산업 동향

  • 최종 용도 분야의 동향
    • 상업
    • 산업 및 시설
    • 인프라
    • 주택
  • 주요 인프라 프로젝트(현재 및 발표됨)
  • 규제 프레임워크
  • 밸류체인 및 유통채널 분석

제5장 시장 세분화

  • 최종 용도 분야별
    • 상업
    • 산업 및 시설
    • 인프라
    • 주택
  • 지역별
    • 아시아태평양
      • 국가별
      • 호주
      • 중국
      • 인도
      • 인도네시아
      • 일본
      • 말레이시아
      • 한국
      • 태국
      • 베트남
      • 기타 아시아태평양
    • 유럽
      • 국가별
      • 프랑스
      • 독일
      • 이탈리아
      • 러시아
      • 스페인
      • 영국
      • 기타 유럽
    • 중동 및 아프리카
      • 국가별
      • 사우디아라비아
      • 아랍에미리트(UAE)
      • 기타 중동 및 아프리카
    • 북미
      • 국가별
      • 캐나다
      • 멕시코
      • 미국
    • 남미
      • 국가별
      • 아르헨티나
      • 브라질
      • 기타 남미

제6장 경쟁 구도

  • 주요 전략 동향
  • 시장 점유율 분석
  • 기업 상황
  • 기업 프로파일
    • Ardex Group
    • Arkema
    • Don Construction Products Ltd.
    • Five Star Products, Inc.
    • LATICRETE International, Inc.
    • MAPEI SpA
    • MBCC Group
    • RPM International Inc.
    • Saint-Gobain
    • Sika AG

제7장 CEO에 대한 주요 전략적 질문

제8장 부록

  • 세계 개요
    • 개요
    • Porter's Five Forces 분석 프레임워크(산업 매력도 분석)
    • 세계 밸류체인 분석
    • 시장 역학(DROs)
  • 정보원 및 참고문헌
  • 도표 일람
  • 주요 인사이트
  • 데이터 팩
  • 용어집
AJY 25.04.14

The Epoxy Grout Market size is estimated at 0.81 billion USD in 2024, and is expected to reach 1.21 billion USD by 2030, growing at a CAGR of 6.98% during the forecast period (2024-2030).

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A rise in demand for affordable housing units is expected to drive the epoxy grout market

  • The global consumption of epoxy grouts saw a 2.49% growth in terms of value in 2022, driven by rising demand from the residential and infrastructure construction sectors. Epoxy grouts were projected to make up approximately 40.78% of the global anchors and grouts market in 2023.
  • In 2023, the residential sector was estimated to be the largest consumer of epoxy grouts globally. Factors such as urbanization, government initiatives, and investments, both domestic and foreign, are fueling the need for housing worldwide. By 2030, it is estimated that over 40% of India's population will reside in urban areas, leading to a demand for around 25 million affordable housing units. As a result, the consumption of epoxy grouts in the residential sector is projected to rise by USD 135 million from 2023 to 2030.
  • The industrial and institutional sector of the global market is anticipated to exhibit the highest CAGR of 7.75% in terms of the consumption of epoxy grouts during the forecast period (2023-2030). Investments in new industrial buildings, like the projected USD 65 billion spending in the United States by 2026, are driving this growth. Additionally, the global industrial floor area is expected to rise by 3.09% in 2030, largely due to an uptick in warehousing needs. For instance, India's warehousing space is anticipated to reach 500 million sq. ft by 2030. As a result, the global consumption of epoxy grouts from the industrial and institutional sector is estimated to reach USD 249 million in 2030, up from USD 147 million in 2023.

Owing to its huge and growing markets, such as China and India, Asia-Pacific may dominate the global epoxy grout market

  • In 2022, the global demand for epoxy grouts witnessed a USD 17.4 million surge compared to the previous year. This uptick can be attributed to their growing preference over other grout types, owing to their superior resistance to stains, water, and chemicals. Europe saw the most significant surge, with the demand for epoxy grouts rising by USD 12.5 million in 2022 compared to 2021. The commercial sector of the market was projected to drive an additional USD 10 million surge in demand for epoxy grouts in 2023.
  • Asia-Pacific, led by China, dominates the global epoxy grout market, accounting for 31% of the demand in 2022. Japan and India also played pivotal roles, collectively contributing to 18% of the regional demand in the same year. Notably, Japan is projected to witness the highest growth in demand, with a CAGR of 8.4% from 2023 to 2030.
  • Europe stands as the second-largest consumer of epoxy grouts globally. Germany, France, and the United Kingdom emerged as key players, collectively representing a 40% share of the regional demand in 2022. In Europe, the residential and commercial sectors drive over 60% of the grout demand. Italy is set to witness the most rapid growth in the region, with a projected CAGR of 6.23% during the forecast period.
  • Countries like Japan, China, South Korea, and India are expected to witness the highest growth rates in terms of the demand for epoxy grouts in Asia-Pacific. As a result, Asia-Pacific is projected to experience the swiftest surge in demand, with a CAGR of 8.35% in terms of value during the forecast period.

Global Epoxy Grout Market Trends

Asia-Pacific's surge in large-scale office building projects is set to elevate the global floor area dedicated to commercial construction

  • In 2022, the global new floor area for commercial construction witnessed a modest growth of 0.15% from the previous year. Europe stood out with a significant surge of 12.70%, driven by a push for high-energy-efficient office buildings to align with its 2030 carbon emission targets. As employees returned to offices, European companies, resuming lease decisions, spurred the construction of 4.5 million square feet of new office space in 2022. This momentum is poised to persist in 2023, with a projected global growth rate of 4.26%.
  • The COVID-19 pandemic caused labor and material shortages, leading to cancellations and delays in commercial construction projects. However, as lockdowns eased and construction activities resumed, the global new floor area for commercial construction surged by 11.11% in 2021, with Asia-Pacific taking the lead with a growth rate of 20.98%.
  • Looking ahead, the global new floor area for commercial construction is set to achieve a CAGR of 4.56%. Asia-Pacific is anticipated to outpace other regions, with a projected CAGR of 5.16%. This growth is fueled by a flurry of commercial construction projects in China, India, South Korea, and Japan. Notably, major Chinese cities like Beijing, Shanghai, Hong Kong, and Taipei are gearing up for an uptick in Grade A office space construction. Additionally, India is set to witness the opening of approximately 60 shopping malls, spanning 23.25 million square feet, in its top seven cities between 2023 and 2025. Collectively, these endeavors across Asia-Pacific are expected to add a staggering 1.56 billion square feet to the new floor area for commercial construction by 2030, compared to 2022.

South America's estimated fastest growth in residential constructions due to increasing government investments in schemes for affordable housing to boost the global residential sector

  • In 2022, the global new floor area for residential construction declined by around 289 million square feet compared to 2021. This can be attributed to the housing crisis generated due to the shortage of land, labor, and unsustainably high construction materials prices. This crisis severely impacted Asia-Pacific, where the new floor area declined 5.39% in 2022 compared to 2021. However, a more positive outlook is expected in 2023 as the global new floor area is predicted to grow by 3.31% compared to 2022, owing to government investments that can finance the construction of new affordable homes capable of accommodating 3 billion people by 2030.
  • The COVID-19 pandemic caused an economic slowdown, due to which many residential construction projects got canceled or delayed, and the global new floor area declined by 4.79% in 2020 compared to 2019. As the restrictions were lifted in 2021 and pent-up demand for housing projects was released, new floor area grew 11.22% compared to 2020, with Europe having the highest growth of 18.28%, followed by South America, which rose 17.36% in 2021 compared to 2020.
  • The global new floor area for residential construction is expected to register a CAGR of 3.81% during the forecast period, with South America predicted to develop at the fastest CAGR of 4.05%. Schemes and initiatives like the Minha Casa Minha Vida in Brazil announced in 2023 with a few regulatory changes, for which the government plans an investment of USD 1.98 billion to provide affordable housing units for low-income families, and the FOGAES in Chile also publicized in 2023, with an initial investment of USD 50 million, are aimed at providing mortgage loans to families for affordable housing and will encourage the construction of new residential units.

Epoxy Grout Industry Overview

The Epoxy Grout Market is moderately consolidated, with the top five companies occupying 51.94%. The major players in this market are MAPEI S.p.A., MBCC Group, RPM International Inc., Saint-Gobain and Sika AG (sorted alphabetically).

Additional Benefits:

  • The market estimate (ME) sheet in Excel format
  • 3 months of analyst support

TABLE OF CONTENTS

1 EXECUTIVE SUMMARY & KEY FINDINGS

2 REPORT OFFERS

3 INTRODUCTION

  • 3.1 Study Assumptions & Market Definition
  • 3.2 Scope of the Study
  • 3.3 Research Methodology

4 KEY INDUSTRY TRENDS

  • 4.1 End Use Sector Trends
    • 4.1.1 Commercial
    • 4.1.2 Industrial and Institutional
    • 4.1.3 Infrastructure
    • 4.1.4 Residential
  • 4.2 Major Infrastructure Projects (current And Announced)
  • 4.3 Regulatory Framework
  • 4.4 Value Chain & Distribution Channel Analysis

5 MARKET SEGMENTATION (includes market size, forecasts up to 2030 and analysis of growth prospects.)

  • 5.1 End Use Sector
    • 5.1.1 Commercial
    • 5.1.2 Industrial and Institutional
    • 5.1.3 Infrastructure
    • 5.1.4 Residential
  • 5.2 Region
    • 5.2.1 Asia-Pacific
      • 5.2.1.1 By Country
      • 5.2.1.1.1 Australia
      • 5.2.1.1.2 China
      • 5.2.1.1.3 India
      • 5.2.1.1.4 Indonesia
      • 5.2.1.1.5 Japan
      • 5.2.1.1.6 Malaysia
      • 5.2.1.1.7 South Korea
      • 5.2.1.1.8 Thailand
      • 5.2.1.1.9 Vietnam
      • 5.2.1.1.10 Rest of Asia-Pacific
    • 5.2.2 Europe
      • 5.2.2.1 By Country
      • 5.2.2.1.1 France
      • 5.2.2.1.2 Germany
      • 5.2.2.1.3 Italy
      • 5.2.2.1.4 Russia
      • 5.2.2.1.5 Spain
      • 5.2.2.1.6 United Kingdom
      • 5.2.2.1.7 Rest of Europe
    • 5.2.3 Middle East and Africa
      • 5.2.3.1 By Country
      • 5.2.3.1.1 Saudi Arabia
      • 5.2.3.1.2 United Arab Emirates
      • 5.2.3.1.3 Rest of Middle East and Africa
    • 5.2.4 North America
      • 5.2.4.1 By Country
      • 5.2.4.1.1 Canada
      • 5.2.4.1.2 Mexico
      • 5.2.4.1.3 United States
    • 5.2.5 South America
      • 5.2.5.1 By Country
      • 5.2.5.1.1 Argentina
      • 5.2.5.1.2 Brazil
      • 5.2.5.1.3 Rest of South America

6 COMPETITIVE LANDSCAPE

  • 6.1 Key Strategic Moves
  • 6.2 Market Share Analysis
  • 6.3 Company Landscape
  • 6.4 Company Profiles
    • 6.4.1 Ardex Group
    • 6.4.2 Arkema
    • 6.4.3 Don Construction Products Ltd.
    • 6.4.4 Five Star Products, Inc.
    • 6.4.5 LATICRETE International, Inc.
    • 6.4.6 MAPEI S.p.A.
    • 6.4.7 MBCC Group
    • 6.4.8 RPM International Inc.
    • 6.4.9 Saint-Gobain
    • 6.4.10 Sika AG

7 KEY STRATEGIC QUESTIONS FOR CONCRETE, MORTARS AND CONSTRUCTION CHEMICALS CEOS

8 APPENDIX

  • 8.1 Global Overview
    • 8.1.1 Overview
    • 8.1.2 Porter's Five Forces Framework (Industry Attractiveness Analysis)
    • 8.1.3 Global Value Chain Analysis
    • 8.1.4 Market Dynamics (DROs)
  • 8.2 Sources & References
  • 8.3 List of Tables & Figures
  • 8.4 Primary Insights
  • 8.5 Data Pack
  • 8.6 Glossary of Terms
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