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세계의 무균 포장 시장 : 점유율 분석, 산업 동향과 통계, 성장 예측(2025-2030년)

Global Aseptic Packaging - Market Share Analysis, Industry Trends & Statistics, Growth Forecasts (2025 - 2030)

발행일: | 리서치사: Mordor Intelligence | 페이지 정보: 영문 | 배송안내 : 2-3일 (영업일 기준)

    
    
    




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세계의 무균 포장 시장 규모는 2025년 780억 5,000만 달러로 추정되며, 예측 기간 중(2025-2030년) CAGR 10.47%로 확대되어, 2030년에는 1,284억 달러에 달할 것으로 예측됩니다.

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주요 하이라이트

  • 무균포장은 초고온(UHT)으로 제품을 포장하고 포장을 따로 멸균 또는 소독하고 바이러스나 세균오염을 피하기 위해 무균의 대기조건 하에서 융착 및 밀봉합니다.
  • 지속 가능한 패키징과 유통 기한의 연장은 식품 및 식품 업계의 소비자에게 필수적입니다. 재활용 가능한 카톤이나 환경 친화적인 파우치나 봉투에 의한 포장을 지원하기 위해, 소량 포장을 선호해, 구입 빈도가 높은 소비자를 타겟으로 하는 것이 많아, 이러한 제품에 대한 수요는 세계적으로 꽤 높습니다.
  • 소비자의 식습관의 변화에 의해 곧바로 먹을 수 있는 식사에 대한 기호가 높아져, 편리하고 고품질의 식품에 수요가 높아지고 있어, 시장 성장의 문호가 한층 더 열리고 있습니다.
  • 제약업계에서는 액체약, 점적약, 기타 무균 제품의 포장에 무균 파우치를 이용하고 있습니다.
  • 무균 포장 시장의 합병과 인수의 급증은 안전하고 편리한 포장 솔루션에 대한 소비자의 요구 진화를 통합하고 활용하기 위한 시장기업의 전략을 보여줍니다. 2023년 10월, 중국의 무균 포장 기업인 Shandong NewJF Technology Packaging Co. Ltd는 Greatview Aseptic Packaging의 주식 28.22%의 취득을 완료했습니다. 이것은 시장에서의 존재감을 높이고, 업무를 합리화해, 급성장하는 시장에서의 혁신을 촉진하는 것으로, 액체 제품 포장에서의 NEWJF의 지위를 높이는 것을 의도한 것입니다.

무균 포장 시장 동향

음료 수요 증가가 시장을 견인할 전망

  • 외출처에서의 음료 소비 증가와 점포수 증가가 음료 업계에 있어서 시장의 성장을 뒷받침할 것으로 예상됩니다.
  • 소비자는 RTD 커피, 차, 에너지 음료 등 언제 어디서나 간편하게 마실 수 있는 편리하고 기능적인 음료를 자주 마십니다. 전해질, 비타민, 미네랄, 기타 천연 성분이 가지는 자연으로 에너지를 높이는 특성을 신제품의 배합에 활용하는 것으로, 브랜드는 특정의 소비자층을 타겟으로 할 수 있습니다.
  • 야채나 과일 등 일부 건강한 성분에 의한 영양 보조 식품 음료나 제품에 대한 수요 증가와, 밀크 베이스의 음료에 대한 세계 수요 증가는 세계의 기능성 성장을 뒷받침할 것으로 예상됩니다. 이것은 예측 기간중, 음료 시장의 큰 성장 촉진요인이 될 것으로 예상됩니다.
  • 피트니스 애호가들 사이에서 정신적 및 육체적 자극을 주는 인스턴트 에너지 음료 수요가 증가하고 있는 것은 예측 기간중, 기능성 음료 시장에 큰 성장 기회를 가져올 것으로 예측됩니다.
  • 시장의 소비자는 건강과 웰니스에 대한 의식이 높아지고 있습니다. 이 트렌드는 비용 대비 효과가 높은 포장 솔루션에 대한 수요가 높아지고 있습니다. 우유 및 기타 우유 음료 분야에서의 무균 카톤 수요 증가는 제품의 적층이 용이하고 보존 기간이 길다는 이점을 제공하는 카톤의 능력에 의해 시장의 추가 활성화를 일으킬 가능성이 있습니다.
  • 독일 연방 통계국(Statistisches Bundesamt; BMEL)의 데이터에 따르면 2023년 독일의 1인당 우유 소비량은 44.38kg으로, 유제품에 대한 강한 수요가 있음을 나타내며 제품의 신선도를 유지하고 보존 기간을 연장하기 위한 무균 포장 솔루션의 채용을 촉진하고 있습니다.

아시아태평양이 가장 빠른 성장을

  • 중국은 아시아태평양의 무균 포장의 주요 소비국 중 하나입니다. 음식 식품 섹터의 성장은 예측 기간 동안 시장의 성장을 지원할 것으로 예상됩니다.
  • 2023년 10월 중국 식품회사 Hainan Chunguang Foodstuff Co.는 코코넛 우유를 제조하고 음료 시장에 진출하기 위해 Sidel의 Aseptic Combi Predis 라인을 채용했습니다.시델의 350ml 병용 PET 설계를 이용한 최신의 설비에서는 시간당 28,000개의 병을 생산하고 있습니다.
  • 일본에서는 소비자가 소스와 카레를 중심으로 무균 파우치를 사용하는 것이 늘고 있습니다. 충전용 금속을 수입하고 있는 국가에서는 이것이 일본에서의 수용을 촉진하는 주된 요인이 되고 있습니다. 청량음료의 소비량 증가 또한 음료 제조업체의 무균 생산 라인의 확대에 연결되어 있습니다.
  • 호주는 아시아태평양에서 가장 급성장하는 포장 시장 중 하나입니다. 고기, 신선한 식품 및 가공 식품 산업이 전국적으로 성장하고 있습니다. 또한 파우치와 같은 싱글 서브와 재사용 가능한 패키지 옵션의 사용은 이 나라의 간식 경향과 함께 해마다 증가하고 있습니다.
  • 인도 시장은 인구 증가, 소득 증가, 라이프 스타일 변화로 인한 것입니다. 용의 이용이 증가하고 있기 때문에 시장의 확대제품은 제약을 받고 있습니다.
  • 미국 농무부 대외 농업 서비스에 따르면 2023년 인도 소비량은 2억 750만 톤으로 연간 2.5%의 꾸준한 성장을 보여주고 있습니다. 편리하고 오래 지속되는 유제품에 대한 수요의 높아짐에 대응하는 한편, 유통과 보관에 있어서의 물류 과제에 대처해, 인도의 무균 포장 시장에 있어서 시장의 성장과 기술 혁신을 촉진하고 있습니다.

무균 포장 산업 개요

무균포장시장은 경쟁이 치열해 여러 대형기업으로 구성되어 있습니다. 그룹), Tetra Pak International SA, Sealed Air Corporation, SIG Combibloc Group, Schott AG 등이 있습니다.

  • 2023년 9월 SIG가 인도에서 최초의 무균 카톤 공장의 건설을 시작했습니다.
  • 2023년 9월 SIG와 AnaBio Technologies가 제휴해, 롱 라이프 프로바이오틱스 요구르트를 세계에서 발매했습니다. 이 제휴로 무균 카톤 팩이나 발아 파우치가 들어있는 프로바이오틱스 음료 등 냉장 없이 장기 보존이 가능한 새로운 제품 카테고리가 등장했습니다.

기타 혜택:

  • 엑셀 형식 시장 예측(ME) 시트
  • 3개월간의 애널리스트·지원

목차

제1장 서론

  • 조사의 전제조건과 시장 정의
  • 조사 범위

제2장 조사 방법

제3장 주요 요약

제4장 시장 인사이트

  • 시장 개요
  • 산업 밸류체인 분석
  • 업계의 매력도 - Porter's Five Forces 분석
    • 공급기업의 협상력
    • 구매자의 협상력
    • 신규 참가업체의 위협
    • 대체품의 위협
    • 경쟁 기업간 경쟁 관계의 강도
  • 음료용 무균 포장- 수요 통찰

제5장 시장 역학

  • 시장 성장 촉진요인
    • 음료 수요 증가
    • 재활용 가능한 유리의 상품 가치 향상
  • 시장의 과제
    • 원료 가격의 변동

제6장 시장 세분화

  • 제품별
    • 카톤
    • 가방 및 파우치
  • 용도별
    • 음료
      • Ready-to-drink 음료
      • 유제품 음료
    • 식품
      • 가공식품
      • 과일 및 야채
      • 유제품
    • 의약품
  • 지역별
    • 북미
      • 미국
      • 캐나다
    • 유럽
      • 독일
      • 영국
      • 프랑스
      • 이탈리아
    • 아시아
      • 중국
      • 인도
      • 일본
    • 호주 및 뉴질랜드
    • 라틴아메리카
      • 브라질
      • 아르헨티나
    • 중동 및 아프리카
      • 아랍에미리트(UAE)
      • 사우디아라비아
      • 남아프리카

제7장 경쟁 구도

  • 기업 프로파일
    • Amcor Ltd
    • IPI SRL(Coesia Group)
    • Tetra Pak International SA
    • SIG Combibloc Group
    • DS Smith PLC
    • Uflex Limited
    • Elopak AS
    • BIBP SP ZOO
    • CDF Corporation
    • Smurfit Kappa
    • Mondi PLC

제8장 시장의 미래

JHS 25.04.21

The Global Aseptic Packaging Market size is estimated at USD 78.05 billion in 2025, and is expected to reach USD 128.40 billion by 2030, at a CAGR of 10.47% during the forecast period (2025-2030).

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Key Highlights

  • Aseptic packaging involves packaging a product at ultra-high temperature (UHT), sterilizing or sanitizing the packaging separately, and fusing and sealing under sterile atmospheric conditions to avoid viral and bacterial contamination. In addition, it maintains the quality of the package contents and does not require preservatives.
  • Sustainable packaging and longer shelf life are essential to consumers in the food and beverage industry. As a result, most food and beverage vendors are inclining toward aseptic packaging due to its cost and environmental benefits. Also, as aseptic packaging supports packaging through recyclable cartons and eco-friendly pouches and bags, which often target consumers that prefer small-quantity packaging and make purchases more frequently, the demand for such products is considerably high worldwide.
  • Changing consumer eating habits is increasing the preference for ready-to-eat meals and demand for convenient, high-quality food products, opening more doors for market growth. A gradual increase in global e-commerce sales and growth opportunities in emerging markets is anticipated to present significant opportunities for the sterile packaging market during the forecast period.
  • The pharmaceutical industry utilizes aseptic pouches for packaging liquid medications, IV drugs, and other sterile products. Factors driving the growth of the aseptic packaging market include a rising need for biologics and vaccines. The demand is primarily due to the requirement for maintaining sterility and extending shelf life.
  • The surge in mergers and acquisitions within the aseptic packaging market signals the strategies of market players to consolidate and capitalize on evolving consumer demands for safe and convenient packaging solutions. For instance, in October 2023, Shandong NewJF Technology Packaging Co. Ltd (NEWJF), a Chinese aseptic packaging enterprise, completed the acquisition of a 28.22% stake in Greatview Aseptic Packaging. This was intended to elevate NEWJF's position in liquid product packaging by enhancing market presence, streamlining operations, and fostering innovations in the rapidly growing market.

Aseptic Packaging Market Trends

The Growing Demand for Beverages is Expected to Drive the Market

  • The rising consumption of on-the-go beverages and the increasing number of outlets are expected to boost the market's growth in the beverage industry. The change in consumer needs provides packaging producers with several options for meeting innovative packaging needs in the beverage industry.
  • Consumers frequently grab convenient and functional drinks, such as RTD coffee and tea, energy drinks, and other beverages that can be consumed whenever and wherever they need a boost. Non-alcoholic drinks that offer functional and practical benefits that are relatively healthy and natural can appeal to busy consumers. Leveraging the natural, energy-boosting characteristics of electrolytes, vitamins, minerals, and other natural ingredients in new product formulations can help brands target a specific consumer base.
  • The increasing demand for nutraceutical beverages and products due to several healthy ingredients, such as vegetables and fruits, and the rising global demand for milk-based drinks are expected to boost global functional growth. This is expected to be a significant growth driver for the beverage market during the forecast period.
  • The increasing demand for instant energy drinks that provide mental and physical stimulation among fitness enthusiasts is projected to create significant growth opportunities for the functional beverage market during the forecast period.
  • Consumers in the market are becoming increasingly conscious of health and wellness. From juice in the morning to energy drinks, they are spending more on products that provide refreshments and are well within the wellness trend. This trend has created a high demand for cost-effective packaging solutions in the beverage packaging segment. The increasing demand for aseptic cartons from the milk and other dairy beverages sectors may trigger additional activity in the market due to the ability of cartons to offer benefits like easy stacking of products and longer shelf life.
  • As per data from Statistisches Bundesamt; BMEL, Germany's high per capita milk consumption in 2023 at 44.38 kg indicated a strong demand for dairy products, driving the adoption of aseptic packaging solutions to maintain product freshness and extend shelf life, which aligned with consumer preferences for convenience and food safety.

Asia-Pacific to Witness the Fastest Growth

  • China is one of the major consumers of aseptic packaging in Asia-Pacific. The growing food and beverage sector is anticipated to support the market's growth during the forecast period. The growing trend of packed meals, the increasing number of restaurants and supermarkets, and the increasing consumption of bottled water and beverages are significant factors driving the market in the country.
  • In October 2023, Chinese food company Hainan Chunguang Foodstuff Co. selected Sidel's Aseptic Combi Predis line to expand into the beverage market by producing coconut milk. Utilizing Sidel's PET design for 350 ml bottles, the latest facility produces 28,000 bottles per hour. This installation supplements the existing more than 100 aseptic line setups across China. The adoption of Sidel's technology by Hainan Chunguang contributed to the growth of the aseptic packaging market.
  • Consumers increasingly use aseptic pouches in Japan, particularly for sauces and curries. Aseptic pouches can replace conventional cans since they are made from laminated plastic and aluminum, which can withstand the thermal processing used for sterilizing. Pouch packaging is more affordable than cans, especially in nations that import metal for canning, which is the key driver promoting acceptance in Japan. The rising consumption of soft drinks is also leading to the expansion of aseptic production lines among beverage manufacturers. For instance, in February 2023, Coca-Cola Japan built an aseptic production line for its coffee products at its Ebina plant.
  • Australia is one of the Asia-Pacific region's fastest-growing packaging markets. The meat, fresh produce, and processed food industries are growing nationwide. Rising consumer ethical concerns and trends in health and well-being have sustained the demand for locally produced, fresh food. In addition, the use of single-serve and reusable packaging options such as pouches has increased along with the country's tendency to snack over the years. The demand for RTD pouches is also fueled by the steadily rising demand for dairy products and fresh fruit juices.
  • India's market is driven by a growing population, increased income, and changing lifestyles. Growth prospects of end-user segments are leading to a rise in the demand for the rigid plastic packaging industry. In addition, the market's expansion products are being constrained by the increasing use of alternative packaging options for pouch packaging. Due to the rapidly growing demand for packaged food goods and increased disposable income, India is expected to hold a significant share of the Asia-Pacific aseptic packing market.
  • As per the USDA Foreign Agricultural Service, in 2023, the consumption in India was 207.5 million metric tons, indicating a steady annual growth of 2.5%. India's substantial milk consumption rates prompt a surge in aseptic packaging adoption, catering to the growing demand for convenient, longer-lasting dairy products while addressing logistical challenges in distribution and storage, fostering market growth and innovation within India's aseptic packaging market.

Aseptic Packaging Industry Overview

The aseptic packaging market is highly competitive and consists of several major players. With a prominent share in the market, these major players are focusing on expanding their customer bases across foreign countries. These companies leverage strategic collaborative initiatives to increase their market shares and strengthen their product capabilities through acquisitions, product launches, etc. Some of the major players in the market are Amcor Ltd, IPI SRL (Coesia Group), Tetra Pak International SA, Sealed Air Corporation, SIG Combibloc Group, and Schott AG.

  • September 2023: SIG started the construction of its first aseptic carton facility in India. The plant is expected to be fully operational by 2025, and once constructed, the facility is set to support the production of up to four billion aseptic carton packs every year. With additional investments in the future, the capacity could be expanded to ten billion packs annually.
  • September 2023: SIG and AnaBio Technologies joined forces to release a long-life probiotic yogurt worldwide. This collaboration introduced a novel product category, including probiotic beverages packaged in aseptic carton packs and sprouted pouches, designed to remain shelf-stable for extended storage periods without refrigeration.

Additional Benefits:

  • The market estimate (ME) sheet in Excel format
  • 3 months of analyst support

TABLE OF CONTENTS

1 INTRODUCTION

  • 1.1 Study Assumptions and Market Definition
  • 1.2 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET INSIGHTS

  • 4.1 Market Overview
  • 4.2 Industry Value Chain Analysis
  • 4.3 Industry Attractiveness - Porter's Five Forces Analysis
    • 4.3.1 Bargaining Power of Suppliers
    • 4.3.2 Bargaining Power of Buyers
    • 4.3.3 Threat of New Entrants
    • 4.3.4 Threat of Substitute Products and Services
    • 4.3.5 Intensity of Competitive Rivalry
  • 4.4 Aseptic Packaging for Beverages - Demand Insights

5 MARKET DYNAMICS

  • 5.1 Market Drivers
    • 5.1.1 Growing Demand for Beverages
    • 5.1.2 Commodity Value of Glass Increased With Recyclability
  • 5.2 Market Challenges
    • 5.2.1 Volatility in the Raw Material Prices

6 MARKET SEGMENTATION

  • 6.1 By Product
    • 6.1.1 Cartons
    • 6.1.2 Bags and Pouches
    • 6.1.3 Cans
    • 6.1.4 Bottles
  • 6.2 By Application
    • 6.2.1 Beverage
      • 6.2.1.1 Ready-to-drink Beverages
      • 6.2.1.2 Dairy-based Beverages
    • 6.2.2 Food
      • 6.2.2.1 Processed Food
      • 6.2.2.2 Fruits and Vegetables
      • 6.2.2.3 Dairy Food
    • 6.2.3 Pharmaceuticals
  • 6.3 By Geography
    • 6.3.1 North America
      • 6.3.1.1 United States
      • 6.3.1.2 Canada
    • 6.3.2 Europe
      • 6.3.2.1 Germany
      • 6.3.2.2 United Kingdom
      • 6.3.2.3 France
      • 6.3.2.4 Italy
    • 6.3.3 Asia
      • 6.3.3.1 China
      • 6.3.3.2 India
      • 6.3.3.3 Japan
    • 6.3.4 Australia and New Zealand
    • 6.3.5 Latin America
      • 6.3.5.1 Brazil
      • 6.3.5.2 Argentina
    • 6.3.6 Middle East and Africa
      • 6.3.6.1 United Arab Emirates
      • 6.3.6.2 Saudi Arabia
      • 6.3.6.3 South Africa

7 COMPETITIVE LANDSCAPE

  • 7.1 Company Profiles
    • 7.1.1 Amcor Ltd
    • 7.1.2 IPI SRL (Coesia Group)
    • 7.1.3 Tetra Pak International SA
    • 7.1.4 SIG Combibloc Group
    • 7.1.5 DS Smith PLC
    • 7.1.6 Uflex Limited
    • 7.1.7 Elopak AS
    • 7.1.8 BIBP SP ZOO
    • 7.1.9 CDF Corporation
    • 7.1.10 Smurfit Kappa
    • 7.1.11 Mondi PLC

8 FUTURE OF THE MARKET

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