|
시장보고서
상품코드
1687082
필리핀의 화물 및 물류: 시장 점유율 분석, 산업 동향, 성장 예측(2025-2030년)Philippines Freight and Logistics - Market Share Analysis, Industry Trends & Statistics, Growth Forecasts (2025 - 2030) |
||||||
필리핀의 화물 및 물류 시장은 예측 기간 동안 CAGR 7.08%로 성장할 전망입니다.

Lazada Group에 따르면 필리핀 전자상거래 시장은 다른 지역 경쟁국보다 빠르게 성장할 것으로 예상됩니다.
게다가 2022년에는 국경 간 전자상거래 판매도 성장세를 보였으며, 미국 농무부(USDA)의 조사에 따르면 필리핀의 7,000만명 명 이상의 온라인 사용자가 국경 간 전자상거래(CBE)에 참여했으며, 주로 비식품 품목을 구매하여 전자상거래 판매 시장에서 네 번째로 큰 비중을 차지한 것으로 나타났습니다.
또한, 수입 제품과 식음료에 대한 필리핀 소비자들의 인식이 높아지면서 2019년 0달러에 불과했던 CBE 매출이 2022년에는 100만 달러에 육박할 정도로 크게 증가했습니다. 또한, 국경 간 전자상거래 판매의 발전은 화물 운송업체, 창고, 기타 부가가치 서비스 등에 대한 수요를 더욱 증가시켰습니다. 한편, 2022년에는 전자제품이 전자상거래 플랫폼에서 상당한 매출을 기록하며 60억 달러 이상의 매출을 기록했고, 개인 및 가정용품, 가구, 패션 등이 그 뒤를 이었습니다. 따라서 전자상거래 매출의 증가는 국내 물류업체들에게 엄청난 기회를 창출하고 있습니다.
필리핀은 교통, 에너지, WASH 분야에서 2022년 신규 프로젝트를 발표했습니다.
미국이 자금을 지원하는 필리핀 콜드 체인 프로젝트(PCCP)와 같은 정부 프로그램도 동남아시아의 콜드 체인 물류 인프라를 개선하는 데 도움이 되고 있습니다. PCCP는 미국 농무부(USDA)가 자금을 지원하는 4년간의 프로젝트입니다. 생산자 단체를 조직화해 농업 생산성을 높이고 국제 식품 안전 기준을 충족할 수 있도록 개선된 기술을 제공하고 콜드체인 관련 시장을 확대하며 중간 조직을 강화하는 것을 목표로 하고 있습니다.
필리핀의 케논 도로 재건을 위한 민관 파트너십에는 중국 퍼스트 하이웨이 엔지니어링과 일본 JFE 엔지니어링(PPP) 등 잠재적 입찰자들이 관심을 표명하고 있습니다. 현지 건축 회사인 퍼스트 발포와 리오필 코퍼레이션도 그 중 하나였습니다. 필리핀 국가경제개발청(NEDA)은 DPWH가 최종 승인을 위해 케논 도로 프로젝트를 발표할 곳입니다.
필리핀의 철도망은 수십 년 동안 방치되고 예산이 부족하여 노후화된 상태로 방치된 후 재탄생하고 있습니다. 필리핀 정부의 최우선 과제 중 하나는 사상 최대 규모의 개별 인프라 투자인 마닐라 남북 통근 철도입니다. NSCR은 지역 성장 중심지인 북쪽의 클락 및 뉴클락 시티와 마닐라 중심부, 수도 남쪽의 라구나 주 칼람바 시티를 연결하는 163개 노선의 교외 철도망으로 구상되고 있습니다.
그러나 2022년 1월, 필리핀 공공사업 및 고속도로 부서에 따르면 필리핀 정부의 주요 인프라 프로젝트 119개 중 15개가 완료되었으며, 여기에는 파시그 강을 따라 남은 구간의 개선이 포함되어 있습니다. 한편 77개 프로젝트는 건설 단계에 머물러 있고 27개 프로젝트는 진행 중입니다.
필리핀의 화물 및 물류 시장의 경쟁은 세분화되어 있으며, 많은 현지 및 국제 물류 서비스 제공업체가 존재합니다. 기존의 주요 기업은 FedEx, UPS, DHL, Kuehne Nagel, PHL Post, Nippon Express, 2GO Express 등이 있습니다.
글로벌 기업들은 새로운 물류 센터, 스마트 창고 등을 개설하는 등 지역 물류 네트워크를 구축하기 위해 전략적 투자를 하고 있습니다.
The Philippines Freight and Logistics Market is expected to register a CAGR of 7.08% during the forecast period.

According to Lazada Group, the Philippine e-commerce market is expected to grow faster than its regional competitors. In the next five to ten years, Lazada expects e-commerce in the Philippines and the rest of Southeast Asia to grow "a lot higher" as these countries recover from the pandemic despite the global economic slowdown and rising prices.
Moreover, in 2022, cross-border e-commerce sales also witnessed a growth rate, and as per a United States Department of Agriculture (USDA) study, more than 70 million online users in the Philippines participated in cross-border e-commerce (CBE), mostly purchased non-food items accounting for the fourth largest contribution to the e-commerce sales market. The unprecedented growth in border e-commerce sales is majorly driven by Filipino consumers' shift towards acquiring a variety of imported goods directly.
In addition, the growing awareness among Filipino consumers regarding imported products and food and beverages further bolstered the CBE sales, from zero in 2019 to almost USD 1 million in purchases in 2022. Also, the developments in cross-border e-commerce sales further drive demand for freight forwarders, warehouses, other value-added services, etc. Meanwhile, in 2022, electronic goods witnessed significant sales from e-commerce platforms, and the sales amounted to more than USD 6 billion, followed by personal and household care, furniture, fashion, etc. Thus, the growing e-commerce sales create huge opportunities for logistics providers in the country.
In the customary areas of transportation, energy, and WASH, the Philippines has announced new projects for 2022. (water projects). The local firms continue to hold the majority of the market share, but some collaborations with international players are being formed in new or emerging industries (such as a planned public-private partnership for a data center) when the local players lack the necessary technological expertise.
Government programs, such as the Philippines Cold Chain Project (PCCP), funded by the United States, are also helping to improve the Southeast nation's cold chain logistics infrastructure. The PCCP is a four-year project funded by the US Department of Agriculture (USDA). It is attempting to organize producer groups to increase agricultural productivity and meet international food safety standards by providing improved technologies, expanding cold chain-related markets, and strengthening intermediate organizations.
The Philippines' PHP 11 Bn (USD 214 Million) public-private partnership to rehabilitate Kennon Road has received expressions of interest from possible bidders, including China First Highway Engineering and JFE Engineering Corporation of Japan (PPP). Local building firms First Balfour and Riofil Corporation were among the others. The National Economic and Development Authority (NEDA) of the Philippines is where the DPWH will present the Kennon Road project for final approval. The 33km road has to be widened, 18 bridges need to be upgraded, and slope protection needs to be built.
The Philippines' railway network is undergoing a rebirth after decades of neglect and underspending that has left it in a decrepit state. Among the government's top priorities is the flagship North-South Commuter Railway in Manila, its largest-ever individual infrastructure investment. NSCR is envisaged as a 163 route-km suburban railway network connecting the regional growth centers of Clark and New Clark City in the north with central Manila and Calamba City in Laguna province to the south of the capital.
However, in January 2022, according to the Department of Public Works and Highways, 15 out of 119 flagship infrastructure projects of the Philippine government had been completed, which includes the improvement of remaining sections along the Pasig River. Meanwhile, 77 projects remain at the construction stage, while 27 are in the pipeline. Thus, the increasing logistics and infrastructure projects across the country are expected to fuel the freight and logistics operations.
The competition in the Philippines freight and logistics market is fragmented, with the presence of many local and international logistics service providers. Some of the existing major players in the market include FedEx, UPS, DHL, Kuehne + Nagel, PHL Post, Nippon Express, and 2GO Express.
The international players are making strategic investments to establish a regional logistics network, such as opening new distribution centers, smart warehouses, etc. The growth of e-commerce is an essential factor spurring the development of courier services. Increasing consumption and Internet penetration are boosting e-commerce activity in the Philippines.