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의약품 위탁 생산(CMO) 시장 : 시장 점유율 분석, 업계 동향 및 통계, 성장 예측(2025-2030년)

Pharmaceutical Contract Manufacturing Organization (CMO) - Market Share Analysis, Industry Trends & Statistics, Growth Forecasts (2025 - 2030)

발행일: | 리서치사: Mordor Intelligence | 페이지 정보: 영문 | 배송안내 : 2-3일 (영업일 기준)

    
    
    




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의약품 위탁 생산(CMO) 시장 규모는 2025년에 1,844억 4,000만 달러로 추정되고, 예측 기간인 2025-2030년 CAGR 6.53%로 성장할 전망이며, 2030년에는 2,530억 5,000만 달러에 이를 것으로 예측됩니다.

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선진적인 제조기술 및 프로세스가 CMO 시장의 성장에 기여할 것으로 예상됩니다. CMO는 연속 제조 등 새로운 업무 전략을 통해 제조 프로세스를 최적화하고 낭비와 비용을 줄일 수 있습니다. 신약 승인에서 차지하는 비중이 증가하면서 제조 능력이 부족해지기 쉬운 중소 규모 제약사들은 CMO가 새로운 제조 기술을 채택하는 원동력이 될 것으로 예상됩니다.

주요 하이라이트

  • 의약품을 아웃소싱하는 주요 이유 중 하나는 비용입니다. 아웃소싱을 통해 기업은 전문 지식과 툴을 사내에서 능력을 유지하는 경우의 몇 분의 1의 비용으로 이용할 수 있게 되어 영업 비용이나 자본 지출을 삭감할 수 있습니다. 또, CMO는 수요의 증가에 수반해, 의약품 메이커로부터 제조 설비를 구입하는 것으로 생산 능력을 확대하고 있습니다.
  • CMO는 인수를 통해 신속하게 능력을 확장할 수 있습니다. 이러한 초점 전환은 시장의 M&A 상황의 변화를 수반합니다. 예를 들어, 지난 10년간의 새로운 치료법(세포, 유전자, mRNA 치료 등)과 첨단 백신의 개발에는 핵산, 지질 기반 제제, 바이러스 벡터, 세포 조작을 위한 새로운 제조 시설에 많은 투자가 필요했습니다.
  • 예를 들어, 생물 제제 및 첨단 치료 개발 및 제조 위탁 기관인 후지 필름 디오신스 바이오테크놀러지스는 최근 텍사스 주에서 단일 청소년 제조 캠퍼스 확대 프로젝트를 시작했습니다. 이 확대로 cGMP 제조시설이 추가되어 2024년까지 가동될 예정입니다. 이 확장은 우리의 미국에서 선진 치료와 백신 생산 능력을 두 배로 늘릴 것입니다.
  • 게다가 제약 회사는 핵심 역량 부문에 우선 순위를 부여합니다. 따라서 의약품의 최종 배합에 필요한 자원, 전문 지식, 기술을 분산시키는 것을 좋아하지 않습니다. 경쟁이 치열해지고 이익률이 감소함에 따라 제약 회사는 시장 경쟁을 유지하기 위해 제제화된 의약품을 제조하는 것이 아니라 제조 공정 및 연구 개발 활동을 검토할 필요가 있습니다.
  • 노인 증가와 원료 약물(API) 시장 개척 및 투자 증가는 바이오 의약품 산업의 성장을 뒷받침하고 있습니다. 심혈관 질환이나 암 등의 만성 질환의 유행도 API의 성장에 기여합니다. 제약 산업의 성장이 계속되는 가운데 제약 회사는 신약 파이프라인을 강화해야 합니다. 그러나 신약의 발견, 개발, 제조에 필요한 자원은 없습니다. 따라서 CMO에 대한 수요는 매우 큽니다.
  • 또한 중국, 인도, 일본 등의 국가들이 의약품 CMO 시장에서 큰 점유율을 차지하고 있습니다. 이는 인건비의 저렴함,(미국과 유럽에 비해) 자본비용 및 제경비의 저렴함, 세제우대조치, 저렴한 통화의 조합 등에 의해 이들 국가에 아웃소싱하고 있는 제약회사에 있어서 비용면에서 큰 이점이 있기 때문입니다.
  • 연구개발(R&D)에 대한 투자는 고액이 되는 한편, 가치 있는 성과는 적어지고 있습니다. 많은 기업들은 신흥 의약품 시장을 활용하면서 이 부분을 아웃소싱하는 것이 비용 절감의 최선의 방법이라고 인식하고 있습니다. 비용 절감의 증거와 얻을 수 있는 기술이 있음에도 불구하고 많은 기업들이 통제를 놓치고 싶지 않다고 생각합니다. 그러나 상황은 바뀌고 있습니다. 공급망을 단축하고 리드타임을 최적화해야 한다는 압박으로부터 기업은 수요를 충족시키기 위해 다양한 수단을 강구할 수 없게 되어, 수탁 제조가 공급망의 병목이 되고 있습니다.

의약품 위탁 생산(CMO) 시장 동향

원약(API)과 중간체 수요는 견조하게 추이할 전망

  • API 제조의 성장은 지난 몇 년간 지속적으로 증가하고 있습니다. 앞으로도 추가 특허 만료이 예상되어 세계 제네릭 의약품 생산 능력의 대폭적인 증가가 전망되기 때문에 앞으로도 꾸준히 증가할 것으로 보입니다. 이 부문의 대부분의 기업은 생물학적 원료의 제조에 중점을 두고 조사 대상 시장에서의 원약 생산을 뒷받침하고 있습니다. OTC 의약품에 비해 일반 의료용 의약품의 하위 부문에서는 API 생산의 요구가 높습니다.
  • 의료 부문의 정부 이니셔티브 증가, 생물 제제 기술 혁신, 암 및 연령 관련 질병 증가는 원료 제조 시장의 확대를 뒷받침하는 주요 이유 중 일부입니다. 그러나 유럽과 같은 지역에서는 엄격한 규제법이 사업 개발을 방해할 수 있습니다.
  • 고 역가 원약의 중요성이 증가함에 따라이 부문은 확대되고 있습니다. HPAPI의 최첨단 기술은 이 급성장 시장에서 CMO의 인아웃 비율을 변경할 수 있습니다. 바이오의약품 및 저분자 API 산업에서는 1차 제약회사가 생산량을 계속 줄이고 있기 때문에 CMO에 보다 좋은 전망이 예상되고 있습니다.
  • 기업은 API 제조를 강화하기 위해 인수와 확대 전략을 적극적으로 추진하고 있으며, 이 부문의 성장을 견인하고 있습니다. 예를 들어 2023년 1월 아일랜드 링아스키디에 있는 원약(API) 생산공장이 다국적 개발 및 제조 수탁기업인 Sterling Pharma Solutions에 의해 Novartis로부터 인수되었습니다. 또한 이 인수에는 Novartis사와의 지속적인 공급 계약도 포함되어 있어 심장병, 면역학, 종양학의 약용 원약 제조를 링 아스키디에서 계속합니다. 이 시설은 스털링의 확대되는 API 제조 능력에 능력을 추가하게 됩니다. 재무정보는 비공개.
  • 2023년 10월, Willow Biosciences Inc.와 SUANFARMA는 정밀발효에 의한 항감염증원약의 대량생산을 위한 세포주 생산성 개발 최적화에 관한 공동연구계약을 체결했다고 발표했습니다. 수안파마는 보다 비용 대비 효과가 높은 생산 프로세스를 개발하기 위해 본 제휴를 통해 윌로우 자체 균주 최적화 기술을 이용합니다.

북미가 시장에서 큰 점유율을 차지할 전망

  • 미국의 의약품 위탁 생산(CMO)은 당초는 필수 불가결한 제조 서비스의 제공에서 시장과 아웃소서 수요에 부응하는 폭넓은 서비스로 발전해 왔습니다. 미국 제약산업의 꾸준한 성장과 이익률 향상을 위해 핵심 역량에 집중하는 대형 제약회사에 의한 아웃소싱의 증가가 이 나라 시장을 견인하고 있습니다.
  • 국내 규제의 엄격화에 따라 CMO가 준수해야 할 우수한 제조 품질과 최종 제품이 확보되고 있습니다. 예를 들어 자가요법 및 동종요법의 제조는 복잡하며, 제조시설은 GMP 인증을 취득해야 합니다.
  • 일본은 최대의 의약품 시장의 하나로 대두하고 있어 의약품 및 바이오테크놀러지 시장에 있어서의 연구 개발비의 거의 절반을 차지하고 있습니다. 그 때문에, CMO는 이 시장에서 중요한 역할을 담당하고 있어, 다양한 아웃 소서에 대응하기 위해, 새로운 시설이나 기술에 투자하고 있습니다. 일본에서는 세포 치료, 펩타이드 치료, 유전자 치료와 같은 특정 부문의 제조 능력이 부족합니다. CMO는 지난 2년간 제조 거점을 늘리고 있습니다.
  • 캐나다의 제약산업은 제품면에서 가장 혁신적인 산업 중 하나입니다. 캐나다 경제의 주요 부문인 제약은 제약 기업에 비즈니스 친화적인 환경을 제공하고 단기 및 장기 사업 전략에 자산을 활용할 수 있는 캐나다 정부의 지원을 받고 있습니다.
  • 캐나다에는 숙련된 노동력이 있다는 이점이 있습니다. 캐나다는 아시아의 신흥 국가와의 격렬한 경쟁에 직면하게 되지만, 특정의약품에 필요한 복잡한 제조 공정에는 숙련된 인재가 필요하다는 점, 안정된 정치 환경, 미국 등의 최종 시장에 가까운 것 등이 이 지역의 의약품 CMO 시장의 성장을 촉진할 것으로 예상됩니다.
  • 게다가 의료용 의약품의 가격 인하라는 최근 규제는 CMO의 마진에 영향을 미칠 것으로 보입니다. 이 장기적인 영향은 이 나라에서의 CMO 생산성 마진을 저해할 것으로 예상됩니다. 캐나다의 의약품 수탁제조업자(CSP)는 특정 제품의 제조 프로세스가 복잡하고 캐나다와 미국의 최종 시장에 가깝기 때문에 이상적인 대체가 됩니다.

의약품 위탁 생산(CMO) 시장 개요

조사 대상 시장은 매우 세분화되어 있으며 대형 벤더가 시장 점유율의 대부분을 차지하고 있습니다. 시장에 많은 참가 기업이 존재하는 것은 서비스의 가격 설정에 영향을 주며, 특히 소규모 벤더에 있어서는 직접적인 경쟁 요인이 되고 있습니다. 조사 대상 시장의 벤더는 원스톱 숍 서비스 제공에 주력하여 경쟁상의 우위성을 획득할 것으로 예상됩니다. 이러한 방식은 대자본에 접근할 수 있는 CMO라면 가능하다고 생각됩니다. 이 요인은 경쟁을 격화시키고 신규 참가 기업의 진입 장벽이 됩니다. 이 시장의 주요 기업은 Patheon Inc.(Thermo Fisher Scientific Inc.),Lonza Group, Catalant Inc., Pfizer CentreOne(Pfizer Inc.), Boehringer Ingelheim Group 등이 있습니다.

  • 2024년 2월-Catalent Inc.와 Novo Holdings는 Novo Holdings가 Catalent를 총 165억 달러로 인수하는 합병 계약을 체결했다고 발표했습니다. 캐털런트 인수는 노보홀딩스가 노보노디스크 재단의 사명과 자선활동을 위해 고품질의 생명과학 기업에 투자한다는 방침에 따른 것입니다.
  • 2023년 12월-ReciBioPharm의 첨단 신흥 치료 사업 부문과 바이오테크놀러지 기업의 Acuitases Therapeutics는 전략적 파트너십을 확대하고, mRNA 기반의 치료나 백신용으로 Acuitas의 LNP(지질 나노입자) 제제를 라이선스 제공하는 고객을 위해 기술 이전 및 CGMP 제조 준비를 진행하고 있다고 발표했습니다.

기타 혜택

  • 엑셀 형식 시장 예측(ME) 시트
  • 3개월간의 애널리스트 서포트

목차

제1장 서론

  • 조사의 전제조건 및 시장 정의
  • 조사 범위

제2장 조사 방법

제3장 주요 요약

제4장 시장 인사이트

  • 시장 개요
  • 산업의 매력-Porter's Five Forces 분석
    • 공급기업의 협상력
    • 구매자의 협상력
    • 신규 참가업체의 위협
    • 경쟁 기업간 경쟁 관계
    • 대체품의 위협
  • 산업 밸류체인 분석
  • 산업 시책

제5장 시장 역학

  • 시장 성장 촉진요인
    • 제약기업에 의한 아웃소싱량 증가
    • 연구개발 투자 증가
  • 시장 성장 억제요인
    • 리드 타임 및 물류 비용 증가
    • 엄격한 규제 요건
    • CMO의 수익성에 영향을 미치는 생산 능력 활용의 문제
  • CMO 산업에서 현행 라이선싱 및 비즈니스 모델 분석
  • CMO 선택에 고려되는 주요 기준

제6장 시장 세분화

  • 서비스 유형별
    • 원약(API) 제조
      • 저분자
      • 고분자
      • 고활성 원약(HPAPI)
    • 최종 제제(FDF) 개발 및 제조
      • 고형 제제
      • 정제
      • 기타 유형(캡슐, 분말 등)
      • 액체 제형
      • 주사제 제형
    • 2차 포장
  • 지역별
    • 북미
      • 미국
      • 캐나다
    • 유럽
      • 영국
      • 독일
      • 프랑스
      • 이탈리아
      • 스페인
    • 아시아
      • 중국
      • 인도
      • 일본
      • 호주
    • 호주 및 뉴질랜드
    • 라틴아메리카
      • 브라질
      • 멕시코
      • 아르헨티나
    • 중동 및 아프리카
      • 아랍에미리트(UAE)
      • 사우디아라비아
      • 남아프리카

제7장 경쟁 구도

  • 기업 프로파일
    • Catalent Inc.
    • Recipharm AB
    • Jubilant Biosys Ltd(Jubilant Pharmova Ltd)
    • Patheon Inc.(Thermo Fisher Scientific Inc.)
    • Boehringer Ingelheim Group
    • Pfizer CentreSource(Pfizer Inc.)
    • Aenova Holdings GmbH
    • Famar SA
    • Baxter Biopharma Solutions(Baxter International Inc.)
    • Lonza Group
    • Tesa Labtec GmbH(Tesa SE)
    • Tapemark
    • ARX LLC

제8장 예정된 의약품을 제조하는 설비를 가진 주요 CMOS 분석

제9장 투자 분석

제10장 시장 전망

AJY 25.05.02

The Pharmaceutical Contract Manufacturing Organization Market size is estimated at USD 184.44 billion in 2025, and is expected to reach USD 253.05 billion by 2030, at a CAGR of 6.53% during the forecast period (2025-2030).

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Advanced manufacturing technologies and processes are expected to contribute to the growth of the CMO market. CMOs can optimize their manufacturing processes and reduce waste and costs through new operational strategies, including continuous manufacturing. Small and mid-sized pharma companies, which account for an increasing share of new drug approvals and often lack manufacturing capacity, are expected to drive CMOs to adopt new manufacturing technologies.

Key Highlights

  • One of the main reasons for outsourcing pharmaceuticals is cost. Outsourcing gives companies access to specialized knowledge and tools at a fraction of the cost of maintaining internal capabilities, lowering operating costs and capital expenditures. Also, CMOs are expanding their capacity by purchasing manufacturing facilities from drug manufacturers, owing to the increasing demand.
  • CMOs can scale up the expansion of their capabilities quickly through acquisitions. This shift in focus was accompanied by a change in the market's M&A landscape. For instance, developing novel therapeutic modalities (such as cell, gene, or mRNA therapies) and advanced vaccines over the past decade necessitated a sizable investment in new manufacturing facilities for nucleic acids, lipid-based formulations, viral vectors, and cell manipulation.
  • For instance, FUJIFILM Diosynth Biotechnologies, a contract development and manufacturing organization for biologics and advanced therapies, recently held a ceremony to mark the beginning of its single-use manufacturing campus expansion project in Texas. The expansion will add a cGMP production facility that will be operational by 2024. The growth will double the Company's advanced therapy and vaccine manufacturing capacity in the United States.
  • Additionally, pharmaceutical companies have been directing their priorities toward the core areas of competency. Hence, they prefer not to dispense available resources, expertise, and technology in formulating the final dose of medicines. The increased competition and shrinking profit margins compelled the pharmaceutical companies to revisit their production processes and R&D activities instead of manufacturing the formulated drug to stay competitive in the market.
  • The growing geriatric population and increasing development and investment in the active pharmaceutical ingredients (APIs) market are propelling the growth of the biopharmaceutical industry. The prevalence of chronic diseases such as cardiovascular disease and cancer will also contribute to API growth. With the ongoing growth in the pharmaceutical sector, pharmaceutical innovator companies need to stock their pipelines with new drugs. However, they do not have the resources to discover, develop, and manufacture products. Hence, the requirement for CMOs is quite significant.
  • Further, countries, such as China, India, and Japan, hold a significant share of the pharmaceutical CMO market, owing to low labor costs, low capital and overhead costs (compared to that of the United States and Europe), tax incentives, and undervalued currency combine that provides a significant cost advantage for pharmaceutical companies outsourcing to these countries.
  • Investing in research and development (R&D) is becoming expensive, but the valuable outcomes are becoming less and less common. Many companies realize that outsourcing this part of their business while capitalizing on emerging pharmaceutical markets is the best way to reduce costs. Despite all the evidence of cost savings and the skills that can be gained, many companies don't want to give up control. However, the situation is changing. The pressure to shorten supply chains and optimize lead time is forcing companies to take a variety of measures to meet demand, making contract manufacturing a bottleneck in their supply chain.

Pharmaceutical Contract Manufacturing Organization (CMO) Market Trends

Active Pharmaceutical Ingredient (API) and Intermediates are Expected to Witness Robust Demand

  • The API manufacturing growth has consistently increased over the past few years. This will continue to rise steadily, with further patent expiries expected in the future and a significant increase in global generic production capacities. Most businesses in the sector emphasize creating biological APIs and boosting API production in the market under study. Compared to OTC medications, the general prescription pharmaceuticals subsegment has a higher need for API production.
  • Increased government initiatives in the healthcare field, biologics innovation, and an increase in cancer and age-related disorders are just a few of the key reasons propelling the expansion of the API manufacturing market. However, the development of the business can be hampered by rigorous regulatory laws in places like Europe.
  • The segment is expanding due to the rising importance placed on high-potency APIs. The cutting-edge technologies for HPAPIs can alter the in-out ratio of CMOs in this quickly growing market. Better prospects for CMOs are anticipated in the biopharmaceutical and small molecule API industries as the primary pharmaceutical firms continue to reduce their production.
  • Companies are actively pursuing acquisition and expansion strategies to bolster API manufacturing, driving growth in the sector. For instance, in January 2023, an active pharmaceutical ingredient (API) production plant in Ringaskiddy, Ireland, was acquired by Sterling Pharma Solutions, a multinational contract development and manufacturing company from Novartis. Additionally, the deal includes an ongoing supply agreement with Novartis to continue to manufacture several APIs for cardiology, immunology, and oncology medications at Ringaskiddy. The facility will add capacity to Sterling's expanding API manufacturing capabilities. Financial information was kept private.
  • The execution of a collaboration agreement for optimizing cell line productivity development to produce large volumes of anti-infective active pharmaceutical ingredients through precision fermentation was jointly announced by Willow Biosciences Inc. and SUANFARMA in October 2023. To develop a more cost-effective production process, SUANFARMA will have access to Willow's proprietary strain optimization technology through this partnership.

North America is expected to Hold a Significant Share in the Market

  • Contract manufacturing organizations (CMOs) in the United States have evolved from an initial offering of essential manufacturing services to a wide range of services to meet market and outsourcer demand. Steady growth in the US pharmaceutical industry and increasing outsourcing by major pharmaceutical companies focusing on their core competencies to improve profit margins drive the country's market.
  • Stricter domestic regulations ensure superior manufacturing quality and final products that CMOs adhere to. For instance, manufacturing an autologous or allogeneic therapy is complex, and the manufacturing facility must obtain its GMP certification.
  • The country has emerged as one of the largest drug markets, accounting for almost half of the R&D spending in pharmaceutical and biotechnology markets. Hence, CMOs play a critical role in this market and have invested in new facilities and technologies to cater to various outsourcers. The country is experiencing a shortage in manufacturing capability for specific sectors, like cell, peptide, and gene therapy. CMOs have increased their manufacturing bases over the past two years.
  • The Canadian pharmaceutical industry is one of the most innovative in terms of products. Pharmaceuticals, a key sector of the Canadian economy, is supported by the Canadian government, which provides a business-friendly environment for pharmaceutical companies and can leverage assets for short- and long-term business strategies.
  • Canada holds the advantage of having a skilled workforce. Although Canada is going to face intense competition from emerging Asian countries, the complex manufacturing processes required for certain drugs, which need skilled personnel, a stable political environment, and the proximity to end markets, such as the United States, are expected to drive the growth of the pharmaceutical CMO market in this region.
  • Further, the recent regulation of cutting prices for prescription drugs is likely to affect the CMOs in terms of their margins. This long-term effect is expected to hamper the productivity margins of CMOs in the country. Contract service providers (CSPs) in Canada are ideal replacements due to the complex manufacturing processes for certain products and the proximity to the end markets in Canada and the United States.

Pharmaceutical Contract Manufacturing Organization (CMO) Market Overview

The market studied is highly fragmented, with major vendors accounting for most of the market share. The presence of many players in the market impacts the pricing of services, making it a direct competing factor, especially for small-scale vendors. The vendors in the market studied are expected to focus on providing one-stop-shop services, providing them with a competitive advantage. These practices would be possible for CMOs with access to large capital. This factor increases the competition and creates a new players' entry barrier. Some of the major players in the market are Patheon Inc. (Thermo Fisher Scientific Inc.), Lonza Group, Catalant Inc., Pfizer CentreOne (Pfizer Inc.), and Boehringer Ingelheim Group.

  • February 2024: Catalent Inc. and Novo Holdings announced that they had entered into a merger contract under which Novo Holdings acquired Catalent for USD 16.5 billion in all-cash transactions. The acquisition of Catalent is aligned with Novo Holding's order to invest in high-quality life sciences companies to benefit the Novo Nordisk Foundation's mission and philanthropic causes.
  • December 2023: Advanced and Emerging Therapeutic Business Unit of ReciBioPharm and biotechnology company Acuitases Therapeutics announced that they are expanding their strategic partnership and are prepared to conduct technology transfers as well as CGMP manufacturing for clients licensing Acuitas' LNP (Lipid nanoparticle) formulations for mRNA-based therapeutics and vaccines.

Additional Benefits:

  • The market estimate (ME) sheet in Excel format
  • 3 months of analyst support

TABLE OF CONTENTS

1 INTRODUCTION

  • 1.1 Study Assumptions and Market Definition
  • 1.2 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET INSIGHTS

  • 4.1 Market Overview
  • 4.2 Industry Attractiveness-Porter's Five Forces Analysis
    • 4.2.1 Bargaining Power of Suppliers
    • 4.2.2 Bargaining Power of Buyers
    • 4.2.3 Threat of New Entrants
    • 4.2.4 Intensity of Competitive Rivalry
    • 4.2.5 Threat of Substitute Products
  • 4.3 Industry Value Chain Analysis
  • 4.4 Industry Policies

5 MARKET DYNAMICS

  • 5.1 Market Drivers
    • 5.1.1 Increasing Outsourcing Volume by Pharmaceutical Companies
    • 5.1.2 Increasing Investment in Research and Development
  • 5.2 Market Restraints
    • 5.2.1 Increasing Lead Time and Logistics Costs
    • 5.2.2 Stringent Regulatory Requirements
    • 5.2.3 Capacity Utilization Issues Affecting the Profitability of CMOs
  • 5.3 Analysis of Current Licensing and Business Models in the CMO Industry
  • 5.4 Key Criteria Considered for Selection of CMO

6 MARKET SEGMENTATION

  • 6.1 By Service Type
    • 6.1.1 Active Pharmaceutical Ingredient (API) Manufacturing
      • 6.1.1.1 Small Molecule
      • 6.1.1.2 Large Molecule
      • 6.1.1.3 High Potency API (HPAPI)
    • 6.1.2 Finished Dosage Formulation (FDF) Development and Manufacturing
      • 6.1.2.1 Solid Dose Formulation
      • 6.1.2.1.1 Tablets
      • 6.1.2.1.2 Other Types (Capsules, Powders, etc.)
      • 6.1.2.2 Liquid Dose Formulation
      • 6.1.2.3 Injectable Dose Formulation
    • 6.1.3 Secondary Packaging
  • 6.2 By Geography
    • 6.2.1 North America
      • 6.2.1.1 United States
      • 6.2.1.2 Canada
    • 6.2.2 Europe
      • 6.2.2.1 United Kingdom
      • 6.2.2.2 Germany
      • 6.2.2.3 France
      • 6.2.2.4 Italy
      • 6.2.2.5 Spain
    • 6.2.3 Asia
      • 6.2.3.1 China
      • 6.2.3.2 India
      • 6.2.3.3 Japan
      • 6.2.3.4 Australia
    • 6.2.4 Australia and New Zealand
    • 6.2.5 Latin America
      • 6.2.5.1 Brazil
      • 6.2.5.2 Mexico
      • 6.2.5.3 Argentina
    • 6.2.6 Middle East and Africa
      • 6.2.6.1 United Arab Emirates
      • 6.2.6.2 Saudi Arabia
      • 6.2.6.3 South Africa

7 COMPETITIVE LANDSCAPE

  • 7.1 Company Profiles
    • 7.1.1 Catalent Inc.
    • 7.1.2 Recipharm AB
    • 7.1.3 Jubilant Biosys Ltd (Jubilant Pharmova Ltd)
    • 7.1.4 Patheon Inc. (Thermo Fisher Scientific Inc.)
    • 7.1.5 Boehringer Ingelheim Group
    • 7.1.6 Pfizer CentreSource (Pfizer Inc.)
    • 7.1.7 Aenova Holdings GmbH
    • 7.1.8 Famar SA
    • 7.1.9 Baxter Biopharma Solutions (Baxter International Inc.)
    • 7.1.10 Lonza Group
    • 7.1.11 Tesa Labtec GmbH (Tesa SE)
    • 7.1.12 Tapemark
    • 7.1.13 ARX LLC

8 ANALYSIS OF MAJOR CMOS WHO ARE EQUIPPED TO MANUFACTURE SCHEDULED DRUGS

9 INVESTMENT ANALYSIS

10 FUTURE OUTLOOK OF THE MARKET

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