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시장보고서
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기내식 시장 : 시장 점유율 분석, 산업 동향 및 통계, 성장 예측(2025-2030년)Inflight Catering - Market Share Analysis, Industry Trends & Statistics, Growth Forecasts (2025 - 2030) |
기내식 시장 규모는 2025년에 186억 2,000만 달러로 추정되고, 예측 기간(2025-2030년) 중 CAGR 8.57%로 성장할 전망이며, 2030년에는 280억 9,000만 달러에 달할 것으로 예측됩니다.
기내식 시장의 성장은 항공 여객 수 증가에 의해 견인될 것으로 예상됩니다. 시장의 성장을 뒷받침할 것으로 예상되는 또 다른 요인은 항공기 서비스 공급자가 제공하는 식사와 서비스의 질 향상입니다. 식음료 산업에서는 태블릿 단말기 및 모바일 단말기를 이용한 주문이나 특정 주문에 대한 결제라는 형태로 기술의 진보가 진행되고 있으며, 이는 대상 시장에서 진행 중인 동향입니다.
기내식 서비스 시장은 기내식 비용 상승으로 인한 큰 과제에 직면하고 있습니다. 항공사 간의 경쟁이 격화되는 가운데 기내식 체험을 향상시키기 위해 특정 전략을 선택하고 있습니다. 이러한 전략은 주문 과정에서 식사 제공까지 다양합니다. 예측 기간 동안 주목받는 시장 전망에 장기적인 영향을 미칠 수 있습니다.
여행자를 위한 레디투잇밀의 등장과 장거리 직항편에서의 기내식 서비스에 대한 수요 증가가 성장을 뒷받침하는 주요 요인이 되고 있습니다. 기내식을 제공하는 대기업은 문화적으로 다양한 승객에게 식사를 제공하기 위한 노력을 하고 있습니다. 승객들 사이에서 건강하고 영양가 높은 식사에 대한 수요가 높아지고 있으며, 그러한 식사에 높은 요금을 지불하는 고객의 의욕이 성장을 가속할 것으로 예상됩니다.
대부분의 아시아 항공사의 기내식에는 고기(가장 일반적인 닭고기 또는 쇠고기), 샐러드 또는 야채, 작은 롤 케이크, 디저트가 포함되어 있습니다. 아침 비행에서는 조리된 아침 식사나 가벼운 콘티넨탈 스타일의 식사가 제공되기도 합니다. 전 세계적으로 종교, 이타주의, 환경 문제 등의 요인으로 채식주의자나 채식주의 인구는 급속히 증가하고 있습니다. 채식주의자의 증가로 항공기 내에서 비건 또는 채식주의자 밀의 수요가 높아지고 있습니다. 2023년 9월 이후 말레이시아 항공은 채식 요리, 당뇨병 환자와 글루텐 프리 기내식을 도입하고 있습니다.
아메리칸 항공, Delta Air Lines, Emirates, Singapore Airlines, Swiss Air Lines, Qantas Airways Limited는 메뉴에 비건식 옵션을 제공하고 있는 주요 항공사입니다. 또, 건강 지향 고조로 글루텐 프리의 기내식이나 염분을 적게 하는 기내식의 인기도 높아지고 있어 항공사의 특별 기내식으로서 메이저가 되고 있습니다. 승객이 식사를 주문하는 과정을 쉽게 하기 위해 항공사는 승객에게 기내식 사전 선택, 기내식 사전 주문, 기내식과 무료 케이터링 혼재 등의 옵션을 제공하고 있습니다. 기내식 사전 주문은 기내식 서비스에 대한 소비자의 신뢰를 높이는 데도 도움이 되고 있습니다. 비즈니스석 및 프리미엄 이코노미석에서는 '무료' 사전 주문 프로그램이 제공되는 등 사전 주문은 큰 폭으로 증가하고 있습니다.
북미의 식생활은 주에 따라 상당히 다릅니다. 북미의 두 강대국, 미국과 캐나다의 식습관은 서로 상당히 다릅니다. 캐나다에서는 퀘벡주의 식사 섭취량은 다른 주와 다릅니다. 대륙의 작은 나라들은 더욱 다릅니다. 따라서 항공사는 노선과 지역에 맞게 식량을 준비하고 매입해야 합니다.
그러나, 경향으로서는 건강한 식품을 먹게 되고 있습니다. 미국 시민의 1/4 이상이 아직도 패스트 푸드를 매일 소비하고 소비하고 있지만 그 비율은 점차 낮아지고 있습니다. 건강식품은 큰 지지를 받고 있습니다. 요구르트, 닭고기, 샌드위치, 신선 과일 등의 식품은 기내식 부문에서 수요가 급증하고 있습니다. 그 외에 이 나라는 초콜릿, 베이커리, 그 외의 과자류에 있어서도 큰 시장입니다. 저칼로리 음식의 수요는 기내식에 큰 변화를 가져오고 있습니다.
예를 들어, 2023년 1월, 포터항공은 북미 전역으로 확장됨에 따라 기내식을 캐나다 브랜드와 제휴했습니다. 새로운 케이터링 메뉴는 지속 가능하며 채식, 채식주의자, 글루텐 프리 옵션이 포함되어 있습니다. 이러한 개발은 예측기간 동안 북미의 성장을 가속할 것으로 기대됩니다.
기내식 시장은 반고체적인 성질을 가지고 있으며, gategroup, LSG Airline Catering & Retail GmbH, Cathay Pacific Catering Services(HK) Ltd., The Emirates Group, SATS Ltd. 등이 기내식 시장의 주요 기업입니다. 그러나 중소규모 공항에 공급되면 시장은 지역 진출기업의 존재감을 늘리고 있습니다.
높은 품질과 안전성을 갖춘 식품에 대한 수요가 항공사가 지역 기업보다 선도적인 제조업체의 케이터링을 선호하는 주요 이유입니다. 게다가, 선도적인 제조업체들은 기술 혁신과 탁월한 요리를 융합시켜 연구 개발 비용을 획기적으로 증가시켰습니다. 그 결과 항공사의 기내식에는 고급 식재료가 사용되게 되었습니다.
항공사 간의 경쟁이 치열해지면서 각 회사는 기내식 체험을 향상시키기 위해 특정 전략을 선택하고 있습니다. 이러한 전략은 주문 과정에서 요리 제공까지 다양합니다. 또한 항공사는 고객에게 서비스를 제공하면서 하이브리드 운영 시나리오를 준수하기 위해 동일한 항공편의 다른 클래스에서 서로 다른 서비스 전략을 사용합니다.
The Inflight Catering Market size is estimated at USD 18.62 billion in 2025, and is expected to reach USD 28.09 billion by 2030, at a CAGR of 8.57% during the forecast period (2025-2030).
The growth of the inflight catering market is expected to be driven by an increasing number of airline passengers. Another factor that is expected to boost the growth of the market is improving the quality of food and services offered by aircraft service providers. The food & beverage industry is witnessing increasing technological advancements in the form of tablet and mobile device-based ordering and payment for specific orders, which is an ongoing trend in the target market.
The in-flight catering service market is facing a significant challenge due to the rise in the cost of in-flight food. This increase in cost is impeding the market's efficient functioning and hindering its growth potential With the competition among the airlines growing, they are opting for certain strategies to enhance the inflight dining experience. These strategies range from the process of ordering to food serving. Such developments may have a long-term effect on the prospects of the market in focus during the forecast period.
The advent of ready-to-eat meals for travelers and rising demand for catering services on long-distance, nonstop flights are key factors fuelling growth. The major companies that provide in-flight catering are taking initiatives to provide meals to culturally diverse passengers. The rising demand for healthy and nutritious meals among passengers and customer willingness to pay a higher price for such meals are expected to facilitate growth.
The inflight dinners for most Asian airlines include meat (most commonly chicken or beef), a salad or vegetable, a small roll, and a dessert. Cooked breakfast or lighter continental-style meals may be served during morning flights. Globally, the size of the vegan and vegetarian population is increasing rapidly due to factors such as religion, altruism, environmental concerns, etc. Growing vegetarianism has increased the demand for vegan or vegetarian meals onboard aircraft. Since September 2023, Malaysia Airlines has introduced vegetarian dishes and diabetic-friendly and gluten-free meals.
American Airlines, Delta Air Lines, Emirates, Singapore Airlines, Swiss Air Lines, and Qantas are major airlines that provide vegan meal options in their menus. Also, the growth of health-conscious people has resulted in the growing popularity of gluten-free meals and low-salt meals, as they are becoming the major food offerings under the special meals for airlines. To make the process of ordering food easier for passengers, airlines are providing options like meal pre-selection, meal pre-order, and mixed buy-on-board/complimentary catering to passengers. The provision of pre-ordering meals has also helped enhance the confidence of consumers in favor of inflight food services. Pre-orders are significantly on the rise, with the provision of 'free' pre-order programs for the business and premium economy classes.
The North American diet varies considerably with each state. The eating habits of the two major North American countries, the US and Canada, differ considerably from each other. In Canada, food intake in the Quebec region differs from the rest of the provinces. Smaller countries in the continent vary even more. So carriers have to arrange and stock up food accordingly, sufficing their routes and the region they are operating in.
The trend is, however, more toward eating healthy food, which is observed throughout the continent, particularly in the US. More than 1/4th of US citizens still consume fast food every day, but the percentage is dropping gradually. Healthy food has achieved significant traction. Foods like yogurt, poultry, sandwiches, and fresh fruits have witnessed a spike in demand in the field of inflight catering. Besides, the country is also a large market for chocolates, bakeries, and other confectioneries. The demand for low-calorie meals has resulted in a significant change in food offerings during flights.
For instance, in January 2023, Porter Airlines partnered with Canadian brands for inflight catering as it expanded across North America. The new catering menu is sustainable and includes vegetarian, vegan, and gluten-free options. Such developments are expected to drive the growth of the North American region during the forecast period.
The inflight catering market is semi-consolidated in nature wherein gategroup, LSG Airline Catering & Retail GmbH, Cathay Pacific Catering Services (H.K.) Ltd., The Emirates Group, and SATS Ltd. are some of the leading companies in the inflight catering market. However, when it comes to supplying small and medium-sized airports, the market is witnessing an increased presence of regional players.
Demand for food with high quality and safety was the main reason for airlines to prefer catering from major manufacturers to the regional players. Furthermore, these big players have increased their R&D spending exponentially to integrate innovation with culinary excellence. This has resulted in premium quality food for airline inflight catering.
With the competition among the airlines increasing, they are opting for certain strategies to enhance the inflight dining experience. These strategies range from the process of ordering to food serving. Additionally, airlines are using different service strategies for different classes on the same flight to comply with hybrid operational scenarios while providing service to the customers.