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북미의 민간항공기 객실 인테리어 시장 : 시장 점유율 분석, 산업 동향, 성장 예측(2025-2030년)

North America Commercial Aircraft Cabin Interior - Market Share Analysis, Industry Trends & Statistics, Growth Forecasts (2025 - 2030)

발행일: | 리서치사: Mordor Intelligence | 페이지 정보: 영문 | 배송안내 : 2-3일 (영업일 기준)

    
    
    




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북미의 민간항공기 객실 인테리어 시장 규모는 2025년에 16억 2,000만 달러로 추정되고, 2030년에는 19억 7,000만 달러에 이를 것으로 예측되며, 예측 기간인 2025-2030년 CAGR 4.03%로 성장할 전망입니다.

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북미의 항공사는 승객의 경험을 향상시키기 위해 고급 객실 기능을 채택하고 있으며, 이는 객실 내장 제품 수요를 촉진할 수 있습니다.

  • 이 지역의 항공사는 제품의 실용성을 높이고 승객의 전반적인 편안함과 경험을 향상시키는 데 주력하고 있습니다. 이코노미 클래스의 좌석보다 개발 공간이 넓은 강화된 좌석 구조는, 비즈니스 클래스 여행자의 기호가 높아지고 있기 때문에, 매우 불가결한 것이 되고 있습니다. 북미의 항공사와 OEM은, 제로 이미션 2050의 목표에 따른, 경량화 및 지속가능한 항공 산업의 경영 방법의 개발에 대한 대처를 강화하고 있습니다.
  • 북미 항공사는 승객 경험을 향상시키기 위해 선진적인 실내 조명을 갖춘 객실의 근대화에 힘을 쏟고 있습니다. 차세대 항공기에 LED 환경조명 기술이 널리 채택됨으로써 기내에서 일관된 서비스 품질을 유지하기 위한 객실 현대화 활동이 가능해졌습니다. 미국에서는, United Airlines, American Airlines, Southwest Airlines, Delta Air Lines가, 현역의 민간항공기에 기내 엔터테인먼트(IFE) 스크린을 도입하고 있습니다. 마찬가지로 캐나다의 에어 캐나다, 웨스트 제트, 에어 트랜짓도 운항 중인 민간항공기에 IFE 스크린을 도입하고 있습니다.
  • 북미의 민간항공기는 2017-2022년 세계 민간항공기 전체의 약 30%를 차지했습니다. 다수의 여객기 존재는 노후 장비의 플릿 교체와 함께 예측 기간 동안 북미 여객 항공 부문의 민간항공기 객실 인테리어 수요를 1.41% 끌어올릴 것으로 예상됩니다.

승객의 전반적인 여행 경험을 향상시키기 위해 항공기를 현대화하는 항공사는 북미의 민간항공기 객실 인테리어 수요를 견인하고 있습니다.

  • 민간항공기 부문은 북미의 국내 여객수 증가에 따른 좁은 바디기 수요가 주인이 되어 예측기간 중에 큰 성장이 예상됩니다. 항공기 플릿 개발, 연비 효율이 높은 항공기에 대한 수요 증가, 항공 여객 수 증가, 항공 산업에 의한 제로 에미션 2050년 목표의 검토가 민간 항공기의 수요를 촉진하고 있는 요인입니다. 2023년 8월, 이 지역에는 Boeing제 항공기 1,474대와 Airbus사제 항공기 986대의 수주잔고가 있습니다. 이 항공기들 중 미국에서만 2,405대의 수주잔고가 있습니다. 따라서 이 나라는 더 큰 성장을 이룰 것으로 예상됩니다.
  • 여객은 개인 맞춤형 여행 체험을 위해 객실 인테리어 수요를 견인하고 있습니다. 따라서 항공사는 다양한 승객의 취향에 부응하는 맞춤형 좌석, 조명, IFE 옵션에 투자하는 것으로 대응하고 있습니다. 예를 들면, 이 지역의 항공사는, 발밑 공간의 확대나 라이 플랫 침대 등, 다양한 승객의 기호에 응하는 커스터마이즈 가능한 좌석 옵션에 투자하고 있습니다. 게다가 미국에서는 Alaska Airlines, Frontier Airlines, Southwest Airlines, Spirit Airlines 등의 항공사가 IFE 시스템을 제공하지 않는 것으로 확인되었습니다. 이 항공사들은 기내 와이파이를 이용하기 위해 다소의 추가 요금을 지불하고 승객 자신의 기기에서 엔터테인먼트를 스트리밍하는 옵션을 선택하고 있기 때문입니다.
  • 북미의 민간항공사는 차세대 항공기에 LED 앰비언트 조명 기술을 채용하여 기내 서비스 품질을 일정하게 유지하기 위한 객실 근대화 활동을 가능하게 하고 있습니다. 이러한 개발로 시장은 2023-2030년에 1.27%의 성장이 전망되고 있습니다.

북미의 민간항공기 객실 인테리어 시장 동향

경제 성장, 관광산업 증가, 규제완화 등 북미의 안정적인 항공여객 수송량 증가 원동력

  • 북미의 광대한 국토와 다양한 목적지는 국내선과 국제선을 이용하는 수백만 명의 여객에게 인기가 높은 선택지가 되고 있습니다. 경제의 성장, 항공권의 가격 인상, 중산층의 대두와 같은 요인이 항공 여객 수의 대폭적인 증가에 기여하고 있습니다. 미국의 2022년 항공 여객 수는 10억 4,000만 명에 달하였으며, 2021년 대비 7%, 2019년 대비 12% 증가했습니다. 2022년 1월부터 12월까지 미국 항공사가 운반한 여객 수는 8억 5,300만 명으로 2021년 6억 5,800만 명, 2020년 3억 8,800만 명을 웃돌았습니다. 캐나다 항공사가 운반한 여객 수는 2022년 1억 700만 명에 달했으며, 2021년 수준을 6% 웃돌았습니다. 2022년 멕시코의 항공 여객 수는 1억 명으로 2021년 수준과 비교해 7%의 신장세를 보였습니다. 북미는 다른 많은 국가나 지역보다 도항 제한이 적고 그 기간도 짧다는 혜택을 받고 있습니다. 이는 대규모 자국 시장의 국내 여행과 해외 여행을 뒷받침하고 있습니다. 이 지역의 순이익은 2022년 99억 달러에서 2023년 114억 달러로 증가할 것으로 예상됩니다.
  • 항공 여객 수송량에 의한 수요에 대응하기 위해 이 지역의 다양한 항공사가 새로운 항공기 조달을 계획하고 있습니다. 예를 들어 2023년에 납품되는 전 세계 항공기의 약 3분의 1은 북미 항공사가 수령할 것으로 예상되고 있습니다. 이 지역의 항공기 납입수는 2022년에는 이미 2019년 수준을 웃돌고 있었지만, 2023년에는 추가로 72대의 증가가 전망되고 있습니다. 전체적으로 안정적인 항공여행으로 이 지역 항공여객 수는 2022년 12억 명 대비 2030년 17억 명 증가할 것으로 예상됩니다.

미국을 중심으로 한 경제의 안정성이 높아지고 북미의 1인당 GDP 성장을 지원할 것으로 예상됩니다.

  • 미국은 선진국이며 세계 최대의 명목 GDP와 순자산을 가지고 있습니다.실질 GDP는 2021년의 5.9% 증가에 대해, 2022년은 2.1% 증가가 되었습니다. 2022년 실질 GDP 증가는 주로 개인소비, 수출, 민간재고투자, 비주택고정투자 증가를 반영하고 있으나 주택고정투자와 연방정부지출 감소로 일부 상쇄되었습니다. 대부분 부문에서의 상승은 최종적으로 이 지역의 1인당 GDP를 끌어올리고 나아가 항공 수송 산업을 지탱하게 될 것으로 예상됩니다. 북미 대륙의 1인당 GDP는 명목 GDP든 구매력 평가든 세계 최고입니다. 2022년에는 미국의 1인당 GDP가 7만 6,350달러로 이 지역에서 가장 높아졌습니다.
  • 2022년 캐나다의 실질 국내총생산(GDP)은 3.8% 증가했습니다. 12월의 석유 및 가스 채굴량(오일 샌드 제외)은 1.6% 감소했는데, 이는 주로 오프쇼어에서의 생산이 호조를 보인 후, 같은 달의 석유 채굴량이 계절적인 성장을 밑돌았기 때문입니다. 겨울 폭풍은 12월의 항공 및 철도 수송에 큰 영향을 주었습니다. 같은 달 항공 수송은 2.3% 감소했고, 이는 2022년 1월 이후 감소였습니다.
  • 멕시코는 견실한 거시경제 제도를 가지고 있으며, 무역에 개방적이며 세계의 밸류체인로 이어지는 다양한 제조거점을 가지고 있습니다. 멕시코 경제는 2021년 4.7%, 2020년 코로나19 유행으로 8.0%의 침체를 보이다가 2022년 3.1% 성장했습니다. 고용과 국내총생산(GDP)은 팬데믹 이전 수준을 회복했습니다. 멕시코의 안정적인 거시경제 틀, 미국의 역동성, 견고한 제조업 기반이 경제성장을 뒷받침할 것으로 보입니다.

북미의 민간항공기 객실 인테리어 산업 개요

북미의 민간항공기 객실 인테리어 시장은 상당히 통합되어 있으며 상위 5개 기업에서 70.57%를 차지하고 있습니다. 이 시장의 주요 기업은 Collins Aerospace, Jamco Corporation, Panasonic Avionics Corporation, Recaro Group, Safran 등입니다.

기타 혜택

  • 엑셀 형식 시장 예측(ME) 시트
  • 3개월의 애널리스트 서포트

목차

제1장 주요 요약 및 주요 조사 결과

제2장 보고서 제안

제3장 서문

  • 조사의 전제조건 및 시장 정의
  • 조사 범위
  • 조사 방법

제4장 주요 산업 동향

  • 항공 여객 수송량
  • 신규 항공기 납품 수
  • 1인당 GDP(현행 가격)
  • 항공기 제조업체의 매출액
  • 항공기 수주 잔
  • 수주 총액
  • 공항 건설 지출(계속 중)
  • 항공사의 연료비
  • 규제 프레임워크
  • 밸류체인 및 유통채널 분석

제5장 시장 세분화

  • 제품 유형별
    • 캐빈 라이트
    • 기내창
    • 기내 엔터테인먼트 시스템
    • 승객 시트
    • 기타
  • 항공기 유형별
    • 좁은 바디
    • 와이드 바디
  • 객실 클래스별
    • 비즈니스 클래스 및 퍼스트 클래스
    • 이코노미 클래스 및 프리미엄 이코노미 클래스
  • 국가별
    • 캐나다
    • 미국
    • 기타 북미

제6장 경쟁 구도

  • 주요 전략 동향
  • 시장 점유율 분석
  • 기업 상황
  • 기업 프로파일
    • Adient Aerospace
    • Astronics Corporation
    • Collins Aerospace
    • Diehl Aerospace GmbH
    • Expliseat
    • FACC AG
    • GKN Aerospace Service Limited
    • Jamco Corporation
    • Luminator Technology Group
    • Panasonic Avionics Corporation
    • Recaro Group
    • Safran
    • SCHOTT Technical Glass Solutions GmbH
    • STG Aerospace
    • Thales Group
    • Thompson Aero Seating

제7장 CEO에 대한 주요 전략적 질문

제8장 부록

  • 세계 개요
    • 개요
    • Porter's Five Forces 분석 프레임워크
    • 세계의 밸류체인 분석
    • 시장 역학(DROs)
  • 정보원 및 참고문헌
  • 도표 일람
  • 주요 인사이트
  • 데이터 팩
  • 용어집
AJY 25.05.02

The North America Commercial Aircraft Cabin Interior Market size is estimated at 1.62 billion USD in 2025, and is expected to reach 1.97 billion USD by 2030, growing at a CAGR of 4.03% during the forecast period (2025-2030).

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North American airlines are adopting advanced cabin features to enhance passenger experience, which may drive the demand for cabin interior products

  • The airline companies in the region are focusing on increasing the utility of the products and improving the overall passenger comfort and experience. An enhanced seating structure with more developed space than economy-class seats is becoming highly essential due to rising preferences from business-class travelers. North American airline operators and OEMs are increasing their efforts to reduce weight and develop a sustainable way to manage the airline industry, which is in line with the Zero-Emission 2050 goal.
  • North American airline companies are focusing on modernized cabins with advanced interior lighting to improve the passenger experience. The widespread adoption of LED ambient lighting technology on next-generation aircraft has enabled cabin modernization activities to maintain a consistent service quality on board. In the United States, United Airlines, American Airlines, Southwest Airlines, and Delta Airlines have in-flight entertainment (IFE) screens in their active fleets of commercial aircraft. Similarly, Air Canada, WestJet, and Air Transat in Canada also have IFE screens in their active fleet of commercial aircraft.
  • North America's commercial aircraft accounted for around 30% of the total commercial aircraft worldwide during 2017-2022. The presence of a large number of passenger aircraft, along with fleet replacement of aging fleets, is expected to boost the demand for commercial aircraft cabin interior products in the North American passenger aviation sector by 1.41% during the forecast period.

Airlines modernizing their fleet to enhance passengers' overall travel experiences is driving the demand for aircraft cabin interiors in North America

  • The commercial aircraft segment is expected to experience significant growth during the forecast period, primarily driven by the demand for narrowbody aircraft due to the growing number of domestic passengers in North America. Fleet development of the aircraft, increased demand for fuel-efficient aircraft, growth in the number of airline passengers, and the airline industry's consideration of the zero-emission 2050 goal are the factors fueling the demand for commercial aircraft. As of August 2023, the region had a backlog of 1,474 Boeing and 986 Airbus aircraft. Of these total aircraft, the United States alone had 2,405 aircraft in backlog. Hence, the country is expected to witness more significant growth.
  • Passengers drive the demand for aircraft cabin interiors segment as they seek personalized travel experiences. Hence, airlines are responding by investing in customizable seating, lighting, and IFE options that cater to various passenger preferences. For instance, airlines in the region are investing in customizable seating options that cater to various passenger preferences, such as extra legroom and lie-flat beds. Additionally, it was observed that in the United States, airlines such as Alaska Airlines, Frontier Airlines, Southwest Airlines, and Spirit Airlines do not provide any IFE system because these airlines have opted for the option of streaming entertainment on the passenger's own device with some additional cost to use their in-flight Wi-Fi.
  • North American airlines are opting for LED ambient lighting technology on next-generation aircraft, enabling cabin modernization activities to maintain a consistent service quality on board. With such developments, the market is expected to grow by 1.27% during 2023-2030.

North America Commercial Aircraft Cabin Interior Market Trends

Rising economy, increase in tourism industry and ease of restrictions are the driving factors for a consistent air passenger traffic growth in North America

  • North America's vast landmass and diverse destinations make it a popular choice for millions of passengers who choose to fly both domestically and internationally. Factors such as a growing economy, increased affordability of air travel, and a rising middle class have contributed to a significant uptick in air passenger traffic. Air passenger traffic in the United States reached 1.04 billion in 2022, up by 7% compared to 2021 and 12% compared to 2019. In 2022, from January through December, US airlines carried 853 million passengers, up from 658 million in 2021 and 388 million in 2020. The total number of passengers carried by airlines in Canada reached 107 million in 2022, surpassing the levels in 2021 by 6%. In 2022, Mexico had 100 million air passenger traffic, representing a 7% growth compared to its 2021 traffic levels. North America has benefitted from fewer and shorter-lasting travel restrictions than many other countries and regions. This has boosted domestic travel in the large home market, as well as international travel. Net profits in the region are expected to rise from USD 9.9 billion in 2022 to USD 11.4 billion in 2023.
  • To cater to the demand driven by air passenger traffic, various airlines in the region are planning to procure new aircraft. For instance, around one-third of global aircraft deliveries in 2023 were anticipated to be received by various carriers in North America. Although the region's aircraft deliveries were already above 2019 levels in 2022, they were expected to grow by an additional 72 units in 2023. Overall, with consistent air travel, the region's air passenger traffic is expected to increase by 1.7 billion in 2030 compared to 1.2 billion recorded in 2022.

Rising economic stability, particularly in the United States, is expected to support North America's GDP per capita growth

  • The United States is a developed country and has the world's largest nominal GDP and net wealth. Real GDP increased by 2.1% in 2022, compared to 5.9% in 2021. The increase in real GDP in 2022 primarily reflected increases in consumer spending, exports, private inventory investment, and non-residential fixed investment that were partly offset by decreases in residential fixed investment and federal government spending. The rise in most sectors is expected to eventually boost the region's GDP per capita and, hence, support the air transport industry. North America has the highest continental GDP per capita by both GDP Nominal and PPP in the world. In 2022, the United States had the highest GDP per capita in the region at USD 76,350.
  • In 2022, Canada's real gross domestic product (GDP) grew by 3.8%. Oil and gas extraction (except oil sands) decreased by 1.6% in December, primarily due to lower-than-seasonal growth in oil extraction in the month after strong offshore production. Winter storms had a significant impact on air and railway transportation in December. The month saw a 2.3% decrease in air transportation, the first such decrease since January 2022.
  • Mexico has solid macroeconomic institutions, is open to trade, and has a diversified manufacturing base connected to global value chains. The Mexican economy grew by 3.1% in 2022, after a bounce-back of 4.7% in 2021 and an 8.0% fall in 2020 due to the COVID-19 pandemic. The economy has recovered its employment and Gross Domestic Product (GDP) pre-pandemic levels. Mexico's stable macroeconomic framework, the US dynamism, and solid manufacturing base will support economic growth.

North America Commercial Aircraft Cabin Interior Industry Overview

The North America Commercial Aircraft Cabin Interior Market is fairly consolidated, with the top five companies occupying 70.57%. The major players in this market are Collins Aerospace, Jamco Corporation, Panasonic Avionics Corporation, Recaro Group and Safran (sorted alphabetically).

Additional Benefits:

  • The market estimate (ME) sheet in Excel format
  • 3 months of analyst support

TABLE OF CONTENTS

1 EXECUTIVE SUMMARY & KEY FINDINGS

2 REPORT OFFERS

3 INTRODUCTION

  • 3.1 Study Assumptions & Market Definition
  • 3.2 Scope of the Study
  • 3.3 Research Methodology

4 KEY INDUSTRY TRENDS

  • 4.1 Air Passenger Traffic
  • 4.2 New Aircraft Deliveries
  • 4.3 GDP Per Capita (current Price)
  • 4.4 Revenue Of Aircraft Manufacturers
  • 4.5 Aircraft Backlog
  • 4.6 Gross Orders
  • 4.7 Expenditure On Airport Construction Projects (ongoing)
  • 4.8 Expenditure Of Airlines On Fuel
  • 4.9 Regulatory Framework
  • 4.10 Value Chain & Distribution Channel Analysis

5 MARKET SEGMENTATION (includes market size in Value in USD, Forecasts up to 2030 and analysis of growth prospects)

  • 5.1 Product Type
    • 5.1.1 Cabin Lights
    • 5.1.2 Cabin Windows
    • 5.1.3 In-Flight Entertainment System
    • 5.1.4 Passenger Seats
    • 5.1.5 Other Product Types
  • 5.2 Aircraft Type
    • 5.2.1 Narrowbody
    • 5.2.2 Widebody
  • 5.3 Cabin Class
    • 5.3.1 Business and First Class
    • 5.3.2 Economy and Premium Economy Class
  • 5.4 Country
    • 5.4.1 Canada
    • 5.4.2 United States
    • 5.4.3 Rest of North America

6 COMPETITIVE LANDSCAPE

  • 6.1 Key Strategic Moves
  • 6.2 Market Share Analysis
  • 6.3 Company Landscape
  • 6.4 Company Profiles
    • 6.4.1 Adient Aerospace
    • 6.4.2 Astronics Corporation
    • 6.4.3 Collins Aerospace
    • 6.4.4 Diehl Aerospace GmbH
    • 6.4.5 Expliseat
    • 6.4.6 FACC AG
    • 6.4.7 GKN Aerospace Service Limited
    • 6.4.8 Jamco Corporation
    • 6.4.9 Luminator Technology Group
    • 6.4.10 Panasonic Avionics Corporation
    • 6.4.11 Recaro Group
    • 6.4.12 Safran
    • 6.4.13 SCHOTT Technical Glass Solutions GmbH
    • 6.4.14 STG Aerospace
    • 6.4.15 Thales Group
    • 6.4.16 Thompson Aero Seating

7 KEY STRATEGIC QUESTIONS FOR COMMERCIAL AIRCRAFT CABIN INTERIOR CEOS

8 APPENDIX

  • 8.1 Global Overview
    • 8.1.1 Overview
    • 8.1.2 Porter's Five Forces Framework
    • 8.1.3 Global Value Chain Analysis
    • 8.1.4 Market Dynamics (DROs)
  • 8.2 Sources & References
  • 8.3 List of Tables & Figures
  • 8.4 Primary Insights
  • 8.5 Data Pack
  • 8.6 Glossary of Terms
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