음료 포장 시장 규모는 2025년에 1,551억 4,000만 달러로 추정되고, 예측 기간인 2025-2030년 CAGR 4.15%로 성장할 전망이며, 2030년에는 1,901억 2,000만 달러에 달할 것으로 예측됩니다.
주요 하이라이트
- 소비자는 지속가능성과 환경에 미치는 영향에 대해 점점 더 인식하고 있으며, 음료 제조업체에 주력하도록 촉구하고 있습니다. 그 결과, 환경 풋 프린트를 삭감하도록 설계된 지속가능한 생분해성 포장이, 특히 보틀러에게 있어서 음료용 포장의 주요 동향으로서 급부상하고 있습니다.
- 보다 많은 소비자가 쇼핑의 방법에 있어서 지속가능성을 우선하고 있어 소비자가 표준으로서 기대하는 것이 되고 있기 때문에 음료 포장에 있어서 지속가능성에 대한 시프트는 현저합니다. 지속가능한 해결책으로의 이 시프트는, 재활용 가능한 플라스틱 용기나 보틀의 보급에서 볼 수 있어 책임 있는 소비와 생산을 목표로 하는 보다 큰 동향을 반영하고 있습니다.
- 다이나믹한 라이프 스타일과 그에 따른 소비자의 포장 음료에 대한 의존은 플라스틱이나 종이제 병이나 용기 등 음료 포장 제품의 매출도 증대시키고 있습니다. 이 동향은 뛰어난 장벽성, 편리한 포맷, 고품질의 인쇄 적성, 재료 자원의 신중한 사용에 의해 플라스틱 제품의 매출을 강화하고 있습니다.
- 또한 생산 비용 상승을 해결하기 위해 제조업체는 비용 절감 전략을 찾고 있습니다. 여기에는 경량 포장, 생산 프로세스 합리화, 공급망 최적화, 효율 향상과 폐기물 절감을 위한 신기술 채택 등이 포함됩니다. 이 때문에, 음료 제조업체 각사는, 품질이나 지속 가능성을 해치는 일 없이 비용을 최소화하는 것을 중시해, 경량 음료용 포장에 대한 수요의 고조로 이어지고 있습니다.
- 그러나 원료가격의 변동은 음료 포장시장에 세계적으로 큰 과제를 제기하고 있습니다. 플라스틱, 금속, 유리, 종이와 같은 재료에 크게 의존하고 있는 음료 제조업체는 공급망의 혼란이나 유가 변동과 같은 요인으로 인해 가격이 불안정해져 생산 비용에 직접적인 영향을 주고, 그 결과 이익률에도 영향을 미치고 있습니다.
- COVID-19의 발생은 소비자의 행동을 크게 바꾸어 제품의 위생면과 지속가능성에 대한 우려를 높였습니다. 쇼핑객의 요구가 진화하는 가운데, 특히 이 대유행 속에서는, 소비자 중심의 접근법이 가장 중요해졌습니다. 더욱이 시장이 신(新)상태에 적응함에 따라 소비자 행동이 변화하고 팬데믹 이후 음료 포장 수요 전망이 나오면서 다양한 음료 포장 제품 수요가 더욱 가속화될 것으로 예상됩니다.
음료 포장 시장 동향
병입 음료가 시장을 견인
- 음료 산업은 대폭적인 확대와 기술 근대화 투자의 선구자 중 하나입니다. 물 포장은 이 산업의 복잡한 기술 부문입니다. 순수한 식수의 필요성에 대한 일반 시민들의 인식이 높아지면서 포장수와 병에 든 음료 포장 산업은 급속한 성장을 이루고 있습니다.
- 병이 들어간 음료는 그 편리성에서 가장 소비되는 음료의 하나로 생각되고 있습니다. 병의 포장은 물의 장거리 수송에도 적합합니다. 가정에서 물을 끓이는 것은 시간이 걸리고, 에너지 효율도 나쁩니다. 이것은 병에 든 음료수 시장의 성장에 크게 공헌할 것으로 예상됩니다. 신흥 시장에서 물은 건강한 라이프 스타일의 상징이 되고 있습니다. Krones Group에 의하면, 세계의 포장 음료의 소비량 중, 병입 음료수는 우위를 유지하고 있고, 그 소비량은 세계에서 5,060억 리터로, 다른 어떤 타입의 음료보다 많습니다.
- 병이 들어간 음료에는 다양한 유형이 있으며, 각각 원산지, 성분, 가공요건이 다릅니다. 생수의 진보는 높은 효용과 건강에 대한 긍정적인 영향으로 세계 소비량의 증가로 이어졌습니다. 고품질의 병에 저장된 천연 수원의 생수에 대한 수요의 고조가 병입 음료 포장 시장의 성장률을 끌어올리고 있습니다.
- 물 포장에는 유리 병이 널리 사용됩니다. 그러나 핫필, 홀드 및 쿨링 프로세스는 용기 손상을 피하기 위해 신중하게 수행되어야 했습니다. 플라스틱 낭비에 대한 환경 보호의 염려가 높아지는 가운데, 호텔 등 다양한 접객업이 유리제 병을 사용하고 있습니다. 이러한 이행을 위한 움직임으로서 2023년 7월 콜로이드상 금은과 천연 전해질을 포함하는 생수를 제공하는 SPLENDOR Water는 Ardagh Glass Packaging North America와 유리병에 관한 제휴를 맺고 SPLENDOR Water의 자연스러운 순도를 소비자에게 제공하게 되었습니다. 이러한 노력으로 유리 물병 시장은 더욱 활성화될 것으로 예상됩니다.
- 이러한 배경에는 참가 기업의 수가 급격히 증가하고 매력적인 포장에 대한 관심 고조가 있습니다. 많은 소비자를 확보하고 이익을 창출하기 위해 대기업이 광고 및 마케팅 활동에 대한 지출을 늘리고 있는 것은 예측 기간 동안 시장의 성장을 보완할 것으로 예상됩니다. 게다가 제조업체는, 상처 없는 빙하의 물을 주입한 물 등, 병입 음료의 기술 혁신을 진행시키고 있습니다. 이것은, 수분 보급을 게을리 하지 않기 위해서 물의 감촉을 체험하고 싶다고 하는 새로운 소비자를 끌어들여 병입 음료 포장 시장을 견인한다고 생각됩니다.
아시아태평양이 가장 높은 성장을 이루
- 향후 성장을 견인하는 주요 요인은 도시화, 청소년과 노동 인구의 비율 증가, 구매 가처분 소득 증가, 특히 작은 마을의 연결성 개선입니다. 음료 포장 시장에 새로운 전개를 가져온 것은 정부의 지도입니다. 포장 폐기물은 환경에 해롭다고 생각되기 때문에 폐기물 발생량의 억제가 시도되고 있습니다. 이 때문에 산업은 재활용 가능하고 보다 지속가능한 포장 옵션으로 방향을 틀었습니다.
- 중국의 음료 포장 산업은 경제 성장과 구매력이 높은 중간층 증가로 급속한 속도로 성장하고 있습니다. 음료 포장의 수요가 증가하고 있는 것은 중국의 음료 시장이 최근 몇 년 사이에 상당한 성장을 이루어 음료와 맥주의 수출 소비 증가에 견인되고 있기 때문입니다. 예를 들어 중국 세관과 UN Comtrade의 데이터에 따르면 중국의 맥주 수출은 2019년 2억 5,532만 달러에서 2023년 4억 5,176만 달러에 달했습니다. 2023년 중국으로부터의 맥주 수출은 2022년에 비해 약 38%의 현저한 상승에 이르렀습니다.
- 바쁜 소비자의 일의 스케줄이나 앉아 경향이 있는 라이프 스타일에 의해 커피, 녹차, 홍차 등의 RTD(레디투드링크) 음료의 소비가 증가하고 있는 것이, 일본의 음료 포장 시장을 촉진하고 있습니다. 예를 들어 일본청량음료협회에 따르면 일본의 레디투드링크(RTD) 커피음료 생산량은 2022년 303만kL에 비해 2023년에는 약 314만kL에 달했습니다. 이러한 RTD 음료의 소비 증가는 음료 포장, 특히 금속과 플라스틱에 대한 수요 급증을 일으키고 있습니다.
- 음료 산업에서는 지속가능성에 대한 노력, 이산화탄소 배출량 감소, 소비자 요구 및 동향 변화에 대한 대응 등 혁신적인 포장 제품의 혁신이 끊임없이 확인되고 있습니다. 새로운 가공 기술, 분리 기술, 포장 기술의 개발 등의 이노베이션은 아시아의 음료 포장 성공의 주요 열쇠입니다. 이 시장은, 제품의 확대, 발매, 업그레이드, 지속 가능성등에 의해 성장이 전망되고 있습니다.
- 예를 들어, 2024년 4월 베트남의 유명한 유제품 제조업체인 Nutifood는 이동 중에 소비자의 편의를 우선시하며 SIG DomeMini 카톤 병을 선택했습니다. 이 회사가 Varna 브랜드의 프리미엄 성인용 우유를 SIG의 카톤 병으로 데뷔시키는 결정은 기존의 플라스틱 병으로부터의 전략적 전환을 나타내는 것입니다. DomeMini의 동남아시아 시장에의 등장을 의미할 뿐만 아니라, 보다 지속가능한 포장 접근에 대한 Nutifood의 헌신을 강조하는 것이며, 제품에 대한 플라스틱 비율을 개선하기 위해서 병형 카톤을 채용하고 있습니다.
음료 포장 산업 개요
음료 포장 시장은 세계 진출 기업과 중소기업 모두가 존재하기 때문에 매우 세분화되어 있습니다. 시장 진출 기업은 제품 라인업을 강화하고 지속 가능한 경쟁 우위를 얻기 위해 제휴, 합병, 인수, 제품 혁신, 투자 등의 전략을 채택하고 있습니다.
- 2024년 6월-Coca-Cola India는 유명한 Kinley 브랜드로 100% 재생 PET(rPET)의 1리터 병을 출시했습니다. 이 성공을 바탕으로 이 회사는 지속가능성에 대한 헌신을 더욱 강화하고 250ml와 750ml의 rPET 병인 Coca-Cola를 출시했습니다. 이 친환경 병은 Coca-Cola의 보틀링 파트너인 Moon Beverages Ltd와 SLMG Beverages Ltd와 공동으로 생산됩니다.
- 2024년 4월-포장 솔루션의 세계 공급업체인 Amcor PLC는 100% 포스트 소비자 재활용(PCR) 재료를 사용하여 탄산 음료용 1리터 폴리에틸렌 테레프탈레이트(PET) 병을 출시했습니다. 이 세계 최초의 스톡 옵션은 지속가능성에 대한 헌신과 요구 사항을 충족하기 위해 노력하는 고객을 지원합니다. 100% PCR을 사용한 이 새로운 1리터 스톡 옵션은 소비자 수요 증가와 소비자 재생 이용 제품에 대한 법적 요구 사항을 충족하면서 브랜드에 대한 시장 출시 속도 향상의 이점을 제공합니다.
- 2024년 3월-PepsiCo의 프랜차이즈 보틀러인 Varun Beverages Ltd.가 남아프리카에 본사를 둔 Beverage Company(BevCo)와 그 완전 자회사를 인수했습니다. BevCo는 남아프리카, 레소토, 에스와티니에서 PepsiCo에서 프랜차이즈권을 받았습니다. 또한 나미비아와 보츠와나 판매권을 보유하고 있습니다.
기타 혜택
- 엑셀 형식 시장 예측(ME) 시트
- 3개월간의 애널리스트 서포트
목차
제1장 서론
제2장 조사 방법
제3장 주요 요약
제4장 시장 인사이트
- 시장 개요
- 산업 밸류체인 분석
- 산업의 매력-Porter's Five Forces 분석
- 공급기업의 협상력
- 구매자 및 소비자의 협상력
- 신규 참가업체의 위협
- 대체품의 위협
- 경쟁 기업간 경쟁 관계의 강도
- COVID-19의 음료 포장 산업에 대한 영향 평가
제5장 시장 역학
- 시장 성장 촉진요인
- 코스트 삭감 및 연관된 소형화 등 제품 혁신
- 인구동태 및 라이프스타일의 변화
- 시장의 과제
제6장 시장 세분화
- 재료 유형별
- 제품 유형별
- 용도별
- 탄산음료
- 알코올 음료
- 병 워터
- 우유
- 과일 및 야채 주스
- 에너지 음료
- 식물성 음료
- 기타
- 지역별
- 북미
- 유럽
- 영국
- 독일
- 프랑스
- 이탈리아
- 스페인
- 오스트리아
- 폴란드
- 러시아
- 기타 유럽
- 아시아태평양
- 라틴아메리카
- 중동 및 아프리카
- 아랍에미리트(UAE)
- 사우디아라비아
- 남아프리카
- 기타 중동 및 아프리카
제7장 경쟁 구도
- 기업 프로파일
- OI Glass Inc.(Owens-Illinois Inc.)
- Tetra Laval International SA
- Ball Corporation
- Ardagh Group
- Amcor PLC
- Mondi PLC
- Verallia SA
- Vidrala SA
- Vetropack Holding Ltd
- Crown Holdings Inc.
- Silgan Containers LLC
- CCL Container Inc.
- Berry Global Inc.
- Sonoco Products Company
- Glassworks International Limited
제8장 투자 분석
제9장 시장의 미래
AJY 25.05.02
The Beverage Packaging Market size is estimated at USD 155.14 billion in 2025, and is expected to reach USD 190.12 billion by 2030, at a CAGR of 4.15% during the forecast period (2025-2030).
Key Highlights
- Consumers are increasingly becoming aware of concerns related to sustainability and environmental implications, encouraging beverage companies to focus. Consequently, sustainable and biodegradable packaging, designed to reduce environmental footprints, has surged as a leading trend in beverage packaging, especially for bottlers.
- There has been a significant shift toward sustainability in beverage packaging, with more consumers prioritizing sustainability in the way in which they shop, which has become something consumers expect as standard. This shift toward sustainable solutions is seen in the widespread use of recyclable plastic containers and bottles, which reflects a larger trend toward responsible consumption and production.
- The dynamic lifestyles and the consequent dependence of consumers on packaged beverages are also augmenting the sales of beverage packaging products such as plastic and paper bottles and containers. This trend bolsters the sales of plastic products, owing to their superior barrier properties, convenient format, high-quality printability, and prudent usage of material resources.
- Furthermore, to address rising production costs, manufacturers are exploring cost-reduction strategies. These may include lightweight packaging, streamlining production processes, optimizing supply chains, and adopting new technologies to increase efficiency and reduce waste. This is leading to increased demand for lightweight beverage packaging from beverage manufacturers, with these companies emphasizing minimizing costs without compromising quality or sustainability.
- However, fluctuating raw material prices pose a significant challenge to the beverage packaging market globally. Beverage companies, heavily reliant on materials such as plastic, metal, glass, and paper, face price volatility due to factors like supply chain disruptions and oil price fluctuations contributing to this price instability, directly impacting production costs and subsequently impacting profit margins.
- The COVID-19 outbreak significantly altered consumer behavior, heightening concerns over product hygiene and sustainability. With shoppers' needs evolving, a consumer-centric approach became paramount, especially amid this pandemic. Further, shifts in consumer behavior as the market adapts to the new normal, making the outlook for beverage packaging demand post-pandemic, is expected to further accelerate demand for various beverage packaging products.
Beverage Packaging Market Trends
Bottled Water to Drive the Market
- The beverage industry is one of the pioneers of considerable expansion and technological modernization investments. Packaging water is a complex technical area of the industry. The packaged and bottled water packaging industries are experiencing rapid growth as public awareness of the need for pure drinking water increases.
- Bottled water is considered one of the most consumed beverages due to its convenience. The bottle packaging is also suitable for long-distance transportation of water. Boiling water at home is time-consuming and energy-inefficient. This is anticipated to contribute significantly to the growth of the bottled water packaging market. In emerging markets, it has become a symbol of a healthy lifestyle. According to Krones Group, among the consumption of packed beverages globally, bottled water held its dominance, with a consumption of 506 billion liters globally, which is higher than any other type of beverage.
- There are different types of bottled water, each with different origins, compositions, and processing requirements. Advances in mineral water have led to increased consumption worldwide due to its high benefits and positive health impacts. Growing demand for mineral water from natural sources stored in quality bottles drives the growth rate of the bottled water packaging market.
- The use of glass bottles for water packaging is widespread. However, the hot-fill/hold/cool process had to be applied carefully to avoid breakage of the containers. With rising environmental concerns about plastic wastage, various hospitality businesses, such as hotels, are using glass water bottles. As a move toward this transition, in July 2023, SPLENDOR Water, the provider of mineral water with colloidal gold and silver and natural electrolytes, formed a partnership with Ardagh Glass Packaging North America for glass bottles to serve its consumers with the natural purity of SPLENDOR Water. Such initiatives are expected to further leverage the market for glass water bottles.
- This is due to the significant increase in the number of players and the increasing focus on attractive packaging. Major players' increased spending on advertising and marketing activities to reach many consumers and generate profits is anticipated to complement the market's growth over the forecast period. Moreover, manufacturers are innovating bottled water, such as water infused with water from unscathed glaciers. This is likely to attract new consumers to experience the feel of water to keep up with their hydration, thus driving the bottled water packaging market.
Asia-Pacific to Witness Highest Growth
- The key factors driving future growth are urbanization, youth and their growing share in the workforce, increasing purchasing disposable income, and improved connectivity, particularly in smaller towns. Government directives have brought about new developments in the beverage packaging market. Since packaging waste is deemed toxic to the environment, attempts have been made to curb the amount of waste generated. This has nudged the industry toward recyclable and more sustainable packaging options.
- The Chinese beverage packaging industry has been growing at a rapid pace due to the country's growing economy and increasing middle class with higher purchasing power. The demand for beverage packaging is growing because China's beverage market has experienced considerable growth over the past several years, which has been led by the increasing consumption of beverage and beer exports. For instance, according to China Customs and UN Comtrade data, China's beer exports reached USD 451.76 million in 2023 from USD 255.32 million in 2019. The beer export from China in 2023 reached a notable rise of about 38% over the year 2022.
- The growing consumption of ready-to-drink (RTD) beverages such as coffee, green and black tea, and others due to hectic consumer work schedules and sedentary lifestyles is propelling the market for beverage packaging in Japan. For instance, according to the Japan Soft Drink Association, the production volume of ready-to-drink (RTD) coffee beverages in Japan amounted to around 3.14 million kiloliters in 2023 compared to 3.03 million kiloliters in 2022. This growth in the consumption of RTD beverages is causing a soaring demand for beverage packaging, especially metal and plastic.
- The beverage industry is continuously witnessing innovative packaging product innovations on the grounds of sustainability initiatives, a reduction in carbon footprint, and adapting to changing consumer demands and trends. Innovations such as developing new processing, separation, and packaging technologies are key to Asian beverage packaging success. The market is expected to grow due to product expansion, launch, upgradation, sustainability, and more.
- For instance, in April 2024, Nutifood, a prominent dairy player in Vietnam, opted for the SIG DomeMini carton bottle, prioritizing consumer convenience on the go. The company's decision to debut its premium adult nutrition milk under the Varna brand in SIG's carton packaging signals a strategic shift away from traditional plastic bottles. This move not only marks the arrival of SIG DomeMini in the Southeast Asian market but also underscores Nutifood's commitment to a more sustainable packaging approach, favoring a bottle-shaped carton for an improved plastic-to-product ratio.
Beverage Packaging Industry Overview
The beverage packaging market is highly fragmented due to the presence of both global players and small and medium-sized enterprises. Players in the market are adopting strategies such as partnerships, mergers, acquisitions, product innovations, and investments to enhance their product offerings and gain sustainable competitive advantage.
- June 2024: Coca-Cola India initially introduced a one-liter bottle crafted entirely from 100% recycled PET (rPET) for its renowned Kinley brand. Building on this success, the company furthered its commitment to sustainability by launching Coca-Cola in rPET pack sizes of 250 ml and 750 ml variants. These eco-friendly bottles are being produced in collaboration with Coca-Cola's bottling partners, Moon Beverages Ltd and SLMG Beverages Ltd.
- April 2024: Amcor PLC, a global provider of packaging solutions, launched a one-liter polyethylene terephthalate (PET) bottle for carbonated soft drink use that is made from 100% post-consumer recycled (PCR) content. This first-of-its-kind stock option will support customers as they strive to meet sustainability commitments and requirements. This new one-liter stock option made from 100% PCR helps a brand to benefit from increased speed to market while addressing the increased consumer demand and legislative requirements for post-consumer recycled content.
- March 2024: Varun Beverages Ltd, PepsiCo's franchise bottler, acquired South Africa-based Beverage Company (BevCo) along with its wholly-owned subsidiaries. BevCo holds franchise rights from PepsiCo in South Africa, Lesotho and Eswatini. It also has distribution rights for Namibia and Botswana.
Additional Benefits:
- The market estimate (ME) sheet in Excel format
- 3 months of analyst support
TABLE OF CONTENTS
1 INTRODUCTION
- 1.1 Study Assumption and Market Definition
- 1.2 Scope of the Study
2 RESEARCH METHODOLOGY
3 EXECUTIVE SUMMARY
4 MARKET INSIGHTS
- 4.1 Market Overview
- 4.2 Industry Value Chain Analysis
- 4.3 Industry Attractiveness - Porter's Five Forces Analysis
- 4.3.1 Bargaining Power of Suppliers
- 4.3.2 Bargaining Power of Buyers/Consumers
- 4.3.3 Threat of New Entrants
- 4.3.4 Threat of Substitutes
- 4.3.5 Intensity of Competitive Rivalry
- 4.4 Assessment of the Impact of COVID-19 on the Beverage Packaging Industry
5 MARKET DYNAMICS
- 5.1 Market Drivers
- 5.1.1 Product Innovations like Downsizing Coupled with Cost Reduction
- 5.1.2 Changing Demographic and Lifestyle Factors
- 5.2 Market Challenges
- 5.2.1 Volatile Raw Material Costs
6 MARKET SEGMENTATION
- 6.1 By Material Type
- 6.1.1 Plastic
- 6.1.2 Metal
- 6.1.3 Glass
- 6.1.4 Paperboard
- 6.2 By Product Type
- 6.2.1 Bottles
- 6.2.2 Cans
- 6.2.3 Pouches
- 6.2.4 Cartons
- 6.2.5 Beer Kegs
- 6.3 By Application
- 6.3.1 Carbonated Drinks
- 6.3.2 Alcoholic Beverages
- 6.3.3 Bottled Water
- 6.3.4 Milk
- 6.3.5 Fruit and Vegetable Juices
- 6.3.6 Energy Drinks
- 6.3.7 Plant-based Drinks
- 6.3.8 Other Applications
- 6.4 By Geography
- 6.4.1 North America
- 6.4.1.1 United States
- 6.4.1.2 Canada
- 6.4.2 Europe
- 6.4.2.1 United Kingdom
- 6.4.2.2 Germany
- 6.4.2.3 France
- 6.4.2.4 Italy
- 6.4.2.5 Spain
- 6.4.2.6 Austria
- 6.4.2.7 Poland
- 6.4.2.8 Russia
- 6.4.2.9 Rest of Europe
- 6.4.3 Asia-Pacific
- 6.4.3.1 India
- 6.4.3.2 China
- 6.4.3.3 Japan
- 6.4.3.4 Australia
- 6.4.3.5 Rest of Asia-Pacific
- 6.4.4 Latin America
- 6.4.4.1 Mexico
- 6.4.4.2 Brazil
- 6.4.4.3 Rest of Latin America
- 6.4.5 Middle East and Africa
- 6.4.5.1 United Arab Emirates
- 6.4.5.2 Saudi Arabia
- 6.4.5.3 South Africa
- 6.4.5.4 Rest of Middle East and Africa
7 COMPETITIVE LANDSCAPE
- 7.1 Company Profiles
- 7.1.1 O-I Glass Inc. (Owens-Illinois Inc.)
- 7.1.2 Tetra Laval International SA
- 7.1.3 Ball Corporation
- 7.1.4 Ardagh Group
- 7.1.5 Amcor PLC
- 7.1.6 Mondi PLC
- 7.1.7 Verallia SA
- 7.1.8 Vidrala SA
- 7.1.9 Vetropack Holding Ltd
- 7.1.10 Crown Holdings Inc.
- 7.1.11 Silgan Containers LLC
- 7.1.12 CCL Container Inc.
- 7.1.13 Berry Global Inc.
- 7.1.14 Sonoco Products Company
- 7.1.15 Glassworks International Limited
8 INVESTMENT ANALYSIS
9 FUTURE OF THE MARKET