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태국의 화물 및 물류 시장 :점유율 분석, 산업 동향 및 통계, 성장 예측(2025-2030년)

Thailand Freight and Logistics - Market Share Analysis, Industry Trends & Statistics, Growth Forecasts (2025 - 2030)

발행일: | 리서치사: Mordor Intelligence | 페이지 정보: 영문 | 배송안내 : 2-3일 (영업일 기준)

    
    
    




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태국의 화물 및 물류 시장 규모는 2025년 533억 8,000만 달러로 추정되며, 2030년에는 721억 9,000만 달러에 도달할 것으로 예측되며, 예측 기간 중(2025-2030년) CAGR 6.22%로 성장할 것으로 예측됩니다.

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운송 부문의 GDP 기여율 상승으로 화물시장 투자 기회 증가

  • 2023년 태국 정부는 2,900억 바트(88억 달러) 상당의 동부 항공 도시 프로젝트를 시작했습니다. 이것은 라용의 베트남 전쟁으로 거슬러 올라가는 시설인 우타파오 공항을 세계 항공 허브로 변모시키는 것입니다. 업그레이드된 공항은 돈므앙 공항과 수완나품 공항과 연결됩니다. 1,040 헥타르에 이르는 이 프로젝트에는 새로운 터미널의 건설과 화물 자유무역지역의 설립이 포함됩니다.
  • 태국은 2030년까지 연간 생산 대수 250만대의 약 30%를 EV로 전환하는 것을 목표로 하고 있으며, EV 제조에 대한 투자와 전환을 촉진하기 위한 인센티브를 준비하고 있습니다. 태국은 전기자동차 연구개발센터를 설립하는 업체들에게 우대조치와 세제우대조치를 제공할 계획으로 지역의 EV 프론트 러너로서 초기 성공을 이루려고 하고 있습니다. 중국의 다양한 자동차 제조업체들이 태국의 새로운 생산 시설에 14억 4,000만 달러의 투자를 약속하고 있으며, BYD는 연간 15만 대의 EV를 생산하기 위해 약 5억 달러를 투자하고 있습니다.

태국 화물 및 물류 시장 동향

태국의 운송 및 보관 부문은 2022년 국제무역과 전자상거래에 견인되어 성장을 이뤘습니다.

  • 2023년 경제 성장률은 떨어졌고 정부는 경기자극책으로 FDI와 관광을 뒷받침해 태국이 특히 전기 트럭의 제조거점이 되는 데 기여했습니다. 게다가 2023년 최종 결정된 'EV 3.5 패키지'에서는 차량 1대당 2,889.23 달러의 구매 보조금이 감액되어 이 분야의 GDP 공헌을 더욱 뒷받침합니다.
  • 2024년 2월 운수부는 국가 인프라를 강화하기 위해 2025년 말까지 약 150개의 운송 프로젝트에 188억 3,000만 달러를 투자할 계획을 발표했습니다. 2024년에는 64개 프로젝트가 시작되었으며 31개 프로젝트(112억 3,000만 달러 상당)가 진행 중입니다. 2025년에는 57개의 신규 프로젝트가 계획되어 있어 총액은 75억 9,000만 달러에 이릅니다. 이러한 구상에는 18개의 고속도로 프로젝트, 9개의 철도 프로젝트, 지역 항만 개발 계획이 포함되며, 이들 모두는 미래의 운송 및 저장 부문의 GDP에 대한 기여를 강화하는 것을 목표로 합니다.

연료비 보조를 위한 2023년 국가기금으로 23억 5,000만 달러가 각의 결정되었습니다.

  • 태국 정부는 세계 원유 가격 상승의 영향을 완화하기 위해 2022년 2월부터 디젤 소비세를 면제하기로 결정했지만, 이로 인해 정부는 45억 6,000만 달러의 세입을 잃게 되었습니다. 2022년 2월부터 2024년 3월까지 국내 디젤 가격을 리터당 1.01달러 전후로 유지하는 데 면세와 기금을 통한 디젤 가격 보조가 중요한 역할을 했습니다. 세계 원유 가격 하락으로 디젤 가격은 2023년 2월 이후 서서히 하락해 리터당 0.92달러에 달했습니다. 태국 정부는 고인플레이션과의 싸움 속에서 연료비 보조를 위한 국가기금으로 2023년에도 23억 5,000만 달러의 신규 차입을 각의 결정했습니다.
  • 경제 성장의 둔화가 예상에도 불구하고 태국의 정유 수요, 특히 제트연료 수요는 2024년에 증가할 것으로 예상됩니다. 제트 연료 소비량은 2023년 1,350만 LD에서 24.2% 증가한 1일 평균 1,680만 LD가 될 것으로 예측됩니다. 디젤, 가솔린, 가소홀은 현재 국가의 가격 보조 제도의 대상입니다. 또한 2024년에는 LNG 가격 하락이 예상되고 발전소 경영자는 중유에 대한 의존도를 낮출 것입니다.

태국 화물 및 물류 산업 개요

태국의 화물 및 물류 시장은 단편화되고 있으며, 이 시장의 주요 기업은 독일 Deutsche Bahn AG (DB Schenker 포함), DHL Group, FedEx, JWD Group and United Parcel Service of America, Inc.(UPS)의 5개 기업입니다(알파벳순).

기타 혜택:

  • 엑셀 형식 시장 예측(ME) 시트
  • 3개월간의 애널리스트 서포트

목차

제1장 주요 요약과 주요 조사 결과

제2장 보고서 제안

제3장 소개

  • 조사의 전제조건과 시장 정의
  • 조사 범위
  • 조사 방법

제4장 주요 산업 동향

  • 인구동태
  • 경제 활동별 GDP 분포
  • 경제활동별 GDP 성장률
  • 인플레이션율
  • 경제성과 및 프로파일
    • 전자상거래 산업의 동향
    • 제조업의 동향
  • 운수 및 창고업의 GDP
  • 수출 동향
  • 수입 동향
  • 연료 가격
  • 트럭 운송 비용
  • 유형별 트럭 보유 대수
  • 물류 실적
  • 주요 트럭 공급업체
  • 모달 점유율
  • 해상화물 능력
  • 정기선의 접속성
  • 기항지와 퍼포먼스
  • 운임 동향
  • 화물 톤수의 동향
  • 인프라
  • 규제 프레임워크(도로 및 철도)
    • 태국
  • 규제 프레임워크(해상 및 항공)
    • 태국
  • 밸류체인과 유통채널 분석

제5장 시장 세분화

  • 최종 사용자 산업
    • 농업, 어업, 임업
    • 건설업
    • 제조업
    • 석유 및 가스, 광업, 채석업
    • 도매·소매업
    • 기타
  • 물류 기능
    • CEP(Courier, Express, and Parcel)
      • 목적지별
      • 국내
      • 국제
    • 화물
      • 수송 모드별
      • 항공
      • 해상 및 내륙 수로
      • 기타
    • 화물
      • 수송수단별
      • 항공
      • 파이프라인
      • 철도
      • 도로
      • 해상 및 내륙 수로
    • 창고 보관
      • 온도 관리별
      • 온도 관리 없음
      • 온도 관리
    • 기타 서비스

제6장 경쟁 구도

  • 주요 전략 동향
  • 시장 점유율 분석
  • 기업 상황
  • 기업 프로파일
    • Deutsche Bahn AG(including DB Schenker)
    • DHL Group
    • DSV A/S(De Sammensluttede Vognmaend af Air and Sea)
    • FedEx
    • JWD Group
    • Kuehne Nagel
    • ProFreight Group
    • Sub Sri Thai Public Company Ltd.
    • Toyota Tsusho Corporation(including Toyota Tsusho Thai Holdings Co., Ltd.)
    • Triple I Logistics Public Company Ltd.
    • United Parcel Service of America, Inc.(UPS)
    • WICE Logistics Public Company Ltd.

제7장 CEO에 대한 주요 전략적 질문

제8장 부록

  • 세계 개요
    • 개요
    • Porter's Five Forces 분석 프레임워크
    • 세계의 밸류체인 분석
    • 시장 역학(시장 성장 촉진요인, 억제요인, 기회)
    • 기술의 진보
  • 정보원과 참고문헌
  • 도표 목록
  • 주요 인사이트
  • 데이터 팩
  • 용어집
  • 환율
JHS 25.04.01

The Thailand Freight and Logistics Market size is estimated at 53.38 billion USD in 2025, and is expected to reach 72.19 billion USD by 2030, growing at a CAGR of 6.22% during the forecast period (2025-2030).

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Rising GDP contribution of the transport sector increases investment opportunities in the freight market

  • In 2023, the Thai government initiated the Eastern Aviation City project worth THB 290 billion (USD 8.8 billion). This involves the transformation of U-Tapao Airport, a facility dating back to the Vietnam War in Rayong, into a global aviation hub. The upgraded airport will be linked to Don Muang Airport and Suvarnabhumi Airport. Spanning 1,040 hectares, the project encompasses the construction of a new terminal and the establishment of a cargo-free trade zone.
  • Thailand aims to convert about 30% of its annual production of 2.5 million vehicles into EVs by 2030 and is preparing incentives to encourage more investment and conversion into EV manufacturing. Thailand plans to provide incentives and tax breaks for manufacturers setting up electric vehicle R&D centers as it seeks to build on early success as a regional EV frontrunner. Various Chinese automobile manufacturers have committed to invest USD 1.44 billion in new production facilities in Thailand, with BYD investing nearly USD 500 million to produce 150,000 EVs a year.

Thailand Freight and Logistics Market Trends

Thailand's transport and storage sector experienced growth in 2022 driven by international trade and e-commerce

  • Despite a decline in economic growth in 2023, the government boosted FDI and tourism to act as economic stimulus and contribute towards Thailand becoming a manufacturing hub especially for electric trucks. Furthermore, the recently finalized "EV 3.5 package" in 2023 offers a reduced purchase subsidy of USD 2,889.23 per vehicle, further supporting GDP contribution from the sector.
  • In February 2024, the Transport Ministry announced plans to invest USD 18.83 billion in around 150 transport projects by the end of 2025 to enhance the country's infrastructure. In 2024, 64 projects will commence, with an additional 31 projects valued at USD 11.23 billion in the pipeline. For 2025, there are 57 new projects planned, totaling USD 7.59 billion. These initiatives include 18 motorway projects, 9 railway projects, and plans for regional port development, all aimed at bolstering the transport and storage sector's contribution to GDP in the future.

USD 2.35 billion was approved by Thailand's cabinet for the 2023 state fund to subsidize fuel costs

  • The Thai government decided to waive the diesel excise tax from February 2022 to relieve the impact of the global oil price surge, but this led the government to lose USD 4.56 billion in revenue. The tax exemption and the diesel price subsidy under the fund played a key role in keeping the domestic diesel price at around USD 1.01 a liter since Feb 2022 till March 2024. The diesel price has gradually fallen since February 2023 to USD 0.92 a liter in response to declining global oil prices. Thailand's cabinet approved another USD 2.35 billion of new borrowing in 2023 for a state fund to subsidize fuel costs as the government battles high inflation.
  • Despite an anticipated sluggish economic growth, demand for refined oil in Thailand, particularly jet fuel, is predicted to rise in 2024. Jet fuel consumption is forecasted to grow by 24.2% to an average of 16.8 million litres per day (MLD), up from 13.5 MLD in 2023. Diesel, gasoline, and gasohol are currently part of a state price subsidy program. Additionally, LNG prices are expected to decrease in 2024, leading power plant operators to rely less on fuel oil.

Thailand Freight and Logistics Industry Overview

The Thailand Freight and Logistics Market is fragmented, with the major five players in this market being Deutsche Bahn AG (including DB Schenker), DHL Group, FedEx, JWD Group and United Parcel Service of America, Inc. (UPS) (sorted alphabetically).

Additional Benefits:

  • The market estimate (ME) sheet in Excel format
  • 3 months of analyst support

TABLE OF CONTENTS

1 EXECUTIVE SUMMARY & KEY FINDINGS

2 REPORT OFFERS

3 INTRODUCTION

  • 3.1 Study Assumptions & Market Definition
  • 3.2 Scope of the Study
  • 3.3 Research Methodology

4 KEY INDUSTRY TRENDS

  • 4.1 Demographics
  • 4.2 GDP Distribution By Economic Activity
  • 4.3 GDP Growth By Economic Activity
  • 4.4 Inflation
  • 4.5 Economic Performance And Profile
    • 4.5.1 Trends in E-Commerce Industry
    • 4.5.2 Trends in Manufacturing Industry
  • 4.6 Transport And Storage Sector GDP
  • 4.7 Export Trends
  • 4.8 Import Trends
  • 4.9 Fuel Price
  • 4.10 Trucking Operational Costs
  • 4.11 Trucking Fleet Size By Type
  • 4.12 Logistics Performance
  • 4.13 Major Truck Suppliers
  • 4.14 Modal Share
  • 4.15 Maritime Fleet Load Carrying Capacity
  • 4.16 Liner Shipping Connectivity
  • 4.17 Port Calls And Performance
  • 4.18 Freight Pricing Trends
  • 4.19 Freight Tonnage Trends
  • 4.20 Infrastructure
  • 4.21 Regulatory Framework (Road and Rail)
    • 4.21.1 Thailand
  • 4.22 Regulatory Framework (Sea and Air)
    • 4.22.1 Thailand
  • 4.23 Value Chain & Distribution Channel Analysis

5 MARKET SEGMENTATION (includes 1. Market value in USD for all segments 2. Market volume for select segments viz. freight transport, CEP (courier, express, and parcel) and warehousing & storage 3. Forecasts up to 2030 and analysis of growth prospects)

  • 5.1 End User Industry
    • 5.1.1 Agriculture, Fishing, and Forestry
    • 5.1.2 Construction
    • 5.1.3 Manufacturing
    • 5.1.4 Oil and Gas, Mining and Quarrying
    • 5.1.5 Wholesale and Retail Trade
    • 5.1.6 Others
  • 5.2 Logistics Function
    • 5.2.1 Courier, Express, and Parcel (CEP)
      • 5.2.1.1 By Destination Type
      • 5.2.1.1.1 Domestic
      • 5.2.1.1.2 International
    • 5.2.2 Freight Forwarding
      • 5.2.2.1 By Mode Of Transport
      • 5.2.2.1.1 Air
      • 5.2.2.1.2 Sea and Inland Waterways
      • 5.2.2.1.3 Others
    • 5.2.3 Freight Transport
      • 5.2.3.1 By Mode Of Transport
      • 5.2.3.1.1 Air
      • 5.2.3.1.2 Pipelines
      • 5.2.3.1.3 Rail
      • 5.2.3.1.4 Road
      • 5.2.3.1.5 Sea and Inland Waterways
    • 5.2.4 Warehousing and Storage
      • 5.2.4.1 By Temperature Control
      • 5.2.4.1.1 Non-Temperature Controlled
      • 5.2.4.1.2 Temperature Controlled
    • 5.2.5 Other Services

6 COMPETITIVE LANDSCAPE

  • 6.1 Key Strategic Moves
  • 6.2 Market Share Analysis
  • 6.3 Company Landscape
  • 6.4 Company Profiles (includes Global Level Overview, Market Level Overview, Core Business Segments, Financials, Headcount, Key Information, Market Rank, Market Share, Products and Services, and Analysis of Recent Developments).
    • 6.4.1 Deutsche Bahn AG (including DB Schenker)
    • 6.4.2 DHL Group
    • 6.4.3 DSV A/S (De Sammensluttede Vognmaend af Air and Sea)
    • 6.4.4 FedEx
    • 6.4.5 JWD Group
    • 6.4.6 Kuehne+Nagel
    • 6.4.7 ProFreight Group
    • 6.4.8 Sub Sri Thai Public Company Ltd.
    • 6.4.9 Toyota Tsusho Corporation (including Toyota Tsusho Thai Holdings Co., Ltd.)
    • 6.4.10 Triple I Logistics Public Company Ltd.
    • 6.4.11 United Parcel Service of America, Inc. (UPS)
    • 6.4.12 WICE Logistics Public Company Ltd.

7 KEY STRATEGIC QUESTIONS FOR FREIGHT AND LOGISTICS CEOS

8 APPENDIX

  • 8.1 Global Overview
    • 8.1.1 Overview
    • 8.1.2 Porter's Five Forces Framework
    • 8.1.3 Global Value Chain Analysis
    • 8.1.4 Market Dynamics (Market Drivers, Restraints & Opportunities)
    • 8.1.5 Technological Advancements
  • 8.2 Sources & References
  • 8.3 List of Tables & Figures
  • 8.4 Primary Insights
  • 8.5 Data Pack
  • 8.6 Glossary of Terms
  • 8.7 Currency Exchange Rate
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