시장보고서
상품코드
1687300

앵커 및 그라우트 시장(2025-2030년) : 시장 점유율 분석, 산업 동향 및 통계, 성장 예측

Anchors and Grouts - Market Share Analysis, Industry Trends & Statistics, Growth Forecasts (2025 - 2030)

발행일: | 리서치사: Mordor Intelligence | 페이지 정보: 영문 | 배송안내 : 2-3일 (영업일 기준)

    
    
    




■ 보고서에 따라 최신 정보로 업데이트하여 보내드립니다. 배송일정은 문의해 주시기 바랍니다.

앵커 및 그라우트 시장 규모는 2024년 19억 7,000만 달러에서 2030년에는 28억 8,000만 달러에 이를 것으로 예측되며, 예측 기간(2024-2030년) 동안 CAGR 6.51%로 성장할 것으로 예측됩니다.

Anchors and Grouts-Market-IMG1

아시아태평양은 경제 성장과 해외 직접 투자 유치에 주력하고 있으며 시장 성장에 영향을 미칠 것으로 예상

  • 2022년 세계 앵커 및 그라우트 시장은 주로 2%에 달하는 세계 인프라 지출 증가로 견인되어 현저한 5.1% 증가를 기록하였습니다. 이와는 대조적으로, 다른 부문에서는 마이너스 성장률을 기록하였습니다. 2023년에는 상업 및 주택 부문의 높은 성장률이 예상되기 때문에 시장은 2022년부터 5.3% 증가를 기록할 것으로 추정됩니다.
  • 각국 시장가치의 주요 공헌 부문으로서 주택부문은 세계적으로 지배적인 지위를 차지하고 있습니다. 예를 들어, 2022년에는 아시아태평양이 31%, 유럽이 36%의 점유율을 차지하였습니다. 아시아태평양과 일부 유럽 국가에서는 하드우드나 라미네이트와는 대조적으로 주택에서는 타일, 대리석, 석재 바닥재가 인기를 얻으면서 지역별 가치 상승에 기여하고 있습니다.
  • 상업용 빌딩은 타일의 눈금, 균열 수리, 볼트 및 울타리 지지대 고정 등 다양한 용도로 앵커와 그라우트를 널리 사용합니다. 많은 업무용 고층 빌딩에는 사무실, 호텔, 소매점 등의 상업 공간이 있기 때문에 이 분야의 앵커 및 그라우트 소비는 다른 부문을 압도하고 있습니다.
  • 아시아태평양은 앵커 및 그라우트 시장 중에서도 특히 산업 및 시설 부문에서 큰 성장이 예상됩니다. 이 성장은 경제를 강화하고 해외 투자를 불러일으키기 위해 제조업, 교육, 의료 분야의 확대에 전략적으로 집중한 결과입니다. 그 결과, 산업 및 시설 섹터가 가장 급성장하여 2023년부터 2030년까지의 CAGR은 7.18%를 나타낼 것으로 예측되고 있습니다.

아시아태평양 국가의 대부분에서 앵커 및 그라우트 수요가 급성장하여 시장 성장에 영향

  • 전 세계적으로 2022년 앵커 및 그라우트 소비는 유럽에서 가장 높은 성장률을 보였으며 전년 대비 8.19% 증가했습니다. 2023년에는 북미가 2022년 대비 6.43% 가까이 증가하였고 세계적 규모의 앵커 및 그라우트 수요 증가로 유럽을 추월할 것으로 예상됩니다.
  • 앵커 및 그라우트 시장은 아시아태평양 수요가 가장 많았으며 주로 중국이 2022년 세계 수요의 32%를 차지했습니다. 이 지역 시장에 있어서 다른 주요 국가는 일본과 인도로, 2022년의 이 지역의 총 수요의 18% 가까이를 차지하였습니다. 또한 일본은 예측 기간(2023-2030년)에 CAGR 8.09%로 성장을 지속하여 이 지역에서 가장 높은 수요 성장을 기록할 전망입니다.
  • 유럽은 아시아태평양에 이어 세계 최대의 앵커 및 그라우트 시장입니다. 독일, 프랑스, 영국은 이 지역에서 가장 중요한 시장 국가입니다. 2022년 유럽의 총 수요에서 차지하는 점유율은 40%였습니다. 이 지역에서는 주택 및 상업용 최종 용도 부문이 앵커 및 그라우트의 60% 이상을 소비합니다. 이탈리아 수요는 이 지역에서 가장 급성장하여 예측 기간 중 CAGR 6.18%를 기록할 전망입니다.
  • 중국, 일본, 한국은 앵커 및 그라우트 세계 수요에서 각각 8.09%, 7.79%, 7.58%로 가장 높은 CAGR을 나타낼 것으로 예상됩니다. 이러한 이유로 앵커 및 그라우트 수요는 아시아태평양에서 가장 빠른 속도로 성장하며 예측 기간 동안 CAGR 7.59%를 나타낼 것으로 예상됩니다.

세계 앵커 및 그라우트 시장 동향

아시아태평양에서 대규모 업무용 빌딩 건설 프로젝트가 급증하고 세계적으로 상업 건설 분야 바닥면적 증가

  • 2022년 세계 상업 건축 분야의 신설 바닥면적은 전년 대비 0.15%의 소폭 성장을 이루었습니다. 유럽 시장은 2030년 이산화탄소 배출 목표에 맞추어 에너지 효율적인 오피스 빌딩을 추진하는 움직임이 원동력입니다. 직원의 사무실 복귀에 따라 유럽 기업은 임대 계약을 재개하고 2022년에는 450만 평방 피트의 신규 오피스 건설을 달성했습니다. 이 기세는 2023년에도 계속되었고 세계 성장률은 4.26%로 예측되고 있습니다.
  • COVID-19의 유행은 노동력과 자재 부족 현상을 일으켜 상업시설 건설 프로젝트의 취소와 지연을 초래했습니다. 그러나 폐쇄가 완화되고 건설활동이 재개됨에 따라 2021년 세계 상업시설의 신설 바닥면적은 11.11% 급증하였고 아시아태평양이 20.98%의 성장률로 선도했습니다.
  • 향후 세계 상업시설의 신설 바닥면적의 CAGR은 4.56%로 예상됩니다. 아시아태평양의 CAGR은 5.16%로 예측되며 다른 지역을 능가할 것으로 예상됩니다. 이 성장의 원동력은 중국, 인도, 한국, 일본에서의 상업시설 건설 프로젝트의 활성화입니다. 특히 베이징, 상하이, 홍콩, 타이베이 등 중국의 주요 도시에서는 A급 사무실 공간 건설이 가속화되고 있습니다. 또한 인도에서는 2023년부터 2025년에 걸쳐 상위 7개 도시에서 약 2,325만 평방 피트에 이르는 약 60개의 쇼핑몰이 오픈할 예정입니다. 아시아태평양 전역의 이러한 노력을 합산하면 2030년까지 상업시설의 신설 바닥면적은 2022년 대비 15억 6,000만 평방피트 증가할 것으로 예상됩니다.

세계 주택 부문을 뒷받침하는 저렴한 주택 계획에 대한 정부 투자 증가로 남미 주택 건설이 가장 빠르게 성장할 것으로 추정됩니다.

  • 2022년 세계 주택건축의 신설 바닥면적은 2021년 대비 약 2억 8,900만 평방피트 감소했습니다. 이는 토지 부족, 노동력 부족, 건축자재 가격의 지속 불가능한 급등으로 인한 주택 위기 때문입니다. 이 위기는 아시아태평양에 심각한 영향을 미쳤으며, 2022년 신설 바닥면적은 2021년 대비 5.39% 감소했습니다. 그러나 2023년에는 2030년까지 30억 명을 수용할 수 있는 저렴한 주택을 새로 건설하기 위한 자금을 조달할 수 있는 정부 투자로 세계 신설 바닥면적은 2022년 대비 3.31% 증가할 것으로 예측되어 보다 밝은 전망이 기대됩니다.
  • COVID-19의 유행은 경기 감속을 일으켜, 그 때문에 많은 주택 건설 프로젝트가 중지 또는 연기되었고 2020년 세계의 신설 바닥면적은 2019년에 비해 4.79% 감소했습니다. 2021년에 규제가 해제되면서 주택 프로젝트에 대한 수요가 해방되어 신설 바닥면적은 2020년 대비 11.22% 증가했으며, 유럽이 18.28%로 가장 높은 성장세를 보였고 남미가 2021년에 2020년 대비 17.36% 증가했습니다.
  • 세계의 주택용 신설 바닥면적은 예측 기간 동안 CAGR 3.81%로 성장을 지속할 전망이며 남미가 가장 높은 CAGR 4.05%로 성장할 것으로 예측됩니다. 브라질 정부는 2023년 Minha Casa Minha Vida 정책을 발표하여 저소득 가구에 저렴한 주택을 제공하기 위해 19억 8,000만 달러의 투자를 계획하였습니다. 칠레도 2023년에 FOGAES 정책을 발표하였으며 초기 투자액은 5,000만 달러입니다.

앵커 및 그라우트 산업 개요

앵커 및 그라우트 시장은 적당히 통합되어 상위 5개 기업에서 54.10%를 차지합니다. 이 시장 주요 기업은 MAPEI SpA, MBCC Group, RPM International Inc., Saint-Gobain and Sika AG(알파벳순) 등이 있습니다.

기타 혜택

  • 엑셀 형식 시장 예측(ME) 시트
  • 3개월의 애널리스트 서포트

목차

제1장 주요 요약과 주요 조사 결과

제2장 보고서 제안

제3장 소개

  • 조사의 전제조건과 시장 정의
  • 조사 범위
  • 조사 방법

제4장 주요 산업 동향

  • 최종 용도 분야의 동향
    • 상업
    • 산업 및 시설
    • 인프라
    • 주택
  • 주요 인프라 프로젝트(현재 및 계획)
  • 규제 프레임워크
  • 밸류체인과 유통채널 분석

제5장 시장 세분화

  • 최종 용도 분야
    • 상업
    • 산업 및 시설
    • 인프라
    • 주택
  • 서브제품
    • 시멘트계 고정재
    • 수지 고정
      • 기술별
      • 에폭시 그라우트
      • 폴리우레탄(PU) 그라우트
    • 기타 유형
  • 지역별
    • 아시아태평양
      • 국가별
      • 호주
      • 중국
      • 인도
      • 인도네시아
      • 일본
      • 말레이시아
      • 한국
      • 태국
      • 베트남
      • 기타 아시아태평양
    • 유럽
      • 국가별
      • 프랑스
      • 독일
      • 이탈리아
      • 러시아
      • 스페인
      • 영국
      • 기타 유럽
    • 중동 및 아프리카
      • 국가별
      • 사우디아라비아
      • 아랍에미리트(UAE)
      • 기타 중동 및 아프리카
    • 북미
      • 국가별
      • 캐나다
      • 멕시코
      • 미국
    • 남미
      • 국가별
      • 아르헨티나
      • 브라질
      • 기타 남미

제6장 경쟁 구도

  • 주요 전략 동향
  • 시장 점유율 분석
  • 기업 상황
  • 기업 프로파일
    • Ardex Group
    • Arkema
    • Don Construction Products Ltd.
    • Fosroc, Inc.
    • LATICRETE International, Inc.
    • MAPEI SpA
    • MBCC Group
    • RPM International Inc.
    • Saint-Gobain
    • Sika AG

제7장 CEO를 위한 주요 전략적 질문

제8장 부록

  • 세계 개요
    • 개요
    • Porter's Five Forces 분석 프레임워크(산업 매력도 분석)
    • 세계의 밸류체인 분석
    • 시장 역학(DROs)
  • 정보원과 참고문헌
  • 도표 일람
  • 주요 인사이트
  • 데이터 팩
  • 용어집
CSM 25.04.07

The Anchors and Grouts Market size is estimated at 1.97 billion USD in 2024, and is expected to reach 2.88 billion USD by 2030, growing at a CAGR of 6.51% during the forecast period (2024-2030).

Anchors and Grouts - Market - IMG1

The Asia-Pacific is focusing on economic growth and attracting foreign direct investments, which is expected to influence the market's growth

  • In 2022, the global anchors and grouts market saw a notable 5.1% surge in value, primarily driven by a 2% uptick in global infrastructure spending. In contrast, other sectors witnessed either marginal or negative growth rates. Due to the high growth rates expected from the commercial and residential sectors in 2023, the market was estimated to register a 5.3% increase from 2022.
  • As a major contributor to the market's value across nations, the residential sector holds a dominant position globally. For instance, in 2022, Asia-Pacific and Europe accounted for value shares of 31% and 36%, respectively. The preference for tile, marble, or stone flooring in residential buildings, as opposed to hardwood or laminate, prevalent in Asia-Pacific and certain European nations, contributes to the higher regional values.
  • Commercial buildings extensively employ anchors and grouts for various applications, including tile joint filling, crack repairs, and anchoring bolts or fence posts. Given that many high-rise non-residential buildings house commercial spaces like offices, hotels, and retail outlets, the sector's consumption of anchors and grouts surpasses others.
  • The Asia-Pacific region is poised for significant growth in the anchors and grouts market, particularly in the industrial & institutional sector. The growth can be attributed to a strategic focus on expanding manufacturing, education, and healthcare sectors to bolster the economy and attract foreign investments. As a result, the industrial & institutional sector is projected to witness the fastest growth, recording a CAGR of 7.18% from 2023 to 2030.

Fast-paced growth in the demand for anchors and grouts in most Asia-Pacific countries to influence the market's growth

  • Globally, the consumption of anchors and grouts in 2022 witnessed the highest growth in Europe, increasing by 8.19% compared to the previous year. In 2023, North America was expected to overtake Europe in terms of growth in demand for anchors and grouts at a global scale by nearly 6.43% compared to 2022.
  • The anchors and grouts market witnessed the most demand from the Asia-Pacific, primarily owing to China, which accounted for 32% of the global demand in 2022. Other significant countries for the market in the region are Japan and India, collectively accounting for nearly 18% of the total demand in the region in 2022. Furthermore, Japan is poised to witness the highest growth in demand in the region, recording a CAGR of 8.09% during the forecast period (2023-2030).
  • Europe is the largest market globally after the Asia-Pacific for anchors and grouts. Germany, France, and the United Kingdom are the most significant countries in the region for the market. Together, they held a share of 40% in terms of the total demand in Europe in 2022. The residential and commercial end-use sectors consume more than 60% of the anchors and grouts in the region. The demand in Italy is poised to grow the fastest in the region, recording a CAGR of 6.18% during the forecast period.
  • China, Japan, and South Korea are expected to record the highest CAGRs of 8.09%, 7.79%, and 7.58%, respectively, in terms of the demand for anchors and grouts globally. Owing to this, the demand for anchors and grouts is expected to grow at the fastest rate in Asia-Pacific, recording a CAGR of 7.59% during the forecast period.

Global Anchors and Grouts Market Trends

Asia-Pacific's surge in large-scale office building projects is set to elevate the global floor area dedicated to commercial construction

  • In 2022, the global new floor area for commercial construction witnessed a modest growth of 0.15% from the previous year. Europe stood out with a significant surge of 12.70%, driven by a push for high-energy-efficient office buildings to align with its 2030 carbon emission targets. As employees returned to offices, European companies, resuming lease decisions, spurred the construction of 4.5 million square feet of new office space in 2022. This momentum is poised to persist in 2023, with a projected global growth rate of 4.26%.
  • The COVID-19 pandemic caused labor and material shortages, leading to cancellations and delays in commercial construction projects. However, as lockdowns eased and construction activities resumed, the global new floor area for commercial construction surged by 11.11% in 2021, with Asia-Pacific taking the lead with a growth rate of 20.98%.
  • Looking ahead, the global new floor area for commercial construction is set to achieve a CAGR of 4.56%. Asia-Pacific is anticipated to outpace other regions, with a projected CAGR of 5.16%. This growth is fueled by a flurry of commercial construction projects in China, India, South Korea, and Japan. Notably, major Chinese cities like Beijing, Shanghai, Hong Kong, and Taipei are gearing up for an uptick in Grade A office space construction. Additionally, India is set to witness the opening of approximately 60 shopping malls, spanning 23.25 million square feet, in its top seven cities between 2023 and 2025. Collectively, these endeavors across Asia-Pacific are expected to add a staggering 1.56 billion square feet to the new floor area for commercial construction by 2030, compared to 2022.

South America's estimated fastest growth in residential constructions due to increasing government investments in schemes for affordable housing to boost the global residential sector

  • In 2022, the global new floor area for residential construction declined by around 289 million square feet compared to 2021. This can be attributed to the housing crisis generated due to the shortage of land, labor, and unsustainably high construction materials prices. This crisis severely impacted Asia-Pacific, where the new floor area declined 5.39% in 2022 compared to 2021. However, a more positive outlook is expected in 2023 as the global new floor area is predicted to grow by 3.31% compared to 2022, owing to government investments that can finance the construction of new affordable homes capable of accommodating 3 billion people by 2030.
  • The COVID-19 pandemic caused an economic slowdown, due to which many residential construction projects got canceled or delayed, and the global new floor area declined by 4.79% in 2020 compared to 2019. As the restrictions were lifted in 2021 and pent-up demand for housing projects was released, new floor area grew 11.22% compared to 2020, with Europe having the highest growth of 18.28%, followed by South America, which rose 17.36% in 2021 compared to 2020.
  • The global new floor area for residential construction is expected to register a CAGR of 3.81% during the forecast period, with South America predicted to develop at the fastest CAGR of 4.05%. Schemes and initiatives like the Minha Casa Minha Vida in Brazil announced in 2023 with a few regulatory changes, for which the government plans an investment of USD 1.98 billion to provide affordable housing units for low-income families, and the FOGAES in Chile also publicized in 2023, with an initial investment of USD 50 million, are aimed at providing mortgage loans to families for affordable housing and will encourage the construction of new residential units.

Anchors and Grouts Industry Overview

The Anchors and Grouts Market is moderately consolidated, with the top five companies occupying 54.10%. The major players in this market are MAPEI S.p.A., MBCC Group, RPM International Inc., Saint-Gobain and Sika AG (sorted alphabetically).

Additional Benefits:

  • The market estimate (ME) sheet in Excel format
  • 3 months of analyst support

TABLE OF CONTENTS

1 EXECUTIVE SUMMARY & KEY FINDINGS

2 REPORT OFFERS

3 INTRODUCTION

  • 3.1 Study Assumptions & Market Definition
  • 3.2 Scope of the Study
  • 3.3 Research Methodology

4 KEY INDUSTRY TRENDS

  • 4.1 End Use Sector Trends
    • 4.1.1 Commercial
    • 4.1.2 Industrial and Institutional
    • 4.1.3 Infrastructure
    • 4.1.4 Residential
  • 4.2 Major Infrastructure Projects (current And Announced)
  • 4.3 Regulatory Framework
  • 4.4 Value Chain & Distribution Channel Analysis

5 MARKET SEGMENTATION (includes market size, forecasts up to 2030 and analysis of growth prospects.)

  • 5.1 End Use Sector
    • 5.1.1 Commercial
    • 5.1.2 Industrial and Institutional
    • 5.1.3 Infrastructure
    • 5.1.4 Residential
  • 5.2 Sub Product
    • 5.2.1 Cementitious Fixing
    • 5.2.2 Resin Fixing
      • 5.2.2.1 By Technology
      • 5.2.2.1.1 Epoxy Grout
      • 5.2.2.1.2 Polyurethane (PU) Grout
    • 5.2.3 Other Types
  • 5.3 Region
    • 5.3.1 Asia-Pacific
      • 5.3.1.1 By Country
      • 5.3.1.1.1 Australia
      • 5.3.1.1.2 China
      • 5.3.1.1.3 India
      • 5.3.1.1.4 Indonesia
      • 5.3.1.1.5 Japan
      • 5.3.1.1.6 Malaysia
      • 5.3.1.1.7 South Korea
      • 5.3.1.1.8 Thailand
      • 5.3.1.1.9 Vietnam
      • 5.3.1.1.10 Rest of Asia-Pacific
    • 5.3.2 Europe
      • 5.3.2.1 By Country
      • 5.3.2.1.1 France
      • 5.3.2.1.2 Germany
      • 5.3.2.1.3 Italy
      • 5.3.2.1.4 Russia
      • 5.3.2.1.5 Spain
      • 5.3.2.1.6 United Kingdom
      • 5.3.2.1.7 Rest of Europe
    • 5.3.3 Middle East and Africa
      • 5.3.3.1 By Country
      • 5.3.3.1.1 Saudi Arabia
      • 5.3.3.1.2 United Arab Emirates
      • 5.3.3.1.3 Rest of Middle East and Africa
    • 5.3.4 North America
      • 5.3.4.1 By Country
      • 5.3.4.1.1 Canada
      • 5.3.4.1.2 Mexico
      • 5.3.4.1.3 United States
    • 5.3.5 South America
      • 5.3.5.1 By Country
      • 5.3.5.1.1 Argentina
      • 5.3.5.1.2 Brazil
      • 5.3.5.1.3 Rest of South America

6 COMPETITIVE LANDSCAPE

  • 6.1 Key Strategic Moves
  • 6.2 Market Share Analysis
  • 6.3 Company Landscape
  • 6.4 Company Profiles
    • 6.4.1 Ardex Group
    • 6.4.2 Arkema
    • 6.4.3 Don Construction Products Ltd.
    • 6.4.4 Fosroc, Inc.
    • 6.4.5 LATICRETE International, Inc.
    • 6.4.6 MAPEI S.p.A.
    • 6.4.7 MBCC Group
    • 6.4.8 RPM International Inc.
    • 6.4.9 Saint-Gobain
    • 6.4.10 Sika AG

7 KEY STRATEGIC QUESTIONS FOR CONCRETE, MORTARS AND CONSTRUCTION CHEMICALS CEOS

8 APPENDIX

  • 8.1 Global Overview
    • 8.1.1 Overview
    • 8.1.2 Porter's Five Forces Framework (Industry Attractiveness Analysis)
    • 8.1.3 Global Value Chain Analysis
    • 8.1.4 Market Dynamics (DROs)
  • 8.2 Sources & References
  • 8.3 List of Tables & Figures
  • 8.4 Primary Insights
  • 8.5 Data Pack
  • 8.6 Glossary of Terms
샘플 요청 목록
0 건의 상품을 선택 중
목록 보기
전체삭제