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시장보고서
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세계의 간염 진단 검사 시장 : 시장 점유율 분석, 산업 동향 및 통계, 성장 예측(2025-2030년)Global Hepatitis Diagnostic Test - Market Share Analysis, Industry Trends & Statistics, Growth Forecasts (2025 - 2030) |
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세계의 간염 진단 검사 시장 규모는 2025년 47억 3,000만 달러로 추정되며, 예측 기간 중(2025-2030년)의 CAGR 5.67%로 확대되어, 2030년에는 62억 4,000만 달러에 달할 것으로 예측됩니다.

COVID-19의 초기 단계에서의 영향은 세계의 진단 처치의 취소에 의해 불리한 것이었습니다. 2022년 7월에 Journal of Hepatology에 게재된 조사 논문에서는 COVID-19의 대유행이 HBV와 HCV의 서비스 전체에 지장을 입었다고 말하고 있습니다. C형 간염의 서비스를 취급하는 유럽 32시설과 유럽 이외의 12시설에서 실시되었습니다. DNA 검사는 29% 감소했습니다. 동시기의 HCV에서는 진찰이 41%, 신규 소개가 49%, HCV RNA 검출이 12%, 신규 HCV 항바이러스 치료가 52% 감소했습니다. 'Hepatitis Can'tWait(간염은 기다려주지 않는다)'을 주제로 세계 간염의 날이 개최되어, 2030년까지 바이러스성 간염을 박멸하기 위해 모든 국가가 협력할 필요성이 강조되었습니다.
시장 성장의 중요한 요인으로는 간염 부담의 증대, 간염 진단을 위한 분자진단법의 도입, 간염에 관한 의식의 고조 등을 들 수 있습니다. 예를 들어 WHO의 2022년 6월 보고에서 의하면, 전 세계에서 추정 5,800만 명이 C형 간염 바이러스에 고통을 받고 있어 매년 약 150만명이 새롭게 발병하고 있습니다. 예를 들어, 세계 보건기구(WHO)는 매년 「세계 간염 데이」라고 명명한 캠페인을 개최해, 바이러스성 간염에 대한 인식과 이해를 높이고 있습니다. 조기 진단이 치료 개선에 도움이 되기 때문에 이러한 계발 활동이 세계의 간염 진단약 수요를 밀어 올려, 시장의 성장을 가속할 것으로 예측됩니다.
게다가 기술의 진보와 제품 인가 증가, 주요 기업에 의한 제휴 및 인수도 시장의 성장을 뒷받침하고 있습니다. 예를 들어 2021년 10월, 인도에 거점을 두는 진단회사 Transasia Bio-Medicals Ab는 인도에서 C형 간염 바이서스의 고감도 ErbaLisa HCV GEN 4 Ag+Ab 검사 키트를 발매했습니다. 최신의 방법에 근거해 개발된 이 검사 키트는 인도에서 처음으로 독자적으로 개발된 4세대 ELISA 키트의 하나이며, 국립 생물학 연구소(NIB)에 의해 평가되고 있습니다.
따라서 앞서 언급한 요인들로부터 조사 대상 시장은 예측 기간 동안 성장할 것으로 예상됩니다. 그러나 간염 검사를 위한 시설과 서비스가 제한되어 있고 신뢰성이 높고 저비용 HBV 및 HCV 진단제에 대한 접근이 제한되어 시장 성장을 저해할 가능성이 높습니다.
면역측정법은 항원과 항체의 반응에 의해 분석 대상물을 정량하는 생물분석법입니다. 전통적인 검사와 비교하여, 면역분석은 현미경 샘플에서도 고정밀 결과를 얻을 수 있음이 입증되었습니다. 적용 범위의 넓이와 진단의 용이함으로부터, 면역 검정은 최근 몇 년 동안 상당히 보급되어 왔습니다. 범미 보건기구는 2022년 7월 28일 세계 간염 데이를 개최했습니다. 이 행사의 주요 메시지는 2030년까지 간염을 박멸하는 것이었습니다. 이 행사는 2025년까지 B형 간염과 C형 간염의 신규 감염을 40% 감소시킬 필요성을 강조했습니다. 2025년까지 간염을 박멸하고 WHO의 새로운 중간 목표를 달성하기 위해서는 B형 및 C형 간염 환자 중 적어도 60%가 진단을 받아야 합니다. 이는 다양한 유형의 간염을 진단하기 위한 면역측정법의 필요성이 증가하고 있다는 것을 강조하고 있으며, 궁극적으로 예측 기간 동안 이 분야의 성장을 증가시킬 것으로 예측됩니다.
게다가 주요 시장 진출기업에 의한 제품의 상시, 제휴, 인수 증가가 부문의 성장 확대로 연결되어 있습니다. 이 극히 고감도의 화학발광 미립자 면역검정(CMIA)은 인간 혈청, 혈장 샘플, 집단 스크리닝에서의 HBV의 조기 및 고도의 검출에 도움이 됩니다.
이와 같이 앞서 언급한 요인은 예측기간 동안 시장의 성장을 뒷받침할 것으로 예상됩니다.
북미는 첨단 진단 도구, 질병 및 진단 장비에 대한 높은 인지도, 이 지역의 업계 기업의 강한 존재감, 더 나은 헬스케어 인프라, 이 지역에서 이용 가능한 기술에 대한 헬스케어 업계 이해관계자의 높은 인지도에 의해 시장을 독점할 것으로 예상됩니다. 예를 들어, 2022년 4월부터 9월까지 캐나다 공중보건국은 캐나다 국내 증례 정의를 충족하는 소아의 중증 급성 간염 28건을 조사했습니다.
또한, 특히 미국에서는 제품 출시, 제휴, 인수, 정부 이니셔티브가 증가하고 있으며 시장 성장을 뒷받침하고 있습니다. 2021년 1월, Gilead Sciences, Inc와 Vir Biotechnology, Inc.는 만성 B형 간염 바이러스(HBV)의 기능적 치료법을 개발하기 위해 새로운 치료법의 병용 접근법을 시험하는 임상 제휴를 맺었습니다.
따라서 위의 요인들로부터 조사된 시장의 성장은 북미에서 밀어올릴 것으로 예상됩니다.
간염 진단 검사 시장은 세계 및 지역적으로 사업을 전개하는 기업이 소수 존재하기 때문에 그 특성상 약간 단편화되어 있습니다. Abbott Laboratories, Danaher Corporation, BioMerieux SA, Bio-Rad Laboratories Inc, Diasorin S.p.A, F. Hoffmann-La Roche AG, Hologic Inc, MedMira Inc, Qaigen Inc, Grifols SA, Sysmex Corporation, Siemens Healthineers 등입니다.
The Global Hepatitis Diagnostic Test Market size is estimated at USD 4.73 billion in 2025, and is expected to reach USD 6.24 billion by 2030, at a CAGR of 5.67% during the forecast period (2025-2030).

The impact of COVID-19 in its initial phase was adverse owing to cancellations of diagnostic procedures worldwide. For instance, a research article published in the Journal of Hepatology in July 2022 stated that the COVID-19 pandemic hampered HBV and HCV overall services. The survey was conducted across 32 European and 12 non-European centers dealing with hepatitis B and C services. Chronic HBV consultations decreased by 30%, new referrals by 39%, HBsAg testing was reduced by 35%, and HBV DNA testing was reduced by 29%. HCV during the same time, the overall reductions were 41% for consultations, 49% for new referrals, 12% for HCV RNA detection, and 52% for new HCV antiviral treatments. However, the market gained traction as treatment, diagnostic procedures, and awareness campaigns resumed in the latter phase of the pandemic. For instance, in 2021, World Hepatitis Day was celebrated with the theme "Hepatitis Can'tWait," wherein the event emphasized the need for all countries to work together to eliminate viral hepatitis by 2030. This worldwide initiative by the WHO is anticipated to propel the hepatitis diagnostic test, which is ultimately projected to boost market growth during the forecast period.
The significant factors for the growth of the market include the growing burden of hepatitis, the introduction of molecular diagnostics for the diagnosis of hepatitis, and increasing awareness regarding the disease. For instance, according to the WHO's June 2022 report, an estimated 58 million people suffer from chronic hepatitis C virus infection worldwide, with about 1.5 million new cases occurring annually. There are an estimated 3.2 million adolescents and children with chronic hepatitis C infection. Such a high burden of the disease is anticipated to boost the market's growth. Moreover, awareness campaigns are conducted worldwide to educate people about the treatment and diagnosis of hepatitis. For instance, every year, the World Health Organization organizes a campaign named "World Hepatitis Day" to raise awareness and understanding of viral hepatitis. The WHO is focusing on the theme "Bringing hepatitis care closer to you" for World Hepatitis Day 2022 and has appealed for simplified service delivery of viral hepatitis services to bring care closer to communities. As early diagnosis helps improve the treatment of the disease, these awareness initiatives are projected to boost the demand for hepatitis diagnostics worldwide and augment the market's growth.
Additionally, the advancements in technology and increasing product approvals, along with partnerships and acquisitions by key players, are aiding the market's growth. For instance, in October 2021, Transasia Bio-Medicals, a diagnostic company based in India, launched a high-sensitivity ErbaLisa HCV Gen 4 Ag+Ab testing kit for the hepatitis C virus in India. Based on the latest method, the testing kit is one of India's first indigenously developed 4th generation ELISA kits and has been evaluated by the National Institute of Biologicals (NIB). Such technological advancements are predicted to boost the hepatitis diagnostic test demand and enhance market growth further.
Therefore, owing to the aforementioned factors, the studied market is anticipated to witness growth over the forecast period. However, restricted facilities or services for hepatitis testing and limited access to reliable and low-cost HBV and HCV diagnostics are likely to impede the market's growth.
Immunoassays are bioanalytical methods in which the quantitation of the analyte depends on the reaction of an antigen with an antibody. Compared to conventional tests, immunoassays have been proven to provide highly accurate results, even with microscopic samples. The versatile applications and ease of diagnosis have made immunoassays quite popular in recent years. The Pan American Health Organization organized World Hepatitis Day on July 28th, 2022. The key message of the event was to eradicate hepatitis by 2030. The event highlighted the need to reduce new infections of hepatitis B and C by 40% by 2025. To eliminate hepatitis and meet the WHO's new interim targets by 2025, at least 60% of people living with hepatitis B and C should be diagnosed. This emphasizes the increasing need for immunoassay to diagnose different types of hepatitis, which is ultimately projected to augment the segment's growth during the forecast period.
In addition, the growing product launches, partnerships, and acquisitions by the key market players are leading to increased segment growth. For instance, in May 2022, Abbott launched the HBsAg next qualitative solution in India to improve the identification of the Hepatitis B virus (HBV). This extremely sensitive chemiluminescent microparticle immunoassay (CMIA) helps in the early and enhanced detection of HBV in human serum, plasma samples, and population screening. Such launches are projected to boost the segment's growth.
Thus, the aforementioned factors are anticipated to boost the market's growth over the forecast period.
North America is expected to dominate the market owing to advanced diagnostic tools, high awareness regarding the disease and diagnostic devices, the strong presence of industry players in the region, better healthcare infrastructure, and higher awareness among healthcare industry stakeholders about available technologies in the region. For instance, between April and September 2022, the Public Health Agency of Canada investigated 28 cases of severe acute hepatitis in children in Canada that met the national case definition. Thus, an increase in hepatitis cases is expected to increase its diagnostic testing, eventually driving the market growth in the region.
Additionally, the increasing product launches, partnerships, acquisitions, and government initiatives, particularly in the United States, bolsters the market's growth. For instance, in January 2021, Gilead Sciences, Inc. and Vir Biotechnology, Inc. formed a clinical collaboration to test novel therapeutic combination approaches to develop a functional cure for chronic hepatitis B virus (HBV). Such collaborations are projected to expedite the growth of the hepatitis diagnostic test market in the region.
Therefore, owing to the factors mentioned above, the growth of the studied market is anticipated to boost in the North American region.
The hepatitis diagnostic test market is slightly fragmented in nature due to the presence of a few companies operating globally as well as regionally. The competitive landscape includes an analysis of a few international as well as local companies that hold the market share and are well known. Key market players include Abbott Laboratories, Danaher Corporation, BioMerieux SA, Bio-Rad Laboratories Inc, Diasorin S.p.A, F. Hoffmann-La Roche AG, Hologic Inc, MedMira Inc, Qaigen Inc, Grifols SA, Sysmex Corporation, and Siemens Healthineers.