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세계의 제품 정보 관리(PIM) 시장 : 점유율 분석, 산업 동향 및 통계, 성장 예측(2025-2030년)

Product Information Management (PIM) - Market Share Analysis, Industry Trends & Statistics, Growth Forecasts (2025 - 2030)

발행일: | 리서치사: Mordor Intelligence | 페이지 정보: 영문 | 배송안내 : 2-3일 (영업일 기준)

    
    
    




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세계의 제품 정보 관리(PIM) 시장 규모는 2025년 180억 3,000만 달러로 추계되며, 2030년에는 369억 1,000만 달러에 이를 것으로 예측되며, 예측 기간 중(2025-2030년) CAGR 15.41%로 확대될 것으로 예상됩니다.

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제품 정보 관리(PIM) 솔루션은 기업의 제품 정보를 중앙 집중식으로 관리하고 제품 데이터의 정확한 단일 뷰를 보장합니다.

주요 하이라이트

  • 제품을 중앙에서 관리함으로써 소매업체, 제조업자, 도매업체의 솔루션 활용도가 증가합니다.
  • 데이터 생성이 크게 증가함에 따라 데이터와 정보는 조직과 비즈니스의 백본이 되고 있습니다. 여러 시스템에서 중복 정보를 관리할 필요성을 줄임으로써 데이터의 질과 일관성이 자연스럽게 개선됩니다.
  • COVID-19 팬데믹의 영향으로 전자상거래는 현저하게 성장하고 PIM 솔루션의 성장과 채용을 보여주고 있습니다. 인터넷 판매의 계속적인 증가는 전자상거래 시스템을 채용하는 큰 수요를 낳고 있습니다. 전자상거래 시스템은 실시간 제품 정보를 요구하는 고객 증가하는 수요에 부응하기 위해 기업 자원 계획 시스템, 공급 체인 관리 시스템, 고객 관계 관리 시스템을 제공합니다.
  • 디지털 커머스의 복잡한 성격은 상품 정보의 작성, 유지, 다운스트림 채널에 대한 공개를 합리화하기 위해, 많은 회사가 말려들고 있습니다. PIM은 많은 채너링나 미디어가 정보를 쉽게 제공할 수 있게 합니다. 따라서 다양한 최종 사용자가 대량의 상품 컨텐츠를 관리하기 위해서 이 소프트웨어를 채용하고 있습니다.
  • 데이터 유출은 기업의 신뢰와 명성을 손상시킬 수 있으므로 고객의 신뢰와 충성도가 저하됩니다. 그 결과, 조직이 PIM과 같은 새로운 시스템을 잠재적인 데이터 보안과 프라이버시의 위협이라고 인식하면 그 채용을 주저할지도 모릅니다.
  • 그러나 데이터 유출 증가는 PIM 시장을 직접 억제하지는 않지만, PIM 솔루션의 채용을 생각하고 있는 기업에 과제와 검토 사항을 가져옵니다.

제품 정보 관리(PIM) 시장 동향

소매 업계 성장

  • 제품 정보 관리(PIM)의 채용은 소매 및 E-Commerce 업계에서 고객체험 향상에 대한 주목 상승과 소매 및 E-Commerce 분야에서의 인공지능(AI) 및 소매 분석 툴의 채용에 의해 시장 확대가 전망되고 있습니다.
  • 디지털화를 통해 고객은 다양한 정보원에서 상품 정보에 액세스할 수 있게 되었습니다. 또한 전자상거래의 대규모 성장에 따라 고객의 기호와 행동도 크게 변화하고 있습니다.
  • Shopify에 따르면 인터넷 사용자의 약 62%가 과거 고객 경험과 서비스가 향후 구매 결정에 큰 영향을 미쳤다고 응답하고 있습니다.
  • 게다가 IBEF에 따르면 인도의 전자상거래 시장은 2017년 385억 달러에서 2026년 말까지 2,000억 달러에 이를 것으로 예상됩니다. Internet and Mobile Association of India에 의하면, 인도의 액티브 인터넷 사용자는 8억 2,000만명을 넘습니다. 그 반 이상의 약 4억 4,200만명이 농촌 유저입니다.
  • 소매업체에게는 고객 전환이 중요한 과제이며, 상품 정보에 액세스하기 위한 종합적인 솔루션을 제공함으로써 정보 공급 체인을 강화하고 임파워먼트된 소비자를 캡처하는 것이 과제가 되고 있습니다.
  • 실제 점포는 신구 상품의 추가관리에 어려움을 겪고 있습니다.

아시아태평양이 큰 성장을 이룰 전망

  • 아시아태평양은 중소 조직의 개발과 PIM 등의 클라우드 및 데이터 관리 기술에 대한 투자 증가로 가장 높은 성장이 예상되고 있습니다.
  • 이 지역의 소프트웨어 회사는 고객의 기대를 높이고 다른 회사와의 경쟁이 치열해짐에 따라 디지털 변환으로 민첩성을 높이고 효율성을 향상시키는 큰 압박에 직면해 있습니다. 이것은 시장에 기회를 가져다줍니다. 중국과 인도 등의 국가에서 전자상거래 산업의 성장은 시장의 성장을 적극적으로 추진하고 있습니다.
  • 중국은 온라인 쇼핑에 대한 소비자의 선호도 증가, 대체 결제 솔루션의 보급, 유리한 할인을 받는 하루 한정 캠페인 등의 온라인 쇼핑 이벤트, 물류 인프라 개선 등으로 전자상거래 시장이 급성장하고 있는 국가 중 하나입니다. 또한, 인터넷 보급률의 상승, 전자상거래 웹사이트에 접속하기 위한 스마트폰, 노트북, 태블릿 단말 등 시장이 성장을 추진하고 있습니다.
  • Invest India에 따르면, 인도의 전자상거래 부문은 스마트폰의 보급률 상승, 풍부함 증가, 데이터 통신 요금 저하 등의 요인에 따라 성장하고 있으며, 이것이 전자상거래 성장을 가속하고 있습니다.
  • 인도는 세계 2위의 인터넷 시장이며, 2022년에는 9억명 이상의 사용자와 1,259억 4,000만건의 UPI 거래가 이루어집니다. 2024년과 2026년에는 인도의 전자상거래 시장은 각각 1,110억 달러와 2,000억 달러에 이를 것으로 예상되고 있습니다.
  • 따라서 이 지역에는 첨단 기술의 채용과 함께 중요한 소매 시장이 존재하기 때문에 예측기간 중 시장성장률은 더욱 높아질 것으로 보입니다.

제품 정보 관리(PIM) 시장 개요

제품 정보 관리(PIM) 시장은 세계적·지역적인 기업이 복수 존재하고 경쟁이 격렬한 시장입니다.

  • 2024년 2월, 브랜드 제조업체, 유통업체, 소매업체가 디지털 선반에서 이길 수 있도록 하는 제품 경험 관리(PXM) 플랫폼의 Salsify는 고객이 제품 경험 관리 업무에서 달성할 수 있는 비즈니스 가치를 높이는 Salsify 플랫폼의 새로운 버전인 Salsify PXM Advance의 일반 제공을 발표했습니다.
  • 2024년 1월 IBM은 SAP와의 협업을 발표하고 소비자용 패키지 상품과 소매 업계의 고객이 생성형 AI를 사용하여 공급망, 재무업무, 판매, 서비스를 강화하는 것을 지원하는 솔루션을 개발한다고 발표했습니다.

기타 혜택

  • 엑셀 형식 시장 예측(ME) 시트
  • 3개월간의 애널리스트 서포트

목차

제1장 서론

  • 조사의 전제조건과 시장 정의
  • 조사 범위

제2장 조사 방법

제3장 주요 요약

제4장 시장 인사이트

  • 시장 개요
  • 업계의 매력도 - Porter's Five Forces 분석
    • 공급기업의 협상력
    • 구매자의 협상력
    • 신규 참가업체의 위협
    • 대체품의 위협
    • 경쟁도
  • COVID-19 팬데믹의 제품 정보 관리 시장에 대한 영향 평가

제5장 시장 역학

  • 시장 성장 촉진요인
    • 더 나은 고객 서비스에 대한 수요 증가
    • 중앙 집중식 데이터 관리 도구에 대한 수요 증가
  • 시장 성장 억제요인
    • 데이터 침해 사례 증가

제6장 시장 세분화

  • 전개별
    • 클라우드
    • 온프레미스
  • 서비스별
    • 솔루션
    • 서비스별
  • 최종 사용자 산업별
    • BFSI
    • 미디어 및 엔터테인먼트
    • 소매
    • 에너지 및 유틸리티
    • 헬스케어
    • IT 및 통신
    • 운송 및 물류
    • 기타 최종 사용자 산업
  • 지역별
    • 북미
    • 유럽
    • 아시아
    • 호주 및 뉴질랜드
    • 라틴아메리카
    • 중동 및 아프리카

제7장 경쟁 구도

  • 기업 프로파일
    • SAP SE
    • Salsify Inc.
    • Syndigo LLC
    • Informatica LLC
    • InRiver AB
    • Stibo Systems Inc.
    • Precisely Holdings LLC
    • Insight Software
    • IBM Corporation
    • Pimcore GMBH
    • Akeneo SAS
    • Plytix Limited
    • Acquia Inc.

제8장 투자 분석

제9장 시장 기회와 앞으로의 동향

JHS 25.05.02

The Product Information Management Market size is estimated at USD 18.03 billion in 2025, and is expected to reach USD 36.91 billion by 2030, at a CAGR of 15.41% during the forecast period (2025-2030).

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Product information management (PIM) solutions unify and manage a business' product information to secure a single accurate view of product data. PIM offers a centralized platform to manage data on a business's products and services cost-effectively.

Key Highlights

  • The management of products in a central space increases the use of solutions by retailers, manufacturers, and wholesalers. PIM contributes to maintaining the consistency and quality of product data obtained from a variety of sources and consolidating them into one common database. By streamlining internal and external marketing processes, the growing adoption of PIM software in various vertical industries delivers improved customer satisfaction and omnichannel experiences.
  • With the massive growth in data generation, data and information have become the backbone of organizations and businesses. In addition to storing and transferring product data, PIMs bolster overall data quality, encourage data audits, and can improve the accuracy of the product information. Data quality and consistency are naturally improved by reducing the need to manage redundant information in multiple systems. Government regulations are instrumental in augmenting the PIM market, particularly across healthcare and online business solutions, owing to the need for a centralized system to hold the data and processes and manage the launch and update of products.
  • With the impact of the COVID-19 pandemic, e-commerce has significantly grown, indicating growth and adoption of PIM solutions. A continuously growing number of internet sales generates huge demand for adopting an eCommerce system. This e-commerce system offers Enterprise Resource Planning systems, Supply Chain Management Systems, and Customer Relationship Management Systems to meet customers' growing demand for real-time product information. Companies with a wide range of products have sophisticated categorizations in their product catalogs.
  • This complex nature of digital commerce engages many companies to streamline product information creation, maintenance, and publication to downstream channels. PIM makes it easy for many channels and media to disseminate information. Thus, various end users are adopting this software to manage a large amount of product content. Therefore, the demand for PIM software has shown a considerable rise because of the growing complexity of data management resulting from electronic commerce.
  • Data breaches have the potential to undermine the trust and reputation of businesses, resulting in diminished customer confidence and loyalty. Consequently, organizations might be hesitant to adopt new systems like PIM if they perceive them as potential data security and privacy threats. This reluctance could be particularly pronounced in industries where consumer trust is paramount, such as healthcare or finance.
  • However, while the rise in data breaches may not directly restrain the PIM market, it does introduce challenges and considerations for businesses contemplating the adoption of PIM solutions. It is crucial to address data security and privacy concerns to cultivate trust, ensure compliance, and promote the adoption of PIM systems in the contemporary data-driven business landscape.

Product Information Management (PIM) Market Trends

Retail Sector to Witness Growth

  • The adoption of product information management (PIM) is expected to gain market in the retail and e-commerce industry due to the growing focus on enhancing customer experience and the adoption of artificial intelligence (AI) and retail analytics tools in the retail and e-commerce sector.
  • Owing to digitization, customers have the power to access product information through various sources. Also, with the massive growth in e-commerce, customer preferences and behaviors have changed drastically. Moreover, as the world of mobility and artificial intelligence combines with smart data analytics, retailers across the world can experience accurate analytics that are useful for their business.
  • According to Shopify, around 62% of internet users concur that past customer experience and service have significantly influenced their future purchase decisions. E-commerce sales are expected to surpass USD 8.1 trillion in 2026, and there are currently 12 to 24 million e-retail stores globally.
  • Additionally, according to the IBEF, the Indian e-commerce market is set to reach USD 200 billion by the end of 2026, from USD 38.5 billion in 2017. This industry's rapid growth is primarily triggered by increasing internet and smartphone penetration. The continuing digital transformation in India is expected to increase the country's total internet user base. As per the Internet and Mobile Association of India, India has more than 820 million active Internet users. Over half of them, around 442 million, come from rural parts of the country. In 2023, internet penetration grew eight percent year-on-year.
  • Customer conversion is a significant challenge for retailers, and they are competing to engage the empowered consumer by providing them with a comprehensive solution for accessing product information, thereby enhancing the information supply chain. PIM solutions maintain a tab on such information and offer enterprises a competitive advantage. PIM is also used to manage data generated from various sources.
  • The brick-and-mortar stores are challenged with managing old and new product additions. Also, various brick-and-mortar stores are expanding their customer reach by moving their products to online sales channels. Hence, the need for consistent, complete, and accurate product information to customers has gained increased importance, which is instrumental in driving the adoption of PIM solutions in the retail industry.

Asia Pacific Expected to Register Major Growth

  • Asia-Pacific is expected to witness the highest growth owing to the development of small and medium-sized organizations and increasing investment in cloud and data management technologies such as PIM.
  • Software companies in the region are facing high pressure to increase agility and improve efficiency through digital transformation, owing to customers' rising expectations and high competition from other players. This creates an opportunity for the market. The growth of e-commerce industries in countries such as China and India positively drives the market's growth. International sales are becoming more important for each online retailer.
  • China is one of the nations where the e-commerce market is growing rapidly due to the increasing consumer preference for online shopping, the proliferation of alternative payment solutions, online shopping events, such as single-day offers with lucrative discounts, and improved logistic infrastructure. One of the primary factors driving the market's growth is rapid urbanization. Additionally, rising internet penetration and devices such as smartphones, laptops, and tablets to access e-commerce websites boost the market's growth. E-commerce allows businesses to conduct business without maintaining a physical presence, saving money on infrastructure, communication, and overhead.
  • According to Invest India, the e-commerce sector in India is growing based on factors such as increased smartphone penetration, increased affluence, and low data prices, which are driving e-commerce growth.
  • India is the 2nd largest internet market globally, with over 900 million users and 125.94 billion UPI transactions in 2022. In FY 2025, India's social economy could reach USD 16 to USD 20 billion, growing at a compound annual growth rate of 55% to 60%. By 2024 and 2026, the Indian e-commerce market is expected to reach USD 111 billion and USD 200 billion, respectively. India has gained 125 million online shoppers in the last three years, with another 80 million expected by 2025.
  • Therefore, the presence of a significant retail market in the region alongside the adoption of advanced technologies is set to bolster the market growth rate during the forecast period.

Product Information Management (PIM) Market Overview

The product information management market is highly competitive and fragemented as it comprises several global and regional players in the competitive market space. Although the market poses high barriers to entry for new players, several new entrants have gained traction. Some of the players include Informatica LLC, SAP SE, Salsify Inc., Syndigo LLC, and InRiver AB.

  • In February 2024, Salsify, the Product Experience Management (PXM) platform empowering brand manufacturers, distributors, and retailers to win on the digital shelf, announced the general availability of Salsify PXM Advance, a new version of the Salsify platform that raises the business value customers can achieve from their product experience management operations.
  • In January 2024, IBM announced a collaboration with SAP to develop solutions to help clients in the consumer-packaged goods and retail industries enhance their supply chain, finance operations, sales, and services using generative AI.

Additional Benefits:

  • The market estimate (ME) sheet in Excel format
  • 3 months of analyst support

TABLE OF CONTENTS

1 INTRODUCTION

  • 1.1 Study Assumptions and Market Definition
  • 1.2 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET INSIGHTS

  • 4.1 Market Overview
  • 4.2 Industry Attractiveness - Porter's Five Forces Analysis
    • 4.2.1 Bargaining Power of Suppliers
    • 4.2.2 Bargaining Power of Buyers
    • 4.2.3 Threat of New Entrants
    • 4.2.4 Threat of Substitutes
    • 4.2.5 Degree of Competition
  • 4.3 Assessment of the Impact of the COVID-19 Pandemic on the Product Information Management Market

5 MARKET DYNAMICS

  • 5.1 Market Drivers
    • 5.1.1 Growing Demand for Better Customer Service
    • 5.1.2 Growing Demand for Centralized Data Management Tools
  • 5.2 Market Restraints
    • 5.2.1 Increasing Data Breaching Cases

6 MARKET SEGMENTATION

  • 6.1 By Deployment
    • 6.1.1 Cloud
    • 6.1.2 On-premise
  • 6.2 By Offering
    • 6.2.1 Solution
    • 6.2.2 Services
  • 6.3 By End-user Industry
    • 6.3.1 BFSI
    • 6.3.2 Media and Entertainment
    • 6.3.3 Retail
    • 6.3.4 Energy and Utilities
    • 6.3.5 Healthcare
    • 6.3.6 IT and Telecommunications
    • 6.3.7 Transportation and Logistics
    • 6.3.8 Other End-user Industries
  • 6.4 By Geography
    • 6.4.1 North America
    • 6.4.2 Europe
    • 6.4.3 Asia
    • 6.4.4 Australia and New Zealand
    • 6.4.5 Latin America
    • 6.4.6 Middle East and Africa

7 COMPETITIVE LANDSCAPE

  • 7.1 Company Profiles
    • 7.1.1 SAP SE
    • 7.1.2 Salsify Inc.
    • 7.1.3 Syndigo LLC
    • 7.1.4 Informatica LLC
    • 7.1.5 InRiver AB
    • 7.1.6 Stibo Systems Inc.
    • 7.1.7 Precisely Holdings LLC
    • 7.1.8 Insight Software
    • 7.1.9 IBM Corporation
    • 7.1.10 Pimcore GMBH
    • 7.1.11 Akeneo SAS
    • 7.1.12 Plytix Limited
    • 7.1.13 Acquia Inc.

8 INVESTMENT ANALYSIS

9 MARKET OPPORTUNITIES AND FUTURE TRENDS

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