|
시장보고서
상품코드
1687464
히알루론산 제품 - 시장 점유율 분석, 산업 동향 및 통계, 성장 예측(2025-2030년)Hyaluronic Acid Products - Market Share Analysis, Industry Trends & Statistics, Growth Forecasts (2025 - 2030) |
||||||
히알루론산 제품 시장 규모는 2025년에 28억 4,000만 달러에 이를 것으로 추정됩니다. 예측 기간(2025-2030년)의 CAGR은 7.46%를 나타내 2030년에는 40억 7,000만 달러에 이를 것으로 예상됩니다.

히알루론산은 탁월한 보습성으로 인해 화장품과 스킨케어 제품에 요구되는 성분입니다. 프리멘트나 주사제의 제조에 제조업체를 이끌고 있습니다. 또한, 일본, 호주, 중국을 포함한 아시아태평양에서는 급속하게 고령화가 진행되고 있어, 영양 보조 식품 제조업체가 히알루론산을 유효 성분으로서 개발해, 수익을 늘릴 큰 기회가 되고 있습니다.
예측 기간 동안 시장 성장은 낮은 침습의 미용 의료 처치에 대한 선호도 증가와 더 빠른 결과에 대한 요구에 의해 촉진될 것으로 예측됩니다. 예를 들어, 2022년에 K-Beauty 기업의 Amorepacific은 보습 스킨케어 성분인 청색 히알루론산을 개발했습니다.
영양보조식품에 포함된 히알루론산은 변형성 관절증(퇴행성 관절 질환)과 같은 정형외과 질환을 앓는 사람들에게 통증을 줄이고 관절을 윤활시키는 작용이 있기 때문에 귀중한 존재입니다.(TKR) 수술은 히알루론산(HA)의 도움으로 늦출 수 있습니다. for Disease Control and Prevention)이 2021년에 발표한 데이터에 따르면, 미국에서는 성인 5명 중 1명이 관절염을 앓고 있습니다.
2022년 5월 학술지 『Research Bone』에 게재된 논문에 따르면 세계 인구의 고령화에 따라 변형성 관절증(OA)의 유병률은 2032년까지 중고년 인구의 26.6%에서 29.5%로 증가할 것으로 추정되고 있습니다. 영향을 받기 쉽기 때문에 히알루론산 시장에서 가장 중요한 목표 부문 중 하나입니다. 이와 같이 뼈와 관절과 관련된 문제의 증례가 증가하고 있기 때문에 히알루론산 시장은 예측 기간 동안 큰 성장을 이룰 것으로 예측되고 있습니다.
중국은 아시아태평양의 히알루론산의 최대 시장입니다. 히알루론산의 주요 공급업체는 중국에 거점을 두고 있기 때문에 특히 중국에서는 히알루론산의 입수가 편리합니다. Biotech는 새로운 기능성 바디 케어 라벨인 X Lab과 회사의 세안료와 유사한 보습 효과를 달성하기 위해 특허받은 히알루론산을 포함한 보습 샤워 젤을 출시했습니다.
세계경제포럼에 따르면 2023년 9월에 발표된 기사에 따르면 일본에서는 10명 중 1명 이상이 80세 이상의 고령자이며, 일본은 항상 세계 최고령 인구를 가지고 있다고 평가되었습니다. 관절증에 수반되는 통증과 경직을 완화시켜, 가동성과 생활의 질을 향상시킬 수 있기 때문에 관절의 건강에 있어 중요한 역할을 하고 있습니다.따라서, 고령화 인구 증가가 일본에 있어서의 히알루론산 시장의 대폭적인 성장의 주된 원동력이 되고 있습니다.
인도와 호주는 히알루론산 제조업체가 시장 점유율을 확대하기 위한 또 다른 잠재적 시장입니다. 환경에의 노출도가 높기 때문에 호주인들 사이에서는 피부의 장벽을 보호하고 수분의 증발을 방지하고 보다 많은 히알루론산을 체내에 주어 피부에 녹이기 위해 보조적인 히알루론산이 인기입니다.
히알루론산 시장은 단편화되어 있으며 크고 작은 기업이 존재합니다. Amyris사는 미용, 건강, 웰니스 산업용으로 성분을 제공하는 바이오 테크놀로지 기업입니다.
The Hyaluronic Acid Products Market size is estimated at USD 2.84 billion in 2025, and is expected to reach USD 4.07 billion by 2030, at a CAGR of 7.46% during the forecast period (2025-2030).

Hyaluronic acid is a sought-after ingredient in cosmetics and skin care products due to its exceptional moisture-retaining properties. Thus, the demand for hyaluronic acid in skincare and cosmetics products has steadily risen. The increasing number of patients with osteoporosis and rheumatoid arthritis is leading manufacturers to produce hyaluronic acid-based supplements and injectables. Further, rapidly aging demographic profiles in the Asia-Pacific region, including Japan, Australia, and China, present massive opportunities for dietary supplement manufacturers to develop and increase revenues using hyaluronic acid as an active ingredient.
Over the forecasted period, market growth is anticipated to be fueled by the increasing preference for minimally invasive cosmeceutical procedures and the requirement for quicker results. The emergence of cost-effective treatments and products, growing aesthetic consciousness, and technological advancements are some drivers propelling the industry's expansion. Moreover, top players in different segments are launching new hyaluronic acid-based products to maintain their position. For instance, in 2022, K-Beauty Firm Amorepacific developed a blue hyaluronic acid, a moisturizing skincare ingredient. Therefore, the increasing demand for hyaluronic acid in various industries is anticipated to drive overall market growth.
Hyaluronic acid in dietary supplements is valuable for individuals suffering from orthopedic disorders such as osteoarthritis (a degenerative joint disease) as it helps reduce pain and lubricate the joints. A growing prevalence of orthopedic diseases, such as arthritis, osteoporosis, and knee injuries, results in bone damage. In severe cases, total knee replacement (TKR) surgery can be delayed with the help of Hyaluronic Acid (HA). Rising musculoskeletal conditions, including knee, hip, and other joint diseases, are increasing the demand for joint replacement surgical surgeries, thereby driving the growth of the Hyaluronic Acid Market segment in the Pharmaceutical Industry. According to the data published by the Centre for Disease Control and Prevention in 2021, one in five adults has arthritis in the United States. Moreover, by 2040, an estimated 78.4 million adults aged 18 and older will have arthritis, as per the National Health Interview Survey.
An article published in the journal Research Bone in May 2022 reported that with the increase in the aging of the world's population, it is estimated that the prevalence of osteoarthritis (OA) will increase from 26.6% to 29.5% among the middle-aged population by 2032. Therefore, the increasing geriatric population is one of the most significant target segments for the hyaluronic acid market, as they are highly susceptible to incontinence, bone injuries, and fractures. Thus, with the increasing cases of bone and joint-related issues, the market for hyaluronic acid is projected to witness significant growth during the forecast period.
China is the biggest market for hyaluronic acid in the Asia-Pacific region. As the leading suppliers of hyaluronic acid are based in China, there is a convenient availability of Hyaluronic acid, particularly in China. Producers are focusing on further expanding their production capacity and applications of hyaluronic acid in the cosmetics and medical beauty fields. For instance, in 2022, China's hyaluronic acid supplier Bloomage Biotech launched X Lab, a new functional body care label, and a hydrating shower gel containing patented hyaluronic acids to achieve a similar hydrating effect as its facial cleanser.
According to the World Economic Forum, an article published in September 2023 stated that more than 1 in 10 people in Japan are aged 80 or older, and the country consistently rates itself as having the world's oldest population. Hyaluronic acid plays a crucial role in joint health as its lubricating properties can ease pain and stiffness associated with age-related osteoarthritis, improving mobility and quality of life. Thus, the increasing aging population is the major driving factor behind the significant growth of the hyaluronic acid market in Japan.
India and Australia are other potential markets for hyaluronic acid manufacturers to expand their market share. India has one of the largest millennial populations, which tend to spend more on beauty and skincare essentials. Due to high environmental exposure, supplemental hyaluronic acid is popular among Australians to protect the skin barrier and keep water from evaporating, giving the body more hyaluronic acid to integrate into the skin.
The hyaluronic acid market is fragmented, with the presence of small and large players. Some prominent players in the market are Contipro AS, Bloomage Biotechnology Corporation Limited, Fufeng Group, Kewpie, and Givaudan SA. The key strategies adopted by these players include product innovation, partnerships, mergers, and acquisitions. For instance, in April 2023, Givaudan acquired a major cosmetic ingredients portfolio from Amyris Inc. Amyris is a biotechnology company that provides ingredients for the beauty, health & and wellness industries. Additionally, they also focus on R&D activities by collaborating with universities and other research institutions to attain high product innovations specific to the end-user application and gain an advantage over their competitors.