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베트남의 바이오 비료 : 시장 점유율 분석, 산업 동향 및 통계, 성장 예측(2025-2030년)

Vietnam Biofertilizer - Market Share Analysis, Industry Trends & Statistics, Growth Forecasts (2025 - 2030)

발행일: | 리서치사: Mordor Intelligence | 페이지 정보: 영문 | 배송안내 : 2-3일 (영업일 기준)

    
    
    




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베트남의 바이오 비료 시장 규모는 2025년에 28만 600달러에 달할 것으로 추정됩니다. 2030년에는 44만 3,100달러에 이르고, 예측기간(2025-2030년)의 CAGR은 9.57%를 나타낼 것으로 예상됩니다.

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  • 이 나라의 바이오 비료 시장은 2017-2021년에 걸쳐 2.1% 성장했습니다. 이 때문에 2017-2021년 사이에 3,200헥타르 증가했습니다.
  • 이 나라에서는 마이코리자 기반의 바이오 비료의 소비가 우세하며, 2022년에는 약 14만 3,700달러를 차지했습니다. 식물의 성장과 발달을 서포트해, 수량을 약 30-50% 증가시키기 때문입니다.
  • 바이오 비료의 소비는 원예 작물이 압도적이고, 2022년에는 약 12만 3,300달러를 차지했습니다. 원예 작물이 압도적으로 많은 것은 주로 국내에서의 재배 면적이 크기 때문에 ie는 2021년의 유기 작물 총 면적의 약 59.4%를 차지했습니다.
  • 국내와 국제 시장에서는 유기 제품에 대한 큰 수요가 있습니다. 화학 비료의 과도한 사용은 베트남의 주요 도전 중 하나입니다. 베트남 정부 당국은 바이오 비료에 대한 인센티브를 제공함으로써 다양한 제도와 프로그램을 통해 지속 가능한 유기 재배 실천을 추진하고 있으며, 이는 예측 기간 동안 시장을 견인 할 수 있습니다.

베트남의 바이오 비료 시장 동향

이 나라는 유기농업 확대를 계획하고 있으며 수요 증가로 과일 및 채소가 최우선사항이 되고 있습니다.

  • 지난 20년간 베트남 유기농업은 유럽과 베트남 소비자들의 안전하고 유기농 식품에 대한 수요 증가로 꾸준히 확대되어 왔습니다. 베트남의 유기농 작물 재배 면적은 2022년에 3만 8,000ha가 되었으며, 아시아태평양의 유기농지 전체의 1.0%를 차지했습니다. 2021년에는 베트남의 유기농업 생산자는 약 1만 7,000명, 가공업자는 555사, 수출업체는 60사였습니다.
  • 과채류의 유기 재배가 주류로, 2022년의 재배 면적의 58.8%를 차지했고, 이어서 환금 작물이 35.7%, 연작 작물이 5.5%가 되었습니다. 베트남의 주요 유기농 농산물은 쌀, 코코넛, 커피, 코코아, 차, 야채, 계피, 아니스 등입니다.
  • 베트남은 소비자의 건강 지향이 증가함에 따라 세계 수요가 증가함에 따라 유기농 농산물 수출을 늘리는 방법을 모색해 왔습니다. 미국과 EU는 베트남의 유기농산물의 가장 큰 시장으로 총 90.0% 시장 점유율을 차지하고 있습니다. 최근 추정에 따르면 베트남은 현재 유기농산물 수출에 주력하는 기업이 60개사가 있으며, 2021년에는 총 5억 5,000만 달러의 매출을 기록했습니다.
  • 베트남은 2030년까지 유기농지면적을 농지면적의 2.5-3.0%로 늘린다는 목표를 내걸고 있습니다. 2017년부터 발표된 국가 유기농 표준, 유기농업에 관한 법령, 유기농업 진흥을 위한 국가 유기농업 프로젝트 2020-2030 등 국가 정책과 정부 프로그램에 따라 유기농업 발전을 위한 지역 프로그램과 프로젝트를 적극적으로 개발하는 성과 도시가 늘고 있습니다.

하노이 소비자의 약 88%가 유기농 농산물을 구입하기를 원하고 1인당 소비액 증가로 이어지고 있습니다.

  • 베트남인들은 제품의 품질과 건강에 점점 더 주의를 기울이게 되었습니다.
  • 야채에 포함된 높은 수준의 농약과 화학 비료는 베트남 국민에게 있어서 항상 위험합니다. 정부는 하노이의 야채 생산 면적의 30%를 관리해, 안전하게 인증하고 있습니다. 185명의 응답자 샘플을 기술 통계로 분석한 결과, 약 15%의 소비자가 이미 유기농 야채를 사용하고 있다고 결론지었습니다.
  • 유기농 식품의 소비가 제한된 주요 이유는 유기 시장에 관한 정보 부족과 구입의 불편함이었습니다. 이러한 조사 결과는 향후 유기 야채에 관한 정보를 소비자에게 널리 알릴 필요가 있는 것을 시사하고 있습니다.
  • 베트남의 유기 식품 소비 증가는 국내 수요 증가로 이어지고, 바람직한 제품을 생산하기 위해서는 보다 높은 유기농업으로의 토지 전환이 필요합니다.

베트남의 바이오 비료 산업 개요

베트남의 바이오 비료 시장은 상당히 통합되어 있으며 상위 5개 기업에서 97.08%를 차지하고 있습니다.

기타 혜택

  • 엑셀 형식 시장 예측(ME) 시트
  • 3개월의 애널리스트 서포트

목차

제1장 주요 요약과 주요 조사 결과

제2장 보고서 제안

제3장 서론

  • 조사의 전제조건과 시장 정의
  • 조사 범위
  • 조사 방법

제4장 주요 산업 동향

  • 유기 재배 면적
  • 1인당 유기농 제품에 대한 지출
  • 규제 프레임워크
    • 베트남
  • 밸류체인과 유통채널 분석

제5장 시장 세분화

  • 형태
    • 아조스피릴룸
    • 아조토박터
    • 마이코리자
    • 인산염 가용화 박테리아
    • 리조 비움
    • 기타 바이오 비료
  • 작물 유형
    • 환금 작물
    • 원예 작물
    • 밭 작물

제6장 경쟁 구도

  • 주요 전략적 움직임
  • 시장 점유율 분석
  • 기업 상황
  • 기업 프로파일
    • Atlantica Agricola
    • BIoTech Bio-Agriculture
    • BIOWAY ORGANIC HIGH TECH JOINT STOCK COMPANY
    • DAI NAM MANUFACTURING & TRADING COMPANY LIMITED
    • DAI THANH JOINT STOCK COMPANY
    • Que Lam Group
    • Song Gianh Corporation Joint Stock Company
    • Sustane Natural Fertilizer Inc.

제7장 CEO에 대한 주요 전략적 질문

제8장 부록

  • 세계의 개요
    • 개요
    • Five Forces 분석 프레임워크
    • 세계의 밸류체인 분석
    • 시장 역학(DROs)
  • 정보원과 참고문헌
  • 도표 일람
  • 주요 인사이트
  • 데이터 팩
  • 용어집
KTH 25.05.07

The Vietnam Biofertilizer Market size is estimated at 280.6 thousand USD in 2025, and is expected to reach 443.1 thousand USD by 2030, growing at a CAGR of 9.57% during the forecast period (2025-2030).

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  • The biofertilizer market in the country grew by 2.1% between 2017 and 2021. The limited growth of the biofertilizer market in the country is mainly attributed to the limited increase in overall organic cultivation area, which increased by 3.2 thousand hectares between 2017 and 2021. However, the market value of biofertilizers is anticipated to increase by about 71.6% by the end of the forecast period.
  • The consumption of mycorrhiza-based biofertilizers is dominant in the country, accounting for about USD 143.7 thousand in 2022. The dominance of these biofertilizers is because the mycorrhizal association has the potential to boost phosphorus, other nutrients, and water absorption from the soil, supporting plant growth and development and increasing yield by about 30-50%. Even though mycorrhiza dominates the market, Rhizobium-based biofertilizers are anticipated to increase faster than other biofertilizers between 2023 and 2029.
  • The consumption of biofertilizers is dominant in horticultural crops, accounting for about USD 123.3 thousand in 2022. The domination of horticultural crops is mainly due to their large cultivation area in the country, i.e., about 59.4% of the total organic crop area in 2021.
  • There is a huge demand for organic products in domestic and international markets. The overuse of chemical fertilizers is one of the major challenges in the country. The Vietnamese government authorities are promoting sustainable or organic cultivation practices through various schemes or programs by providing incentives for biofertilizers, which may drive the market during the forecast period.

Vietnam Biofertilizer Market Trends

The country plans to expand organic farming, with fruits and vegetables as the top priority due to increasing demand

  • Over the past two decades, organic farming in Vietnam has expanded steadily, driven by increasing demand for safe and organic food by European and Vietnamese consumers. The area under organic crop cultivation in Vietnam was 38.0 thousand ha in 2022, 1.0% of the overall organic agricultural land in Asia-Pacific. In 2021, there were approximately 17,000 organic agriculture producers, 555 processors, and 60 exporters in Vietnam.
  • Organic cultivation of fruit and vegetable crops dominates the country, accounting for 58.8% of the area in 2022, followed by cash crops and row crops, accounting for 35.7% and 5.5%, respectively. Vietnam's main organic agricultural products include rice, coconut, coffee, cocoa, tea, vegetables, cinnamon, and anise.
  • Vietnam has been looking for ways to increase the export of organic farm produce due to increased global demand as consumers become more health conscious. The United States and the European Union are the largest markets for Vietnamese organic products, holding a combined market share of 90.0%. According to recent estimates, Vietnam currently has 60 firms focusing on the export of organic agricultural goods, which accounted for a combined revenue of USD 550.0 million in 2021.
  • Vietnam has set the target of increasing the total organic land area to 2.5-3.0% of the agricultural land area by 2030. With the national policies that have been issued since 2017 and government programs, such as the National Organic Standard, the Decree on Organic Agriculture, and the National Organic Agriculture Project 2020-2030 to promote organic agriculture, more provinces and cities are actively developing local programs and projects to develop organic agriculture.

Approximately 88% of the Hanoi consumers are willing to by organic produce, leads to increase in per capita spending.

  • Vietnamese have gradually begun to pay more attention to product quality and health than they had previously. Health and fitness are still among the top five concerns of Vietnamese consumers. Vietnam's per capita income has continuously increased over the years, encouraging people to spend more money on nutritious food.
  • High levels of pesticides and chemical fertilizers inside vegetables are always risky to the Vietnamese population. The government controls and safely certifies 30% of the area for vegetable production in Hanoi. Samples of 185 respondents surveyed at four big supermarkets in Hanoi were analyzed by descriptive statistics, and the results concluded that about 15% of the consumers had already used organic vegetables. However, 88% wanted to try and buy if organic products were available in the market.
  • Major reasons for the limitation in the consumption of organic foods were the lack of information about the organic market and the inconvenience of buying. The average price paid for organic vegetables was about 70% higher than that of conventional ones. High-income customers are concerned about the safety of vegetables, and people who have used them in the past would likely pay more for organic vegetables. These findings suggest that information about organic vegetables should be widely publicized to consumers in the future.
  • The rising organic food consumption in Vietnam leads to increasing domestic demand, requiring a higher conversion of land to organic farming to produce the desired product. The demand demand for organic protection and nutrition products is increasing to ensure the quality of the produce, thus indicating a potential growth in the biofertilizer market in the country.

Vietnam Biofertilizer Industry Overview

The Vietnam Biofertilizer Market is fairly consolidated, with the top five companies occupying 97.08%. The major players in this market are Atlantica Agricola, BIOWAY ORGANIC HIGH TECH JOINT STOCK COMPANY, DAI THANH JOINT STOCK COMPANY, Song Gianh Corporation Joint Stock Company and Sustane Natural Fertilizer Inc. (sorted alphabetically).

Additional Benefits:

  • The market estimate (ME) sheet in Excel format
  • 3 months of analyst support

TABLE OF CONTENTS

1 EXECUTIVE SUMMARY & KEY FINDINGS

2 REPORT OFFERS

3 INTRODUCTION

  • 3.1 Study Assumptions & Market Definition
  • 3.2 Scope of the Study
  • 3.3 Research Methodology

4 KEY INDUSTRY TRENDS

  • 4.1 Area Under Organic Cultivation
  • 4.2 Per Capita Spending On Organic Products
  • 4.3 Regulatory Framework
    • 4.3.1 Vietnam
  • 4.4 Value Chain & Distribution Channel Analysis

5 MARKET SEGMENTATION (includes market size in Value in USD and Volume, Forecasts up to 2030 and analysis of growth prospects)

  • 5.1 Form
    • 5.1.1 Azospirillum
    • 5.1.2 Azotobacter
    • 5.1.3 Mycorrhiza
    • 5.1.4 Phosphate Solubilizing Bacteria
    • 5.1.5 Rhizobium
    • 5.1.6 Other Biofertilizers
  • 5.2 Crop Type
    • 5.2.1 Cash Crops
    • 5.2.2 Horticultural Crops
    • 5.2.3 Row Crops

6 COMPETITIVE LANDSCAPE

  • 6.1 Key Strategic Moves
  • 6.2 Market Share Analysis
  • 6.3 Company Landscape
  • 6.4 Company Profiles (includes Global Level Overview, Market Level Overview, Core Business Segments, Financials, Headcount, Key Information, Market Rank, Market Share, Products and Services, and Analysis of Recent Developments).
    • 6.4.1 Atlantica Agricola
    • 6.4.2 Biotech Bio-Agriculture
    • 6.4.3 BIOWAY ORGANIC HIGH TECH JOINT STOCK COMPANY
    • 6.4.4 DAI NAM MANUFACTURING & TRADING COMPANY LIMITED
    • 6.4.5 DAI THANH JOINT STOCK COMPANY
    • 6.4.6 Que Lam Group
    • 6.4.7 Song Gianh Corporation Joint Stock Company
    • 6.4.8 Sustane Natural Fertilizer Inc.

7 KEY STRATEGIC QUESTIONS FOR AGRICULTURAL BIOLOGICALS CEOS

8 APPENDIX

  • 8.1 Global Overview
    • 8.1.1 Overview
    • 8.1.2 Porter's Five Forces Framework
    • 8.1.3 Global Value Chain Analysis
    • 8.1.4 Market Dynamics (DROs)
  • 8.2 Sources & References
  • 8.3 List of Tables & Figures
  • 8.4 Primary Insights
  • 8.5 Data Pack
  • 8.6 Glossary of Terms
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