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시장보고서
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자율형 항공기 시장 : 시장 점유율 분석, 산업 동향 및 통계, 성장 예측(2025-2030년)Autonomous Aircraft - Market Share Analysis, Industry Trends & Statistics, Growth Forecasts (2025 - 2030) |
자율형 항공기 시장 규모는 2025년에 77억 7,000만 달러로 추정되고, 예측 기간(2025-2030년) 중 CAGR 17.07%로 성장할 전망이며, 2030년에는 170억 9,000만 달러에 달할 것으로 예측됩니다.
자율형 항공기 시장은 항공 산업의 안전 규제, 기술의 진보, 공동 이니셔티브의 교차에 의해 변혁기를 맞이하고 있습니다. 안전성의 향상 및 비용 효율은 주요한 추진력으로서 부상해, 운항 효율을 향상시키는 혁신적인 솔루션을 요구하는 항공 산업의 자세와 호응하고 있습니다. 전통적인 파일럿 중심 모델에 대한 의존을 줄이고, 특정 시나리오에서는 인간의 성능을 뛰어넘는 자동화에 의해 항공 안전을 높이는 목표가 항상 존재합니다.
자율형 항공기 시장은 규제상 과제 및 파일럿을 사용하지 않는 비행에 대한 일반 시민의 인식이라는 형태로 큰 억제요인에 직면하고 있습니다. FAA를 비롯한 항공 당국은 자율 시스템의 안전성을 인증하고 있지만, 조종사 부재 비행에 대한 국민의 신뢰는 여전히 큰 걸림돌이 되고 있습니다. 게다가 인간적 요소를 배제하는 것에 대한 파일럿 조합이나 일반 시민으로부터의 우려도 뿌리 깊고, 당국은 자율 시스템을 항공기에 잘 짜 넣기 위해 미묘한 밸런스를 유지할 필요가 있습니다.
이러한 과제에도 불구하고, 특히 머신러닝 및 인공지능 부문의 기술 진보가 자율형 항공기 산업을 전진시키고 있습니다. Xwing과 같은 기업은 자동 테스트 미션을 실시하고 화물기에 자율 시스템을 탑재할 계획입니다.
이 자율형 항공기 기술을 최초로 채용하는 것은 화물기로 예상됩니다. 여객기에서는 안전과 인명이 가장 중요시되기 때문에 자율형 항공기 채용은 지속적이고 엄격한 테스트가 진행된 후에 시작될 것입니다. 화물기에서의 자율형 항공기 사용은 인명 위험 수준이 0이기 때문에 이는 화물기의 경우와는 다릅니다. 전자상거래 산업의 성장이 항공 화물 수요를 견인하고 있어 향후 항공 화물 조종사 수요가 높아질 수 있습니다.
자율형 항공기 시장의 대부분은 파일럿 부족으로 인한 갭을 메우기 위해 자율형 화물기를 상업적으로 사용하는 것을 목표로 하고 있습니다. 예를 들어, 2023년 5월, Xwing은 미국 공군으로부터 무파일럿 화물 검사를 하는 계약을 획득했습니다. 계약 조건에 따라 Xwing은 공군 및 군 이해관계자와 자율비행의 최적 사용 사례 특정을 조정합니다. 또, 세스나 208 B플랫폼에서의 자율 비행을 가능하게 하기 위해, 비행 제어 시스템, 자동 이착륙, 탐지 및 회피(DAA) 시스템, 자동 브레이크, 자동 택시, 원격 조작 소프트웨어의 융합을 포함한 검사 비행을 실시합니다.
현재, 미국은 자율형 항공기의 개발에 점점 주력하고 있습니다. 자율형 항공기의 이용은 민간 항공 부문에 있어서의 현행의 규제 틀 때문에 약간의 후퇴를 목격하고 있는 것, 군사 부문에 있어서 자율형 항공기의 지속적인 연구 개발이, 조사 대상 시장의 성장을 견인하고 있습니다.
미국과 같은 국가에서 높은 기술 진보가 선진적인 자율형 항공기의 개발로 이어지고 있습니다. 이것들은 변화하는 상황에 적응할 뿐만 아니라 인간의 개입 없이 비행 상황을 처리할 수 있습니다. 예를 들어 2022년 12월 미국 국방부는 스카이보그 프로그램의 일환으로 F-16 제트기 VISTAX-62A의 자율 비행을 17시간 이상 테스트했습니다. 테스트 시뮬레이션에서는 AI가 조종하는 VISTA 제트가 전투기 조종 기능 및 모의 도그 파이팅에 종사했고, AI는 인간 조종사를 앞질렀습니다. 또한 미군은 2022년 11월에 블랙호크 헬리콥터의 첫 비행 검사를 실시했습니다. Lockheed Martin은 테스트 전에 VISTA 제트기의 모델 팔로우 알고리즘(MFA)과 시뮬레이션 자율 제어 시스템(SACS) 업데이트를 제공했습니다.
향후에는 자율형 항공기가 항공화물 업무에 널리 채용될 것으로 예상되고 있습니다. 이 때문에, 몇 개의 연구 개발 프로젝트가 개시되어 자율형 항공기의 에코 시스템에 대한 신규 참가가 촉진되고 있습니다. 예를 들면, 2023년 7월, 자율 비행을 위한 소프트웨어를 개발하고 있는 화물 항공사의 신흥 기업인 리빗은, 캐나다 운수성 및 캐나다 혁신적 솔루션즈와 130만 달러의 계약을 맺고, 원격지에서의 자동 비행 항공기의 검사를 개시했습니다. 이러한 개발은 북미 지역에서 연구되고 있는 시장의 성장을 뒷받침할 것으로 기대되고 있습니다.
자율형 항공기 시장은 여전히 개발 도상입니다. 따라서, ron Inc., BAE Systems plc와 같은 참가 기업에 의해 통합되고 있습니다.
그러므로 여객과 화물 운송 용도에서의 혁신적인 개발의 척도에서는 아직 뒤쳐져 있습니다. 내구성 등 UAV와 비교했을 때 자율형 항공기는 고유한 능력이 있습니다. 비교적 새로운 컨셉은 시장에 참가하는 참가 기업에게 많은 기회를 주고 있습니다.
The Autonomous Aircraft Market size is estimated at USD 7.77 billion in 2025, and is expected to reach USD 17.09 billion by 2030, at a CAGR of 17.07% during the forecast period (2025-2030).
The autonomous aircraft market is going through a transformative phase, driven by the intersection of safety regulations, technological advancements, and collaborative initiatives within the aviation industry. Safety enhancement and cost efficiency emerge as primary drivers, echoing the aviation industry's quest for innovative solutions to improve operational efficiency. There is a constant target for reducing the dependence on traditional pilot-centric models and increasing air safety through automation that surpasses human performance in certain scenarios.
The autonomous aircraft market faces substantial restraint in the form of regulatory challenges and public perception about no-pilot flying. The FAA and other aviation authorities are certifying the safety of autonomous systems, but the public's trust in pilotless flights remains a significant obstacle. Moreover, concerns from pilot unions and the broader public about removing the human element persist, requiring authorities to maintain a delicate balance to integrate autonomous systems in aircraft successfully.
Despite these challenges, technological advancements, especially in machine learning and AI, are propelling the autonomous aircraft industry forward. Companies like Xwing are conducting automated test missions and planning to equip autonomous systems onboard cargo aircraft.
Cargo planes are expected to be the first to adopt this autonomous aircraft technology. In passenger flights, safety and the lives of people are given paramount importance, and thus, the adoption of autonomous aircraft should start after continuous and rigorous testing is done. This is not the case with cargo aircraft, as the level of life risk is zero with the use of autonomous aircraft in cargo planes. The growth in the e-commerce industry is driving the demand for air cargo, which may increase the demand for air cargo pilots in the future.
Most of the developments in the autonomous aircraft market are aimed at bringing autonomous cargo aircraft into commercial use to fill in the gap due to the pilot shortage. For instance, in May 2023, Xwing was awarded a contract by the US Air Force to conduct pilotless cargo trials. As per the terms of the contract, Xwing will coordinate the identification of best use cases for autonomous flight operations with the Air Force and military stakeholders. Xwing will also conduct test flights that include a fusion of flight control systems, auto takeoff/landing, Detect-and-Avoid (DAA) systems, auto braking, auto taxi, and remote operations software to enable autonomous operations on the Cessna 208B platform.
Currently, the US is increasingly focused on the development of autonomous aircraft. Though the usage of autonomous aircraft has witnessed a slight setback due to the current regulatory framework in the commercial aviation sector, persistent R&D in the military sector for autonomous aircraft has been driving the growth of the market studied.
Technological advancement, which is high in countries like the US, has led to the development of advanced autonomous aircraft. These can adapt to changing conditions as well as handle flying situations without any human intervention. For instance, in December 2022, as a part of the Skyborg Program, the US DoD tested the autonomous F-16 jet VISTA X-62A for more than 17 hours of autonomous flight. In the test simulation, the VISTA jet operated by AI engaged in fighter maneuver skills and simulated dog fights, and AI outperformed the human pilot. The US military also tested the first flight of a Black Hawk helicopter in November 2022. Lockheed Martin provided a model following algorithm (MFA) and a system for autonomous control of the simulation (SACS) updates for the VISTA jet before testing.
In the future, autonomous aircraft are also envisioned to be adopted on a wide scale for air cargo operations. This has encouraged the initiation of several R&D projects and fostered the entry of new players in the autonomous aircraft ecosystem. For instance, in July 2023, Ribbit, a cargo airline startup developing software for autonomous flight, signed a USD 1.3 million contract with Transport Canada and Innovative Solutions Canada to begin testing self-flying aircraft in remote regions. Such developments are expected to boost the growth of the market studied in the North American region.
The autonomous aircraft market is still incubating. Hence, it is consolidated in nature as a handful of players such as The Boeing Company, Airbus SE, Northrop Grumman Corporation, Textron Inc., and BAE Systems plc dominate market share, especially in the defense sector. However, most of the technologies being tested in the autonomous aircraft market are already the design standards in the UAV industry.
Hence, it still trails in the measure of innovative developments in passenger and cargo-carrying applications. Nevertheless, there are certain inherent capabilities exclusive to autonomous aircraft when compared to UAVs, such as endurance. The relatively new concepts are opening many opportunities for players to venture into the market.