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의약품 CDMO(위탁개발 및 제조) 시장 : 점유율 분석, 업계 동향 및 통계, 성장 예측(2024-2029년)

Pharmaceutical Contract Development and Manufacturing Organization (CDMO) - Market Share Analysis, Industry Trends & Statistics, Growth Forecasts (2024 - 2029)

발행일: | 리서치사: Mordor Intelligence | 페이지 정보: 영문 | 배송안내 : 2-3일 (영업일 기준)

    
    
    




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의약품 개발 및 제조 수탁기관 시장 규모는 2024년에 2,432억 9,000만 달러로 평가되었고, 2029년에는 3,319억 8,000만 달러에 이를 것으로 예측되며, 예측 기간(2024-2029년) 중 CAGR 6.41%로 성장할 전망입니다.

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선진적 제조 기술과 공정이 CMO 시장의 성장을 뒷받침합니다. CMO는 연속 제조 등의 새로운 업무 전략에 의해 제조 공정의 효율을 개선하고 낭비를 최소화하여 비용을 낮출 것으로 기대됩니다. 신약 승인의 대부분을 담당하며 제조 능력이 부족하기 쉬운 중소 제약기업의 성장은 CMO가 새로운 제조 기술을 채택하는 원동력이 될 것으로 예상됩니다.

주요 하이라이트

  • 맞춤형 의료의 대두에 의해 산업은 임상 검사를 보다 가깝고 환자에게 친화적으로 만들고 있습니다. 기술은 개발 업무 수탁 기관에 있어 중요한 요소가 되고 있습니다. CRO는 경쟁을 유지하고 고객에게 모든 솔루션을 제공할 수 있도록 하기 위해 최신 기술 및 툴 도입에 최전선에서 노력하고 있습니다. CRO는, 상품화나 환자 참가 모델의 변화, 경합으로부터의 압박 등, 다양한 과제에 직면해 있습니다. 대기업이 더 많은 시장을 공유하게 됨에 따라 시장 층별화는 소규모 CRO에 하청이나 틈새 시장을 강요합니다.
  • 의약품의 아웃소싱은 병입과 같은 기본적인 프로세스에서 의료기기의 엔지니어링과 연구개발과 같은 부가가치가 높은 기술로 발전해 왔습니다. 적극적인 프로세스 아웃소싱의 경험, 의료 처치의 대상이 되는 환자의 증가, 신흥국에 있어서의 질병의 발견과 진단의 향상이, 이 시장의 성장을 뒷받침하는 요인이 되고 있습니다.
  • 이 시장에서는 각 기업의 경영방침이 서서히 변화하고 있습니다. 비용 관리로부터 부가가치 서비스 중시로의 전환은, CMO의 CDMO(개발 및 제조 수탁 기관)에 대한 재정의로 이어져, 기업 밸류체인으로의 통합을 가능하게 했습니다.
  • 연구개발에 투자되는 비용은 증가의 일환을 따르고 있지만, 이러한 프로세스로부터 얻을 수 있는 가치 있는 성과는 드물게 되고 있습니다. 많은 기업들은 이 부분을 해외로 옮겨 아직 신흥 의약품 시장을 활용함으로써 비용을 효과적으로 절감할 수 있다는 것을 깨닫고 있습니다. 비용 절감이나 획득할 수 있는 능력에 관한 증거가 있음에도 불구하고 많은 기업들은 그 컨트롤을 포기하고 싶어하지 않습니다. 그러나 시나리오는 서서히 바뀌고 있습니다. 공급망의 길이를 단축하고 리드타임을 효율화해야 한다는 압박감 때문에 기업들은 수요를 충족시키기 위해 다양한 수단을 강구하지 않을 수 없게 되어 수탁제조가 공급망의 병목현상이 되고 있습니다.
  • COVID-19의 대유행은 세계 보건시스템의 중대한 격차를 드러내며, 특히 중저소득국가에서의 의약품의 유통을 혼란시켰습니다. 정부와 산업은 코로나19 제압 활동이 가속화되면서 코로나19 신약을 개발해 전례 없는 속도로 전 세계에 유통시키는 가운데 의약품 접근이라는 새로운 과제에 직면했습니다. CMO 및 CDMO 서비스 산업은 코로나19 팬데믹으로 인해 초래된 어려움 중 몇 가지를 극복하기 위해 의약품 개발자를 지원하는 독특한 입장에 있었습니다. 팬데믹은 공급망 로지스틱스, 의약품 개발, 임상검사, 공급, 제조 등 여러 면에서 제약 및 바이오 의약품 산업에 영향을 주었습니다.

의약품 개발 및 제조 수탁기관(CDMO) 시장 동향

연구개발 투자 증가로 시장 견인

  • 미국은 가장 큰 의약품 시장 중 하나이며 의약품 및 생명 공학 시장에서 연구개발 비용의 약 절반을 차지하고 있습니다. CMO는 이 시장에서 중요한 역할을 하고 있으며, 다양한 아웃소싱 사업체에 서비스를 제공하기 위해 새로운 시설이나 기술에 투자하고 있습니다. 게다가 기업은 자사 투자를 통해서 아시아에 있어서의 발자취의 혜택을 누릴 뿐만 아니라, 하이엔드의 조달 전문 지식의 획득, 창약의 구축, 투자를 위해서 연구 베이스의 제휴도 모색하고 있습니다.
    • 예를 들어 2024년 1월 벨기에의 생명공학 기업인 EXO Biologics SA는 언메트 메디컬 니즈가 높은 희귀질환의 치료에 엑소좀을 이용한 바이오 의약품의 개발에 임하고 있으며, 엑소좀에 특화된 개발 및 제조 수탁기관(CDMO)인 ExoXpert를 출시했습니다. 엑소엑스퍼트는 유럽 임상 검사에 사용되는 MSC 기반 엑소좀 제조 플랫폼을 제공하고 있으며, 엑소바이오로직스의 완전 자회사입니다.
  • 고약리활성의약품의 안전한 취급과 봉쇄를 위한 적절한 인프라, 특히 고약리활성의약품에 대한 적절한 분석 스킬의 필요성, 적절한 프로젝트 관리(양호한 시동, 실행, 완료를 포함)는 연구개발 시장에서 두드러지기 위해 필요합니다.
  • 제약회사의 대상이 과학연구 및 의약품 마케팅으로 이동하는 가운데, CDMO는 중요한 파트너로서의 지위를 더욱 확립해, 고객과 전략적이고 통합적인 파트너십을 구축할 수 있습니다.
  • 복잡하고 고역가의 화합물이 증가하는 가운데, CDMO는 선진적 기술과 전문적인 전문지식에 의해 두드러질 수 있습니다. 또한, 연속 제조 등의 새로운 업무 접근법에 의해 CDMO는 제조 공정의 효율을 향상시켜, 비용과 낭비를 삭감할 수 있을 것으로 기대되고 있습니다.
  • 게다가 시장은 임상 검사의 성장을 목격하고 있으며, 수요를 견인하고 있습니다. 예를 들어 ClinicalTrials.gov 에 따르면 등록된 총 임상검사 수는 2022년 4억3,751만3,000건이었고 2023년에는 4억7,723만7,000건에 달합니다.
  • CDMO는 증가하는 중소제약기업과 새로운 기회를 발견할 것으로 예상됩니다. 이런 중소 제약사들은 주로 신약 승인 건수의 증가를 담당하고 있지만 제조 능력을 갖지 못하는 경우가 많습니다.

아시아태평양은 CRO 부문에서 가장 급성장하는 지역으로 예상

  • 아시아태평양은 미국과 다른 신흥 경제 국가들에 비해 저비용이기 때문에 예측 기간 중 CRO 시장에서 가장 높은 성장이 예상되고 있습니다. 더불어 당뇨병이나 심장병 등 만성질환 및 생활습관병의 증가, 환자 모집의 용이성, 임상 검사에 필요한 전문지식의 풍부함 등이 이 지역의 성장을 뒷받침하는 주요인이 되고 있습니다.
  • 예를 들어, 국가위생위원회(NHC)에 따르면, 중국에는 만성질환으로 고통받는 고령자가 1억 8,000만 명 이상이며, 그 중 75%가 복수의 만성질환을 앓고 있습니다. 2030년까지 심혈관 질환은 중국 정부에 1조 440억 달러의 손실을 초래할 것으로 예측되고 있습니다. 당뇨병 유병률의 높은 것에 대해서는 중국, 한국, 호주를 포함한 아시아 태평양에서도 유사한 경향이 보입니다.
  • 임상 검사의 민영화가 진행됨에 따라 중국이나 인도 등의 신흥 국가에서는 조사방법의 아웃소싱이 증가하고 있습니다. 예를 들어 대형 제약사는 임상 데이터 관리, 파마코비지런스, 생물통계학 등의 조사 서비스를 아웃소싱하는 경우가 늘고 있습니다.
  • 특정 지역이 임상 검사를 실시하는 조직을 끌어들이는 이유는 많이 있습니다. 그 중에는 비용, 환자의 모집, 필요한 검사, 스케줄의 단축 등이 포함됩니다. 중국, 인도, 일본에서는 임상 검사의 수가 전체적으로 증가하고 있어 아시아 태평양은 잠재적인 지역 중 하나가 되고 있습니다.
  • 인도는 선진국보다 저비용으로 전임상 서비스를 제공하고 있습니다. 인도 정부가 CRO의 가능성을 확대하기 위해 실시한 이니셔티브는 최근 매력적인 시장 기회를 제공합니다.
  • 인도에서는 과학적인 전문 지식이 이용 가능하기 때문에 향후 몇 년간은 비즈니스 성장을 뒷받침할 가능성이 있습니다. 이 나라의 임상 검사 비용은 미국보다도 약 50% 낮습니다. 인도는 최대 의약품 생산국이며, 미국 이외에서는 FDA 인가를 받은 제조 공장이 가장 많고, 중국에 대한 경합을 가지고 있습니다.

의약품 개발 및 제조 수탁기관(CDMO) 산업 개요

의약품 CDMO 시장은 매우 세분화되어 있습니다. 선도적인 공급업체는 시장 점유율의 대부분을 차지합니다. 다수의 참가 기업의 존재는 서비스의 가격 설정에 영향을 미치며, 특히 소규모 벤더에 있어서는 직접적인 경쟁 요인이 되고 있습니다. 벤더는 원스톱 숍 서비스 제공에 주력하여 경쟁상의 우위성을 확보할 것으로 기대됩니다. 이러한 실천은, 고액의 자본을 이용할 수 있는 CMO에 있어서는 가능한 일이라고 생각됩니다. 이 요인은 경쟁을 격화시키고 신규 진입의 장벽이 됩니다. 시장은 다른 CRO나 클라우드 기반의 데이터 관리 툴 프로바이더부터 개인에 의한 솔루션 프로바이더까지 폭넓은 벤더와의 경쟁에 직면해 있습니다. 제약이나 바이오 테크놀로지의 연구 활동이 왕성한 나라에서는 경쟁 기업 간의 적대 관계는 특히 높습니다. 시장의 주요 참가 기업으로는 Catalent Inc., Recipharm AB, Jubilant Pharmova Ltd., Patheon Inc.(Thermo Fisher Scientific Inc.), Boehringer Ingelheim Group 등을 들 수 있습니다.

  • 2024년 2월-Catalent Inc.와 Novo Holdings는 합병 계약을 체결하고 Novo Holdings는 Catalent를 165억 달러로 인수합니다.
  • 2024년 2월-개발 및 제조 수탁기관인 Recipharm이, Medspray와 Resyca와, 단제와 배합제용의 소프트 미스트 점비약의 개발에 관한 독점적 라이선스 계약과 제휴 계약을 체결.
  • 2024년 1월-Parexel과 Japan Foundation for Cancer Research는 일본에서 암 임상 검사에 대한 접근을 가속화하기 위한 전략적 제휴를 발표했습니다.

기타 혜택

  • 엑셀 형식 시장 예측(ME) 시트
  • 3개월간의 애널리스트 서포트

목차

제1장 서론

  • 조사의 전제조건 및 시장 정의
  • 조사 범위

제2장 조사 방법

제3장 주요 요약

제4장 시장 인사이트

  • 시장 개요
  • 산업의 매력-Porter's Five Forces 분석
    • CMO의 Porter's Five Forces 분석
    • CRO의 Porter's Five Forces 분석
  • 산업의 밸류체인 분석
  • 산업 시책

제5장 시장 역학

  • 시장 성장 촉진요인
    • 대기업 제약 기업에 의한 아웃소싱량 증가
    • CDMO 모델 시장 진입
    • 연구개발 투자 증가
  • 시장 성장 억제요인
    • 리드 타임 및 물류 비용 증가
    • 엄격한 규제 요건
    • CMO의 수익성에 영향을 미치는 생산 능력 활용의 문제
  • 고형 베이스의 경구 투여 제제의 중시
  • OSD 부문에서 3D 프린팅 개발의 정성적 고려
    • 제조 공정에서의 3D 프린팅의 진화 및 종래 공정에 대한 주요 이점
    • 3D 프린팅 기반 공정으로 제조되는 주요 의약품의 분석
    • 도입된 주요기술(SLS와 FDM)의 분석 및 상대적인 이점
    • 이해관계자를 둘러싼 주요 개발

제6장 기술 스냅샷

  • 제제화 기술
  • 투여 경로에 의한 투여 형태
  • 의약품 연구 개발의 아웃소싱에 관한 주요 검토 사항
  • CRO의 바이오 분석 검사, 중앙 검사실 검사, cGMP 검사의 주요 부문

제7장 시장 세분화

  • 서비스 유형별 CMO 부문
    • 의약품 원약(API) 제조
      • 저분자
      • 고분자
      • 고역가(HPAPI)
    • 최종 제제(FDF) 개발 및 제조
      • 고형 제제
      • 정제
      • 기타(캡슐, 분말 등)
      • 액체 제형
      • 주사제 제형
    • 2차 포장
  • 조사 단계 CRO 부문별
    • 전임상검사
    • 페이즈 I
    • 페이즈 II
    • 페이즈 III
    • 페이즈 IV
  • 지역별-의약품 CMO
    • 북미
      • 미국
      • 캐나다
    • 유럽
      • 영국
      • 독일
      • 프랑스
      • 이탈리아
    • 아시아
      • 중국
      • 인도
      • 일본
      • 호주 및 뉴질랜드
    • 라틴아메리카
      • 브라질
      • 멕시코
      • 아르헨티나
    • 중동 및 아프리카
      • 아랍에미리트(UAE)
      • 사우디아라비아
      • 남아프리카
  • 지역별-의약품 CRO
    • 북미
    • 유럽
    • 아시아
    • 호주 및 뉴질랜드
    • 라틴아메리카
    • 중동 및 아프리카

제8장 벤더의 시장 점유율

제9장 경쟁 구도

  • 기업 프로파일
    • Catalent Inc.
    • Recipharm AB
    • Jubilant Pharmova Ltd
    • Patheon Inc.(Thermo Fisher Scientific Inc.)
    • Boehringer Ingelheim Group
    • Pfizer CentreSource
    • Aenova Holding GmbH
    • Famar SA
    • Baxter Biopharma Solutions(Baxter International Inc.)
    • Lonza Group
    • Tesa Labtec GmbH(TESA SE)
    • Tapemark
    • ARX LLC
    • CMIC Holdings Co. Ltd
    • LabCorp Drug Development
    • Syneos Health Inc.
    • LSK Global Pharma Service Co. Ltd
    • Novotech Pty Ltd
    • PAREXEL International Corporation
    • Pharmaceutical Product Development LLC(Thermo Fisher Scientific Inc.)
    • PRA Health Sciences Inc.(Icon PLC)
    • Quanticate Ltd
    • IQVIA Holdings Inc.
    • SGS Life Science Services SA
    • Hangzhou Tigermed Consulting Co. Ltd
    • Samsung Bioepis Co. Ltd
    • WuXi AppTec Inc.
    • Sagimet Biosciences(3V Biosciences Inc.)

제10장 투자 시나리오

제11장 세계의 의약품 CDMO 시장 전망

AJY 25.05.07

The Pharmaceutical Contract Development And Manufacturing Organization Market size is estimated at USD 243.29 billion in 2024, and is expected to reach USD 331.98 billion by 2029, growing at a CAGR of 6.41% during the forecast period (2024-2029).

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Advanced manufacturing techniques and processes will help the CMO market grow. CMOs are expected to improve the efficiency of their manufacturing processes, minimizing waste and lowering costs, owing to new operational strategies, such as continuous manufacturing. The growth of small and mid-sized pharmaceutical firms, which are in charge of an expanding portion of new drug approvals and frequently lack manufacturing capacity, is anticipated to be a driving force behind CMOs adopting new manufacturing technologies.

Key Highlights

  • With the rise of personalized medicine, the industry is trying to make clinical trials more accessible and patient-friendly. Technology has become a key element in contract research organizations. CROs are at the forefront of implementing the newest technologies and tools to maintain a competitive edge and ensure they can provide customers with the full range of solutions. Adopting these new technologies has been helping CROs be more effective and increase research speed, driving the CRO market's growth.CROs continue to face challenges ranging from commoditization and changing patient engagement models to pressure from the competition. As larger companies share more market, market stratification forces smaller CROs to subcontract or niche down.
  • Pharmaceutical outsourcing evolved from basic processes, namely bottling, to more value-added techniques, such as medical device engineering and R&D. The active process-outsourcing experience, the increase in patients subject to medical procedures, and the improvements in illness detection and diagnosis in developing countries are the factors propelling the growth of this market.
  • There has been a gradual change in the working principles of the companies in the market. The pattern shift from cost-control to re-emphasis on value-added services has led to the redefining of CMOs to CDMOs (contract development and manufacturing organizations) and allowed their integration into the value chain of companies.
  • The costs invested in R&D are continuously increasing, yet the valuable results from these processes are becoming rarer. Many companies have realized that moving this part of the business overseas and taking advantage of the still-emerging pharmaceutical markets effectively reduces costs. Despite the evidence regarding cost savings and competencies that can be accrued, many companies are reluctant to give up that control. However, the scenario is changing gradually. The pressure on reducing the length of the supply chain and improving lead-time efficiency is forcing the companies to take various measures to meet the demand, turning contract manufacturing into a bottleneck in the supply chain.
  • The COVID-19 pandemic has exposed significant gaps in the global health systems and disrupted the distribution of medicines, particularly in low and middle-income countries. Governments and industries faced new access-to-medicine challenges as the COVID-19 control effort picked up speed, along with developing new COVID-19 medicines and distributing them worldwide at an unprecedented rate. The CMO/CDMO service industry was in a unique position to help drug developers overcome some of the difficulties brought on by the COVID-19 pandemic. The pandemic impacted the pharma and biopharma industries in many ways, including supply chain logistics, drug development, clinical trials, supplies, and manufacturing.

Pharmaceutical Contract Development And Manufacturing Organization (CDMO) Market Trends

Increasing Investment in R&D Drives the Market

  • The United States is one of the largest pharmaceutical markets, accounting for about half of the R&D spending in the pharmaceutical and biotech markets. CMOs play a vital role in this market, investing in new facilities and technology to serve various outsourcing entities. Moreover, companies are not only reaping the benefits of their Asian footprint through in-house investments but are also looking for research-based partnerships to acquire high-end sourcing expertise, build drug discovery, and invest.
    • For instance, in January 2024, EXO Biologics SA, a Belgian biotech company committed to developing biopharmaceuticals using exosomes to treat rare diseases with high unmet medical needs, launched ExoXpert, a contract development and manufacturing organization (CDMO) specializing in exosomes. ExoXpert offers an MSC-based exosome manufacturing platform used in European clinical trials and is a wholly-owned subsidiary of EXO Biologics.
  • Proper infrastructure for the safe handling and containment of high-potency drugs, especially the need for appropriate analytical skills for high-potency drugs, and adequate project management (including good launch, execution, and completion) are needed to stand out in the market for research and development.
  • As pharmaceutical companies shift their target toward scientific research and pharmaceutical marketing, CDMOs can further establish themselves as vital partners and build strategic, integrated partnerships with their customers.
  • Given the rising number of complex and high-potency compounds, CDMOs can stand out through advanced technology and specialized expertise. In addition, new operational approaches such as continuous manufacturing are expected to allow CDMOs to improve the efficiency of their manufacturing processes, reducing costs and wastage.
  • Furthermore, the market is witnessing growth in clinical trials, driving the demand. For instance, according to ClinicalTrials.gov, the total number of registered clinical studies was 437.513 million in 2022, reaching 477.237 million in 2023.
  • CDMOs are anticipated to discover new opportunities with an increasing number of small and medium-sized pharma firms. Such small and medium-sized pharma companies are mainly accountable for the growing share of new drug approvals and often have no manufacturing capacity.

Asia-Pacific is Expected to be the Fastest-growing Region for the CRO Segment

  • Asia-Pacific is anticipated to witness the highest growth in the CRO market over the forecast period due to the region's low cost compared to the United States and other developed economies. In addition, the growing incidences of chronic and lifestyle diseases, such as diabetes and heart disease, along with ease of patient recruitment and availability of expertise for clinical trials, are major driving factors boosting the growth in the region.
  • For instance, China has over 180 million elderly citizens suffering from chronic diseases, of whom 75% have more than one, according to the National Health Commission (NHC). By 2030, cardiovascular disease are projected to cost the Chinese government USD 1,044 billion. Similar trends for the high prevalence of diabetes are present around Asia-Pacific, including China, South Korea, and Australia.
  • With the increasing privatization of clinical trials, there has been an increase in research process outsourcing in developing countries such as China and India. For example, large pharmaceutical companies are increasingly outsourcing research services such as clinical data management, pharmacovigilance, biostatistics, etc.
  • There are numerous reasons why certain regions attract organizations conducting clinical trials. Some include cost, patient recruitment, required testing, and shorter timelines. The overall number of clinical trials is increasing in China, India, and Japan, making Asia-Pacific one of the potential regions.
  • India provides preclinical services at lower costs than developed nations. Initiatives taken by the Indian government to expand the CRO potential have offered an attractive market opportunity in recent years.
  • The availability of scientific expertise in India may boost business growth over the next few years. Clinical trials in the country are about 50% less costly than in the United States. India is one of the largest drug producers and has the most FDA-approved manufacturing plants outside the United States, giving it a competitive edge over China.

Pharmaceutical Contract Development And Manufacturing Organization (CDMO) Industry Overview

The pharmaceutical CDMO market is highly fragmented. Major vendors account for the majority of the market share. The presence of many players impacts the pricing of services, making it a direct competing factor, especially for small-scale vendors. The vendors are expected to focus on delivering one-stop-shop services, providing them with a competitive advantage. These practices would be possible for the CMOs with access to significant capital. This factor increases the competition and acts as an entry barrier for new players. The market faces competition from other CROs and from a wide range of vendors, varying from cloud-based data management tool providers to individual solution providers. In countries where there is a high presence of pharma and biotech research activity, the competitive rivalry is especially high. Some of the major players in the market are Catalent Inc., Recipharm AB, Jubilant Pharmova Ltd, Patheon Inc. (Thermo Fisher Scientific Inc.), and Boehringer Ingelheim Group.

  • In February 2024, Catalent Inc. and Novo Holdings entered into a merger agreement under which Novo Holdings will acquire Catalent in an all-cash transaction that values Catalent at USD 16.5 billion.
  • In February 2024, Recipharm, a contract development and manufacturing organization, entered into an exclusive licensing and collaboration agreement with Medspray and Resyca to develop soft mist nasal delivery devices for single and combination pharmaceutical products.
  • In January 2024, Parexel and the Japanese Foundation for Cancer Research announced a strategic alliance to accelerate access to oncology clinical trials in Japan.

Additional Benefits:

  • The market estimate (ME) sheet in Excel format
  • 3 months of analyst support

TABLE OF CONTENTS

1 INTRODUCTION

  • 1.1 Study Assumptions and Market Definition
  • 1.2 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET INSIGHTS

  • 4.1 Market Overview
  • 4.2 Industry Attractiveness - Porter's Five Forces Analysis
    • 4.2.1 Porter's Five Forces Analysis for CMO
    • 4.2.2 Porter's Five Forces Analysis for CRO
  • 4.3 Industry Value Chain Analysis
  • 4.4 Industry Policies

5 MARKET DYNAMICS

  • 5.1 Market Drivers
    • 5.1.1 Increasing Outsourcing Volume by Big Pharmaceutical Companies
    • 5.1.2 Advent of CDMO Model into the Market
    • 5.1.3 Increasing Investment in R&D
  • 5.2 Market Restraints
    • 5.2.1 Increasing Lead Time and Logistics Costs
    • 5.2.2 Stringent Regulatory Requirements
    • 5.2.3 Capacity Utilization Issues Affecting the Profitability of CMOs
  • 5.3 Emphasis on Solid-based Oral Dosage Formulations
  • 5.4 Qualitative Coverage on the 3D Printing Developments in the OSD Segment
    • 5.4.1 Evolution of 3D Printing in Fabrication Processes and the Key Advantages Over Conventional Processes
    • 5.4.2 Analysis of Major Drugs Manufactured Using 3D Printing-based Process
    • 5.4.3 Analysis of Key Techniques Deployed (SLS & FDM), Along with their Relative Advantages
    • 5.4.4 Key Developments on Stakeholders

6 TECHNOLOGY SNAPSHOT

  • 6.1 Dosage Formulation Technologies
  • 6.2 Dosage Forms by Route of Administration
  • 6.3 Key Considerations for Outsourcing of Pharmaceutical R&D
  • 6.4 Major Segments in CRO Bio Analytical Testing, Central Laboratory Testing, and cGMP Testing

7 MARKET SEGMENTATION

  • 7.1 By Service Type CMO Segment
    • 7.1.1 Active Pharmaceutical Ingredient (API) Manufacturing
      • 7.1.1.1 Small Molecule
      • 7.1.1.2 Large Molecule
      • 7.1.1.3 High Potency (HPAPI)
    • 7.1.2 Finished Dosage Formulation (FDF) Development and Manufacturing
      • 7.1.2.1 Solid Dose Formulation
      • 7.1.2.1.1 Tablets
      • 7.1.2.1.2 Others (Capsules, Powders, etc.)
      • 7.1.2.2 Liquid Dose Formulation
      • 7.1.2.3 Injectable Dose Formulation
    • 7.1.3 Secondary Packaging
  • 7.2 By Research Phase CRO Segment
    • 7.2.1 Pre-clinical
    • 7.2.2 Phase I
    • 7.2.3 Phase II
    • 7.2.4 Phase III
    • 7.2.5 Phase IV
  • 7.3 By Geography - Pharmaceutical CMO
    • 7.3.1 North America
      • 7.3.1.1 United States
      • 7.3.1.2 Canada
    • 7.3.2 Europe
      • 7.3.2.1 United Kingdom
      • 7.3.2.2 Germany
      • 7.3.2.3 France
      • 7.3.2.4 Italy
    • 7.3.3 Asia
      • 7.3.3.1 China
      • 7.3.3.2 India
      • 7.3.3.3 Japan
      • 7.3.3.4 Australia and New Zealand
    • 7.3.4 Latin America
      • 7.3.4.1 Brazil
      • 7.3.4.2 Mexico
      • 7.3.4.3 Argentina
    • 7.3.5 Middle East and Africa
      • 7.3.5.1 United Arab Emirates
      • 7.3.5.2 Saudi Arabia
      • 7.3.5.3 South Africa
  • 7.4 By Geography - Pharmaceutical CRO
    • 7.4.1 North America
    • 7.4.2 Europe
    • 7.4.3 Asia
    • 7.4.4 Australia and New Zealand
    • 7.4.5 Latin America
    • 7.4.6 Middle East and Africa

8 VENDOR MARKET SHARE

9 COMPETITIVE LANDSCAPE

  • 9.1 Company Profiles
    • 9.1.1 Catalent Inc.
    • 9.1.2 Recipharm AB
    • 9.1.3 Jubilant Pharmova Ltd
    • 9.1.4 Patheon Inc. (Thermo Fisher Scientific Inc.)
    • 9.1.5 Boehringer Ingelheim Group
    • 9.1.6 Pfizer CentreSource
    • 9.1.7 Aenova Holding GmbH
    • 9.1.8 Famar SA
    • 9.1.9 Baxter Biopharma Solutions (Baxter International Inc.)
    • 9.1.10 Lonza Group
    • 9.1.11 Tesa Labtec GmbH (TESA SE)
    • 9.1.12 Tapemark
    • 9.1.13 ARX LLC
    • 9.1.14 CMIC Holdings Co. Ltd
    • 9.1.15 LabCorp Drug Development
    • 9.1.16 Syneos Health Inc.
    • 9.1.17 LSK Global Pharma Service Co. Ltd
    • 9.1.18 Novotech Pty Ltd
    • 9.1.19 PAREXEL International Corporation
    • 9.1.20 Pharmaceutical Product Development LLC (Thermo Fisher Scientific Inc.)
    • 9.1.21 PRA Health Sciences Inc. (Icon PLC)
    • 9.1.22 Quanticate Ltd
    • 9.1.23 IQVIA Holdings Inc.
    • 9.1.24 SGS Life Science Services SA
    • 9.1.25 Hangzhou Tigermed Consulting Co. Ltd
    • 9.1.26 Samsung Bioepis Co. Ltd
    • 9.1.27 WuXi AppTec Inc.
    • 9.1.28 Sagimet Biosciences (3V Biosciences Inc.)

10 INVESTMENT SCENARIO

11 FUTURE OUTLOOK OF THE GLOBAL PHARMACEUTICAL CDMO MARKET

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