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필리핀의 세라믹 타일 : 시장 점유율 분석, 산업 동향, 성장 예측(2025-2030년)

Philippines Ceramic Tiles - Market Share Analysis, Industry Trends & Statistics, Growth Forecasts (2025 - 2030)

발행일: | 리서치사: Mordor Intelligence | 페이지 정보: 영문 | 배송안내 : 2-3일 (영업일 기준)

    
    
    




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필리핀의 세라믹 타일 시장 규모는 2025년 413만 달러에 이르고 예측 기간(2025-2030년)의 CAGR은 6.26%를 나타내 2030년에는 560만 달러에 달할 것으로 예상되고 있습니다.

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이 나라의 세라믹 타일 산업에 대한 수요를 추진하는 주요 요인으로는 건설 활동 증가, 가처분 소득 상승, 국가 인구 증가 등이 있습니다.

게다가 이 나라에서의 도시화의 진전은 유틸리티에 대한 수요의 급증, 따라서 주택 수요 증가로 이어질 것으로 보입니다. 이 경향은 추정·예측 기간 동안 일관되고 있으며, 세라믹 타일 시장의 성장을 밀어올릴 것으로 예상됩니다.

각 회사는 제품의 품질 향상과 세라믹 타일의 비용 효율 향상을 위해 모노프테로스나 싱글 파이어 기술 등 최신 생산 기술 자동화를 채용하고 있습니다. 세라믹 타일은 필리핀에서는 전매점과 비전매점을 통해 유통하고 있습니다. 유통업체는 이러한 제품을 딜러(최종 사용자에게 판매)에 전달하거나 스스로 소매를 수행합니다.

세라믹 타일의 사용량 증가는 예측을 훨씬 뛰어 넘어 시장 수요가 증가하고 세라믹 타일 산업이 성장했습니다. 기업은 합리적인 가격으로 국내외 시장에서 경쟁하기 위해 특수하고 현대적인 세라믹 타일 기술로 품질 향상 필리핀의 대부분의 세라믹 타일은 현재 모노프테로스 기술과 싱글 파이어 기술과 같은 최신 세라믹 타일 기술을 채택하여 제품의 품질을 향상시키고, 결과적으로 세라믹 타일 업계의 비용 효율성을 높이고 있습니다.

세라믹 타일이 일반 타일보다 뛰어나다는 것은 미관이 뛰어나고 견고하며 오래 걸리기 때문입니다.

필리핀에서는 세라믹 타일이 가장 중요하고 일반적인 건축자재 중 하나로 간주됩니다. 세라믹 타일의 주요 수입국은 중국입니다. 수입 가운데 이탈리아산이 3%, 스페인산이 9%를 차지하고 있습니다.

필리핀의 세라믹 타일 시장 동향

건설 부문의 성장이 세라믹 타일 수요를 견인

  • 필리핀의 세라믹 타일 산업의 성장은 부동산 부문의 관련 산업인 건설 산업의 성장에 달려 있습니다.
  • 2022년 기준 필리핀 건설업이 창출한 부가가치 총액은 약 1조 4,000억 필리핀 페소였습니다. 건설 부문의 부가가치는 지난 4년간 변동하고 있습니다. 2019년 3월 28일, 필리핀 무역산업부(DTI)와 필리핀 건설업자 협회(PCA)는 건설 산업의 지속 가능한 성장과 경쟁력을 보장하기 위해 '타탁에서 타탁 2030'이라는 주제로 건설 산업 로드맵 2020-2030을 발표했습니다.
  • 세라믹 타일은 건물 건설 중에 바닥재 및 벽재로 사용되기 때문에 주택 증가는 세라믹 타일 수요를 밀어 올릴 가능성이 높습니다. 주택에 널리 사용됩니다.세라믹 타일은 주로 거실, 부엌, 욕실의 벽, 기타 공간에서 사용됩니다.

바닥 타일은 압도적인 카테고리

  • 주택의 인테리어 디자인이라고 하면, 필리핀에서는 세라믹 바닥 타일이 가장 중요한 요소의 하나입니다.바닥 타일은 주택의 미관을 향상시키는데 도움이 됩니다. 자인의 하나입니다. 모자이크는 최종적인 1개의 디자인을 작성하는데 도움이 되는 색이나 패턴의 믹스인 것으로 알려져 있습니다. 교환이나 설치가 간단한 것도, 세라믹 타일의 큰 특징으로, 바닥재로서 이상적입니다.
  • 비주택 분야에서는 디자이너나 건축가가 도자기 세라믹 타일을 바닥재에 사용하는 경향이 강해지고 있어 제품 수요를 뒷받침할 것으로 예상됩니다.

필리핀의 세라믹 타일 산업 개요

필리핀의 세라믹 타일 사업은 현지 브랜드와 국제 브랜드의 융합에 의해 두드러지고 있습니다. 업이 강한 존재감을 보여 큰 시장 점유율을 획득하고 있습니다.

시장의 주요 기업으로는 마리와사 시암 세라믹, 포모사 세라믹 타일 매뉴팩처링(텐젠 타일즈), 유로타일즈 인더스트리얼 코퍼레이션, 화이트 호스 세라믹, 라 유로파 세라믹, 플로어 센터, 타일 센터, 마추카 타일, 갤러리아 세라믹, 니로 세라믹 필리핀 잉크 등을 포함합니다.

기타 혜택 :

  • 엑셀 형식 시장 예측(ME) 시트
  • 3개월간의 애널리스트 지원

목차

제1장 서론

  • 조사의 성과
  • 조사의 전제
  • 조사 범위

제2장 조사 방법

제3장 주요 요약

제4장 시장 역학과 인사이트

  • 시장 개요
  • 시장 성장 촉진요인
    • 건설 업계의 성장
    • 부동산 시장의 성장
  • 시장 성장 억제요인
    • 불안정한 원재료 가격
    • 대체품의 이용가능성
  • 시장 기회
  • 밸류체인/서플라이체인 분석
  • 업계의 매력도 - Porter's Five Forces 분석
    • 구매자의 협상력
    • 공급기업의 협상력
    • 신규 참가업체의 위협
    • 대체품의 위협
    • 경쟁 기업간 경쟁 관계
  • 업계에서 사용되는 최신 기술에 대한 인사이트
  • 필리핀의 세라믹 타일의 규제 기준에 관한 인사이트
  • 업계의 디자인 타일 동향에 관한 인사이트
  • 시장에 대한 COVID-19의 영향

제5장 시장 세분화

  • 제품별
    • 유약
    • 도자기
    • 스크래치 프리
    • 기타 제품
  • 용도별
    • 바닥 타일
    • 벽 타일
    • 기타 타일
  • 건축 유형별
    • 신축
    • 교체 및 리노베이션
  • 최종 사용자별
    • 주거
    • 건설

제6장 경쟁 구도

  • 시장 경쟁 개요
  • 기업 프로파일
    • Mariwasa Siam Ceramics Inc.
    • Formosa Ceramic Tiles Manufacturing Corp.(Ten Zen Tiles)
    • Eurotiles Industrial Corp.
    • White Horse Ceramic
    • La Europa Ceramica
    • Floor Center
    • TILE Center
    • Machuca Tile
    • Galleria Ceramica
    • Niro Ceramic Philippines Inc
    • Reyaimpex Pvt. Ltd
    • MOZZAICO BGC
    • AllHome
    • Taicera
    • Dynasty Ceramic

제7장 시장의 미래

제8장 면책사항과 출판사에 대해서

KTH 25.05.09

The Philippines Ceramic Tiles Market size is estimated at USD 4.13 million in 2025, and is expected to reach USD 5.60 million by 2030, at a CAGR of 6.26% during the forecast period (2025-2030).

Philippines Ceramic Tiles - Market - IMG1

Some of the major factors fuelling the demand for the ceramic tiles industry in the country are increasing construction activities, rising disposable income, and increased population in the country.

Furthermore, the growing urbanization in the country will further lead to surging demands for utilities and, subsequently, to increased housing demands. This trend is estimated to be consistent over the forecast period and is expected to boost the ceramic tiles market growth.

The companies are using the latest production technology automation, such as monopteros or single-fire technology, to enhance product quality and improve the cost efficiency of ceramic tiles. The ceramic tiles are distributed in the Philippines through exclusive and nonexclusive distributors. Distributors pass these products on to dealers (who sell to end-users) or retail the products themselves.

The increased use of ceramic tiles was much higher than predicted, resulting in increased market demand and growth in the ceramic tile industry. Companies must improve their quality with specific and modern ceramic tile technology in order to compete in domestic and international markets at reasonable prices. Most Philippine ceramic tiles are now using the most recent ceramic tile technology, such as monopteros or single-fire technology, to improve product quality and, as a result, the ceramic tile industry's cost efficiency.

Ceramic tiles are superior to regular tiles because they are aesthetically pleasing, solid, and long-lasting. These are some of the critical factors that have led to the use of ceramic tiles on numerous construction sites throughout the Philippines.

In the Philippines, ceramic tiles are seen as one of the most important yet common forms of materials to be used in construction. China is the leading importer of ceramic tiles in the country. The country also imports ceramic tiles, with Italian tiles accounting for 3% and Spanish tiles accounting for 9% of total ceramic tile imports to the Philippines. In terms of exports, Japan remains the key foreign market for ceramic tile exports from the Philippines, followed by American Samoa and the United States.

Philippines Ceramic Tiles Market Trends

Growth of Construction Sector to Drive Demand for Ceramic Tiles

  • The growth of the Philippines' ceramic tiles industry is hinged on the growth of the construction industry, which is the related industry of the property sector. The construction business in the country is currently witnessing positive growth, with a rise in residential as well as commercial construction throughout the country.
  • As of 2022, the gross value added generated by the construction sector in the Philippines was approximately 1.4 trillion Philippine pesos. The construction sector's value-added has fluctuated over the last four years. On March 28, 2019, the Department of Trade and Industry (DTI) and the Philippine Contractors Association (PCA) launched the Construction Industry Roadmap 2020-2030 with the theme "Tatag at Tapat 2030," which will ensure the sustainability of the construction industry's growth and competitiveness. The roadmap will also serve as a supplement to the government's massive infrastructure program, "Build Build Build."
  • The increase in residential buildings is likely to boost the demand for ceramic tiles as ceramic tiles find application for floorings and walls during the construction of buildings. Ceramic tiles are used widely in houses as they are durable, offer lower maintenance, and are cost-effective. Ceramic tiles are mainly used in the living room, kitchen and bathroom walls, and other spaces. These products are commercially available in a wide range of colors, sizes, and textures, thus gaining consumer attraction for high-end flooring applications.
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Floor Tiles is the Dominant Category

  • When it comes to home interior design, one of the most important elements is ceramic floor tiles in the Philippines. Floor tiles help improve the aesthetic appeal of houses. Mosaic tiles are one of the most popular floor tile designs in the Philippines. Mosaics are known for being a mix of colors and patterns that help create one final design. Ease of replacement and installation are some major characteristics of ceramic tiles which makes them ideal for flooring.
  • The growing presence of designers and architects for the application of porcelain ceramic tiles for flooring in the non-residential segment is anticipated to fuel product demand. The growing development of residential infrastructures, such as apartments and housing units, and non-residential infrastructure in the country, such as agricultural, institutional, industrial, and commercial, are also witnessing an increase in demand for ceramic floor tiles in the country.

Philippines Ceramic Tiles Industry Overview

The ceramic tile business in the Philippines is distinguished by a blend of local and international brands. The market is competitive, with a large number of companies in the business. While no dominating businesses control the industry, certain corporations have built a strong presence and enjoy a significant market share. However, with technological advancement and product innovation, mid-size to smaller companies are increasing their market presence by securing new contracts and tapping new markets.

Some of the leading players in the market are Mariwasa Siam Ceramics Inc, Formosa Ceramic Tiles Manufacturing Corp. (Ten Zen Tiles), Eurotiles Industrial Corp., White Horse Ceramic, La Europa Ceramica, Floor Center, TILE Center, Machuca Tile, Galleria Ceramica, Niro Ceramic Philippines Inc. among others.

Additional Benefits:

  • The market estimate (ME) sheet in Excel format
  • 3 months of analyst support

TABLE OF CONTENTS

1 INTRODUCTION

  • 1.1 Study Deliverables
  • 1.2 Study Assumptions
  • 1.3 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET INSIGHTS AND DYNAMICS

  • 4.1 Market Overview
  • 4.2 Market Drivers
    • 4.2.1 Growth In Construction Sector
    • 4.2.2 Growth In Real Estate Market
  • 4.3 Market Restraints
    • 4.3.1 Volatile Raw Material Prices
    • 4.3.2 Availability of Substitutes
  • 4.4 Market Opportunities
  • 4.5 Value Chain/Supply Chain Analysis
  • 4.6 Industry Attractiveness - Porter's Five Forces Analysis
    • 4.6.1 Bargaining Power of Buyers
    • 4.6.2 Bargaining Power of Suppliers
    • 4.6.3 Threat of New Entrants
    • 4.6.4 Threat of Substitutes
    • 4.6.5 Intensity of Competitive Rivalry
  • 4.7 Insights on Latest Technologies Used in the Industry
  • 4.8 Inisghts on Regulatory Standards for Ceramic Tiles in Philippines
  • 4.9 Insights on Design Tile Trends in the Industry
  • 4.10 Impact of COVID-19 on the Market

5 MARKET SEGMENTATION

  • 5.1 By Product
    • 5.1.1 Glazed
    • 5.1.2 Porcelain
    • 5.1.3 Scratch Free
    • 5.1.4 Other Products
  • 5.2 By Application
    • 5.2.1 Floor Tiles
    • 5.2.2 Wall Tiles
    • 5.2.3 Other Tiles
  • 5.3 By Construction Type
    • 5.3.1 New Construction
    • 5.3.2 Replacement and Renovation
  • 5.4 By End-User
    • 5.4.1 Residential
    • 5.4.2 Construction

6 COMPETITIVE LANDSCAPE

  • 6.1 Market Competion Overview
  • 6.2 Company Profiles
    • 6.2.1 Mariwasa Siam Ceramics Inc.
    • 6.2.2 Formosa Ceramic Tiles Manufacturing Corp. (Ten Zen Tiles)
    • 6.2.3 Eurotiles Industrial Corp.
    • 6.2.4 White Horse Ceramic
    • 6.2.5 La Europa Ceramica
    • 6.2.6 Floor Center
    • 6.2.7 TILE Center
    • 6.2.8 Machuca Tile
    • 6.2.9 Galleria Ceramica
    • 6.2.10 Niro Ceramic Philippines Inc
    • 6.2.11 Reyaimpex Pvt. Ltd
    • 6.2.12 MOZZAICO BGC
    • 6.2.13 AllHome
    • 6.2.14 Taicera
    • 6.2.15 Dynasty Ceramic

7 FUTURE OF THE MARKET

8 DISCLAIMER AND ABOUT US

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