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유럽의 전기 트럭 : 시장 점유율 분석, 산업 동향, 성장 예측(2025-2030년)

Europe Electric Truck - Market Share Analysis, Industry Trends & Statistics, Growth Forecasts (2025 - 2030)

발행일: | 리서치사: Mordor Intelligence | 페이지 정보: 영문 | 배송안내 : 2-3일 (영업일 기준)

    
    
    




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유럽의 전기 트럭 시장 규모는 2025년 17억 6,000만 달러에 이르고 예측 기간(2025-2030년)의 CAGR은 57.13%를 나타내 2030년에는 168억 6,000만 달러에 달할 것으로 예상됩니다.

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COVID-19 팬데믹은 지역 전체 정부가 부과한 무역 및 여행 제한으로 인해 전기 트럭 시장의 성장을 방해했습니다.

중기적으로, 전기 트럭은 큰 토크, 소음 공해, 낮은 유지 보수 비용과 같은 현저한 이점으로 인해 디젤 트럭보다 선호되는 옵션이 될 것으로 예상됩니다.

그러나 규제가 완화됨에 따라 전자상거래 공급자와 물류 공급자는 전기 트럭에 대한 수요를 증가 시켰으며 수익 성장을 목격했습니다. 에 상업용 배터리 전기 트럭의 개발에 의해 견인될 것으로 예상됩니다.

주요 하이라이트

  • 유럽위원회는 2021년 10월 '대체연료 인프라 시설'을 시작했습니다. 이 15억 달러의 자금은 급속 충전 및 수소 보급 스테이션 등의 제로 방출 인프라 구축을 지원하는 것입니다. 이 기금을 통해 유럽 각국은 2025년까지 100만 곳, 2030년까지 350만 곳의 충전소을 설치하는 목표 달성에 가까워집니다.
  • 독일 정부는 또한 상업 차량이 디젤 차량을 교체하거나 개선할 것을 장려하기 위해 66억 달러를 추가로 기부할 것을 약속했습니다. 이 자금은 N1(미국의 클래스 2에 상당), N2(미국의 클래스 3-6에 상당), N3(미국의 클래스 7-8에 상당)의 제로 에미션 차의 구입과, N2 및 N3 차의 제로 에미션 구동으로의 전환을 대상으로 하고 있습니다. 이 프로그램에는 새 차량에 전력을 공급하는 데 필요한 제로 방출 인프라를 확장하기 위한 자금도 포함되어 있습니다. 앞으로 벨기에, 덴마크, 프랑스, 스페인 등의 국가들이 독일을 추종할 것으로 예상됩니다.

IC 엔진을 탑재한 차량의 사용에 관한 엄격한 배기가스 규제의 제정, 상용 전기자동차(특히 트럭)의 보급률 향상에 초점을 맞춘 정부의 인센티브나 보조금 증가가 예측 기간중 시장을 견인할 것으로 예상됩니다. 자율주행 기술, 경량 부품, 소재 개발은 시장 기업에 새로운 기회를 제공합니다.

이 외에도 주요 시장 개척 기업에 의한 R&D 투자 증가와 자율주행 트럭/자동운전 트럭 전체의 주목할 만한 발전도 향후 유럽의 전기 트럭 시장 전체를 전진시킬 것으로 예상되는 기타 요인입니다.

유럽의 전기 트럭 시장 동향

기세를 높이는 배터리 전기 트럭

환경문제에 대한 관심이 높아지는 가운데 정부와 환경기관은 엄격한 배출규제와 법률을 제정하고 있으며 예측기간 동안 전기 드라이브 트레인과 연비가 좋은 디젤엔진의 제조비용이 상승할 수 있습니다.

게다가 전기 트럭의 보급에 박차를 가하는 것에 초점을 맞춘 정부의 혁신적인 입법 정책은 예측 기간 동안 시장 수요를 촉진할 것으로 예상됩니다.

  • 2023년 5월까지 제로 방출 트럭, 즉 배터리 전기자동차 및 수소 자동차를 운행하는 운송업체는 거리에 따른 도로 통행료를 50% 할인했습니다. 회원국은 화석 연료를 사용하는 트럭에 대해 CO2 베이스의 추가 요금을 부과하는 것을 선택하는 것도, 양쪽 모두의 조치를 실시할 수도 있습니다.
  • 신법은 또한 2026년부터 트럭의 대기오염요금을 적용하도록 각국에 요구하고 있습니다.

그린 운송은 세계에서 급속히 확대되고 있어 화물 운송 회사도 기존 차량을 전기 추진 기반 차량으로 전환하고 있습니다.

  • 2022년 6월 스웨덴의 스카니아는 "다음 수준의 배터리 전기 트럭(BEV)"을 발표했습니다. R 또는 S의 출력 레벨은 410kW(약 560마력 상당)입니다.

게다가 전자상거래와 물류활동의 확대에 따라 이러한 분야에서 사업을 전개하는 여러 기업이 전국적인 상품운송을 트럭운송업계에 널리 의존하고 있습니다.

  • 2021년 유럽의 전자상거래는 13% 증가한 7,180억 유로가 되었습니다. 전자상거래에서 압도적으로 강한 지역이며, 2021년 총 매출의 63%를 차지했습니다.

앞서 언급한 요인에 따라 신형 전기 트럭의 일관된 출시, 전기 트럭 제조에 대한 투자 증가 및 세계 정부의 EV 지원 정책이 예측 기간 동안 배터리 전기 트럭 시장을 견인할 것으로 보입니다.

예측기간 동안 현저한 성장률을 보여주는 영국

영국은 예상 기간 동안 전기 트럭의 총 판매 대수 중 큰 점유율을 차지할 것으로 예상됩니다. 드 전기 트럭을 위한 새로운 전기 고속도로를 개설했습니다.

이 나라의 공해법은 끊임없이 변화하고 있으며, 디젤 엔진 탑재의 트럭은 장래에 전폐될 가능성이 있습니다.

또한 영국 정부는 전기 밴 트럭 보조금 제도를 2025년까지 추가로 2년간 연장했습니다. 새로운 중량 클래스는 4월부터 보조금의 대상이 됩니다.

  • 2021년 말까지 정부는 이미 전기차에 대한 보조율을 낮췄습니다. 대형 밴과 소형 전기 트럭도 2022년 4월 1일부터 변경 대상이 되었습니다. 1대당 최대 16,000파운드까지 구매가격의 20%가 지원되었습니다.

전자상거래 분야가 확대됨에 따라 국내에서는 물류·배송업자 수요가 높아지고 있습니다.

  • 2022년 5월, 볼보 트럭과 독일 포스트 DHL 그룹은 제로 방출 차량으로의 전환을 촉진하기 위해 협력하여 합의했습니다. 계획되고 있는 발주에는 볼보 FE 및 볼보 FL 전기 트럭 40대가 포함되어 도시에서의 짐 배송에 활용됩니다.
  • 2021년 12월, 테스코는 웨일즈에 있는 이 회사의 배송 센터용으로 영국 최초의 완전 전기식 HGV의 상업 이용을 개시할 계획을 발표했습니다.

그러므로 위와 같은 국가의 전기 트럭과 관련된 사례 및 개발과 함께 영국의 전기 트럭 시장은 시장 전반에 걸쳐 큰 점유율을 얻을 것으로 예상됩니다.

유럽의 전기 트럭 산업 개요

유럽의 전기 트럭 시장은 Daimler, Scania, MAN, Renault Trucks 및 Volvo Trucks와 같은 주요 기업에 의해 특징 지어졌습니다.

2022년 5월 볼보 트럭과 부흐 뮤니시팔은 하수도 청소차의 전기화로 제휴했습니다. 2023년 말까지 부흐 뮤니시팔은 하수도 청소차의 생산 대수의 50%에 해당하는 최대 80대의 하수도 청소차가 볼보의 제로 이미션 트럭이 되었습니다.

2022년 3월, 르노 트럭은 지오디스와의 새로운 프로젝트인 옥시젠 16톤 E트랙의 출시를 발표했습니다.

볼타 트럭은 2021년 6월 볼타 제로(Volta Zero)의 최초 주행용 프로토타입 섀시를 공개했습니다.

2021년 6월, 양성자 모터 연료전지 GmbH는 영국 기업 '일렉트라 커머셜 비클즈사'와 영국과 아일랜드에서 제로 방출 연료전지 트럭 시장 개척을 위한 '각서'(MoU)를 체결했습니다. 이 각서에 근거해, 일렉트라사는 시스템 인티그레이터로서 프로톤 모터 연료전지의 연료전지 시스템을 이 회사의 기존의 전기 트럭 포트폴리오에 통합합니다.

이와 같이, 이 지역에서의 상기 사례와 개발에 근거해, 시장 기업은 유럽의 전기 트럭 시장 대부분 점유율을 획득할 수 있는 새로운 기회를 모색하고 있습니다.

기타 혜택

  • 엑셀 형식 시장 예측(ME) 시트
  • 3개월간의 애널리스트 서포트

목차

제1장 서론

  • 조사의 전제조건
  • 조사 범위

제2장 조사 방법

제3장 주요 요약

제4장 시장 역학

  • 시장 성장 촉진요인
  • 시장 성장 억제요인
  • 업계의 매력도 - Porter's Five Forces 분석
    • 신규 참가업체의 위협
    • 구매자/소비자의 협상력
    • 공급기업의 협상력
    • 대체품의 위협
    • 경쟁 기업간 경쟁 관계의 강도

제5장 시장 세분화

  • 추진 유형별
    • 플러그인 하이브리드
    • 연료전지 전기
    • 배터리 전기
  • 트랙 유형별
    • 소형 트럭
    • 중형 트럭
    • 대형 트럭
  • 용도별
    • 물류
    • 지자체
    • 기타 용도
  • 국가별
    • 독일
    • 영국
    • 프랑스
    • 이탈리아
    • 네덜란드
    • 스페인
    • 기타 유럽

제6장 경쟁 구도

  • 벤더의 시장 점유율
  • 기업 프로파일
    • AB Volvo
    • Volta Trucks
    • Daimler Trucks(Mercedes Benz Group AG)
    • DAF Trucks NV(PACCAR Inc.)
    • E-Trucks Europe BE
    • Renault Trucks
    • Tesla Motors Inc.
    • Einride AB
    • Tevva Motors Limited
    • BYD Co. Ltd
    • Scania AG
    • MAN SE(Volkaswagen AG)
    • IVECO SpA
    • E-Force One AG

제7장 시장 기회와 앞으로의 동향

KTH 25.05.09

The Europe Electric Truck Market size is estimated at USD 1.76 billion in 2025, and is expected to reach USD 16.86 billion by 2030, at a CAGR of 57.13% during the forecast period (2025-2030).

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The COVID-19 pandemic hindered the growth of the electric truck market due to trade and travel restrictions imposed by governments across the region. However, the sales of electric trucks decreased notably in the first half of 2020 and recovered significantly in the latter half.

Over the medium-term, electric trucks are expected to become the preferred choice over diesel trucks owing to their remarkable advantages such as gobs of torque, noise pollution, lower maintenance cost, and others.

However, as restrictions eased, e-commerce and logistic providers witnessed revenue growth, increasing demand for electric trucks. The current situation is further expected to be driven by the development of alternative-fueled trucks, specifically commercial battery-electric trucks, across the European region, in the wake of its notable environmental targets. For instance, Switzerland is encouraging fuel cell electric truck growth through its road tax on diesel truck operations, making alternative fuels more attractive for large Swiss retail associations.

Key Highlights

  • The European Commission launched the 'Alternative Fuels Infrastructure Facility' in October 2021. The USD 1.5 billion funds support building zero-emission infrastructure such as fast charging and hydrogen refueling stations. The fund brings European countries closer to reaching their goal of 1 million recharging stations by 2025 and 3.5 million by 2030.
  • The German government also pledged an additional USD 6.6 billion to incentivize commercial fleets to replace or upfit their diesel vehicles. The funding covers the purchase of N1 (similar to US class 2), N2 (similar to US class 3-6), and N3 (similar to US class 7-8) zero-emissions vehicles, as well as the conversion to zero-emission drives in N2 and N3 vehicles. The program also includes funding for expanding the zero-emission infrastructure required to power the new vehicles. Countries such as Belgium, Denmark, France, and Spain are expected to follow Germany's example in the future.

Enactment of stringent emission norms on the use of IC engine-powered vehicles and rising government incentives and subsidies focusing on improving the penetration rate of commercial electric vehicles, especially trucks, are expected to drive the market during the forecast period. Development of self-driving technology, lightweight components, and materials to offer new opportunities for players in the market.

Besides these, increasing investments in research and development efforts by key market players and notable developments across autonomous trucks/self-driving trucks are other factors expected to drive the overall Europe electric truck market forward in the future.

Electric Trucks Europe Market Trends

Battery Electric Truck Gaining Momentum

With the growing environmental concerns, governments and environmental agencies are enacting stringent emission norms and laws that may increase the manufacturing cost of electric drivetrains and fuel-efficient diesel engines during the forecast period.

Further, innovative government legislative policies focusing on spurring the penetration of electric trucks are expected to propel demand in the market during the forecast period. For instance, in February 2022, EU member states adopted new legislation which states that all EU member states have until 2023 to implement a new road toll system that gives big incentives for zero-emissions trucks.

  • By May 2023, haulers operating zero-emissions trucks, i.e., battery electric or hydrogen, must be given at least 50% discounts on distance-based road tolls. Member states could opt to levy extra CO2-based charges on fossil fuel lorries instead or implement both measures. With road tolls costing haulers up to EUR 25,000 per truck annually, switching to zero-emissions vehicles may cut their overheads considerably.
  • The new law also requires countries to apply truck air pollution charges from 2026. From 2024, new time-based road charges for trucks, less fair than distance-based tolling, may be restricted to limited circumstances. If time-based charges remain on major highways after April 2024, they must be varied according to the truck's CO2 emissions. Countries with toll roads under concession contracts may exempt these tolls from both CO2- and air pollution-based charging, but only until these contracts are renewed or substantially amended.

Green transportation is swiftly growing around the world, owing to which the goods transportation companies are also converting their existing fleet into electric propulsion-based vehicles. As the demand for electric trucks is growing, vehicle manufacturers are planning to launch more electric trucks. For instance,

  • In June 2022, Swedish Company Scania introduced the "next level of battery-electric trucks (BEV)." With R or S sleeper cabs, the charging capability of the new e-trucks could be up to 375 kW, which means that an hour of charging will add some 270 to 300 km of range, and the power output level for a Scania 45 R or S is 410 kW (equivalent to some 560 hp).

Furthermore, in the wake of growing e-commerce and logistic activities, several companies operating across these sectors are widely depending on the trucking industry to transport goods across the nation. The demand for increases in shipping speed is fueled by huge online competitors, such as Amazon and other retailers that use their trucks and drivers as part of their e-commerce supply chain. For instance,

  • In 2021, European e-commerce increased by 13 % to EUR 718 billion. The growth rate has remained stable, though it has risen slightly compared to 2020. According to the e-commerce Europe and euro commerce report 2022, Western Europe is, by far, the strongest region in B2C e-commerce turnover, holding 63% of the total turnover for 2021. Southern Europe follows in second place with just 16% of total turnover, Central Europe and Northern Europe come in third and fourth (10% and 9% respectively), and Eastern Europe (2%) in last place.

Based on the aforementioned factors, consistent launches of new electric trucks, growing investment in electric truck manufacturing, and the government's EV-supporting policies around the world are likely to drive the battery-electric truck market over the forecast period.

United Kingdom to Exhibit a Significant Growth Rate During the Forecast Period

The United Kingdom is expected to account for a significant share of the total sales of electric trucks during the forecast period. The United Kingdom is investing heavily in infrastructure development for electric mobility. It opened a new electric highway for hybrid electric trucks that overhead electric lines will power. It is constantly focusing on encouraging electric mobility and its policies are intended to push electric trucks into the country, expected to drive demand in the market.

Country's pollution laws are constantly changing, and diesel-powered trucks may be phased out entirely in the future. They would be replaced by electric counterparts, taking advantage of the electric construction vehicle industry.

Additionally, the British government has extended its electric van and truck subsidy scheme for another two years until 2025. New weight classes will be eligible for the subsidy beginning in April. According to the government, the subsidy is designed to help businesses convert their fleets in time and be "one step ahead" of the combustion engine's demise in 2030. Since the scheme's inception in 2012, plug-in van and truck grants have aided in the purchase of over 26,000 electric vans and trucks in the United Kingdom.

  • By the end of 2021, the government had already cut the subsidy rates for electric vehicles. The large vans and small electric trucks were also subject to changes from April 1, 2022. The lower weight requirement for electric trucks rises from 3.5 to 4.25 tones, while the highest limit remains at 12 tones. These automobiles will be subsidized by 20% of the purchase price, up to a maximum of £16,000 per vehicle. Furthermore, the grant threshold for small electric trucks up to 16,000 pounds would be lifted from 3.5 tons to 4.25 tons. Electric trucks weighing up to 4.25 tons will be eligible for a £5,000 subsidy.

With the growing e-commerce sector, the demand from Logistics and delivery companies in the country has increased. To commercialize the market share, these companies started designing plans to deploy more electric commercial vehicles in their fleet in the coming years. For instance,

  • In May 2022, Volvo Trucks and Deutsche Post DHL Group have agreed to collaborate to expedite the transition to zero-emission vehicles. DHL plans to accelerate its shift to big electric vehicles by deploying 44 new electric Volvo trucks on European routes. The planned order includes 40 Volvo FE and Volvo FL electric trucks, which will be utilized for package deliveries in urban areas. Electric trucks for longer routes are also included in the scope, and DHL has opted to start employing Volvo trucks for regional haulage, beginning with four Volvo FM Electric trucks in the United Kingdom.
  • In December 2021, Tesco announced its plans to launch the first fully-electric HGVs used commercially in Britain to serve its distribution center in Wales. The vehicles can travel about 100 miles on a single charge, and these two 37-tonne trucks will transport goods from a rail freight terminal in Cardiff to the company's hub in Magor.

Therefore, in line with the abovementioned instances and developments associated with electric trucks in the country, the UK electric truck market is expected to capture a significant share in the overall market.

Electric Trucks Europe Industry Overview

The European electric truck market is characterized by major players, such as Daimler, Scania, MAN, Renault Trucks, Volvo Trucks, etc. The market is highly competitive, as major and local players compete to gain a larger market share. Companies are entering into mergers, acquisitions, joint ventures, and collaboration agreements to strengthen their position in the market. For instance,

In May 2022, Volvo Trucks and Bucher Municipal joined in electrifying sewer cleaner trucks. Bucher Municipal aims to provide up to 80 fully electric sewer cleaner vehicles to European communities by the end of 2023. By the end of 2023, Bucher Municipal anticipates that up to 80 sewer trucks, or 50% of their cleaning vehicle production, maybe Volvo zero-emission trucks.

In March 2022, Renault Trucks announced the launch of a new project with Geodis, the Oxygen 16-ton e-truck. Renault Trucks announced its E-Tech portfolio, which includes some critical services that may assist customers in their transition to electric vehicles. The Renault Trucks T E-Tech for regional transport and the Renault Trucks C E-Tech for the construction industry will be available in 2023.

In June 2021, Volta Trucks revealed the first running prototype chassis of the Volta Zero - the world's first purpose-built full electric 16-tonne commercial vehicle designed specifically for inner-city logistics. The Volta Zero will be Europe's first commercial vehicle to use an innovative e-Axle for increased efficiency and vehicle range. Full-scale production of customer-specification vehicles will then follow at the end of 2022.

In June 2021, Proton Motor Fuel Cell GmbH signed a "Memorandum of Understanding" (MoU) with UK company "Electra Commercial Vehicles Limited" to develop the zero-emission fuel cell truck market in the UK and Ireland. Under the MoU, Electra will act as a system integrator to integrate Proton Motor Fuel Cell's fuel cell systems into their existing electric truck portfolio.

Thus, based on the abovementioned instances and developments in the region, market players anticipated exploring new opportunities to capture the majority market share in the Europe electric truck market.

Additional Benefits:

  • The market estimate (ME) sheet in Excel format
  • 3 months of analyst support

TABLE OF CONTENTS

1 INTRODUCTION

  • 1.1 Study Assumptions
  • 1.2 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET DYNAMICS

  • 4.1 Market Drivers
  • 4.2 Market Restraints
  • 4.3 Industry Attractiveness - Porter's Five Forces Analysis
    • 4.3.1 Threat of New Entrants
    • 4.3.2 Bargaining Power of Buyers/Consumers
    • 4.3.3 Bargaining Power of Suppliers
    • 4.3.4 Threat of Substitute Products
    • 4.3.5 Intensity of Competitive Rivalry

5 MARKET SEGMENTATION (Market Size in Value USD Million)

  • 5.1 By Propulsion Type
    • 5.1.1 Plug-In Hybrid
    • 5.1.2 Fuel Cell Electric
    • 5.1.3 Battery-Electric
  • 5.2 By Truck Type
    • 5.2.1 Light Truck
    • 5.2.2 Medium-Duty Truck
    • 5.2.3 Heavy-Duty Truck
  • 5.3 By Application
    • 5.3.1 Logistics
    • 5.3.2 Municipal
    • 5.3.3 Other Applications
  • 5.4 By Country
    • 5.4.1 Germany
    • 5.4.2 United Kingdom
    • 5.4.3 France
    • 5.4.4 Italy
    • 5.4.5 Netherland
    • 5.4.6 Spain
    • 5.4.7 Rest of Europe

6 COMPETITIVE LANDSCAPE

  • 6.1 Vendor Market Share
  • 6.2 Company Profiles
    • 6.2.1 AB Volvo
    • 6.2.2 Volta Trucks
    • 6.2.3 Daimler Trucks (Mercedes Benz Group AG )
    • 6.2.4 DAF Trucks NV (PACCAR Inc.)
    • 6.2.5 E-Trucks Europe BE
    • 6.2.6 Renault Trucks
    • 6.2.7 Tesla Motors Inc.
    • 6.2.8 Einride AB
    • 6.2.9 Tevva Motors Limited
    • 6.2.10 BYD Co. Ltd
    • 6.2.11 Scania AG
    • 6.2.12 MAN SE (Volkaswagen AG)
    • 6.2.13 IVECO SpA
    • 6.2.14 E-Force One AG

7 MARKET OPPORTUNITIES AND FUTURE TRENDS

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